abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  roze vrijdag 5 december 2025 @ 12:12:49 #1
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_219415110
https://nos.nl/artikel/25(...)ros-trekt-zich-terug

Israël wordt niet uitgesloten van deelname aan het Eurovisie Songfestival, volgend jaar in Oostenrijk. Dat is de uitkomst van de vergadering van Europese publieke omroepen bij de EBU in Genève.

AVROTROS trekt zich vanwege dat besluit terug uit het Songfestival voor komend jaar. De omroep zegt dat de NPO gaat zorgen dat het Songfestival voor het Nederlandse publiek beschikbaar blijft.

Volgens de algemeen directeur van AVROTROS, Taco Zimmerman, is het besluit "niet over één nacht ijs gegaan". "Het Songfestival is heel waardevol voor ons. Cultuur verbindt, maar niet ten koste van alles. Dat wat er het afgelopen jaar is gebeurd, raakt aan onze grenzen. Universele waarden als menselijkheid en vrije pers zijn ernstig geschonden en voor ons niet onderhandelbaar."

AVROTROS en vier andere omroepen (uit Ierland, IJsland, Spanje en Slovenië) wilden Israël uitsluiten vanwege de oorlog in Gaza. AVROTROS zei in september dat de deelname van Israël niet langer verantwoord kon worden "gezien het voortdurende en ernstige menselijke leed". Het staakt-het-vuren in de Gazastrook, dat sinds oktober geldt, veranderde het standpunt van de omroep niet.

'Politiek instrument'
Ook zei de omroep dat het Eurovisie Songfestival door de Israëlische regering als "politiek instrument" is ingezet, vanwege een promotiecampagne van de Israëlische overheid voor de Israëlische inzending. "Dat druist in tegen het apolitieke karakter van het Songfestival."

De vergadering in Genève vond plaats onder hoogspanning. Een aantal andere EBU-landen was juist fel tegen een boycot, waaronder Duitsland en Oostenrijk.

Oostenrijk organiseert het songfestival volgend jaar in de hoofdstad Wenen. De Oostenrijkse omroep ORF vond het gezien het eigen oorlogsverleden ondenkbaar dat Israël niet meedoet aan het liedjesevenement. Duitsland gebruikte hetzelfde argument.

Songfestival-organisator EBU had eerder al nieuwe regels aangekondigd om manipulatie met publieksstemmen te beperken. Zo kunnen kijkers voortaan maximaal twintig in plaats van tien stemmen per persoon uitbrengen. Ook worden 'buitensporige' mediacampagnes ontmoedigt, al is nog onduidelijk wat daar precies mee wordt bedoeld.
Your beauty never ever scared me.
  vrijdag 5 december 2025 @ 12:29:00 #2
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_219415241
Gelukkig gaan de nos en npo1 het wel uitzenden :') lafaards
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_219415250
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 december 2025 11:50 schreef Caland het volgende:

[..]
Ik vind het wel humor dat de mensen die vinden dat regenboogzebrapaden en woke onzin ons door de strot wordt geduwd nu opeens op de bres springen voor het songfestival

Stukje spagaat.
Ik spring niet in de bres voor deze onzin. Mijn muzieksmaak ligt ergens anders.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_219415254
Lekker rustig zou ik zeggen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  roze vrijdag 5 december 2025 @ 12:30:15 #5
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_219415257
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2025 12:29 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Ik spring niet in de bres voor deze onzin. Mijn muzieksmaak ligt ergens anders.
Mijn muzieksmaak over het algemeen ook niet maar ik vind het Songfestival wel leuk. 🤷🏼‍♀️

[ Bericht 0% gewijzigd door Ama op 05-12-2025 13:29:01 ]
pi_219415317
Nederland maakt zich wel belachelijk met al die songfestival shit. Eerst Joost sturen en nu dit.
pi_219415319
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2025 12:42 schreef oblo het volgende:
Nederland maakt zich wel belachelijk met al die songfestival shit. Eerst Joost sturen en nu dit.
Wat dan?

Al je principes overboord gooien?
Het goedkeuren wat voor oorlogs en humanitaire misdaden een land pleegt?
pi_219415392
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2025 12:42 schreef oblo het volgende:
Bring back Sieneke.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  vrijdag 5 december 2025 @ 12:54:33 #9
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_219415415
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 december 2025 12:52 schreef Caland het volgende:

[..]
Bring back Sieneke.
Lenny Kuhr. Krijgen we ook de stemmen van Israel.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  vrijdag 5 december 2025 @ 12:56:06 #10
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_219415425
Mooi toch.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_219415631
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 december 2025 12:30 schreef Ama het volgende:

[..]
Mijn muzieksmaak over het algemeen ook maar ik vind het Songfestival wel leuk. 🤷🏼‍♀️
Ik vond het in de jaren 80 ook wel wat hebben, maar het is ontaard in iets waar ik helemaal niks mee heb. Het zal de leeftijd wel zijn.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  roze vrijdag 5 december 2025 @ 13:28:52 #12
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_219415640
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2025 13:27 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Ik vond het in de jaren 80 ook wel wat hebben, maar het is ontaard in iets waar ik helemaal niks mee heb. Het zal de leeftijd wel zijn.
Ik bedoelde dus dat het mijn muzieksmaak ook over het algemeen niet is maar ik vind het hele feestje wel leuk en soms zit er wel iets leuks bij.
pi_219415696
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2025 11:26 schreef Adonis.Nieuwbouw het volgende:

[..]
Ik wist niet dat de Palestijnen Yithzak Rabin hadden vermoord omdat hij een twee staten oplossing tekende.
Niemand heeft dan ook het argument gemaakt dat de Palestijnen dit zouden hebben gedaan. Wat de Palestijnen echter wél hebben gedaan is tijdens dit vredesproces aanslag na aanslag na aanslag gepleegd, waarna Peres (die de lijn van Rabin wilde doorzetten en in de aanloop naar de verkiezingen een grote voorsprong had) werd ingehaald door Netanyahu.

Om nog maar te zwijgen over met wie er een 'tweestatenoplossing' zou worden getekend en dat was aardsterrorist Yasser Arafat, een halve Egyptenaar die een nationale identiteit fabriceerde voor de Arabieren in de regio om als wapen te gebruiken tegen Israël en tevens een 'tweestatenoplossing' slechts als een 'tijdelijke oplossing' zag.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_219415719
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 december 2025 11:51 schreef Greys het volgende:

[..]
Je weet dat Israël dat gewoon toegeeft en dat er ook de laatste maanden gewoon weer ESF gesprekken zijn geweest door een heel team van de Israëlische overheid en dat ze dat zélf naar buiten brachten, zelfs gisteren nog?
Israël verdedigt zichzelf tegen uitsluiting en de ongefundeerde haatcampagne waar het land mee te maken krijgt, wat is daar mis mee?
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2025 12:43 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Wat dan?

Mocht het je ontgaan zijn: een land als Azerbeidzjan doet ook mee met het Songfestival, die hebben recent nog even doodleuk Nagorno-Karabach gezuiverd van honderduizenden etnische Armenen. Azerbeidzjan ook maar uitsluiten dan?

Opmerkelijk genoeg horen we hier niemand over die het zegt zo nauw te nemen met mensenrechten, waarbij dit argument dan ook weer heel selectief wordt toegepast op Israël.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_219415737
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 december 2025 11:50 schreef Caland het volgende:

[..]
Ik vind het wel humor dat de mensen die vinden dat regenboogzebrapaden en woke onzin ons door de strot wordt geduwd nu opeens op de bres springen voor het songfestival

Stukje spagaat.
Volgens mij moet je even wat beter lezen want in die quote springt niemand op de bres voor het songfestival. Integendeel zelfs :D
pi_219415756
En ja duh, dit soort dingen zijn puur politiek en zullen dat ook altijd zijn. Alleen al het feit dat er een aantal landen zijn dat niet hoeft te kwalificeren maakt het hele idee dat dit gebeuren neutraal zou moeten zijn al belachelijk.

En er is op zich ook niets mis mee, het hele idee is volgens mij een soort verbroedering tussen de Europese landen enzo. Als sommige omroepen daar niet aan mee willen doen om politieke redenen dan moeten ze dat inderdaad zelf weten. Maar dan snap ik niet zo goed waarom er dan geen andere omroep iemand kan sturen?
pi_219415797
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 december 2025 13:41 schreef HowardRoark het volgende:
Mocht het je ontgaan zijn: een land als Azerbeidzjan doet ook mee met het Songfestival, die hebben recent nog even doodleuk Nagorno-Karabach gezuiverd van honderduizenden etnische Armenen. Azerbeidzjan ook maar uitsluiten dan?
Wat mij betreft wordt Azerbaijan om deze reden ook uitgesloten.

Het is goed dat je dit aanhaalt, want Israel heeft wapens geleverd aan Azerbaijan om die etnische zuivering uit te kunnen voeren. Je geeft alleen maar weer een extra reden om Israel uit te sluiten.
pi_219415804
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 december 2025 13:37 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Niemand heeft dan ook het argument gemaakt dat de Palestijnen dit zouden hebben gedaan. Wat de Palestijnen echter wél hebben gedaan is tijdens dit vredesproces aanslag na aanslag na aanslag gepleegd, waarna Peres (die de lijn van Rabin wilde doorzetten en in de aanloop naar de verkiezingen een grote voorsprong had) werd ingehaald door Netanyahu.

Om nog maar te zwijgen over met wie er een 'tweestatenoplossing' zou worden getekend en dat was aardsterrorist Yasser Arafat, een halve Egyptenaar die een nationale identiteit fabriceerde voor de Arabieren in de regio om als wapen te gebruiken tegen Israël en tevens een 'tweestatenoplossing' slechts als een 'tijdelijke oplossing' zag.
Je suggereerde dat de Palestijnen een decennia oude oorlog zijn begonnen. Overigens Netanyahu financierde Hamas waardoor ze aanslagen konden plegen. En Netanyahu zorgde ervoor dat er zodanig een haat klimaat op Rabin opkwam, dat het zijn leven kostte
pi_219415806
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2025 13:46 schreef MoreDakka het volgende:
En ja duh, dit soort dingen zijn puur politiek en zullen dat ook altijd zijn. Alleen al het feit dat er een aantal landen zijn dat niet hoeft te kwalificeren maakt het hele idee dat dit gebeuren neutraal zou moeten zijn al belachelijk.
Dat een aantal landen altijd mee mag doen is niet zozeer een politieke kwestie maar meer een financiële. Die landen betalen namelijk ook meer aan de EBU.
pi_219415833
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2025 13:53 schreef Adonis.Nieuwbouw het volgende:

[..]
Je suggereerde dat de Palestijnen een decennia oude oorlog zijn begonnen. Overigens Netanyahu financierde Hamas waardoor ze aanslagen konden plegen. En Netanyahu zorgde ervoor dat er zodanig een haat klimaat op Rabin opkwam, dat het zijn leven kostte
Netanyahu heeft nooit Hamas gefinancierd en zeker niet in de jaren 1990. Lees je in over de geschiedenis van dit conflict.
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2025 13:52 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Wat mij betreft wordt Azerbaijan om deze reden ook uitgesloten.

Het is goed dat je dit aanhaalt, want Israel heeft wapens geleverd aan Azerbaijan om die etnische zuivering uit te kunnen voeren. Je geeft alleen maar weer een extra reden om Israel uit te sluiten.
Azerbeidzjan krijgt met name wapens van Turkije, Servië, Tsjechië en Italië. Zie ook:
quote:
In 2023, Azerbaijan imported $23.2M of Weapons, becoming the 69th largest importer of Weapons (out of 209) in the world. During the same year, Weapons were the 20th most imported product (out of 21) in Azerbaijan. In 2023, Azerbaijan imported Weapons primarily from: Egypt ($17.1M), Turkey ($3.21M), Serbia ($1.67M), Czechia ($756k), and Italy ($347k).

The fastest growing origins for Weapons imports in Azerbaijan between 2022 and 2023 were: Czechia ($704k), Italy ($257k), and Turkey ($242k)

Bron
Ook maar uitsluiten dan? De spoeling wordt zo wel erg dun.
pi_219415890
quote:
Als sommige omroepen daar niet aan mee willen doen om politieke redenen dan moeten ze dat inderdaad zelf weten. Maar dan snap ik niet zo goed waarom er dan geen andere omroep iemand kan sturen?
Die omroep moet dan wel lid zijn van de EBU. En daar aan meebetalen en nog aan allerlei voorwaarden voldoen. Geen idee of in Nederland nog omroepen zijn die ook lid zijn.
  roze vrijdag 5 december 2025 @ 14:06:11 #22
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_219415895
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2025 14:05 schreef Ann-Lynn het volgende:

[..]
Die omroep moet dan wel lid zijn van de EBU. En daar aan meebetalen en nog aan allerlei voorwaarden voldoen. Geen idee of in Nederland nog omroepen zijn die ook lid zijn.
Volgens mij niet
pi_219415904
quote:

En er is op zich ook niets mis mee, het hele idee is volgens mij een soort verbroedering tussen de Europese landen enzo. Als sommige omroepen daar niet aan mee willen doen om politieke redenen dan moeten ze dat inderdaad zelf weten. Maar dan snap ik niet zo goed waarom er dan geen andere omroep iemand kan sturen?
Die vroeg ik me ook al af
Laat de EO het lekker doen of zo
pi_219415950
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2025 13:54 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Dat een aantal landen altijd mee mag doen is niet zozeer een politieke kwestie maar meer een financiële. Die landen betalen namelijk ook meer aan de EBU.
Dat is dus een politieke kwestie, die landen betalen niet alleen maar meer omdat ze zo lief zijn hé.
pi_219415969
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2025 14:05 schreef Ann-Lynn het volgende:

[..]
Voor zover ik kan zien zijn alle omroepen 'members'.

https://www.ebu.ch/about/members

Die andere voorwaarden zullen dan wel het obstakel zijn maar het lijkt me niet onmogelijk dat een andere omroep gewoon in zou kunnen stappen.
  roze vrijdag 5 december 2025 @ 14:19:47 #26
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_219416017
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2025 14:14 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Voor zover ik kan zien zijn alle omroepen 'members'.

https://www.ebu.ch/about/members

Die andere voorwaarden zullen dan wel het obstakel zijn maar het lijkt me niet onmogelijk dat een andere omroep gewoon in zou kunnen stappen.
Ik zie alleen maar zenders van de NPO er tussen staan.
pi_219416045
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 december 2025 14:19 schreef Ama het volgende:

[..]
Dus in theorie zou de EO of BNN het wel kunnen overnemen, want die zijn lid.... de NPO is de koepel, maar de beslissing lag bij AvroTros en niet bij NPO. Denk alleen dat het echt te kortdag is voor andere omroepen of ze gaan sowieso mee in de beslissing van AvroTros en hebben bij voorbaat al geen interesse.
  roze vrijdag 5 december 2025 @ 14:24:00 #28
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_219416071
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2025 14:22 schreef Ann-Lynn het volgende:

[..]
Dus in theorie zou de EO of BNN het wel kunnen overnemen, want die zijn lid.... de NPO is de koepel, maar de beslissing lag bij AvroTros en niet bij NPO. Denk alleen dat het echt te kortdag is voor andere omroepen of ze gaan sowieso mee in de beslissing van AvroTros en hebben bij voorbaat al geen interesse.
Ik weet eerlijk gezegd niet of dat zou kunnen.
pi_219416114
Kan mij dit kutoorlog boeien. Sneu gedoe dit
pi_219416142
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 december 2025 14:19 schreef Ama het volgende:

[..]
Ja, een van hen zou het kunnen doen dus. AVROTROS besloot er uit te stappen, niet NPO.

Tenzij er een soort exclusiviteitscontract is met AVROTROS ofzo, dat weet ik natuurlijk niet.
  roze vrijdag 5 december 2025 @ 14:46:56 #31
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_219416233
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2025 14:33 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Ja, een van hen zou het kunnen doen dus. AVROTROS besloot er uit te stappen, niet NPO.

Tenzij er een soort exclusiviteitscontract is met AVROTROS ofzo, dat weet ik natuurlijk niet.
Poeh daar durf ik niet met zekerheid antwoord op te geven eerlijk gezegd. Misschien iemand die dit leest die het wel met zekerheid weet.
pi_219416634
Nou dan doet Davina maar mooi mee in 2027 :P
Ook in moeilijke tijden.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 5 december 2025 @ 15:41:30 #33
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_219416639
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2025 14:29 schreef OxygeneFRL het volgende:
:') :') :')

Eens met de boodschap, maar Jezus wat een hypocriete uitspraak van jou.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_219416650
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 december 2025 12:30 schreef Ama het volgende:

[..]
Mijn muzieksmaak over het algemeen ook niet maar ik vind het Songfestival wel leuk. 🤷🏼‍♀️
Ik kijk gewoon nog.

Als je moet wachten tot alle conflicten/oorlogen voorbij zijn kan je nooit meer kijken, denk ik.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  Moderator vrijdag 5 december 2025 @ 17:56:12 #35
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_219417463
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2025 07:01 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Context.

Hier speelt heel erg mee wat de delegatie van Israël in 2024 heeft gedaan en voor Nederland is dat natuurlijk het moeilijkst te verkroppen van allemaal ivm die belachelijke DQ voor Joost.

We hadden vorig jaar al niet moeten gaan.
Precies, daarom neemt niemand de AVROTROS (naast de EBU) nog serieus.
What can change the nature of a man?
  vrijdag 5 december 2025 @ 18:01:16 #36
13456 AchJa
Shut up!!!
  vrijdag 5 december 2025 @ 18:06:48 #37
319979 Fok-it
All is well
pi_219417556
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2025 14:29 schreef OxygeneFRL het volgende:
Zegt hij met zijn Israël vlaggetje
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  Redactie Sport vrijdag 5 december 2025 @ 18:07:01 #38
274204 crew  Mexicanobakker
pi_219417558
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2025 17:56 schreef Coco het volgende:

[..]
Precies, daarom neemt niemand de AVROTROS (naast de EBU) nog serieus.
:Y
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_219422377
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 december 2025 13:41 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Israël verdedigt zichzelf tegen uitsluiting en de ongefundeerde haatcampagne waar het land mee te maken krijgt, wat is daar mis mee?
Loop je ook zo te janken over Rusland? Die verdedigen zich ook alleen maar tegen die haatcampagne.

Goh, hoe durven mensen humanitaire en oorlogsmidaden te veroordelen hè Howard. Hoe durven ze!

quote:

Opmerkelijk genoeg horen we hier niemand over die het zegt zo nauw te nemen met mensenrechten, waarbij dit argument dan ook weer heel selectief wordt toegepast op Israël.
Dat is letterlijk onzin.
Israël werd een tijdje benoemd omdat we het land als Westers zagen. Wat ze dus duidelijk niet zijn.

Maar op andere conflicten wordt genoeg aandacht gegeven. Maar dat zie jij natuurlijk niet.
Er is geen extra aandacht op Israël.
pi_219422383
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2025 00:26 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Dan ben je dus een GeNoCiDe liefhebber. Heb ik uit betrouwbare bronnen van een aantal subforums hier.

Wel hilarisch dat op andere sociale media de meeste reacties neerkomen op 'Israël ligt toch helemaal niet in Europa!?' Grote ESF fans, duidelijk :+
Want? Oorlogs en humanitaire misdaden, waaronder genocide, moet je maar goedpraten en toelaten?
Nee....

Owh en idd, Israël ligt niet in Europa.
Nou weet ik ook wel dat het ESF pure politiek is, maar zo'n barbaars land hoort op geen enkele manier bij Europa.
pi_219422419
Irrelevante zandbak Israël lijkt me een slechte reden om wel of niet mee te doen aan het songfestival.

Anderzijds, songfestival is toch het laagste soort vermaak. Iets voor korfballers enzo.
Conscience do cost.
  zaterdag 6 december 2025 @ 10:01:07 #42
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_219422694
Zouden ze vaker moeten doen zonde van het geld meedoen aan deze lhtbq freak feest.
Hoe gestoorder de act hoe meer kans op winst.

Vroeger was er nog wel eens iets van kwaliteit.
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
pi_219422866
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2025 00:26 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Dan ben je dus een GeNoCiDe liefhebber. Heb ik uit betrouwbare bronnen van een aantal subforums hier.

Wel hilarisch dat op andere sociale media de meeste reacties neerkomen op 'Israël ligt toch helemaal niet in Europa!?' Grote ESF fans, duidelijk :+
Ja daar lat ik me niet door chanteren door zulke uitspreken hoor. Ik kijk gewoon en dat typ ik hier ook.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_219423240
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2025 09:10 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Nou weet ik ook wel dat het ESF pure politiek is, maar zo'n barbaars land hoort op geen enkele manier bij Europa.
Soms vraag ik me weleens af wanneer bepaalde mensen die compilatiefilmpjes zien van ESF winnaars, er gelijk stoom uit hun oren komt bij het zien van bepaalde wit/blauwe overwinningen (vooral ironisch inzake de laatste 2 keer).

Maar ach, het is wel altijd mooi om te zien wie er geen ESF of voetbal volgt.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_219428224
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2025 09:09 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Loop je ook zo te janken over Rusland? Die verdedigen zich ook alleen maar tegen die haatcampagne.

Goh, hoe durven mensen humanitaire en oorlogsmidaden te veroordelen hè Howard. Hoe durven ze!
[..]
Dat is letterlijk onzin.
Israël werd een tijdje benoemd omdat we het land als Westers zagen. Wat ze dus duidelijk niet zijn.

Maar op andere conflicten wordt genoeg aandacht gegeven. Maar dat zie jij natuurlijk niet.
Er is geen extra aandacht op Israël.
Rusland is natuurlijk zelf een oorlog begonnen tegen Oekraïne. Mbt het Midden-Oosten zien we daar dat de Palestijnen een oorlog waren begonnen tegen Israël.

En daarom is het ook vreemd om in de ene situatie de aangevallen partij te steunen (logisch) maar in de andere situatie de aanvallende partij (niet logisch). Zowel Oekraïne als Israël zijn slachtoffers, de Russen en de Palestijnen de daders.
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2025 09:10 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Want? Oorlogs en humanitaire misdaden, waaronder genocide, moet je maar goedpraten en toelaten?
Nee....

Zoals we weten is er nooit een genocide geweest. En een land uitsluiten op basis van een leugen zou natuurlijk niet juist zijn.
pi_219428290
Maakt toch helemaal niks uit...wordt niet heel serieus genomen verder toch die poppenkast?
  zaterdag 6 december 2025 @ 21:11:04 #47
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_219428391
quote:
14s.gif Op zaterdag 6 december 2025 20:53 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Zoals we weten is er nooit een genocide geweest. En een land uitsluiten op basis van een leugen zou natuurlijk niet juist zijn.
https://www.ohchr.org/en/(...)-un-commission-finds

En de link naar het rapport:

https://www.ohchr.org/sit(...)n/a-hrc-60-crp-3.pdf
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  zaterdag 6 december 2025 @ 21:29:39 #48
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219428617
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2025 12:43 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Wat dan?

Gewoon geen kamikaze acties doen die niks opleveren maar waar we enkel onzelf mee hebben. De situatie in Gaza wordt niet beter hierdoor.

Laat onze delegatie lekker de zaal verlaten ofzo als Israel optreedt. Of een ander soort actie om je afkeuring te laten blijken. Maar niet dit.
pi_219428964
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2025 21:29 schreef Hexagon het volgende:
Gewoon geen kamikaze acties doen die niks opleveren maar waar we enkel onzelf mee hebben. De situatie in Gaza wordt niet beter hierdoor.

Laat onze delegatie lekker de zaal verlaten ofzo als Israel optreedt. Of een ander soort actie om je afkeuring te laten blijken. Maar niet dit.
Je kunt je natuurlijk ook afvragen wat we eraan hebben om wel mee te doen.
  zaterdag 6 december 2025 @ 22:13:27 #50
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219429042
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2025 22:03 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Je kunt je natuurlijk ook afvragen wat we eraan hebben om wel mee te doen.
Hetgene we er altijd aan hebben. Een leuke avond voor degenen die van campmuziek houden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')