Yesilgöz sluit de VVD uit, niemand anders doet dat.quote:Op vrijdag 5 december 2025 11:04 schreef capricia het volgende:
[..]
Als je van mening bent dat je de VVD niet serieus moet nemen, misschien die partij ook maar uit gaan sluiten?
Waarom zou je überhaupt willen praten met een partij die je niet serieus neemt.
Het is niet te vroeg, want werkelijk bijna iedere serieuze partij wil zo snel mogelijk een nieuw, goed werkend kabinet. Dan is het redelijk onverantwoordelijk en behoorlijk vreemd om geen grote stappen te willen zetten omdat het nog veel te vroeg zou zijn. Het is al te laat, zelfs, maar dus zou men gebaat zijn bij goede, grote stappen.quote:Op vrijdag 5 december 2025 11:02 schreef capricia het volgende:
[..]
Boos ben ik niet. Vind het vooral amusant. Deze dans.
Het is nog veel te vroeg voor grote stappen. De formatie is nog maar net begonnen en je ziet nu al de irritaties onderling.
Misschien moeten ze maar een andere informateur naar voren schuiven. Eentje die het wel kan.
Omdat er toch een regering gevormd moet worden.quote:Op vrijdag 5 december 2025 11:04 schreef capricia het volgende:
[..]
Als je van mening bent dat je de VVD niet serieus moet nemen, misschien die partij ook maar uit gaan sluiten?
Waarom zou je überhaupt willen praten met een partij die je niet serieus neemt.
Als Yesilgöz werkelijk denkt dat ze kans maakt op het torentje met dit gedrag, is ze echt wel van het padje.quote:Op vrijdag 5 december 2025 11:07 schreef capricia het volgende:
Maar ik zie de VVD nu geen grote stappen zetten. Waarom zouden ze?
Tenzij er heel wat hun kant op komt. Het torentje ofzo.
Daarom heeft Buma JA21 ook uitgenodigd vandaag. Hopelijk kan Jetten die stap zetten.quote:Op vrijdag 5 december 2025 11:08 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het is niet te vroeg, want werkelijk bijna iedere serieuze partij wil zo snel mogelijk een nieuw, goed werkend kabinet. Dan is het redelijk onverantwoordelijk en behoorlijk vreemd om geen grote stappen te willen zetten omdat het nog veel te vroeg zou zijn. Het is al te laat, zelfs, maar dus zou men gebaat zijn bij goede, grote stappen.
Maar de rest moet dat wél in jouw optiek? Bijzonder..quote:Op vrijdag 5 december 2025 11:07 schreef capricia het volgende:
En ook GL/PvdA.quote:Op vrijdag 5 december 2025 11:10 schreef capricia het volgende:
[..]
Daarom heeft Buma JA21 ook uitgenodigd vandaag. Hopelijk kan Jetten die stap zetten.
Ze houdt gewoon vast aan wat ze de kiezer beloofd heeft. Ik heb daar wel respect voor.quote:Op vrijdag 5 december 2025 11:10 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Als Yesilgöz werkelijk denkt dat ze kans maakt op het torentje met dit gedrag, is ze echt wel van het padje.
Waarom moet D66 wél een stap zetten eigenlijk en de VVD niet?quote:Op vrijdag 5 december 2025 11:10 schreef capricia het volgende:
[..]
Daarom heeft Buma JA21 ook uitgenodigd vandaag. Hopelijk kan Jetten die stap zetten.
Ik niet. Helemaal niet zelfs.quote:Op vrijdag 5 december 2025 11:11 schreef capricia het volgende:
[..]
Ze houdt gewoon vast aan wat ze de kiezer beloofd heeft. Ik heb daar wel respect voor.
Ja, die zouden inderdaad ook de stap kunnen zetten om te gaan gedogen.quote:
Ik niet in deze mate. En op dit onderwerp. In de situatie waarin Nederland en met name de Nederlandse politiek zich bevindt.quote:Op vrijdag 5 december 2025 11:11 schreef capricia het volgende:
[..]
Ze houdt gewoon vast aan wat ze de kiezer beloofd heeft. Ik heb daar wel respect voor.
En waarom moet GLPvdA wél een stap zetten en de VVD niet?quote:Op vrijdag 5 december 2025 11:12 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja, die zouden inderdaad ook de stap kunnen zetten om te gaan gedogen.
Zo zijn er al weer meer opties.
En Yesilgöz om met hen in zee te gaan.quote:Op vrijdag 5 december 2025 11:12 schreef capricia het volgende:
[..]
Zo werkt dat natuurlijk niet, Klaver is geen cuck.quote:Op vrijdag 5 december 2025 11:12 schreef capricia het volgende:
[..]
Zo zie je maar dat je op veel verschillende manieren naar zaken kunt kijken. En er niet 1 waarheid is.quote:Op vrijdag 5 december 2025 11:13 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En Yesilgöz om met hen in zee te gaan.
Maar goed, ik ga stoppen met op je reageren, want dit gaat nergens heen.
Landsbelang toch?quote:Op vrijdag 5 december 2025 11:14 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Zo werkt dat natuurlijk niet, Klaver is geen cuck.
Jij houdt vast aan één waarheid. Dus ik zie niet welke les je nu denkt me geleerd te hebben.quote:Op vrijdag 5 december 2025 11:14 schreef capricia het volgende:
[..]
Zo zie je maar dat je op veel verschillende manieren naar zaken kunt kijken. En er niet 1 waarheid is.
Dat Yesilgöz niet beweegt is volkómen logisch (waarom zouden ze tenzij ze de premier mogen leveren?), dat de rest niet beweegt is beláchelijk..quote:Op vrijdag 5 december 2025 11:14 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Zo werkt dat natuurlijk niet, Klaver is geen cuck.
Dan kunnen ze in de regering. Niet in de regering maar wel gedogen is geen landsbelang, dat is VVD-belang, dat is wat anders.quote:
Maar dat geldt totáál niet voor de VVD toch volgens jou? Want waarom zouden die bewegen tenzij ze het premierschap in de schoot geworpen krijgen als beloning voor hun bizarre gedrag? Toch?quote:
Los van de samenstelling van een coalitie heeft Yesilgoz door helemaal opnieuw te willen beginnen de relatie met D66 en CDA nog verder onder druk gezet. Waar die partijen inhoudelijk al keuzes gemaakt hebben en daarbij ook pijn genomen hebben, wil Yesilgoz nog steeds vooral dingen niet. Daar valt op deze manier niet mee te werken.quote:Op vrijdag 5 december 2025 10:50 schreef Hanca het volgende:
[..]
Waarom zou je Yeşilgöz haar zin geven?
Ik denk juist dat die optie volledig afgeschoten is door de huiding van Yeşilgöz.
Ach, D66 weet ook prima dat PvdA/Groenlinks niet acceptabel is voor de VVD. Dit is gewoon een spelletje van D66.quote:Op donderdag 4 december 2025 21:20 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Ach, de VVD weet ook prima dat JA21 niet acceptabel is voor normale partijen. Dus dit is gewoon een spelletje van de VVD.
JA21 is best acceptabel voor D66, trap niet in het VVD-frame.quote:Op donderdag 4 december 2025 21:20 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Ach, de VVD weet ook prima dat JA21 niet acceptabel is voor normale partijen. Dus dit is gewoon een spelletje van de VVD.
Waarom hebben sommige mensen het alléén over D66? Het CDA is volgens hen niet betrokken ofzo?quote:Op vrijdag 5 december 2025 11:20 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Ach, D66 weet ook prima dat PvdA/Groenlinks niet acceptabel is voor de VVD. Dit is gewoon een spelletje van D66.
Er zijn wel twee grote verschillen en dat is dat (GL)PVDA een grote bestuurstraditie heeft en niet bestaat uit partijhoppers. Bovendien respecteert deze partij in tegenstelling tot JA21 wel de rechtstaat. Dat is voor deze VVD natuurlijk een groot nadeelquote:Op vrijdag 5 december 2025 11:20 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Ach, D66 weet ook prima dat PvdA/Groenlinks niet acceptabel is voor de VVD. Dit is gewoon een spelletje van D66.
En als beloning voor het verliezen van eenderde van de zetels in amper twee jaar tijd tijdens twee verkiezingen. Want dat het er 22 werden in plaats van 14 wordt gevierd als een overwinning, maar de werkelijkheid is dat het van 36-24-22 is gegaan.quote:Op vrijdag 5 december 2025 11:18 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Maar dat geldt totáál niet voor de VVD toch volgens jou? Want waarom zouden die bewegen tenzij ze het premierschap in de schoot geworpen krijgen als beloning voor hun bizarre gedrag? Toch?
Héél bijzonder allemaal.
True!quote:Op vrijdag 5 december 2025 11:28 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En als beloning voor het verliezen van eenderde van de zetels in amper twee jaar tijd tijdens twee verkiezingen. Want dat het er 22 werden in plaats van 14 wordt gevierd als een overwinning, maar de werkelijkheid is dat het van 36-24-22 is gegaan.
Daarom mogen ze nog wat verder radicaliseren. Dan is het afgelopen met ze en kunnen ze misschien fuseren met PVV/JA21.quote:Op vrijdag 5 december 2025 11:28 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En als beloning voor het verliezen van eenderde van de zetels in amper twee jaar tijd tijdens twee verkiezingen. Want dat het er 22 werden in plaats van 14 wordt gevierd als een overwinning, maar de werkelijkheid is dat het van 36-24-22 is gegaan.
Dus dat hebben ze nu min of meer gedaan?quote:Op vrijdag 5 december 2025 10:44 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, de Kamer bepaalt. Als die Jan Pietersen uit Lutjebroek tot informateur aanwijzen met als opdracht eerst met PvdD en FvD te gaan praten, dan mag dat.
Ze hebben wel een blokkade op GLPvdA maar niet op FvD, dan weet je ook hoe laat het is en waar de VVD echt staat inzake Rusland-Oekraine (dus backstage, niet voor de buhne).quote:Op vrijdag 5 december 2025 11:32 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Daarom mogen ze nog wat verder radicaliseren. Dan is het afgelopen met ze en kunnen ze misschien fuseren met PVV/JA21.
quote:Op vrijdag 5 december 2025 11:07 schreef capricia het volgende:
quote:Op vrijdag 5 december 2025 11:10 schreef capricia het volgende:
[..]
Dus als Yesilgoz dat doet is het goed maar Jetten moet die stap wel zetten?quote:Op vrijdag 5 december 2025 11:11 schreef capricia het volgende:
[..]
En GL/PvdA moet ook een stap zetten.quote:Op vrijdag 5 december 2025 11:12 schreef capricia het volgende:
[..]
Jetten en Bontebal gaan niet in een zelfmoord kabinet zitten dat het een jaar volhoudt en Yesilgoz en Eerdmans met de zetels vandoor laat gaan. En het vertrouwen in D66 en CDA voor eeuwig schaadt.quote:Op vrijdag 5 december 2025 00:02 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Zul je zien hoe snel Jetten onder druk vloeibaar wordt. Als de formatie naar de volgende gaat.
Dit zou ik dus ook willen. En alle partijen op Yesilgoz na.quote:Op vrijdag 5 december 2025 07:40 schreef OmniRocket het volgende:
Het is zeer onwaarschijnlijk, maar waarom geen PVDA/GL, D66, CDA, VVD, JA21?
Ga gewoon praten om eruit te komen.
Sommige punten zal je moeten laten varen en andere niet.
Maar dat willen ze niet omdat ze bang zijn kiezers te verliezen.
De VVD is niet Yesilgoz, en vice versa.quote:Op vrijdag 5 december 2025 11:40 schreef Adonis.Nieuwbouw het volgende:
Dit zou ik dus ook willen. En alle partijen op Yesilgoz na.
quote:Op vrijdag 5 december 2025 11:35 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
[..]
[..]
Dus als Yesilgoz dat doet is het goed maar Jetten moet die stap wel zetten?
[..]
En GL/PvdA moet ook een stap zetten.
Ik weet echt niet meer waar je eigenlijk voor staat en wat je nou werkelijk vindt? Want nu lijkt het meer een VVD-propagandakanaal op FOK!
quote:Op vrijdag 5 december 2025 11:12 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Waarom moet D66 wél een stap zetten eigenlijk en de VVD niet?
quote:Op vrijdag 5 december 2025 11:13 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
En waarom moet GLPvdA wél een stap zetten en de VVD niet?
GMTAquote:Op vrijdag 5 december 2025 11:16 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat Yesilgöz niet beweegt is volkómen logisch (waarom zouden ze tenzij ze de premier mogen leveren?), dat de rest niet beweegt is beláchelijk..![]()
![]()
Het verbaast mij dat een politicus van een partij van 4 zetels wordt uitgenodigd bij een NPO programma waarvan de politicus vorige week op Twitter hun collega's heeft lopen framen en hun leven onzeker heeft gemaakt.quote:Op vrijdag 5 december 2025 08:45 schreef miss_sly het volgende:
Zo zat Keijzer gisteren bij Pauw & de Wit ook te meesmuilen over hoe Jetten en Bontenbal het al een tijd hebben hoe zij wel fatsoenlijk politiek zouden bedrijven en dat ze daarmee wel snel een coalitie zouden smeden. "Nou, dat lukt ze dus niet".
Het heeft er toch echt alle schijn van.quote:Op vrijdag 5 december 2025 11:43 schreef nostra het volgende:
[..]
De VVD is niet Yesilgoz, en vice versa.
De premier van Nederland met 21 zetels.quote:Op vrijdag 5 december 2025 08:45 schreef Lurf het volgende:
Voor minder dan het premierschap zou ik het niet doen als ik Yesilgöz was.
Het probleem zit hem voor D66 in als ze met Ja21 gaan dat PvdA/GL zich niet coöperatief gaat opstellen. Dan kun alle D66 speerpunten als stikstof, klimaatbeleid en woningbouw in de ijskast. Dan krijgtde nieuwe fusiepartij bij volgende verkiezingen er veel zetels bij ten koste van D66.quote:Op vrijdag 5 december 2025 11:22 schreef -XOR- het volgende:
[..]
JA21 is best acceptabel voor D66, trap niet in het VVD-frame.
En de VVD heeft natuurlijk geen budget meer voor een campagne. Maar ze zullen niet de enige zijn. Verder zal alleen Geert zin hebben in nieuwe verkiezingen, want die is elke dag campagne gewend.quote:Op vrijdag 5 december 2025 10:22 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Toch denk ik dat in het geval van snel weer naar de stembus het tussenverslag, de positieve reacties en dan alsnog de weigering van Yesilgöz om te praten met GL/PvdA wel eens tegen VVD zou kunnen werken. Het tussenverslag werd ook in de samenleving behoorlijk breed positief ontvangen. Best kans dat meer mensen dan D66 en CDA gaan stemmen om te maken dat ze meer zetels krijgen. En met Klaver wellicht ook weer een aantal zetels erbij voor GL/PvdA. Ik weet niet of het een verstandig risico is om te nemen als VVD.
De VVD heeft een blokkade gelegd op GLPvdA, die willen onder geen beding in een regering met PvdAGL omdat negers. Zo'n blokkade op JA21 bestaat er niet vanuit D66. Hadden Eerdmans en co 22 zetels gehaald dan was een kabinet PvdAGL, D66, CDA, JA21 prima mogelijk geweest en nu zou een kabinet D66/JA21/CDA/PvdAGL/CU ook niet uitgesloten zijn, al wil Eerdmans dat niet.quote:Op vrijdag 5 december 2025 11:52 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Het probleem zit hem voor D66 in als ze met Ja21 gaan dat PvdA/GL zich niet coöperatief gaat opstellen. Dan kun alle D66 speerpunten als stikstof, klimaatbeleid en woningbouw in de ijskast. Dan krijgtde nieuwe fusiepartij bij volgende verkiezingen er veel zetels bij ten koste van D66.
Dat wordt een enkeltje goelag.quote:Op vrijdag 5 december 2025 10:50 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wat zou het vet zijn. Een Nederlandse premier die naar Moskou gaat om te praten over vrede en herstel van economische betrekkingen.
Bel mij als ze daar niemand voor kunnen vinden!
Ze heeft de kiezer niks beloofd.quote:Op vrijdag 5 december 2025 11:11 schreef capricia het volgende:
[..]
De laatste keer dat ik keek had D66/CDA de VVD nodig om tot een stabiele coalitie te komen.quote:
Als de VVD niet Yesilgoz was hadden ze haar na Douwe Bob eruit gegooid.quote:Op vrijdag 5 december 2025 11:43 schreef nostra het volgende:
[..]
De VVD is niet Yesilgoz, en vice versa.
Voor uitzicht op een werkbare situatie in beide Kamers rond stikstof zijn zowel PvdA/GL als de VVD nodig, niet enkel de VVD.quote:Op vrijdag 5 december 2025 12:06 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
De laatste keer dat ik keek had D66/CDA de VVD nodig om tot een stabiele coalitie te komen.
Wat is er in de tussentijd veranderd?
"Ja we hebben je nodig maar nee wij zetten niet de eerste stap hoor."
Wat is dat? Playing hard to get?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |