Tijdens de race van Miami zei Melroy hetzelfde.quote:Op maandag 8 december 2025 02:35 schreef raptorix het volgende:
Ik had het eigenlijk al heel lang terug gezegt, Max gaat terugsprokkelen en moet geen domme dingen doen, deed die uitspraak al 5 maanden terug nadat hij dom punten weg had gegooid, iemand vroeg nog: Oh je verwacht een PSV scenario?
Alleen moest die daar in Barcelona dus ook nog mee doorgaanquote:Op zondag 4 mei 2025 23:30 schreef ChevyCaprice het volgende:
Melroy: Max moet zorgen dat hij zoveel mogelijk punten pakt tot Barcelona
Ja. Op zich.
quote:
Kan je hem wel emogiffen, hij had uiteindelijk 200% gelijk.quote:
Achteraf. Dan kun je ook gaan liggen voor je valt.quote:Op zondag 7 december 2025 21:21 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
“terwijl je net zo makkelijk kan zeggen dat Kimi…”
Je wil wel doen alsof de waarde van beide incidenten hetzelfde is.
Max heeft met een doelbewuste actie puur uit frustratie veel punten weggegooid. Dat deed hij zelf. Het was een ongekend moment wat we in de F1 zeer zelden zagen. Max wordt zoals een aantal hier niet graag herinnerd aan dat moment en het was gewoon kut. Achteraf doen die punten pijn. Andere kant had niemand meer punten met die RBR kunnen halen dan Max en had McLaren het allang binnen moeten hebben. Zonder Max was het seizoen allang over geweest, we zijn hem er allemaal erg dankbaar voor alleen dat dit incident was al groot en nu achteraf een soort van bepalend.
Ik heb in mijn post duidelijk uitgelegd waarom wat je zegt niet klopt (Norris heeft een DNF buiten zijn schuld in Zandvoort met 18 punten schade, hij was meer slachtoffer van de DSQ in Las Vegas wat hem 6 punten kostte). Dat maakt van 13 al 37 punten.quote:Op zondag 7 december 2025 20:23 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Als je de feiten niet onder ogen wilt zien dan is het ook lastig discussiëren natuurlijk.
Natuurlijk waren dat domme punten. Maar je kunt nooit stellen dat zonder die punten de uitslag anders was geweest. Neem alleen al deze laatste twee, waarin Norris overduidelijk op een podium is gaan rijden. Wat als hij wist dat hij absoluut moest winnen om Verstappen voor te blijven? Dan was de benadering heel anders geweest. Het verbaasde mij bijvoorbeeld hoe sterk McLaren vrijdag was en nadien hebben we die snelheid nauwelijks meer gezien.quote:Op zondag 7 december 2025 21:21 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
“terwijl je net zo makkelijk kan zeggen dat Kimi…”
Je wil wel doen alsof de waarde van beide incidenten hetzelfde is.
Max heeft met een doelbewuste actie puur uit frustratie veel punten weggegooid. Dat deed hij zelf. Het was een ongekend moment wat we in de F1 zeer zelden zagen. Max wordt zoals een aantal hier niet graag herinnerd aan dat moment en het was gewoon kut. Achteraf doen die punten pijn. Andere kant had niemand meer punten met die RBR kunnen halen dan Max en had McLaren het allang binnen moeten hebben. Zonder Max was het seizoen allang over geweest, we zijn hem er allemaal erg dankbaar voor alleen dat dit incident was al groot en nu achteraf een soort van bepalend.
Hij zou toch iets meer verantwoordelijkheden krijgen binnen de RBR organisatie? Iets met groei voor de toekomst?quote:Op maandag 8 december 2025 10:31 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Volgens van Haren is er niets wat erop wijst dat GP weg gaat:
https://www.gpfans.com/nl(...)se-niet-dat-ik-weet/
Maar hij kan dit natuurlijk ook zeggen om de rust te bewaren. Al vraag ik me dan af of hij zijn betrouwbaarheid niet snel vergooit.
Ik vind sowieso niet dat een simpele reactie op een X-post een goede graadmeter is voor zijn betrouwbaarheid.quote:Op maandag 8 december 2025 10:31 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Volgens van Haren is er niets wat erop wijst dat GP weg gaat:
https://www.gpfans.com/nl(...)se-niet-dat-ik-weet/
Maar hij kan dit natuurlijk ook zeggen om de rust te bewaren. Al vraag ik me dan af of hij zijn betrouwbaarheid niet snel vergooit.
Nee, het zou vooral over de priveomstandigheden van GP gaan. Maar daar is niks over gezegd, en begrijpelijk.quote:Op maandag 8 december 2025 10:44 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Hij zou toch iets meer verantwoordelijkheden krijgen binnen de RBR organisatie? Iets met groei voor de toekomst?
Misschien komt het gerucht daar vandaan...
Wat die privéomstandigheden omvatten is ook niet relevant. Enige wat interessant kan zijn voor de media/publiek is of GP aanblijft als engineer van Max, of welke rol hij krijgt.quote:Op maandag 8 december 2025 10:46 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Nee, het zou vooral over de priveomstandigheden van GP gaan. Maar daar is niks over gezegd, en begrijpelijk.
het enige wat ik daarover heb gelezen is dat hij eigenlijk niet in qatar zou zijn of andere racequote:Op maandag 8 december 2025 10:46 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Nee, het zou vooral over de priveomstandigheden van GP gaan. Maar daar is niks over gezegd, en begrijpelijk.
zeg het ze!!quote:
Good busy!quote:
Crikey.quote:
Norris is inderdaad kampioen, mede dankzij die teamorder. Teamorders kunnen een strategisch onderdeel zijn van de sport en nu is juist bewezen dat het de juiste keuze was van McLaren om dit te doen. Als ze dit niet gedaan hadden, was immers de kans groter dat iemand buiten hun team kampioen was geworden.quote:Op maandag 8 december 2025 00:14 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Het is een incident op een heel seizoen.
Als we zo gaan redeneren kunnen we gaan hard maken dat Lando het kampioenschap te danken heeft aan Oscar Piastri omdat hij gehoor geeft aan de teamorder om Lando Norris voorbij te laten.
Lando heeft het dus niet op eigen kracht kunnen winnen maar had een teamorder nodig en die 3 extra punten zorgen ervoor dat hij nu kampioen is.
Zie je hoe belachelijk dat redeneren is als we naar een enkele race en incident gaan kijken?
Lando heeft namelijk ook gewoon een heel goed seizoen gereden en is daarom verdiend kampioen.
En Perez kon gewoon beter overweg met die auto dan Tsunoda met deze. In die fase was Perez gewoon in staat om van waarde te zijn voor Verstappen, waar Tsunoda al blij is als hij de auto tussen de witte strepen weet te houden.quote:Op maandag 8 december 2025 14:25 schreef ChevyCaprice het volgende:
Yuki's hoofd werd wel een klein beetje afgehakt na die mislukte verdediging van hem. Met mensen die naar Perez in 2021 wezen om aan te geven dat het wel mogelijk was geweest.
Ik denk dat hier wel het feit is dat Norris het misschien wel een klein beetje beter aanpakte dan Lewis toentertijd. Lando had gewoon een megaexit op de befaamde straight, en kon er haast zonder meer voorbijkomen voor de remzone.
Lewis daarentegen had het veel moeilijker met Perez en maakte ook de fout door eerder over de DRS detectie te knallen met als gevolg dat Perez hem kon counteren uitkomen chicane. Want Lewis had een veel betere exit uit de chicane.
Niet dankzij die teamorder, dat is maar een enkele gebeurtenis in een heel seizoen van 24 races en dat is juist het punt wat ik maak.quote:Op maandag 8 december 2025 14:30 schreef Middelpunt het volgende:
[..]
Norris is inderdaad kampioen, mede dankzij die teamorder. Teamorders kunnen een strategisch onderdeel zijn van de sport en nu is juist bewezen dat het de juiste keuze was van McLaren om dit te doen. Als ze dit niet gedaan hadden, was immers de kans groter dat iemand buiten hun team kampioen was geworden.
Dit is dus nog steeds niet te vergelijken met opzettelijk tegen een tegenstander botsen, uit pure frustratie. Waarmee je flink wat punten weggooit omdat je er toch niet meer in geloofd.
Juist als het zo dicht bij elkaar zit, doet een enkel incident, uit een enkele race er dus wel toe. En dan vind ik dat er een groot verschil zit tussen allerlei zaken die gebeuren vanwege pech en onopzettelijke fouten, en de actie in Barcelona waarbij je bewust de punten weggooit.
lolquote:Op maandag 8 december 2025 14:34 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
En Perez kon gewoon beter overweg met die auto dan Tsunoda met deze. In die fase was Perez gewoon in staat om van waarde te zijn voor Verstappen, waar Tsunoda al blij is als hij de auto tussen de witte strepen weet te houden.
Pérez liet Hamilton alleen al een seconde of 4-5 verliezen in sector 3 en 1. Dat had Tsunoda moeten doen. In sector 2 is het te laat. Maar hij bleef in sector 3 gewoon door rijden om dan op het rechte stuk te denken dat je kunt verdedigen. Dit leek echt nergens op.quote:Op maandag 8 december 2025 14:34 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
En Perez kon gewoon beter overweg met die auto dan Tsunoda met deze. In die fase was Perez gewoon in staat om van waarde te zijn voor Verstappen, waar Tsunoda al blij is als hij de auto tussen de witte strepen weet te houden.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |