abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 10 januari 2026 @ 20:11:42 #276
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_219802251
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 16:01 schreef marcb1974 het volgende:
Als je dacht dat de NS slecht was, de Belgen falen hier wel heel erg :X :X

https://www.hln.be/brecht(...)emming-aan~a52a1524/
_O-

Reiziger op 1,2,3 oh wacht
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_219802262
Edit: mag weg
pi_219802271
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 20:09 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Okay, dus jij vindt reizigers vervoeren van Antwerpen naar Antwerpen helemaal prima "omdat ze hun oortjes waarschijnlijk in hebben gehad", ja joh. Hebben ze allemaal aan zichzelf te danken.

Wandelende fucking dunning kruger.
Prima joh, reizigers hebben altijd gelijk en zijn de meest slimme wezens op de wereld :')
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 10 januari 2026 @ 20:14:06 #279
Maffe Fries
pi_219802299
Arriva zit ook in de hoek waar de klappen vallen. Nog steeds enorm veel wisselstoringen rond Groningen ivm de sneeuwjacht van gisteren en niet genoeg storingsploegen om het op te lossen.

En de Drielandentrein tussen Luik en Aken? Die rijdt ook al niet op het Belgische deel vanwege een tekort aan beschikbaar materieel _O-

Hoezo klantvriendelijk
pi_219802319
Het is allemaal de schuld van de reiziger, je hebt MTL gehoord. Bleven die walgelijke vliegen maar thuis.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_219802330
quote:
10s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 20:14 schreef Peterselieman het volgende:
En de Drielandentrein tussen Luik en Aken? Die rijdt ook al niet op het Belgische deel vanwege een tekort aan beschikbaar materieel _O-

Hoezo klantvriendelijk
Das helemaal erg, want tussen Aken en Heerlen hoeven ze 2 maanden niet te rijden :')
stupidity has become as common as common sense was before
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~
Travel Is Fatal To Prejudice, Bigotry and Narrow-Mindedness
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 10 januari 2026 @ 20:20:24 #282
Maffe Fries
pi_219802409
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 20:15 schreef marcb1974 het volgende:

[..]
Das helemaal erg, want tussen Aken en Heerlen hoeven ze 2 maanden niet te rijden :')
En de overheid kijkt de andere kant op
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 10 januari 2026 @ 20:21:06 #283
Maffe Fries
pi_219802413
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 20:15 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Het is allemaal de schuld van de reiziger, je hebt MTL gehoord. Bleven die walgelijke vliegen maar thuis.
IJzer schuiven is belangrijker, oh, wacht, dat doen ze ook al niet
pi_219802500
quote:
15s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 20:20 schreef Peterselieman het volgende:

[..]
En de overheid kijkt de andere kant op
Vooral de provincie hier ja.
Nou kunnen ze in dit geval aan het stuk Aken-Heerlen niets doen.

Maar de dienstverlening verder :')

In de ruim 3 jaar dat ik nu regelmatig met ze reis ben ik 1 keer gecontroleerd. Conducteurs bestaan niet bij ze. Communicatie ook niet.
pi_219802675
Zo'n EuroCity laten omrijden via Roosendaal is normaal, maar de claim dat een stop op Essen of Roosendaal "technisch niet mogelijk" is, is natuurlijk complete onzin. Is wel het minste wat je in zo'n situatie mag doen voor reizigers die naar Noorderkempen of Breda hadden gemoeten.
pi_219803615
In eerste instantie was het bij deze stremming ook de bedoeling dat er op Roosendaal gestopt zou worden, maar dat werd later ingetrokken omdat de trein niet langs het perron zou komen.
Ik acht de kans dan ook groot dat er in er in eerste instantie dus gezegd is tegen reizigers dat ze eventueel konden uitstappen in Roosendaal, waarna dat plan dus helaas niet uitvoerbaar bleek.
Ik heb dat zelf ook al wel meegemaakt: staat er keurig een stop vermeld op de dienstkaart, maar word je vervolgens over een spoor geleid zonder perron. En bedankt namens de reizigers :')

Maar er reden dus sowieso ook bussen naar Breda en Noorderkempen.
  zaterdag 10 januari 2026 @ 23:26:19 #287
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_219804380
"Er is niks omgeroepen" is hoe dan ook moeilijk te controleren.

Het kan best zijn dat er vooraf helemaal niets is omgeroepen. Ik heb het wel eens meegemaakt dat er pas ná vertrek uit Rotterdam richting Breda werd omgeroepen dat mijn trein een andere route ging volgen i.v.m. een verstoring. Misschien was het treinpersoneel nog druk bezig met een probleem (zoals een lastige reiziger) dat ze zijn vergeten om wat om te roepen.

Het kan zijn dat er wel is omgeroepen, maar dat degene die de omroep deed de apparatuur niet goed gebruikte waardoor de reiziger slechts gemompel hoorde. Het kan zijn dat er een technisch defect aan de installatie was waardoor de omroep in een bak het niet deed. Het kan zijn dat de reizigers niet aan het opletten waren en het bericht gemist hebben (al is de pling-plong voorafgaand aan omroepberichten in I11 vrij duidelijk). We'll never know.

Punt is dat die reizigers een behoorlijke omweg hebben gemaakt voor wat een simpel ritje had moeten zijn.

Wat ik niet goed begrijp: waarom gaat de IC over Roosendaal en dan direct naar Rotterdam, zou naar Breda rijden (en daar dan keren) niet logischer zijn? Vanuit Breda zijn er weer een hoop aansluitende reismogelijkheden naar Rotterdam en verder, terwijl je anders vanuit Rotterdam eerst weer naar Breda moet voor je verdere reis.

Oh, en een extra tussenstop maken in Essen en vanaf daar een bus laten rijden naar Noorderkempen was ook geen optie? :?
pi_219806199
Het kan een keer gebeuren dat er iets mis gaat. De stoptrein Haarlem-Alkmaar is vorig jaar een keer op het goederenspoor gekomen te Uitgeest. Tja, dan mogen de deuren niet open en mogen de passagiers mee naar het volgende station.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  Redactie Frontpage / Sport zondag 11 januari 2026 @ 11:33:20 #289
Maffe Fries
pi_219806338
De treindienst in het noorden is zowaar weer volledig hervat
  zondag 11 januari 2026 @ 13:41:47 #290
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_219808021
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 11:07 schreef spectrumanalyser het volgende:
Het kan een keer gebeuren dat er iets mis gaat. De stoptrein Haarlem-Alkmaar is vorig jaar een keer op het goederenspoor gekomen te Uitgeest. Tja, dan mogen de deuren niet open en mogen de passagiers mee naar het volgende station.
Maar dat ligt dan niet ver over de grens.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 11 januari 2026 @ 14:13:09 #291
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_219808565
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 22:02 schreef MTL het volgende:
In eerste instantie was het bij deze stremming ook de bedoeling dat er op Roosendaal gestopt zou worden, maar dat werd later ingetrokken omdat de trein niet langs het perron zou komen.
Ik acht de kans dan ook groot dat er in er in eerste instantie dus gezegd is tegen reizigers dat ze eventueel konden uitstappen in Roosendaal, waarna dat plan dus helaas niet uitvoerbaar bleek.
Ik heb dat zelf ook al wel meegemaakt: staat er keurig een stop vermeld op de dienstkaart, maar word je vervolgens over een spoor geleid zonder perron. En bedankt namens de reizigers :')

Maar er reden dus sowieso ook bussen naar Breda en Noorderkempen.
Waar werk jij, propaganda afdeling van de NS? Jouw gedrag vind ik in deze wel erg vreemd namelijk.
Waarom is het zo moeilijk om gewoon te zeggen het ging fout? Het is GEEN aanval op jouw.

Of gaan we nu tegen iedere beleidslijn in?
  Moderator zondag 11 januari 2026 @ 14:38:01 #292
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_219809085
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 14:13 schreef marcb1974 het volgende:

[..]
Waar werk jij, propaganda afdeling van de NS? Jouw gedrag vind ik in deze wel erg vreemd namelijk.
Waarom is het zo moeilijk om gewoon te zeggen het ging fout? Het is GEEN aanval op jouw.

Het mag mijns inziens wel iets minder persoonlijk, nu horen we tenminste nog "de andere kant" / wat er in vergelijkbare situaties gebeurd. Wat je er ook van vind, motiveert je reactie niet direct om de volgende keer weer uitleg te geven.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zondag 11 januari 2026 @ 14:44:58 #293
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_219809261
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2026 14:38 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Het mag mijns inziens wel iets minder persoonlijk, nu horen we tenminste nog "de andere kant" / wat er in vergelijkbare situaties gebeurd. Wat je er ook van vind, motiveert je reactie niet direct om de volgende keer weer uitleg te geven.
Ik hoor graag de andere kant. Alleen wordt er wat mij betreft nu ingegraven op het niveau van het valt mee en ging amper fout. Een vorm van kritiek op wat er gebeurde wordt dus ook meteen afgeschoten.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 11 januari 2026 @ 15:00:39 #294
Maffe Fries
pi_219809548
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 14:44 schreef marcb1974 het volgende:

[..]
Ik hoor graag de andere kant. Alleen wordt er wat mij betreft nu ingegraven op het niveau van het valt mee en ging amper fout. Een vorm van kritiek op wat er gebeurde wordt dus ook meteen afgeschoten.
Dat lees ik er niet in. Ik lees een omschrijving van wat er gebeurd is met ook kritiek dat het anders aangepakt had moeten worden
pi_219809673
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 14:13 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

En waar werk jij dan? De anti-NS afdeling of zo? :')
Doe even normaal zeg.

Ik reageer hier vanuit mijn eigen ervaring, en die is nu eenmaal dat er altijd een groep reizigers is die gewoon niet luistert. Vandaag ook weer. Meerdere malen omgeroepen, maar mensen zijn gewoon zodanig verdiept in hun telefoon dat ze er gewoon niet naar luisteren en vervolgens verbijsterd zijn. Één dame vond zelfs dat we hadden moeten omroepen. Dat we dat meerdere malen hadden gedaan en dat de rest van de trein diezelfde omroep wel gewoon gehoord had wilde er echt niet in.
Heel vervelend voor die dame, maar als je aan het reizen bent heb je ook zelf een stukje verantwoordelijkheid. Het is onmogelijk om elke individuele reizigers bij het handje vast te houden.

Ik lees in het krantenartikel alleen de standaard afhandeling bij dit soort stremmingen en daarna dat die reiziger in de verkeerde trein terug is gestapt.
Ja, dat is klote voor die reiziger. Ik zou daar ook van balen.
En ja, dat is ook klote voor alle reizigers die naar Noorderkempen of Breda moeten. Die moesten de vervangende bus pakken in plaats van de trein.
Maar shit happens. Dat is nu eenmaal de realiteit. Het perfecte spoor is nog altijd niet uitgevonden.
  zondag 11 januari 2026 @ 15:36:45 #296
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_219809927
In Zwitserse treinen is het volgens mij vrij gebruikelijker dat er een luidsprekericoon verschijnt op de schermen in de trein zodra iemand iets omroept. Als je muziek aan het luisteren bent kun je in ieder geval zien dát er iets wordt omgeroepen.

Maar dan moet je alsnog wel naar zo'n scherm kijken op het moment, genoeg mensen die de hele tijd op hun telefoon kijken.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 11 januari 2026 @ 15:38:51 #297
Maffe Fries
pi_219809959
Hoort helaas een beetje bij deze tijd dat mensen zich niet meer willen laten informeren en daarna verontwaardigd zijn dat ze niet geïnformeerd zouden zijn.

Met zulke mensen hoef je geen medelijden te hebben.
pi_219809992
In de NS-app kun je een functie aanzetten dat-ie precies weet in welke trein je zit. Dan zou het denk ik toch mogelijk moeten zijn om een treinspecifieke push-melding via de app te sturen.
pi_219810373
Ik heb het in het verleden wel eens gezien op die manier, maar niet recent meer.
Je bent dan echter ook altijd afhankelijk van een app (en een OS dat mogelijk achtergrondprocessen gaat killen om batterij/geheugen te sparen).

Ik heb ook niet dé oplossing. Ik had de hoop dat de 'pling' van de ICNG zou helpen ter attentie, maar de keren dat een trein bij het eindstation werkelijk volledig leeg loopt is op één hand te tellen.
Meestal zijn er, zelfs in een normale rit met een normale dienstregeling, toch altijd wel 1 of 2 mensen die zijn blijven zitten.
Bij wijzigingen aan de rit (omleiding, opgeheven vanaf een bepaald station, etc) neemt dat aantal significant toe.
Gisteren had ik toevallig zelfs een hele groep die ook een trein te vroeg had genomen, ondanks dat zowel op en in de trein en op het perron de juiste bestemming stond.
Nu was dat een groep toeristen en ze moesten de trein na ons hebben, dus die fout is wat makkelijker te maken, zeker als je niet vaak met de trein reist (en gelukkig voor hen stopte hun trein een paar minuten daarna aan de overzijde, dus konden ze zo overstappen), maar het komt echt dag in dag uit voor.
pi_219811317
Hé jongens, het waren Belgen hè. Vergeet dat niet hè
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')