Daarbij wordt maar steeds gedaan alsof die teamorder onterecht was. Dat blijft onzin.quote:Op maandag 8 december 2025 14:45 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Niet dankzij die teamorder, dat is maar een enkele gebeurtenis in een heel seizoen van 24 races en dat is juist het punt wat ik maak.
Hij heeft gewoon een heel goed seizoen gereden en is dus verdiend kampioen.
Zoals eerder al besproken had het ook allang beslist moeten zijn maar de misser in Qatar en de diskwalificatie in Vegas hebben ervoor gezorgd dat het pas in de laatste race beslist werd.
Weten we dat ook weer!quote:Op maandag 8 december 2025 17:17 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Aardig feitje overigens: Max had al de meeste overwinningen in de VS aller tijden. Hij heeft nu ook net zoveel overwinningen in het midden-oosten als Hamilton, die recordhouder was, namelijk 12. Hamilton bereikte dat door 5x in Abu Dhabi, 5x in Bahrein en 1 keer in Qatar en Saudi Arabië te winnen. Max won nu voor de 5e keer in Abu Dhabi en won verder 3x in Qatar, 2x in Saudi Arabië en 2x in Bahrein.
In Abu Dhabi, Qatar, Miami, las Vegas, Mexico, Saudi Arabië, Azerbeidzjan en in Oostenrijk is Max de coureur met de meeste overwinningen. Formeel geldt dat ook voor de Emilia Romagna grand prix, maar Schumacher won vaker in Imola toen het nog de GP van San Marino heette (7 om 4).
Ze hebben daar ook nog iemand anders een straf voor weaven gegeven toch? Dat voelde voor mij ook aan als "ja crap nu moeten wij wel".quote:Op maandag 8 december 2025 20:19 schreef Peterselieman het volgende:
ook Alonso kreeg geen straf voor het buiten de baan inhalen
Ik kan me vooral enorm storen aan het feit dat dit, als dit in weet ik veel, race 5 gebeurd was, dit absoluut een straf zou zijn geweest. Maar nu het om het WK gaat (ook onzin want ook race 5 gaat om het WK) willen ze dat niet doen.quote:Op maandag 8 december 2025 20:14 schreef Evenstar het volgende:
Zie trouwens nu dat er in de regels staat dat je mag "weaven" om slipstream te onderbreken en dat is precies wat Tsunoda deed.
Nogmaals, Norris was hoe dan ook 3e geweest daar gaat het mij niet om, dus dit is geen gehuil voor het WK, maar meer dat er nu weer vaagheid is ontstaan over wat wel of niet mag. Norris stuurt zelf naar een gat wat er niet is, haalt buiten de baan in en krijgt geen straf.
Volgend jaar gaat Max dit waarschijnlijk ook ergens doen en dan gaat men huilen en de regels aanpassen.
Welke regel heb je het nu over?quote:Op maandag 8 december 2025 20:14 schreef Evenstar het volgende:
Zie trouwens nu dat er in de regels staat dat je mag "weaven" om slipstream te onderbreken en dat is precies wat Tsunoda deed.
Yuki had in de 3e sector moeten vertragen tot Leclerc in de DRS zat.quote:Op maandag 8 december 2025 14:25 schreef ChevyCaprice het volgende:
Yuki's hoofd werd wel een klein beetje afgehakt na die mislukte verdediging van hem. Met mensen die naar Perez in 2021 wezen om aan te geven dat het wel mogelijk was geweest.
Ik denk dat hier wel het feit is dat Norris het misschien wel een klein beetje beter aanpakte dan Lewis toentertijd. Lando had gewoon een megaexit op de befaamde straight, en kon er haast zonder meer voorbijkomen voor de remzone.
Lewis daarentegen had het veel moeilijker met Perez en maakte ook de fout door eerder over de DRS detectie te knallen met als gevolg dat Perez hem kon counteren uitkomen chicane. Want Lewis had een veel betere exit uit de chicane.
Letterlijk staat er dit:quote:Op maandag 8 december 2025 20:14 schreef Evenstar het volgende:
Zie trouwens nu dat er in de regels staat dat je mag "weaven" om slipstream te onderbreken en dat is precies wat Tsunoda deed.
Nogmaals, Norris was hoe dan ook 3e geweest daar gaat het mij niet om, dus dit is geen gehuil voor het WK, maar meer dat er nu weer vaagheid is ontstaan over wat wel of niet mag. Norris stuurt zelf naar een gat wat er niet is, haalt buiten de baan in en krijgt geen straf.
Volgend jaar gaat Max dit waarschijnlijk ook ergens doen en dan gaat men huilen en de regels aanpassen.
Van die safe distance lijkt imho geen sprake te zijn als Norris er bij de tweede beweging bijna naast zit, dus dan telt de eerste regel, dat Tsunoda een wagen breedte ruimte had moeten laten.quote:Moving on the Straight:
Appendix L, Chapter IV, Article 2 states:
“More than one change of direction to defend a position is not permitted. Any driver moving back
towards the racing line, having earlier defended his position off-line, should leave at least one car
width between his own car and the edge of the track on the approach to the corner. “
“However, manoeuvres liable to hinder other drivers, such as deliberate crowding of a car beyond
the edge of the track or any other abnormal change of direction, are strictly prohibited. Any driver
who appears guilty of any of the above offences will be reported to the Stewards.”
Note(s):
In this context, moves intended to break the slipstream of a following car when the following car is a safe distance behind, considering relative speeds and position on the track, may be acceptable.
Inderdaad, had die prima kans toe net voordat die inhaalactie plaatsvond.quote:Op maandag 8 december 2025 20:28 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Yuki had in de 3e sector moeten vertragen tot Leclerc in de DRS zat.
Als je kijkt naar de laatste 2 bewegingen van Yuki toen Lando er al bijna naast was had dat niks meer te maken met slipstream breken. Dat had gewoon als doel om Lando gek te maken.quote:Op maandag 8 december 2025 20:28 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Letterlijk staat er dit:
[..]
Van die safe distance lijkt imho geen sprake te zijn als Norris er bij de tweede beweging bijna naast zit, dus dan telt de eerste regel, dat Tsunoda een wagen breedte ruimte had moeten laten.
Hij weaved terwijl hij nog op een veilige afstand zit. Zijn laatste move naar links is wel terwijl Norris er dichtbij zit, maar daarna beweegt hij niet meer terug naar rechts en dat mag gewoon.quote:Op maandag 8 december 2025 20:28 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Letterlijk staat er dit:
[..]
Van die safe distance lijkt imho geen sprake te zijn als Norris er bij de tweede beweging bijna naast zit, dus dan telt de eerste regel, dat Tsunoda een wagen breedte ruimte had moeten laten.
quote:
Genoeg. En Yuki reageerde op wat Norris deed.quote:Op maandag 8 december 2025 20:35 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Hij weaved terwijl hij nog op een veilige afstand zit. Zijn laatste move naar links is wel terwijl Norris er dichtbij zit, maar daarna beweegt hij niet meer terug naar rechts en dat mag gewoon.
Op het moment dat Norris besluit er LINKS langs te gaan is Tsunoda al zijn actie naar links begonnen en zit er dan nog 3-4 lengtes voor, als Norris er naast zit is er eigenlijk al geen ruimte meer, dus "pushing off the track" zou daar echt niet op moeten gaan. Regel van een wagenbreedte ruimte is als er al iemand langs zit, maar dat was hier niet het geval.
Kijk het nog eens terug, er is geen ruimte meer links terwijl Norris er nog volledig achter zit.
quote:Er is geen regel waarin staat dat je een achterliggende auto ruimte moet geven om je voorbij te vliegen
Ik vind het echt een rare actie van zowel Norris als de Stewards. Als dit niet mag kan je niet verdedigen, want dan moet je dus altijd ruimte laten, ook al zit iemand nog een paar lengtes achter je.
quote:
Ik zal morgen even de oorspronkelijke quotes opzoeken waar jullie de boel al afschreven, fucking succes supporters met je fake kennis.quote:
Imho is het probleem dat hij blijft weaven terwijl Norris dichterbij komt en er dichter op zit, niet meer op veilige afstand. Hij had al een verdedigende beweging gemaakt (door de slipstream te breken), dus die tweede beweging is er een te veel. Daar had hij wat meer ruimte moeten laten.quote:Op maandag 8 december 2025 20:35 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Hij weaved terwijl hij nog op een veilige afstand zit. Zijn laatste move naar links is wel terwijl Norris er dichtbij zit, maar daarna beweegt hij niet meer terug naar rechts en dat mag gewoon.
Op het moment dat Norris besluit er LINKS langs te gaan is Tsunoda al zijn actie naar links begonnen en zit er dan nog 3-4 lengtes voor, als Norris er naast zit is er eigenlijk al geen ruimte meer, dus "pushing off the track" zou daar echt niet op moeten gaan. Regel van een wagenbreedte ruimte is als er al iemand langs zit, maar dat was hier niet het geval.
Kijk het nog eens terug, er is geen ruimte meer links terwijl Norris er nog volledig achter zit. Er is geen regel waarin staat dat je een achterliggende auto ruimte moet geven om je voorbij te vliegen
Ik vind het echt een rare actie van zowel Norris als de Stewards. Als dit niet mag kan je niet verdedigen, want dan moet je dus altijd ruimte laten, ook al zit iemand nog een paar lengtes achter je.
quote:Op zondag 13 april 2025 00:54 schreef raptorix het volgende:
Ik word een beetje moe van de klaag act van Max, ja de wagen is kut, dat weten we nu wel, voor de rest niks aan de hand, heb het al aan het begin van Seizoen gezegt, het pakken van de punten is erg gefragmenteerd, dus helemaal niets aan de hand, als je gewoon blijft sprokkelen komt het echt wel goed.
Ik ben trots op je dat e het terug hebt gevonden.quote:
ChatGTP for the win, hoewel ik er ook een spider voor had geschreven omdat die Fok Search het niet doetquote:Op maandag 8 december 2025 21:23 schreef Nizno het volgende:
[..]
Ik ben trots op je dat e het terug hebt gevonden.
Meestervoorspeller.quote:
Ging niet zo zeer om goed of fout, maar meer dat als er veel wagens competatief zijn een achterstand veel minder erg is, in de tijd dat de Mercedessen bijna altijd podium reden was een achterstand kansloos, dit seizoen ging het vooral om constant rijden, daarom is een tweede rijder ook zo belangrijk, niet alleen voor scoren van punten, maar ook om concurrentie afhouden veel punten te pakken.quote:
Mwah solide, Norris is gewoon verdomd snel. Het is ook de normaalste zaak van de wereld dat de beste coureur in de F1 niet de titel wint. De groten uit het verleden hebben doorgaans 3 titels omdat ze niet elk jaar een competitieve auto hebben. Als je teamgenoot dan ook nog snel genoeg is om heel veel punten af te pakken kan het in de superieure auto alsnog moeilijk worden. Het WDC is geen prijs voor de beste coureur en nooit geweest, de beste coureur van zijn generatie zal hem doorgaans wat vaker winnen.quote:Op maandag 8 december 2025 16:30 schreef DjVero het volgende:
Suffe apotheose van een suf seizoen met een suffe kampioen. Ik bedoel, het is typerend dat zijn kampioenschap enigszins overschaduwd wordt door de loftuitingen aan het adres van Verstappen.
Solide gereden van Norris, hoor, daar niet van, maar ik geloof dat er meerdere coureurs zijn die op deze manier met deze auto kampioen hadden kunnen worden. De enige redenen dat het tot de laatste race gerekt is, zijn de genialiteit van Max en de fuck-ups van McLaren.
Norris had zich waarschijnlijk voorbereid op dit scenario, Hamilton zat er net zo lekker in, in wat hij best doet, wegrijden met de superieure auto. Dan moet hij ineens gaan improviseren bij een tegenslagje, en hij is niet zo'n goede inhaler, hij heeft aldoor dat hij vastzit achter een langzamere auto als hij er niet met DRS of motovermogen langs kan.quote:Op maandag 8 december 2025 14:25 schreef ChevyCaprice het volgende:
Yuki's hoofd werd wel een klein beetje afgehakt na die mislukte verdediging van hem. Met mensen die naar Perez in 2021 wezen om aan te geven dat het wel mogelijk was geweest.
Ik denk dat hier wel het feit is dat Norris het misschien wel een klein beetje beter aanpakte dan Lewis toentertijd. Lando had gewoon een megaexit op de befaamde straight, en kon er haast zonder meer voorbijkomen voor de remzone.
Lewis daarentegen had het veel moeilijker met Perez en maakte ook de fout door eerder over de DRS detectie te knallen met als gevolg dat Perez hem kon counteren uitkomen chicane. Want Lewis had een veel betere exit uit de chicane.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |