abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219427123
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2025 16:23 schreef TheVulture het volgende:
Ik ben nog wel benieuwd of er in verschillende landen nog wat extra momentum voor een boycot komt. Zag Salvador Sobral en Emmelie de Forest zich al distantiëren...
Emmelie de Forest heeft weinig invloed. Haar carrière gaat de laatste jaren niet zo lekker meer. Ik heb geen idee hoe groot Salvador Sobral nog is in Portugal.
pi_219427626
Tjeetje, waarom kunnen ze in België wel normale talkshows hebben en hier niet?

Bekijk deze YouTube-video
Ben hier voor het songfestivalforum.
  PR en moderator zaterdag 6 december 2025 @ 20:01:30 #103
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_219427715
Wat een dumpsterfire allemaal he jongons.
Ik moet zeggen dat het me vooral niet aan staat dat mensen heel Nederland als antisemitisch land bestempelen omdat onze deelnemende omroep niet mee wil doen aan een contest dat door oorlogscriminelen wordt gepolitiseerd.
De veiligheid van de Joodse gemeenschap in Nederland gaat me oprecht nauw aan het hart, en de mensen die dat zeggen hebben geen idee van Eurovision en wat de Israëlische delegatie en overheid daar allemaal in heeft zitten roeren en poeren.
Fuck the EBU.
pi_219428157
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2025 19:58 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Of misschien ben je overtuigd van je eigen gelijk en sta je helemaal niet open voor wat andere mensen aandragen. Zo sta je namelijk wel vaker in discussies. En dat staat je vrij, maar op die manier is het wel vrij zinloos om inhoudelijk met je door te praten.
Ik ben zeker overtuigt van mijn gelijk, omdat ik ook gelijk heb. Ik onderbouw mijn argumenten ook op een gedegen manier, waarbij de argumenten vanuit de andere kant gebaseerd zijn op onderbuikgevoelens. Ik zou ook niet weten waarom ik open zou moeten staan voor zulke 'argumenten'?
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 december 2025 20:01 schreef Moira het volgende:
Wat een dumpsterfire allemaal he jongons.
Ik moet zeggen dat het me vooral niet aan staat dat mensen heel Nederland als antisemitisch land bestempelen omdat onze deelnemende omroep niet mee wil doen aan een contest dat door oorlogscriminelen wordt gepolitiseerd.
De veiligheid van de Joodse gemeenschap in Nederland gaat me oprecht nauw aan het hart, en de mensen die dat zeggen hebben geen idee van Eurovision en wat de Israëlische delegatie en overheid daar allemaal in heeft zitten roeren en poeren.
En welke oorlogscriminelen hebben we het hier over? Het Songfestival wordt namelijk gepolitiseerd door activisten in het Westen, maar om die mensen nu weg te zetten als oorlogscriminelen gaat ook weer erg ver.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_219428397
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 december 2025 13:41 schreef Greys het volgende:

Wat een bende is het geworden.
Alles.
*gebaart weids*
_O_ O+
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_219428587
Het blijft altijd bijzonder, die dagjesmensen die onder hun steen vandaan kruipen en hierheen glibberen bij een vleugje ophef. :)
pi_219428613
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2025 11:23 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Hoe het waarschijnlijk zal gaan is dat we wel terugkeren, maar dan niet met Avrotros als omroep. Het wordt Omroep Max of WNL ofzo. Eurovisie was goed bezig om populairder te worden bij een steeds jonger, progressiever publiek maar de laatste paar jaar hebben ze hun eigen ruiten wat dat betreft behoorlijk ingegooid. Kan me zo voorstellen dat het nu meer iets wordt voor de SBS6-crowd.
Dat kan inderdaad ook nog.
Dat zijn een hoop ‘doe maar Sieneke’ scenario’s in het vooruitzicht. -O-
  PR en moderator zaterdag 6 december 2025 @ 21:38:21 #108
288245 crew  Moira
pi_219428697
quote:
14s.gif Op zaterdag 6 december 2025 20:47 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
En welke oorlogscriminelen hebben we het hier over? Het Songfestival wordt namelijk gepolitiseerd door activisten in het Westen, maar om die mensen nu weg te zetten als oorlogscriminelen gaat ook weer erg ver.
De Israëlische overheid die zich heeft lopen bemoeien met stemmen ronselen, ik heb het gewoon over het Songfestival zelf.. Heb je die wel eens gekeken?
Fuck the EBU.
pi_219428735
quote:
14s.gif Op zaterdag 6 december 2025 20:47 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik ben zeker overtuigt van mijn gelijk, omdat ik ook gelijk heb.
Dit is jouw argumentatie samengevat in één zin. Like arguing with a brick wall.
pi_219429072
Misschien moeten we sommige mensen gewoon met een korreltje zout nemen. Want tegen een muur praten maakt ook geen deuren open, toch?
  zaterdag 6 december 2025 @ 22:24:58 #111
82471 CrazyDutchPunk
Just watch me burn...
pi_219429150
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2025 22:15 schreef Aadrianus het volgende:
Misschien moeten we sommige mensen gewoon met een korreltje zout nemen. Want tegen een muur praten maakt ook geen deuren open, toch?
Dit is ook mijn motto de laatste dagen.
You know when you close your eyes and wish for something?
Well, God's the person that is ignoring you.
pi_219429509
Ondertussen is de preparty in Madrid voor 2026 gecanceld en zou er wellicht een boycot van Polen kunnen volgen op maandag, als TVP een verklaring gaat afgeven.

De Spaanse omroep, via Jose Pablo Lopez, heeft ondertussen gezegd dat er 33 landen zullen meedoen, omdat IJsland, Armenie en een nader te noemen land zich ook terug zullen trekken. Wellicht is dat dus Polen.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  ESF Reporter zaterdag 6 december 2025 @ 23:11:18 #113
87554 Cee
Welluk?
pi_219429520
Benieuwd of de Tel Aviv preparty / Snoepreis nu nieuw leven in wordt geblazen.
pi_219429542
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 december 2025 23:11 schreef Cee het volgende:
Benieuwd of de Tel Aviv preparty / Snoepreis nu nieuw leven in wordt geblazen.
Ik ben sowieso heel benieuwd of KAN nu wederom all-inn gaat met een inzending die volledig op het sentiment gaat en daadwerkelijk de overwinning kan kapen met de televote, of dat ze mede ingefluisterd door de EBU nu lowball gaan spelen en iets kansloos gaan selecteren.Met het idee dat de EBU en KAN kunnen roepen "zie je wel, de nieuwe regels werken" :+
  zaterdag 6 december 2025 @ 23:20:49 #115
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_219429553
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2025 23:17 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Ik ben sowieso heel benieuwd of KAN nu wederom all-inn gaat met een inzending die volledig op het sentiment gaat en daadwerkelijk de overwinning kan kapen met de televote, of dat ze mede ingefluisterd door de EBU nu lowball gaan spelen en iets kansloos gaan selecteren.Met het idee dat de EBU en KAN kunnen roepen "zie je wel, de nieuwe regels werken" :+
Misschien kunnen we Michael Ben David weer vragen, zou grappig zijn als de PVV achterban daarvoor all in zou gaan.
  PR en moderator zaterdag 6 december 2025 @ 23:32:46 #116
288245 crew  Moira
pi_219429604
quote:

[..]
Ik mag dan toch zeker hopen dat ze ons op z’n minst weer eens een Golden Boy (Nadav in 2015) geven :'( Dan zou ik zeer tevreden zijn met een top 3 notering van Israël
Fuck the EBU.
pi_219429636
quote:

[..]
Alsof ze de laatste twee keer iets kansrijks hebben ingestuurd? Toch ook niet. Maar het zou zeker bizar interessant zijn als ze met een sufnummer weer de hele televote achter zich krijgen. En dan nog met een stug gezicht vol gaan houden dat het echt heel eerlijk is gegaan. Ik lach me nu al dood.
pi_219429657
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 december 2025 19:53 schreef Zigsky het volgende:
Tjeetje, waarom kunnen ze in België wel normale talkshows hebben en hier niet?

Bekijk deze YouTube-video
Erg verfrissend inderdaad, ongeacht of je het met de sprekers eens of oneens bent.

Wij moeten het doen met Gouke Moes die met zijn eigen domheid te koop loopt.

twitter
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_219429697
quote:

[..]
Het zou me niet verbazen als ze nu voor een televote-knaller gaan, in het verlengde van Kaj en Tommy Cash enzo. Die Karen nogwat, die volgens gewijzigde regels van KAN na twee edities dit jaar de inzending blijkbaar niet nog eens mag schrijven, hintte daar eerder al op. Dat is ook wel een manier om de kritiek dat de televotingfavoriet van veel landen niets doet in hun hitlijsten tegen te gaan.

Het zou op zich ook wel een leuk testje zijn om te kijken hoe figuren die alleen bij het woord Joost het schuim al op de bek hebben een hoge score voor zo’n nummer gaan beoordelen.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_219429745
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2025 23:51 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Het zou me niet verbazen als ze nu voor een televote-knaller gaan, in het verlengde van Kaj en Tommy Cash enzo. Die Karen nogwat, die volgens gewijzigde regels van KAN na twee edities dit jaar de inzending blijkbaar niet nog eens mag schrijven, hintte daar eerder al op. Dat is ook wel een manier om de kritiek dat de televotingfavoriet van veel landen niets doet in hun hitlijsten tegen te gaan.

Het zou op zich ook wel een leuk testje zijn om te kijken hoe figuren die alleen bij het woord Joost het schuim al op de bek hebben een hoge score voor zo’n nummer gaan beoordelen.
Je zou bijna denken dat ze het maximale televoteresultaat sowieso wel hebben uitgespeeld de afgelopen editie. Er valt nog nauwelijks meer bij te manipuleren. :+
  ESF Reporter zondag 7 december 2025 @ 00:07:25 #121
87554 Cee
Welluk?
pi_219429786
In de woorden van KAN’s commentatoren in 2024 tijdens de postcard van Oekraïne: de sympathie voor het land is inmiddels minder dus “ze moeten nu wel met een goed nummer komen.”

[ Bericht 0% gewijzigd door Cee op 07-12-2025 09:33:25 ]
  zondag 7 december 2025 @ 07:46:55 #122
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_219430387
Nu de activistische oproerkraaiers eruit zijn kan er eindelijk weer rust terugkeren. Ongelofelijk hoelang bepaalde kwade krachten het ESC in een houdgreep gehouden hebben. Dit mag nooit meer gebeuren en hopelijk laten de oproerkraaiers het hier ook bij en nemen ze hun verlies. Al ben ik bang dat we het laatste nog niet gehoord hebben…
pi_219430423
Ik probeer netjes te blijven, maar waarom blijven de sneren naar users die Pro Israël doorgaan? En natuurlijk je mag van mening verschillen, maar als er users hier komen posten die Pro Israël zijn dan worden er allerlei opmerkingen geplaatst en worden ze weggezet als trol,dom, dagjesmensen,PVV aanhanger, ach kijk daar heb je er weer eentje, soms is het beter om die mensen met een korreltje zout te nemen etc.
Of nog erger...helemaal dood te zwijgen.
Dit is toch een topic voor iedereen of tel je hier alleen maar mee als je negatief bent over Israël?
Maar ik heb een levensmotto:
"Negatieve mensen hebben drama nodig als zuurstof,blijf dus positief, het zal hun de adem ontnemen".

En oh wat mis ik Ato, die alles kon relativeren, zijn houding van alles komt goed, users met verschillende meningen met elkaar kon verbinden, respectvol was.

[ Bericht 3% gewijzigd door summer52 op 07-12-2025 08:18:39 ]
pi_219430458
quote:
1s.gif Op zondag 7 december 2025 07:57 schreef summer52 het volgende:
Ik probeer netjes te blijven, maar waarom blijven de sneren naar users die Pro Israël doorgaan? En natuurlijk je mag van mening verschillen, maar als er users hier komen posten die Pro Israël zijn dan worden er allerlei opmerkingen geplaatst en worden ze weggezet als trol,dom, dagjesmensen, PVV aanhanger, ach kijk daar heb je er weer eentje, soms is het beter om die mensen met een korreltje zout te nemen etc.
Of nog erger...helemaal dood te zwijgen.
Maar ik heb een levensmotto:
"Negatieve mensen hebben drama nodig als zuurstof,blijf dus positief, het zal hun de adem ontnemen".

En oh wat mis ik Ato, die alles kon relativeren, zijn houding van alles komt goed, users met verschillende meningen met elkaar kon verbinden, respectvol was.
Ik heb je hoog zitten, Summer, maar wat dit topic betreft dram je een beetje door.
Mijn ‘dagjesmensen’ opmerking heeft niets, maar dan ook helemaal niets met Israël te maken, maar met het feit dat als er ook maar enige vorm van ophef is (Deze ophef nu, maar ook Joost, de blauwe vogel, Mia en Dion, het tijgerpak van Waylon, Trijntje, enzovoort) er allerlei mensen hierheen komen die hier normaal nauwelijks tot nooit posten, om hun mening als feit te verkondigen en het allemaal even komen mansplainen zonder open te staan voor de rest van de users.

Dat jij dit dan vervolgens zo ziet heeft meer met jouw tunnelvisie over dit onderwerp te maken, dan met mij.
pi_219430488
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2025 08:14 schreef Mandy040986 het volgende:

[..]
Ik heb je hoog zitten, Summer, maar wat dit topic betreft dram je een beetje door.
Mijn ‘dagjesmensen’ opmerking heeft niets, maar dan ook helemaal niets met Israël te maken, maar met het feit dat als er ook maar enige vorm van ophef is (Deze ophef nu, maar ook Joost, de blauwe vogel, Mia en Dion, het tijgerpak van Waylon, Trijntje, enzovoort) er allerlei mensen hierheen komen die hier normaal nauwelijks tot nooit posten, om hun mening als feit te verkondigen en het allemaal even komen mansplainen zonder open te staan voor de rest van de users.

Dat jij dit dan vervolgens zo ziet heeft meer met jouw tunnelvisie over dit onderwerp te maken, dan met mij.
Je mag toch ook als dagjesmens je mening geven?
En ik dram door? Heb je de andere opmerkingen allemaal gelezen? En ja die van mij vallen op, want ja ik ben een van de weinige die tegengas geeft. Want er zullen vast meer users zijn die Pro Israël zijn maar die durven zich niet in deze wespennest te steken.
De enige die op een respectvolle manier de discussie aangaat is @Greys. Van anderen zijn er alleen maar verwijten.
En ik heb ook aangegeven dat Israël en de EBU fouten hebben gemaakt cq nog maken, dus hoezo tunnelvisie?

Maar ik ga iets positiefs doen..de zwerfkat eten geven en een heerlijke boswandeling maken. Fijne zondag.

[ Bericht 3% gewijzigd door summer52 op 07-12-2025 08:40:09 ]
pi_219430500
quote:
1s.gif Op zondag 7 december 2025 08:32 schreef summer52 het volgende:

[..]
Je mag toch ook als dagjesmens je mening geven?
En ik dram door? Heb je de andere opmerkingen allemaal gelezen? En ja die van mij vallen op, want ja ik ben een van de weinige die tegengas geeft. Want er zullen vast meer users zijn die Pro Israël zijn maar die durven zich niet in deze wespennest te steken.
De enige die op een respectvolle manier de discussie aangaat is @:Greys. Van anderen zijn er alleen maar verwijten.
En ik heb ook aangegeven dat Israël en de EBU fouten hebben gemaakt cq nog maken, dus hoezo tunnelvisie?
Tunnelvisie en ja, drammen, omdat je er ten onrechte klakkeloos vanuit gaat dat mijn opmerking over dagjesmensen over de oorlog of Pro Israël ging, en dat is niet zo, dus ik zou het fijn vinden als je dat ook als zodoende erkent.

Dank. :)
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 7 december 2025 @ 08:58:01 #127
163650 Greys
pi_219430578
Lieve Summer, je denkt volgens mij elke keer dat elke post o.a. over jou gaat. Waarom is dat? Dat deed je helaas met 'ongeïnformeerde idioten' en nu weer met 'dagjesmensen'. Beiden gingen niet over jou. Jij bent hier toch jarenlang bijna elke dag geweest in het ESF seizoen? Als iemand je niet quote gaat het negen van de tien keer niet over jou hoor, beloofd. :)

Dagjesmensen heeft niks met Israël te maken. Dat zijn degenen die normaal nooit een voet in ESF zetten en alleen komen aanwaaien als er iets te rellen valt, zoals inderdaad bv bij Joost of Mia en Dion etc. Jij ergerde je daar terecht ook weleens aan. Dan ineens zie je ze overal vandaan komen. Nu dus ook, maar dat gaat niet alléén om Israël dus, want als het nu om een heel andere rel ging kwamen er ook dagjesmensen. Dat is al twintig jaar zo. Niet alleen nu. En ja die hebben hier ook recht van spreken. Niemand zegt volgens mij van niet. Maar het is wel opvallend dat er weer heel andere gezichten zijn die waarschijnlijk nog nooit iets met het ESF te maken hebben willen hebben en dus waarschijnlijk ook alle eerdere dubieuze dingen met Israël op het ESF in de laatste jaren hebben gemist. Dat is soms best lastig om dat dan steeds weer allemaal te moeten herhalen omdat ze niet zelf terug willen lezen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Greys op 07-12-2025 09:50:00 ]
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 7 december 2025 @ 09:02:05 #128
163650 Greys
pi_219430591
Ik vond dit wel een treffende, over de manier van stemmen, georganiseerd door de EBU. (Voor de meelezers, dit gaat over de EBU die een stemming beloofde maar het toen manipuleerde waardoor men uiteindelijk helemaal niet echt kon stemmen).

IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 7 december 2025 @ 09:21:49 #129
163650 Greys
pi_219430694
Oh tussendoor nog even iets leuks voor de verandering:
50Cent heeft een filmpje van 'onze' Appie (de blauwe vogel van Joost) gepost op instagram. Dus de hele wereld heeft Ap nu gezien zo ongeveer. (Het filmpje van Appie ging over Diddy) Hup Ap!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_219430749
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 december 2025 23:20 schreef Momo het volgende:

[..]
Misschien kunnen we Michael Ben David weer vragen, zou grappig zijn als de PVV achterban daarvoor all in zou gaan.
_O- dit vroeg ik me de afgelopen jaren ook steeds af, wat al die politici in Europa hadden gedaan als ze iemand zoals hem hadden gestuurd.

Dat was trouwens ook allemaal zo toevallig hè, die massale steun en oproepen om te stemmen van meerdere politici in Europa. Zal wel toeval geweest zijn.
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 7 december 2025 @ 09:53:23 #131
163650 Greys
pi_219430893
quote:
1s.gif Op zondag 7 december 2025 09:35 schreef Em31 het volgende:

[..]
_O- dit vroeg ik me de afgelopen jaren ook steeds af, wat al die politici in Europa hadden gedaan als ze iemand zoals hem hadden gestuurd.

Dat was trouwens ook allemaal zo toevallig hè, die massale steun en oproepen om te stemmen van meerdere politici in Europa. Zal wel toeval geweest zijn.
Of die bizar arrogante Hovi Star die als Israëlische deelnemer jaaaren geleden destijds met zo ongeveer elke deelnemer daar ruzie had omdat hij elk interview met een andere deelnemer naar zich toe trok qua aandacht. Totdat Douwe Bob er iets van zei. Dat was gewoon al in 2016. _O-

Douwe destijds tegen Songfestival.be: "Israël is gewoon de meest flamboyante, extravagante gozer. Die springt er gewoon de hele tijd voor. Op een gegeven moment zei ik: Gast, ik vind je geweldig, man, maar doe alsjeblieft een beetje rustiger. Dat schoot hem blijkbaar in het verkeerde keelgat. Hij zei: Je bent misschien een ster in Nederland, maar elders red je het niet. Praat niet met me. Kijk me niet aan”, aldus Douwe Bob die Hovi Star naar eigen zeggen duidelijk had gemaakt hem niet te willen kwetsen, maar daar wilde hij niet van weten.

Dat was ook al zo'n gezelligerd. :D

IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_219431039
quote:
1s.gif Op zondag 7 december 2025 08:58 schreef Greys het volgende:
Lieve Summer, je denkt volgens mij elke keer dat elke post o.a. over jou gaat. Waarom is dat? Dat deed je helaas met 'ongeïnformeerde idioten' en nu weer met 'dagjesmensen'. Beiden gingen niet over jou. Jij bent hier toch jarenlang bijna elke dag geweest in het ESF seizoen? Als iemand je niet quote gaat het negen van de tien keer niet over jou hoor, beloofd. :)

Dagjesmensen heeft niks met Israël te maken. Dat zijn degenen die normaal nooit een voet in ESF zetten en alleen komen aanwaaien als er iets te rellen valt, zoals inderdaad bv bij Joost of Mia en Dion etc. Jij ergerde je daar terecht ook weleens aan. Dan ineens zie je ze overal vandaan komen. Nu dus ook, maar dat gaat niet alléén om Israël dus, want als het nu om een heel andere rel ging kwamen er ook dagjesmensen. Dat is al twintig jaar zo. Niet alleen nu. En ja die hebben hier ook recht van spreken. Niemand zegt volgens mij van niet. Maar het is wel opvallend dat er weer heel andere gezichten zijn die waarschijnlijk nog nooit iets met het ESF te maken hebben willen hebben en dus waarschijnlijk ook alle eerdere dubieuze dingen met Israël op het ESF in de laatste jaren hebben gemist. Dat is soms best lastig om dat dan steeds weer allemaal te moeten herhalen omdat ze niet zelf terug willen lezen.
Dat is waarschijnlijk mijn valkuil. Dat alles wat hier gezegd wordt misschien toch een verwijt is naar mij. Dat heb ik trouwens altijd gehad, in mijn werk, in mijn priveleven etc. Ik trek het mij allemaal persoonlijk teveel aan. Neem alle ellende van de wereld op mijn schouders. Is dat gemakkelijk? Nou neem van mij aan...nee.
Maar ik ga nu even een frisse neus halen. Fijne zondag.
pi_219431046
quote:
1s.gif Op zondag 7 december 2025 09:35 schreef Em31 het volgende:

[..]
Dat is dezelfde categorie politici die anti-globalistisch zijn, maar altijd wereldwijd allemaal dezelfde mening verkondigen en zich druk maken om dezelfde issues op hetzelfde moment.
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 7 december 2025 @ 10:13:44 #134
163650 Greys
pi_219431085
quote:
1s.gif Op zondag 7 december 2025 10:06 schreef summer52 het volgende:

[..]
Dat is waarschijnlijk mijn valkuil. Dat alles wat hier gezegd wordt misschien toch een verwijt is naar mij. Dat heb ik trouwens altijd gehad, in mijn werk, in mijn priveleven etc. Ik trek het mij allemaal persoonlijk teveel aan. Neem alle ellende van de wereld op mijn schouders. Is dat gemakkelijk? Nou neem van mij aan...nee.
Maar ik ga nu even een frisse neus halen. Fijne zondag.
Ik herken het deels zelf ook. We hebben allemaal onze dingetjes en onzekerheden. Ik ben zelf juist weer overdreven bang om ruzie te krijgen irl, of dat iemand die ik in het echt ken me niet aardig vind ofzo, dus zeg ik tig keer 'weet je het zeker' en honderd keer 'sorry' en dat maakt me juist irritanter voor de ander. We hebben echt allemaal wel wat! En juist als we er normaal over kunnen praten en elkaar kunnen vinden in 'we zijn ook allemaal maar mensen die het goede proberen te doen' komen we er wel hoor. Ik bedoel het ook echt om je te helpen: het ging niet over jou namelijk. Fijne zondag!

[ Bericht 0% gewijzigd door Greys op 07-12-2025 10:42:32 ]
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_219431098
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2025 23:08 schreef TheVulture het volgende:
Ondertussen is de preparty in Madrid voor 2026 gecanceld en zou er wellicht een boycot van Polen kunnen volgen op maandag, als TVP een verklaring gaat afgeven.

De Spaanse omroep, via Jose Pablo Lopez, heeft ondertussen gezegd dat er 33 landen zullen meedoen, omdat IJsland, Armenie en een nader te noemen land zich ook terug zullen trekken. Wellicht is dat dus Polen.
Waar zie je dit laatste, ik heb geen Twitter dus kan hem niet opzoeken.

Valt bij een paar landen sowieso wel op dat je een mismatch ziet tussen wat de omroep doet en wat medewerkers/de mensen thuis vinden. Al verwacht ik dat overheid/omroep dat alsnog niet boeit maar zou wel verrassend zijn.
pi_219431177
In België hebben ze wel journalisten die wat verder kijken, moet toch leuk zijn. :+

https://www.nieuwsblad.be(...)olgen/110787853.html
pi_219431181
quote:
1s.gif Op zondag 7 december 2025 08:39 schreef Mandy040986 het volgende:

[..]
Tunnelvisie en ja, drammen, omdat je er ten onrechte klakkeloos vanuit gaat dat mijn opmerking over dagjesmensen over de oorlog of Pro Israël ging, en dat is niet zo, dus ik zou het fijn vinden als je dat ook als zodoende erkent.

Dank. :)
Die ene opmerking over jou, noem ik geen drammen.Maar als jij daar beledigd over bent dan sorry daarvoor.
Maar ESF moet een warm bad zijn ook voor dagjesmensen en dat is vaak niet het geval.
Want stel dat een dagjesmens negatief was over Israël zou hij/zij dan ook zo aangevallen worden? En dan heb ik het niet over jouw opmerking. Ik betwijfel dat.

Maar nu ga ik echt die zo nodige boswandeling maken
pi_219431194
quote:
1s.gif Op zondag 7 december 2025 10:16 schreef Em31 het volgende:

[..]

Valt bij een paar landen sowieso wel op dat je een mismatch ziet tussen wat de omroep doet en wat medewerkers/de mensen thuis vinden. Al verwacht ik dat overheid/omroep dat alsnog niet boeit maar zou wel verrassend zijn.
Zag het op een aantal tiktok/instagramaccounts terugkomen, maar kon er inderdaad geen officiële link van vinden
pi_219431245
quote:
14s.gif Op zondag 7 december 2025 10:13 schreef Greys het volgende:

[..]
Ik herken het deels zelf ook. We hebben allemaal onze dingetjes en onzekerheden. Ik ben zelf juist weer overdreven bang om ruzie te krijgen irl, of dat iemand die ik in het echt ken me niet aardig vond ofzo, dus zeg ik tig keer 'weet je het zeker' en honderd keer 'sorry' en dat maakt me juist irritanter voor de ander. We hebben echt allemaal wel wat! En juist als we er normaal over kunnen praten en elkaar kunnen vinden in 'we zijn ook allemaal maar mensen die het goede proberen te doen' komen we er wel hoor. Ik bedoel het ook echt om je te helpen: het ging niet over jou namelijk. Fijne zondag!
De tranen zitten nu hoog bij mij. Maar dank je voor je lieve woorden.
pi_219431270
https://www.vrt.be/vrtnws(...)-soli~1764873476127/

Noa uit 2009 zegt in mijn ogen het enige juiste. Als Israel het ESF echt een warm hart toedraagt moeten ze zichzelf terugtrekken.
pi_219431275
quote:
1s.gif Op zondag 7 december 2025 10:20 schreef summer52 het volgende:

[..]
Die ene opmerking over jou, noem ik geen drammen.Maar als jij daar beledigd over bent dan sorry daarvoor.
Maar ESF moet een warm bad zijn ook voor dagjesmensen en dat is vaak niet het geval.
Want stel dat een dagjesmens negatief was over Israël zou hij/zij dan ook zo aangevallen worden? En dan heb ik het niet over jouw opmerking. Ik betwijfel dat.

Maar nu ga ik echt die zo nodige boswandeling maken
Beledigd ben ik zelden, Summer. :)
Die opmerking over mij was onnodig en misplaatst, maar er is geen man overboord. ^O^
Mijn ervaring hier is dat er altijd respectvol met elkaar wordt omgegaan en we het ook altijd met elkaar oneens kunnen zijn, mits er op een normale manier gecommuniceerd wordt.

Fijne boswandeling.
  zondag 7 december 2025 @ 10:52:17 #142
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_219431478
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2025 21:41 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Dit is jouw argumentatie samengevat in één zin. Like arguing with a brick wall.
Nee, feiten. Ik zou zeggen probeer dat ook eens in plaats van je te baseren op roddels, geruchten of complottheorieën.
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 december 2025 21:38 schreef Moira het volgende:

[..]
De Israëlische overheid die zich heeft lopen bemoeien met stemmen ronselen, ik heb het gewoon over het Songfestival zelf.. Heb je die wel eens gekeken?
De Israëlische overheid heeft slechts opgeroepen mensen op Israël te stemmen en dat mag, dat is dus geen overtreding van de regels. Dat is in deze post (met bronnen) ook al uitgelegd.
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2025 10:28 schreef TheVulture het volgende:
https://www.vrt.be/vrtnws(...)-soli~1764873476127/

Noa uit 2009 zegt in mijn ogen het enige juiste. Als Israel het ESF echt een warm hart toedraagt moeten ze zichzelf terugtrekken.
Israël moet zich niet terugtrekken, Israël moet meedoen en de landen die het land willen uitsluiten moeten worden uitgesloten. Dat is nu ook indirect gebeurd doordat men via chantage probeerde Israël uit te sluiten.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_219431567
quote:
14s.gif Op zondag 7 december 2025 10:52 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee, feiten. Ik zou zeggen probeer dat ook eens in plaats van je te baseren op roddels, geruchten of complottheorieën.
[..]
De Israëlische overheid heeft slechts opgeroepen mensen op Israël te stemmen en dat mag, dat is dus geen overtreding van de regels. Dat is in deze post (met bronnen) ook al uitgelegd.
[..]
Israël moet zich niet terugtrekken, Israël moet meedoen en de landen die het land willen uitsluiten moeten worden uitgesloten. Dat is nu ook indirect gebeurd doordat men via chantage probeerde Israël uit te sluiten.
Dit mag vanaf 2026 dus niet meer.
Waarom zouden ze specifiek die regels veranderd hebben, denk je?
  zondag 7 december 2025 @ 11:05:33 #144
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_219431580
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2025 11:02 schreef Mandy040986 het volgende:

[..]
Dit mag vanaf 2026 dus niet meer.
Waarom zouden ze specifiek die regels veranderd hebben, denk je?
Om zulke verdere commotie te voorkomen en aantijgingen over vals spel te kop in te drukken. Hier is echter nooit sprake van geweest. Er hebben simpelweg heel erg veel mensen op Israël gestemd als tegenreactie op de hetze die er tegen het land is.
pi_219431594
quote:
14s.gif Op zondag 7 december 2025 11:05 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Om zulke verdere commotie te voorkomen en aantijgingen over vals spel te kop in te drukken. Hier is echter nooit sprake van geweest. Er hebben simpelweg heel erg veel mensen op Israël gestemd als tegenreactie op de hetze die er tegen het land is.
Waarom moet de overheid dan oproepen om te stemmen als dat zo is?
Maar dat is dus precies wat er mis is met ESF vandaag de dag. Dank voor deze mooie open deur. :)

[ Bericht 4% gewijzigd door Mandy040986 op 07-12-2025 11:16:28 ]
pi_219431668
quote:
14s.gif Op zondag 7 december 2025 11:05 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Er hebben simpelweg heel erg veel mensen op Israël gestemd als tegenreactie op de hetze die er tegen het land is.
Nee, althans, dat is niet "simpelweg" het geval. Zoals gebruikelijk negeer je dan wel een belangrijke factor: die mensen zijn grotendeels helemaal geen Eurovisie-kijkers en moeten dus worden opgeroepen om op Israël te stemmen. Hoe doe je dat? Met een dure propagandacampagne. Met politieke inmenging. En met het misbruiken van het stemsysteem.

Muziek is een bijzaak. Hun inzendingen zijn de afgelopen twee jaar verschrikkelijke melodramatische troep en floppen dan ook totaal qua streams. Maar niet in de televote. Rara hoe kan dat.
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 7 december 2025 @ 12:14:46 #147
163650 Greys
pi_219432101
quote:
1s.gif Op zondag 7 december 2025 10:16 schreef Em31 het volgende:

[..]

Ja dat laatste is nu volgens mij aan de hand in Portugal ook. Ben heel benieuwd hoe dat gaat uitpakken. Hoop dat ze sowieso Festival da Canção gewoon doen, want daar zitten altijd muzikale juweeltjes tussen. Maar er wordt dus oa door Salvador Sobral opgeroepen om de winnaar dan niet naar het ESF te laten gaan maar een andere prijs te geven. Geen idee in hoeverre RTP daar iets mee gaat doen of dat ze gewoon afwachten wat de winnaar van FdC gaat doen.

Al ben ik in alle chaos wel even kwijt tot wanneer je je als land ook alweer überhaupt nog terug mag/kan trekken.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zondag 7 december 2025 @ 12:15:39 #148
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_219432111
Ik denk dat een reden waarom mensen die 'pro-Israël' zijn niet altijd op de meest vriendelijke manier worden bejegend het feit is dat mensen die meer sympathie hebben voor de Palestijnse zaak (en díe ellende op hun schouders nemen) dat op hetzelfde niveau hebben staan als pro-Hamas zijn.

Door te zeggen dat je pro-Israël bent haal je zelf eigenlijk alle mogelijke nuance uit je standpunten. Je bent al 'pro' dus alles wat Israël doet is wel oké. Ik ben niet anti-Israël. Het land bestaat. Was het handig om dat daar te doen? Bepaald niet. Maar het is gebeurd, doe je niks meer aan. Ik ben wel 100 procent tégen de actie van de huidige regering en vind dat die daden internationaal consequenties moeten hebben.

[ Bericht 0% gewijzigd door Strani op 07-12-2025 12:31:32 ]
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
  zondag 7 december 2025 @ 12:22:51 #149
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_219432173
quote:
1s.gif Op zondag 7 december 2025 12:14 schreef Greys het volgende:

[..]
Ja dat laatste is nu volgens mij aan de hand in Portugal ook. Ben heel benieuwd hoe dat gaat uitpakken. Hoop dat ze sowieso Festival da Canção gewoon doen, want daar zitten altijd muzikale juweeltjes tussen. Maar er wordt dus oa door Salvador Sobral opgeroepen om de winnaar dan niet naar het ESF te laten gaan maar een andere prijs te geven. Geen idee in hoeverre RTP daar iets mee gaat doen of dat ze gewoon afwachten wat de winnaar van FdC gaat doen.

Al ben ik in alle chaos wel even kwijt tot wanneer je je als land ook alweer überhaupt nog terug mag/kan trekken.
Ik las dat in een grote Oostenrijkse krant stond dat landen tot 10 december hadden. Met uitzondering Kazachstan waar later over besloten wordt. Denk wel dat dat klopt ongeveer dan qua datum. Ben benieuwd dat gerucht klopt dat Monaco terugkeert. Geen idee hoe het zit als landen na 10 december nog weg zouden willen gaan.
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 7 december 2025 @ 12:28:55 #150
163650 Greys
pi_219432216
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2025 12:22 schreef Momo het volgende:

[..]
Ik las dat in een grote Oostenrijkse krant stond dat landen tot 10 december hadden. Met uitzondering Kazachstan waar later over besloten wordt. Denk wel dat dat klopt ongeveer dan qua datum. Ben benieuwd dat gerucht klopt dat Monaco terugkeert. Geen idee hoe het zit als landen na 10 december nog weg zouden willen gaan.
Ja als dat zo is van die 10 december dan kan RTP dus niet afwachten wat de deelnemers/winnaar van Festival da Canção gaan doen. Eerlijk is eerlijk: ik zou niet graag in de schoenen staan van de beslissende mensen bij alle omroepen. Want wat je ook besluit, je krijgt hoe dan ook de halve goegemeente ziedend over je heen.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')