Ik ben er ook wel bij, maar qua planning kan het onhandig uitpakken. Ik hoop op uitloop dat diegene later komt.quote:Op donderdag 27 november 2025 22:09 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Kan ik wel aan.
Anders vraag ik @:Donna wel om hulp.
Als je hij wielrennen het steentje uit je schoen haalt kan je ook harder trappen wssquote:Op donderdag 27 november 2025 20:26 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Hij verwees met die opmerking naar de vele lift en coast die tijdens de race van Las Vegas werd toegepast bij McLaren. Als ze de auto nu hoger zetten is dat dus niet meer nodig
Hopen dat het niet meneer of mevrouw Stipt is danquote:Op donderdag 27 november 2025 22:20 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Ik ben er ook wel bij, maar qua planning kan het onhandig uitpakken. Ik hoop op uitloop dat diegene later komt.
quote:Op donderdag 27 november 2025 22:20 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Ik ben er ook wel bij, maar qua planning kan het onhandig uitpakken. Ik hoop op uitloop dat diegene later komt.
Maakt me niet uit hoe ze dat doen, als ze het maar doen.quote:Op donderdag 27 november 2025 20:18 schreef Peterselieman het volgende:
Ben benieuwd hoe McLaren het dit weekend wil verkloten
Het erge aan die skidwear was: als ze zachter reden ging die auto dus ook meer porpoisen met nog meer slijtage als gevolg. Kortom: de ramp in Las Vegas voor McLaren was compleet, en tijdens de race eigenlijk onomkeerbaar. Die zijn blij dat we weer op een echte racebaan zitten.quote:Op donderdag 27 november 2025 22:22 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Als je hij wielrennen het steentje uit je schoen haalt kan je ook harder trappen wss
Ik denk niet dat we daar ooit iets officieels over gaan horen.quote:Op donderdag 27 november 2025 22:51 schreef Netsplitter het volgende:
Is er nieuws rondom het mclaren skitblokgeneuzel vanuit de meer betrouwbare hoek?
Uiteraard gaat die het niet zeggen als ze wel expres iets gedaan zouden hebben.quote:Op donderdag 27 november 2025 23:56 schreef ChevyCaprice het volgende:
Hier wat opmerkingen van de baas over de kwestie bij McLaren.
https://www.formula1.com/(...)SHkd8Q5eu6QSWWkUuGCB
Waarom zouden ze expres iets doen waardoor de auto gediskwalificeerd zou worden? Ze hebben gewoon een fout gemaakt, that’s it.quote:Op vrijdag 28 november 2025 01:03 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Uiteraard gaat die het niet zeggen als ze wel expres iets gedaan zouden hebben.
Het zou pas echt nieuws zijn als Stella zou zeggen "Ja, we probeerden vals te spelen maar we waren net iets te gretig en zijn betrapt, dat was dom van ons."
Omdat ze wisten dat de wagen niet zou winnen als ze geen risico zouden nemen.quote:Op vrijdag 28 november 2025 01:11 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Waarom zouden ze expres iets doen waardoor de auto gediskwalificeerd zou worden? Ze hebben gewoon een fout gemaakt, that’s it.
Prima als je wil denken dat die allemaal onwaarheden verkondigt in dat artikel, maar ik denk zelf van niet.
Met uitzettende skidblokken zorg je alleen maar dat die skidblokken nog meer slijten bij het aanraken met de grond volgens deze analyse waar eerder in dit topic naar werd verwezen https://x.com/brakebooste(...)voorbeschouwing.htmlquote:Op vrijdag 28 november 2025 01:39 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Omdat ze wisten dat de wagen niet zou winnen als ze geen risico zouden nemen.
Ze zouden niet de enigen zijn die dingen proberen die niet helemaal volgens de regels zijn.
Er ging ook al een verhaal over titanium skidblokken onder de plank,dat is standaard, daar komen de vonken ook vandaan want de plank is van kunststof
Maar die skidblokken zetten door hitte uit en dat is niet standaard, daarmee pas je in principe de rijhoogte aan, voorkom je dat de plank zelf slijt en kan je de wagen dus ook lager instellen.
Daar zou McLaren al eerder dit jaar voor gewaarschuwd zijn.
Zolang die blokken slijten slijt de plank minder en tegen de tijd dat de blokken afgesleten zijn is de wagen al lichter en dan slijt de plank ook minder.quote:Op vrijdag 28 november 2025 01:51 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Met uitzettende skidblokken zorg je alleen maar dat die skidblokken nog meer slijten bij het aanraken met de grond volgens deze analyse waar eerder in dit topic naar werd verwezen https://x.com/brakebooste(...)voorbeschouwing.html
Die blokken moeten ook niet slijtenquote:Op vrijdag 28 november 2025 01:57 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Zolang die blokken slijten slijt de plank minder en tegen de tijd dat de blokken afgesleten zijn is de wagen al lichter en dan slijt de plank ook minder.
Die plank is van hout tochquote:Op vrijdag 28 november 2025 01:39 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Omdat ze wisten dat de wagen niet zou winnen als ze geen risico zouden nemen.
Ze zouden niet de enigen zijn die dingen proberen die niet helemaal volgens de regels zijn.
Er ging ook al een verhaal over titanium skidblokken onder de plank,dat is standaard, daar komen de vonken ook vandaan want de plank is van kunststof
Maar die skidblokken zetten door hitte uit en dat is niet standaard, daarmee pas je in principe de rijhoogte aan, voorkom je dat de plank zelf slijt en kan je de wagen dus ook lager instellen.
Daar zou McLaren al eerder dit jaar voor gewaarschuwd zijn.
Maar dat deden ze wel en flink ook..quote:Op vrijdag 28 november 2025 02:04 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Die blokken moeten ook niet slijten
Jaquote:
Ja en dat moeten ze eigenlijk voorkomen dus die hele theorie over dat de skids uitzetten en dan slijten wordt blijkbaar ernstig betwistquote:Op vrijdag 28 november 2025 02:41 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Maar dat deden ze wel en flink ook..
Oke, zag dat verschillende keren voorbijkomen in de media de afgelopen week na de race, fake news dusquote:Op vrijdag 28 november 2025 02:43 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Vroeger was die van hout, tegenwoordig kunststof met glasvezels.
quote:Formule 1-analist Jeroen Bleekemolen legt in de studio van NOS Langs de Lijn uit waar de houten plank onder F1-auto's voor dient
Een composieten plank aanduiden als een houten plank is nog wel het minst ernstige fake news wat er rondgaatquote:Op vrijdag 28 november 2025 02:47 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Oke, zag dat verschillende keren voorbijkomen in de media de afgelopen week na de race, fake news dus
[..]
Dat was in verleden zo, maar technisch gezien mag de plank van elk materiaal gemaakt zijn:quote:Op vrijdag 28 november 2025 02:59 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Een composieten plank aanduiden als een houten plank is nog wel het minst ernstige fake news wat er rondgaat
quote:The material of the plank is free, but it must be homogeneous with a specific gravity
between 1.3 and 1.45, or if pocketed be made from a bonded assembly the upper
0.5mm of which must have a specific gravity of between 1.3 and 1.65 and the
remainder, excluding pockets, be made from an homogeneous material with a specific
gravity of between 1.3 and 1.45.
Mijn laprecord is 07:50!quote:Op donderdag 27 november 2025 23:39 schreef ChevyCaprice het volgende:
[ afbeelding ]
https://www.formula1.com/(...)xCdCUowmWJJQMOTOPZI7
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Jack does it in real time...
quote:Op donderdag 27 november 2025 22:09 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Kan ik wel aan.
Anders vraag ik @:Donna wel om hulp.
quote:
En daar zijn we niet eens!quote:Op vrijdag 28 november 2025 07:41 schreef Kickinalfa het volgende:
Stiekem toch wel een beetje zenuwachtig voor zaterdag/zondag.....
Beetje Abu Dhabi 2021 vibes
Nog niet. Maar hoe vet zou het zijn als we die Britten weer een WDC door de neus kunnen boren in AD. Het liefst ook weer met een tikkie (in hun ogen) controverse.quote:Op vrijdag 28 november 2025 07:47 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
En daar zijn we niet eens!
Dat gevoel heb ik dan weer niet, daar is het gat nog te comfortabel voor.quote:Op vrijdag 28 november 2025 07:41 schreef Kickinalfa het volgende:
Beter een DNF in de hoofdrace.quote:Op vrijdag 28 november 2025 08:06 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Dat gevoel heb ik dan weer niet, daar is het gat nog te comfortabel voor.
Een DNF van Norris in de Sprint en volle punten voor Max zou enorm helpen om daar wel te komen.
De plank zelf wordt niet gemeten maar de dikte van de gaten bij de skidblocks.quote:Op vrijdag 28 november 2025 01:57 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Zolang die blokken slijten slijt de plank minder en tegen de tijd dat de blokken afgesleten zijn is de wagen al lichter en dan slijt de plank ook minder.
MUZ in F1quote:
Het een sluit het ander niet uit. Natuurlijk is het geen valsspelen als er gewoon een hard zwart wit criterium is voor legaliteit, het is aan de teams om daaraan te voldoen en als dat mislukt is het DSQ en even goeie vrienden verder.quote:Op vrijdag 28 november 2025 09:34 schreef Perox het volgende:
Dat hele skidblock verhaal kan wat mij betreft de prullenbak in. En dit valsspelen noemen vind ik ook ver gaan. McLaren had de afstelling van de auto gewoon niet op orde omdat ze die verkeerd hadden ingeschat op basis van de beschikbare data. Die afstelling probeer je altijd zo scherp mogelijk te doen, en het valt wat mij betreft niet onder valsspelen als je daar een keer overheen zit. Gewoon te gretig en daarin een fout gemaakt.
quote:Op vrijdag 28 november 2025 07:06 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Mijn laprecord is 07:50!Dat is wel mega pace op zichSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG en OWS
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
Ik ook. Prachtig die spanning. F1 WDC spanning is weer helemaal terug na 4 jaar weggeweest.quote:Op vrijdag 28 november 2025 07:41 schreef Kickinalfa het volgende:
Dat klopt helemaal!quote:Op vrijdag 28 november 2025 11:06 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het een sluit het ander niet uit. Natuurlijk is het geen valsspelen als er gewoon een hard zwart wit criterium is voor legaliteit, het is aan de teams om daaraan te voldoen en als dat mislukt is het DSQ en even goeie vrienden verder.
Maar het is niet ondenkbaar dat teams proberen met een lagere rijhoogte weg te komen door de meetresultaten te beinvloeden met trucs. Dat internetgebruikers dan een truc gaan verzinnen die niet kan werken toont geenzins aan dat de bovengemiddeld intelligente en meer toegewijde ingenieurs van een F1 team geen truc hebben kunnen verzinnen die wel werkt.
Dan wordt het nog serieus leuk ook.quote:Op vrijdag 28 november 2025 12:47 schreef Perox het volgende:
[..]
Dat klopt helemaal!![]()
Het feit dat dat skidblock verhaal geen hout snijdt betekent niet dat er misschien niet toch alsnog een poging was tot valsspelen. Maar daar komen wij niet achter dan. Hooguit vermoedens.
Als de McLarens in Qatar opeens op P5/P6 rondttuffen zal dat die vermoedens wel opnieuw aanwakkeren.
Magnifieke woordspeling.quote:Op vrijdag 28 november 2025 12:47 schreef Perox het volgende:
[..]
Het feit dat dat skidblock verhaal geen hout snijdt
wat voor reactie verwacht zo'n gast danquote:
Er lijkt toch wel wat gebeurd te zijn tussen de commentaren van Alonso, de checks van Brazilie en de DSQ in Vegas. Een veel slimmer trucje is best denkbaar.quote:Op vrijdag 28 november 2025 12:47 schreef Perox het volgende:
[..]
Dat klopt helemaal!![]()
Het feit dat dat skidblock verhaal geen hout snijdt betekent niet dat er misschien niet toch alsnog een poging was tot valsspelen. Maar daar komen wij niet achter dan. Hooguit vermoedens.
Als de McLarens in Qatar opeens op P5/P6 rondttuffen zal dat die vermoedens wel opnieuw aanwakkeren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |