Tja, als je alle 'incidentjes' bij elkaar gaat optellen begint het toch wel te lijken alsof er sprake is van een structureel patroon. De logische conclusie de we kunnen trekken is dat naarmate de moslim populatie toeneemt het aantal incidenten ook evenredig stijgt, wachtende totdat men zich dusdanig gesterkt voelt voordat de vlam echt in de pan zal slaan.quote:De Franse binnenlandse veiligheidsdienst DGSI waarschuwt voor een toenemende dreiging tegen christelijke gemeenschappen. Een vertrouwelijk rapport, ingezien door Le Figaro, laat zien hoe recente aanvallen in Europa passen in een bredere, jarenlang opgebouwde jihadistische strategie. Christenen worden daarin niet gezien als willekeurige slachtoffers, maar als doelwit.
De aanleiding voor de nieuwe waarschuwing is de aanval van 10 september in Lyon. Daar werd Ashur Sarnaya, een Iraaks-christelijke man in een rolstoel, neergestoken. Rechercheurs noemen het incident illustratief voor “een aanhoudende jihadistische fixatie op christenen”.
Volgens de DGSI is die fixatie geen nieuw fenomeen. In propaganda van jihadistische bewegingen worden christenen al decennia afgeschilderd als “ongelovigen”, “afgodenaanbidders” of “kruisvaarders”. Die termen verwijzen volgens het rapport naar een vijandbeeld dat teruggrijpt op de kruistochten, koloniale geschiedenis en Westerse militaire missies.
Propaganda die overgaat in geweld
De Franse inlichtingendienst schetst in detail hoe die retoriek al meerdere generaties wordt herhaald. In 1998 riep al-Qaeda-leider Osama bin Laden in een fatwa op tot aanvallen tegen “Joden en kruisvaarders”. Zijn opvolger Ayman al-Zawahiri liet dezelfde woorden vallen en sprak over een wereldwijde confrontatie tussen “de kruisvaarders en hun bondgenoten” en de islamitische wereld.
Ook de Islamitische Staat zette die lijn door. In 2014 verspreidde de organisatie dreigementen als: “Wij zullen jullie Rome veroveren, jullie kruisen breken en jullie vrouwen tot slaven maken.”
Een jaar later spoorde IS in zijn Franstalige magazine Dar al-Islam aan tot aanvallen op kerken om “angst in hun harten te zaaien”. Het jihadistische medium Thabat ging zelfs verder en riep op tot het gebruik van messen of voertuigen tegen christelijke gebedshuizen.
Van Algerije tot Duitsland: een lange lijst slachtoffers
Volgens het DGSI-rapport is het geweld niet beperkt tot conflictgebieden. In de jaren negentig doodde de Algerijnse gewapende islamistische groep GIA minstens 19 christelijke geestelijken. In Pakistan richtte al-Qaeda zich in de jaren daarna actief op lokale christenen. In 2015 executeerde IS 21 Koptische christenen in Libië, een video die wereldwijd schokte.
Europa bleef evenmin gespaard. De DGSI noemt onder meer: de aanslag op de kerstmarkt in Berlijn in 2016, waarbij 12 doden vielen; de moord op priester Jacques Hamel in Saint-Étienne-du-Rouvray in 2016; de dodelijke aanval in de basiliek van Nice in 2020. Deze incidenten passen volgens de dienst in “een vaste strategie waarbij symbolische doelen worden gekozen om maximale angst te creëren”.
Europese cijfers laten een stijgende lijn zien
Het Observatory on Intolerance and Discrimination against Christians (OIDAC) bevestigt dit beeld. In 2024 registreerde Duitsland 337 anti-christelijke incidenten, waaronder 33 brandstichtingen in kerken.
Ook Frankrijk kende meerdere ernstige gevallen. Zo werd in Saint-Omer brand gesticht in een historisch kerkgebouw en werden Adventisten in Dijon belaagd met traangas tijdens een dienst.
De DGSI wijst erop dat jihadistische propaganda ondanks territoriale verliezen van IS nog steeds circuleert in online netwerken en gesloten groepen. De dienst waarschuwt dat de ideologie zich richt op symboliek: kerken, religieuze leiders en christelijke feestdagen gelden als “legitieme doelen”.
Beetje laat, ze zijn er al.quote:Op zondag 14 december 2025 21:03 schreef Alpha0 het volgende:
Als je nou gewoon geen moslims toelaat tot Europa? Zomaar een idee.
Volgens mij is die agressie dan ook eerder/meer gericht op mensen met een afkomst of nationaliteit waarvan verondersteld wordt dat zij moslim zouden moeten zijn. Dat zien ze als een soort hoogverraad.quote:De aanleiding voor de nieuwe waarschuwing is de aanval van 10 september in Lyon. Daar werd Ashur Sarnaya, een Iraaks-christelijke man in een rolstoel, neergestoken. Rechercheurs noemen het incident illustratief voor “een aanhoudende jihadistische fixatie op christenen”.
En wanneer je het woordje moslims door het woordje joden vervangt, is het dan nog steeds een goed idee?quote:Op zondag 14 december 2025 21:03 schreef Alpha0 het volgende:
Als je nou gewoon geen moslims toelaat tot Europa? Zomaar een idee.
Hoeveel aanslagen op westerse landen hebben die gepleegd dan?quote:Op zondag 14 december 2025 23:22 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
En wanneer je het woordje moslims door het woordje joden vervangt, is het dan nog steeds een goed idee?
Heb je iets tegen Joden?quote:Op zondag 14 december 2025 23:22 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
En wanneer je het woordje moslims door het woordje joden vervangt, is het dan nog steeds een goed idee?
Joden vergelijken met booslims van de mo's deathcultquote:Op zondag 14 december 2025 23:22 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Waarom kom je dan met zulke vragen?quote:
Als wel oké is om moslims te weigeren maar het niet oké is om joden te weigeren, dan klopt er iets fundamenteels niet.quote:Op zondag 14 december 2025 23:28 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Joden vergelijken met booslims van de mo's deathcult
Ja echt.quote:
Ik zie geen enkele keer het woord kanker, flikker, of zemmel. Hoe moet ik nu geloven dat dit niet gewoon een hoax is?quote:
Het is ook heel raar. Jezus en Maria zij twee van hun belangrijkste figuren, maar ze moeten allemaal deaud?quote:Op zondag 14 december 2025 22:07 schreef LXIV het volgende:
Eigenlijk is het raar en zouden de moslims zich volgens hun eigen theorie eerst moeten richten op de werkelijke ongelovigen, dus de liberalen, communisten, etc ipv de ‘volkeren van het boek’
Doe jij dat dan ook? Trump als voorbeeld aanhalen laat vooral zien dat je zelf geen onderbouwd verhaal hebt. Zijn beleid is vooral slopen en allerlei razzia’s organiseren, tegen iedereen met een kleurtje (ook niet moslims), waarbij hij vervolgens mensen die aantoonbaar drugsdealer zijn geweest of vrouwen verkrachten gewoon weer gratie verleend. Het heeft vooral geleid tot polarisatie, chaos en het uithollen van instituties. Dat is geen voorbeeld waar je serieus naar kunt verwijzen.quote:Op maandag 15 december 2025 00:47 schreef matspontius het volgende:
[..]
Kom eens met een goed onderbouwd verhaal dan ipv die eeuwige eigen frustraties. Je beweert hier iets dus onderbouw het maar! Let wel: dat je feiten niet onder ogen wil zien is geen argument!
Waar? Wanneer?quote:Op maandag 15 december 2025 06:35 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Groeiend geweld van extreem rechts tegen onze samenleving.
Noord-Korea is een immer vreedzaam land. Ik zou een enkeltje boeken!quote:
De PVV streeft toch helemaal niet naar meer arbeidsmigranten?quote:Op maandag 15 december 2025 07:41 schreef inXs het volgende:
[..]
Uhu. Hamas streeft een dictatuur na, is extreem conservatief, heeft niets op met mensenrechten en baseert zich op verdraaide religieuze dogma’s. De beweging verwerpt democratie, kent een kleine rijke top die zichzelf verrijkt en laat de bevolking structureel in de steek. Intussen worden populistische leuzen geschreeuwd om steun te mobiliseren. Dat patroon kennen we maar al te goed.
In ideologisch opzicht lijkt Hamas daarmee eerder op extreemrechts dan op links. Het is autoritair, hiërarchisch, religieus-dogmatisch en anti-democratisch. Trump zou daar vermoedelijk weinig moeite mee hebben; zijn plotselinge warme banden met Saoedische machthebbers laten zien dat mensenrechten voor hem geen doorslaggevend criterium zijn.
Overigens: D66 en het CDA zijn geen linkse partijen. Dat frame klopt simpelweg niet. En ook het beeld dat extreemrechts migratie zou beperken, verdient nuancering. BBB en PVV zijn in de praktijk juist gebaat bij grootschalige arbeidsmigratie uit specifieke landen, omdat die goedkope arbeid levert voor sectoren waar zij hun achterban bedienen. Daarmee wordt het probleem niet kleiner, maar groter.
quote:Beperking van arbeidsmigratie
De PVV wil de instroom van buitenlandse werknemers sterk beperken:
Grenzen zo lang mogelijk dichthouden voor Oost-Europese werknemers.
Dit soort partijen moet je beoordelen op hun daden, niet op slogans:quote:Op maandag 15 december 2025 07:49 schreef capricia het volgende:
[..]
De PVV streeft toch helemaal niet naar meer arbeidsmigranten?
[..]
Bron: https://www.flexmarkt.nl/(...)met-de-arbeidsmarkt/quote:. Uitzendbranche
Over de uitzendbranche laat de PVV weinig los in het verkiezingsprogramma. Wel geeft het stemgedrag bij moties enig idee. De partij stemde tegen een motie om de duur van fase A van het uitzendcontract te verkorten van 52 naar 26 weken. Het stemde eveneens tegen het voorstel om het maximeren van het aantal flexwerkers op te nemen in de werkagenda met sociale partners.
De PVV lijkt ertegen gekant om al te veel eisen op te nemen bij het nieuwe toelatingsstelsel voor uitzendbureaus. Het stemde tegen de motie om de eisen in de Wet gelijke kansen bij werving en selectie op te nemen in de certificering van uitzendbureaus (inmiddels is geen sprake meer van certificering, maar van toelating). Ook stemde het tegen dat een onherroepelijke veroordeling wegens arbeidsdiscriminatie zou leiden tot verlies van certificering. Overigens werden beide moties wel aangenomen.
De pvv die naar meer migratie streeft moet ik nog meemaken.quote:Op maandag 15 december 2025 07:56 schreef inXs het volgende:
[..]
[..]
Dit soort partijen moet je beoordelen op hun daden, niet op slogans:
[..]
Bron: https://www.flexmarkt.nl/(...)met-de-arbeidsmarkt/
Klopt, maar alles wat kansen biedt voor minder migratie en meer controle op migratie stemmen ze tegen. https://www.nu.nl/politie(...)bb-stemmen-voor.html en https://www.eerstekamer.n(...)tie_van_hattem_pvv_cquote:Op maandag 15 december 2025 07:58 schreef capricia het volgende:
[..]
De pvv die naar meer migratie streeft moet ik nog meemaken.
quote:Mattheüs 27:
24.
Toen Pilatus zag dat hij niets bereikte, maar dat er veeleer opschudding ontstond, nam hij water, waste zijn handen voor de ogen van de menigte en zei: Ik ben onschuldig aan het bloed van deze Rechtvaardige. U moet maar zien.
25.
En heel het volk antwoordde en zei: Laat Zijn bloed maar komen over ons en over onze kinderen!
Beetje jammer wel, want het probleem zijn de jihadisten. Niet de alledaagse moslim die gewoon probeert mee te draaien in de maatschappij.quote:La note de la DSGI rappelle ainsi que, dans son livre Appel à la résistance mondiale, Abou Moussab al-Suri, théoricien proche d’al-Qaida, préconisait en 2005 de provoquer des réactions hostiles à l’islam qui pousseraient les musulmans européens à rejoindre les rangs djihadistes.
Iedere moslim is een Jihadist, maar niet noodzakelijk een terrorist.quote:Op maandag 15 december 2025 09:54 schreef recursief het volgende:
Het bronartikel van NieuwRechts heeft het expliciet over jihadistisch geweld en islamitische terroristen. Daar maakt NieuwRechts "moslimgeweld" van. Strikt genomen natuurlijk niet onwaar, maar het gooit wel alle moslims op een hoop, alsof iedere moslim een jihadist en een terrorist is.
Laten we eens beginnen om anderen geen woorden en beweringen in de mond te leggen!quote:Op maandag 15 december 2025 06:31 schreef inXs het volgende:
[..]
Doe jij dat dan ook? Trump als voorbeeld aanhalen laat vooral zien dat je zelf geen onderbouwd verhaal hebt. Zijn beleid is vooral slopen en allerlei razzia’s organiseren, tegen iedereen met een kleurtje (ook niet moslims), waarbij hij vervolgens mensen die aantoonbaar drugsdealer zijn geweest of vrouwen verkrachten gewoon weer gratie verleend. Het heeft vooral geleid tot polarisatie, chaos en het uithollen van instituties. Dat is geen voorbeeld waar je serieus naar kunt verwijzen.
Dat je kritisch bent op de ideologie van de islam is een legitiem standpunt. Maar vervolgens suggereren dat conservatief, <Knip> christendom (de trump kliek en project 2015) de oplossing zou zijn, is inhoudelijk niet vol te houden. Het ene dogma vervangen door het andere lost niets op. Dat dit vervolgens wordt onderbouwd met bronnen als NieuwRechts maakt het verhaal niet sterker; dat is een duidelijk gekleurde en activistische bron, geen neutrale analyse.
Daarnaast worden feiten genegeerd. De claim dat de PVV “alles wel oplost” is simpelweg niet te onderbouwen. De partij heeft geen uitgewerkt beleid, weinig bestuurlijke ervaring en een lange geschiedenis van roepen zonder leveren. Waar de PVV verantwoordelijkheid draagt, zie je vooral symboolpolitiek en voorstellen die juridisch of praktisch niet uitvoerbaar zijn, maar ook niets oplossen: https://www.trouw.nl/nieu(...)r-migratie~bc0cd5d7/
Wat wél te onderbouwen is: CDA en D66 staan voor een strenger migratie- en asielbeleid binnen de grenzen van de rechtsstaat en Europese afspraken, onder andere geïnspireerd op het Deense model. Dat staat in scherp contrast met PVV-plannen, die niet haalbaar zijn en waarvan onderzoek laat zien dat ze niet werken. Gesloten grenzen leiden niet tot minder migratie, maar juist tot meer problemen en ongecontroleerde instroom.
En ja, ook van mij mag het beleid strenger en consistenter. Maar dat vraagt om realistische keuzes en samenwerking, maar ook om geld. Bezuinigingen door rechts op onder andere het COA en de IND zijn mede de veroorzaker van de huidige problemen.
Ik ben ook geen fan van Islam maar dat is geen reden om dingen te verzinnenquote:Op maandag 15 december 2025 10:16 schreef Telefoonvork het volgende:
Ik ken zelf een Marokkaanse vrouw. Ze zegt dat geen enkele moslim te vertrouwen is. Ze wil er ook niks meer mee te maken hebben.
Wat moet ik daar op zeggen?quote:Op maandag 15 december 2025 10:08 schreef torentje het volgende:
[..]
Reageer eens op het navolgende: Als men voor meisjes-en/of jongensbesnijdenis is er toch wel wat mis in jouw bovenkamer, dacht ik zo.
Dat eeuwige over klein percentage?quote:Op maandag 15 december 2025 10:23 schreef deedeetee het volgende:
Dat eeuwige maar er is maar een heel kleine percentage van de moslims slecht. Dat is helemaal niet waar. Moslims onderdrukken vrouwen. Dat is eerder regel dan uitzondering. Als een meisje voor een niet moslim man kiest mag ze heel erg vaak niet meer thuis bij haar ouders komen. Ik ken iemand die haar moeder al 10 jaar niet heeft gezien. En ze mag nog van geluk spreken dat haar geen geweld is
aangedaan.
De islam heeft niks met vrede maar staat voor onderdrukking en schuwt geweld daarbij niet.
Helaas kunnen heel veel mensen die totaal anders in elkaar zitten en ander/normaal kunnen denken domweg niet begrijpen.
Dit is een kinds idee van een vergelijking.quote:Op maandag 15 december 2025 10:29 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Dat geldt voor moslims, maar ook voor Nederlanders zelf. Meer dan genoeg Nederlanders die zich misdragen, met name in het buitenland. Daar zien ze de Nederlander graag verdwijnen. Maar is dan elke Nederland slecht? Nee.
Omdat het niet in jouw beeld past?quote:Op maandag 15 december 2025 10:31 schreef ems. het volgende:
[..]
Dit is een kinds idee van een vergelijking.
Het is niet alleen een geloof, islam is ook politiek. Een politiek van veroveren. Van onderwerpen. Ga eens met (strenge) moslims praten. Niet een paar minuten, maar een paar dagen. Ik weet zeker dat er een ding op zal vallen, en dat is dat ze proberen om je te bekeren tot de islam. Als experimenteel fysicus doe ik dat soort dingen. Vandaar dat ik weet wat er leeft binnen de islam.quote:Op maandag 15 december 2025 10:29 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Dat eeuwige over klein percentage?
Ik vind dat wel belangrijk..... Want als nog geen 1% van een bepaalde groep slecht is, dan kun je niet gaan zeggen dat ze allemaal moeten oprotten en slecht zijn.
Dat geldt voor moslims, maar ook voor Nederlanders zelf. Meer dan genoeg Nederlanders die zich misdragen, met name in het buitenland. Daar zien ze de Nederlander graag verdwijnen. Maar is dan elke Nederland slecht? Nee.
Staan wij/ik achter de levenswijze van moslims?
Nee. Zie ik in een hoofddoekje iets goeds voor de vrouw? Nee. Maar wie ben ik om een ander te veroordelen om hun religie. Zo lang er geen geweld of iets dergelijks bij komt.
Zeker is dat belangrijk, want de moslims gunnen de meisjes geen prettig seksleven.quote:Op maandag 15 december 2025 10:26 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Wat moet ik daar op zeggen?
Alsof besnijdenis iets belangrijks is. En ook in NL wordt dit gedaan.
'kuffar'quote:
Ja, een beetje verlichting en relativering, daar zijn devote gelovigen niet zo happig op; je zou maar eens vraagtekens hebben bij sommige ronduit ridicule zaken.quote:Op maandag 15 december 2025 10:37 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Het is niet alleen een geloof, islam is ook politiek. Een politiek van veroveren. Van onderwerpen. Ga eens met (strenge) moslims praten. Niet een paar minuten, maar een paar dagen. Ik weet zeker dat er een ding op zal vallen, en dat is dat ze proberen om je te bekeren tot de islam. Als experimenteel fysicus doe ik dat soort dingen. Vandaar dat ik weet wat er leeft binnen de islam.
Moslims hebben geen Verlichting meegemaakt, en nemen zichzelf enorm serieus. Net als de Nazi's of de Japanners in WO2 die ook niet grappig waren, moet je mensen die zichzelf enorm serieus nemen wantrouwen.
De essentie van de islam is gericht op veroveren, verspreiden, volgen en onderwerpen.quote:Op maandag 15 december 2025 10:24 schreef ems. het volgende:
[..]
Ik ben ook geen fan van Islam maar dat is geen reden om dingen te verzinnen
Je weet dat je waarschijnlijk met een totalitair en dwingend iets te maken hebt, als er geen humor of zelfrelativering te bespeuren valt. Een dictatoriale staatsgreep gaat ook snel achter cabaretiers en cartoonisten aan, die worden als eerste een kopje kleiner gemaakt.quote:Op maandag 15 december 2025 10:37 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Het is niet alleen een geloof, islam is ook politiek. Een politiek van veroveren. Van onderwerpen. Ga eens met (strenge) moslims praten. Niet een paar minuten, maar een paar dagen. Ik weet zeker dat er een ding op zal vallen, en dat is dat ze proberen om je te bekeren tot de islam. Als experimenteel fysicus doe ik dat soort dingen. Vandaar dat ik weet wat er leeft binnen de islam.
Moslims hebben geen Verlichting meegemaakt, en nemen zichzelf enorm serieus. Net als de Nazi's of de Japanners in WO2 die ook niet grappig waren, moet je mensen die zichzelf enorm serieus nemen wantrouwen.
'experimenteel fysicus'.quote:Op maandag 15 december 2025 10:37 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |