Meer in de bron.quote:Foltering, moord, vernedering en seksueel misbruik zijn enkele van de door Hamas gepleegde misdrijven tegen de menselijkheid sinds 7 oktober 2023. Amnesty International stelt dat in een vandaag gepubliceerd rapport.
De misdrijven van Hamas en andere Palestijnse groeperingen rond en in Gaza op en na 7 oktober 2023 waren onderdeel van een systematische, geplande en grootschalige aanval op de burgerbevolking. Seksueel misbruik is een van misdaden tegen de menselijkheid die daarbij werden gepleegd.
Het eerste dat in een oorlog sneuvelt is de waarheid, maar om de een of andere reden vergeten mensen dat steeds.quote:Op donderdag 11 december 2025 16:04 schreef Straatcommando. het volgende:
Stoppen we dan ook met het verspreiden van informatie vanuit Hamas? Want dat is me een doorn in het oog. Hamas is een terreurorganisatie en niet te vertrouwen, maar vrijwel elk nieuwsmedium neemt klakkeloos hun cijfers over.
Correct. Ik neem net zo goed niets aan van de onzin vanuit Israël/IDF. Wel staat vast dat beide partijen oorlogsmisdaden plegen en dat het geweld daar verschrikkelijk is en moet stoppen.quote:Op donderdag 11 december 2025 16:25 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Het eerste dat in een oorlog sneuvelt is de waarheid, maar om de een of andere reden vergeten mensen dat steeds.
Als Israël nou gewoon internationale pers toelaat en kapt met het vermoorden van journalisten dan hoeven we ook niet zo afhankelijk te zijn van informatievoorziening enkel door Hamas. Overigens blijken hun cijfers meestal wel bij benadering te kloppen op de momenten dat het wel te controleren was dus we moeten ook niet doen alsof hun cijfers bij voorbaat één en al leugens zijn.quote:Op donderdag 11 december 2025 16:04 schreef Straatcommando. het volgende:
Stoppen we dan ook met het verspreiden van informatie vanuit Hamas? Want dat is me een doorn in het oog. Hamas is een terreurorganisatie en niet te vertrouwen, maar vrijwel elk nieuwsmedium neemt klakkeloos hun cijfers over.
"Bij gebrek aan beter" is geen goed alternatief in geval van dit soort informatievoorziening.quote:Op donderdag 11 december 2025 16:31 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Als Israël nou gewoon internationale pers toelaat en kapt met het vermoorden van journalisten dan hoeven we ook niet zo afhankelijk te zijn van informatievoorziening enkel door Hamas. Overigens blijken hun cijfers meestal wel bij benadering te kloppen op de momenten dat het wel te controleren was dus we moeten ook niet doen alsof hun cijfers bij voorbaat één en al leugens zijn.
Je bedoelt Hamasstrijders met een "press" bodywarmer?quote:Op donderdag 11 december 2025 16:31 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Als Israël nou gewoon internationale pers toelaat en kapt met het vermoorden van journalisten dan hoeven we ook niet zo afhankelijk te zijn van informatievoorziening enkel door Hamas. Overigens blijken hun cijfers meestal wel bij benadering te kloppen op de momenten dat het wel te controleren was dus we moeten ook niet doen alsof hun cijfers bij voorbaat één en al leugens zijn.
Aangezien alles Hamas is (of zou zijn) betekent dat alleen persberichten van IDF overtikken of niks melden. Daarmee wordt de gewone burger in Gaza ernstig tekort gedaan wat ook nog eens in het belang is van de andere partij die er net voor zorgt dat geen enkele journalist het gebied in mag of kan.quote:Op donderdag 11 december 2025 16:33 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
"Bij gebrek aan beter" is geen goed alternatief in geval van dit soort informatievoorziening.
En als die cijfers achteraf blijken te kloppen kun je ze publiceren. Niet als je ze uit eerste hand vanuit Hamas hebt.
Hamas komt, volgens jou, op voor de gewone burgers in Gaza?quote:Op donderdag 11 december 2025 16:53 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Aangezien alles Hamas is (of zou zijn) betekent dat alleen persberichten van IDF overtikken of niks melden. Daarmee wordt de gewone burger in Gaza ernstig tekort gedaan wat ook nog eens in het belang is van de andere partij die er net voor zorgt dat geen enkele journalist het gebied in mag of kan.
Meestal weet ik niet, maar vaak klopt het. Zelfde met berichtgeving vanuit IDF.quote:Op donderdag 11 december 2025 16:31 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Deze reactie is zo triest dat ik medelijden met je krijg… Het is een IS achtige club dat dood en verderf zaait ook onder de Pallestijnen, de boel onderdrukt, vrouwen verkracht (niet alleen de Joodse), martelt, etc. Onder de palestijnen overigens, pure onderdrukking en een barbaarse en extremistische ideologie. Heeft totaal niets te maken met voor de burger opkomen… Of kwam IS ook voor de burger op?quote:Op donderdag 11 december 2025 17:01 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ja
En dat verkrachten van joodse vrouwen was legitieme zelfverdediging tegen de Israëlische blokkade
Nogmaals, je weet dat Hamas er een agenda op na houdt en ook meermaals is betrapt op het uitgeven van foute informatie. Ik hoor liever niets dan leugens en dat is niet omdat ik mijn hoofd in het zand steek.quote:Op donderdag 11 december 2025 16:53 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Aangezien alles Hamas is (of zou zijn) betekent dat alleen persberichten van IDF overtikken of niks melden. Daarmee wordt de gewone burger in Gaza ernstig tekort gedaan wat ook nog eens in het belang is van de andere partij die er net voor zorgt dat geen enkele journalist het gebied in mag of kan.
Ik heb het IDF nog nooit op waarheid kunnen betrappen.quote:Op donderdag 11 december 2025 17:06 schreef oblo het volgende:
[..]
Meestal weet ik niet, maar vaak klopt het. Zelfde met berichtgeving vanuit IDF.
Ah, weer zo iemand die in IDF leugens trapt.quote:Op donderdag 11 december 2025 16:49 schreef the-eye het volgende:
[..]
Je bedoelt Hamasstrijders met een "press" bodywarmer?
Ik denk dat ze die gewoon zullen blijven uitschakelen joh
IDF overtikken staat gelijk aan leugens verspreiden.quote:Op donderdag 11 december 2025 16:53 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Aangezien alles Hamas is (of zou zijn) betekent dat alleen persberichten van IDF overtikken of
Nee.... Dat komt helemaal niet naar voren.quote:Op donderdag 11 december 2025 16:02 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Eindelijk komt naar voren dat het gros van de slachtoffers NIET door Israel, maar door Hamas zélf komen.
Dat is in elk geval betrouwbaarder gebleken dan IDF 'nieuws'.quote:Op donderdag 11 december 2025 16:04 schreef Straatcommando. het volgende:
Ja man Hamas is inderdaad betrouwbaarder dan het idf.quote:Op donderdag 11 december 2025 17:54 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Nee.... Dat komt helemaal niet naar voren.
Je verdraait de waarheid weer eens.
[..]
Dat is in elk geval betrouwbaarder gebleken dan IDF 'nieuws'.
Waar zeg ik dat dan?quote:Op donderdag 11 december 2025 17:57 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ja man Hamas is inderdaad betrouwbaarder dan het idf.
Ze zijn beiden totaal niet te vertrouwen.
Ja ja, nieuws van hamas kennen we nu wel...quote:Op donderdag 11 december 2025 17:54 schreef bianconeri het volgende:
Dat is in elk geval betrouwbaarder gebleken dan IDF 'nieuws'.
Het idf heeft wel degelijk de waarheid verteld, maar liegt nog veel vaker. Net als Hamas. Jij acht Hamas betrouwbaarder dan het idf.quote:Op donderdag 11 december 2025 17:58 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat dan?
Ik zeg dat het IDF nog nooit iets gepost heeft dat waar bleek te zijn.
Daarmee zeg ik toch nergens dat Hamas betrouwbaar is?
Maar bij Hamas is in elk geval wel eens een keer gebleken dat ze de waarheid spraken.
Als hamas dood en verderf willen zaaien? Ja dan spreken ze de waarheid, maar op andere vlakken natuurlijk niet. Net zoveel onwaarheden als het IDF. Uberhaubt hun hele ideologie is onwaar en kansloos en ja dat is die van Netanyahu ook… Het is een vrij grote shithole en dat ga je niet zomaar veranderen als alle partijen in de context onderdrukking, moord, wreedheden en desinformatie niet schuwen.quote:Op donderdag 11 december 2025 17:58 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat dan?
Ik zeg dat het IDF nog nooit iets gepost heeft dat waar bleek te zijn.
Daarmee zeg ik toch nergens dat Hamas betrouwbaar is?
Maar bij Hamas is in elk geval wel eens een keer gebleken dat ze de waarheid spraken.
Voortaan de bron lezen voordat je reageert. Bedankt.quote:Op donderdag 11 december 2025 17:54 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Nee.... Dat komt helemaal niet naar voren.
Je verdraait de waarheid weer eens.
quote:. ‘De overgrote meerderheid van de slachtoffers werd gedood door Palestijnse strijders’, aldus het rapport.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |