Parcours 2026:quote:Op vrijdag 6 maart 2026 11:03 schreef kalinhos het volgende:
Rotterdam route paar wijzigingen:
Lusje aangebracht ten westen van de kuip
Dit zorgt er mede voor dat het 15km punt al op het havenspoorpad behaald wordt.
Het rondje om Ahoy is ook vervangen door een lusje ten noorden van Slinge
Dit allemaal om met 300 meter meer richting de Erasmusbrug Kralingen etc te gaan
Omdat de finish nu niet voor het stadhuis is maar voor het WTC
Dat is al snel . Of ging die niet over alleen dit jaar?quote:Op zaterdag 7 maart 2026 17:05 schreef En1gma het volgende:
De volgende provincie afgevinkt voor de zilveren 12 provincies medaille, vandaag de Halve van Haren gelopen in Groningen.
Nu alleen nog Overijssel (2bruggenloop over 3 weken), Flevoland (Halve Natuurmarathon op 9 mei) en Drenthe (Midzomeravondmarathon op 18 juli).
Nee, dat loopt al sinds 2023. Dat jaar heb ik ook m'n snelste tijd in Brabant gelopen bij de Drunense Duinenloop, mooi parcours, succes morgen!quote:Op zaterdag 7 maart 2026 17:13 schreef mosselmossel het volgende:
Vandaag duurloop vanm 21km, morgen halve lopen in Drunen. Voor het eerst dit back2back doen. Benieuwd.
[..]
Dat is al snel . Of ging die niet over alleen dit jaar?
Vanwege die finish is de 1/4 Marathon nu ook een reguliere 10km.quote:Op vrijdag 6 maart 2026 @ 11:03 schreef kalinhos het volgende:
Rotterdam route paar wijzigingen:
Lusje aangebracht ten westen van de kuip
Dit zorgt er mede voor dat het 15km punt al op het havenspoorpad behaald wordt.
Het rondje om Ahoy is ook vervangen door een lusje ten noorden van Slinge
Dit allemaal om met 300 meter meer richting de Erasmusbrug Kralingen etc te gaan
Omdat de finish nu niet voor het stadhuis is maar voor het WTC
Ik zag gewoon mensen die serieus boos waren dat de 1/4 Marathon een 10 km werd.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 17:35 schreef Breuls het volgende:
[..]
Vanwege die finish is de 1/4 Marathon nu ook een reguliere 10km.
Sinds commerciële partijen dat ineens een kwart marathon gingen noemen en runfluencers dat heel vet vonden....quote:Op zaterdag 7 maart 2026 19:06 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Ik zag gewoon mensen die serieus boos waren dat de 1/4 Marathon een 10 km werd.
Sinds wanneer is een 1/4 marathon een ding
Nou, dat ging heerlijk. Eigenlijk helemaal geen vermoeide benen gevoeld. Ja, nu, op de bank een beetje.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 17:13 schreef mosselmossel het volgende:
Vandaag duurloop vanm 21km, morgen halve lopen in Drunen. Voor het eerst dit back2back doen. Benieuwd.
Leuk om te lezen. En natuurlijk goede tijd zeg.quote:Op zondag 8 maart 2026 23:24 schreef kalinhos het volgende:
Vandaag halve marathon Parijs. Kennelijk swerelds grootste halve marathon qua deelnemers maar: daar heb je geen last van. Waar steden als Valencia of Amsterdam alles qua drukte volledig in de soep laten lopen met zoiets simpels als het afhalen van een startbewijs en daarna een IKEA-achtige route langs wat sponsors, presteert Parijs (en eigenlijk ook Rotterdam) het om dit gewoon ordentelijk te laten verlopen en sta je na een kwartiertje weer buiten vanaf het moment dat je richting de ingang loopt![]()
Dan de race zelf: ook dat was goed geregeld. De eerste startwave om 07:58 en 10 startwaves later de laatste om 11:24. Ik zat in de wave van 08:00 (sub90min) en zelfs in die groep deelden ze de waves in in groepjes van…200/300 man ofzo? Dit zorgt ervoor dat het nooit echt druk voelt en dat als je doorstapt je zo nog 2-3 pacers inhaalt van eerdere startmomenten in de wave zelf.
Het parcours: het was een partij mistig en bewolkt dus ik heb eigenlijk weinig van de omgeving gezien. Wel jammer want je gaat langs een prachtig park waar ook de Dierentuin zit, smiddags ging ik daar terug heen en zag het er veel leuker uit.
Heb comfortabel kunnen lopen, afgezien van even losse veters op km9. Ook vielen de laatste 3-4km wat tegen langs de Seine omdat je nog best wat tunneltjes en heuveltjes in en afging. Uiteindelijk wel een PR gelopen in 1:22:25: dat belooft misschien wel een sub 2:55 in Rotterdam…?
ENIGE minpunt aan Parijs (al is het vanuit milieuoogpunt misschien goed): er staan nergens bekertjes of flesjes. Ook onderweg staan er allemaal vrijwilligers met een waterspuit, je moet dus je eigen flesje meenemen en vullen onderweg. Lijkt me ook niet handig voor je ritme maar het zorgt wel voor 50k minder bekers… zelfs na de finish waren er geen bekertjes dus moest je maar aan een kraan hangen.
Al met al: top, 1 van de leukste halve marathons die ik gelopen heb.
Heel goed gedaan en een prachtige tijd! Leuk dat je in Parijs gelopen hebt en dat je een prima beleving hebt gehad. Een voordeel is dat er in de Franse hoofdstad voldoende brede lanen zijn, wat het logistiek behapbaarder maakt. Er wordt inderdaad in groepjes gelopen in plaats van steeds een wave. Het is ook fijn dat je nu geen medische verklaring meer nodig hebt. Voor mij was het de tweede keer in Parijs, mijn favoriete stad. Gelukkig hoefde ik niet zo vroeg te starten. A priori had ik niet de goede kleding bij me, maar het zomerse tenue bleek al tijdens de loop een prima zet te zijn. Met 1:46 wist ik vier minuten sneller te lopen dan waar ik op had ingezet.quote:Op zondag 8 maart 2026 23:24 schreef kalinhos het volgende:
Vandaag halve marathon Parijs. Kennelijk swerelds grootste halve marathon qua deelnemers maar: daar heb je geen last van. Waar steden als Valencia of Amsterdam alles qua drukte volledig in de soep laten lopen met zoiets simpels als het afhalen van een startbewijs en daarna een IKEA-achtige route langs wat sponsors, presteert Parijs (en eigenlijk ook Rotterdam) het om dit gewoon ordentelijk te laten verlopen en sta je na een kwartiertje weer buiten vanaf het moment dat je richting de ingang loopt![]()
[...]
Heb comfortabel kunnen lopen, afgezien van even losse veters op km9. Ook vielen de laatste 3-4km wat tegen langs de Seine omdat je nog best wat tunneltjes en heuveltjes in en afging. Uiteindelijk wel een PR gelopen in 1:22:25: dat belooft misschien wel een sub 2:55 in Rotterdam…?
ENIGE minpunt aan Parijs (al is het vanuit milieuoogpunt misschien goed): er staan nergens bekertjes of flesjes. Ook onderweg staan er allemaal vrijwilligers met een waterspuit, je moet dus je eigen flesje meenemen en vullen onderweg. Lijkt me ook niet handig voor je ritme maar het zorgt wel voor 50k minder bekers… zelfs na de finish waren er geen bekertjes dus moest je maar aan een kraan hangen.
Al met al: top, 1 van de leukste halve marathons die ik gelopen heb.
Zelfde idee als met normale drankpunten, dus veel personeel en veel kraantjes.quote:Op maandag 9 maart 2026 18:57 schreef Kwalberto het volgende:
Dat drukte spreiden klinkt goed, kunnen enkele events wel wat van leren. Is er ook geen drukte bij de kraantjes om je fles te vullen?
Ambitieus, maar bij de één liggen de tempo's van de halve en de hele marathon dichter bij elkaar dan bij een ander.quote:Op zondag 8 maart 2026 23:24 schreef kalinhos het volgende:
Uiteindelijk wel een PR gelopen in 1:22:25: dat belooft misschien wel een sub 2:55 in Rotterdam…?
ja das ook zo. Vorig jaar liep ik 5 weken voor Rotterdam een halve in 1:25:hoog en toen was mijn marathon 2:58:55…ik denk nu van oke als 21km op 3:53 lukt dan kan wellicht 42 wel op 4:09quote:Op dinsdag 10 maart 2026 10:10 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Ambitieus, maar bij de één liggen de tempo's van de halve en de hele marathon dichter bij elkaar dan bij een ander.
Ik prijs me weer een mazzelpik dat ik die via mijn bedrijf kan lopen voor meestal de helft of minder van het inschrijfgeld en altijd in augustus nog plek. Zelfde geldt voor de Dam tot dam.quote:Op donderdag 5 maart 2026 13:31 schreef En1gma het volgende:
¤58,- om mee te doen aan halve marathon Eindhoven, zoveel inschrijfgeld heb ik nog niet eerder gezien voor die afstand.
Ik moet ook nog Drenthe, Flevoland, Overijssel (ik loop Enschede HM), Groningen (ik loop de Halve van Groningen op 31 mei). Heb het een tijdje laten liggen om mijn rijbewijs te halen en meer zelf te kunnen rijden.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 17:05 schreef En1gma het volgende:
De volgende provincie afgevinkt voor de zilveren 12 provincies medaille, vandaag de Halve van Haren gelopen in Groningen.
Nu alleen nog Overijssel (2bruggenloop over 3 weken), Flevoland (Halve Natuurmarathon op 9 mei) en Drenthe (Midzomeravondmarathon op 18 juli).
" ik heb ook een marathon gelopen"... "Nee, 10km".quote:Op zondag 8 maart 2026 06:39 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Sinds commerciële partijen dat ineens een kwart marathon gingen noemen en runfluencers dat heel vet vonden....
Een 10 km marathon!quote:Op dinsdag 10 maart 2026 13:28 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
" ik heb ook een marathon gelopen"... "Nee, 10km".
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |