abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219492433
Het is verder te hopen dat die idioot van een Trump wordt afgezet.
pi_219492480
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2025 14:38 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Ik denk zelf ook dat het allemaal meevalt maar toch durft het Westen niet te escaleren.
Europa is gewoon nog steeds aan het druilen. Productie van bv eurofighters en leopard tanks had vanaf feb 2022 al op 110% moeten zitten, zodat we oekraine snel hadden kunnen verzuipen in kwalitatieve wapens.

En enige andere partij die zoiets kan doen/had kunnen doen, VS, was eerst gezegend met wereldvreemde studeerkamer geleerden op national security posities en nu die oranje clown.
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
pi_219492531
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2025 08:37 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
En als beide landen nou zware maatregelen nemen zoals het loslaten van monogamie?
Er zijn een hoop mannen overleden of flink beschadigd.
Maar de vrouwen zijn nog intact.
En 1 man kan een heleboel vrouwen bevruchten.
Geen idee of dat kan met de religieuze instellingen in beide landen.
Maar praktisch en biologisch gezien moet het toch wel te doen zijn?
Maar de overheid zal dan ook wel financieel moeten bijspringen om de vrouwen te ondersteunen.
Jij hebt blijkbaar gemist dat er in een groot land vrij dichtbij een omgekeerd probleem is: een mannenoverschot. En er zijn dus contactbureaus voor Russische vrouwen die wel een Chinese echtgenoot willen. En vice versa. Veel Russen van het achterland lijken ook uiterlijk niet echt op het blonde god Kaukasische model dat Trump graag in zijn land ziet arriveren.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_219494111
De Huliyapole as gaat niet goed, maar tering wat betalen de russen er een bloed voor.

Kan de video niet op twitter vinden om te embedden dus dan maar zo:

Dit is al de derde video deze week van dat front waar ik hele truckladingen (en het zijn ook letterlijk trucks) aan russen zie worden opgeblazen.
  zondag 14 december 2025 @ 16:46:44 #155
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_219494229
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2025 14:25 schreef LXIV het volgende:

[..]
Die gebieden gaan ze echt niet meer terugkrijgen. Ook voor een opvolger van Putin is het niet mogelijk dat zomaar terug te geven waarvoor al zo hard gevochten is. En verder geven die gebieden alleen maar ellende, zoals van 2014 tot 2022 ook gebleken is.
Ik zou vasthouden aan NAVO-lidmaatschap en dan lekker in de rest van Oekraine een welvarende staat gaan opbouwen. Kunnen ze vanuit de Krim en Donbas kijken wat ze missen en wellicht willen ze dan over 20 jaar zelf weer terug. Of niet, wat zou het boeien?
Jij denkt niet dat de eu haar langste tijd wel heeft gehad? Even Oekraïne welvarend maken is geen eenvoudige klus.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  Moderator zondag 14 december 2025 @ 16:52:33 #156
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219494279
Niemand denkt dat
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_219494317
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2025 16:52 schreef sp3c het volgende:
Niemand denkt dat
De VS, Rusland en China wíllen dat. Reden te meer om ons te verenigen.
pi_219494336
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2025 16:52 schreef sp3c het volgende:
Niemand denkt dat
Verrassend veel mensen denken dat. Het begint zo langzamerhand een trend te worden bij de wat nationalistischer ingestelde medelanders dat we ondertussen zo woke/multicultureel/progressief en verkeerd zijn geworden dat de situatie niet meer te redden valt. En sterker nog: Dat we het eigenlijk ook niet meer verdienen.
pi_219494467
quote:
9s.gif Op zondag 14 december 2025 16:57 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Verrassend veel mensen denken dat. Het begint zo langzamerhand een trend te worden bij de wat nationalistischer ingestelde medelanders dat we ondertussen zo woke/multicultureel/progressief en verkeerd zijn geworden dat de situatie niet meer te redden valt. En sterker nog: Dat we het eigenlijk ook niet meer verdienen.
En uit de EU stappen gaat dat oplossen?
  zondag 14 december 2025 @ 17:13:35 #160
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_219494504
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2025 14:25 schreef LXIV het volgende:

[..]
Die gebieden gaan ze echt niet meer terugkrijgen. Ook voor een opvolger van Putin is het niet mogelijk dat zomaar terug te geven waarvoor al zo hard gevochten is. En verder geven die gebieden alleen maar ellende, zoals van 2014 tot 2022 ook gebleken is.
Ik zou vasthouden aan NAVO-lidmaatschap en dan lekker in de rest van Oekraine een welvarende staat gaan opbouwen. Kunnen ze vanuit de Krim en Donbas kijken wat ze missen en wellicht willen ze dan over 20 jaar zelf weer terug. Of niet, wat zou het boeien?
Het zou Oekraïne natuurlijk wel boeien, die nog iets hebben met hun grondwetten die sws uitsuiten dat territoria worden bezet en/of gekaapt door 'vreemde' mogendheden.

Los daarvan is een (af)scheidslijn (van Krim/DonBas) gezien de situatie, op termijn wel een betere dan doorvechten waar Rusland (uit naam van Trump) niet mag verliezen en Oekraïne zo dus nooit kan (over)winnen.
De vraag wordt, 'm beantwoorden, wil Trump ook dat Oekraïne geen lid kan worden van de NATO ?
Met dit laatste zijn de intenties van Trump glashelder dat hij Putin wil blijven bevredigen en zeker niet van plan gaat zijn ooit NATO in te laten zetten als alliantie ter bescherming van Europa. Putin kan dan rustig verder optrekken.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_219494548
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2025 17:09 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
En uit de EU stappen gaat dat oplossen?
Moet je in engeland vragen.
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
pi_219494576
quote:
7s.gif Op zondag 14 december 2025 17:18 schreef ExTec het volgende:

[..]
Moet je in engeland vragen.
De vraag stellen is hem beantwoorden. In Engeland worden mensen veroordeeld voor “hatespeech” op social media. Dat heeft de Brexit niet kunnen voorkomen.
pi_219494601
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2025 17:22 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
De vraag stellen is hem beantwoorden. In Engeland worden mensen veroordeeld voor “hatespeech” op social media. Dat heeft de Brexit niet kunnen voorkomen.
Ja, en ze blijven magneet voor illegalen omdat er geen ID plicht is en ze geen centraal bevolkingsregister hebben.

Allemaal dingen die ze gewoon zichzelf aan doen.
  zondag 14 december 2025 @ 18:37:18 #164
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_219495109
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2025 14:24 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Wat dit betreft is EU-lidmaatschap de doodsteek want dan komen alle jongvolwassenen naar het Westen om te werken en blijven er in Oekraïne alleen kinderen en bejaarden over. Waarna ze Aziaten moeten importeren om te zorgen dat de maatschappij blijft draaien. Net zoals nu in Bulgarije en Roemenië het geval is.
Klopt, dat is echter altijd een doodlopende weg: op een gegeven moment zijn er gewoon geen landen met bevolkingsoverschot over.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_219495374
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2025 18:37 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Klopt, dat is echter altijd een doodlopende weg: op een gegeven moment zijn er gewoon geen landen met bevolkingsoverschot over.
Dat klopt. En arbeidsmigratie is uiteindelijk gewoon een piramidespel.
pi_219495519
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2025 12:11 schreef Opnaarutrecht het volgende:

[..]
Rusland heeft wel degelijk een rol gehad in het uitbreken van de Eerste Wereldoorlog.
Een rol inderdaad.
Maar niet de hoofdrol.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  zondag 14 december 2025 @ 20:17:25 #167
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_219495968
quote:
1s.gif Op zondag 14 december 2025 19:28 schreef Wantie het volgende:

[..]
Een rol inderdaad.
Maar niet de hoofdrol.
De mobilisatie van Rusland kan gezien worden als het kritieke moment waarna Duitsland de oorlog verklaarde.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_219496234
MAGA-Amerika is er best ernstig aantoe. Dat ontken ik zeker niet. Maar laten we niet doen alsof Amerika nu ineens onze vijand is. Persoonlijk denk ik dat de midterms in 2026 er al voor gaan zorgen dat de macht/invloed van MAGA een flinke deuk krijgt.
pi_219496624
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2025 20:17 schreef BlaZ het volgende:

[..]
De mobilisatie van Rusland kan gezien worden als het kritieke moment waarna Duitsland de oorlog verklaarde.
En dat verwacht je anno 2025 opnieuw.
pi_219496638
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2025 20:41 schreef theunderdog het volgende:
MAGA-Amerika is er best ernstig aantoe. Dat ontken ik zeker niet. Maar laten we niet doen alsof Amerika nu ineens onze vijand is. Persoonlijk denk ik dat de midterms in 2026 er al voor gaan zorgen dat de macht/invloed van MAGA een flinke deuk krijgt.
Tot die tijd hebben we te maken met een Amerika die er op uit is Europa te verzwakken.
pi_219496711
quote:
1s.gif Op zondag 14 december 2025 21:22 schreef Wantie het volgende:

[..]
Tot die tijd hebben we te maken met een Amerika die er op uit is Europa te verzwakken.
Nah. Een Amerikaan die geen idee heeft wat hij wil, behalve geld verdienen.
pi_219496748
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2025 21:27 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Nah. Een Amerikaan die geen idee heeft wat hij wil, behalve geld verdienen.
Ik heb het niet over een Amerikaan.
pi_219496774
quote:
1s.gif Op zondag 14 december 2025 21:30 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ik heb het niet over een Amerikaan.
Een 'Amerika' ook goed.
pi_219497141
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2025 21:32 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Een 'Amerika' ook goed.
Nope.
pi_219497295
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2025 16:32 schreef skysherrif het volgende:
De Huliyapole as gaat niet goed, maar tering wat betalen de russen er een bloed voor.

Kan de video niet op twitter vinden om te embedden dus dan maar zo:

[ afbeelding ]

Dit is al de derde video deze week van dat front waar ik hele truckladingen (en het zijn ook letterlijk trucks) aan russen zie worden opgeblazen.
Zatlappen schieten.
En een prettige scheut door de pielemuis.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')