Een beetje als: “Ik wil een Nobelprijs voor de Vrede, maar steun een genocide, vervolg mijn eigen bevolking en begin een oorlog tegen Venezuela.”quote:Op vrijdag 28 november 2025 17:59 schreef Mijk het volgende:
Snap je... zullen we daarom geen chat gpt discussies voeren?
Goed, misschien kunnen we verder, als je dit niet wilt geloven.
God stelt zelf; "Gij zult niet doden"
komt daarna met "dood elke man vrouw en kind"
Hoe vatten we die op?
Ik geef je enkel een voorbeeld hier, kunnen we vanuit eigen kennis en eventueel bronverwijzingen maken naar non-AI?quote:Op vrijdag 28 november 2025 18:00 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Maar wat doe je dan met de andere bronnen: Herodotus, Josephus, enzovoorts, die in het Grieks schreven, en deze woorden niet voor levenden gebruikten.
Wat een onzin nou toch.quote:Op vrijdag 28 november 2025 18:02 schreef Mijk het volgende:
[..]
Ik geef je enkel een voorbeeld hier, kunnen we vanuit eigen kennis en eventueel bronverwijzingen maken naar non-AI?
Zo werd Haima ook gebruikt voor letterlijk bloed.... dus dit haalt je stelling hier andersom onderuit.
Nee natuurlijk zie jij dat niet in. Integendeel. Ondanks dat het je uitgelegd wordt.quote:Op vrijdag 28 november 2025 16:03 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
En waarom zou dat niet gebeurd kunnen zijn?
Hij hing blijkbaar in een akker.
Dan heeft niemand er last van.
Hij viel blijkbaar met zn gezicht voorover. Dus op zijn buik. Dat zorgt voor extra druk.
Ik zie niet waarom dit allemaal volstrekt onmogelijk zou zijn of hoe dit allemaal inconsistent is. In tegendeel.
Ja natuurlijk weet ik wie dat zijn, maar dat doet niets af aan mijn opmerking daarna. Waar was het bloedveld, de bloedakker.quote:Op vrijdag 28 november 2025 18:02 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Wat een onzin nou toch.
Ik heb het over Herodotus en Josephus, weet je wie dat zijn?
Mijn hemel.quote:Op vrijdag 28 november 2025 18:05 schreef Mijk het volgende:
[..]
Ja natuurlijk weet ik wie dat zijn, maar dat doet niets af aan mijn opmerking daarna. Waar was het bloedveld, de bloedakker.
En zoals Hoatzin zei; "bleef de schrijver wachten totdat judas verrotte en tot aarde stortte om dat laatste op te schrijven hoe dat ging"... dit ontgaat álle logica compleet.
Maargoed, ik zie weer dat ik overal naadloze antwoorden op meot hebben, maar Ali zegt wat en hoeft niet met bewijs te komen want het is zo volgens de bijbel, daar ben ik een beetje klaar mee.
Als hier iemand in verzinsels gelooft, dan ben ik t niet ali, ik tracht t Christendom te interperteren op basis van wat ik heb ondervonden, dus dat ik dit op gelijk niveau tracht te stellen aan andere religies (waar ik een véél hogere pet van op heb omdat die dit beter uitleggen) is eerder een compliment dan een belediging, en die zie je niet ofzo.quote:Op vrijdag 28 november 2025 18:05 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Mijn hemel.
Het feit dat haima 'ook werd gebruikt voor letterlijk bloed' wil niet zeggen dat de tekst zegt dat de akker 'bloedakker' werd genoemd omdat er letterlijk bloed vloeide. Dat is weer jouw eigen verzinsel.
Heb je het over JHWH?quote:Op vrijdag 28 november 2025 18:01 schreef Lord_Vetinari het volgende:
“Ik wil een Nobelprijs voor de Vrede, maar steun een genocide, vervolg mijn eigen bevolking"
Waar ik een probleem mee heb, is dat je eerder heel bout stelde dat de bijbel vol tegenstrijdigheden zit, en dat ik 'mijn eigen religie eerst maar eens consistent moest maken'. En dat was jouw antwoord op mijn punt dat de bijbel en de koran niet tot dezelfde lijn van geschriften gerekend kunnen worden.quote:Op vrijdag 28 november 2025 18:07 schreef Mijk het volgende:
[..]
Als hier iemand in verzinsels gelooft, dan ben ik t niet ali, ik tracht t Christendom te interperteren op basis van wat ik heb ondervonden, dus dat ik dit op gelijk niveau tracht te stellen aan andere religies (waar ik een véél hogere pet van op heb omdat die dit beter uitleggen) is eerder een compliment dan een belediging, en die zie je niet ofzo.
Je toont niets aan, waar toon je iets aan dan, met chatgpt? Mijn chatGPT zegt heel wat anders daarover, welke geloven we?quote:Op vrijdag 28 november 2025 18:13 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Waar ik een probleem mee heb, is dat je eerder heel bout stelde dat de bijbel vol tegenstrijdigheden zit, en dat ik 'mijn eigen religie eerst maar eens consistent moest maken'. En dat was jouw antwoord op mijn punt dat de bijbel en de koran niet tot dezelfde lijn van geschriften gerekend kunnen worden.
Vervolgens toon ik aan dat die stelling van jou niet klopt, omdat er helemaal geen tegenstrijdigheid is, behalve als je de tekst interpreteert zoasl jij doet: met slechte herinneringen, subjectieve interpretaties van het Grieks die niet wrden ondersteund door de historische bronnen, en door dingen te lezen in de tekst die er niet staan.
Dit is een perfecte illustratie van hoe jij met teksten omgaat: je leest niet wat er werkelijk geschreven staat, maar wat je wilt dat er staat zodat het je eigen wereldbeeld bevestigd.
Daarom word ik zo doodmoe van jouw ellenlange gereutel over hoe dit of dat in de bijbel symbolisch moet worden genomen: het is niet gebaseerd op feiten over de tekst, maar op basis van hoe jij naar de tekst kijkt.
Daar spam je elk topic mee voor, en zodra ik je erop wijs dat je onzin verkondigt, ga je vervelend doen en begin je over 'red herrings', en 'dat heb ik je al vaker zien doen', en blabla.
Het is zwaktebod na zwaktebod. Want wat heb je nou uiteindelijk aangetoond? Niets toch?
Maar doe je daar iets mee? Ben je bereid om dat toe te geven? Zie je in dat je dingen in teksten leest die er niet staan?
Jij kwam met een claim over het Grieks.quote:Op vrijdag 28 november 2025 18:15 schreef Mijk het volgende:
[..]
Je toont niets aan, waar toon je iets aan dan, met chatgpt? Mijn chatGPT zegt heel wat anders daarover, welke geloven we?
maargoed, ik hou er mee op, want discussie voeren tegen cognitieve dissonantie heeft nul zin. Ik wacht wel op verdere input van mensen.
Bedankt zover.
Waarom begin je selectief over bewijs steeds, ik post eenzelfde vorm van bewjis zojuist wat jij als tegenbewijs zou gebruiken; "chatgpt" lol.quote:Op vrijdag 28 november 2025 18:16 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Jij kwam met een claim over het Grieks.
Wat heb je voor bewijs daarvoor gegeven?
'Ik heb het opgezocht en ik ken niemand die het ook zegt'.
Oke, leuk, laten we nu allemaal voor jou knielen en buigen, want jij hebt het gezegd, en daarmee is de kous af?
Waar is jouw bewijs Mijkje?
Waar is het bewijs voor jouw claim Mijk? Jij begon over het Grieks om je punt kracht bij te zetten.quote:Op vrijdag 28 november 2025 18:20 schreef Mijk het volgende:
[..]
Waarom begin je selectief over bewijs steeds, ik post eenzelfde vorm van bewjis zojuist wat jij als tegenbewijs zou gebruiken; "chatgpt" lol.
En het maakt niet eens uit waarmee ik kom, álles wordt verworpen wat niet in jouw beeld past, zo werkt cognitieve dissonantie en dat weet ik al even.
Je projecteert weer hard, want jij "leerde dit kereltje wel even lezen"... over "knielen en buigen" en denigrerend gesproken. Stop met die manipulerende verheven manier van discussie voeren, om deze reden zijjn al meerdere mensen dit forum verlaten.
Zodra je stelt bewijs je, als je niet kunt bewjizen wat je stelt, moet je ook niet komen het vragen van bewijs van anderen. Dat kan ik wel, maar ik weet dat het nul zin heeft want het klopt dan toch weer niet. Exact waar hoatzin t over had.
quote:Op vrijdag 28 november 2025 18:20 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Waar is het bewijs voor jouw claim Mijk? Jij begon over het Grieks om je punt kracht bij te zetten.
Geef dat eens?
quote:Op donderdag 27 november 2025 19:47 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Ik zie niet in waarom ik dat moet 'bewijzen'.
Zie je wat je in deze laatste quote zegt? eerst zeg je dat je niet klakkeloos dingen moet aannemen, en wat zeg je in deze quote hierboven?quote:Op donderdag 27 november 2025 17:15 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ik hoef jou geen bewijs te geven.
Jij moet gewoon je algemene kennis eens opkrikken voordat je aan dit soort discussies deelneemt en eens iets van een ander aannemen of leren.
Jij ontkent historische feiten, die zo'n beetje door iedereen met een beetje kennis van zaken worden erkend. Ik hoef daar niets van te 'bewijzen', het is wat het is en je kunt zelf opzoeken waarom dat zo is.quote:Op vrijdag 28 november 2025 18:24 schreef Mijk het volgende:
[..]
[..]
[..]
Zie je wat je in deze laatste quote zegt? eerst zeg je dat je niet klakkeloos dingen moet aannemen, en wat zeg je in deze quote hierboven?
Kun je het even hardop voor jezelf voorlezen, wat zeg je hier?
Echt Ali... ik zal voor je bidden.
Ik ben extreem geduldig met je, Mijk.quote:Op vrijdag 28 november 2025 18:29 schreef Mijk het volgende:
De vrucht van de Geest is liefde, vreugde, vrede, geduld, vriendelijkheid, goedheid, trouw, zachtmoedigheid, zelfbeheersing.
Hoe zou Lord Vetinari het aanpakken in ankhsterdam?quote:Op vrijdag 28 november 2025 18:01 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Een beetje als: “Ik wil een Nobelprijs voor de Vrede, maar steun een genocide, vervolg mijn eigen bevolking en begin een oorlog tegen Venezuela.”
Het is bijna orgastisch. Het boek is loodzwaar en is niet vast te houden met handen, je moet er echt achter gaan zitten. Het boek gaat in op de cultuur van toen en beschrijft wat er toen allemaal aan de hand was rond wat in de bijbel is geschreven. Met kaarten erbij. En beschrijvingen van archeologische vondsten. Je zou met dit boek echt letterlijk andere forumleden om de oren kunnen slaan (die eindigen op de ic, dat verzeker ik je). Ik ga er zelf flink in verdiepen, want al die volkeren worden beschreven en wat er allemaal over is gevonden.quote:Op vrijdag 28 november 2025 00:16 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ziet er interessant uit! Ik ben benieuwd wat je er allemaal uithaalt.
Mooi man.quote:Op vrijdag 28 november 2025 19:07 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Het is bijna orgastisch. Het boek is loodzwaar en is niet vast te houden met handen, je moet er echt achter gaan zitten. Het boek gaat in op de cultuur van toen en beschrijft wat er toen allemaal aan de hand was rond wat in de bijbel is geschreven. Met kaarten erbij. En beschrijvingen van archeologische vondsten. Je zou met dit boek echt letterlijk andere forumleden om de oren kunnen slaan (die eindigen op de ic, dat verzeker ik je). Ik ga er zelf flink in verdiepen, want al die volkeren worden beschreven en wat er allemaal over is gevonden.
Paar stukjes van jouw favoriete bijbelboeken (Daniël en Openbaringen):
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Als ik straks met je discussieer en met feiten kom en dan vraag je dan misschien "Haal je dat uit jouw boek?", dan zeg ik "Ja, dat ik haal ik uit mijn boek".quote:Op vrijdag 28 november 2025 19:12 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Mooi man.
Ik heb mijn vader onlangs een boek over die oude rijken gegeven, hoe die zich ontwikkelden. Ook erg interessant.
Zelf bezoek ik graag de archeologische plekken om het met eigen ogen te zien, dan gaat het nog meer leven. Afgelopen jaar nog alle plaatesn van de kerken van Openbaring bezocht, Kolosse, Hatussa en Harran waar Abraham is geweest. Heel bijzonder.
Ik kijk er nu al naar uitquote:Op vrijdag 28 november 2025 19:22 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Als ik straks met je discussieer en met feiten kom en dan vraag je dan misschien "Haal je dat uit jouw boek?", dan zeg ik "Ja, dat ik haal ik uit mijn boek".![]()
Naast de bijbel en De navolging van Christus van Thomas a Kempis.
Ik vermoed een parallel met Abraham en zijn zoon Isaäk. Alleen werd Jezus nu echt geofferd.quote:Op vrijdag 28 november 2025 19:47 schreef Jappie het volgende:
Om maar eens een nieuw onderwerp te pakken de vraag wat we moeten denken van de volgende opgetekende tekst:
"Mijn God, Mijn God, waarom hebt U mij verlaten?"
Hoe denken we er hier over..was dit twijfel? Een moment van zwakheid van JC ?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |