abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219491948
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2025 13:53 schreef LXIV het volgende:

[..]
Wie er na de oorlog aan de macht komt is nog onduidelijk. Maar ik weet wel dat EU-lidmaatschap een van Oekraines belangrijkste doelstellingen is. Daar hoort dit ook bij. En ze hebben straks natuurlijk een groot tekort aan mannen en mensen in het algemeen, dat is onontkenbaar. Heel andere situatie dan in Nederland.
Daarom moeten ze net als Rusland veel meer mensen uit Afrika, Zuid amerika etc lekker maken met het verkrijgen van een Oekraiens paspoort als ze in het leger dienen.

Je kan ze nu goed gebruiken en na de oorlog ook.
  zondag 14 december 2025 @ 13:56:13 #127
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_219491954
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2025 13:52 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Implicerend dat na de oorlog iemand als Prokopenko aan de macht komt en ik niet verwacht dat die veel immigranten gaan binnenlaten
Nee, maar dat zal de verwachting vanuit de EU zijn. Het is inderdaad niet logisch dat Oekraïne daar simpelweg mee zal instemmen. Ik verwacht eerder een reactie zoals die van het Oostblok op migratie.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  zondag 14 december 2025 @ 13:56:23 #128
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219491956
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2025 13:55 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Daarom moeten ze net als Rusland veel meer mensen uit Afrika, Zuid amerika etc lekker maken met het verkrijgen van een Oekraiens paspoort als ze in het leger dienen.

Nou, dan is het tenminste verdiend
The End Times are wild
  zondag 14 december 2025 @ 13:58:06 #129
56749 BlaZ
pi_219491975
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2025 13:55 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Dat is wel lastig aangezien die landen qua inkomens op hetzelfde of een hoger niveau zitten dan Oekraïne.
pi_219492041
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2025 13:58 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Dat is wel lastig aangezien die landen qua inkomens op hetzelfde of een hoger niveau zitten dan Oekraïne.
Salaris voor een merc is ongeveer 3000 euro per maand geloof ik, stuk hoger dan het gemiddelde in Oekraine en dus ook voor de meeste zuid amerikanen. Helaas heeft Oekraine het geld niet om daar massaal gebruik van te maken.
pi_219492057
twitter

Nog meer shit vernietigd in de krim (alhoewel imo de 2e gewoon mist)
  zondag 14 december 2025 @ 14:10:24 #132
56749 BlaZ
pi_219492074
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2025 14:04 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Salaris voor een merc is ongeveer 3000 euro per maand geloof ik, stuk hoger dan het gemiddelde in Oekraine en dus ook voor de meeste zuid amerikanen. Helaas heeft Oekraine het geld niet om daar massaal gebruik van te maken.
Wat is massaal echter? Gezien het grote aantal gestorven Colombianen (~450-500) zouden we toch mogen stellen dat er velen actief moeten zijn in Oekraïne. Ik zou toch denken dat er enkele duizenden actief zijn.
Sowieso is het aantal gestorven buitenlanders aan Oekraïnse zijde vrij hoog 1200-1300 momenteel.
pi_219492076
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2025 13:56 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Nee, maar dat zal de verwachting vanuit de EU zijn. Het is inderdaad niet logisch dat Oekraïne daar simpelweg mee zal instemmen. Ik verwacht eerder een reactie zoals die van het Oostblok op migratie.
Die willen allemaal de islam buiten de deur houden. Ze willen geen multiculturele samenleving.

Hier is de heersende opinie dat elke cultuur respect verdient, behoud eigen identiteit van nieuwkomers als uitgangspunt en inclusiviteit (iedereen moet zich welkom voelen) boven beschermen van eigen waarden, cultuur en identiteit. Dat werkt daar een beetje anders. Hier zou dat racisme en xenofobie genoemd worden. Voor hen is het simpelweg het beschermen van de eigen cultuur als gevolg van decennialange bezetting en gedwongen russificatie.
pi_219492086
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2025 14:10 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Wat is massaal echter? Gezien het grote aantal gestorven Colombianen (~450-500) zouden we toch mogen stellen dat er velen actief moeten zijn in Oekraïne. Ik zou toch denken dat er enkele duizenden actief zijn.
Sowieso is het aantal gestorven buitenlanders aan Oekraïnse zijde vrij hoog 1200-1300 momenteel.
Ik had wat artikels gelezen dat er meer aanbod van Colombianen en zuid amerikanen zijn dan dat Oekraine kan veroorloven. WEet niet of dat nog steeds zo is
  zondag 14 december 2025 @ 14:12:23 #135
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219492089
quote:
1s.gif Op zondag 14 december 2025 14:10 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Die willen allemaal de islam buiten de deur houden. Ze willen geen multiculturele samenleving.

Hier is de heersende opinie dat elke cultuur respect verdient, behoud eigen identiteit van nieuwkomers als uitgangspunt en inclusiviteit (iedereen moet zich welkom voelen) boven beschermen van eigen waarden, cultuur en identiteit. Dat werkt daar een beetje anders. Hier zou dat racisme en xenofobie genoemd worden. Voor hen is het simpelweg het beschermen van de eigen cultuur als gevolg van decennialange bezetting en gedwongen russificatie.
Maar (itt tot hier) ontstaat daar nu wel een groot tekort aan -jonge- mannen. Na de oorlog is er geen gratis geld meer en zal de maatschappij toch moeten gaan draaien
The End Times are wild
  zondag 14 december 2025 @ 14:13:32 #136
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_219492095
quote:
bron: nu.nl 14dec25
Oekraïne is bereid om af te zien van het NAVO-lidmaatschap, zegt de Oekraïense president Volodymyr Zelensky zondag. Hij ziet het als compromis in het vredesproces. Tot nu toe hield Oekraïne altijd vast aan het uitzicht om NAVO-lid te worden.
Het lijkt er op dat Putin met Trump als zijn lallende vazal steeds meer zijn volledige zin krijgt.
Een autocratie die een ander soeverein land gaat opleggen dat ze geen keuzes meer (mogen) hebben en indirect de NAVO verteld wat ze niet mogen doen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  zondag 14 december 2025 @ 14:15:53 #137
56749 BlaZ
pi_219492112
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2025 14:12 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Ik had wat artikels gelezen dat er meer aanbod van Colombianen en zuid amerikanen zijn dan dat Oekraine kan veroorloven. WEet niet of dat nog steeds zo is
Daar spraken Spaanstalige bronnen ook over, het gaat om voornamelijk personen met paramilitaire ervaring in Colombia. Ook cartels sturen graag leden zodoende gevechtservaring met drones op te doen.
pi_219492118
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2025 14:12 schreef LXIV het volgende:

[..]
Maar (itt tot hier) ontstaat daar nu wel een groot tekort aan -jonge- mannen. Na de oorlog is er geen gratis geld meer en zal de maatschappij toch moeten gaan draaien
Dat was in Duitsland ook zo na WOII en dat is ook goed gekomen. De natuur balanceert zichzelf wel uit. Daar is geen massa-immigratie voor nodig. Ik ben overigens nog steeds van mening dat we - na het bereiken van duurzame vrede - alle Oekraïners moeten terugsturen. Geen #zezijnalthuis taferelen.
  zondag 14 december 2025 @ 14:17:02 #139
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219492124
quote:
11s.gif Op zondag 14 december 2025 14:13 schreef Vallon het volgende:

[..]
Het lijkt er op dat Putin met Trump als zijn lallende vazal steeds meer zijn volledige zin krijgt.
Een autocratie die een ander soeverein land gaat opleggen dat ze geen keuzes meer (mogen) hebben en indirect de NAVO verteld wat ze niet mogen doen.
Dat NAVO-lidmaatschap was juist een mooie uitruil tegen territoriale consessies. En de enige serieuze garantie die je kon geven. Een verdrag dat -veel- te veel in het voordeel van Rusland is biedt natuurlijk ook geen duurzame vrede, dan gaat Oekraine geheid over 5 jaar zijn gelijk halen, al dan niet gesteund door de EU.
The End Times are wild
  zondag 14 december 2025 @ 14:17:08 #140
56749 BlaZ
pi_219492125
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2025 14:12 schreef LXIV het volgende:

[..]
Oekraïne zit nog in een fase van opkomende nationalisme, een beweging die eigenlijk pas begon na de onafhankelijkheid. Voor dergelijke landen is dit echt geen optie, men zal eerder kiezen voor een wat zwaarder leven en voortplantingssubsidies zoals in Hongarije, Litouwen, Estland etc.
  zondag 14 december 2025 @ 14:19:38 #141
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219492150
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2025 14:16 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Dat was in Duitsland ook zo na WOII en dat is ook goed gekomen. De natuur balanceert zichzelf wel uit. Daar is geen massa-immigratie voor nodig. Ik ben overigens nog steeds van mening dat we - na het bereiken van duurzame vrede - alle Oekraïners moeten terugsturen. Geen #zezijnalthuis taferelen.
Dat was wel in een tijd met hele andere geboortecijfers. En zelfs toen zat er een flinke knik in de bevolkingspyramide. Dat komt vanzelf niet meer goed daar. Het zou sowieso al aflopende zaak zijn, de oorlog heeft het proces enkel zeer veel versneld.

Terugsturen zou ik ook voor zijn, maar onzinnig wanneer de Derde Wereld wel mag blijven komen.
The End Times are wild
  zondag 14 december 2025 @ 14:20:11 #142
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219492155
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2025 14:17 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Oekraïne zit nog in een fase van opkomende nationalisme, een beweging die eigenlijk pas begon na de onafhankelijkheid. Voor dergelijke landen is dit echt geen optie, men zal eerder kiezen voor een wat zwaarder leven en voortplantingssubsidies zoals in Hongarije, Litouwen, Estland etc.
Ja, maar die subsidies werken niet (genoeg). En veel valt er neit te kiezen, er zal druk zijn vanuit de EU
The End Times are wild
pi_219492176
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2025 14:17 schreef LXIV het volgende:

[..]
Dat NAVO-lidmaatschap was juist een mooie uitruil tegen territoriale consessies. En de enige serieuze garantie die je kon geven. Een verdrag dat -veel- te veel in het voordeel van Rusland is biedt natuurlijk ook geen duurzame vrede, dan gaat Oekraine geheid over 5 jaar zijn gelijk halen, al dan niet gesteund door de EU.
Ik denk dat de strategie van Oekraïne eerder is om Poetin te overleven in de hoop dat er daarna iemand komt met wie wel een zinnig gesprek te voeren is en ze via diplomatie de gebieden terug kunnen krijgen. Maar ik vermoed dat dat ijdele hoop is. Het Westen wil helemaal niet dat Poetin valt, omdat Rusland dan uit elkaar kan vallen en allerlei lokale warlords ineens over kernwapens beschikken.

Zelfde reden waarom ze gekke Kim gewoon laten zitten.
pi_219492202
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2025 14:17 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Wat dit betreft is EU-lidmaatschap de doodsteek want dan komen alle jongvolwassenen naar het Westen om te werken en blijven er in Oekraïne alleen kinderen en bejaarden over. Waarna ze Aziaten moeten importeren om te zorgen dat de maatschappij blijft draaien. Net zoals nu in Bulgarije en Roemenië het geval is.
  zondag 14 december 2025 @ 14:25:14 #145
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219492219
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2025 14:22 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Ik denk dat de strategie van Oekraïne eerder is om Poetin te overleven in de hoop dat er daarna iemand komt met wie wel een zinnig gesprek te voeren is en ze via diplomatie de gebieden terug kunnen krijgen. Maar ik vermoed dat dat ijdele hoop is. Het Westen wil helemaal niet dat Poetin valt, omdat Rusland dan uit elkaar kan vallen en allerlei lokale warlords ineens over kernwapens beschikken.

Zelfde reden waarom ze gekke Kim gewoon laten zitten.
Die gebieden gaan ze echt niet meer terugkrijgen. Ook voor een opvolger van Putin is het niet mogelijk dat zomaar terug te geven waarvoor al zo hard gevochten is. En verder geven die gebieden alleen maar ellende, zoals van 2014 tot 2022 ook gebleken is.
Ik zou vasthouden aan NAVO-lidmaatschap en dan lekker in de rest van Oekraine een welvarende staat gaan opbouwen. Kunnen ze vanuit de Krim en Donbas kijken wat ze missen en wellicht willen ze dan over 20 jaar zelf weer terug. Of niet, wat zou het boeien?
The End Times are wild
pi_219492375
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2025 14:22 schreef Spablauw214 het volgende:
Het Westen wil helemaal niet dat Poetin valt, omdat Rusland dan uit elkaar kan vallen en allerlei lokale warlords ineens over kernwapens beschikken.
Vals sentiment. Is bij het uiteenvallen van de USSR ook niet gebeurt.
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
pi_219492394
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2025 14:25 schreef LXIV het volgende:

[..]
Die gebieden gaan ze echt niet meer terugkrijgen. Ook voor een opvolger van Putin is het niet mogelijk dat zomaar terug te geven waarvoor al zo hard gevochten is. En verder geven die gebieden alleen maar ellende, zoals van 2014 tot 2022 ook gebleken is.
Ik zou vasthouden aan NAVO-lidmaatschap en dan lekker in de rest van Oekraine een welvarende staat gaan opbouwen. Kunnen ze vanuit de Krim en Donbas kijken wat ze missen en wellicht willen ze dan over 20 jaar zelf weer terug. Of niet, wat zou het boeien?
Dat 'wat zou het boeien' blijkt wel vaker uit je verhalen. Voorlopig vecht met in Oekraïne liever door, dan dat men allerlei kniebuigingen naar Poetin en Rusland doet.
pi_219492397
quote:
7s.gif Op zondag 14 december 2025 14:35 schreef ExTec het volgende:

[..]
Vals sentiment. Is bij het uiteenvallen van de USSR ook niet gebeurt.
Ik denk zelf ook dat het allemaal meevalt maar toch durft het Westen niet te escaleren.
  zondag 14 december 2025 @ 14:40:56 #149
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219492422
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2025 14:38 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Dat 'wat zou het boeien' blijkt wel vaker uit je verhalen. Voorlopig vecht met in Oekraïne liever door, dan dat men allerlei kniebuigingen naar Poetin en Rusland doet.
Nou, mijn reactie was juist dat men niet moest buigen naar Rusland voor wat betreft het NAVO-lidmaatschap omdat dit de enige serieuze veiligheidsgarantie is. Ipv wat Zelensky nu zegt dat het geen harde voorwaarde is.
The End Times are wild
pi_219492425
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2025 14:38 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Ik denk zelf ook dat het allemaal meevalt maar toch durft het Westen niet te escaleren.
We hadden allang een no-flyzone moeten installeren boven Oekraïne, maar het ontbreekt aan sterke Europese leiders.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')