abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219395870
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2025 15:31 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Ik heb lange tijd ook gedacht dat het politieke midden vooral gewoon aan het werk moet gaan: moed tonen en de realiteit onder ogen zien. Maar als ik zie hoe vaak percepties onjuist zijn, als ik boeken lees zoals The Righteous Mind, en als ik merk hoe fel en volledig haaks mensen hier op elkaar reageren puur vanuit hun politieke kleur, dan begin ik te twijfelen of het echt zo werkt.

Het probleem lijkt veel dieper te zitten dan alleen beleid of daadkracht. We leven steeds meer in onze eigen werkelijkheden, met compleet verschillende percepties, overtuigingen en morele kaders. Als mensen de wereld zo fundamenteel anders ervaren, dan is het niet genoeg als het midden betere plannen maakt, die plannen bereiken de ander niet eens meer, of worden direct gewantrouwd. Misschien ligt de uitdaging dus niet alleen in “meer lef tonen”, maar in het herstellen van gedeelde feiten, gedeelde taal en gedeelde werkelijkheid.
Het is een illusie om te denken dat dat er ooit was.
pi_219395946
Aardig verhaal om op verder te borduren. Benieuwd naar de reacties.
  dinsdag 2 december 2025 @ 18:23:25 #203
168739 Red_85
'echt wel'
pi_219395952
https://www.nu.nl/formati(...)uinigen-op-zorg.html

quote:
Een nieuwe maatregel is rekeningrijden. Daar moet volgens CDA en D66 toch weer op worden ingezet, nadat kabinet-Schoof plannen voor zo'n systeem juist van tafel veegde. De formerende partijen pleiten voor een variant waarbij automobilisten niet alleen per kilometer gaan betalen, maar ook extra moeten afrekenen in de spits.
Komt dit spook ook weer terug. Gedram, gejammer en gezeur. Sodemieter op joh.
Auto's worden zuiniger, we moeten straks al elektrisch en nog moet er vanwege 'co2' per km betaald worden. Flikker. Op.

OV is niet te betalen en gewoon vertieft in NL en straks ook met de auto. Geef dan alternatieven, stelletje rotzakken.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 2 december 2025 @ 18:27:38 #204
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_219395983
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2025 17:55 schreef KaheemSaid het volgende:

Als je het zo stelt lijkt er inderdaad voor de VVD goed mee te lezen. Bij het lezen helde de paragraaf voor mijn gevoel meer door naar links wegens de nadrukkelijke verduurzamingsinvesteringen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  Moderator dinsdag 2 december 2025 @ 18:30:40 #205
5428 crew  miss_sly
pi_219396002
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2025 17:22 schreef Hanca het volgende:
Ik heb het helemaal gelezen en wat mij betreft mag Bikker hier haar steun aan verlenen.
Ik heb het ook helemaal gelezen. Ik vind het een goed verhaal. Het is niet alleen maar zoet, maar het is wel opgesteld met een positieve insteek. Er wordt constructief vooruit gekeken.
Ik vind het ook goed hoe men weer meer internationaal aan de bak wil, en proberen de schade op het internationale toneel van afgelopen kabinet weer ter repareren.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 2 december 2025 @ 18:30:40 #206
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_219396003
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2025 18:23 schreef Red_85 het volgende:
OV is niet te betalen en gewoon vertieft in NL
Zowel CDA als D66 stemden afgelopen week voor meer geld voor het OV.

Wil je afbraak en bijv. een Lelylijn voor eeuwig op de pauzestand, stem dan PVV/VVD/JA21/BBB (BBB is heel open over dat ze tegen de Lelylijn zijn want dan komen Randstedelingen/kleurlingen/buitenlanders in de provincie wonen)
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  dinsdag 2 december 2025 @ 18:32:18 #207
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_219396020
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2025 18:27 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Als je het zo stelt lijkt er inderdaad voor de VVD goed mee te lezen. Bij het lezen helde de paragraaf voor mijn gevoel meer door naar links wegens de nadrukkelijke verduurzamingsinvesteringen.
Is GL-PvdA tegen een capaciteitsmarkt en elektrificatie?

Kernenergie en CCS herken ik wel ja...
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_219396045
Dit 'programma' op hoofdlijnen is totaal geen afspiegeling van de verkiezingsuitslag en een kopie van Rutte 4, die genadeloos afgestraft zijn in 2023. Kennelijk willen ze dit hele riedeltje weer overnieuw doen en over een paar jaar FvD met 40 zetels zien.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_219396051
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 december 2025 18:30 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik heb het ook helemaal gelezen. Ik vind het een goed verhaal. Het is niet alleen maar zoet, maar het is wel opgesteld met een positieve insteek. Er wordt constructief vooruit gekeken.
Ik vind het ook goed hoe men weer meer internationaal aan de bak wil, en proberen de schade op het internationale toneel van afgelopen kabinet weer ter repareren.
Vond ik ook. Mis toch wel de financiele onderbouwing van alles wat ze willen.
  dinsdag 2 december 2025 @ 18:40:08 #210
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_219396070
Nu is er ineens weer een rechtse meerderheid in de kamer volgens Dilan. Gisteren was het nog een linkse meerderheid.
  dinsdag 2 december 2025 @ 18:40:25 #211
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_219396072
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 december 2025 18:35 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Dit 'programma' op hoofdlijnen is totaal geen afspiegeling van de verkiezingsuitslag en een kopie van Rutte 4, die genadeloos afgestraft zijn in 2023. Kennelijk willen ze dit hele riedeltje weer overnieuw doen en over een paar jaar FvD met 40 zetels zien.
Dit is gewoon onzin. Dit werkje tamboereert veel minder op duurzaamheid en gelijke kansen/kansengelijkheid. Het heeft veel minder de D66 stempel dan het Rutte 4 akkoord of het treindocument.

FvD op 40 zetels hangt meer af van wat de VVD en centrum-rechts gaan doen. Als ze door gaan met deze flank zuurstof geven (en links bestrijden; denk aan Kick Out Zwarte Piet op Schoof zijn NCTV en terrorisme lijst - wat binnenkort genoeg is voor een verbod door de minister), het oppositie voeren tegen jezelf, ja dan kan dat gebeuren. SBS6 en Telegraaf wast de FvD heel graag wit.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_219396075
quote:
[..]
Auto's worden zuiniger, we moeten straks al elektrisch en nog moet er vanwege 'co2' per km betaald worden. Flikker. Op.

OV is niet te betalen en gewoon vertieft in NL en straks ook met de auto. Geef dan alternatieven, stelletje rotzakken.
Rekeningrijden heeft niks te maken met CO2, maar is de enige manier om accijns te vervangen. Anders moet de wegenbelasting fors omhoog en betaalt een veelgebruiker dus niet meer meer belasting dan iemand die alleen 1x per week naar de supermarkt gaat.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_219396080
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 december 2025 18:35 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Verwacht je nou dat CDA en D66 een plan maken dat haaks staat op hun eigen partij programma? Daarnaast ligt het er ook net aan hoe je de verkiezingsuitslag duidt.
pi_219396090
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2025 18:42 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Verwacht je nou dat CDA en D66 een plan maken dat haaks staat op hun eigen partij programma? Daarnaast ligt het er ook net aan hoe je de verkiezingsuitslag duidt.
Inderdaad. Het is ook goed te betogen dat juist populistisch rechts fors is afgestraft…
  dinsdag 2 december 2025 @ 18:43:38 #215
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_219396091
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2025 18:32 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Is GL-PvdA tegen een capaciteitsmarkt en elektrificatie?

Kernenergie en CCS herken ik wel ja...
Zeker niet tegen electrificatie
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  dinsdag 2 december 2025 @ 18:45:06 #216
55581 L3viathan
Hollywood Hootsman
pi_219396109
quote:
[..]

Echt he, je weet gewoon nu al dat het allemaal nog meer gaat kosten
Alsof de automobilist niet al genoeg uitgemolken wordt
Just a fool will play tricks on Angus McSix
  dinsdag 2 december 2025 @ 18:45:12 #217
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_219396110
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 december 2025 18:40 schreef Immerdebestebob het volgende:
Nu is er ineens weer een rechtse meerderheid in de kamer volgens Dilan. Gisteren was het nog een linkse meerderheid.
Schrodinger's Jettenbal
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  dinsdag 2 december 2025 @ 18:47:26 #218
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_219396124
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 december 2025 18:40 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Dit is gewoon onzin. Dit werkje tamboereert veel minder op duurzaamheid en gelijke kansen/kansengelijkheid. Het heeft veel minder de D66 stempel dan het Rutte 4 akkoord of het treindocument.

FvD op 40 zetels hangt meer af van wat de VVD en centrum-rechts gaan doen. Als ze door gaan met deze flank zuurstof geven (en links bestrijden; denk aan Kick Out Zwarte Piet op Schoof zijn NCTV en terrorisme lijst - wat binnenkort genoeg is voor een verbod door de minister), het oppositie voeren tegen jezelf, ja dan kan dat gebeuren. SBS6 en Telegraaf wast de FvD heel graag wit.
https://www.nporadio1.nl/(...)derland-is-veranderd

Dick Schoof plaatste KOZP op de terrorisme lijst. Later nam de NCTV dat terug (omdat een rechtzaak boven de markt hing).

Als het aan de VVD ligt is dat binnenkort voldoende voor een verbod door de minister. Kan de minister eigenstandig beslissen. Bankrekeningen direct geblokkeerd.

En ohja, de toegang tot de rechter door activisten perken we in.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_219396151
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 december 2025 18:40 schreef Immerdebestebob het volgende:
Ik hoop op een verstandige realistische meerderheid!
  dinsdag 2 december 2025 @ 18:51:54 #220
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_219396157
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2025 18:45 schreef L3viathan het volgende:

[..]
Echt he, je weet gewoon nu al dat het allemaal nog meer gaat kosten
Alsof de automobilist niet al genoeg uitgemolken wordt
Het deel van de pompprijs dat naar de overheid gaat is deze eeuw gestaag gedaald.

https://datagraver.com/benzine-en-accijns/

Vanaf ~1998 is er een trendmatige daling in het aandeel van de benzineprijs dat naar de overheid vloeit.

De veelgebruiker wordt niet perse uitgemolken.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_219396168
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 december 2025 18:51 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Het deel van de pompprijs dat naar de overheid gaat is deze eeuw gestaag gedaald.

https://datagraver.com/benzine-en-accijns/

Vanaf ~1998 is er een trendmatige daling in het aandeel van de benzineprijs dat naar de overheid vloeit.

De veelgebruiker wordt niet perse uitgemolken.
Plus dat ik vermoed dat er uitzonderingen komen voor zakelijk moeten rijden.
pi_219396209
quote:
Wilders noemt formatiestuk 'dikke middelvinger naar Nederland'
Geert Wilders heeft geen goed woord over voor het formatiestuk dat D66 en CDA hebben geschreven. "Ze noemen hun stuk zelf een 'uitgestoken hand' maar het is een dikke middelvinger naar Nederland!" schrijft de PVV-leider op X.

Deze week praten D66 en CDA verder met andere partijen over een mogelijke regeringsvorming naar aanleiding van het stuk. Wilders is door de meeste partijen uitgesloten van regeringsdeelname. Toenmalig verkenner Wouter Koolmees telde 99 zetels die een coalitie met de PVV niet zien zitten.
https://www.bnr.nl/nieuws(...)-tweede-formatieweek

Waarom verbaast mij dit nu niks.. :D
  dinsdag 2 december 2025 @ 19:06:16 #223
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_219396239
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2025 18:58 schreef Firuze60 het volgende:

[..]

Als ie boos is is dat een goed teken
pi_219396290
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2025 19:06 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Als ie boos is is dat een goed teken
Mwah, hij probeert zijn achterban weer boos te krijgen, vind ik niet een goed teken. Eerder super zwak en een repeteerplaat waar nog steeds een hoop dombo's instinken. Het soort dombo's dat graag achter een grote leider loopt. Hoeven ze zelf niet na te denken.
  dinsdag 2 december 2025 @ 19:17:11 #225
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_219396306
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2025 18:58 schreef Firuze60 het volgende:

[..]

_O_ _O_
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria