Heb ik al uitgelegd. Maar nogmaals dan: partijen die de rechtstaat geen goed doen, zoals PVV en FvD zijn naar mijn mening niet goed voor Nederland. Maar er zijn ook andere partijen die standpunten hebben die in mijn ogen niet goed zijn voor Nederland. Bijvoorbeeld DENK, maar ook PvdA/GL. Dit is dus op basis van inhoud.quote:Op maandag 8 december 2025 21:15 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Waarom eigenlijk? Ik vind PvdA/GL niet echt te vergelijken met die partijen.
Ik snap nog steeds niet waarom iemand beweert dat de PvdA/GL slecht zou zijn voor Nederland.quote:Op maandag 8 december 2025 23:27 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Heb ik al uitgelegd. Maar nogmaals dan: partijen die de rechtstaat geen goed doen, zoals PVV en FvD zijn naar mijn mening niet goed voor Nederland. Maar er zijn ook andere partijen die standpunten hebben die in mijn ogen niet goed zijn voor Nederland. Bijvoorbeeld DENK, maar ook PvdA/GL. Dit is dus op basis van inhoud.
Dus ik zie ze liever niet in de regering en juich het toe als andere partijen niet met ze in een kabinet willen stappen.
Omdat er mensen zijn met een andere mening dan jijquote:Op maandag 8 december 2025 23:32 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Ik snap nog steeds niet waarom iemand beweert dat de PvdA/GL slecht zou zijn voor Nederland.
Oja, bange mensen misschien.quote:Op maandag 8 december 2025 23:33 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Omdat er mensen zijn met een andere mening dan jij
DENK is ook niet best voor de rechtstaat.quote:Op maandag 8 december 2025 23:27 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Heb ik al uitgelegd. Maar nogmaals dan: partijen die de rechtstaat geen goed doen, zoals PVV en FvD zijn naar mijn mening niet goed voor Nederland. Maar er zijn ook andere partijen die standpunten hebben die in mijn ogen niet goed zijn voor Nederland. Bijvoorbeeld DENK, maar ook PvdA/GL.
Wat een vaag antwoord. Wat is die inhoud dan?quote:Dit is dus op basis van inhoud.
Dus ik zie ze liever niet in de regering en juich het toe als andere partijen niet met ze in een kabinet willen stappen.
Ik ben het met een groot aantal punten van hun partij niet eens. Ik kan dat wel punt voor punt gaan toelichten, maar dan heb je mijn persoonlijke mening en dat is voor de formatie niet zo relevant.quote:Op maandag 8 december 2025 23:35 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
DENK is ook niet best voor de rechtstaat.
[..]
Wat een vaag antwoord. Wat is die inhoud dan?
Niet iedereen met een andere mening is bang, xenofoob, rijk, egoïstisch, laag opgeleid, asociaal, etc. Laten we proberen een beetje respect te hebben voor mensen met een andere mening.quote:
Dat begrijp ik en ik snap ook dat veel PvdA/GL stemmers zo over de VVD denken. De enige reden dat ze wel mét VVD in de regering willen is omdat ze machtsbelust zijn.quote:Op maandag 8 december 2025 23:42 schreef -XOR- het volgende:
Dat kan, ik vind VVD, FvD, PVV en BBB kutpartijen.
Ik zie JA21 als een betere keuze voor Nederland dan PvdA/GL, maar ze hoeven er voor mij niet per se bij.quote:Op maandag 8 december 2025 23:42 schreef Firuze60 het volgende:
Je ziet de starheid al in de houding van een conservatieve VVD-er als Henk Kamp bij Pauw en de Wit. Die wil absoluut JA21 erbij.
Henk Kamp, enger krijg je ze niet, de schaamteloze bestuurlijke arrogantie gepersonificeerd. In plaats van zijn nederige excuus aan te bieden voor zijn rol bij de toeslagenaffaire gaf hij de gedupeerden nog een schop na. Dat gebrek aan zelfreflectie is exemplarisch voor de gehele VVD.quote:Op maandag 8 december 2025 23:42 schreef Firuze60 het volgende:
Je ziet de starheid al in de houding van een conservatieve VVD-er als Henk Kamp bij Pauw en de Wit. Die wil absoluut JA21 erbij.
Dit ben ik dan wel weer met je eens en die toeslagenaffaire en de houding van de VVD omtrent dat is ook de reden dat ik de afgelopen verkiezingen niet op de VVD heb gestemd, maar CDA.quote:Op maandag 8 december 2025 23:46 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Henk Kamp, enger krijg je ze niet, de schaamteloze bestuurlijke arrogantie gepersonificeerd. In plaats van zijn nederige excuus aan te bieden voor zijn rol bij de toeslagenaffaire gaf hij de gedupeerden nog een schop na. Dat gebrek aan zelfreflectie is exemplarisch voor de gehele VVD.
Tja, en dan daar zit zo'n aardige sociale oud PvdA politicus als Samson tegenover.quote:Op maandag 8 december 2025 23:46 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Henk Kamp, enger krijg je ze niet, de schaamteloze bestuurlijke arrogantie gepersonificeerd. In plaats van zijn nederige excuus aan te bieden voor zijn rol bij de toeslagenaffaire gaf hij de gedupeerden nog een schop na. Dat gebrek aan zelfreflectie is exemplarisch voor de gehele VVD.
Het is dan ook niet voor de formatie, maar zodat ik zelf een idee krijg waarom sommige stemmers zo'n coalitie niet vinden werken. Ik heb daar zelf namelijk niet zo'n beeld van. Dus vandaar vraag ik je een paar belangrijke verschillen te noemen.quote:Op maandag 8 december 2025 23:40 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Ik ben het met een groot aantal punten van hun partij niet eens. Ik kan dat wel punt voor punt gaan toelichten, maar dan heb je mijn persoonlijke mening en dat is voor de formatie niet zo relevant.
Even onwenselijk? Werkelijk?quote:Ik licht alleen maar toe dat je op basis van inhoud ertoe kan besluiten dat je een partij als PvdA/GL niet in de regering wilt hebben. Voor mij zijn de partijen PVV, DENK, FvD en PvdA/GL allemaal even onwenselijk. Ik kan me goed voorstellen dat de VVD daar ook zo over denkt.
Nou, Grappenhaus zat ook te sputteren tegen Henk Kamp.quote:Op maandag 8 december 2025 23:47 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Dit ben ik dan wel weer met je eens en die toeslagenaffaire en de houding van de VVD omtrent dat is ook de reden dat ik de afgelopen verkiezingen niet op de VVD heb gestemd, maar CDA.
Oh uiteraard, maar ik heb wel een mening over mensen die elke sociale politieke partij uitsluit en die vind ik bang en xenofoob.quote:Op maandag 8 december 2025 23:42 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Niet iedereen met een andere mening is bang, xenofoob, rijk, egoïstisch, laag opgeleid, asociaal, etc. Laten we proberen een beetje respect te hebben voor mensen met een andere mening.
Haha, nou dan heeft D66 aardig wat opvolgers gekregen in het opkomen en halveren van partijen. Maar ik geef je er gelijk in dat de PvdA/GL iemand anders hard nodig heeft, Klaver is misschien ook sleets geworden en het luchtje van GL blijft aan hem kleven, dat zogenaamde radicale linkse.quote:Op dinsdag 9 december 2025 00:12 schreef westwoodblvd het volgende:
De druiven zijn zuur bij Klaver nu blijkt dat wekenlang VVD bashen niet tot resultaat heeft gehad dat ze met hem in een kabinet willen stappen.
Zijn puberale reactie op dit nieuws verraadt toch met name dat hij vooral zichzelf graag in de regering zag en zijn partijbelang misschien iets te veel ondergeschikt heeft gemaakt aan zijn persoonlijke belang.
Op de lange termijn is dit denk ik een zegening voor GL-PvdA. Uit met de oude politiek van figuren als Klaver (die al 15 jaar in de Kamer zit), een nieuwe, frisse leider en dan constructief maar hard oppositie voeren tegen D66, die het adagium regeren is halveren zo ongeveer uitgevonden hebben. In een land waar je met 26 zetels de grootste kunt zijn kan dat er zomaar toe leiden dat de volgende premier van links komt.
De UvA kan waarschijnlijk nog wel een gebouw lenen (denk ik).quote:Op maandag 8 december 2025 21:41 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Er moet gewoon weer een soort links VI komen, een opvolger voor DWDD. Van der Laan en Woe kunnen het ook niet met z'n tweeën met 7 keer per semester 1 uurtje in de week.
Onzin. Ik zeg alleen dat je die groep die aan de onderkant van de samenleving staan niet nog groter hoeft te maken met de import van asielmigranten. Data ondersteunt dat deze mensen jarenlang en soms generaties afhankelijk blijven van de staat.quote:Op maandag 8 december 2025 22:01 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Het feit dat je vergeet dat er buiten de statushouders er ook Nederlanders aan de onderkant van de samenleving zitten maar daar heeft rechts schijt aan met je iedereen over 1 kam scheren
Oh mee eens hoor. Ik zeg alleen dat het argument racisme en discriminatie te pas en te onpas wordt (mis)bruikt om de discussie dood te maken waardoor het bij echte gevallen van discriminatie en racisme zijn waarde verliest.quote:Op maandag 8 december 2025 22:04 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Ik laat mij nu dan verleiden om op jou in te gaan, maar krijsen over racisme en discriminatie is NOOIT verleden tijd.
Het midden noemt FvD en PVV gewoon extreemrechts.quote:Op maandag 8 december 2025 23:51 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Nou, Grappenhaus zat ook te sputteren tegen Henk Kamp.
Schande! Dat zijn pas echte sociaaldemocratische partijen, sluiten niemand uit, doen niet aan discriminatie, willen de onderkant van de samenleving helpen hogerop te komen door beter onderwijs en zorg. Zorgen dat fraude en misbruik van overheidsfinancieen worden voorkomen, zijn helder over eigen financiele sponsors.quote:Op dinsdag 9 december 2025 01:13 schreef De_Verschoppeling het volgende:
[..]
Het midden noemt FvD en PVV gewoon extreemrechts.
En andere mensen in die groep kunnen van jou dus kapot vallen omdat je buitenlanders haatquote:Op dinsdag 9 december 2025 00:54 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Onzin. Ik zeg alleen dat je die groep die aan de onderkant van de samenleving staan niet nog groter hoeft te maken met de import van asielmigranten. Data ondersteunt dat deze mensen jarenlang en soms generaties afhankelijk blijven van de staat.
Omdat heks Dilan.quote:Op dinsdag 9 december 2025 02:14 schreef Firuze60 het volgende:
Waarom eigenlijk niet een coalitie met PvdA/GL, D66, CDA, VVD, JA21?
omdat Groen Links niet serieus te nemen is net als de PVV en de FVD ook nietquote:Op dinsdag 9 december 2025 02:14 schreef Firuze60 het volgende:
Waarom eigenlijk niet een coalitie met PvdA/GL, D66, CDA, VVD, JA21?
Inhoudelijk leg je wederom niets uit.quote:Op maandag 8 december 2025 23:27 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Heb ik al uitgelegd. Maar nogmaals dan: partijen die de rechtstaat geen goed doen, zoals PVV en FvD zijn naar mijn mening niet goed voor Nederland. Maar er zijn ook andere partijen die standpunten hebben die in mijn ogen niet goed zijn voor Nederland. Bijvoorbeeld DENK, maar ook PvdA/GL. Dit is dus op basis van inhoud.
Wat maakt zo’n uiterst rechtse partij (inhoudelijk schelen ze geen klap met FvD en PVV) dan beter voor Nederland, wat jou betreft?quote:Op maandag 8 december 2025 23:44 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Ik zie JA21 als een betere keuze voor Nederland dan PvdA/GL, maar ze hoeven er voor mij niet per se bij.
Er werd al iets geroepen over het kerstreces. Dus zal wel tot dik in januari duren. Maar dit gaat dan ook vooral om een tussenstap om te proberen tijd te rekken en wat redelijkheid in de VVD te masseren.quote:Op dinsdag 9 december 2025 06:55 schreef Kickinalfa het volgende:
Hebben ze eigenlijk een tijdspad geschetst hoelang ze in gesprek gaan?
Vorige keer was het twee weken dus met een prima basis zouden ze er iig op inhoud toch wel uit moeten zijn over 1,5 week?
Vast. Er zal wat gemor zijn maar er tekent zich vermoedelijk snel een meerderheid af voor de verkenning van zo’n tussenstap.quote:Op dinsdag 9 december 2025 07:27 schreef capricia het volgende:
Maar wat denken jullie, gaat glpvda deze stap steunen woensdag?
Zou wel mooi zijn.quote:Op dinsdag 9 december 2025 00:24 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
De UvA kan waarschijnlijk nog wel een gebouw lenen (denk ik).
Onzin. De waarheid is altijd belangrijk.quote:Op maandag 8 december 2025 23:24 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Het is voor ons niet zo relevant of het verzinsels zijn of niet. Voor haar is het de waarheid en daar vaart ze op. En laat zij nou net degene zijn die er over gaat
Pak de meest radicale uithoek en geef aan dat het een betere keuze is dan iets links van het midden.quote:Op maandag 8 december 2025 23:44 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Ik zie JA21 als een betere keuze voor Nederland dan PvdA/GL, maar ze hoeven er voor mij niet per se bij.
Kun je dit toelichten? Is namelijk een veelgehoorde frase die mijns inziens echt nergens op gebaseerd is.quote:Op maandag 8 december 2025 23:27 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Ik denk het eigenlijk niet, maar er gaat steun genoeg zijn.quote:Op dinsdag 9 december 2025 07:27 schreef capricia het volgende:
Maar wat denken jullie, gaat glpvda deze stap steunen woensdag?
Kijk even terug naar het overzicht wat een paar posts eerder is gepost.quote:Op dinsdag 9 december 2025 08:01 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Kun je dit toelichten? Is namelijk een veelgehoorde frase die mijns inziens echt nergens op gebaseerd is.
Meen je dat werkelijk? Ook nog na het recent gefaalde kabinet Schoof?quote:Op dinsdag 9 december 2025 08:01 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Kun je dit toelichten? Is namelijk een veelgehoorde frase die mijns inziens echt nergens op gebaseerd is.
Dat hangt er vanaf hoe dichtgetimmerd ze het akkoord willen maken. Rutte IV had op 5 oktober het debat wat bij deze formatie morgen is (aanwijzen informateur om inhoudelijk met beoogde coalitiepartijen te praten) en hadden op 13 december een akkoord. Net iets meer dan een maand, dus. Dan zouden we in dit geval half januari een akkoord kunnen hebben.quote:Op dinsdag 9 december 2025 06:55 schreef Kickinalfa het volgende:
Hebben ze eigenlijk een tijdspad geschetst hoelang ze in gesprek gaan?
Vorige keer was het twee weken dus met een prima basis zouden ze er iig op inhoud toch wel uit moeten zijn over 1,5 week?
Ja. Dat denk ik ook.quote:Op dinsdag 9 december 2025 08:08 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik denk het eigenlijk niet, maar er gaat steun genoeg zijn.
Gedaanquote:Op dinsdag 9 december 2025 08:11 schreef Hanca het volgende:
Kan
Eindverslag informateur Buma
worden toegevoegd aan de startpost?
Ik wens D66 alvast veel succes.quote:Op dinsdag 9 december 2025 08:24 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Dat denk ik ook.
Zie niet in waarom glpvda dit gaat steunen, gezien de emotie van Klaver gisteren.
Maar er is genoeg steun op rechts voor deze stap.
JA21 zegt deze stap sws te steunen. Dus dan is er nog 1 stem nodig en dat krijgen ze makkelijk.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |