Dat was mooi ja achter die 218 aanquote:Op woensdag 7 januari 2026 19:18 schreef Peterselieman het volgende:
Jammer dat ze de Sonderzug naar Winterberg geschrapt hebben. Zat wel lekker in een rijtuig van Central Bahn
Dat was inderdaad een fijne reisquote:Op woensdag 7 januari 2026 19:18 schreef Peterselieman het volgende:
Jammer dat ze de Sonderzug naar Winterberg geschrapt hebben. Zat wel lekker in een rijtuig van Central Bahn
quote:• Reizen tot ¤ 10 per maand: nog geen korting (maar je bouwt al op!).
• ¤ 10 - ¤ 50: je krijgt 20% korting op elke volgende rit.
• ¤ 50 - ¤ 150: jouw korting verdubbelt naar 40%.
• ¤ 150 - ¤ 300: en dan pak je 60% korting.
• Boven ¤ 300 per maand: je reist de verder de gehele maand gratis!
Als je een maand gereisd hebt met Voordeel Noord begin je weer opnieuw met het opbouwen van je korting.
Maar dat is wel vaker hè, dat het niet aan de techniek ligt maar aan degene die het gebruiktquote:Op vrijdag 9 januari 2026 11:56 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Wat een kutsysteem. Er is technisch gezien helemaal *niets* (behalve onwil) waardoor de introductie niet op alle OV Chipkaarten zou kunnen plaatsvinden.
Er zijn omvangrijke werkzaamheden in die regio, o.a. voor de bouw van een nieuw Stellwerk, bruggensanering, geluidsmaatregelen, elektrificatie, bovenleidingswerkzaamheden, noem maar op.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 12:22 schreef marcb1974 het volgende:
Alles tussen Aken en Herzogenrath gaat er per vanavond voor 2 maanden uit. Neem de bus maar
Na de zomer gaat Alphen - Bodegraven er 9 maanden tussenuitquote:Op vrijdag 9 januari 2026 12:22 schreef marcb1974 het volgende:
Alles tussen Aken en Herzogenrath gaat er per vanavond voor 2 maanden uit. Neem de bus maar
Tering, je hebt 43 enkeltjes Groningen - Leeuwarden nodig voor je gratis reist.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 11:15 schreef James1988 het volgende:
Arriva introduceert Voordeel Noord, een kortingsprogramma (gelinkt aan OVpay) dat je automatisch korting geeft op treinreizen bij Arriva in Groningen en Friesland. Het kost niets en levert vanzelf besparingen op.
[..]
Is dat met 20 % korting op ritje nummer 2 t/m 6 en daarboven 40 etc?quote:Op vrijdag 9 januari 2026 13:52 schreef b2py het volgende:
[..]
Tering, je hebt 43 enkeltjes Groningen - Leeuwarden nodig voor je gratis reist.
Maar daar heb ik dan weer geen last vanquote:Op vrijdag 9 januari 2026 13:40 schreef b2py het volgende:
[..]
Na de zomer gaat Alphen - Bodegraven er 9 maanden tussenuit
Yupquote:Op vrijdag 9 januari 2026 14:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Is dat met 20 % korting op ritje nummer 2 t/m 6 en daarboven 40 etc?
Of Duitsland. 4899 per jaar voor een BC100quote:Op vrijdag 9 januari 2026 16:57 schreef b2py het volgende:
Voor 100 euro meer mag je landelijk gratis met de trein
7999 he, beetje klasse mag welquote:Op vrijdag 9 januari 2026 18:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Of Duitsland. 4899 per jaar voor een BC100
er reed toch al niets van Arrivaquote:Op vrijdag 9 januari 2026 12:22 schreef marcb1974 het volgende:
Ze hebben om de kosten te dekken wel het tarief per kilometer met 2 cent extra verhoogdquote:Op vrijdag 9 januari 2026 11:15 schreef James1988 het volgende:
Arriva introduceert Voordeel Noord, een kortingsprogramma (gelinkt aan OVpay) dat je automatisch korting geeft op treinreizen bij Arriva in Groningen en Friesland. Het kost niets en levert vanzelf besparingen op.
[..]
Zo waar van de week 1,5 keer met de trein naar Aken kunnen komen. Jammer wel dat ik 1 reis moest overstappen in Heerlen.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 19:34 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
er reed toch al niets van Arriva
¤ 1400 per jaar voor al het OV in Oostenrijk in 2e klas (met een aantal uitzonderingen zoals bergspoorlijnen, Flixbus en toeristenlijnen).quote:Op vrijdag 9 januari 2026 18:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Of Duitsland. 4899 per jaar voor een BC100
Nouja, nu moet ik weer uitzoeken of het voor mij uit kan om over te stappen van Dalvoordeel Noord-Nederland (bus+Arriva op de OVchipkaart a 25¤ p/j) naar Dal Korting Noord (bus+Arriva op OVPay a 5¤ p/m) + Voodeel Noord terwijl ik verwacht het komende jaar veel minder met de bus te reizen dan afgelopen jaar. NS Flex dalvoordeel (NS+Arriva) is dan ook weer een optie. Daar heb ik in de bus niks aan maar die incidentele lange reis bij de NS tikt snel aan.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 13:25 schreef James1988 het volgende:
[..]
Maar dat is wel vaker hè, dat het niet aan de techniek ligt maar aan degene die het gebruikt
Ik ben allang blij om te zien dat er een vervoerder is die het aandurft om een vorm van capping in te voeren, zodat reizigers automatisch een gunstiger tarief krijgen zonder vooraf te moeten nadenken of het het waard is om een kortingsproduct/trajectkaart/netabonnement aan te schaffen.
Ten tijde van de invoering van het KlimaTicket was het ook wel bekend als het 1-2-3 ticket, wat stond voor ¤1/¤2/¤3 per dag. 1-2-3 sloeg dan op het geldigheidsgebied: eigen regio, regio+buurregio, landelijk.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 21:01 schreef derLudolf het volgende:
Is dat het Klima-ticket, dacht dat dat ¤1 was? Of is dat net zoiets als het D-ticket?
Het wordt echt triest als je het hele artikel leestquote:
Ik heb een account maar ik moet toch betalen? Krijg de pestquote:Op zaterdag 10 januari 2026 16:16 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Het wordt echt triest als je het hele artikel leest
quote:Op zaterdag 10 januari 2026 16:30 schreef DeaDLocK2K het volgende:
https://archive.ph/HZSfa#selection-698.0-706.1
Rotterdamquote:Op zaterdag 10 januari 2026 17:42 schreef MTL het volgende:
Klinkt als een normale omleiding. Er waren wat issues in België, waardoor de trein is omgeleid via Roosendaal in plaats van over de HSL te gaan. Dat gebeurt wel vaker.
Wel slechte communicatie blijkbaar, of wellicht dat reizigers met oordopjes in gezeten hebben, dat gebeurt ook vaak.
Nee, gewoon nee.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 17:42 schreef MTL het volgende:
Klinkt als een normale omleiding. Er waren wat issues in België, waardoor de trein is omgeleid via Roosendaal in plaats van over de HSL te gaan. Dat gebeurt wel vaker.
Wel slechte communicatie blijkbaar, of wellicht dat reizigers met oordopjes in gezeten hebben, dat gebeurt ook vaak.
Heb je het hele artikel gelezen?quote:Op zaterdag 10 januari 2026 19:31 schreef MTL het volgende:
Wat nee? Moet die Eurocity dan gewoon maar voor uren opgeheven worden terwijl je ook prima via een omleiding naar de eindbestemming kan rijden?
Dan wordt er weer geklaagd dat er ook prima een stukje om gereden kan worden.
Lol, nee?quote:Op zaterdag 10 januari 2026 19:37 schreef MTL het volgende:
Kan je aangeven waar je precies op doelt?
Ik lees niks raars. Trein is omgeleid tussen Antwerpen en Rotterdam via Roosendaal, de reizigers zijn daarna in de Eurocity Direct gestapt die zonder stops naar Antwerpen rijdt.
Ik weet niet wat je leest, maar niet dat artikelquote:Op zaterdag 10 januari 2026 19:37 schreef MTL het volgende:
Kan je aangeven waar je precies op doelt?
Ik lees niks raars. Trein is omgeleid tussen Antwerpen en Rotterdam via Roosendaal, de reizigers zijn daarna in de Eurocity Direct gestapt die zonder stops naar Antwerpen rijdt.
quote:Op zaterdag 10 januari 2026 16:01 schreef marcb1974 het volgende:
Als je dacht dat de NS slecht was, de Belgen falen hier wel heel erg![]()
https://www.hln.be/brecht(...)emming-aan~a52a1524/
Prima joh, reizigers hebben altijd gelijk en zijn de meest slimme wezens op de wereldquote:Op zaterdag 10 januari 2026 20:09 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Okay, dus jij vindt reizigers vervoeren van Antwerpen naar Antwerpen helemaal prima "omdat ze hun oortjes waarschijnlijk in hebben gehad", ja joh. Hebben ze allemaal aan zichzelf te danken.
Wandelende fucking dunning kruger.
Das helemaal erg, want tussen Aken en Heerlen hoeven ze 2 maanden niet te rijdenquote:Op zaterdag 10 januari 2026 20:14 schreef Peterselieman het volgende:
En de Drielandentrein tussen Luik en Aken? Die rijdt ook al niet op het Belgische deel vanwege een tekort aan beschikbaar materieel
Hoezo klantvriendelijk
En de overheid kijkt de andere kant opquote:Op zaterdag 10 januari 2026 20:15 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Das helemaal erg, want tussen Aken en Heerlen hoeven ze 2 maanden niet te rijden
IJzer schuiven is belangrijker, oh, wacht, dat doen ze ook al nietquote:Op zaterdag 10 januari 2026 20:15 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Het is allemaal de schuld van de reiziger, je hebt MTL gehoord. Bleven die walgelijke vliegen maar thuis.
Vooral de provincie hier ja.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 20:20 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
En de overheid kijkt de andere kant op
Maar dat ligt dan niet ver over de grens.quote:Op zondag 11 januari 2026 11:07 schreef spectrumanalyser het volgende:
Het kan een keer gebeuren dat er iets mis gaat. De stoptrein Haarlem-Alkmaar is vorig jaar een keer op het goederenspoor gekomen te Uitgeest. Tja, dan mogen de deuren niet open en mogen de passagiers mee naar het volgende station.
Waar werk jij, propaganda afdeling van de NS? Jouw gedrag vind ik in deze wel erg vreemd namelijk.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 22:02 schreef MTL het volgende:
In eerste instantie was het bij deze stremming ook de bedoeling dat er op Roosendaal gestopt zou worden, maar dat werd later ingetrokken omdat de trein niet langs het perron zou komen.
Ik acht de kans dan ook groot dat er in er in eerste instantie dus gezegd is tegen reizigers dat ze eventueel konden uitstappen in Roosendaal, waarna dat plan dus helaas niet uitvoerbaar bleek.
Ik heb dat zelf ook al wel meegemaakt: staat er keurig een stop vermeld op de dienstkaart, maar word je vervolgens over een spoor geleid zonder perron. En bedankt namens de reizigers
Maar er reden dus sowieso ook bussen naar Breda en Noorderkempen.
Het mag mijns inziens wel iets minder persoonlijk, nu horen we tenminste nog "de andere kant" / wat er in vergelijkbare situaties gebeurd. Wat je er ook van vind, motiveert je reactie niet direct om de volgende keer weer uitleg te geven.quote:Op zondag 11 januari 2026 14:13 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Waar werk jij, propaganda afdeling van de NS? Jouw gedrag vind ik in deze wel erg vreemd namelijk.
Waarom is het zo moeilijk om gewoon te zeggen het ging fout? Het is GEEN aanval op jouw.
Of gaan we nu tegen iedere beleidslijn in?
Ik hoor graag de andere kant. Alleen wordt er wat mij betreft nu ingegraven op het niveau van het valt mee en ging amper fout. Een vorm van kritiek op wat er gebeurde wordt dus ook meteen afgeschoten.quote:Op zondag 11 januari 2026 14:38 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Het mag mijns inziens wel iets minder persoonlijk, nu horen we tenminste nog "de andere kant" / wat er in vergelijkbare situaties gebeurd. Wat je er ook van vind, motiveert je reactie niet direct om de volgende keer weer uitleg te geven.
Dat lees ik er niet in. Ik lees een omschrijving van wat er gebeurd is met ook kritiek dat het anders aangepakt had moeten wordenquote:Op zondag 11 januari 2026 14:44 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Ik hoor graag de andere kant. Alleen wordt er wat mij betreft nu ingegraven op het niveau van het valt mee en ging amper fout. Een vorm van kritiek op wat er gebeurde wordt dus ook meteen afgeschoten.
En waar werk jij dan? De anti-NS afdeling of zo?quote:Op zondag 11 januari 2026 14:13 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Waar werk jij, propaganda afdeling van de NS? Jouw gedrag vind ik in deze wel erg vreemd namelijk.
Waarom is het zo moeilijk om gewoon te zeggen het ging fout? Het is GEEN aanval op jouw.
Of gaan we nu tegen iedere beleidslijn in?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |