Foltering, moord, vernedering en seksueel misbruik zijn enkele van de door Hamas gepleegde misdrijven tegen de menselijkheid sinds 7 oktober 2023. Amnesty International stelt dat in een vandaag gepubliceerd rapport.

De misdrijven van Hamas en andere Palestijnse groeperingen rond en in Gaza op en na 7 oktober 2023 waren onderdeel van een systematische, geplande en grootschalige aanval op de burgerbevolking. Seksueel misbruik is een van misdaden tegen de menselijkheid die daarbij werden gepleegd.
Meer in de bron.
https://www.volkskrant.nl(...)rkrachting~beeb1ced/

Eindelijk komt naar voren dat het gros van de slachtoffers NIET door Israel, maar door Hamas zélf komen.

Laat dit alsjeblieft bij iedereen bekend worden, want het gebrek aan kennis hiervan bij alle demonstranten is nogal stuitend.
Forum Admin
Je zuster op een houtvlot
Stoppen we dan ook met het verspreiden van informatie vanuit Hamas? Want dat is me een doorn in het oog. Hamas is een terreurorganisatie en niet te vertrouwen, maar vrijwel elk nieuwsmedium neemt klakkeloos hun cijfers over.

''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''

Nou, ze hebben gelukkig maar twee jaar nodig gehad om dit uit te spreken.

Zonder wrijving geen glans

0s.gif Op donderdag 11 december 2025 16:04 schreef Straatcommando. het volgende:
Stoppen we dan ook met het verspreiden van informatie vanuit Hamas? Want dat is me een doorn in het oog. Hamas is een terreurorganisatie en niet te vertrouwen, maar vrijwel elk nieuwsmedium neemt klakkeloos hun cijfers over.
Het eerste dat in een oorlog sneuvelt is de waarheid, maar om de een of andere reden vergeten mensen dat steeds.
Forum Admin
0s.gif Op donderdag 11 december 2025 16:25 schreef Dutchguy het volgende:

[..]
Het eerste dat in een oorlog sneuvelt is de waarheid, maar om de een of andere reden vergeten mensen dat steeds.
Correct. Ik neem net zo goed niets aan van de onzin vanuit Israël/IDF. Wel staat vast dat beide partijen oorlogsmisdaden plegen en dat het geweld daar verschrikkelijk is en moet stoppen.

''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''

0s.gif Op donderdag 11 december 2025 16:04 schreef Straatcommando. het volgende:
Als Israël nou gewoon internationale pers toelaat en kapt met het vermoorden van journalisten dan hoeven we ook niet zo afhankelijk te zijn van informatievoorziening enkel door Hamas. Overigens blijken hun cijfers meestal wel bij benadering te kloppen op de momenten dat het wel te controleren was dus we moeten ook niet doen alsof hun cijfers bij voorbaat één en al leugens zijn.

Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.

Vreemd Fenomeen
Snelle conclusie zeg
Forum Admin
0s.gif Op donderdag 11 december 2025 16:31 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Als Israël nou gewoon internationale pers toelaat en kapt met het vermoorden van journalisten dan hoeven we ook niet zo afhankelijk te zijn van informatievoorziening enkel door Hamas. Overigens blijken hun cijfers meestal wel bij benadering te kloppen op de momenten dat het wel te controleren was dus we moeten ook niet doen alsof hun cijfers bij voorbaat één en al leugens zijn.
"Bij gebrek aan beter" is geen goed alternatief in geval van dit soort informatievoorziening.

En als die cijfers achteraf blijken te kloppen kun je ze publiceren. Niet als je ze uit eerste hand vanuit Hamas hebt.

I'm a Live Wire

[..]
Je bedoelt Hamasstrijders met een "press" bodywarmer? _O-
Ik denk dat ze die gewoon zullen blijven uitschakelen joh
0s.gif Op donderdag 11 december 2025 16:33 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
"Bij gebrek aan beter" is geen goed alternatief in geval van dit soort informatievoorziening.

En als die cijfers achteraf blijken te kloppen kun je ze publiceren. Niet als je ze uit eerste hand vanuit Hamas hebt.
Aangezien alles Hamas is (of zou zijn) betekent dat alleen persberichten van IDF overtikken of niks melden. Daarmee wordt de gewone burger in Gaza ernstig tekort gedaan wat ook nog eens in het belang is van de andere partij die er net voor zorgt dat geen enkele journalist het gebied in mag of kan.
I'm a Live Wire
1s.gif Op donderdag 11 december 2025 16:53 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Aangezien alles Hamas is (of zou zijn) betekent dat alleen persberichten van IDF overtikken of niks melden. Daarmee wordt de gewone burger in Gaza ernstig tekort gedaan wat ook nog eens in het belang is van de andere partij die er net voor zorgt dat geen enkele journalist het gebied in mag of kan.
Hamas komt, volgens jou, op voor de gewone burgers in Gaza?
0s.gif Op donderdag 11 december 2025 16:55 schreef the-eye het volgende:

[..]
Hamas komt, volgens jou, op voor de gewone burgers in Gaza?
Ja
En dat verkrachten van joodse vrouwen was legitieme zelfverdediging tegen de Israëlische blokkade

[..]
Meestal weet ik niet, maar vaak klopt het. Zelfde met berichtgeving vanuit IDF.

Vergeet niet dat bij deze aanval: https://en.wikipedia.org/wiki/Al-Ahli_Arab_Hospital_explosion hamas gelijkt claimde dat er 500 doden waren van een Israëlische aanval, een van vele leugens vanuit hamas weten we nu
18s.gif Op donderdag 11 december 2025 17:01 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Ja
En dat verkrachten van joodse vrouwen was legitieme zelfverdediging tegen de Israëlische blokkade
Deze reactie is zo triest dat ik medelijden met je krijg… Het is een IS achtige club dat dood en verderf zaait ook onder de Pallestijnen, de boel onderdrukt, vrouwen verkracht (niet alleen de Joodse), martelt, etc. Onder de palestijnen overigens, pure onderdrukking en een barbaarse en extremistische ideologie. Heeft totaal niets te maken met voor de burger opkomen… Of kwam IS ook voor de burger op?

https://nos.nl/artikel/20(...)gsmisdaden-van-hamas

https://www.bnr.nl/column(...)ctatuur-in-palestina

Als je dit ‘voor’ palestijnen noemt dan snap je er werkelijk niets van, het is een terreurorganisatie, niets minder.

Verkrachting als ‘verdediging’ is behoorlijk middeleeuws debiel gedrag, dat goedpraten is zo mogelijk nog een factor 10 kanslozer….

Bericht 6% gewijzigd door inXs op 11-12-2025 17:24:24
Forum Admin

[..]
Nogmaals, je weet dat Hamas er een agenda op na houdt en ook meermaals is betrapt op het uitgeven van foute informatie. Ik hoor liever niets dan leugens en dat is niet omdat ik mijn hoofd in het zand steek.

Ja Israël moet onafhankelijke pers toelaten. Het is dus ook hun eigen schuld dat dit gebeurt.

Kitty-choke

[..]
Ja
Hoe krijg je het uit je toetsenbord..

Man man man... :')

Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn

Goh.... Wat een nieuws zeg....
Dit wist iedereen al.

En voor de anti-buitenlanders brigade weer langs komt:
Ja, ook iedereen die pro-vrede is wist dit allang.
0s.gif Op donderdag 11 december 2025 17:06 schreef oblo het volgende:

[..]
Meestal weet ik niet, maar vaak klopt het. Zelfde met berichtgeving vanuit IDF.

Ik heb het IDF nog nooit op waarheid kunnen betrappen.
0s.gif Op donderdag 11 december 2025 16:49 schreef the-eye het volgende:

[..]
Je bedoelt Hamasstrijders met een "press" bodywarmer? _O-
Ik denk dat ze die gewoon zullen blijven uitschakelen joh
Ah, weer zo iemand die in IDF leugens trapt.
Journalisten bestaan niet, zijn allemaal terroristen.

Dat mensen nog in die propaganda onzin trappen.

[..]
Aangezien alles Hamas is (of zou zijn) betekent dat alleen persberichten van IDF overtikken of
IDF overtikken staat gelijk aan leugens verspreiden.
0s.gif Op donderdag 11 december 2025 16:02 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]

Eindelijk komt naar voren dat het gros van de slachtoffers NIET door Israel, maar door Hamas zélf komen.

Nee.... Dat komt helemaal niet naar voren.
Je verdraait de waarheid weer eens.

Dat is in elk geval betrouwbaarder gebleken dan IDF 'nieuws'.
Forum Admin
0s.gif Op donderdag 11 december 2025 17:54 schreef bianconeri het volgende:

[..]
[..]
Ja man Hamas is inderdaad betrouwbaarder dan het idf. _O-

Ze zijn beiden totaal niet te vertrouwen.

[..]
Ja
Ik hoop dat je sarcastisch bent, maar deze is wel erg slecht dan...

Zo niet, zou je niet uitloggen en je pilletje nemen?
9s.gif Op donderdag 11 december 2025 17:57 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Ja man Hamas is inderdaad betrouwbaarder dan het idf.

Ze zijn beiden totaal niet te vertrouwen.
Waar zeg ik dat dan?

Ik zeg dat het IDF nog nooit iets gepost heeft dat waar bleek te zijn.
Daarmee zeg ik toch nergens dat Hamas betrouwbaar is?

Maar bij Hamas is in elk geval wel eens een keer gebleken dat ze de waarheid spraken.

Ja ja, nieuws van hamas kennen we nu wel...
Zoals dat "bombardement" op dat ziekenhuis met 100triljoen doden...
Niet bestaande ziektes die uitgebroken zijn.
En al die filmpjes en foto's die overduidelijk nep zijn...
Forum Admin
0s.gif Op donderdag 11 december 2025 17:58 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Waar zeg ik dat dan?

Maar bij Hamas is in elk geval wel eens een keer gebleken dat ze de waarheid spraken.
Het idf heeft wel degelijk de waarheid verteld, maar liegt nog veel vaker. Net als Hamas. Jij acht Hamas betrouwbaarder dan het idf.

0s.gif Op donderdag 11 december 2025 17:58 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Waar zeg ik dat dan?

Als hamas dood en verderf willen zaaien? Ja dan spreken ze de waarheid, maar op andere vlakken natuurlijk niet. Net zoveel onwaarheden als het IDF. Uberhaubt hun hele ideologie is onwaar en kansloos en ja dat is die van Netanyahu ook… Het is een vrij grote shithole en dat ga je niet zomaar veranderen als alle partijen in de context onderdrukking, moord, wreedheden en desinformatie niet schuwen.

[..]
Voortaan de bron lezen voordat je reageert. Bedankt.
. ‘De overgrote meerderheid van de slachtoffers werd gedood door Palestijnse strijders’, aldus het rapport.
Try not to think of me
KseDyFk.png
steun FOK! en koop via een van deze links
Coolblue Bitvavo