Geloof niet dat zon meisje uit zon cultuur zichtbaarder is zonder hoofddoekquote:Op donderdag 11 december 2025 20:22 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Ja maar jij bent een volwassen man. Geen meisje van 8 dat verstopt wordt onder hopen stof en onzichtbaar gemaakt.
Wat denk je dat dat met zo een meisje haar zelfvertrouwen doet? Haar eigenwaarde?quote:Op donderdag 11 december 2025 20:25 schreef sp3c het volgende:
[..]
Geloof niet dat zon meisje uit zon cultuur zichtbaarder is zonder hoofddoek
Ik vind het bij een erg jong kind schokkend om te zien.quote:Op donderdag 11 december 2025 20:25 schreef sp3c het volgende:
[..]
Geloof niet dat zon meisje uit zon cultuur zichtbaarder is zonder hoofddoek
Geen idee maar ikdenk niet dat een overheid die zegt 'jij mag dat niet meer op' dat gaat verhelpenquote:Op donderdag 11 december 2025 20:28 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Wat denk je dat dat met zo een meisje haar zelfvertrouwen doet? Haar eigenwaarde?
Ik vind het ook niksquote:Op donderdag 11 december 2025 20:28 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ik vind het bij een erg jong kind schokkend om te zien.
In Turkije, Egypte, en vele andere landen waar men islamitisch is zie je dat niet eens, zo jong.
Het maakt een kind ergens toch minder kind ofzo, dat de haren al zo bedekt moeten worden. Van een of andere God ofzo.
Ze is dan op school tenminste een gewoon kind zoals de rest.quote:Op donderdag 11 december 2025 20:31 schreef sp3c het volgende:
[..]
Geen idee maar ikdenk niet dat een overheid die zegt 'jij mag dat niet meer op' dat gaat verhelpen
Lijkt me een naieve gedachtequote:Op donderdag 11 december 2025 20:33 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Ze is dan op school tenminste een gewoon kind zoals de rest.
(in de hoop dat ze naar school blijven gaan)
Zaten?quote:Op donderdag 11 december 2025 19:23 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Ja omdat de politici die er zaten te dom waren om te schijten
Mooi he dat je dat gewoon mag vinden. Je kan zelfs een cartoon van een voetballer maken of grappen over voetbal, allemaal geen probleemquote:
Ja niks mis mee lijkt mequote:Op donderdag 11 december 2025 20:48 schreef the-eye het volgende:
[..]
Mooi he dat je dat gewoon mag vinden. Je kan zelfs een cartoon van een voetballer maken of grappen over voetbal, allemaal geen probleem
Je doet weer eens alsof er een gelijk speelveld is.quote:Op donderdag 11 december 2025 19:20 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
En de jongens dan? In Israël liepen hele jonge jongens al heel traditioneel, met een keppeltje en kapsel met van die pijpenkrullen.
Vind dat er gewoon 1 lijn moet worden getrokken.
In België zie je ze ook.
Dat zulke jonge meiden geen hoofddoek horen te dragen, is geen discussie.
Ik ben er eigenlijk voor dat zulke jonge kids geen religie hoeven uit te dragen in hun uiterlijk. Dat kan als ze ouder zijn altijd nog, en hopelijk uit vrije wil.
Exact. Niks mis mee. Doen zij ook allemaal.quote:Op donderdag 11 december 2025 19:28 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik vind het bovendien een raar argument.
'onder meer omdat het alleen toezag op moslims.'
Ja, dus? Dat is ook de letterlijke bedoeling hier.
Omdat ik dit soort schijnpolitiek lachwekkend vind. Het is onzin, want het zal nooit stand kunnen houden.quote:Op donderdag 11 december 2025 19:26 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dan zal het bestraft moet worden als mensen zich er niet aan houden. Waarom trouwens de ''?
Wees maar niet bang hoor, als er een nieuw kabinet komt, zal het ook niet uitblinken. Deze hele generatie politici heeft het gewoon niet.quote:Op donderdag 11 december 2025 20:45 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Ja die zitten er nog, zie Wiersma
Wil jij eigenlijk wel dat het stand houdt? Oprechte vraag want het is bekend hoe jij tegen de Islam aankijkt.quote:Op donderdag 11 december 2025 22:27 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Omdat ik dit soort schijnpolitiek lachwekkend vind. Het is onzin, want het zal nooit stand kunnen houden.
Het snijdt aan twee kanten. Als je wilt dat kinderen geen hoofddoeken mogen dragen moet je hoofddoeken gewoon definiëren als kindonvriendelijk en algemeen verbieden.quote:Op vrijdag 12 december 2025 10:16 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Wil jij eigenlijk wel dat het stand houdt? Oprechte vraag want het is bekend hoe jij tegen de Islam aankijkt.
Hieruit blijkt dus dat het alleen gaat over islamitische kledij dat is hoooogsstt verontwaardelijk. Een joods keppeltje of patka zijn dezelfde kledijuitingen als een hoofddoek. Sterker nog; alle kleding die aan worden getrokken zijn genormaliseerd. Doe je zoon in Nederland maar eens een rok aan.quote:Volgens de regering is nu duidelijker in de wet uitgelegd waarom het verbod alleen voor de islamitische hoofddoek geldt en niet voor bijvoorbeeld een joods keppeltje of patka van sikhs. In die andere gevallen zou geen sprake zijn van onderdrukking.
Nee hoor, er zijn helaas amper meer Joden over in Europa en een keppeltje heeft niemand last van en is ook op geen enkele manier als onderdrukkend te beschouwen. De Joodse cultuur is ook al vele eeuwen aanwezig in Europa. Voor de Holocaust waren er steden zoals Warschau, Lodz en Vilnius die overwegend Joods waren.quote:Op vrijdag 12 december 2025 10:52 schreef xzaz het volgende:
[..]
Het snijdt aan twee kanten. Als je wilt dat kinderen geen hoofddoeken mogen dragen moet je hoofddoeken gewoon definiëren als kindonvriendelijk en algemeen verbieden.
Wat gaat de overheid daar dan nog meer verzinnen? Kinderen mogen geen korte mouwen meer aan of gaat het echt alleen over religieuze kleding? Dan nog hoe definieer je dat?
[..]
Hieruit blijkt dus dat het alleen gaat over islamitische kledij dat is hoooogsstt verontwaardelijk. Een joods keppeltje of patka zijn dezelfde kledijuitingen als een hoofddoek. Sterker nog; alle kleding die aan worden getrokken zijn genormaliseerd. Doe je zoon in Nederland maar eens een rok aan.
Een islamitisch meisje met ouders die streng in de leer zijn, krijgt een pittig gesprek als ze besluit geen hoofddoek meer te dragen. In sommige gevallen, Rayan, leidt dit zelfs tot het vermoorden van een dochter.quote:Op vrijdag 12 december 2025 10:52 schreef xzaz het volgende:
[..]
Het snijdt aan twee kanten. Als je wilt dat kinderen geen hoofddoeken mogen dragen moet je hoofddoeken gewoon definiëren als kindonvriendelijk en algemeen verbieden.
Wat gaat de overheid daar dan nog meer verzinnen? Kinderen mogen geen korte mouwen meer aan of gaat het echt alleen over religieuze kleding? Dan nog hoe definieer je dat?
[..]
Hieruit blijkt dus dat het alleen gaat over islamitische kledij dat is hoooogsstt verontwaardelijk. Een joods keppeltje of patka zijn dezelfde kledijuitingen als een hoofddoek. Sterker nog; alle kleding die aan worden getrokken zijn genormaliseerd. Doe je zoon in Nederland maar eens een rok aan.
Ik ben inderdaad een enorme tegenstander van zinloze symboolpolitiek. Snap in vredesnaam niet waarom je tijd en energie verspilt aan iets onhoudbaars. Extreem dom vind ik dat.quote:Op vrijdag 12 december 2025 10:16 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Wil jij eigenlijk wel dat het stand houdt? Oprechte vraag want het is bekend hoe jij tegen de Islam aankijkt.
Wat zou precies onhoudbaar zijn? En waarom zou deze maatregel symboolpolitiek betreffen? Je claimt hier van alles, maar onderbouwt het niet. Ik heb dan ook eerder het gevoel dat je het simpelweg niet eens bent met deze maatregel omdat zoals bekend jij een zwak voor de Islam en diens volgelingen hebt.quote:Op vrijdag 12 december 2025 14:20 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ik ben inderdaad een enorme tegenstander van zinloze symboolpolitiek. Snap in vredesnaam niet waarom je tijd en energie verspilt aan iets onhoudbaars. Extreem dom vind ik dat.
Het grappige is dat alle onderbouwing in jouw eigen bron staat:quote:Op zaterdag 13 december 2025 10:57 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Wat zou precies onhoudbaar zijn? En waarom zou deze maatregel symboolpolitiek betreffen? Je claimt hier van alles, maar onderbouwt het niet. Ik heb dan ook eerder het gevoel dat je het simpelweg niet eens bent met deze maatregel omdat zoals bekend jij een zwak voor de Islam en diens volgelingen hebt.
Je hoeft geen meester in de rechten te zijn om te weten dat dit echt 0,0 kans van slagen heeft. Dus nogmaals; tijdverspilling aan een hoop symbolische onzin.quote:"Al bij de vorige poging tot een verbod noemde de toenmalige regering het zelf vooral een symbolische maatregel. Het moet laten zien dat er geen ruimte is voor aspecten van de islam die niet te verenigen zouden zijn met Oostenrijkse waarden. Onder Oostenrijkers is er nog altijd brede steun voor het verbod.
Tegelijkertijd komt er duidelijke kritiek van onder meer mensenrechtenorganisaties. Zij denken niet dat een verbod de meisjes om wie het gaat zal sterken, zoals de regering stelt, maar juist kan schaden. Ook zijn er zorgen bij scholen over de handhaving: zij moeten nu met de betreffende meisjes en hun ouders in gesprek om af te dwingen dat ze zich aan het verbod houden.
Of dit verbod wel standhoudt voor de rechter, zal weer worden getest. Juristen twijfelen aan de onderbouwing. Een koepelorganisatie voor moslims in Oostenrijk heeft al gezegd naar het constitutioneel hof te stappen."
Er wordt duidelijk vermeld dat er wel degelijk actie ondernomen moet worden door scholen, die moeten zorgen dat dit wordt nageleefd. Als er de daadwerkelijk wil is, dan is dit echt wel mogelijk.quote:Op zaterdag 13 december 2025 13:32 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Het grappige is dat alle onderbouwing in jouw eigen bron staat:
[..]
Je hoeft geen meester in de rechten te zijn om te weten dat dit echt 0,0 kans van slagen heeft. Dus nogmaals; tijdverspilling aan een hoop symbolische onzin.
Die blijven gewoon in Oostenrijk en dat weet jij ook. Dit is niks meer dan alleen een signaal afgeven. Dat kan natuurlijk maar met daadwerkelijk haalbare wetgeving heeft het niets te maken. En het is ook nogal kinderachtig om te doen alsof dat wel het geval is.quote:Op zaterdag 13 december 2025 13:55 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Er wordt duidelijk vermeld dat er wel degelijk actie ondernomen moet worden door scholen, die moeten zorgen dat dit wordt nageleefd. Als er de daadwerkelijk wil is, dan is dit echt wel mogelijk.
Denk bijvoorbeeld aan een check bij de ingang van scholen, meisjes met een hijab om komen er simpelweg niet in en worden weer naar huis gestuurd met een daarbij komende boete voor de ouders.
Moet je eens opletten hoe snel het probleem dan is opgelost. En voor de echte koppige moslims die per se hun minderjarige dochter deze vorm van onderdrukking willen aandoen, wellicht zijn die beter af in een Islamitisch land. Oostenrijk is dat niet.
Het spijt me wel, maar dit vind ik echt een beetje onzin. Er zijn in westerse landen een hoop meiden die ook geen interesse hebben in zaken als mode en cosmetica. Maken die nu ook geen "normale ontwikkeling" door?quote:Op vrijdag 12 december 2025 11:17 schreef Gia het volgende:
Denk dat het ook best veel voorkomt dat meisjes van 13 door klasgenoten genegeerd worden als ze een hoofddoek dragen. Want met haar kun je het niet over kapsels hebben, of over make up, zaken waar jonge meiden mee bezig zijn.
Die meiden krijgen geen normale ontwikkeling zoals de andere meiden in de Westerse wereld. En als je ervoor kiest om hier te wonen, dan moet je ook zorgen dat je kinderen erbij horen.
Mwah, als er wetgeving zou worden geïmplementeerd zoals ik heb voorgesteld valt dat voor een deel echt te betwijfelen. Mensen die een Islamitisch leven willen leiden, ook in de publieke ruimtes van de Westerse samenleving zijn beter af in een Islamitisch land, vind je ook niet?quote:Op zaterdag 13 december 2025 14:07 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Die blijven gewoon in Oostenrijk en dat weet jij ook. Dit is niks meer dan alleen een signaal afgeven. Dat kan natuurlijk maar met daadwerkelijk haalbare wetgeving heeft het niets te maken. En het is ook nogal kinderachtig om te doen alsof dat wel het geval is.
Dan vind je zeker ook dat mensen die een joods leven willen leiden ook gewoon beter af zijn in een joods land dan in een Europees land?quote:Op zaterdag 13 december 2025 17:06 schreef HowardRoark het volgende:
Mensen die een Islamitisch leven willen leiden, ook in de publieke ruimtes van de Westerse samenleving zijn beter af in een Islamitisch land, vind je ook niet?
Nee hoor, integendeel zelf.quote:Op zaterdag 13 december 2025 17:15 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Dan vind je zeker ook dat mensen die een joods leven willen leiden ook gewoon beter af zijn in een joods land dan in een Europees land?
Voor zover ik weet staat er nog een vraag open waar je nog geen antwoord op hebt gegeven (ik kan de vraag helaas niet meer terugvinden) namelijk wat je vindt van orthodox joodse mannen die in het vliegtuig niet naast een vrouw willen zitten?quote:Op zaterdag 13 december 2025 17:27 schreef HowardRoark het volgende:
De vernietiging van veel van het Joodse leven door de Holocaust in veel Europese landen is een verschrikkelijk tragedie voor Europa. Het Jodendom hoort bij Europa, na vele eeuwen van aanwezigheid en talloze positieve invloeden.
Precies, elke religie respecteert geen lands- of persoonlijke grenzen. Ze trekt zich niets aan van paspoorten, staatsgrenzen of muren, maar nestelt zich in harten en gemeenschappen. Zo wordt religie een macht die zich niet laat temmen door politieke of persoonlijke afbakeningen.quote:Op zaterdag 13 december 2025 17:30 schreef ems. het volgende:
Jodendom en islam is dezelfde domme hobby. Door het een te verdedigen beperk je alleen maar de mogelijkheid om in te grijpen bij het ander. Helaas ziet de kleine man dat niet.
Nee, dat valt het precies niet. Jij wilt dat graag, maar dat is echt iets anders. Zolang landen zoals Oostenrijk in hun grondwet hebben opgenomen dat er iets in het land bestaat als vrijheid van religie ga je geen keppeltje, kruisje of hoofddoekje kunnen verbieden. En nee, ook niet bij kinderen.quote:Op zaterdag 13 december 2025 17:06 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Mwah, als er wetgeving zou worden geïmplementeerd zoals ik heb voorgesteld valt dat voor een deel echt te betwijfelen.
Het zijn toch echt twee totaal verschillende religies. Dat jij dit allemaal op één hoop probeert te vegen zegt vooral veel over het gebrek aan kennis dat jij van deze religies lijkt te hebben.quote:Op zaterdag 13 december 2025 17:30 schreef ems. het volgende:
Jodendom en islam is dezelfde domme hobby. Door het een te verdedigen beperk je alleen maar de mogelijkheid om in te grijpen bij het ander. Helaas ziet de kleine man dat niet.
Hoe kom je hier nu ineens op? Want wat heeft dit te maken met hoofddoekjes voor meisjes op Oostenrijkse scholen?quote:Op zaterdag 13 december 2025 17:33 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Voor zover ik weet staat er nog een vraag open waar je nog geen antwoord op hebt gegeven (ik kan de vraag helaas niet meer terugvinden) namelijk wat je vindt van orthodox joodse mannen die in het vliegtuig niet naast een vrouw willen zitten?
En wat vind je van de metzitzah b'peh? Vind je dat daar ook plaats voor moet zijn in Europa?
Misschien moet jij eens aan een orthodoxe jood vragen welke godsdienst het dichtste bij het jodendom staat en van alle godsdiensten het meeste gemeenschappelijk heeft met het jodendom.quote:Op zaterdag 13 december 2025 18:32 schreef HowardRoark het volgende:
Het zijn toch echt twee totaal verschillende religies. Dat jij dit allemaal op één hoop probeert te vegen zegt vooral veel over het gebrek aan kennis dat jij van deze religies lijkt te hebben.
Je kan ook gewoon antwoord geven op de vraag.quote:Op zaterdag 13 december 2025 18:32 schreef HowardRoark het volgende:
Hoe kom je hier nu ineens op? Want wat heeft dit te maken met hoofddoekjes voor meisjes op Oostenrijkse scholen?
Als jij hele vreemde vragen gaat stellen, die totaal niets te maken hebben met het onderwerp van het topic, zul je op zijn minst moeten onderbouwen waar je met die vragen heen wilt alvorens je van anderen antwoord zult krijgen.quote:Op zaterdag 13 december 2025 18:36 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Misschien moet jij eens aan een orthodoxe jood vragen welke godsdienst het dichtste bij het jodendom staat en van alle godsdiensten het meeste gemeenschappelijk heeft met het jodendom.
[..]
Je kan ook gewoon antwoord geven op de vraag.
Ik stel helemaal geen vreemde vragen. Jij poneert met veel stelligheid dat hoofddoekjes niet in onze cultuur thuis horen en dat de hele islam niet in Europa thuis hoort, dus als wedervraag stel ik jou de vraag of je vindt dat bepaalde elementen van een andere godsdienst waarvan jij dan wel vindt dat die in Europa thuis hoort, wel in Europa thuis horen.quote:Op zaterdag 13 december 2025 18:44 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Als jij hele vreemde vragen gaat stellen, die totaal niets te maken hebben met het onderwerp van het topic, zul je op zijn minst moeten onderbouwen waar je met die vragen heen wilt alvorens je van anderen antwoord zult krijgen.
Jij denkt in een repliek op kritiek op de Islam, met rare whataboutisms aan te kunnen komen van het Jodendom. Maar dit heeft niets met het onderwerp van het topic te maken. Immers, als je een discussie wilt starten over de excessen van het Jodendom, open daar een topic over in plaats van deze proberen te derailen.
En wellicht moet je jezelf ook eens afvragen waarom je er zo gebrand op lijkt te zijn om kritiek op de Islam te willen pareren? Westelingen die in de bres springen voor de Islam, het blijft een bijzonder fenomeen.
Het feit dat jij het een anders behandelt dan het ander bewijst hoe eenvoudig je beïnvloed bent. Ook dom om te doen trouwens, gezien de ellende die ze allebei brengen.quote:Op zaterdag 13 december 2025 18:32 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het zijn toch echt twee totaal verschillende religies. Dat jij dit allemaal op één hoop probeert te vegen zegt vooral veel over het gebrek aan kennis dat jij van deze religies lijkt te hebben.
[..]
Dat doe je natuurlijk wel.quote:Op zaterdag 13 december 2025 19:11 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Ik stel helemaal geen vreemde vragen. Jij poneert met veel stelligheid dat hoofddoekjes niet in onze cultuur thuis horen en dat de hele islam niet in Europa thuis hoort, dus als wedervraag stel ik jou de vraag of je vindt dat bepaalde elementen van een andere godsdienst waarvan jij dan wel vindt dat die in Europa thuis hoort, wel in Europa thuis horen.
Verder ben ik er helemaal niet zo op gebrand om de islam te verdedigen. Er zitten naar mijn mening ook wel degelijk problematische kanten aan de islam, maar de hoofddoek is naar mijn mening geen enkel probleem. En dan kom ik op voor de vrijheid van moslima's om zich te kleden zoals ze dat zelf willen.
In het orthodoxe jodendom, net als bij sommige gereformeerde kerkgenootschappen, mogen meisjes en vrouwen geen broek dragen. Daarom kijken die joodse meisjes op die foto's allemaal zo zuur. Ze moeten gedwongen een rok dragen terwijl ze veel liever een broek dragen, en ervaren dat als onderdrukking. Misschien moeten we het dragen van rokken ook maar verbieden en meisjes verplichten om een broek te dragen.quote:Op zaterdag 13 december 2025 19:24 schreef HowardRoark het volgende:
De Islam is ook onverenigbaar met het Westen, het Christendom en Jodendom niet die beide door hun lange aanwezigheid hier een periode van verlichting en liberalisering hebben meegemaakt. Dit is dan ook te zien in het verschil in de outfits van meisjes op Joodse scholen en op Islamitische scholen (zie bijvoorbeeld deze post).
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |