Feitelijk zeg je dus dat je weet dat mensen het niet zouden eten als ze de waarheid zouden weten.quote:Op vrijdag 12 december 2025 16:36 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Omdat die racefans duurzaamheid haten en ze het uit principe niet eten. En omdat wat de boer niet kent vreet ie niet. Maar nu heb je de mensen kennis laten maken en blijkt het toch best lekker te zijnWinwin toch?
Maar mag je het een hamburger noemen?quote:Op vrijdag 12 december 2025 16:45 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat is een half om half burger ook niet.
Is geen beschermde term, maar als het aan de EU ligt over een tijdje wel, net als boter.quote:Op vrijdag 12 december 2025 16:49 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Maar mag je het een hamburger noemen?
Hoe kom je er bij dat racefans duurzaamheid hatenquote:Op vrijdag 12 december 2025 16:36 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Omdat die racefans duurzaamheid haten en ze het uit principe niet eten. En omdat wat de boer niet kent vreet ie niet. Maar nu heb je de mensen kennis laten maken en blijkt het toch best lekker te zijnWinwin toch?
We schieten daar dus enorm in door.quote:Op vrijdag 12 december 2025 16:51 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Is geen beschermde term, maar als het aan de EU ligt over een tijdje wel, net als boter.
Precies om dit soort dingen te voorkomen, trouwens.
Vind je? Dat soort regels worden opgesteld om duidelijkheid te creëren en er voor te zorgen dat bedrijven leveren wat ze adverteren.quote:Op vrijdag 12 december 2025 16:56 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
We schieten daar dus enorm in door.
Als jij zegt een hamburger te leveren, dan mag dat vanalles zijn. Als de McDonalds zegt 100% beef te leveren, mag je ze daarop pakken als ze dat niet doen. Ik geef geen FUCK om de mac en ook geen FUCK om de F1, maar ik denk niet dat ze het risico hebben gelopen om te zeggen 100% beef te leveren terwijl ze dat niet hebben gedaan.quote:Op vrijdag 12 december 2025 16:57 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Vind je? Dat soort regels worden opgesteld om duidelijkheid te creëren en er voor te zorgen dat bedrijven leveren wat ze adverteren.
Nog wel ja. Daar gaat dus verandering in komen omdat er een bepaalde verwachting bij bepaalde woorden zit. Zoals hamburger, boter, melk etc.quote:Op vrijdag 12 december 2025 17:00 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Als jij zegt een hamburger te leveren, dan mag dat vanalles zijn. Als de McDonalds zegt 100% beef te leveren, mag je ze daarop pakken als ze dat niet doen. Ik geef geen FUCK om de mac en ook geen FUCK om de F1, maar ik denk niet dat ze het risico hebben gelopen om te zeggen 100% beef te leveren terwijl ze dat niet hebben gedaan.
Ik vind het nu verder ook wel klaar.
Dit is werkelijk belachelijk.quote:Op vrijdag 12 december 2025 16:51 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Is geen beschermde term, maar als het aan de EU ligt over een tijdje wel, net als boter.
Precies om dit soort dingen te voorkomen, trouwens.
Lijkt me nauwelijks te doen bij een hamburger, gaan ze niet uitkomenquote:Op vrijdag 12 december 2025 17:01 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Nog wel ja. Daar gaat dus verandering in komen omdat er een bepaalde verwachting bij bepaalde woorden zit. Zoals hamburger, boter, melk etc.
Het werkt ook de andere kant op, dat er niet stiekem dierlijke ingrediënten in een vega product zitten.quote:Op vrijdag 12 december 2025 17:01 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Dit is werkelijk belachelijk.
Dadelijk gaan ze nog bepalen wat er in frikandel moet zitten, en wat de oorsprongsbenaming moet zijn.
Geen idee. Het zal wel neerkomen op zoveel procent (of volledig) uit vlees moeten bestaan.quote:Op vrijdag 12 december 2025 17:04 schreef Caland het volgende:
[..]
Lijkt me nauwelijks te doen bij een hamburger, gaan ze niet uitkomen
quote:Op vrijdag 12 december 2025 17:08 schreef Ansa het volgende:
Niks mis met soms vega, maar zodra wokies gaan lopen drammen eet ik een steak extra.
Dat zijn de ekte hoorquote:Op vrijdag 12 december 2025 17:08 schreef Ansa het volgende:
Niks mis met soms vega, maar zodra wokies gaan lopen drammen eet ik een steak extra.
Je wordt dus gewoon bedonderd/opgelicht maar omdat denkt een moreel verheven boodschap te prediken zou het ineens okee zijn. Dat lijkt mij toch niet.quote:Op vrijdag 12 december 2025 15:42 schreef RotatoR het volgende:
Niet zo netjes om mensen te misleiden met fake hamburgers.
Wat is echt? Kip is veel goedkoper dan rund. Is het oplichting als kip in?quote:Op vrijdag 12 december 2025 17:19 schreef Hathor het volgende:
Het lijkt mij dat zeewier een stuk goedkoper is dan rundvlees, dus als ze deze fake burgers verkocht hebben voor dezelfde prijs als wat ze voor een echte vragen, is het naast misleiding ook nog eens pure oplichting.
Zoals er in gewone knakworsten meer kip zit dan in de kipvariant?quote:Op vrijdag 12 december 2025 17:21 schreef koemleit het volgende:
[..]
Wat is echt? Kip is veel goedkoper dan rund. Is het oplichting als kip in?
Kip is anders ook aardig gestegen in prijs. Voor 2 kipfileetjes ben je nu zomaar 8 euro kwijt.quote:Op vrijdag 12 december 2025 17:21 schreef koemleit het volgende:
[..]
Ik zou het pas vreemd hebben gevonden als er in die poeders wel kip was gevondenquote:Op vrijdag 12 december 2025 17:23 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Zoals er in gewone knakworsten meer kip zit dan in de kipvariant?
Of blokjes kippenbouillon die vrijwel geen kip bevatten..
https://www.google.com/ur(...)JNfE0yxT-oUdRKEnYPqU
Zeg het maar.
Prins Bernhard zag dat het goed was.quote:Op vrijdag 12 december 2025 16:05 schreef koemleit het volgende:
[..]
de prijs is inderdaad een ander verhaal. die zal schandalig geweest zijn.
Een hamburger is gemaakt van rundvlees. Is dat niet zo dan zou het netjes zijn om dit gewoon te vermelden als bijvoorbeeld kipburger, of in dit geval een zeewierburger.quote:Op vrijdag 12 december 2025 17:21 schreef koemleit het volgende:
[..]
Hier bij de Turk gewoon nog vijf euros voor een kilo.quote:Op vrijdag 12 december 2025 17:25 schreef Hathor het volgende:
[..]
Kip is anders ook aardig gestegen in prijs. Voor 2 kipfileetjes ben je nu zomaar 8 euro kwijt.
Het is dan ook troepquote:Op vrijdag 12 december 2025 17:25 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik zou het pas vreemd hebben gevonden als er in die poeders wel kip was gevonden
Dat is wellicht jouw definitie van een hamburger. Maar dat is niet DE definitie an een hamburger.quote:Op vrijdag 12 december 2025 17:25 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Een hamburger is gemaakt van rundvlees. Is dat niet zo dan zou het netjes zijn om dit gewoon te vermelden als bijvoorbeeld kipburger, of in dit geval een zeewierburger.
We eten allemaal paprikachips voor de spice.quote:Op vrijdag 12 december 2025 17:25 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik zou het pas vreemd hebben gevonden als er in die poeders wel kip was gevonden
Het is de algemene definitie, een hamburger is rundvlees, als het iets anders is noemen ze het kipburger, visburger, of wat dan ook.quote:Op vrijdag 12 december 2025 17:29 schreef koemleit het volgende:
[..]
Dat is wellicht jouw definitie van een hamburger. Maar dat is niet DE definitie an een hamburger.
Dat is helemaal niet MIJN definitie maar DE definitie. De hamburger is namelijk een afkomstig van de Hamburgse Beefsteak. of het moet zijn dat kippen tegenwoordig ook als rundvlees gerekend wordt tegenwoordig.quote:Op vrijdag 12 december 2025 17:29 schreef koemleit het volgende:
[..]
Dat is wellicht jouw definitie van een hamburger. Maar dat is niet DE definitie an een hamburger.
Dit moet uiteraard gecompenseerd worden, Dus straks een cot a los op de winterBBQquote:Op vrijdag 12 december 2025 15:41 schreef Isdatzo het volgende:
GODVERDOMME dat kan echt niet ik gooi NU METEEN een aquarium op de BBQ men foppen ze nie!!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |