En als beide landen nou zware maatregelen nemen zoals het loslaten van monogamie?quote:Op zaterdag 13 december 2025 23:30 schreef LXIV het volgende:
[..]
Er gaat niemand winnen. Die paar vierkante km extra die danwel bij Oekraïne blijven danwel in Russische handen vallen zijn volkomen irrelevant ten opzichte van de demografische catastrofe die beide landen nu al ondervonden hebben. Daar gaan ze geen van beiden van herstellen.
Net zo min als wo1 een overwinning voor Frankrijk genoemd kan worden
Ik heb me dit nooit eerder afgevraagd, maar wat veroorzaakt eigenlijk een (naoorlogse) babyboom? Of laat ik het zo vragen; waarom volgde het op de 2e wereldoorlog maar niet op elk andere oorlog?quote:Op zaterdag 13 december 2025 23:30 schreef LXIV het volgende:
[..]
Er gaat niemand winnen. Die paar vierkante km extra die danwel bij Oekraïne blijven danwel in Russische handen vallen zijn volkomen irrelevant ten opzichte van de demografische catastrofe die beide landen nu al ondervonden hebben. Daar gaan ze geen van beiden van herstellen.
Net zo min als wo1 een overwinning voor Frankrijk genoemd kan worden
Babyboom ontstond doordat Nederland na de tweede wereld weer opbloeide. Uitgestelde huwelijken werden voltrokken, economisch ging Nederland weer vooruit, mensen kregen weer vertrouwen in de toekomst.quote:Op zondag 14 december 2025 08:43 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Ik heb me dit nooit eerder afgevraagd, maar wat veroorzaakt eigenlijk een (naoorlogse) babyboom? Of laat ik het zo vragen; waarom volgde het op de 2e wereldoorlog maar niet op elk andere oorlog?
Dat wordt natuurlijk een lastig verhaal als je beweert het lichtend baken van traditioneel-christelijke waarden te zijn.quote:
Ja het uitstellen van huwelijk/kinderen is natuurlijk een overal gedeelde factor - zou het dan inderdaad een optimistisch toekomstbeeld zijn?quote:Op zondag 14 december 2025 09:05 schreef Wantie het volgende:
[..]
Babyboom ontstond doordat Nederland na de tweede wereld weer opbloeide. Uitgestelde huwelijken werden voltrokken, economisch ging Nederland weer vooruit, mensen kregen weer vertrouwen in de toekomst.
Deels. Na de val van de muur was er ook een bescheiden babyboompje. Ook in het Westen. De jaren 70-80 waren hier ook een relatief onzekere tijd met allerlei crises, woningtekorten, hoge werkloosheid en de dreiging vanuit het Oosten.quote:Op zondag 14 december 2025 09:45 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Ja het uitstellen van huwelijk/kinderen is natuurlijk een overal gedeelde factor - zou het dan inderdaad een optimistisch toekomstbeeld zijn?
De Oekraïners en Russen willen sowieso geen of weinig kinderen. Dat was ook voor de oorlog al zo.quote:Op zondag 14 december 2025 08:37 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
En als beide landen nou zware maatregelen nemen zoals het loslaten van monogamie?
Er zijn een hoop mannen overleden of flink beschadigd.
Maar de vrouwen zijn nog intact.
En 1 man kan een heleboel vrouwen bevruchten.
Geen idee of dat kan met de religieuze instellingen in beide landen.
Maar praktisch en biologisch gezien moet het toch wel te doen zijn?
Maar de overheid zal dan ook wel financieel moeten bijspringen om de vrouwen te ondersteunen.
Slimme zet. Zo kan Trump het niet framen dat Oekraïne geen vrede wil.quote:Zelensky has developed a successful strategy to respond to Trump's peace plan: the president is trying to rewrite Trump's peace plan, not reject it, — WSJ.
With the support of Europe, Zelensky has developed a "yes, but..." strategy.
Main positions: elections — only after a ceasefire. Zaporizhzhia NPP — Russia can participate, but control over Ukraine and the United States. Limitation of the Armed Forces of Ukraine — possible, but not below the current level. Such a plan allows maintaining a dialogue with Trump and political support within the country.
https://x.com/Maks_NAFO_FELLA/status/2000146232925163595
Ze doen dus hetzelfde als de Russen.quote:Op zondag 14 december 2025 11:58 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Slimme zet. Zo kan Trump het niet framen dat Oekraïne geen vrede wil.
Rusland heeft wel degelijk een rol gehad in het uitbreken van de Eerste Wereldoorlog.quote:Op zaterdag 13 december 2025 23:47 schreef Wantie het volgende:
[..]
1e en 2e oorlog zijn niet door Rusland ontstaan.
Ik weet niet of dat nog zoden aan de dijk zet. Mijn verwachting is dat we eerder een oplossing gaan zien in de richting van kunstmatige baarmoeders, dat zal overigens nog zeker een aantal jaren duren.quote:Op zondag 14 december 2025 08:37 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
En als beide landen nou zware maatregelen nemen zoals het loslaten van monogamie?
Er zijn een hoop mannen overleden of flink beschadigd.
Maar de vrouwen zijn nog intact.
En 1 man kan een heleboel vrouwen bevruchten.
Geen idee of dat kan met de religieuze instellingen in beide landen.
Maar praktisch en biologisch gezien moet het toch wel te doen zijn?
Maar de overheid zal dan ook wel financieel moeten bijspringen om de vrouwen te ondersteunen.
Er is al een oplossing gekozen (of eerder gepresenteerd) die massamigratie heet. Na de oorlog zal de EU daar de bevolking van Oekraine ook wel mee gaan aanvullen. Hebben wij even luchtquote:Op zondag 14 december 2025 13:35 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ik weet niet of dat nog zoden aan de dijk zet. Mijn verwachting is dat we eerder een oplossing gaan zien in de richting van kunstmatige baarmoeders, dat zal overigens nog zeker een aantal jaren duren.
Je zou moeten teruggrijpen naar het oude testament.quote:Op zondag 14 december 2025 09:39 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dat wordt natuurlijk een lastig verhaal als je beweert het lichtend baken van traditioneel-christelijke waarden te zijn.
quote:Op zondag 14 december 2025 13:38 schreef LXIV het volgende:
[..]
Er is al een oplossing gekozen (of eerder gepresenteerd) die massamigratie heet. Na de oorlog zal de EU daar de bevolking van Oekraine ook wel mee gaan aanvullen. Hebben wij even lucht
Even nagedacht maar kan het niet plaatsen. Of moet het moedeloosheid uitdrukken?quote:
Implicerend dat na de oorlog iemand als Prokopenko aan de macht komt en ik niet verwacht dat die veel immigranten gaan binnenlatenquote:Op zondag 14 december 2025 13:50 schreef LXIV het volgende:
[..]
Even nagedacht maar kan het niet plaatsen. Of moet het moedeloosheid uitdrukken?
Wie er na de oorlog aan de macht komt is nog onduidelijk. Maar ik weet wel dat EU-lidmaatschap een van Oekraines belangrijkste doelstellingen is. Daar hoort dit ook bij. En ze hebben straks natuurlijk een groot tekort aan mannen en mensen in het algemeen, dat is onontkenbaar. Heel andere situatie dan in Nederland.quote:Op zondag 14 december 2025 13:52 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Implicerend dat na de oorlog iemand als Prokopenko aan de macht komt en ik niet verwacht dat die veel immigranten gaan binnenlaten
Niet voor drones....?quote:Op zondag 14 december 2025 13:53 schreef skysherrif het volgende:
ens nu pas dat Paus Franciscus blijkbaar in zijn erfenis veel geld bschikbaar had gesteld voor ambulances om te doneren aan Oekraine.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |