Dat klopt wel, en het dekken van cadeautjes was kabinet Schoof niet zo goed inquote:Op dinsdag 2 december 2025 20:27 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ongetwijfeld, maar de overheid blijft consequent steeds meer geld uit geven, dat moet gedekt worden.
Ik zie 50PLUS meer als midden, soms naar links, soms naar rechts (net als D66). Jan Struijs is ook afkomstig uit de (politie)vakbond.quote:
Daar wil ik dan graag harde cijfers van zien.quote:Op dinsdag 2 december 2025 20:34 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik klaag niet, maar blijkbaar mag je niet opmerken dat auto bezit en rijden erg duur is in Nederland.
En als we toch zo kinderachtig doen, er gaat maar een bepaald percentage naar daadwerkelijke infrastructuur.
Een gezonde economie is onder andere afhankelijk van bereikbare en betaalbare mobiliteit.
Ik heb geen precieze recente cijfers, maar de opbrengt er van gaat naar algemene middelen want het is geen doel belastingquote:Op dinsdag 2 december 2025 20:40 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Daar wil ik dan graag harde cijfers van zien.
Dan moet je hopen dat GL/PvdA nog iets kan doen aan dit concept.quote:Op dinsdag 2 december 2025 20:43 schreef MissButterflyy het volgende:
Ik baal als een stekker dat ze willen bezuinigen in de zorg. Er is nu al een heel groot tekort aan handen aan het bed.
Hoe dan??
Hoe moet dat straks dan? Dan bezuinig in godsnaam aan managers in de zorg of mensen die bullshit banen achter het bureau hebben, zijn er alsnog veel te veel in de zorg.
Maar niet aan het bed.
Nu is het vooral een keuze of je je laat volgen door je telefoon. De overheid (politie) mag nu alleen na tussenkomst van een rechter je locatie bepalen.quote:Op dinsdag 2 december 2025 19:55 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Haha, naief, wel, dat gebeurt nu al. Of je moet je mobiel thuis laten.
quote:Op dinsdag 2 december 2025 20:40 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Daar wil ik dan graag harde cijfers van zien.
Het rijk krijgt in 2024 4,95 miljard aan wegenbelasting binnen.quote:Op dinsdag 2 december 2025 20:48 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik heb geen precieze recente cijfers, maar de opbrengt er van gaat naar algemene middelen want het is geen doel belasting
En ook hier weer, niet erg. Zo zijn er namelijk wel meer belastingen. Je kunt het ook al terugzien in de opbouw van wegenbelasting in de vorm van provinciale opcenten. Ook hier zijn de provincies niet verplicht het uit te geven aan infrastructuur.
Mobiliteit in combinatie met het beperken van urban sprawl en dit zo duurzaam mogelijk doen.quote:Op dinsdag 2 december 2025 20:34 schreef Straatcommando. het volgende:
Een gezonde economie is onder andere afhankelijk van bereikbare en betaalbare mobiliteit.
Dank u!quote:Op dinsdag 2 december 2025 20:55 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
[..]
Het rijk krijgt in 2024 4,95 miljard aan wegenbelasting binnen.
In 2024 geeft het rijk 3,898 miljard uit aan het hoofdwegenet en 1,196 miljard aan Verkenningen, reserveringen en investeringsruimte aan snelwegprojecten.
Bron 1, bron 2 en bron 3
Ik ben dan ook zeer groot voorstander van investeren in het OV. Een heleboel kilometers die nu worden verreden zouden ook met het OV kunnen, mits dat betaal en bereikbaar is. Nu is het geen van beide.quote:Op dinsdag 2 december 2025 20:59 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Mobiliteit in combinatie met het beperken van urban sprawl en dit zo duurzaam mogelijk doen.
Kom je toch weer uit op Openbaar Vervoer serieuzer gaan nemen.
Als we dan kijken naar afgelegde kilometers dan werd in 2023 70% van de kilometer afgelegd in de auto, de trein was goed voor 10 procent bron.. Ook ik draag het spoor een warm hart toe, maar als je ziet dat de staat aan het hoofdwegennet in 2024 zo'n 5 miljard uitgeeft terwijl er aan het spoor 3,8 miljard uitgegeven wordt bron..quote:Op dinsdag 2 december 2025 21:00 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dank u!
[..]
Ik ben dan ook zeer groot voorstander van investeren in het OV. Een heleboel kilometers die nu worden verreden zouden ook met het OV kunnen, mits dat betaal en bereikbaar is. Nu is het geen van beide.
Het zal er wel op neer komen dat het rekeningrijden per omgaande ingevoerd wordt en dat de "termijn" dicht in de buurt komt van sint juttemis.quote:Op dinsdag 2 december 2025 20:18 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Het is bedoeld om op termijn de bezineaccijns te vervangen.
Met minder uitgeven kun je nog steeds investeren/meer uitgeven in een sector.quote:Op dinsdag 2 december 2025 21:09 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Als we dan kijken naar afgelegde kilometers dan werd in 2023 70% van de kilometer afgelegd in de auto, de trein was goed voor 10 procent bron.. Ook ik draag het spoor een warm hart toe, maar als je ziet dat de staat aan het hoofdwegennet in 2024 zo'n 5 miljard uitgeeft terwijl er aan het spoor 3,8 miljard uitgegeven wordt bron..
Dan komt deze opmerking niet echt overéén met je eerdere wens dat de overheid minder uitgeeft.
Niet zolang we thuis kunnen opladen en we ook verwarming thuis willen verwarmen met elektriciteit.quote:Op dinsdag 2 december 2025 21:32 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ik ben ook geen fan van rekeningrijden; is het niet mogelijk om accijns te heffen op laadkosten die de mensen maken icm wegenbelasting (op gewicht van auto's zoals nu al bestaat)?
Mhmm valt dan niet via zo'n oplader van auto te herkennen dat het gaat om elektriciteitlevering voor de auto?quote:Op dinsdag 2 december 2025 21:35 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Niet zolang we thuis kunnen opladen en we ook verwarming thuis willen verwarmen met elektriciteit.
Zodra we de bulk van het gas af is dan zal de belasting wel weer toenemen op stroom.
Overigens is dat inzetten op warmtenetten verschrikkelijk.
Of gewoon eerlijk belasting heffen op LB en VPB, en al die vele (hoge) indirecte belastingen schrappen. Hoge uitvoeringskosten (lees: controle) én het heeft soms het nadelige effect dat mensen de grens over gaan kopen.quote:Op dinsdag 2 december 2025 21:32 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ik ben ook geen fan van rekeningrijden; is het niet mogelijk om accijns te heffen op laadkosten die de mensen maken icm wegenbelasting (op gewicht van auto's zoals nu al bestaat)?
Ik zie dat als iets positiefs.quote:Op dinsdag 2 december 2025 21:41 schreef Frozen-assassin het volgende:
LTO en NAJK (jonge boeren) zijn overwegend positief maar ook kritisch. BBB daarentegen vindt alles gewoon kut. Ja dat mag ook maar ja zo decimeer je jezelf wel tot een nutteloze partij.
Gras is groen. Hopelijk worden we nog wel getrakteerd op een sappige strijd tussen Keijzer en vd Plasquote:Op dinsdag 2 december 2025 21:41 schreef Frozen-assassin het volgende:
BBB daarentegen vindt alles gewoon kut
Alleen bij publieke laadpalen. Maar particulieren is dat praktisch onmogelijk.quote:Op dinsdag 2 december 2025 21:37 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Mhmm valt dan niet via zo'n oplader van auto te herkennen dat het gaat om elektriciteitlevering voor de auto?
Dat dan weer welquote:Op dinsdag 2 december 2025 21:44 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik zie dat als iets positiefs.
Ja dat kan ik me ook voorstellen. Jammer.quote:Op dinsdag 2 december 2025 21:46 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Alleen bij publieke laadpalen. Maar particulieren is dat praktisch onmogelijk.
Het is - samen met sociale zekerheid - verreweg de allergrootste kostenpost die we hebben (circa 25% van al het geld dat het kabinet uitgeeft gaat naar de zorg). Ik zeg niet dát er niet bezuinigd kan worden op managers aldaar maar het zal ook een druppel op een gloeiende plaat zijn.quote:Op dinsdag 2 december 2025 20:43 schreef MissButterflyy het volgende:
Ik baal als een stekker dat ze willen bezuinigen in de zorg. Er is nu al een heel groot tekort aan handen aan het bed.
Hoe dan??
Hoe moet dat straks dan? Dan bezuinig in godsnaam aan managers in de zorg of mensen die bullshit banen achter het bureau hebben, zijn er alsnog veel te veel in de zorg.
Maar niet aan het bed.
Het is ook niet het idee om te bezuinigen op handen aan het bed, dit soort initiatieven gaat zorgbreed worden uitgerold:quote:Op dinsdag 2 december 2025 20:43 schreef MissButterflyy het volgende:
Ik baal als een stekker dat ze willen bezuinigen in de zorg. Er is nu al een heel groot tekort aan handen aan het bed.
Hoe dan??
Hoe moet dat straks dan? Dan bezuinig in godsnaam aan managers in de zorg of mensen die bullshit banen achter het bureau hebben, zijn er alsnog veel te veel in de zorg.
Maar niet aan het bed.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |