abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219413394
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 december 2025 08:53 schreef miss_sly het volgende:

[..]
"We zijn eruit" heb ik nog niet gehoord, eigenlijk.
Ik vind het positieve wel een fijn contrast ten opzichte van Rutte 4 en meer nog kabinet Schoof. Denk dat het alleen maar goed is om te laten zien hoe het ook kan!
  vrijdag 5 december 2025 @ 09:08:05 #152
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_219413396
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2025 08:45 schreef Lurf het volgende:
Het verbaast mij vooral hoe snel de draai is gemaakt van "we zijn eruit" naar "het wordt niets meer". Of Buma is een briljant strateeg en zijn eindspel moet nog op de wagen, of hij heeft echt geen idee waar hij mee bezig is. Ik verwacht dat de VVD best bereid is om te onderhandelen, zelfs met GL/PvdA (was het niet Rutte die voorstelde dat ze maar moesten fuseren om aan de formatietafel te mogen?), maar dat moet ze wel iets opleveren, en meer dan ze nu al hebben. Voor minder dan het premierschap zou ik het niet doen als ik Yesilgöz was. En het torentje is veel wisselgeld waard, zoals we met Rutte hebben gezien.
Werkelijk nog nooit iets gehoord wat ook maar in buurt kwam van "We zijn eruit".
pi_219413423
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2025 09:08 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Werkelijk nog nooit iets gehoord wat ook maar in buurt kwam van "We zijn eruit".
De sfeer is goed
pi_219413432
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2025 09:11 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
De sfeer is goed
Vraag me af of die over 50 minuten nog goed is.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  Moderator vrijdag 5 december 2025 @ 09:13:41 #155
5428 crew  miss_sly
pi_219413443
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2025 09:07 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Ik vind het positieve wel een fijn contrast ten opzichte van Rutte 4 en meer nog kabinet Schoof. Denk dat het alleen maar goed is om te laten zien hoe het ook kan!
Zeker. Ik vind dat het tussenverslag ook dat positieve ademt. Ik hou daar wel van.
Maar zo positief dat iemand heeft gezegd "we zijn eruit" heb ik het nog niet gehoord of gelezen deze ronde. Toch?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 5 december 2025 @ 09:14:30 #156
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_219413448
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 december 2025 08:50 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Laten ze nou alle vier als grote partijen het risico delen van afbreuk als ze het niet goed doen. Maak een goed doordacht akkoord waarbij iedereen wat toegeeft en iedereen wat claimt. Gun elkaar wat en kijk écht naar hoe Nederland verder kan.
Je zou toch zeggen dat dit niet teveel gevraagd is van lui die wij met ons belastinggeld betalen om ons land te besturen.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  Moderator vrijdag 5 december 2025 @ 09:14:35 #157
236264 crew  capricia
pi_219413449
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2025 09:11 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
De sfeer is goed
Geen onvertogen woord over partijen en personen waar je mee moet formeren idd. Maar inwendig zullen ze wel eens vloeken. Jetten helemaal. :D
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  vrijdag 5 december 2025 @ 09:25:10 #158
222927 Lurf
All you need is Lurf
pi_219413544
Met "we" bedoel ik D66 en CDA. Dat ze er samen uit zijn heb ik maandag toch op diverse plekken gelezen. Ik had wel verwacht dat de euforie zou inzakken als een soufflé die te vroeg uit de oven is gehaald, maar toch pas na een Kamerdebat. Dat Buma nu degene is die een domper op de feestvreugde van maandag zet begrijp ik niet.

Ik zie de formatie verder ook niet als meer dan een spelletje. Een kreet als "landsbelang" is een holle term. We hebben een regering, die weliswaar demissionair is, maar niet vleugellam. De urgentie van een snelle formatie is er niet. De problemen van vandaag zijn dezelfde onopgeloste problemen als die van eergisteren, dus iedereen die roept dat het nu "echt anders moet" heeft een heel boterpakhuis op z'n hoofd.

Iedere dag die de formatie langer duurt benadrukt de urgentie om nu eens echt tot een hervorming van het staatsbestel over te gaan. Laten we het daar eens over hebben. Intussen gun ik Schoof wel dat hij het record van Rutte als langstzittende premier verbreekt.
Never explain, never apologize.
  Moderator vrijdag 5 december 2025 @ 09:29:10 #159
236264 crew  capricia
pi_219413570
Maar goed. D66 heeft JA21 toch nog niet definitief uitgesloten?

Dat lijkt me wel een opening.
Dat ze op punten ver uit elkaar liggen, is een feit.
Maar niet geschoten is altijd mis.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator vrijdag 5 december 2025 @ 09:30:46 #160
5428 crew  miss_sly
pi_219413584
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2025 09:25 schreef Lurf het volgende:
Met "we" bedoel ik D66 en CDA. Dat ze er samen uit zijn heb ik maandag toch op diverse plekken gelezen. Ik had wel verwacht dat de euforie zou inzakken als een soufflé die te vroeg uit de oven is gehaald, maar toch pas na een Kamerdebat. Dat Buma nu degene is die een domper op de feestvreugde van maandag zet begrijp ik niet.

Ik zie de formatie verder ook niet als meer dan een spelletje. Een kreet als "landsbelang" is een holle term. We hebben een regering, die weliswaar demissionair is, maar niet vleugellam. De urgentie van een snelle formatie is er niet. De problemen van vandaag zijn dezelfde onopgeloste problemen als die van eergisteren, dus iedereen die roept dat het nu "echt anders moet" heeft een heel boterpakhuis op z'n hoofd.

Iedere dag die de formatie langer duurt benadrukt de urgentie om nu eens echt tot een hervorming van het staatsbestel over te gaan. Laten we het daar eens over hebben. Intussen gun ik Schoof wel dat hij het record van Rutte als langstzittende premier verbreekt.
Ja, oke, met deze tekst en je laatste zin als uitsmijter is het voor mij duidelijk dat ik met jou geen zinnig gesprek hierover kan hebben. Dus daar ga ik dan ook mijn tijd niet aan spenderen.
pi_219413591
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 december 2025 09:29 schreef capricia het volgende:
Maar goed. D66 heeft JA21 toch nog niet definitief uitgesloten?

Dat lijkt me wel een opening.
Dat ze op punten ver uit elkaar liggen, is een feit.
Maar niet geschoten is altijd mis.
D66 heeft wel net zo hard uitgesloten dat ze als flank met 3 conservatievere en rechtsere partijen in een kabinet gaan zitten als de VVD dat met GLPvdA heeft gedaan. D66 heeft daarbij JA21 niet uitgesloten, omdat ze varianten met JA21 en GLPvdA best een kans willen geven.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_219413612
quote:
18s.gif Op vrijdag 5 december 2025 09:14 schreef Perrin het volgende:

[..]
Je zou toch zeggen dat dit niet teveel gevraagd is van lui die wij met ons belastinggeld betalen om ons land te besturen.
Niets menselijks is politici vreemd Perrin, zo merk je maar weer. Ik heb ook wel bij bedrijven gewerkt waar werknemers, al werden ze door het bedrijf betaald, alles op alles zetten om de sfeer te verzieken. Ik heb zelfs wel gemerkt dat die werknemers juist beloond werden voor hun slechte gedrag, om ze daarmee hopelijk in een positievere flow te krijgen.
  Moderator vrijdag 5 december 2025 @ 09:36:31 #163
5428 crew  miss_sly
pi_219413638
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2025 09:34 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Niets menselijks is politici vreemd Perrin, zo merk je maar weer. Ik heb ook wel bij bedrijven gewerkt waar werknemers, al werden ze door het bedrijf betaald, alles op alles zetten om de sfeer te verzieken. Ik heb zelfs wel gemerkt dat die werknemers juist beloond werden voor hun slechte gedrag, om ze daarmee hopelijk in een positievere flow te krijgen.
Dat is waar.
Toch hoop ik heel erg dat Yesilgöz niet beloond gaat worden. Ik vind de arrogantie dusdanig stuitend dat ik dat echt heel erg zou vinden.
pi_219413663
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 december 2025 09:36 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dat is waar.
Toch hoop ik heel erg dat Yesilgöz niet beloond gaat worden. Ik vind de arrogantie dusdanig stuitend dat ik dat echt heel erg zou vinden.
Je zou toch ook willen dat de VVD en de BBB iets meer gevraagd worden van "hoe vind je zelf dat het gaat" met betrekking tot het beleidsmakend karakter van rompkabinet Schoof danwel de kolere zooi sinds de nareis op nareis op nareis op nareis?
  vrijdag 5 december 2025 @ 09:39:21 #165
222927 Lurf
All you need is Lurf
pi_219413669
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 december 2025 09:36 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dat is waar.
Wie gun je dan wel een beloning voor arrogantie? Klaver? Jetten?

Ik wil maar zeggen: het ligt helemaal aan je perspectief.
Never explain, never apologize.
pi_219413695
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2025 09:39 schreef Lurf het volgende:

[..]
Wie gun je dan wel een beloning voor arrogantie? Klaver? Jetten?

Ik wil maar zeggen: het ligt helemaal aan je perspectief.
Je kunt van Klaver zeggen wat je wil, maar die is absoluut het minst arrogant in deze hele formatie. Die heeft echt alleen steeds aangegeven om met letterlijk iedereen te willen onderhandelen (op FvD en PVV na, maar daar is toch geen meerderheid te vinden).
  vrijdag 5 december 2025 @ 09:45:43 #167
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_219413739
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2025 09:34 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Behoorlijk, vooral door zichzelf, overgewaardeerde diersoort, die mens.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  vrijdag 5 december 2025 @ 09:54:03 #168
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_219413823
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 december 2025 08:49 schreef Hanca het volgende:

[..]
Vooral deze formatie is uniek. Elke voorgaande formatie verliep volgens een vast stramien: verkenner, die laat alle partijen langs komen, geeft een advies welke partijen bij elkaar moeten gaan zitten (altijd een meerderheid vertegenwoordigend) en vervolgens gaan die partijen binnen een week na installatie van de Kamer inhoudelijk onderhandelen. Zo uniek zou dat niet zijn.

Deze formatie is uniek omdat deze afwijkt. Inderdaad omdat er een binnen de eigen partij al meermaals ten dode opgeschreven lijsttrekker (die daarom gekke sprongen maakt) niet aan tafel wil komen. Er ligt gewoon 1 logische optie na de verkiezingen en de ervaring van alle voorgaande keren is dat die logische optie binnen 2 weken met elkaar aan tafel zit, waarbij onderhandelingen natuurlijk niet altijd lukken. Nu gebeurt dat niet en zijn er noodgrepen nodig, dat is gewoon bijzonder en dat mag je best als chaos typeren: er is namelijk nu niemand die weet wat er in het komende verslag van de informateur moet staan en welk advies hij moet geven.

"Geef maar terug aan de PVV" past niet binnen de opdracht van de informateur, die een coalitie met kans van slagen moet adviseren en in zijn gesprekken duidelijk heeft gehoord dat alles met de PVV geen kans van slagen heeft. Adviseren naar de PVV te kijken mag Buma dus niet eens.
Ik bedoelde vooral te zeggen dat bij elke formatie wordt gekeken waar de kansen liggen en op welke manier dit het beste aangevlogen kan worden. Dit verschilt immers per keer.

Maar je hebt gelijk, dit keer is het verloop uniek.
  Moderator vrijdag 5 december 2025 @ 09:55:06 #169
5428 crew  miss_sly
pi_219413832
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2025 09:42 schreef Hanca het volgende:

[..]
Je kunt van Klaver zeggen wat je wil, maar die is absoluut het minst arrogant in deze hele formatie. Die heeft echt alleen steeds aangegeven om met letterlijk iedereen te willen onderhandelen (op FvD en PVV na, maar daar is toch geen meerderheid te vinden).
Ik vind Jetten en Bontenbal ook niet arrogant. En Struis en Bikker ook niet. Om er een paar te noemen.
  vrijdag 5 december 2025 @ 10:01:29 #170
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219413875
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2025 08:17 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]
Vaak mensen die verwachten dat aangeschoven partijen wel even bij het kruisje zou tekenen.
Terwijl het juist andersom is. Soms kan de kleinste partij er naar verhouding nog het meeste uitslepen!
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_219413885
De VVD heeft haar liberale veren verloren.
Het is onder aanvoering van raspoetinachtige Kamp in een rechts conservatieve dogmatische partij getransformeerd. Daar is momenteel niets aan te doen.
Het landsbelang is voor deze partij niet van het hoogste belang, ook al is het concept regeringsprogramma nog zo in hun voordeel en wordt het door liberale voormannen zeer hoog aangeslagen.
Het dogmatisch rechts conservatisme prevaleert.
pi_219413911
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 december 2025 09:55 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik vind Jetten en Bontenbal ook niet arrogant. En Struis en Bikker ook niet. Om er een paar te noemen.
Struijs en Bikker hebben natuurlijk een totaal andere positie, die zitten eigenlijk in hetzelfde schuitje als wij. Afwachten wat er komt.

Bontenbal heeft inderdaad ook nog helemaal niks uitgesloten, volgens mij.
  vrijdag 5 december 2025 @ 10:05:58 #173
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219413912
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2025 10:02 schreef Pegos het volgende:
De VVD heeft haar liberale veren verloren.
Het is onder aanvoering van raspoetinachtige Kamp in een rechts conservatieve dogmatische partij getransformeerd. Daar is momenteel niets aan te doen.
Het landsbelang is voor deze partij niet van het hoogste belang.
Het dogmatisch rechts conservatieve prevaleert.
Maar de VVD is ook klassiek liberaal. Dat is vaak ook rechts van oudsher.
Jij bedoelt met "liberaal" een soort sociaalmaatschappelijke anarchie of "romantiek" zoals dat in de litteratuur wordt uitgedrukt. Maar dat heeft niets, maar dan ook niets te maken met het gedachtegoed van de VVD.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  Moderator vrijdag 5 december 2025 @ 10:07:44 #174
5428 crew  miss_sly
pi_219413926
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2025 10:05 schreef Hanca het volgende:

[..]
Struijs en Bikker hebben natuurlijk een totaal andere positie, die zitten eigenlijk in hetzelfde schuitje als wij. Afwachten wat er komt.

Bontenbal heeft inderdaad ook nog helemaal niks uitgesloten, volgens mij.
Jetten ook niet. Hij heeft alleen, net als Bontenbal, aangegeven dat met sommige partijen het verschil wel heel groot is en dat het moeilijk lijkt om daarmee tot een akkoord te komen.
  Moderator vrijdag 5 december 2025 @ 10:10:06 #175
236264 crew  capricia
pi_219413946
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2025 09:32 schreef Hanca het volgende:

[..]
D66 heeft wel net zo hard uitgesloten dat ze als flank met 3 conservatievere en rechtsere partijen in een kabinet gaan zitten als de VVD dat met GLPvdA heeft gedaan. D66 heeft daarbij JA21 niet uitgesloten, omdat ze varianten met JA21 en GLPvdA best een kans willen geven.
Mooi. Dan is het dus niet op inhoud dat JA21 en D66 niet kunnen praten.
There is a name for it:
We call them Poor"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')