abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220465481
Zo, weer terug van vier weken op reis. Zowaar gelukt om wel wat te rennen op vakantie, toch fijn om het loopgevoel niet helemaal kwijt te zijn. Nu veel zin om weer lekker te gaan trainen. Eerstvolgende loopjes zijn de Leiden HM en Utrecht HM in mei beide. Geen tijdsdoelen daar, gewoon lekker rennen :)
pi_220467070
Ik heb deze maand m'n PRs op de 10km (met ruim een minuut, nu onder de 44 minuten) en de HM (met bijna 2 minuten, nu onder de 1:37) flink verbeterd.

Vooral die halve marathon afgelopen zaterdag in Kampen ging boven verwachting, zeker gezien de tegenwind in de laatste kilometers.

*O*
pi_220491263
Vannacht gedroomd dat ik compleet de start gemist had van de marathon maar dat ik om 16:30 in mn eentje nog mocht starten op het parcours, gek genoeg zat de start in metrostation Beurs: de taper voor Rotterdam is weer begonnen en daarmee ook de vreemde marathondromen :')
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_220491495
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2026 12:16 schreef kalinhos het volgende:
Vannacht gedroomd dat ik compleet de start gemist had van de marathon maar dat ik om 16:30 in mn eentje nog mocht starten op het parcours, gek genoeg zat de start in metrostation Beurs: de taper voor Rotterdam is weer begonnen en daarmee ook de vreemde marathondromen :')
Herkenbaar _O- Alleen raakte in in mijn droom halverwege het parcours verdwaald.
  donderdag 2 april 2026 @ 14:47:50 #230
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_220492470
Terugkomend op het Carbon verhaal:ik heb uiteindelijk een oud type Bondi X gekocht, die lopen fantastisch, ik heb daar geen zoolpijn en ga ze inzetten op de komende halve marathons.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_220496572
Geen Wennemars, Robben, Geert den Ouden of Mollema in Rotterdam, wel Roxane Kneteman en Sven Kramer(verder kan ik me niet gauw ex-sporters bedenken die ook meedoen)
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_220497403
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2026 12:16 schreef kalinhos het volgende:
En vergeet de bijkomende taperpijntjes niet.
Geen zin meer in een forum met kankerfakende trolls
pi_220521052
Heerlijk loopweer *O*
pi_220524465
Weersvoorspelling zondag lijkt een kopie van 2025 ^O^
pi_220525924
Hoi :W

Tijdje niet gepost, ik was aan het trainen voor de halve van Berlijn. Echter werden mijn migraine aanvallen zo frequent dat ik regelmatig moest staken. Eindstand: Op de seh beland en uiteindelijk geopereerd aan een (goedaardige zo lijkt het nu/laatste stuk staat op kweek) tumor in mijn hoofd. Dat was dus even schrikken en geen halve marathon …
Ik ben op 19-3 geopereerd en mag dus 6 weken niet autorijden en niet hardlopen.. :'(.
Maar ik heb me ingeschreven voor Lissabon op 11 oktober en ik ga proberen om dam tot dam te doen als voorbereiding, als ik door de inschrijving heen kom tenminste. En Berlijn, die mocht ik verzetten naar volgend jaar ( wel tegen betaling) dus ik ben daar sowieso bij, hoefde niet in de loterij mee te doen!

Nu was ik dus erg langzaam, opzich vind ik het tegenwoordig niet meer zo’n heel groot probleem, want hee ik ben sneller dan iedereen die op de bank blijft zitten ;). Maar ik zou zelf wel iets sneller willen worden gewoon zodat ik niet bijna laatste wordt..
Doen jullie dit met intervallen?

Ik moet straks natuurlijk weer helemaal vanaf 0 beginnen, want die conditie is echt 0,0…

Als je tips hebt laat het me weten! Alvast bedankt! 8-)
pi_220532556
:o Dat is wel schrikken ja!
Tips? Langzaam opbouwen. Consistentie leid je naar de finish.
  woensdag 8 april 2026 @ 11:25:00 #237
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_220532664
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2026 12:12 schreef kalinhos het volgende:
Weersvoorspelling zondag lijkt een kopie van 2025 ^O^
Oh dat was best te doen toen O+
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_220535295
Ik meld me ook weer :W
Na een tijdje het hardlopen wat verwaarloosd te hebben, wil ik het nu weer gaan oppakken. 31 mei is de halve marathon van Groningen, dus moet nu wel even aan de bak
pi_220537394
Ik lees trouwens dat er 50k aanmeldingen waren voor Rotterdam, met 18000 plekjes. Kans van 1 op 3 ongeveer dus

En tegelijkertijd ¤ 160k voor de organisatie zonder een tegenprestatie B-)
pi_220538000
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2026 11:56 schreef valleilijn het volgende:
Zo, weer terug van vier weken op reis. Zowaar gelukt om wel wat te rennen op vakantie, toch fijn om het loopgevoel niet helemaal kwijt te zijn. Nu veel zin om weer lekker te gaan trainen. Eerstvolgende loopjes zijn de Leiden HM en Utrecht HM in mei beide. Geen tijdsdoelen daar, gewoon lekker rennen :)
Leuk ik ga ook Utrecht doen, wel de marathon maar gezien de te verwachte warmte maak ik er een lange duurloop training van . Ook gewoon lekker rennen dus.

En ondertussen mijn dochter van 9 klaarstomen voor haar 1e jeugd loop :D.

Ik had gezegd dat als ze op het podium komt we samen een buitenlandse loop gaan doen. Dus die is meteen gaan 'trainen'.
  donderdag 9 april 2026 @ 10:30:00 #241
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_220539328
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2026 17:50 schreef ok01 het volgende:
Ik meld me ook weer :W
Na een tijdje het hardlopen wat verwaarloosd te hebben, wil ik het nu weer gaan oppakken. 31 mei is de halve marathon van Groningen, dus moet nu wel even aan de bak
Hoi, die loop ik ook :)
pi_220539569
quote:
14s.gif Op donderdag 9 april 2026 10:30 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Hoi, die loop ik ook :)
Wat goed! :)
pi_220554868
Toch heeft Golazo het qua marketing echt uitstékend voor elkaar. Ik zit die insta wat te volgen van de NN Marathon en vandaag hebben ze de citywalk. Met alle respect maar dat is gewoon een rondje wandelen door de stad, maar wel “finishen op de iconische Coolsingel”. En daar staat de sfeerman highfives uit te delen. Dat loopje kost gewoon 22,50 per stuk maar: gewoon uitverkocht. :D
pi_220555348
Succes alle lopers in Rotterdam met het laatste koolhydraten bunkeren en veel plezier morgen ^O^ *O*
pi_220555375
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 12:58 schreef kalinhos het volgende:
Toch heeft Golazo het qua marketing echt uitstékend voor elkaar. Ik zit die insta wat te volgen van de NN Marathon en vandaag hebben ze de citywalk. Met alle respect maar dat is gewoon een rondje wandelen door de stad, maar wel “finishen op de iconische Coolsingel”. En daar staat de sfeerman highfives uit te delen. Dat loopje kost gewoon 22,50 per stuk maar: gewoon uitverkocht. :D
De Berlijn marathon heeft een 5k daags voordien die 34 euro of zoiets kost. Ik ben geen grote Golazo fan, maar de races zijn wel in orde en het idee om nog extra geld te vangen met een loopje daags voordien hebben ze gewoon overgenomen van anderen.
pi_220557137
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 14:20 schreef Tracksmith het volgende:

[..]
De Berlijn marathon heeft een 5k daags voordien die 34 euro of zoiets kost. Ik ben geen grote Golazo fan, maar de races zijn wel in orde en het idee om nog extra geld te vangen met een loopje daags voordien hebben ze gewoon overgenomen van anderen.
Ja idd. Morgen is ook iedereen allang vergeten wat een getob het was met de loting en de prijs, ze kunnen best een goed evenement organiseren
pi_220559476
Succes iedereen morgen!
pi_220560196
Succes bij “de mooiste” vandaag! *O*
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_220566972
Aan de start had ik een eindtijd in gedachten van tussen de 3:15 en 3:20 maar in de eerste paar km voelde ik al wel dat 3:15 er vandaag niet in zal zitten en ik besloot om geen tempos te forceren. Nadat ik vanaf de kuiplus rond 8km de hordes trage NK lopers voorbij was kwam ik wat meer in een fijne flow.
Tussen de 18 en 20km wat twijfels door steken in zij maar na een snelle plaspauze kwam de ontspanning weer terug. Vanaf het halve marathronpunt was de massa flink uitgedund en was het soms zelfs even zoeken naar andere lopers met een fijn tempo.
Terug over de Erasmusbrug ben je er nog lang niet maar door het publiek was het hier soms lastig de euforie te temperen. Eenmaal om de hoek na de kubuswoningen werd het pas echt gekkenhuis en liet ik me verlieden tot een kleine versnelling. Wellicht wat te vroeg want aan het begin van het bos begon ik mijn benen flink te voelen en moest ik steeds meer moeite doen om het tempo vast te houden. Hier begon lichte twijfel of ik de 3:20 nog zou halen.

Rond de 38km zat ik echt diep en een fractie van een seconde twijfelde ik om even te wandelen maar de gedachte dat we Crooswijk weer in zouden gaan hield me op de been. Na mijn langzaamste km van 4:52 draaiden we de stad weer in daar was zoveel energie dat het me geen moeite meer koste om de pijn te verbijten en de laatste 2 km te versnellen naar een officiele eindtijd van 3:19.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kwalberto op 12-04-2026 18:01:30 ]
  maandag 13 april 2026 @ 09:56:36 #250
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_220571065
Verslagje van Enschede:

We hadden de zaterdagnacht voor de halve marathon niet echt goed geslapen op het harde matras van het Urban Moloko hotel waar we zaten en er was ook nog eens een spiegel met verlichting die me wakker hield. Kortom: geen fijne nacht; ik ben veel wakker geworden en zakte iedere keer maar in een licht slaapje weg.

In de ochtend had ik meer moeten ontbijten, maar dat lukte niet (het bleef bij twee rozijnenbroodjes met jam). Ik was te nerveus en door die tijd van de maand zat mijn buik ook een beetje in de knoop.

Het centrum was bij aankomst al extreem druk, er stonden lange rijen bij de Dixies (25 tot 30 minuten, maar ik ben er toch in gaan staan). Vakken waren slecht aangegeven, vond ik en we moesten met een te grote groep door een smalle steeg heen naar de vakken.

Ik had moeite om mijn man berichtjes te sturen omdat er blijkbaar geen 5G in het centrum was (1 streepje ontvangst) of omdat de menigte gewoon teveel data verbruikte. Berichtjes bleven hangen en die van mijn man kwamen helemaal niet door en kreeg ik pas na de wedstrijd binnen. Spotify haperde en ook mijn Bluetooth oortjes hadden moeite om te verbinden.

Ik denk dat ik als doel had onder de 1:50 te blijven en de eerste 10km leek dat erin te zitten. Ik begon snel en vol zelfvertrouwen op mijn HOKA Bondi X carbon schoenen, maar ik kon het tempo dat mijn carbon schoenen me toestonden niet volhouden (mijn tempo schommelde ook enorm, zie ik). Voor mijn gevoel was ik toch minder goed getraind dan vorig jaar toen ik naar Marathon Rotterdam trainde (ik liep toen 30km duurlopen op 5:08) en ben dus gewoon te snel gestart. Was het parcours bijzonder? Niet echt. Ik liep deze halve vooral voor mijn 12 Provincies-challenge, maar vond het niet zo memorabel dat ik er zou terug keren of voor een hele marathon zou willen gaan.

Wat voor mij vooral een positieve ervaring was, was dat de carbonplaten in mijn Hoka Bondi X-schoenen inderdaad als demping voor mijn voorvoet werkten en het voorste deel van mijn voet beschermden, precies zoals mijn podotherapeute had aangegeven. Het was nooit de pijn die mijn race belemmerde, wat een prettige nieuwe ervaring was. In mijn vorige wedstrijden werd ik continue afgeremd door pijn in voetzolen.

Wel moet ik beter mijn gelletjes eten in het vervolg: ik kreeg er maar 3/4 van eentje weg en dat speelde me parten na 18km: ik kreeg een beetje hongerklop.

Bij de finish was de batterij van mijn 4 maanden oude telefoon nog maar 4% . Achteraf gezien was het vooral Spotify die 68% van die batterijkracht opsnoepte, waarschijnlijk omdat de verbinding niet echt denderend was. Ik hoop dat te voorkomen in de toekomst met het downloaden van mijn playlist. Het uitgaan van het finishvak was ook nog een ding trouwens: familie en vrienden van lopers hielden de uitgang geblokkeerd, waardoor niemand de uitgang uit kon. Blijkbaar was er ook maar 1 uitgang, met zo'n grote mensenmassa niet echt handig. Er zat teveel in een te kleine ruimte op het grote start- en finishplein. Teruglopen naar de stationszone moest over een voetgangersbrug en dat was nog best een dingetje met tot moes geslagen quadriceps.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')