Holy shit. .. dat is wel heel het ESF naar een nieuw politiek niveau tillen dan! Blijft eigenlijk best bijzonder dat de ex-Yugo landen het wel zo goed met elkaar kunnen vinden. Al denk als Kosovo er ooit bij komt, dat we dan ook weer een shitstorm gaan krijgen met Servië en Albanië (en waarschijnlijk Bosnië als die weer mee gaan doen).quote:Op woensdag 10 december 2025 20:59 schreef Redefine het volgende:
[..]
Dat waren ook wel de jaren dat de Azeri Armenië ook extra wilde tarten. Destijds ook de geruchten dat stemmers thuis werden opgezocht door overheidsmensen omdat ze op het andere land hadden gestemd.
Alle songfestival fans zijn welkom hier, dus toch even doorvragen. Op welke nummers heb je gestemd? Wat maakte die nummers zo goed dat ze van jou een stem kregen? Waren er andere nummers waarop je hebt overwogen te stemmen? Waren er nummers waar je helemaal niets aan vond?quote:Op woensdag 10 december 2025 19:38 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Mij interesseert het Songfestival wel. Ik heb de afgelopen editie zelfs meermaals gestemd.
Het valt mij op aan deze post dat je meerdere alinea's besteed aan ad hominems maar nergens ingaat op de inhoud van mijn post. Het komt over alsof je het op inhoud niet afkunt en het daarom maar op de man gaat spelen. Ik heb het namelijk over de geschiedenis van dit conflict, jij hebt het vooral over mij als user.quote:Op woensdag 10 december 2025 20:51 schreef Redefine het volgende:
[..]
Wat moet het toch heerlijk zijn om zo zwart wit in het leven te staan. Om gewoon niet hoeven na te denken over wat je vindt. Alles wat een land doet is helemaal geweldig, ook al doen ze wat fout. Om nooit kritisch naar je standpunt, naar het land wat je steunt, nooit kritisch naar jezelf te hoeven kijken. Dat iedereen die het niet met je eens is gek is, en de slechterik is.
En dan het genot van die manier van leven in discussies te kunnen gebruiken. Dus gewoon ergens je brei aan woorden spuien zonder dat je ook maar een seconde over na te denken of wat je zegt wel klopt, of die ander misschien ergens gelijk heeft en vooral ook om gewoon vrijuit wat te kunnen zeggen wat totaal haaks staat op iets wat je eerder gezegd heeft.
Gewoon dingen zeggen die niet (helemaal) waar zijn, maar stellen dat het feiten zijn. Punten van deren, ook al zijn het feiten of hebben zij een veel beter punt gewoon negeren. Ook al is het punt van de ander 1 + 1 = 2, gewoon ontkennen dat dat zo is. Of elk punt wat je net wat teveel tijd en energie kost om onderuit te halen negeren. Zoveel lekker spuien zonder dat het je ook maar een seconde hoeft na te denken. Heerlijk lijkt mij dat
Maar goed, in de echte grote mensenwereld werkt dit soort blindheid niet, want de wereld is niet zwart/wit. Ja soms wel, maar meestal is die grijs. Dat maakt discussiëren juist zo interessant. Maar ook veel lastiger en vermoeiender, want dan kun je niet zomaar alles wat jezelf zegt voor waar aannemen en niet zomaar alles wat de ander zegt negeren of wegwuiven. En vooral niet van de ander het kwade maken, puur omdat het je zo lekker uitkomt.
Maar jij wil niet hoeven nadenken, want dan kom je erachter dat je hele FOK! oeuvre bestaat uit het verdraaien van feiten het uiteenzetten van lange stukken waardoor het lijkt of je iets goed onderbouwt en mensen daardoor denken dat je echte argumenten komt. Terwijl het bol staat van de stropoppen en andere drogredenen, valse tegenstellingen en ga zo maar door.
Helaas trappen veel mensen er nog in en denken ze dat jij ook een kant van het verhaal vertelt die interessant en nuttig is voor een discussie. Maar dat is het niet, dat is namelijk bijna niks wat jij hier en elders op het forum uit je vingers weet te krijgen. Iemand die users en mensen die niet door hun knieën gaan voor Netanyahu en zijn vriendjes (of Trump als het om Amerika gaat), gelijk als tegenstander van Joden neerzet is gewoon af. Die zet zichzelf zo ontzettend buitenspel, dat zelfs Wamberto zou zeggen 'dat de scheidsrechter dat niet gezien heeft zeg'. Het voegt namelijk geen moer toe, het frustreert de discussie en het maakt je zelf onvoorstelbaar belachelijk.
En nee mijn mening is net zo min belangrijk als die van jou. En ja ik ben ook heel vaak heel erg overtuigt van mijn gelijk. Maar zelfs ik discussieer niet op zo'n extreem laag niveau als jij.
Ga nou eens een keer fatsoenlijk in discussie en haal je hoofd uit de reet van Netanyahu en Trump voordat je ergens op reageert. Dan heb je tenminste nog een beetje nut.
En als je denkt dat ik pro Hamas ben, dan heb je wel erg weinig hersencellen.
Voormalig Joegoslavië blijft een bijzonder gebied en ook weer heel erg complex. Die kunnen het tegelijkertijd wel goed en totaal niet met elkaar vinden. Dat het op het ESF meevalt komt ook wel omdat veel mensen van de ene nationaliteit nog wel in het andere land wonen en/of familie hebben. Plus dat veel artiesten van het ene land vaak wel erg bekend zijn in die andere landen, waardoor men toch nog wel geneigd is op elkaar te stemmen.quote:Op woensdag 10 december 2025 21:04 schreef Ann-Lynn het volgende:
[..]
Holy shit. .. dat is wel heel het ESF naar een nieuw politiek niveau tillen dan! Blijft eigenlijk best bijzonder dat de ex-Yugo landen het wel zo goed met elkaar kunnen vinden. Al denk als Kosovo er ooit bij komt, dat we dan ook weer een shitstorm gaan krijgen met Servië en Albanië (en waarschijnlijk Bosnië als die weer mee gaan doen).
Wij kunnen ook weinig met jou, ben ik bang.quote:Op woensdag 10 december 2025 21:10 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het valt mij op aan deze post dat je meerdere alinea's besteed aan ad hominems maar nergens ingaat op de inhoud van mijn post. Het komt over alsof je het op inhoud niet afkunt en het daarom maar op de man gaat spelen. Ik heb het namelijk over de geschiedenis van dit conflict, jij hebt het vooral over mij als user.
Dat mag hoor wat mij betreft, maar ik kan er verder weinig mee. Ik ga graag de discussie met je aan over het meedoen van Israël, de redenen achter alle antipathie jegens het land of de geschiedenis van het conflict in het Midden-Oosten, maar hier kan ik niets mee.
Ah ja dat was ik nog vergeten dat jij alles spiegelt aan de ander. De user die louter in ad hominems post die een ander verwijt in ad hominems. Dank je voor deze toevoeging, die hoort ook wel in het rijtje.quote:Op woensdag 10 december 2025 21:10 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het valt mij op aan deze post dat je meerdere alinea's besteed aan ad hominems maar nergens ingaat op de inhoud van mijn post. Het komt over alsof je het op inhoud niet afkunt en het daarom maar op de man gaat spelen. Ik heb het namelijk over de geschiedenis van dit conflict, jij hebt het vooral over mij als user.
Dat mag hoor wat mij betreft, maar ik kan er verder weinig mee. Ik ga graag de discussie met je aan over het meedoen van Israël, de redenen achter alle antipathie jegens het land of de geschiedenis van het conflict in het Midden-Oosten, maar hier kan ik niets mee.
Dat dus.quote:Op woensdag 10 december 2025 21:15 schreef Aadrianus het volgende:
[..]
Wij kunnen ook weinig met jou, ben ik bang.
Dat gevoel hebben ook velen over jou inmiddels al een paar dagen.quote:
Ik kan de geschiedenis van het conflict wel vrij makkelijk samenvatten, in jouw woorden: het ligt allemaal aan de Palestijnen. Een onderontwikkeld, barbaars volk waar wij verheven westerlingen niks mee te maken moeten willen hebben.quote:Op woensdag 10 december 2025 21:10 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Een mop wel, maar je vraagt om een leukequote:Op woensdag 10 december 2025 21:23 schreef Aadrianus het volgende:
Kent er nog iemand een leuke mop? (Om maar van onderwerp te veranderen)
Dat heb ik gemerkt. Inhoudelijke argumenten blijken heel erg lastig te zijn.quote:Op woensdag 10 december 2025 21:15 schreef Aadrianus het volgende:
[..]
Wij kunnen ook weinig met jou, ben ik bang.
En helaas weer drie alinea's alleen maar op de man. Ik ben trouwens op alle argumenten van mensen hier ingegaan. Deze, deze, deze en mijn posts van vanavond zijn daar voorbeelden van.quote:Op woensdag 10 december 2025 21:16 schreef Redefine het volgende:
[..]
Ah ja dat was ik nog vergeten dat jij alles spiegelt aan de ander. De user die louter in ad hominems post die een ander verwijt in ad hominems. Dank je voor deze toevoeging, die hoort ook wel in het rijtje.
En uiteraard de ander verwijten niet inhoudelijk in te gaan op jouw post, terwijl je dat zelf nooit doet bij posts van een ander waar je niks mee kunt. En nee nep argumenten en verdraaide feiten als reactie geven is niet inhoudelijk reageren.
Goed dat je jezelf weer op je standaard wijze hebt laten kennen. En jouw laatste punt is eigenlijk precies wat voor 90% van de jouw reacties in deze discussies zijn 'we kunnen er helemaal niks mee'
quote:
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op woensdag 10 december 2025 21:23 schreef Aadrianus het volgende:
Dat is eigenlijk het meest idiote: het is in het wereldwijde nieuws gekomen als een stemming voor of tegen de uitsluiting van Israël, maar die stemming is er helemaal nooit geweest.quote:Op woensdag 10 december 2025 21:23 schreef Redefine het volgende:
Verder de EBU die zichzelf volkomen belachelijk maakt door te proberen de stemming niet proberen door te laten gaan.
Dan moet je even de @Fred_B persiflage topics over BN"ers die voorafgaand aan de (halve) finale de deelnemende landen bespreken opzoeken.quote:Op woensdag 10 december 2025 21:25 schreef Aadrianus het volgende:
Ik ben desperaat.... Alles is grappig na het lezen van sommige posts hier (niet die van jou hoor...)
Ik post John Lundvik gewoon nog een keer. Dat blijft lachenquote:Op woensdag 10 december 2025 21:23 schreef Aadrianus het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |