Meer in de bron.quote:Foltering, moord, vernedering en seksueel misbruik zijn enkele van de door Hamas gepleegde misdrijven tegen de menselijkheid sinds 7 oktober 2023. Amnesty International stelt dat in een vandaag gepubliceerd rapport.
De misdrijven van Hamas en andere Palestijnse groeperingen rond en in Gaza op en na 7 oktober 2023 waren onderdeel van een systematische, geplande en grootschalige aanval op de burgerbevolking. Seksueel misbruik is een van misdaden tegen de menselijkheid die daarbij werden gepleegd.
Het eerste dat in een oorlog sneuvelt is de waarheid, maar om de een of andere reden vergeten mensen dat steeds.quote:Op donderdag 11 december 2025 16:04 schreef Straatcommando. het volgende:
Stoppen we dan ook met het verspreiden van informatie vanuit Hamas? Want dat is me een doorn in het oog. Hamas is een terreurorganisatie en niet te vertrouwen, maar vrijwel elk nieuwsmedium neemt klakkeloos hun cijfers over.
Correct. Ik neem net zo goed niets aan van de onzin vanuit Israël/IDF. Wel staat vast dat beide partijen oorlogsmisdaden plegen en dat het geweld daar verschrikkelijk is en moet stoppen.quote:Op donderdag 11 december 2025 16:25 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Het eerste dat in een oorlog sneuvelt is de waarheid, maar om de een of andere reden vergeten mensen dat steeds.
Als Israël nou gewoon internationale pers toelaat en kapt met het vermoorden van journalisten dan hoeven we ook niet zo afhankelijk te zijn van informatievoorziening enkel door Hamas. Overigens blijken hun cijfers meestal wel bij benadering te kloppen op de momenten dat het wel te controleren was dus we moeten ook niet doen alsof hun cijfers bij voorbaat één en al leugens zijn.quote:Op donderdag 11 december 2025 16:04 schreef Straatcommando. het volgende:
Stoppen we dan ook met het verspreiden van informatie vanuit Hamas? Want dat is me een doorn in het oog. Hamas is een terreurorganisatie en niet te vertrouwen, maar vrijwel elk nieuwsmedium neemt klakkeloos hun cijfers over.
"Bij gebrek aan beter" is geen goed alternatief in geval van dit soort informatievoorziening.quote:Op donderdag 11 december 2025 16:31 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Als Israël nou gewoon internationale pers toelaat en kapt met het vermoorden van journalisten dan hoeven we ook niet zo afhankelijk te zijn van informatievoorziening enkel door Hamas. Overigens blijken hun cijfers meestal wel bij benadering te kloppen op de momenten dat het wel te controleren was dus we moeten ook niet doen alsof hun cijfers bij voorbaat één en al leugens zijn.
Je bedoelt Hamasstrijders met een "press" bodywarmer?quote:Op donderdag 11 december 2025 16:31 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Als Israël nou gewoon internationale pers toelaat en kapt met het vermoorden van journalisten dan hoeven we ook niet zo afhankelijk te zijn van informatievoorziening enkel door Hamas. Overigens blijken hun cijfers meestal wel bij benadering te kloppen op de momenten dat het wel te controleren was dus we moeten ook niet doen alsof hun cijfers bij voorbaat één en al leugens zijn.
Aangezien alles Hamas is (of zou zijn) betekent dat alleen persberichten van IDF overtikken of niks melden. Daarmee wordt de gewone burger in Gaza ernstig tekort gedaan wat ook nog eens in het belang is van de andere partij die er net voor zorgt dat geen enkele journalist het gebied in mag of kan.quote:Op donderdag 11 december 2025 16:33 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
"Bij gebrek aan beter" is geen goed alternatief in geval van dit soort informatievoorziening.
En als die cijfers achteraf blijken te kloppen kun je ze publiceren. Niet als je ze uit eerste hand vanuit Hamas hebt.
Hamas komt, volgens jou, op voor de gewone burgers in Gaza?quote:Op donderdag 11 december 2025 16:53 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Aangezien alles Hamas is (of zou zijn) betekent dat alleen persberichten van IDF overtikken of niks melden. Daarmee wordt de gewone burger in Gaza ernstig tekort gedaan wat ook nog eens in het belang is van de andere partij die er net voor zorgt dat geen enkele journalist het gebied in mag of kan.
Meestal weet ik niet, maar vaak klopt het. Zelfde met berichtgeving vanuit IDF.quote:Op donderdag 11 december 2025 16:31 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Deze reactie is zo triest dat ik medelijden met je krijg… Het is een IS achtige club dat dood en verderf zaait ook onder de Pallestijnen, de boel onderdrukt, vrouwen verkracht (niet alleen de Joodse), martelt, etc. Onder de palestijnen overigens, pure onderdrukking en een barbaarse en extremistische ideologie. Heeft totaal niets te maken met voor de burger opkomen… Of kwam IS ook voor de burger op?quote:Op donderdag 11 december 2025 17:01 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ja
En dat verkrachten van joodse vrouwen was legitieme zelfverdediging tegen de Israëlische blokkade
Nogmaals, je weet dat Hamas er een agenda op na houdt en ook meermaals is betrapt op het uitgeven van foute informatie. Ik hoor liever niets dan leugens en dat is niet omdat ik mijn hoofd in het zand steek.quote:Op donderdag 11 december 2025 16:53 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Aangezien alles Hamas is (of zou zijn) betekent dat alleen persberichten van IDF overtikken of niks melden. Daarmee wordt de gewone burger in Gaza ernstig tekort gedaan wat ook nog eens in het belang is van de andere partij die er net voor zorgt dat geen enkele journalist het gebied in mag of kan.
Ik heb het IDF nog nooit op waarheid kunnen betrappen.quote:Op donderdag 11 december 2025 17:06 schreef oblo het volgende:
[..]
Meestal weet ik niet, maar vaak klopt het. Zelfde met berichtgeving vanuit IDF.
Ah, weer zo iemand die in IDF leugens trapt.quote:Op donderdag 11 december 2025 16:49 schreef the-eye het volgende:
[..]
Je bedoelt Hamasstrijders met een "press" bodywarmer?
Ik denk dat ze die gewoon zullen blijven uitschakelen joh
IDF overtikken staat gelijk aan leugens verspreiden.quote:Op donderdag 11 december 2025 16:53 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Aangezien alles Hamas is (of zou zijn) betekent dat alleen persberichten van IDF overtikken of
Nee.... Dat komt helemaal niet naar voren.quote:Op donderdag 11 december 2025 16:02 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Eindelijk komt naar voren dat het gros van de slachtoffers NIET door Israel, maar door Hamas zélf komen.
Dat is in elk geval betrouwbaarder gebleken dan IDF 'nieuws'.quote:Op donderdag 11 december 2025 16:04 schreef Straatcommando. het volgende:
Ja man Hamas is inderdaad betrouwbaarder dan het idf.quote:Op donderdag 11 december 2025 17:54 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Nee.... Dat komt helemaal niet naar voren.
Je verdraait de waarheid weer eens.
[..]
Dat is in elk geval betrouwbaarder gebleken dan IDF 'nieuws'.
Waar zeg ik dat dan?quote:Op donderdag 11 december 2025 17:57 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ja man Hamas is inderdaad betrouwbaarder dan het idf.
Ze zijn beiden totaal niet te vertrouwen.
Ja ja, nieuws van hamas kennen we nu wel...quote:Op donderdag 11 december 2025 17:54 schreef bianconeri het volgende:
Dat is in elk geval betrouwbaarder gebleken dan IDF 'nieuws'.
Het idf heeft wel degelijk de waarheid verteld, maar liegt nog veel vaker. Net als Hamas. Jij acht Hamas betrouwbaarder dan het idf.quote:Op donderdag 11 december 2025 17:58 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat dan?
Ik zeg dat het IDF nog nooit iets gepost heeft dat waar bleek te zijn.
Daarmee zeg ik toch nergens dat Hamas betrouwbaar is?
Maar bij Hamas is in elk geval wel eens een keer gebleken dat ze de waarheid spraken.
Als hamas dood en verderf willen zaaien? Ja dan spreken ze de waarheid, maar op andere vlakken natuurlijk niet. Net zoveel onwaarheden als het IDF. Uberhaubt hun hele ideologie is onwaar en kansloos en ja dat is die van Netanyahu ook… Het is een vrij grote shithole en dat ga je niet zomaar veranderen als alle partijen in de context onderdrukking, moord, wreedheden en desinformatie niet schuwen.quote:Op donderdag 11 december 2025 17:58 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat dan?
Maar bij Hamas is in elk geval wel eens een keer gebleken dat ze de waarheid spraken.
Voortaan de bron lezen voordat je reageert. Bedankt.quote:Op donderdag 11 december 2025 17:54 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Nee.... Dat komt helemaal niet naar voren.
Je verdraait de waarheid weer eens.
quote:. ‘De overgrote meerderheid van de slachtoffers werd gedood door Palestijnse strijders’, aldus het rapport.
En beschuldigingen.quote:Op donderdag 11 december 2025 16:04 schreef Straatcommando. het volgende:
Het idf heeft wel degelijk de waarheid verteld, maar liegt nog veel vaker. Net als Hamas. Jij acht Hamas betrouwbaarder dan het idf.quote:Op donderdag 11 december 2025 17:58 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat dan?
Niet alleen dat, je legitimeert ze. Dat "Het is beter dan niets" is echt kwalijk.quote:Op donderdag 11 december 2025 18:11 schreef Red_85 het volgende:
[..]
En beschuldigingen.
Vaak ongefundeerd, maar werken wel voor het kweken van een valse beeldvorming.
Tr zetten ajb.quote:Op donderdag 11 december 2025 17:58 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Ik hoop dat je sarcastisch bent, maar deze is wel erg slecht dan...
Zo niet, zou je niet uitloggen en je pilletje nemen?
Als ik dat meende zou de AIVD mij allang opgeladen hebben. The eye stond met zijn sturende vraag, die volledig uit het niets kwam, hard op mijn micropenisquote:Op donderdag 11 december 2025 17:58 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Ik hoop dat je sarcastisch bent, maar deze is wel erg slecht dan...
Zo niet, zou je niet uitloggen en je pilletje nemen?
Tip: /s .quote:Op donderdag 11 december 2025 18:25 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Als ik dat meende zou de AIVD mij allang opgeladen hebben. The eye stond met zijn achterlijke vraag, die volledig uit het niets kwam, hard op mijn micropenis
The eye stond met zijn sturende vraag op mijn
Laat dan ff blijken dat je sarcastisch bent.quote:Op donderdag 11 december 2025 18:25 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Als ik dat meende zou de AIVD mij allang opgeladen hebben. The eye stond met zijn sturende vraag, die volledig uit het niets kwam, hard op mijn micropenis
Ik denk dat je 'hopen' bedoelt. Denken kan je zoiets niet noemenquote:Op donderdag 11 december 2025 18:33 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Laat dan ff blijken dat je sarcastisch bent.
Iig is het wel gelukt want het halve topic dacht dat je serieus was
Damage control van Amnesty.quote:Op donderdag 11 december 2025 18:09 schreef HowardRoark het volgende:
Ach, Amnesty toch, allemaal open deuren. Totaal irrelevant rapport dit, hier komen ze ruim twee jaar na de aanslagen van de Palestijnen mee. Waarbij trouwens op alle mogelijke manieren de betrokkenheid van de Palestijnse burgers wordt verzwegen, wat nota bene op de talloze schokkende beelden van de aanslagen op die dag zelf al zichtbaar was.
Dan is de vraag natuurlijk: waar was men bij Amnesty de afgelopen twee jaar dan mee bezig? En het antwoord is uiteraard dat men zich vooral druk aan het maken was over de tegenreactie op deze brute aanslagen. Die door Amnesty werden weggezet als genocide. Men moest alleen wel even de term 'genocide' voor herdefiniëren zodat het kon worden toegepast op dit conflict.
De afgelopen twee jaar functioneerde Amnesty bijna als een klankbord van de Palestijnse terroristen, en was bezig met het slachtoffer van deze oorlog: Israël te demoniseren en als de eigenlijke dader en schuldige weg te zetten.
Idd, dit vermoeden heb ik ook...quote:Op donderdag 11 december 2025 19:37 schreef quo_ het volgende:
[..]
Damage control van Amnesty.
Blijkbaar hebben ze ontdekt dat er te veel mensen vinden dat ze hun objectiviteit opgegeven hebben voor een activistische anti-israel houding en dat dit te veel geld gaat kosten.
Om al projecterend ook nog eens de slachtoffers te beschuldigen van wat men zelf nastreeft. En ongelofelijk naïeve mensen in het Westen nog de kant van die figuren ook, man man man.quote:Op donderdag 11 december 2025 19:40 schreef RotatoR het volgende:
Goh, moslimterroristen roeien andersdenken uit. Verassend. Dit is al 1400 jaar het probleem met islam.
Waar liegen ze dan bijvoorbeeld over?quote:Op donderdag 11 december 2025 18:01 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Het idf heeft wel degelijk de waarheid verteld, maar liegt nog veel vaker. Net als Hamas. Jij acht Hamas betrouwbaarder dan het idf.
Ja leuk verzonnen. Volgens jou worden de Gazanen te kort gedaan als de propaganda van Hamas in Gaza blijft. Dat zijn jouw woorden niet de mijne maar blijkbaar schrik je van je eigen denkbeelden en camoufleer je dat dan met een rare reactiequote:Op donderdag 11 december 2025 18:25 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Als ik dat meende zou de AIVD mij allang opgeladen hebben. The eye stond met zijn sturende vraag, die volledig uit het niets kwam, hard op mijn micropenis
Een jaar ban voor iedereen die dit woord gbruikt inderdaad.quote:Op donderdag 11 december 2025 20:26 schreef Lospedrosa het volgende:
Als er IETS is wat ik in 2026 niet meer wil horen dan is het GAZA!
Als internationale media alleen de persberichten van IDF overnemen dan wordt de gewone burger daar tekort gedaan ja want IDF geeft alleen haar eigen verhaal hé. IDF zit er niet voor die Arabierenquote:Op donderdag 11 december 2025 20:36 schreef the-eye het volgende:
[..]
Ja leuk verzonnen. Volgens jou worden de Gazanen te kort gedaan als de propaganda van Hamas in Gaza blijft. Dat zijn jouw woorden niet de mijne maar blijkbaar schrik je van je eigen denkbeelden en camoufleer je dat dan met een rare reactie
Het is gewoon een rare gedachtegang waar je best wat toelichting bij mag geven want leg eens uit wat de Gazaan met al die leugens is opgeschoten?
Ik begrijp je.quote:Op donderdag 11 december 2025 22:23 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Als internationale media alleen de persberichten van IDF overnemen dan wordt de gewone burger daar tekort gedaan ja want IDF geeft alleen haar eigen verhaal hé. IDF zit er niet voor die Arabieren
Jij vertaalt dat met dat achterlijke " Hamas komt op voor de burger". Nee hamas komt niet op voor de burger, waar haal je het vandaan.... Hoe harder Israël de burgers slaat des te liever heeft Hamas het. Want die beelden die gaan de wereld over. Hamas vecht een religieuze grondoorlog.
Ons wordt van Israëlische kant geleerd dat de de dodenlijsten onbetrouwbaar zijn. Hamas regeert Gaza, Hamas is Ministry of Health en dus is ook MoH onbetrouwbaar. Is het je al eens opgevallen dat we niet te horen krijgen wat er bij die dodenlijsten niet klopt? Israël heeft de controle over de basisregistratie personen, niet Hamas, en sinds 2007 krijgen wij te horen dat wat Hamas over slachtoffers zegt niet klopt. Maar tot op de dag van vandaag is nog steeds geen voorbeeld gegeven van fouten. Van mensen die toch blijken te leven, of nooit geleegd hebben of wat dan ook.
De gewone Gazaan is nergens mee opgeschoten en zeker niet met Hamas of een van die andere agressieve families aan de macht. Dat jou dit vertelt moet worden....
Hoe kom je erbij dat die mensen ook op die lijst staan? De namen, BSN, datums en leeftijd staan in die lijst en als zou kloppen wat jij en Aizenberg beweren zou je dus verwachten dat oudere mensen relatief veel op die lijst voorkomen. En dat deed het tot lijst september in ieder geval niet. Aizenberg heeft ook geen voorbeeldenquote:Op donderdag 11 december 2025 22:27 schreef the-eye het volgende:
[..]
Ik begrijp je.
Er worden helemaal geen andere doden vermeld dan slachtoffers door Israel terwijl er toch ook altijd mensen door ziekte en ouderdom doodgaan, dat klopt er dus al niet aan die dodenlijsten
Ah, of aan de andere kant het IDF dat ze niemend gedood hebben maar een gigantisch Hamas militair bolwerk vernietigd hebben....quote:Op donderdag 11 december 2025 18:00 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Ja ja, nieuws van hamas kennen we nu wel...
Zoals dat "bombardement" op dat ziekenhuis met 100triljoen doden...
Niet bestaande ziektes die uitgebroken zijn.
En al die filmpjes en foto's die overduidelijk nep zijn...
Ik zie bij het IDF alleen maar leugens over wat ze uitvoeren. Moeten ze ook wel natuurlijk, gezien de misdaden die ze plegen.quote:Op donderdag 11 december 2025 18:01 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Het idf heeft wel degelijk de waarheid verteld, maar liegt nog veel vaker. Net als Hamas. Jij acht Hamas betrouwbaarder dan het idf.
Huh? Dus als Hamas spreekt over doden nadat een appartmentencomplex instort door bombardementen dan zitten daar ook mensen tussen die toevallig door ziekte of ouderdom dood zijn gegaan??quote:Op donderdag 11 december 2025 22:27 schreef the-eye het volgende:
Er worden helemaal geen andere doden vermeld dan slachtoffers door Israel terwijl er toch ook altijd mensen door ziekte en ouderdom doodgaan, dat klopt er dus al niet aan die dodenlijsten
quote:Op donderdag 11 december 2025 19:40 schreef RotatoR het volgende:
Goh, moslimterroristen roeien andersdenken uit. Verassend. Dit is al 1400 jaar het probleem met islam.
Moslimterroristen? Ah ja, natuurlijk. Kop in het zand steken en alleen maar de schuld leggen bij de moslims :´)quote:Op donderdag 11 december 2025 20:13 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Om al projecterend ook nog eens de slachtoffers te beschuldigen van wat men zelf nastreeft. En ongelofelijk naïeve mensen in het Westen nog de kant van die figuren ook, man man man.
Jij ziet dat. Nogal logisch....quote:Op vrijdag 12 december 2025 07:55 schreef bianconeri het volgende:
Ik zie bij het IDF alleen maar leugens over wat ze uitvoeren.
Whataboutisme.quote:Op vrijdag 12 december 2025 07:55 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ah, of aan de andere kant het IDF dat ze niemend gedood hebben maar een gigantisch Hamas militair bolwerk vernietigd hebben....
Dan zit Hamas toch dichter bij de waarheid, ook al dikken ze het aan.
[..]
Ik zie bij het IDF alleen maar leugens over wat ze uitvoeren. Moeten ze ook wel natuurlijk, gezien de misdaden die ze plegen.
Ik acht Hamas niet betrouwbaar, maar wel veel betrouwbaarder dan het IDF.
Dat heeft de afgelopen 2 jaar wel laten zien. Moet je dan tussen 2 kwaden kiezen dan kies ik voor de partij die in elk geval nog iets van waarheid post.
Is erg genoeg.quote:
Ah ja, de mensen met open ogen die al het geweld en alle misdaden tegen moslims onder de bank schuiven.quote:Op vrijdag 12 december 2025 08:29 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Jij ziet dat. Nogal logisch....
Gelukkig zijn er genoeg mensen met betere ogen..
En dan?quote:
En jij moet een bril kopen, want je ziet ze vliegen.quote:Op vrijdag 12 december 2025 09:16 schreef the-eye het volgende:
[..]
Gastzoek hulp. Je bent geradicaliseerd. Je steunt hier nu al maanden openlijk een terroristische organisatie die verantwoordelijk is voor de meest verschrikkelijke dingen
Tis wel goed met jequote:Op vrijdag 12 december 2025 09:20 schreef bianconeri het volgende:
[..]
En jij moet een bril kopen, want je ziet ze vliegen.
Ik heb nog NOOIT mijn steun uitgesproken voor een terroristische organisatie, ongeacht of je Hamas of Israel bedoelde. Voor beide terroristische groepen heb ik nog NOOIT steun voor uitgesproken.
Net zoiets als die doodse stilte uit de islamhoek als wéér een terrorist uit naam van allah het sprookjesfiguur een aanslag pleegt...quote:Op vrijdag 12 december 2025 09:00 schreef bianconeri het volgende:
Ah ja, de mensen met open ogen die al het geweld en alle misdaden tegen moslims onder de bank schuiven.
Het zijn allebei een stel oorlogszuchtige organisaties die geen respect hebben voor een mensenleven.quote:Op vrijdag 12 december 2025 07:55 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ah, of aan de andere kant het IDF dat ze niemend gedood hebben maar een gigantisch Hamas militair bolwerk vernietigd hebben....
Dan zit Hamas toch dichter bij de waarheid, ook al dikken ze het aan.
[..]
Ik zie bij het IDF alleen maar leugens over wat ze uitvoeren. Moeten ze ook wel natuurlijk, gezien de misdaden die ze plegen.
Ik acht Hamas niet betrouwbaar, maar wel veel betrouwbaarder dan het IDF.
Dat heeft de afgelopen 2 jaar wel laten zien. Moet je dan tussen 2 kwaden kiezen dan kies ik voor de partij die in elk geval nog iets van waarheid post.
Stel je niet zo aan. Hamas en het IDF geilen allebei op dood en verderf. En de burgerbevolking heeft het nakijken.quote:Op vrijdag 12 december 2025 07:58 schreef bianconeri het volgende:
[..]
[..]
Moslimterroristen? Ah ja, natuurlijk. Kop in het zand steken en alleen maar de schuld leggen bij de moslims :´)
Een bevolking die nog dag in dag uit moet lijden onder de ellende die Israel veroorzaakt.
De oorlogs en humanitaire misdaden geeft meneertje niet om natuurlijk. Is tegen moslims, dus is goed.
Dat is natuurlijk niet waar, het Israëlische leger is vecht ter verdediging, de Palestijnse terroristen van Hamas trekken ter aanval. We gaan ook niet zeggen dat de nazis en de geallieerden in de Tweede Wereldoorlog eigenlijk beide op dood en verderf uit waren. Dat is namelijk niet het geval.quote:Op vrijdag 12 december 2025 10:14 schreef Jippie het volgende:
[..]
Stel je niet zo aan. Hamas en het IDF geilen allebei op dood en verderf. En de burgerbevolking heeft het nakijken.
Het welbekende "JA MAAR HUNNIE..." met je kinderachtige whataboutisme.quote:Op vrijdag 12 december 2025 09:00 schreef bianconeri het volgende:
En dan?
Het IDF brengt veel meer leugens de wereld in en doet veel ergere dingen dan Hamas.
Dan kan je wel zeuren met je whataboutisme, maar is ineens alles goed van het IDF omdat het terrorist vs terrorist is? Nee.
Want dat is relevant omdat..... ??quote:Op vrijdag 12 december 2025 10:06 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Net zoiets als die doodse stilte uit de islamhoek als wéér een terrorist uit naam van allah het sprookjesfiguur een aanslag pleegt...
quote:Op vrijdag 12 december 2025 10:13 schreef Jippie het volgende:
[..]
Het zijn allebei een stel oorlogszuchtige organisaties die geen respect hebben voor een mensenleven.
Dat is precies wat ik zeg?quote:Op vrijdag 12 december 2025 10:14 schreef Jippie het volgende:
[..]
Stel je niet zo aan. Hamas en het IDF geilen allebei op dood en verderf. En de burgerbevolking heeft het nakijken.
Hahahahahahahahahaha.quote:Op vrijdag 12 december 2025 10:18 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk niet waar, het Israëlische leger is vecht ter verdediging, de Palestijnse terroristen van Hamas trekken ter aanval. We gaan ook niet zeggen dat de nazis en de geallieerden in de Tweede Wereldoorlog eigenlijk beide op dood en verderf uit waren. Dat is namelijk niet het geval.
Ik heb nog nooit iets van Hamas gepromoot.quote:Op vrijdag 12 december 2025 10:31 schreef HSG het volgende:
[..]
Het welbekende "JA MAAR HUNNIE..." met je kinderachtige whataboutisme.Ga lekker wieberen met je Hamaspropaganda.
Israël heeft alleen een klein stukje grond bezet in Syrië, vanwege het gevaar daar van terreur (onder meer vanuit Libanon).quote:Op vrijdag 12 december 2025 10:40 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Hahahahahahahahahaha.
Ja, precies. Eigen land verdedigen hahahahaha.
Dat is precies waarom Israel land bezet in meerdere andere landen en gebieden.
En waarom Israel doelbewust burgerdoelen raakt en vredesmachten in meerdere landen.
Verdedigen![]()
![]()
[..]
Ik heb nog nooit iets van Hamas gepromoot.
Dus hou je leugens lekker bij je.
Kap er nou eens mee om users in één of andere groep te plaatsen. Je polariseert zelf als een malle en beschuldigt andere users hiervan. Gewoon niet doen.quote:Op vrijdag 12 december 2025 10:38 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Want dat is relevant omdat..... ??
Terrorisme is altijd fout, of dat nou vanuit de Islam komt of omdat Israel het doet. Of wie dan ook.
Wat dan een bepaalde groep er zelf van zegt?
[..]
[..]
Dat is precies wat ik zeg?
Dus ik snap je toevoeging niet. Zeg dat tegen de pro-Israel groep.
Gezien je whataboutismes en "ja maar hunnies...." zegt dat wel genoeg.quote:Op vrijdag 12 december 2025 10:40 schreef bianconeri het volgende:
Hiermee zet je een islamitische terror organisatie gelijk aan het leger van een geciviliseerd land he. Een leger wat zich ook dient te houden aan diverse conventies van den haag en geneve. Een islamitische terror organisatie wat ziekenhuizen, scholen misbruikt voor 'militaire' doeleinden en pers- en medici symbolen gebruikt om zich openbaar te verstoppen.quote:Op vrijdag 12 december 2025 10:13 schreef Jippie het volgende:
[..]
Het zijn allebei een stel oorlogszuchtige organisaties die geen respect hebben voor een mensenleven.
2nd this.quote:Op vrijdag 12 december 2025 10:53 schreef HSG het volgende:
[..]
Gezien je whataboutismes en "ja maar hunnies...." zegt dat wel genoeg.Dus hou op te doen alsof je iets om een Palestijn geeft, met je leugens, antisemitisme en onzin.
Hamas op dood en verderf van de hele Joodse bevolking.quote:Op vrijdag 12 december 2025 10:14 schreef Jippie het volgende:
[..]
Zijn allebei niet goed snik. IDF brengt ook 'per ongeluk' hulpverleners om. Zijn net zo triggerhappy.quote:Op vrijdag 12 december 2025 11:19 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Hamas op dood en verderf van de hele Joodse bevolking.
IDF op dood en verderf van hamas en gelieerd spul
Wel ffies een groot verschilletje.
Hield het IDF zich maar aan de internationale afspraken. Kijk Israël heeft alle recht om zich te verdedigen tegen de weerzinwekkende Hamas-terreur op 7 oktober, maar inmiddels zijn ze daarin ver doorgeschoten. Als de Israëlische overheid de signalen van hun eigen mensen serieus hadden genomen had het bloedbad van 7 oktober voorkomen kunnen worden. En dat zit mij erg dwars.quote:Op vrijdag 12 december 2025 11:17 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Hiermee zet je een islamitische terror organisatie gelijk aan het leger van een geciviliseerd land he. Een leger wat zich ook dient te houden aan diverse conventies van den haag en geneve. Een islamitische terror organisatie wat ziekenhuizen, scholen misbruikt voor 'militaire' doeleinden en pers- en medici symbolen gebruikt om zich openbaar te verstoppen.
Klopt geen moer van.
Sure :´)quote:Op vrijdag 12 december 2025 10:41 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Israël heeft alleen een klein stukje grond bezet in Syrië, vanwege het gevaar daar van terreur (onder meer vanuit Libanon).
Dus als iemand pro-Israel is mag je dat niet zo benoemen?quote:Op vrijdag 12 december 2025 10:45 schreef Jippie het volgende:
[..]
Kap er nou eens mee om users in één of andere groep te plaatsen. Je polariseert zelf als een malle en beschuldigt andere users hiervan. Gewoon niet doen.
quote:Op vrijdag 12 december 2025 10:53 schreef HSG het volgende:
[..]
Gezien je whataboutismes en "ja maar hunnies...." zegt dat wel genoeg.Dus hou op te doen alsof je iets om een Palestijn geeft, met je leugens, antisemitisme en onzin.
Ik geef niet per se om de Palestijn. Wel om de onschuldige burgers, waar dan dus ook Palestijnen bij zitten.quote:
Niet op de manier zoals jij net deed.quote:Op vrijdag 12 december 2025 11:33 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Dus als iemand pro-Israel is mag je dat niet zo benoemen?
Beetje gek.
Ah dus het doelbewust bombarderen van appartmenten, tentenkampen, ziekenhuizen, ambulances, voedselpunt en scholen is niet terroristisch?quote:Op vrijdag 12 december 2025 11:17 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Hiermee zet je een islamitische terror organisatie gelijk aan het leger van een geciviliseerd land he. Een leger wat zich ook dient te houden aan diverse conventies van den haag en geneve. Een islamitische terror organisatie wat ziekenhuizen, scholen misbruikt voor 'militaire' doeleinden en pers- en medici symbolen gebruikt om zich openbaar te verstoppen.
Je vergeet erbij te zeggen dat het IDF voor dood en verderf voor ALLES en iedereen in Gaza zorgt.quote:Op vrijdag 12 december 2025 11:19 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Hamas op dood en verderf van de hele Joodse bevolking.
IDF op dood en verderf van hamas en gelieerd spul
Wel ffies een groot verschilletje.
Omdat ik nog nooit een pro-Hamas opmerking gemaakt hebt, dus dan moeten ze dat ook aantonen ipv mij te beledigen. Ik heb al heel erg vaak gezegd dat ik anti-terroristen ben. En dus ook anti-Hamas.quote:Op vrijdag 12 december 2025 11:35 schreef Jippie het volgende:
[..]
Niet op de manier zoals jij net deed.
Ze mogen jou ook geen etiketje met Hamas-lover opplakken.
Precies.quote:Op vrijdag 12 december 2025 11:27 schreef Jippie het volgende:
[..]
Hield het IDF zich maar aan de internationale afspraken. Kijk Israël heeft alle recht om zich te verdedigen tegen de weerzinwekkende Hamas-terreur op 7 oktober, maar inmiddels zijn ze daarin ver doorgeschoten. Als de Israëlische overheid de signalen van hun eigen mensen serieus hadden genomen had het bloedbad van 7 oktober voorkomen kunnen worden. En dat zit mij erg dwars.
Whataboutisme.quote:Op vrijdag 12 december 2025 11:38 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Omdat ik nog nooit een pro-Hamas opmerking gemaakt hebt, dus dan moeten ze dat ook aantonen ipv mij te beledigen. Ik heb al heel erg vaak gezegd dat ik anti-terroristen ben. En dus ook anti-Hamas.
[..]
Precies.
Maar het opblazen van scholen, ziekenhuizen, ambulances, hulpverleners, voedselpunten, appartementen en tentenkampen is allemaal volgens oorlogsrecht.
Net als het volledig onthouden van water en voedsel.
Precies....
Allemaal volgens oorlogs en humanitair recht.
Al vaak genoeg je eenzijdige bagger gelezen en heb daar nu geen zin meer in.quote:Op vrijdag 12 december 2025 11:36 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ah dus het doelbewust bombarderen van appartmenten, tentenkampen, ziekenhuizen, ambulances, voedselpunt en scholen is niet terroristisch?
En hou op zeg met je hypocriete onzin....
Jij weet ook heel goed dat het IDF zich geen seconde houdt aan internationale wetten tav oorlogsrecht en humanitair recht.
[..]
Je vergeet erbij te zeggen dat het IDF voor dood en verderf voor ALLES en iedereen in Gaza zorgt.
En dat ook nog eens 100x harder dan Hamas doet (ivm de capaciteit van het IDF).
Inderdaad, genoeg terroristengesteun gelezen in het hamas-israel topic van hem en zijn vriendjes chadi en glazenmaker.quote:Op vrijdag 12 december 2025 11:41 schreef Jippie het volgende:
Jullie hoeven de oorlog hier niet dunnetjes over te doen..
Jij moet snel eens geschiedenisles nemen, dan weet je ook waarom Israël dat land bezet...quote:Op vrijdag 12 december 2025 10:40 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Hahahahahahahahahaha.
Ja, precies. Eigen land verdedigen hahahahaha.
Dat is precies waarom Israel land bezet in meerdere andere landen en gebieden.
En waarom Israel doelbewust burgerdoelen raakt en vredesmachten in meerdere landen.
Verdedigen![]()
![]()
[..]
Maar je verdedigt Hamas in een topic over uitroeien door Hamas.quote:Op vrijdag 12 december 2025 11:34 schreef bianconeri het volgende:
[..]
[..]
Ik geef niet per se om de Palestijn. Wel om de onschuldige burgers, waar dan dus ook Palestijnen bij zitten.
Ipv anderen alleen maar te beledigen mag je wel eens met bewijzen komen.quote:Op vrijdag 12 december 2025 11:59 schreef Red_85 het volgende:
Inderdaad, genoeg terroristengesteun gelezen in het hamas-israel topic van hem en zijn vriendjes chadi en glazenmaker.
Totaal verblind door hun haat richting israel dat ze zelfs de gruwelijkste terroristen steunen (zeggen dat het niet zo is, is liegen gezien hun continue gewijs).
Het punt was ´´verdedigen´´. Israel valt andere landen en gebieden binnen en bezet daar land.quote:Op vrijdag 12 december 2025 12:10 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Jij moet snel eens geschiedenisles nemen, dan weet je ook waarom Israël dat land bezet...
Palestijnen zijn van oudsher oorlogzuchtig, vraag maar aan Jordanië...
Daarbij is Israël meermaals aangevallen zonder waarschuwing.
Logisch he, dat ze een lijn trekken.
Nee, ik verdedig Hamas helemaal niet.quote:Op vrijdag 12 december 2025 12:19 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Maar je verdedigt Hamas in een topic over uitroeien door Hamas.
Welk voordeel heeft Israel daar nou weer aan?quote:Op donderdag 11 december 2025 16:31 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Geen, want dan worden hun misdaden nog meer in beeld gebracht en krijgt het nog meer credibiliteit. Nu kunnen ze alles wegwuiven onder de noemer Hamas propaganda.quote:Op vrijdag 12 december 2025 13:18 schreef Pajanus het volgende:
[..]
Welk voordeel heeft Israel daar nou weer aan?
Een verwachte reactie van iemand met dubbele maten meet en doet alsof hij om mensen geeft.quote:Op vrijdag 12 december 2025 11:56 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Blijf je kop maar in het zand steken en gruwelijkheden goedkeuren.
Idd.quote:Op vrijdag 12 december 2025 12:10 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Jij moet snel eens geschiedenisles nemen, dan weet je ook waarom Israël dat land bezet...
Palestijnen zijn van oudsher oorlogzuchtig, vraag maar aan Jordanië...
Daarbij is Israël meermaals aangevallen zonder waarschuwing.
Logisch he, dat ze een lijn trekken.
Nogmaals:quote:Op vrijdag 12 december 2025 14:01 schreef HSG het volgende:
[..]
Een verwachte reactie van iemand met dubbele maten meet en doet alsof hij om mensen geeft.
Niemand heeft het daarover.quote:Op vrijdag 12 december 2025 14:52 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Idd.
Egypte doet hetzelfde omdat ze dezelfde ervaringen hebben met Palestijnen maar daar hoor je niemand over.
Palestijnen komen ook niet zomaar Egypte binnen.
Goh aan wie zou het nou dan liggen.
Ontkent iemand dat dan?quote:Op vrijdag 12 december 2025 15:20 schreef Telefoonvork het volgende:
Hamas is een terroristische organisatie. Die zijn dus per definitie niet te vertrouwen. Je kan ervan uitgaan dat alles wat uit hun koker komt of 1) een leugen is, of 2) een verdraaiing van de waarheid is, of 3) hen wel erg goed uitkomt.
Ze zijn tot alles in staat. Als iemand van Hamas een cameraploeg rond aan het leiden is tussen de uitgemergelde mensen terwijl hij er goed doorvoed uitziet, maar vervolgens wel zeggen dat Israël het voedsel tegenhoudt. DAAR IS IETS GAANDE.
Mensen zijn blind. Ja de Palestijnse bevolking lijdt, maar onder wie lijden zij daadwerkelijk.
Niet expliciet, maar ook niet impliciet.quote:
Ik neem jou niet serieus met je genocide en terroristen verdedigen.quote:Op vrijdag 12 december 2025 15:28 schreef bianconeri het volgende:
Niemand heeft het daarover.
Maar ongeacht hoe boosaardig of goedaardig Palestijnen zijn, niets praat een genocide goed. Incl alle oorlogs en humanitaire misdaden gepleegd op de burgers.
Op watvoor manier zijn ze daar in doorgeschoten?quote:Op vrijdag 12 december 2025 11:27 schreef Jippie het volgende:
[..]
Hield het IDF zich maar aan de internationale afspraken. Kijk Israël heeft alle recht om zich te verdedigen tegen de weerzinwekkende Hamas-terreur op 7 oktober, maar inmiddels zijn ze daarin ver doorgeschoten. Als de Israëlische overheid de signalen van hun eigen mensen serieus hadden genomen had het bloedbad van 7 oktober voorkomen kunnen worden. En dat zit mij erg dwars.
Die kant veroordeelde Hamas ten minste.quote:Op vrijdag 12 december 2025 15:41 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Niet expliciet, maar ook niet impliciet.
Bij alle pro-palestijnse demonstraties is alleen Israël de boosdoener. Nooit, maar dan ook letterlijk nooit, worden da daden van Hamas afgekeurd.
Als je er letterlijk naar vraagt, is het antwoord steevast: ja, mááárrr...
Ik heb nog nooit iemand gezien of gesproken die deelneemt aan die demonstraties die zonder omweg toegeeft: ja, ook Hamas is schuldig. Punt.
Altijd volgt er een 'maar' achter.
Weer iemand die komt beledigen, maar dit niet kan en wil onderbouwen.quote:Op vrijdag 12 december 2025 16:23 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Ik neem jou niet serieus met je genocide en terroristen verdedigen.
Dit is serieus? Slechts een paar voorbeelden:quote:Op vrijdag 12 december 2025 18:07 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Die kant veroordeelde Hamas ten minste.
De pro-Israël groep duikt alleen maar in excuses en geven nooit de fouten toe.
[..]
Weer iemand die komt beledigen, maar dit niet kan en wil onderbouwen.
Dat zie ik totaal anders. Kwaadaardige partijen, zoals de Palestijnse terroristen en diens adepten dienen met hele harde hand bestreden te worden. Zo win je een oorlog, zo is bijvoorbeeld de Tweede Wereldoorlog ook gewonnen, daarbij zijn volledige Duitse steden kapot gebombardeerd met als doel burgers te raken. 'Moral bombing' noemde men dat.quote:Op vrijdag 12 december 2025 11:27 schreef Jippie het volgende:
[..]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |