abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219516473
Laat maar gewoon ICE naar Nederland overwaaien en massa deportaties uitvoeren. Dan is het probleem meteen opgelost en hoeven we asiel ook nooit meer een verkiezingsonderwerp te maken en zijn we ook gelijk van de PVV af.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
pi_219516523
Altijd weer die verdomde straatverlichting die fout zit :(

https://www.oost.nl/nieuw(...)oudt-verband-met-azc

Er is een verband tussen de aanranding van een minderjarig meisje in Hardenberg en het azc in Marslanden. Dat zei burgemeester Maarten Offinga gisteravond in de gemeenteraad. Hij belooft dat er de komende tijd meer politie in de wijk is en onderzoekt of er meer straatverlichting kan komen.
pi_219516546
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2025 12:22 schreef Tjoent het volgende:

Er is een verband tussen de aanranding van een minderjarig meisje in Hardenberg en het azc in Marslanden. Dat zei burgemeester Maarten Offinga gisteravond in de gemeenteraad. Hij belooft dat er de komende tijd meer politie in de wijk is en onderzoekt of er meer straatverlichting kan komen.
Meer straatverlichting :')

En dan hebben sommige lieden het hier over symboolpolitiek.
  woensdag 17 december 2025 @ 12:48:57 #54
3542 Gia
User under construction
pi_219516731
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2025 12:01 schreef Zoddie het volgende:
Je moet er sowieso IETS aan doen want de asielzoekers blijven hierheen komen en van elke 100 die weer weggestuurd worden blijven er toch een boel elke keer zitten dus het aantal illegalen blijft maar groeien in dit kleine landje.
Als je ze niet binnenlaat, hoef je ze ook niet weg te sturen, natuurlijk. Hopelijk komt er iets terecht van die Europese plannen om ze buiten Europa op te vangen en pas na goedkeuring toe te laten. Maar ik heb er een hard hoofd in.

https://www.rijksoverheid(...)se-regels-voor-asiel

Maar goed, hier is activistisch Nederland op tegen:

https://www.vluchteling.n(...)nen-moeten-van-tafel
pi_219516745
quote:

Ho ho, het meisje is cultureel verrijkt ja, waarom maken we daar zo'n ophef over. Ze heeft aan den lijve mogen ondervinden wat een andere cultuur kan brengen, daar moeten we met zijn allen heel blij mee zijn, niet iedereen komt zomaar in aanraking met een exotische cultuur!
  woensdag 17 december 2025 @ 12:57:18 #56
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_219516776
quote:

We hebben een straatverlichting probleem.
  woensdag 17 december 2025 @ 13:01:06 #57
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219516803
Dan krijgen ze geen soep of moeten zelf hun buskaartje betalen. En dan is dat het strengste beleid ooit.
Wat kan mij dat boeien? Ze komen met 1000 per week ont land binnen wat onze samenleving op vrij korte termijn volledig ontwricht en het einde zal betekenen van Nederland als zodanig. Dát vind ik belangrijk
The End Times are wild
pi_219516893
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2025 13:01 schreef LXIV het volgende:
Dan krijgen ze geen soep of moeten zelf hun buskaartje betalen. En dan is dat het strengste beleid ooit.
Wat kan mij dat boeien? Ze komen met 1000 per week ont land binnen wat onze samenleving op vrij korte termijn volledig ontwricht en het einde zal betekenen van Nederland als zodanig. Dát vind ik belangrijk
Dan moet je inzetten op handel en ze geen redenen geven om hierheen te komen. Zet een stuk meer zoden aan de dijk dan dit soort symboolmaatregelen inderdaad.
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 17 december 2025 @ 13:19:53 #59
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_219516937
quote:
1s.gif Op woensdag 17 december 2025 12:24 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Meer straatverlichting :')

En dan hebben sommige lieden het hier over symboolpolitiek.
Als je ze eruit trapt kan je naar hartelust geld besteden aan fancy lampen met het geld dat dit circus kost.
pi_219516945
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2025 13:13 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Dan moet je inzetten op handel en ze geen redenen geven om hierheen te komen. Zet een stuk meer zoden aan de dijk dan dit soort symboolmaatregelen inderdaad.
En welke handel denk je met dergelijke lieden/ landen te kunnen drijven?

Zo kun je altijd wel in chantabele varianten blijven denken: in het Westen is het beter dan 'hier' dus ik ga asiel aanvragen.
  woensdag 17 december 2025 @ 13:21:35 #61
396550 Richestorags
pi_219516947
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2025 13:13 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Er is wel meer nodig dan alleen "inzetten op handel". En inderdaad, als we geen huizen en uitkeringen meer verstrekken geven we geen redenen meer voor de hele wereld om hiernaartoe te komen.
  woensdag 17 december 2025 @ 13:23:01 #62
396550 Richestorags
pi_219516960
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2025 13:21 schreef Tjoent het volgende:

[..]

Zo kun je altijd wel in chantabele varianten blijven denken: in het Westen is het beter dan 'hier' dus ik ga asiel aanvragen.
Stel je altijd de vraag waar iemands affiniteit ligt.
pi_219516968
quote:
1s.gif Op woensdag 17 december 2025 13:23 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Stel je altijd de vraag waar iemands affiniteit ligt.
Ik weet het ;)
pi_219516971
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2025 13:21 schreef Tjoent het volgende:

[..]

Heeft niets met chantabele varianten te maken, aangezien wij er zelf ook baat bij hebben. Sowieso: om in aanmerking te komen voor asiel moet het wel om iets meer gaan dan het hier alleen beter hebben.

Wat bedoel je precies met 'welke handel'? Of ben je zo'n type dat denkt dat er niets te halen valt en bevestig je dus eigenlijk het verhaal van de mensen die hierheen komen?
Allah Al Watan Al Malik
pi_219516981
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2025 13:21 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Er is wel meer nodig dan alleen "inzetten op handel". En inderdaad, als we geen huizen en uitkeringen meer verstrekken geven we geen redenen meer voor de hele wereld om hiernaartoe te komen.
Ik wist niet dat immigranten daar per definitie recht op hebben. Jammer dat mijn vader dat destijds ook niet wist.
Allah Al Watan Al Malik
pi_219516988
quote:
7s.gif Op woensdag 17 december 2025 00:03 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Gaat sneuvelen in de Eerste Kamer.
Gaat het gewoon halen. Als ik zo tel.
pi_219516995
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2025 13:01 schreef LXIV het volgende:
Snap sws niet hoe ze hier komen door tig veilige landen. Was daar niet iets over afgesproken?

Je zou er hooguit een paar via Schiphol moeten krijgen.
pi_219517058
Ik denk dat het effectiever is om elke Nigeriaan op facebook een bericht te sturen dat het hier vaak slecht weer is.
pi_219517074
quote:
1s.gif Op woensdag 17 december 2025 13:31 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Inmiddels stemmen wel wat meer partijen dan alleen radicaal rechts voor deze Faber-wet. :P
Helaas wel maar die heks is ermee begonnen
pi_219517083
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2025 13:38 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Heks?
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_219517085
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2025 13:38 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Heks?
Faber dus
pi_219517097
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2025 13:39 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Faber dus
Faber is geen heks. Jij bent vrouwonvriendelijk.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_219517103
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2025 13:40 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Faber is geen heks. Jij bent vrouwonvriendelijk.
Het zal wel
Ik vind haar denkbeeld eng
pi_219517106
Besef even dat illegaliteit in Nederland tot op heden dus gewoon überhaupt niet strafbaar is :'(
pi_219517111
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2025 13:38 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Ooit zal je nog terugverlangen naar Faber en is de politieke consensus nog verder naar rechts opgeschoven.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_219517119
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2025 13:42 schreef Solispolar het volgende:
Besef even dat illegaliteit in Nederland tot op heden dus gewoon überhaupt niet strafbaar is :'(
De Papagaai is de beste investering die de NPO heeft gedaan voor de shitification van Nederland.

IMDb, an Amazon company
pi_219517121
quote:
7s.gif Op woensdag 17 december 2025 13:44 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Ooit zal je nog terugverlangen naar Faber en is de politieke consensus nog verder naar rechts opgeschoven.
Ik ga nog liever dood
pi_219517148
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2025 13:45 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Ik ga nog liever dood
Ik waardeer het dat je nooit een blad voor je mond neemt.

De schuld hiervan ligt natuurlijk bij de linkse partijen. Zij hebben jarenlang het migratiedebat gedomineerd en het probleem gedownplayed en doorgezet, ondanks dat een meerderheid van de Nederlanders hier niks mee te maken wil hebben en een inperking wenst. En nog steeds lopen ze jaren achter op de werkelijkheid en blijven ze halsstarrig vasthouden aan het sprookjesbeeld. Dat gaat gewoon niet meer werken. Het is al vaker gezegd, maar als ze het Deense standpunt overnemen dan halen ze de hele angel uit het debat waarmee anti-migratie partijen zetels winnen en links zetels verliest.

Doen ze dat niet dan gaat 'radicaal rechts' nog eens een absolute meerderheid halen.
pi_219517232
quote:
4s.gif Op woensdag 17 december 2025 13:52 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

De schuld hiervan ligt natuurlijk bij de linkse partijen. Zij hebben jarenlang het migratiedebat gedomineerd en het probleem gedownplayed en doorgezet, ondanks dat een meerderheid van de Nederlanders hier niks mee te maken wil hebben en een inperking wenst. En nog steeds lopen ze jaren achter op de werkelijkheid en blijven ze halsstarrig vasthouden aan het sprookjesbeeld. Dat gaat gewoon niet meer werken. Het is al vaker gezegd, maar als ze het Deense standpunt overnemen dan halen ze de hele angel uit het debat waarmee anti-migratie partijen zetels winnen en links zetels verliest.

Doen ze dat niet dan gaat 'radicaal rechts' nog eens een absolute meerderheid halen.
De schuld wordt gegeven aan links, maar rechts heeft al jaren de meerderheid en met name de VVD vond het wel best zo want arbeidsmigranten is gunstig voor de economie.
Van mij mag de instroom ook minder hoor, ik denk dat bijna iedereen dat wel vind maar ik heb gewoon niets met de termen dat het allemaal aan de migranten ligt
pi_219517281
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2025 14:07 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
De schuld wordt gegeven aan links, maar rechts heeft al jaren de meerderheid en met name de VVD vond het wel best zo want arbeidsmigranten is gunstig voor de economie.
Van mij mag de instroom ook minder hoor, ik denk dat bijna iedereen dat wel vind maar ik heb gewoon niets met de termen dat het allemaal aan de migranten ligt
Dat klopt maar er is nog iets anders aan de hand:

quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2025 14:04 schreef Homey het volgende:

[..]
Dat aantal wordt elk jaar ook hoger, bekijk de trend maar.

Heel Nederland een AZC. Klinkt populistisch, maar dit wordt elk jaar steeds meer de waarheid.

GL/PvdA en D66 hebben veel meer macht dan hun aantal zetels in de 2e Kamer.

In de ongekozen macht regeren zij; sleutelposities media, rechterlijke macht, burgemeesters, commissarissen, directeuren van de NGO's, en ga zo maar door. Allemaal links gekleurd, een ketting van gelijkgestemden. Hoe doorbreek je dat? Niet in het stemhokje, want het zijn allemaal ongekozen posities.

We kunnen alleen maar heel jaloers zijn op Zwitserland. Of Amerika. Landen waar je wel een hoge mate van directe democratie hebt in de verschillende lagen van politiek, waardoor je iemand direct kan wegstemmen.
pi_219517326
quote:
1s.gif Op woensdag 17 december 2025 14:12 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Dat klopt maar er is nog iets anders aan de hand:
[..]

Dan kom je weer op termen zoals d66 rechters
Naar mijn idee is het migrantenverhaal net zoals de andere problemen in het land, de kabinetten Rutte hebben teveel vooruit geschoven en met het kabinet Schoof heeft het land stil gestaan met als gevolg dat je nu teveel knelpunten hebt die niet vandaag maar gisteren opgelost moeten zijn, zoals ik het zie gaat ook een nieuw kabinet met waarschijnlijk weer met spelbederver VVD erin niks oplossen
pi_219518230
quote:
4s.gif Op woensdag 17 december 2025 13:52 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Hoe wil je dat doen dan? Denemarken heeft tijdens het verdrag van Maastricht al die opt-outs laten bepalen omdat de bevolking destijds in een referendum tegenstemde. Nederland heeft binnen het bestaande recht geen kans om zo’n opt-out aan te vragen. Dus de realiteit is dat je bent gebonden aan een Europese aanpak om migratie te verminderen.
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
  Moderator woensdag 17 december 2025 @ 16:47:04 #83
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219518435
nou we zijn niet met handen en voeten gebonden ofzo, het is grotendeels echt Nederlands beleid dat er zo´n pestzooi van heeft gemaakt

daarnaast moet er eindelijk eens werk gemaakt worden van het beveiligen van de buitengrens, we hebben met zijn allen ongeveer 120 combatanten, maak een roulatie schema van een stuk of 10 en laat die de middellandse zee patrouilleren

enter elk vluchtelingenbootje dat deze kant op komt, draai ze om en geef ze nipt genoeg brandstof om de kust waar ze vandaan komen te bereiken, werkte bij de Somaliers ook ... we zijn niet zwak, we doen zwak

[ Bericht 0% gewijzigd door sp3c op 17-12-2025 16:52:49 ]
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator woensdag 17 december 2025 @ 16:53:25 #84
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219518498
als dat onder controle is sturen we ze richting Jemen, ik wil dat tegen die tijd alle radars en alle raketten werken potdulle

edit: 5 voor 12!!!!
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_219518765
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2025 14:18 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Dan kom je weer op termen zoals d66 rechters
Naar mijn idee is het migrantenverhaal net zoals de andere problemen in het land, de kabinetten Rutte hebben teveel vooruit geschoven en met het kabinet Schoof heeft het land stil gestaan met als gevolg dat je nu teveel knelpunten hebt die niet vandaag maar gisteren opgelost moeten zijn, zoals ik het zie gaat ook een nieuw kabinet met waarschijnlijk weer met spelbederver VVD erin niks oplossen
Het kabinet is niet zo relevant gezien de grootte van de ongekozen macht. Kijk achter de facade.
pi_219518770
quote:
1s.gif Op woensdag 17 december 2025 16:15 schreef Nexum het volgende:

[..]
Hoe wil je dat doen dan? Denemarken heeft tijdens het verdrag van Maastricht al die opt-outs laten bepalen omdat de bevolking destijds in een referendum tegenstemde. Nederland heeft binnen het bestaande recht geen kans om zo’n opt-out aan te vragen. Dus de realiteit is dat je bent gebonden aan een Europese aanpak om migratie te verminderen.
Dit is onzin.

Nederland kan zo morgen geheel eenzijdig al die verdragen opzeggen en de grenzen sluiten. Geen haan die daar naar kraait. Nederland is de grootste sponsor aan de EU en ook aan Oekraďne, dus je hebt als land eigenlijk heel veel leverage.
pi_219518821
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2025 14:07 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Niemand, op een groepje totaalidioten na, zegt dat ook _O- En ondertussen hoor ik al jaren de onzin dat de hele Nederlandse politiek zo ongelofelijk rechts is; maar ondertussen slapen ze hier bij de AZC's op de grond omdat het te druk is. Hoe rechts zijn we geweest dan? Volgens mij valt dat nog wel mee.
pi_219518969
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2025 17:58 schreef Solispolar het volgende:

[..]
Niemand, op een groepje totaalidioten na, zegt dat ook _O- En ondertussen hoor ik al jaren de onzin dat de hele Nederlandse politiek zo ongelofelijk rechts is; maar ondertussen slapen ze hier bij de AZC's op de grond omdat het te druk is. Hoe rechts zijn we geweest dan? Volgens mij valt dat nog wel mee.
VVD BBB en PVV, rechtser is het nooit geweest
pi_219519171
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2025 17:51 schreef Homey het volgende:

[..]
Dit is onzin.

Nederland kan zo morgen geheel eenzijdig al die verdragen opzeggen en de grenzen sluiten. Geen haan die daar naar kraait. Nederland is de grootste sponsor aan de EU en ook aan Oekraďne, dus je hebt als land eigenlijk heel veel leverage.
Nee dat kan dus niet. Daarvoor heb je unanieme instemming van alle 27 lidstaten nodig. Daarnaast hebben we ook nog met het VN vluchtelingenverdrag te maken en met de EVRM.

Het vluchtelingenverdrag opzeggen kan in principe wel maar zou pure symboolpolitiek betekenen. Als je echt wilt dat we de grenzen sluiten en massa aan deportaties uitvoeren dan moet Nederland uit de EU en dat zou zoals we allemaal van Engeland inmiddels wel weten zeer slechte gevolgen hebben voor onze economie.

Kortom: het simpel framen van de asielcrisis als ‘gewoon uitstappen’ is onjuist want het is een probleem wat samenwerking vereist. Iedereen die anders kletst doet het of om aandacht te genereren (media zoals de Telegraaf) of weet gewoon niet hoe het werkt. Accepteer het en ga door met je leven want ik durf mijn hand ervoor in het vuur te steken dat jij persoonlijk amper last hebt van asielzoekers. Ik hoor het graag als ik ongelijk heb.
  woensdag 17 december 2025 @ 19:07:38 #90
396550 Richestorags
pi_219519273
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2025 13:26 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Ik wist niet dat immigranten daar per definitie recht op hebben. Jammer dat mijn vader dat destijds ook niet wist.
Het ging over asiel he. Jouw vader was geen vluchteling. Ook had Nederland er weinig mee van doen dat jouw koning maar wat graag van wat onderdanen afwilde. "Handel drijven" had dat niet opgelost.

Verder geldt hetzelfde. "Handel drijven" lost niet ineens dat men hiernaartoe wil, hetzij om te werken, hetzij om achterover te leunen.
  woensdag 17 december 2025 @ 19:10:51 #91
396550 Richestorags
pi_219519294
Uit een Reddit topic:

quote:
Nederland en Denemarken waren twee heel vergelijkbare verzorgingsstaten. Niet meer. In 2018 accepteerde de Deense zusterpartij van onze PvdA dat een hoogontwikkelde verzorgingsstaat niet valt te combineren met onbeperkte, full-service immigratie uit arme landen met een andere cultuur.

Eveneens sinds datzelfde jaar 2018 blijven wij economisch achter op Denemarken: per jaar een vol procent minder groei. Dat is opvallend omdat daarvoor de twee landen parallel groeiden. De verklaring voor het verschil sinds 2018 heet niet Sigrid Kaag, Rob Jetten of Sophie Hermans. Ook Denemarken heeft kostbare miljarden aan belastinggeld uitgegeven voor de bestrijding van CO2. Het verschil moet liggen aan het Deense asielbeleid.

Verzorgingsstaat verdrinkt
Sinds Denemarken omschakelde om de verzorgingsstaat te redden, hebben de mensensmokkelaars in Syrië en Somalië dat land geschrapt uit hun folders. Maar een reis naar Ter Apel voor vierduizend euro staat nog steeds naast de reis naar Berlijn. Vorig jaar kwamen daarom slechts tweeduizend mensen zonder visum binnen in Denemarken om asiel aan te vragen. Bij ons drieëndertigduizend. Dit enorme verschil blijkt ook uit de laatste maandcijfers: ongeveer vijftien keer zo veel asielaanvragen van mensen zonder visum in Nederland als in Denemarken.

Daardoor verdrinkt onze verzorgingsstaat. Sinds 2018 is de economische groei zo laag, dat er geen geld meer bijkomt om de kwaliteit van defensie, politie, onderwijs, gezondheidszorg en openbaar vervoer te handhaven, laat staan te verbeteren. Veel geld gaat op aan de inrichting van almaar meer opvangcentra voor asielvragers en de bijbehorende ambtenarij, advocatuur en bewaking. Honderden miljoenen extra gaan ook als uitkeringen en toeslagen naar de gezinnen van asielvragers uit conservatief-islamitische milieus waarvan de vrouwen zo weinig bijdragen aan de economie. En als die gezinnen thuis een Arabisch dialect, Amharic of Swahili spreken, blijft de zorg voor de volgende generatie.

Dat alles moet wel ten koste van onze verzorgingsstaat gaan. In het onderwijs is er een explosie van ‘ondersteunend personeel’, maar tegelijk van beschamende resultaten op de internationaal vergelijkende PISA-tests. Hier is een onmiskenbare indicator voor het dalende niveau in rekenen en wiskunde: de prestaties van de kinderen van Henk en Ingrid, de ‘niet-immigranten’ dus, zijn in Nederland meer gedaald dan in bijna alle andere onderzochte landen (plaats 36 van de 40; zie figuur 1.7.9 in het PISA-rapport).

De oorzaak: steeds meer leerlingen in de klas die thuis geen Nederlands spreken terwijl de leraren onder ideologische druk staan om het oude rekenonderwijs (tafels van vermenigvuldiging stampen en dan algebra oefenen) te vervangen door verhalen waarin dan iets wiskundigs is verborgen. Te veel leerlingen hebben moeite met het verhaal, de docent moet langzamer werken en de hele klas gaat naar beneden. En dat ongunstige effect van zwakke leerlingen die thuis geen Nederlands spreken is nergens zo groot als in Nederland (van zeventig onderzochte landen in tabel 1.2.4 van PISA).

Slechte onderwijsprestaties nadelig voor verzorgingsstaat
We hebben in het onderwijs ongelukkige kinderen, ongelukkige docenten door extreme verplichtingen om over alles rapportages in te dienen, ideologisch begeesterde programma-ontwerpers die ook nog ten koste van het Nederlands ruimte willen in het leerplan voor de niet-Nederlandse talen die de kinderen thuis spreken, en een ministerie dat ongeveer even objectief lijkt als de NOS. Zie ook hier.

Lagere niveaus voor rekenen, wiskunde en Nederlands maken het moeilijker voor leerlingen om door te gaan met hun opleiding en later een goede baan te vinden. Op termijn krijgen lagere prestaties in de PISA-toetsen daarom ook significante gevolgen voor de economische groei en dus voor het in stand houden van de verzorgingsstaat.

Onwettige immigratie
De Amerikaanse topeconoom Tyler Cowen heeft goed uitgelegd wat nodig is voor beperkingen op illegale immigratie. Allereerst moeten we eerlijk zijn en accepteren dat ‘onwettige immigratie zonder visum’ het correcte etiket is voor de overgrote meerderheid van de illegale binnenkomers, en niet ‘asielvrager’. Het woord ‘asiel’ past bij vervolgde journalisten en politici en bij intellectuelen die worden vervolgd vanwege hun kritiek op het regime in hun thuisland.

De duizenden jonge Syriërs die zich melden in Ter Apel zien er niet uit als vervolgde schrijvers of geestelijken. Het zijn jonge mannen uit middenklasse-families die in staat zijn om vierduizend euro te betalen aan een mensensmokkelaar. Door één zoon of neef vooruit te sturen hopen ze met de hele uitgebreide familie te kunnen emigreren naar rijk Nederland. Onwettige immigratie zonder visum dus.

Het diepere probleem, zoals prof. Cowen uitlegt is dan niet dat een of andere EU-afspraak of een Europees verdrag het onmogelijk maakt om die illegale immigratie te beëindigen. Het is Denemarken gelukt en Nederland is een van de zes gewaardeerde oprichters van de EU en een grote nettobetaler. Brussel zal zich zeker inspannen wanneer wij alle Deense maatregelen ook willen invoeren.

Het probleem is dat harde maatregelen zijn vereist die niet passen bij het vriendelijke, begripsvolle maatwerk dat wij graag zien in onze rijke verzorgingsstaat. Prof. Cowen: ‘In rijke, succesvolle democratieën botst elk werkbaar immigratiebeleid na verloop van tijd op progressieve instincten of op de publieke opinie – vaak allebei. We schommelen tussen mededogen en dwingende controle, en hoe meer we van het een doen, hoe meer we het andere nodig zullen hebben…. Gezien de groeiende aantrekkingskracht van migratie uit arme landen moeten straffen en handhaving elk jaar strenger worden. Er zijn geen manieren om grote aantallen mensen terug te sturen die niet wreed en dwingend zijn. Er zijn ook weinig manieren om mensen buiten te houden die niet politiecontroles, arrestaties aan de grens, gevangenschap en andere onaangename maatregelen inhouden. .. Dreigementen zijn onvermijdelijk… Dat kan betekenen dat we mensen gedwongen terug naar huis vliegen, ze in tijdelijke gevangenissen plaatsen, en hen in het algemeen behandelen op manieren die ik bijzonder onaangenaam en verontrustend vind.’

Sociale cohesie in gevaar
Nederland is nog niet klaar voor dat inzicht. Onze ambtenaren, Raad van State en politieke elites vinden dat 314 AZC’s nog niet genoeg zijn. Daarmee zijn zij degenen die de sociale cohesie in gevaar brengen, niet Geert Wilders en Mona Keijzer. Ze zijn blind voor verruwing die al zichtbaar is omdat onze verzorgingsstaat verarmt, en onze rijke cultuur steeds meer concessies doet. Ze zouden eens kunnen beginnen met na te denken over het artikel van Tyler Cowen.
https://www.wyniasweek.nl(...)-een-andere-cultuur/

Volmondig mee eens. Je ziet het ook in dit topic.
pi_219519351
quote:
1s.gif Op woensdag 17 december 2025 16:15 schreef Nexum het volgende:

[..]
Gewoon doorzetten. Wat wil de EU doen dan? Ze laten Polen en Hongarije er ook mee wegkomen. En anders gewoon die boetes aftikken die onder de streep ook nog veel goedkoper zijn dan de schade die massa-immigratie brengt.
pi_219519420
quote:
10s.gif Op woensdag 17 december 2025 19:18 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Gewoon doorzetten. Wat wil de EU doen dan? Ze laten Polen en Hongarije er ook mee wegkomen. En anders gewoon die boetes aftikken die onder de streep ook nog veel goedkoper zijn dan de schade die massa-immigratie brengt.
Polen en Hongarije hebben boetes opgelegd gekregen die echt wel daadwerkelijk gevolg hebben gehad voor de economie en het financiële beleid van deze landen:

Lagere investeringsniveaus zijn voor Nederland absoluut niet gunstig want we staan juist nu voor veels te veel uitdagingen die totaal losstaan van migratie waar gewoon geld voor nodig is. Er valt misschien wel iets te zeggen over de mate waarin we afhankelijk daarvan zijn en wat dat zegt over de EU maar we zijn niks voor niks ooit deze samenwerking aangegaan.
pi_219520802
quote:
88s.gif Op woensdag 17 december 2025 16:47 schreef sp3c het volgende:
nou we zijn niet met handen en voeten gebonden ofzo, het is grotendeels echt Nederlands beleid dat er zo´n pestzooi van heeft gemaakt

daarnaast moet er eindelijk eens werk gemaakt worden van het beveiligen van de buitengrens, we hebben met zijn allen ongeveer 120 combatanten, maak een roulatie schema van een stuk of 10 en laat die de middellandse zee patrouilleren

enter elk vluchtelingenbootje dat deze kant op komt, draai ze om en geef ze nipt genoeg brandstof om de kust waar ze vandaan komen te bereiken, werkte bij de Somaliers ook ... we zijn niet zwak, we doen zwak
De meeste migranten komen Europa in via de NGO veerdiensten die ze voor de kust van Afrika oppikken.

Het is redelijk krankzinnig dat Polen wel aan actieve grensbewaking mag doen met hekwerken en pushbacks terwijl ze via de zuidgrens zomaar binnen mogen komen.
pi_219521166
quote:
1s.gif Op woensdag 17 december 2025 19:27 schreef Nexum het volgende:

[..]
Polen en Hongarije hebben boetes opgelegd gekregen die echt wel daadwerkelijk gevolg hebben gehad voor de economie en het financiële beleid van deze landen:

Lagere investeringsniveaus zijn voor Nederland absoluut niet gunstig want we staan juist nu voor veels te veel uitdagingen die totaal losstaan van migratie waar gewoon geld voor nodig is. Er valt misschien wel iets te zeggen over de mate waarin we afhankelijk daarvan zijn en wat dat zegt over de EU maar we zijn niks voor niks ooit deze samenwerking aangegaan.
Prima, betalen we toch gewoon minder aan de EU. Gebrukken we dat geld om de boetes te betalen en in onszelf te investeren.

Precies mooi op het gemiddelde gaan zitten van alle betalende landen. Maak maar eens wat herrie.
^ To je nesmysl ^
  woensdag 17 december 2025 @ 22:09:48 #96
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219521680
Strafbaarstelling van illegaliteit is wel het allerdomste idee dat ik ooit gehoord heb.

Een illegaal die wil je namelijk weg, anders was die niet illegaal. Ga je hem in de gevangenis gooien omdat het strafbaar is, dan is die dus niet weg.
pi_219521849
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2025 22:09 schreef Hexagon het volgende:
Strafbaarstelling van illegaliteit is wel het allerdomste idee dat ik ooit gehoord heb.

Een illegaal die wil je namelijk weg, anders was die niet illegaal. Ga je hem in de gevangenis gooien omdat het strafbaar is, dan is die dus niet weg.
Liever in de gevangenis dan dat ze 's nachts op jacht gaan naar 17-jarige meisjes.

Maar wees niet getreurd, de EU-lidstaten hebben vorige week afspraken gemaakt om het uitzetten makkelijker te maken middels terugkeerhubs en een verruiming van veilige derde landen.
  woensdag 17 december 2025 @ 22:25:06 #98
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219521914
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2025 22:20 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Liever in de gevangenis dan dat ze 's nachts op jacht gaan naar 17-jarige meisjes.
Nog beter is dat ze gewoon teruggestuurd worden naar waar ze vandaan komen in plaats van hier een cel gaan bezetten.
pi_219522086
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2025 22:25 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Nog beter is dat ze gewoon teruggestuurd worden naar waar ze vandaan komen in plaats van hier een cel gaan bezetten.
Helaas maken de progressieve rechters dat tot nu toe steeds onmogelijk. Het is dus wachten opdat het Europees Parlement heeft ingestemd met de Terugkeerverordening. Dat zal terugkeer "gewoon" mogelijk moeten maken.
  woensdag 17 december 2025 @ 22:47:41 #100
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219522216
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2025 22:39 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Helaas maken de progressieve rechters dat tot nu toe steeds onmogelijk. Het is dus wachten opdat het Europees Parlement heeft ingestemd met de Terugkeerverordening. Dat zal terugkeer "gewoon" mogelijk moeten maken.
Dit voorstel maakt het juist lastiger, gezien ze dan eerst in de cel moeten gaan zitten.

Het draagt werkelijk niks bij aan wat je wilt bereiken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')