abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 10 december 2025 @ 21:04:07 #201
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_219460938
Om de parallel met nu en Azerbeidzjan te trekken. Daar hebben we nog 'mazzel' gehad dat ze na een paar jaar hebben gewonnen wat ze zo extreem graag wilde. Met al die dubieuze acties van destijds daarbij. Nadat ze gewonnen (nou ja vooral nadat ze her georganiseerd hadden), hebben ze eigenlijk niet heel moeite meer gedaan. En hoor je i.i.g. niet meer veel over het valsspelen. Hun sterke jaren waren toch ook vooral voor de winst en kort erna, maar daarna zijn ze eigenlijk een vrij marginale deelnemer geworden.

Gelukkig maar, want je moet er niet aan denken dat die nog zo jaren op de voet door waren gegaan net zoals Israël nu doet. Gewoon de regels steeds maar naar je eigen voordeel toebuigen en er mee weg blijven komen. Al waren ze daar, als het zo lang was door gegaan, op een gegeven moment wel op de vingers getikt e/of dat de regels in hun nadeel veranderd zou worden.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_219460947
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2025 20:59 schreef Redefine het volgende:

[..]
Dat waren ook wel de jaren dat de Azeri Armenië ook extra wilde tarten. Destijds ook de geruchten dat stemmers thuis werden opgezocht door overheidsmensen omdat ze op het andere land hadden gestemd.
Holy shit. .. dat is wel heel het ESF naar een nieuw politiek niveau tillen dan! Blijft eigenlijk best bijzonder dat de ex-Yugo landen het wel zo goed met elkaar kunnen vinden. Al denk als Kosovo er ooit bij komt, dat we dan ook weer een shitstorm gaan krijgen met Servië en Albanië (en waarschijnlijk Bosnië als die weer mee gaan doen).
pi_219460978
quote:
14s.gif Op woensdag 10 december 2025 19:38 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Mij interesseert het Songfestival wel. Ik heb de afgelopen editie zelfs meermaals gestemd.
Alle songfestival fans zijn welkom hier, dus toch even doorvragen. Op welke nummers heb je gestemd? Wat maakte die nummers zo goed dat ze van jou een stem kregen? Waren er andere nummers waarop je hebt overwogen te stemmen? Waren er nummers waar je helemaal niets aan vond?

Ik zelf moet bekennen dat ik nog nooit heb gestemd. Het correct proberen te voorspellen van de uitslag is voor mij meestal belangrijker dan wie er wint, en hoewel ik een (sterke) mening heb over sommige nummers, is er nog nooit een nummer geweest dat er voor mij dusdanig bovenuit sprong dat ik er alles aan wilde doen om het te laten winnen.
pi_219460984
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2025 20:51 schreef Redefine het volgende:

[..]
Wat moet het toch heerlijk zijn om zo zwart wit in het leven te staan. Om gewoon niet hoeven na te denken over wat je vindt. Alles wat een land doet is helemaal geweldig, ook al doen ze wat fout. Om nooit kritisch naar je standpunt, naar het land wat je steunt, nooit kritisch naar jezelf te hoeven kijken. Dat iedereen die het niet met je eens is gek is, en de slechterik is.

En dan het genot van die manier van leven in discussies te kunnen gebruiken. Dus gewoon ergens je brei aan woorden spuien zonder dat je ook maar een seconde over na te denken of wat je zegt wel klopt, of die ander misschien ergens gelijk heeft en vooral ook om gewoon vrijuit wat te kunnen zeggen wat totaal haaks staat op iets wat je eerder gezegd heeft.

Gewoon dingen zeggen die niet (helemaal) waar zijn, maar stellen dat het feiten zijn. Punten van deren, ook al zijn het feiten of hebben zij een veel beter punt gewoon negeren. Ook al is het punt van de ander 1 + 1 = 2, gewoon ontkennen dat dat zo is. Of elk punt wat je net wat teveel tijd en energie kost om onderuit te halen negeren. Zoveel lekker spuien zonder dat het je ook maar een seconde hoeft na te denken. Heerlijk lijkt mij dat O+

Maar goed, in de echte grote mensenwereld werkt dit soort blindheid niet, want de wereld is niet zwart/wit. Ja soms wel, maar meestal is die grijs. Dat maakt discussiëren juist zo interessant. Maar ook veel lastiger en vermoeiender, want dan kun je niet zomaar alles wat jezelf zegt voor waar aannemen en niet zomaar alles wat de ander zegt negeren of wegwuiven. En vooral niet van de ander het kwade maken, puur omdat het je zo lekker uitkomt.

Maar jij wil niet hoeven nadenken, want dan kom je erachter dat je hele FOK! oeuvre bestaat uit het verdraaien van feiten het uiteenzetten van lange stukken waardoor het lijkt of je iets goed onderbouwt en mensen daardoor denken dat je echte argumenten komt. Terwijl het bol staat van de stropoppen en andere drogredenen, valse tegenstellingen en ga zo maar door.

Helaas trappen veel mensen er nog in en denken ze dat jij ook een kant van het verhaal vertelt die interessant en nuttig is voor een discussie. Maar dat is het niet, dat is namelijk bijna niks wat jij hier en elders op het forum uit je vingers weet te krijgen. Iemand die users en mensen die niet door hun knieën gaan voor Netanyahu en zijn vriendjes (of Trump als het om Amerika gaat), gelijk als tegenstander van Joden neerzet is gewoon af. Die zet zichzelf zo ontzettend buitenspel, dat zelfs Wamberto zou zeggen 'dat de scheidsrechter dat niet gezien heeft zeg'. Het voegt namelijk geen moer toe, het frustreert de discussie en het maakt je zelf onvoorstelbaar belachelijk.

En nee mijn mening is net zo min belangrijk als die van jou. En ja ik ben ook heel vaak heel erg overtuigt van mijn gelijk. Maar zelfs ik discussieer niet op zo'n extreem laag niveau als jij.

Ga nou eens een keer fatsoenlijk in discussie en haal je hoofd uit de reet van Netanyahu en Trump voordat je ergens op reageert. Dan heb je tenminste nog een beetje nut.

En als je denkt dat ik pro Hamas ben, dan heb je wel erg weinig hersencellen.
Het valt mij op aan deze post dat je meerdere alinea's besteed aan ad hominems maar nergens ingaat op de inhoud van mijn post. Het komt over alsof je het op inhoud niet afkunt en het daarom maar op de man gaat spelen. Ik heb het namelijk over de geschiedenis van dit conflict, jij hebt het vooral over mij als user.

Dat mag hoor wat mij betreft, maar ik kan er verder weinig mee. Ik ga graag de discussie met je aan over het meedoen van Israël, de redenen achter alle antipathie jegens het land of de geschiedenis van het conflict in het Midden-Oosten, maar hier kan ik niets mee.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  woensdag 10 december 2025 @ 21:12:34 #205
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_219461003
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2025 21:04 schreef Ann-Lynn het volgende:

[..]
Holy shit. .. dat is wel heel het ESF naar een nieuw politiek niveau tillen dan! Blijft eigenlijk best bijzonder dat de ex-Yugo landen het wel zo goed met elkaar kunnen vinden. Al denk als Kosovo er ooit bij komt, dat we dan ook weer een shitstorm gaan krijgen met Servië en Albanië (en waarschijnlijk Bosnië als die weer mee gaan doen).
Voormalig Joegoslavië blijft een bijzonder gebied en ook weer heel erg complex. Die kunnen het tegelijkertijd wel goed en totaal niet met elkaar vinden. Dat het op het ESF meevalt komt ook wel omdat veel mensen van de ene nationaliteit nog wel in het andere land wonen en/of familie hebben. Plus dat veel artiesten van het ene land vaak wel erg bekend zijn in die andere landen, waardoor men toch nog wel geneigd is op elkaar te stemmen.

Als Kosovo mee gaat doen dan zal Servië zich wel terugtrekken. En Macedonië misschien ook wel, gezien die juist een hele sterke band heeft met Servië (die gaven de Serven zelfs uit hun zelf onafhankelijkheid) en de kosten zijn daar altijd wel een ding.

Voor de Albanezen zal het niet veel uitmaken, buiten dat ze waarschijnlijk er twaalf punten aan zouden geven.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_219461016
quote:
14s.gif Op woensdag 10 december 2025 21:10 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het valt mij op aan deze post dat je meerdere alinea's besteed aan ad hominems maar nergens ingaat op de inhoud van mijn post. Het komt over alsof je het op inhoud niet afkunt en het daarom maar op de man gaat spelen. Ik heb het namelijk over de geschiedenis van dit conflict, jij hebt het vooral over mij als user.

Dat mag hoor wat mij betreft, maar ik kan er verder weinig mee. Ik ga graag de discussie met je aan over het meedoen van Israël, de redenen achter alle antipathie jegens het land of de geschiedenis van het conflict in het Midden-Oosten, maar hier kan ik niets mee.
Wij kunnen ook weinig met jou, ben ik bang.
  woensdag 10 december 2025 @ 21:16:22 #207
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_219461024
quote:

[..]

Ah ja dat was ik nog vergeten dat jij alles spiegelt aan de ander. De user die louter in ad hominems post die een ander verwijt in ad hominems. Dank je voor deze toevoeging, die hoort ook wel in het rijtje.

En uiteraard de ander verwijten niet inhoudelijk in te gaan op jouw post, terwijl je dat zelf nooit doet bij posts van een ander waar je niks mee kunt. En nee nep argumenten en verdraaide feiten als reactie geven is niet inhoudelijk reageren.

Goed dat je jezelf weer op je standaard wijze hebt laten kennen. En jouw laatste punt is eigenlijk precies wat voor 90% van de jouw reacties in deze discussies zijn 'we kunnen er helemaal niks mee'
  woensdag 10 december 2025 @ 21:17:36 #208
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_219461036
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2025 21:15 schreef Aadrianus het volgende:

[..]
Dat dus.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 10 december 2025 @ 21:17:41 #209
163650 Greys
pi_219461037
quote:
maar hier kan ik niets mee.
Dat gevoel hebben ook velen over jou inmiddels al een paar dagen.
We weten nu echt wel hoe jij erover denkt en jij weet hoe anderen hier erover denken. Zowel jij als anderen hier gaan niet van mening veranderen, dat weet jij ook. En van mening veranderen hoeft ook niet. Ieder z'n ding en gevoel. Maar we weten het nu wel.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Moderator woensdag 10 december 2025 @ 21:23:12 #210
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_219461078
Nou, ik heb een voorstel:
De punten zijn inmiddels wij uitgewisseld, dus laten we dit deel van de discussie sluiten. Zeker omdat het inmiddels naar verwijten van jodenhaat en palastijnenhaat neigt. Verwijten die vermoedelijk niet eens in de buurt van de plank komen om mis te slaan. Het is ook niet een vorm van discussiëren die bij het songfestivalforum past.

En ik schrijf het nu lief op, maar ik meen het wat minder lief eigenlijk.

[ Bericht 0% gewijzigd door ijs_beer op 10-12-2025 21:34:30 ]
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_219461079
Kent er nog iemand een leuke mop? (Om maar van onderwerp te veranderen)
  woensdag 10 december 2025 @ 21:23:44 #212
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_219461082
Wat betreft het willen uitsluiten van Israël. Daarvoor heeft het vanuit de regering aan toe steunen van het ompraten etc. van de landen voor deze stemming wel bewezen waarom dat terecht zou zijn.

Verder de EBU die zichzelf volkomen belachelijk maakt door te proberen de stemming niet proberen door te laten gaan.

En in voorgaande jaren het lachwekkende muten van het publieksgeluid bij alle deelnemers, omdat er boe werd geroepen bij Israël(dat boegeroep was overigens gewoon walgelijk en schandalig, net zoals destijds bij de Russische tweeling). Dat je Israël dan mute snap ik wel, want dat was helaas nodig. Maar om daar dan juist een luid applaus onder te monteren was dan weer het andere uiterste.
pi_219461089
quote:

[..]

Ik kan de geschiedenis van het conflict wel vrij makkelijk samenvatten, in jouw woorden: het ligt allemaal aan de Palestijnen. Een onderontwikkeld, barbaars volk waar wij verheven westerlingen niks mee te maken moeten willen hebben.
  Moderator woensdag 10 december 2025 @ 21:24:39 #214
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_219461091
KUCH
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  woensdag 10 december 2025 @ 21:24:48 #215
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_219461092
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2025 21:23 schreef Aadrianus het volgende:
Een mop wel, maar je vraagt om een leuke -O-
  woensdag 10 december 2025 @ 21:25:27 #216
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_219461103
quote:
18s.gif Op woensdag 10 december 2025 21:24 schreef ijs_beer het volgende:
KUCH
pi_219461104
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2025 21:15 schreef Aadrianus het volgende:

[..]
Dat heb ik gemerkt. Inhoudelijke argumenten blijken heel erg lastig te zijn.
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2025 21:16 schreef Redefine het volgende:

[..]
Ah ja dat was ik nog vergeten dat jij alles spiegelt aan de ander. De user die louter in ad hominems post die een ander verwijt in ad hominems. Dank je voor deze toevoeging, die hoort ook wel in het rijtje.

En uiteraard de ander verwijten niet inhoudelijk in te gaan op jouw post, terwijl je dat zelf nooit doet bij posts van een ander waar je niks mee kunt. En nee nep argumenten en verdraaide feiten als reactie geven is niet inhoudelijk reageren.

Goed dat je jezelf weer op je standaard wijze hebt laten kennen. En jouw laatste punt is eigenlijk precies wat voor 90% van de jouw reacties in deze discussies zijn 'we kunnen er helemaal niks mee'
En helaas weer drie alinea's alleen maar op de man. Ik ben trouwens op alle argumenten van mensen hier ingegaan. Deze, deze, deze en mijn posts van vanavond zijn daar voorbeelden van.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_219461106
Ik ben desperaat.... Alles is grappig na het lezen van sommige posts hier (niet die van jou hoor...)
  Moderator woensdag 10 december 2025 @ 21:26:12 #219
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_219461116
quote:
18s.gif Op woensdag 10 december 2025 21:24 schreef ijs_beer het volgende:
KUCH
  woensdag 10 december 2025 @ 21:26:27 #220
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_219461120
quote:
Bekijk deze YouTube-video

Wat is de leukste Zdob si Zdub inzending?
pi_219461122
Dan wat minder lief: als er hierna nog posts komen die gaan over onderling geharrewar, gaan ze weg. Heel simpel.

Gr gr. ijs_beer

[ Bericht 48% gewijzigd door ijs_beer op 10-12-2025 21:33:28 ]
pi_219461129
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2025 21:23 schreef Redefine het volgende:

Verder de EBU die zichzelf volkomen belachelijk maakt door te proberen de stemming niet proberen door te laten gaan.

Dat is eigenlijk het meest idiote: het is in het wereldwijde nieuws gekomen als een stemming voor of tegen de uitsluiting van Israël, maar die stemming is er helemaal nooit geweest.
  woensdag 10 december 2025 @ 21:28:03 #223
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_219461140
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2025 21:25 schreef Aadrianus het volgende:
Ik ben desperaat.... Alles is grappig na het lezen van sommige posts hier (niet die van jou hoor...)
Dan moet je even de @Fred_B persiflage topics over BN"ers die voorafgaand aan de (halve) finale de deelnemende landen bespreken opzoeken.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 10 december 2025 @ 21:28:24 #224
163650 Greys
pi_219461144
HALLO LEES IJSBEER ZIJN POST.
DJIEZAS KRAAIST.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_219461153
quote:
Ik post John Lundvik gewoon nog een keer. Dat blijft lachen

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')