Ik spring niet in de bres voor deze onzin. Mijn muzieksmaak ligt ergens anders.quote:Op vrijdag 5 december 2025 11:50 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik vind het wel humor dat de mensen die vinden dat regenboogzebrapaden en woke onzin ons door de strot wordt geduwd nu opeens op de bres springen voor het songfestival
Stukje spagaat.
Mijn muzieksmaak over het algemeen ook niet maar ik vind het Songfestival wel leuk. 🤷🏼♀️quote:Op vrijdag 5 december 2025 12:29 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Ik spring niet in de bres voor deze onzin. Mijn muzieksmaak ligt ergens anders.
Wat dan?quote:Op vrijdag 5 december 2025 12:42 schreef oblo het volgende:
Nederland maakt zich wel belachelijk met al die songfestival shit. Eerst Joost sturen en nu dit.
Bring back Sieneke.quote:Op vrijdag 5 december 2025 12:42 schreef oblo het volgende:
Nederland maakt zich wel belachelijk met al die songfestival shit. Eerst Joost sturen en nu dit.
Lenny Kuhr. Krijgen we ook de stemmen van Israel.quote:
Ik vond het in de jaren 80 ook wel wat hebben, maar het is ontaard in iets waar ik helemaal niks mee heb. Het zal de leeftijd wel zijn.quote:Op vrijdag 5 december 2025 12:30 schreef Ama het volgende:
[..]
Mijn muzieksmaak over het algemeen ook maar ik vind het Songfestival wel leuk. 🤷🏼♀️
Ik bedoelde dus dat het mijn muzieksmaak ook over het algemeen niet is maar ik vind het hele feestje wel leuk en soms zit er wel iets leuks bij.quote:Op vrijdag 5 december 2025 13:27 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Ik vond het in de jaren 80 ook wel wat hebben, maar het is ontaard in iets waar ik helemaal niks mee heb. Het zal de leeftijd wel zijn.
Niemand heeft dan ook het argument gemaakt dat de Palestijnen dit zouden hebben gedaan. Wat de Palestijnen echter wél hebben gedaan is tijdens dit vredesproces aanslag na aanslag na aanslag gepleegd, waarna Peres (die de lijn van Rabin wilde doorzetten en in de aanloop naar de verkiezingen een grote voorsprong had) werd ingehaald door Netanyahu.quote:Op vrijdag 5 december 2025 11:26 schreef Adonis.Nieuwbouw het volgende:
[..]
Ik wist niet dat de Palestijnen Yithzak Rabin hadden vermoord omdat hij een twee staten oplossing tekende.
Israël verdedigt zichzelf tegen uitsluiting en de ongefundeerde haatcampagne waar het land mee te maken krijgt, wat is daar mis mee?quote:Op vrijdag 5 december 2025 11:51 schreef Greys het volgende:
[..]
Je weet dat Israël dat gewoon toegeeft en dat er ook de laatste maanden gewoon weer ESF gesprekken zijn geweest door een heel team van de Israëlische overheid en dat ze dat zélf naar buiten brachten, zelfs gisteren nog?
Mocht het je ontgaan zijn: een land als Azerbeidzjan doet ook mee met het Songfestival, die hebben recent nog even doodleuk Nagorno-Karabach gezuiverd van honderduizenden etnische Armenen. Azerbeidzjan ook maar uitsluiten dan?quote:Op vrijdag 5 december 2025 12:43 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Wat dan?
Al je principes overboord gooien?
Het goedkeuren wat voor oorlogs en humanitaire misdaden een land pleegt?
Volgens mij moet je even wat beter lezen want in die quote springt niemand op de bres voor het songfestival. Integendeel zelfsquote:Op vrijdag 5 december 2025 11:50 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik vind het wel humor dat de mensen die vinden dat regenboogzebrapaden en woke onzin ons door de strot wordt geduwd nu opeens op de bres springen voor het songfestival
Stukje spagaat.
Wat mij betreft wordt Azerbaijan om deze reden ook uitgesloten.quote:Op vrijdag 5 december 2025 13:41 schreef HowardRoark het volgende:
Mocht het je ontgaan zijn: een land als Azerbeidzjan doet ook mee met het Songfestival, die hebben recent nog even doodleuk Nagorno-Karabach gezuiverd van honderduizenden etnische Armenen. Azerbeidzjan ook maar uitsluiten dan?
Je suggereerde dat de Palestijnen een decennia oude oorlog zijn begonnen. Overigens Netanyahu financierde Hamas waardoor ze aanslagen konden plegen. En Netanyahu zorgde ervoor dat er zodanig een haat klimaat op Rabin opkwam, dat het zijn leven kosttequote:Op vrijdag 5 december 2025 13:37 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Niemand heeft dan ook het argument gemaakt dat de Palestijnen dit zouden hebben gedaan. Wat de Palestijnen echter wél hebben gedaan is tijdens dit vredesproces aanslag na aanslag na aanslag gepleegd, waarna Peres (die de lijn van Rabin wilde doorzetten en in de aanloop naar de verkiezingen een grote voorsprong had) werd ingehaald door Netanyahu.
Om nog maar te zwijgen over met wie er een 'tweestatenoplossing' zou worden getekend en dat was aardsterrorist Yasser Arafat, een halve Egyptenaar die een nationale identiteit fabriceerde voor de Arabieren in de regio om als wapen te gebruiken tegen Israël en tevens een 'tweestatenoplossing' slechts als een 'tijdelijke oplossing' zag.
Dat een aantal landen altijd mee mag doen is niet zozeer een politieke kwestie maar meer een financiële. Die landen betalen namelijk ook meer aan de EBU.quote:Op vrijdag 5 december 2025 13:46 schreef MoreDakka het volgende:
En ja duh, dit soort dingen zijn puur politiek en zullen dat ook altijd zijn. Alleen al het feit dat er een aantal landen zijn dat niet hoeft te kwalificeren maakt het hele idee dat dit gebeuren neutraal zou moeten zijn al belachelijk.
Netanyahu heeft nooit Hamas gefinancierd en zeker niet in de jaren 1990. Lees je in over de geschiedenis van dit conflict.quote:Op vrijdag 5 december 2025 13:53 schreef Adonis.Nieuwbouw het volgende:
[..]
Je suggereerde dat de Palestijnen een decennia oude oorlog zijn begonnen. Overigens Netanyahu financierde Hamas waardoor ze aanslagen konden plegen. En Netanyahu zorgde ervoor dat er zodanig een haat klimaat op Rabin opkwam, dat het zijn leven kostte
Azerbeidzjan krijgt met name wapens van Turkije, Servië, Tsjechië en Italië. Zie ook:quote:Op vrijdag 5 december 2025 13:52 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Wat mij betreft wordt Azerbaijan om deze reden ook uitgesloten.
Het is goed dat je dit aanhaalt, want Israel heeft wapens geleverd aan Azerbaijan om die etnische zuivering uit te kunnen voeren. Je geeft alleen maar weer een extra reden om Israel uit te sluiten.
Ook maar uitsluiten dan? De spoeling wordt zo wel erg dun.quote:In 2023, Azerbaijan imported $23.2M of Weapons, becoming the 69th largest importer of Weapons (out of 209) in the world. During the same year, Weapons were the 20th most imported product (out of 21) in Azerbaijan. In 2023, Azerbaijan imported Weapons primarily from: Egypt ($17.1M), Turkey ($3.21M), Serbia ($1.67M), Czechia ($756k), and Italy ($347k).
The fastest growing origins for Weapons imports in Azerbaijan between 2022 and 2023 were: Czechia ($704k), Italy ($257k), and Turkey ($242k)
Bron
Die omroep moet dan wel lid zijn van de EBU. En daar aan meebetalen en nog aan allerlei voorwaarden voldoen. Geen idee of in Nederland nog omroepen zijn die ook lid zijn.quote:Op vrijdag 5 december 2025 13:46 schreef MoreDakka het volgende:
Als sommige omroepen daar niet aan mee willen doen om politieke redenen dan moeten ze dat inderdaad zelf weten. Maar dan snap ik niet zo goed waarom er dan geen andere omroep iemand kan sturen?
Volgens mij nietquote:Op vrijdag 5 december 2025 14:05 schreef Ann-Lynn het volgende:
[..]
Die omroep moet dan wel lid zijn van de EBU. En daar aan meebetalen en nog aan allerlei voorwaarden voldoen. Geen idee of in Nederland nog omroepen zijn die ook lid zijn.
Die vroeg ik me ook al afquote:Op vrijdag 5 december 2025 13:46 schreef MoreDakka het volgende:
En ja duh, dit soort dingen zijn puur politiek en zullen dat ook altijd zijn. Alleen al het feit dat er een aantal landen zijn dat niet hoeft te kwalificeren maakt het hele idee dat dit gebeuren neutraal zou moeten zijn al belachelijk.
En er is op zich ook niets mis mee, het hele idee is volgens mij een soort verbroedering tussen de Europese landen enzo. Als sommige omroepen daar niet aan mee willen doen om politieke redenen dan moeten ze dat inderdaad zelf weten. Maar dan snap ik niet zo goed waarom er dan geen andere omroep iemand kan sturen?
Dat is dus een politieke kwestie, die landen betalen niet alleen maar meer omdat ze zo lief zijn hé.quote:Op vrijdag 5 december 2025 13:54 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Dat een aantal landen altijd mee mag doen is niet zozeer een politieke kwestie maar meer een financiële. Die landen betalen namelijk ook meer aan de EBU.
Voor zover ik kan zien zijn alle omroepen 'members'.quote:Op vrijdag 5 december 2025 14:05 schreef Ann-Lynn het volgende:
[..]
Die omroep moet dan wel lid zijn van de EBU. En daar aan meebetalen en nog aan allerlei voorwaarden voldoen. Geen idee of in Nederland nog omroepen zijn die ook lid zijn.
Ik zie alleen maar zenders van de NPO er tussen staan.quote:Op vrijdag 5 december 2025 14:14 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Voor zover ik kan zien zijn alle omroepen 'members'.
https://www.ebu.ch/about/members
Die andere voorwaarden zullen dan wel het obstakel zijn maar het lijkt me niet onmogelijk dat een andere omroep gewoon in zou kunnen stappen.
Dus in theorie zou de EO of BNN het wel kunnen overnemen, want die zijn lid.... de NPO is de koepel, maar de beslissing lag bij AvroTros en niet bij NPO. Denk alleen dat het echt te kortdag is voor andere omroepen of ze gaan sowieso mee in de beslissing van AvroTros en hebben bij voorbaat al geen interesse.quote:Op vrijdag 5 december 2025 14:19 schreef Ama het volgende:
[..]
Ik zie alleen maar zenders van de NPO er tussen staan.
Ik weet eerlijk gezegd niet of dat zou kunnen.quote:Op vrijdag 5 december 2025 14:22 schreef Ann-Lynn het volgende:
[..]
Dus in theorie zou de EO of BNN het wel kunnen overnemen, want die zijn lid.... de NPO is de koepel, maar de beslissing lag bij AvroTros en niet bij NPO. Denk alleen dat het echt te kortdag is voor andere omroepen of ze gaan sowieso mee in de beslissing van AvroTros en hebben bij voorbaat al geen interesse.
Ja, een van hen zou het kunnen doen dus. AVROTROS besloot er uit te stappen, niet NPO.quote:Op vrijdag 5 december 2025 14:19 schreef Ama het volgende:
[..]
Ik zie alleen maar zenders van de NPO er tussen staan.
Poeh daar durf ik niet met zekerheid antwoord op te geven eerlijk gezegd. Misschien iemand die dit leest die het wel met zekerheid weet.quote:Op vrijdag 5 december 2025 14:33 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ja, een van hen zou het kunnen doen dus. AVROTROS besloot er uit te stappen, niet NPO.
Tenzij er een soort exclusiviteitscontract is met AVROTROS ofzo, dat weet ik natuurlijk niet.
quote:Op vrijdag 5 december 2025 14:29 schreef OxygeneFRL het volgende:
Kan mij dit kutoorlog boeien. Sneu gedoe dit
Ik kijk gewoon nog.quote:Op vrijdag 5 december 2025 12:30 schreef Ama het volgende:
[..]
Mijn muzieksmaak over het algemeen ook niet maar ik vind het Songfestival wel leuk. 🤷🏼♀️
Precies, daarom neemt niemand de AVROTROS (naast de EBU) nog serieus.quote:Op vrijdag 5 december 2025 07:01 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Context.
Hier speelt heel erg mee wat de delegatie van Israël in 2024 heeft gedaan en voor Nederland is dat natuurlijk het moeilijkst te verkroppen van allemaal ivm die belachelijke DQ voor Joost.
We hadden vorig jaar al niet moeten gaan.
Zegt hij met zijn Israël vlaggetjequote:Op vrijdag 5 december 2025 14:29 schreef OxygeneFRL het volgende:
Kan mij dit kutoorlog boeien. Sneu gedoe dit
quote:Op vrijdag 5 december 2025 17:56 schreef Coco het volgende:
[..]
Precies, daarom neemt niemand de AVROTROS (naast de EBU) nog serieus.
Loop je ook zo te janken over Rusland? Die verdedigen zich ook alleen maar tegen die haatcampagne.quote:Op vrijdag 5 december 2025 13:41 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Israël verdedigt zichzelf tegen uitsluiting en de ongefundeerde haatcampagne waar het land mee te maken krijgt, wat is daar mis mee?
Dat is letterlijk onzin.quote:Mocht het je ontgaan zijn: een land als Azerbeidzjan doet ook mee met het Songfestival, die hebben recent nog even doodleuk Nagorno-Karabach gezuiverd van honderduizenden etnische Armenen. Azerbeidzjan ook maar uitsluiten dan?
Opmerkelijk genoeg horen we hier niemand over die het zegt zo nauw te nemen met mensenrechten, waarbij dit argument dan ook weer heel selectief wordt toegepast op Israël.
Want? Oorlogs en humanitaire misdaden, waaronder genocide, moet je maar goedpraten en toelaten?quote:Op zaterdag 6 december 2025 00:26 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Dan ben je dus een GeNoCiDe liefhebber. Heb ik uit betrouwbare bronnen van een aantal subforums hier.
Wel hilarisch dat op andere sociale media de meeste reacties neerkomen op 'Israël ligt toch helemaal niet in Europa!?' Grote ESF fans, duidelijk
Ja daar lat ik me niet door chanteren door zulke uitspreken hoor. Ik kijk gewoon en dat typ ik hier ook.quote:Op zaterdag 6 december 2025 00:26 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Dan ben je dus een GeNoCiDe liefhebber. Heb ik uit betrouwbare bronnen van een aantal subforums hier.
Wel hilarisch dat op andere sociale media de meeste reacties neerkomen op 'Israël ligt toch helemaal niet in Europa!?' Grote ESF fans, duidelijk
Soms vraag ik me weleens af wanneer bepaalde mensen die compilatiefilmpjes zien van ESF winnaars, er gelijk stoom uit hun oren komt bij het zien van bepaalde wit/blauwe overwinningen (vooral ironisch inzake de laatste 2 keer).quote:Op zaterdag 6 december 2025 09:10 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Owh en idd, Israël ligt niet in Europa.
Nou weet ik ook wel dat het ESF pure politiek is, maar zo'n barbaars land hoort op geen enkele manier bij Europa.
Rusland is natuurlijk zelf een oorlog begonnen tegen Oekraïne. Mbt het Midden-Oosten zien we daar dat de Palestijnen een oorlog waren begonnen tegen Israël.quote:Op zaterdag 6 december 2025 09:09 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Loop je ook zo te janken over Rusland? Die verdedigen zich ook alleen maar tegen die haatcampagne.
Goh, hoe durven mensen humanitaire en oorlogsmidaden te veroordelen hè Howard. Hoe durven ze!
[..]
Dat is letterlijk onzin.
Israël werd een tijdje benoemd omdat we het land als Westers zagen. Wat ze dus duidelijk niet zijn.
Maar op andere conflicten wordt genoeg aandacht gegeven. Maar dat zie jij natuurlijk niet.
Er is geen extra aandacht op Israël.
Zoals we weten is er nooit een genocide geweest. En een land uitsluiten op basis van een leugen zou natuurlijk niet juist zijn.quote:Op zaterdag 6 december 2025 09:10 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Want? Oorlogs en humanitaire misdaden, waaronder genocide, moet je maar goedpraten en toelaten?
Nee....
Owh en idd, Israël ligt niet in Europa.
Nou weet ik ook wel dat het ESF pure politiek is, maar zo'n barbaars land hoort op geen enkele manier bij Europa.
https://www.ohchr.org/en/(...)-un-commission-findsquote:Op zaterdag 6 december 2025 20:53 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Zoals we weten is er nooit een genocide geweest. En een land uitsluiten op basis van een leugen zou natuurlijk niet juist zijn.
Gewoon geen kamikaze acties doen die niks opleveren maar waar we enkel onzelf mee hebben. De situatie in Gaza wordt niet beter hierdoor.quote:Op vrijdag 5 december 2025 12:43 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Wat dan?
Al je principes overboord gooien?
Het goedkeuren wat voor oorlogs en humanitaire misdaden een land pleegt?
Je kunt je natuurlijk ook afvragen wat we eraan hebben om wel mee te doen.quote:Op zaterdag 6 december 2025 21:29 schreef Hexagon het volgende:
Gewoon geen kamikaze acties doen die niks opleveren maar waar we enkel onzelf mee hebben. De situatie in Gaza wordt niet beter hierdoor.
Laat onze delegatie lekker de zaal verlaten ofzo als Israel optreedt. Of een ander soort actie om je afkeuring te laten blijken. Maar niet dit.
Hetgene we er altijd aan hebben. Een leuke avond voor degenen die van campmuziek houden.quote:Op zaterdag 6 december 2025 22:03 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Je kunt je natuurlijk ook afvragen wat we eraan hebben om wel mee te doen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |