abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219466354
Ach, Amnesty toch, allemaal open deuren. Totaal irrelevant rapport dit, hier komen ze ruim twee jaar na de aanslagen van de Palestijnen mee. Waarbij trouwens op alle mogelijke manieren de betrokkenheid van de Palestijnse burgers wordt verzwegen, wat nota bene op de talloze schokkende beelden van de aanslagen op die dag zelf al zichtbaar was.

Dan is de vraag natuurlijk: waar was men bij Amnesty de afgelopen twee jaar dan mee bezig? En het antwoord is uiteraard dat men zich vooral druk aan het maken was over de tegenreactie op deze brute aanslagen. Die door Amnesty werden weggezet als genocide. Men moest alleen wel even de term 'genocide' voor herdefiniëren zodat het kon worden toegepast op dit conflict.

De afgelopen twee jaar functioneerde Amnesty bijna als een klankbord van de Palestijnse terroristen, en was bezig met het slachtoffer van deze oorlog: Israël te demoniseren en als de eigenlijke dader en schuldige weg te zetten.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_219466371
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2025 16:04 schreef Straatcommando. het volgende:
Stoppen we dan ook met het verspreiden van informatie vanuit Hamas? Want dat is me een doorn in het oog. Hamas is een terreurorganisatie en niet te vertrouwen, maar vrijwel elk nieuwsmedium neemt klakkeloos hun cijfers over.
En beschuldigingen.

Vaak ongefundeerd, maar werken wel voor het kweken van een valse beeldvorming.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_219466382
Nu de VN nog trouwens; laat die ook even met een mea culpa komen.
  Forum Admin donderdag 11 december 2025 @ 18:14:36 #29
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_219466392
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2025 17:58 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Waar zeg ik dat dan?

Ik zeg dat het IDF nog nooit iets gepost heeft dat waar bleek te zijn.
Daarmee zeg ik toch nergens dat Hamas betrouwbaar is?

Maar bij Hamas is in elk geval wel eens een keer gebleken dat ze de waarheid spraken.
Het idf heeft wel degelijk de waarheid verteld, maar liegt nog veel vaker. Net als Hamas. Jij acht Hamas betrouwbaarder dan het idf.

quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2025 18:11 schreef Red_85 het volgende:

[..]
En beschuldigingen.

Vaak ongefundeerd, maar werken wel voor het kweken van een valse beeldvorming.
Niet alleen dat, je legitimeert ze. Dat "Het is beter dan niets" is echt kwalijk.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_219466401
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2025 17:58 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Ik hoop dat je sarcastisch bent, maar deze is wel erg slecht dan...

Zo niet, zou je niet uitloggen en je pilletje nemen?
Tr zetten ajb.

Hier net gedaan.
1947-2016
pi_219466456
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2025 17:58 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Ik hoop dat je sarcastisch bent, maar deze is wel erg slecht dan...

Zo niet, zou je niet uitloggen en je pilletje nemen?
Als ik dat meende zou de AIVD mij allang opgeladen hebben. The eye stond met zijn sturende vraag, die volledig uit het niets kwam, hard op mijn micropenis
pi_219466468
quote:
1s.gif Op donderdag 11 december 2025 18:25 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Als ik dat meende zou de AIVD mij allang opgeladen hebben. The eye stond met zijn achterlijke vraag, die volledig uit het niets kwam, hard op mijn micropenis

The eye stond met zijn sturende vraag op mijn
Tip: /s .
pi_219466505
quote:

[..]
Als ik dat meende zou de AIVD mij allang opgeladen hebben. The eye stond met zijn sturende vraag, die volledig uit het niets kwam, hard op mijn micropenis

Laat dan ff blijken dat je sarcastisch bent.

Iig is het wel gelukt want het halve topic dacht dat je serieus was
1947-2016
  donderdag 11 december 2025 @ 18:38:13 #34
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_219466535
Wow komen ze daar nu al achter? Voorheen verklaarde je ze als genocide steunende bruinhemd als je over de rol van Hamas begon...
The name is Putler, Vladimir Putler
pi_219466870
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2025 18:33 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Laat dan ff blijken dat je sarcastisch bent.

Iig is het wel gelukt want het halve topic dacht dat je serieus was
Ik denk dat je 'hopen' bedoelt. Denken kan je zoiets niet noemen
pi_219467017
quote:
14s.gif Op donderdag 11 december 2025 18:09 schreef HowardRoark het volgende:
Ach, Amnesty toch, allemaal open deuren. Totaal irrelevant rapport dit, hier komen ze ruim twee jaar na de aanslagen van de Palestijnen mee. Waarbij trouwens op alle mogelijke manieren de betrokkenheid van de Palestijnse burgers wordt verzwegen, wat nota bene op de talloze schokkende beelden van de aanslagen op die dag zelf al zichtbaar was.

Dan is de vraag natuurlijk: waar was men bij Amnesty de afgelopen twee jaar dan mee bezig? En het antwoord is uiteraard dat men zich vooral druk aan het maken was over de tegenreactie op deze brute aanslagen. Die door Amnesty werden weggezet als genocide. Men moest alleen wel even de term 'genocide' voor herdefiniëren zodat het kon worden toegepast op dit conflict.

De afgelopen twee jaar functioneerde Amnesty bijna als een klankbord van de Palestijnse terroristen, en was bezig met het slachtoffer van deze oorlog: Israël te demoniseren en als de eigenlijke dader en schuldige weg te zetten.
Damage control van Amnesty.
Blijkbaar hebben ze ontdekt dat er te veel mensen vinden dat ze hun objectiviteit opgegeven hebben voor een activistische anti-israel houding en dat dit te veel geld gaat kosten.
-
  donderdag 11 december 2025 @ 19:40:04 #37
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_219467045
De avrotros dreigt Amnesty te boycotten
pi_219467050
Goh, moslimterroristen roeien andersdenken uit. Verassend. Dit is al 1400 jaar het probleem met islam.
pi_219467183
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2025 19:37 schreef quo_ het volgende:

[..]
Damage control van Amnesty.
Blijkbaar hebben ze ontdekt dat er te veel mensen vinden dat ze hun objectiviteit opgegeven hebben voor een activistische anti-israel houding en dat dit te veel geld gaat kosten.
Idd, dit vermoeden heb ik ook...
pi_219467488
quote:
1s.gif Op donderdag 11 december 2025 19:40 schreef RotatoR het volgende:
Goh, moslimterroristen roeien andersdenken uit. Verassend. Dit is al 1400 jaar het probleem met islam.
Om al projecterend ook nog eens de slachtoffers te beschuldigen van wat men zelf nastreeft. En ongelofelijk naïeve mensen in het Westen nog de kant van die figuren ook, man man man.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  donderdag 11 december 2025 @ 20:14:07 #41
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_219467495
Ja maar, ja maar, ja maar, is allemaal de schuld van de zionisten hoor ☝️☝️
"Hoka Hey!"
  donderdag 11 december 2025 @ 20:22:18 #42
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_219467646
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2025 18:01 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Het idf heeft wel degelijk de waarheid verteld, maar liegt nog veel vaker. Net als Hamas. Jij acht Hamas betrouwbaarder dan het idf.
Waar liegen ze dan bijvoorbeeld over?
pi_219467707
Als er IETS is wat ik in 2026 niet meer wil horen dan is het GAZA!
Vakman pur sang
  donderdag 11 december 2025 @ 20:36:09 #44
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_219467867
quote:

[..]

Ja leuk verzonnen. Volgens jou worden de Gazanen te kort gedaan als de propaganda van Hamas in Gaza blijft. Dat zijn jouw woorden niet de mijne maar blijkbaar schrik je van je eigen denkbeelden en camoufleer je dat dan met een rare reactie
Het is gewoon een rare gedachtegang waar je best wat toelichting bij mag geven want leg eens uit wat de Gazaan met al die leugens is opgeschoten?
pi_219468725
Nou, rode lijn protest dan maar?
pi_219469183
quote:
1s.gif Op donderdag 11 december 2025 20:26 schreef Lospedrosa het volgende:
Als er IETS is wat ik in 2026 niet meer wil horen dan is het GAZA!
Een jaar ban voor iedereen die dit woord gbruikt inderdaad.
-
pi_219469273
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2025 20:36 schreef the-eye het volgende:

[..]
Ja leuk verzonnen. Volgens jou worden de Gazanen te kort gedaan als de propaganda van Hamas in Gaza blijft. Dat zijn jouw woorden niet de mijne maar blijkbaar schrik je van je eigen denkbeelden en camoufleer je dat dan met een rare reactie
Het is gewoon een rare gedachtegang waar je best wat toelichting bij mag geven want leg eens uit wat de Gazaan met al die leugens is opgeschoten?
Als internationale media alleen de persberichten van IDF overnemen dan wordt de gewone burger daar tekort gedaan ja want IDF geeft alleen haar eigen verhaal hé. IDF zit er niet voor die Arabieren

Jij vertaalt dat met dat achterlijke " Hamas komt op voor de burger". Nee hamas komt niet op voor de burger, waar haal je het vandaan.... Hoe harder Israël de burgers slaat des te liever heeft Hamas het. Want die beelden die gaan de wereld over. Hamas vecht een religieuze grondoorlog en ze willen macht over de eigen bevolking.

Ons wordt van Israëlische kant geleerd dat de dodenlijsten onbetrouwbaar zijn. Hamas regeert Gaza, Hamas is Ministry of Health en dus is ook MoH onbetrouwbaar. Is het je al eens opgevallen dat we niet te horen krijgen wat er bij die dodenlijsten niet klopt? Israël heeft de controle over de basisregistratie personen, niet Hamas, en sinds 2007 krijgen wij te horen dat wat Hamas over slachtoffers zegt niet klopt. Maar tot op de dag van vandaag is nog steeds geen voorbeeld gegeven van fouten. Van mensen die toch blijken te leven, of nooit geleefd hebben of wat dan ook.

De gewone Gazaan is nergens mee opgeschoten en zeker niet met Hamas of een van die andere agressieve families aan de macht. Dat jou dit verteld moet worden....
  donderdag 11 december 2025 @ 22:27:28 #48
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_219469325
quote:
1s.gif Op donderdag 11 december 2025 22:23 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Als internationale media alleen de persberichten van IDF overnemen dan wordt de gewone burger daar tekort gedaan ja want IDF geeft alleen haar eigen verhaal hé. IDF zit er niet voor die Arabieren

Jij vertaalt dat met dat achterlijke " Hamas komt op voor de burger". Nee hamas komt niet op voor de burger, waar haal je het vandaan.... Hoe harder Israël de burgers slaat des te liever heeft Hamas het. Want die beelden die gaan de wereld over. Hamas vecht een religieuze grondoorlog.

Ons wordt van Israëlische kant geleerd dat de de dodenlijsten onbetrouwbaar zijn. Hamas regeert Gaza, Hamas is Ministry of Health en dus is ook MoH onbetrouwbaar. Is het je al eens opgevallen dat we niet te horen krijgen wat er bij die dodenlijsten niet klopt? Israël heeft de controle over de basisregistratie personen, niet Hamas, en sinds 2007 krijgen wij te horen dat wat Hamas over slachtoffers zegt niet klopt. Maar tot op de dag van vandaag is nog steeds geen voorbeeld gegeven van fouten. Van mensen die toch blijken te leven, of nooit geleegd hebben of wat dan ook.

De gewone Gazaan is nergens mee opgeschoten en zeker niet met Hamas of een van die andere agressieve families aan de macht. Dat jou dit vertelt moet worden....
Ik begrijp je.

Er worden helemaal geen andere doden vermeld dan slachtoffers door Israel terwijl er toch ook altijd mensen door ziekte en ouderdom doodgaan, dat klopt er dus al niet aan die dodenlijsten
pi_219469378
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2025 22:27 schreef the-eye het volgende:

[..]
Ik begrijp je.

Er worden helemaal geen andere doden vermeld dan slachtoffers door Israel terwijl er toch ook altijd mensen door ziekte en ouderdom doodgaan, dat klopt er dus al niet aan die dodenlijsten
Hoe kom je erbij dat die mensen ook op die lijst staan? De namen, BSN, datums en leeftijd staan in die lijst en als zou kloppen wat jij en Aizenberg beweren zou je dus verwachten dat oudere mensen relatief veel op die lijst voorkomen. En dat deed het tot lijst september in ieder geval niet. Aizenberg heeft ook geen voorbeelden
  donderdag 11 december 2025 @ 22:43:23 #50
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_219469500
Bij mij zit het probleem met name dat veel media heel anders een bericht plaatsen als die van de Israelische kant komt, of van Hamas.

Als je alleen al naar de koppen kijkt is het vaak:
"Israel/IDF Claimt dat...." "Volgens de IDF .....dit is niet geverifieerd"

Maar als er iets van Hamas af komt is zijn het vaak quotes in de titel "Israel bombardeert ziekenhuis, 500 doden" "Ziekte epidemie in Gaza" "Hongersnood kan duizenden kinderen in Gaza treffen"
Quotes gebruiken als titel vind ik wat smerig want dan lijkt het alsof het echt zo is ipv dat iemand van Palestijnse overheid dat zegt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')