abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator maandag 8 december 2025 @ 08:45:00 #101
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_219439776
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2025 02:35 schreef raptorix het volgende:
Ik had het eigenlijk al heel lang terug gezegt, Max gaat terugsprokkelen en moet geen domme dingen doen, deed die uitspraak al 5 maanden terug nadat hij dom punten weg had gegooid, iemand vroeg nog: Oh je verwacht een PSV scenario?
Tijdens de race van Miami zei Melroy hetzelfde.

“Max moet tot aan Spanje gewoon zoveel mogelijk punten pakken”.

_O-

quote:
1s.gif Op zondag 4 mei 2025 23:30 schreef ChevyCaprice het volgende:
Melroy: Max moet zorgen dat hij zoveel mogelijk punten pakt tot Barcelona

Ja. Op zich.
Alleen moest die daar in Barcelona dus ook nog mee doorgaan
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  Moderator maandag 8 december 2025 @ 08:46:53 #102
pi_219439786
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2025 06:44 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Dit soort reacties :') mega cringe.
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2025 08:28 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]
:')
Kan je hem wel emogiffen, hij had uiteindelijk 200% gelijk.
Moderator DIG
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_219439844
quote:
1s.gif Op zondag 7 december 2025 21:21 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
“terwijl je net zo makkelijk kan zeggen dat Kimi…”

Je wil wel doen alsof de waarde van beide incidenten hetzelfde is.

Max heeft met een doelbewuste actie puur uit frustratie veel punten weggegooid. Dat deed hij zelf. Het was een ongekend moment wat we in de F1 zeer zelden zagen. Max wordt zoals een aantal hier niet graag herinnerd aan dat moment en het was gewoon kut. Achteraf doen die punten pijn. Andere kant had niemand meer punten met die RBR kunnen halen dan Max en had McLaren het allang binnen moeten hebben. Zonder Max was het seizoen allang over geweest, we zijn hem er allemaal erg dankbaar voor alleen dat dit incident was al groot en nu achteraf een soort van bepalend.
Achteraf. Dan kun je ook gaan liggen voor je valt.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_219439847
Overigens hebben we dit soort uitspattingen wel vaker gezien hoor. Ook bij een ander viervoudig wereldkampioen. Vettel die bewust Hamilton een beuk gaf. ;)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  maandag 8 december 2025 @ 09:03:58 #105
466281 WismutVeilchen83
Gelderlander is ook schuld!
pi_219439918
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2025 20:23 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
Als je de feiten niet onder ogen wilt zien dan is het ook lastig discussiëren natuurlijk.
Ik heb in mijn post duidelijk uitgelegd waarom wat je zegt niet klopt (Norris heeft een DNF buiten zijn schuld in Zandvoort met 18 punten schade, hij was meer slachtoffer van de DSQ in Las Vegas wat hem 6 punten kostte). Dat maakt van 13 al 37 punten.
Piastri begon aardig, maar zodra Norris de auto onder de knie had heeft hij hem vrijwel non-stop verslagen. Dat valt in het sentiment in Nederland niet zo op omdat mensen het graag anders framen (Norris is een mentaal zwakke zeurkous die de oogappel is van Zak Brown en die wordt voorgetrokken. Bovendien zou het een schande zijn als Max ervan verliest), dus moet next best thing Piastri maar winnen. Dat is een ‘coole kikker’, een soort Räikkönen, die zegt ook nooit iets de dat is geestig. Maar uiteindelijk heeft hij het compleet uit handen gegeven. Hij is een tot aan Qatar niet meer in geslaagd om het om te draaien en hij wekt totaal niet de indruk dat hij er nu wel bovenop zit. Ik vind de stappen die hij in 3 jaar tijd als absoluut toptalent heeft gezet niet indrukwekkend. Dat hangt er ook mee samen dat ik Norris absoluut niet op gelijke hoogte zie met Leclerc of Russell, laat staan Verstappen. En die weet hij in 3 jaar tijd niet te verslaan.
Rini dankjewel.
  maandag 8 december 2025 @ 09:13:21 #106
466281 WismutVeilchen83
pi_219440017
quote:
1s.gif Op zondag 7 december 2025 21:21 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
“terwijl je net zo makkelijk kan zeggen dat Kimi…”

Je wil wel doen alsof de waarde van beide incidenten hetzelfde is.

Max heeft met een doelbewuste actie puur uit frustratie veel punten weggegooid. Dat deed hij zelf. Het was een ongekend moment wat we in de F1 zeer zelden zagen. Max wordt zoals een aantal hier niet graag herinnerd aan dat moment en het was gewoon kut. Achteraf doen die punten pijn. Andere kant had niemand meer punten met die RBR kunnen halen dan Max en had McLaren het allang binnen moeten hebben. Zonder Max was het seizoen allang over geweest, we zijn hem er allemaal erg dankbaar voor alleen dat dit incident was al groot en nu achteraf een soort van bepalend.
Natuurlijk waren dat domme punten. Maar je kunt nooit stellen dat zonder die punten de uitslag anders was geweest. Neem alleen al deze laatste twee, waarin Norris overduidelijk op een podium is gaan rijden. Wat als hij wist dat hij absoluut moest winnen om Verstappen voor te blijven? Dan was de benadering heel anders geweest. Het verbaasde mij bijvoorbeeld hoe sterk McLaren vrijdag was en nadien hebben we die snelheid nauwelijks meer gezien.

Uiteindelijk heeft Verstappen 1 duidelijke fout gemaakt die door de situatie in die race (late safery car) veel punten heeft gekost. Daar staan veel meer fouten van het team (denk aan de unsafe release in Miami in de sprint, de banen in Spanje, de vage afstellingen in Bahrein, Hongarije en São Paulo) of de concurrentie tegenover. Niemand is compleet foutloos, ook Max niet. In die race kwamen veel zaken samen (slechte banden, een onterechte order om zijn plek op de geven en het feit dat het Russell was). Hij verliest even zijn hoofd. Beter was het om dat niet te doen, maar dat hij ook maar een mens is vind ik juist wel zijn charme hebben.
Rini dankjewel.
  Moderator / Redactie FP maandag 8 december 2025 @ 10:31:52 #107
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_219440534
Volgens van Haren is er niets wat erop wijst dat GP weg gaat:

https://www.gpfans.com/nl(...)se-niet-dat-ik-weet/

Maar hij kan dit natuurlijk ook zeggen om de rust te bewaren. Al vraag ik me dan af of hij zijn betrouwbaarheid niet snel vergooit.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  maandag 8 december 2025 @ 10:44:46 #108
168739 Red_85
'echt wel'
pi_219440587
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2025 10:31 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

Maar hij kan dit natuurlijk ook zeggen om de rust te bewaren. Al vraag ik me dan af of hij zijn betrouwbaarheid niet snel vergooit.
Hij zou toch iets meer verantwoordelijkheden krijgen binnen de RBR organisatie? Iets met groei voor de toekomst?

Misschien komt het gerucht daar vandaan...
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Moderator maandag 8 december 2025 @ 10:45:57 #109
pi_219440597
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2025 10:31 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

Ik vind sowieso niet dat een simpele reactie op een X-post een goede graadmeter is voor zijn betrouwbaarheid.

Enige wat "bronnen" binnen RB melden volgens Ronald Vording dat het "nog niet helemaal zeker is wat de specifieke rol van GP wordt". Oftewel: nog helemaal geen definitieve beslissing daarover. Volgens dat filmpje, althans.

Bekijk deze YouTube-video
Moderator DIG
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  Moderator / Redactie FP maandag 8 december 2025 @ 10:46:09 #110
Brabo Bastard
pi_219440598
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2025 10:44 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Hij zou toch iets meer verantwoordelijkheden krijgen binnen de RBR organisatie? Iets met groei voor de toekomst?

Misschien komt het gerucht daar vandaan...
Nee, het zou vooral over de priveomstandigheden van GP gaan. Maar daar is niks over gezegd, en begrijpelijk.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
  Moderator maandag 8 december 2025 @ 10:51:04 #111
pi_219440619
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2025 10:46 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Nee, het zou vooral over de priveomstandigheden van GP gaan. Maar daar is niks over gezegd, en begrijpelijk.
Wat die privéomstandigheden omvatten is ook niet relevant. Enige wat interessant kan zijn voor de media/publiek is of GP aanblijft als engineer van Max, of welke rol hij krijgt.
Moderator DIG
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_219441107
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2025 10:46 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
het enige wat ik daarover heb gelezen is dat hij eigenlijk niet in qatar zou zijn of andere race
maar er toch graag bij wilde zijn
en dat Max niks ging zeggen over zijn prive omstandigheden
Een losse opmerking
glijdt als schaduw door het draad —
stilte wordt onrust
  Moderator maandag 8 december 2025 @ 12:41:18 #113
18653 crew  D.
pi_219441618
quote:
99s.gif Op zondag 7 december 2025 21:31 schreef Nizno het volgende:
[ afbeelding ]
Didn’t had :N
  Moderator / Kerstkaart terrorist maandag 8 december 2025 @ 13:03:47 #114
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_219441780
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2025 12:41 schreef D. het volgende:

[..]
Didn’t had :N
zeg het ze!!
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  Moderator maandag 8 december 2025 @ 13:54:18 #115
18653 crew  D.
pi_219442113
quote:
99s.gif Op maandag 8 december 2025 13:03 schreef Nizno het volgende:

[..]
zeg het ze!!
I say it them! |:)
  Moderator / Redactie FP maandag 8 december 2025 @ 14:11:54 #116
Brabo Bastard
pi_219442200
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2025 13:54 schreef D. het volgende:

[..]
I say it them! |:)
Good busy!
"Omae wa mou shindeiru."
  Moderator / Redactie Sport maandag 8 december 2025 @ 14:19:29 #117
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_219442247
Blimey
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator / Redactie FP maandag 8 december 2025 @ 14:21:49 #118
Brabo Bastard
pi_219442264
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2025 14:19 schreef Nattekat het volgende:
Blimey
Crikey.
"Omae wa mou shindeiru."
  Moderator maandag 8 december 2025 @ 14:25:58 #119
pi_219442281
Yuki's hoofd werd wel een klein beetje afgehakt na die mislukte verdediging van hem. Met mensen die naar Perez in 2021 wezen om aan te geven dat het wel mogelijk was geweest.

Ik denk dat hier wel het feit is dat Norris het misschien wel een klein beetje beter aanpakte dan Lewis toentertijd. Lando had gewoon een megaexit op de befaamde straight, en kon er haast zonder meer voorbijkomen voor de remzone.

Lewis daarentegen had het veel moeilijker met Perez en maakte ook de fout door eerder over de DRS detectie te knallen met als gevolg dat Perez hem kon counteren uitkomen chicane. Want Lewis had een veel betere exit uit de chicane.
Moderator DIG
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_219442312
quote:
7s.gif Op maandag 8 december 2025 00:14 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]
Het is een incident op een heel seizoen.
Als we zo gaan redeneren kunnen we gaan hard maken dat Lando het kampioenschap te danken heeft aan Oscar Piastri omdat hij gehoor geeft aan de teamorder om Lando Norris voorbij te laten.
Lando heeft het dus niet op eigen kracht kunnen winnen maar had een teamorder nodig en die 3 extra punten zorgen ervoor dat hij nu kampioen is.

Zie je hoe belachelijk dat redeneren is als we naar een enkele race en incident gaan kijken?
Lando heeft namelijk ook gewoon een heel goed seizoen gereden en is daarom verdiend kampioen.
Norris is inderdaad kampioen, mede dankzij die teamorder. Teamorders kunnen een strategisch onderdeel zijn van de sport en nu is juist bewezen dat het de juiste keuze was van McLaren om dit te doen. Als ze dit niet gedaan hadden, was immers de kans groter dat iemand buiten hun team kampioen was geworden.
Dit is dus nog steeds niet te vergelijken met opzettelijk tegen een tegenstander botsen, uit pure frustratie. Waarmee je flink wat punten weggooit omdat je er toch niet meer in geloofd.
Juist als het zo dicht bij elkaar zit, doet een enkel incident, uit een enkele race er dus wel toe. En dan vind ik dat er een groot verschil zit tussen allerlei zaken die gebeuren vanwege pech en onopzettelijke fouten, en de actie in Barcelona waarbij je bewust de punten weggooit.
pi_219442343
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2025 14:25 schreef ChevyCaprice het volgende:
Yuki's hoofd werd wel een klein beetje afgehakt na die mislukte verdediging van hem. Met mensen die naar Perez in 2021 wezen om aan te geven dat het wel mogelijk was geweest.

Ik denk dat hier wel het feit is dat Norris het misschien wel een klein beetje beter aanpakte dan Lewis toentertijd. Lando had gewoon een megaexit op de befaamde straight, en kon er haast zonder meer voorbijkomen voor de remzone.

Lewis daarentegen had het veel moeilijker met Perez en maakte ook de fout door eerder over de DRS detectie te knallen met als gevolg dat Perez hem kon counteren uitkomen chicane. Want Lewis had een veel betere exit uit de chicane.
En Perez kon gewoon beter overweg met die auto dan Tsunoda met deze. In die fase was Perez gewoon in staat om van waarde te zijn voor Verstappen, waar Tsunoda al blij is als hij de auto tussen de witte strepen weet te houden.
pi_219442452
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2025 14:30 schreef Middelpunt het volgende:

[..]
Norris is inderdaad kampioen, mede dankzij die teamorder. Teamorders kunnen een strategisch onderdeel zijn van de sport en nu is juist bewezen dat het de juiste keuze was van McLaren om dit te doen. Als ze dit niet gedaan hadden, was immers de kans groter dat iemand buiten hun team kampioen was geworden.
Dit is dus nog steeds niet te vergelijken met opzettelijk tegen een tegenstander botsen, uit pure frustratie. Waarmee je flink wat punten weggooit omdat je er toch niet meer in geloofd.
Juist als het zo dicht bij elkaar zit, doet een enkel incident, uit een enkele race er dus wel toe. En dan vind ik dat er een groot verschil zit tussen allerlei zaken die gebeuren vanwege pech en onopzettelijke fouten, en de actie in Barcelona waarbij je bewust de punten weggooit.
Niet dankzij die teamorder, dat is maar een enkele gebeurtenis in een heel seizoen van 24 races en dat is juist het punt wat ik maak.
Hij heeft gewoon een heel goed seizoen gereden en is dus verdiend kampioen.
Zoals eerder al besproken had het ook allang beslist moeten zijn maar de misser in Qatar en de diskwalificatie in Vegas hebben ervoor gezorgd dat het pas in de laatste race beslist werd.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  Moderator maandag 8 december 2025 @ 14:53:57 #123
pi_219442518
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2025 14:34 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
En Perez kon gewoon beter overweg met die auto dan Tsunoda met deze. In die fase was Perez gewoon in staat om van waarde te zijn voor Verstappen, waar Tsunoda al blij is als hij de auto tussen de witte strepen weet te houden.
lol
Moderator DIG
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_219443288
Suffe apotheose van een suf seizoen met een suffe kampioen. Ik bedoel, het is typerend dat zijn kampioenschap enigszins overschaduwd wordt door de loftuitingen aan het adres van Verstappen.

Solide gereden van Norris, hoor, daar niet van, maar ik geloof dat er meerdere coureurs zijn die op deze manier met deze auto kampioen hadden kunnen worden. De enige redenen dat het tot de laatste race gerekt is, zijn de genialiteit van Max en de fuck-ups van McLaren.
  maandag 8 december 2025 @ 16:59:33 #125
466281 WismutVeilchen83
pi_219443430
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2025 14:34 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Pérez liet Hamilton alleen al een seconde of 4-5 verliezen in sector 3 en 1. Dat had Tsunoda moeten doen. In sector 2 is het te laat. Maar hij bleef in sector 3 gewoon door rijden om dan op het rechte stuk te denken dat je kunt verdedigen. Dit leek echt nergens op.
Rini dankjewel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')