Dat is mijn S5 ook als ik 100km/u rij.quote:
Meeste mensen zullen geen S5 rijden.quote:Op woensdag 17 december 2025 10:29 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Dat is mijn S5 ook als ik 100km/u rij.
Het voelt een beetje alsof je in een botsauto op de kermis zit. Maar dan zonder het botsen.quote:Op woensdag 17 december 2025 10:22 schreef junkiesietze het volgende:
Ik heb nog nooit in een electrische auto gezeten of gereden
De enig juiste strategie !quote:Op dinsdag 16 december 2025 23:18 schreef inslagenreuring het volgende:
Goed nieuws. De brandstofmotor dient achterhaald te raken door technologische ontwikkeling. Niet door een geforceerd verbod.
De meeste mensen rijden ook geen Tesla. De meeste mensen rijden uberhaupt geen EV.quote:Op woensdag 17 december 2025 10:33 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Meeste mensen zullen geen S5 rijden.
Vergelijk een Tesla Model 3 met een Golf 8 en dan valt het meer op.
Vermogen is ook onvergelijkbaar. Voor een brandstofauto is mijn V60 T8 heel rap maar een beetje vlotte EV veegt daar ook de vloer mee aan.
Groot voordeel van een EV vind ik het "one pedal driving", eenmaal gewend rijdt dat heel ontspannen.
Geinig, toen ik die auto ging halen dacht ik 'dat one pedal driving vind ik volgens mij helemaal ruk', maar in de eerste paar km's was ik al overstag, en die instelling gebruik ik nu nog steeds.quote:Op woensdag 17 december 2025 10:33 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Meeste mensen zullen geen S5 rijden.
Vergelijk een Tesla Model 3 met een Golf 8 en dan valt het meer op.
Vermogen is ook onvergelijkbaar. Voor een brandstofauto is mijn V60 T8 heel rap maar een beetje vlotte EV veegt daar ook de vloer mee aan.
Groot voordeel van een EV vind ik het "one pedal driving", eenmaal gewend rijdt dat heel ontspannen.
Nice!quote:Op woensdag 17 december 2025 10:38 schreef junkiesietze het volgende:
Ik wil wel een keer de acceleratie van een Tesla Plaid een keer meemaken, verder houd ik het lekker bij mijn MX5 ND RF
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 17 december 2025 10:43 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Nice!
Knip je alleen dames of ook heren?
Tja, 'beleving' is dan ook niet een erg solide argument omdat het puur persoonlijk is.quote:Op woensdag 17 december 2025 10:38 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
De meeste mensen rijden ook geen Tesla. De meeste mensen rijden uberhaupt geen EV.
Zoals ik al zei, voor mij heeft een EV 0 beleving. Een rijdende laptop. Meer niet.
Ik heb een Tesla taxi gezeten. Het voelt als een soort reallife auto in een game. Qua beweging heel smooth, de console een iPad die alle weggebruikers detecteert, het vervreemdende glazen dak.quote:Op woensdag 17 december 2025 10:36 schreef Irmak_Spermabak het volgende:
[..]
Het voelt een beetje alsof je in een botsauto op de kermis zit. Maar dan zonder het botsen.
Dan moeten mensen die Chinese troep maar niet kopen als ze dat zo vervelend vinden.quote:Op dinsdag 16 december 2025 19:21 schreef Estate2 het volgende:
Ja laat Azië een nog grotere voorsprong krijgen. Weet je zeker dat de westerse auto industrie over 10 -15 jaar helemaal weggevaagd gaat worden.
Waarom zou dat voordeel maar tijdelijk zijn?quote:
Het hele idee daarachter is niet om meer "superieure" (en dure) auto's te kunnen verkopen, maar om de uitstoot van kooldioxide te verminderen. Duh. Alles draait toch al decennia om het klimaat? En het grootste deel van de industrie is al weg, door de hoge energiekosten en de uitstootnormen, dus waarom zou de auto-industrie daarvoor als enige gespaard moeten worden? Allemaal meegaan met de tijd!quote:Op woensdag 17 december 2025 12:45 schreef embedguy het volgende:
[..]
Waarom zou dat voordeel maar tijdelijk zijn?
Europa is superieur in verbrandingsmotoren, in elektrische auto’s zijn we dat niet. Hoe meer verbrandingsmotoren toegestaan zijn, hoe meer voordeel de Europese autoindustrie heeft van hun superieuriteit op dat vlak. Als je geen verbrandingsmotoren mag produceren dan heb je er ook geen voordeel aan dat je er superieur in bent.
Zijn echt veel dingen waarin elektrisch beter is, als iquote:Op dinsdag 16 december 2025 19:18 schreef Vvdjemoeder het volgende:
Brandstof is superieur tov batterij
Het stroomnet is hier al overbelast.quote:Op woensdag 17 december 2025 13:20 schreef gwn_een_user het volgende:
de duitse autolobby daargelaten, de realiteit is dat we toch niet de infrastructuur hebben voor massaal EV-gebruik itt china
Over 10 jaar wil vrijwel niemand meer een benzine of diesel.quote:Op dinsdag 16 december 2025 23:06 schreef ACT-F het volgende:
[..]
[..]
Man, wat ben ik toch een helderziendeOf ontzettend goed in gokken
Daar geen twijfel. Daar ben ik het helemaal mee eens.quote:Op woensdag 17 december 2025 13:16 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Het hele idee daarachter is niet om meer "superieure" (en dure) auto's te kunnen verkopen, maar om de uitstoot van kooldioxide te verminderen. Duh. Alles draait toch al decennia om het klimaat? En het grootste deel van de industrie is al weg, door de hoge energiekosten en de uitstootnormen, dus waarom zou de auto-industrie daarvoor als enige gespaard moeten worden? Allemaal meegaan met de tijd!
Nee, dat is het niet. Kijk zelf maar: door dat enorme gebrek aan innovatie bij de gevestigde auto-industrie worden ze nu links en rechts ingehaald. Zelfs met een importbelasting van tussen de 25 en 38% zijn die Chinezen nog goedkoper ook. Over 10 jaar, wanneer er oorspronkelijk geen ouderwetse auto's meer verkocht mogen worden, is de hopeloos verouderde Europese en Amerikaanse auto-industrie al lang en breed failliet. Dan krijgen ze hun auto's niet meer aan de straatstenen kwijt, zelfs met een forse staatssubsidie.quote:Op woensdag 17 december 2025 16:12 schreef embedguy het volgende:
[..]
Daar geen twijfel. Daar ben ik het helemaal mee eens.
Maar mijn reactie/vraag was voor iemand die beweerde dat het versoepelen van de doelstellingen niet goed zou zijn voor de Europese autoindustrie. De versoepelingen zijn niet goed voor het milieu, maar wél voor de autoindustrie. Vandaar ook dat ze hiervoor lobbyden.
Wat is "one pedal driving" ?quote:Op woensdag 17 december 2025 10:33 schreef TheFreshPrince het volgende:
Klopt. Neemt nog niet weg dat de Europese autoindustrie er voordeel bij heeft dat ze in 2035 nog verbrandingsmotoren mogen verkopenquote:Op woensdag 17 december 2025 16:44 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Nee, dat is het niet. Kijk zelf maar: door dat enorme gebrek aan innovatie bij de gevestigde auto-industrie worden ze nu links en rechts ingehaald. Zelfs met een importbelasting van tussen de 25 en 38% zijn die Chinezen nog goedkoper ook. Over 10 jaar, wanneer er oorspronkelijk geen ouderwetse auto's meer verkocht mogen worden, is de hopeloos verouderde Europese en Amerikaanse auto-industrie al lang en breed failliet. Dan krijgen ze hun auto's niet meer aan de straatstenen kwijt, zelfs met een forse staatssubsidie.
En zelfs de Japanners doen het niet geweldig. Ja, de eerste met een hybride auto en die maken ze nog genoeg. Maar in plaats van voor puur elektrische auto's te gaan, zijn die volle bak op de waterstoftrein gesprongen. En dat gaat hem niet worden.
Er zijn nu wel leuke, kleine en enigszins betaalbare Franse elektrische autootjes, maar voor hetzelfde bedrag heb je ook een dikke Chinees onder je kont.
Pappen en nathouden, noemen we wat ze nu doen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |