SPOILER: Frequently Asked QuestionsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hoe kan ik Radio 49 beluisteren?
Dit kan (tijdelijk) via de webpagina van Radio49 bij Listen2MyRadio.![]()
Klik hier voor onze Facebookpagina waar vooraf aangemelde radioshows vermeld worden.
Vind je Radio 49 leuk?
Je kunt ons steunen door middel van een éénmalige of maandelijkse donatie. Radio 49 is namelijk niet kostenloos.
Voor meer informatie kun je via DM of PM contact opnemen met livelink.![]()
DISCLAIMER
Radio 49 aanvaardt GEEN aansprakelijkheid voor hysterische lachbuien, defecte apparatuur of andersoortig (licht tot zwaar) lichamelijk dan wel geestelijk letsel voortvloeiende uit het luisteren naar de shows van onze DJ's.
Ain't it funny how it is
You never miss it 'til it's gone away!
Spice Girls - Who Do You Think You Are
Bij de eerste visuele hint viel ineens het kwartje.quote:Op woensdag 26 november 2025 20:52 schreef livelink het volgende:
[..]
Echt, ik kan er niet over uit hoe snel jij en MadMaster daar op kwamen.
Ah, die snapte ik pas met terugwerkende krachtquote:Op woensdag 26 november 2025 20:54 schreef brother52 het volgende:
[..]
Bij de eerste visuele hint viel ineens het kwartje.
quote:Op woensdag 26 november 2025 20:54 schreef brother52 het volgende:
[..]
Bij de eerste visuele hint viel ineens het kwartje.
Ik ook.quote:Op woensdag 26 november 2025 20:54 schreef livelink het volgende:
[..]
Ah, die snapte ik pas met terugwerkende kracht
Combinatie van de songtitels…quote:Op woensdag 26 november 2025 20:52 schreef livelink het volgende:
[..] Echt, ik kan er niet over uit hoe snel jij en MadMaster daar op kwamen.
Daar kwam ik echt juist helemaal niet verder mee. Pas bij Hanky Panky ging bij mij een lichtje branden.quote:
Je moet haar vroegere, wat onbekendere songs maar net kennen…quote:Op woensdag 26 november 2025 21:00 schreef livelink het volgende:
[..]
Daar kwam ik echt juist helemaal niet verder mee. Pas bij Hanky Panky ging bij mij een lichtje branden.
Ja, achteraf. Maar het viel bij mij niet. En dan heb ik mijn 1e gok ook nog verkloot. Want ik wilde wel Vogue zeggen, maar die connectie miste ik stom genoeg nog steeds.quote:Op woensdag 26 november 2025 21:01 schreef MadMaster het volgende:
Strike a pose, just like Grace Kelly on the cover of a magazine…
Nee hoor. Die komt niet.quote:Op woensdag 26 november 2025 21:03 schreef DJ11 het volgende:
En de winnaar van deze aflevering is...
MadMasterdie al om 20:13 uur het goede antwoord indiende
![]()
Verdienstelijke tweede plaats, slechts 4 minuten later, voor brother52![]()
Een poosje later kwam livelink eerst met Deeper And Deeper (ik snap de gedachte) en later alsnog met Vogue![]()
Melting.. wel de goede artiest, maar helaas... je was heel warm. Ooit komt er een dag
Echt wel. Je had gewoon even iets meer geduld moeten hebben met je tweede gok, dan was het je geluktquote:
Madonna - Deeper And Deeper
Ik ben heel benieuwd.quote:Op woensdag 26 november 2025 21:08 schreef DJ11 het volgende:
De 'afterparty', met een handvol gerelateerde liedjes:Madonna - Deeper And Deeper
Ook ga ik @:Livelink nog uitleggen hoe dicht ze deze week onbedoeld al in de buurt zat...
Vogue schijnt toch een Amerikaans blad te zijn van oorsprong…quote:Op woensdag 26 november 2025 21:09 schreef brother52 het volgende:
Mijn associatie bij het eerste plaatje was dat Allo Allo zich in Frankrijk afspeelt en Vogue een Frans blad is.
Het ging mij echter om the Fallen Madonna with the Big Boobiesquote:Op woensdag 26 november 2025 21:09 schreef brother52 het volgende:
Mijn associatie bij het eerste plaatje was dat Allo Allo zich in Frankrijk afspeelt en Vogue een Frans blad is.
Zelfs dan niet. Dacht aan die zonnebril mevrouw namelijk dat dat was vanwege het licht.quote:Op woensdag 26 november 2025 21:07 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Echt wel. Je had gewoon even iets meer geduld moeten hebben met je tweede gok, dan was het je gelukt
Ik zag dat als een afbeelding waarop men poseerde (strike a pose)…quote:Afbeelding Allo Allo: Het ging niet om de serie zelf; de lijst rondom de castfoto was een aanwijzing. In de Britse comedieserie speelde het schilderij 'Fallen Madonna with the Big Boobies' steeds weer een rol.
quote:Op woensdag 26 november 2025 21:09 schreef brother52 het volgende:
Dan is het maar goed dat ik niet zo goed ben in de geschiedenis van tijdschriftenquote:Op woensdag 26 november 2025 21:10 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Vogue schijnt toch een Amerikaans blad te zijn van oorsprong…
Ray of light. Dat had inderdaad ook gekund wat dat betreft.quote:Op woensdag 26 november 2025 21:11 schreef Melting het volgende:
[..]
Zelfs dan niet. Dacht aan die zonnebril mevrouw namelijk dat dat was vanwege het licht.
Ik had ook een nummer met die titel - Strike A Pose - maar dat leek me te makkelijk.quote:Op woensdag 26 november 2025 21:11 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik zag dat als een afbeelding waarop men poseerde (strike a pose)…
Malcolm McLaren and the The Bootzilla Orchestra - Deep in Vogue (Introducing Lourdes & Willie Ninja)
Het was dan ook niet Victoria, maar Veronicaquote:Op woensdag 26 november 2025 21:11 schreef livelink het volgende:
[..]![]()
Dat pakte onverwacht goed uit.
Ik had dan wel achteraf door dat het om Madonna met the Big Boobies ging.
Ik ben helemaal in de war geraakt van Victoria. Ik ging toen zoeken op Queen Victoria en zelfs King Albert (vanwege Grace Kelly ook) en toen verzoop ik in allerlei onbekende bandjes en nummers
Echtquote:Op woensdag 26 november 2025 21:13 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Het was dan ook niet Victoria, maar Veronica
Ah, zo.quote:Op woensdag 26 november 2025 21:18 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik had 11 geDM't dat ik deze track verwachtte, nadat ik mijn gok al had gedaan…
Als je nu gewoon eens kijkt op de pagina waar dat plaatje vandaan komt:quote:Op zaterdag 15 november 2025 23:48 schreef livelink het volgende:
[..]
Potverdikkie, dat was snel. Ik bleef hangen bij de walvis en kwam toen alleen maar op dat obscure bandje van Melting
[ afbeelding ]
Zoiets vermoedde ik alquote:Op woensdag 26 november 2025 21:21 schreef MadMaster het volgende:
Ik vond dit een betere Connection dan de vorige…![]()
Robbie Williams with Pet Shop Boys - She's Madonna
Ik vond een eerdere aflevering toch net iets beterquote:Op woensdag 26 november 2025 21:21 schreef MadMaster het volgende:
Ik vond dit een betere Connection dan de vorige…![]()
Met Robbie on vocals erbij kan ik het wel hebben.quote:Op woensdag 26 november 2025 21:22 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Zoiets vermoedde ik alToch moet je nog even door een zure appel heen nu:
Robbie Williams with Pet Shop Boys - She's Madonna
The Beatles - Lady Madonna
Ik had de Pet Shop Boys hier ook nog wel in kunnen fietsen, als ik had gewildquote:Op woensdag 26 november 2025 21:24 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Met Robbie on vocals erbij kan ik het wel hebben.
Maar bij die vorige Connection kwam ik er gewoon niet op…
quote:Op woensdag 26 november 2025 21:21 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Als je nu gewoon eens kijkt op de pagina waar dat plaatje vandaan komt:
https://en.wikipedia.org/wiki/Hello,_Goodbye
Ik vond het gewoon grappig dat "Madonna" op die pagina stond. Dus ook tussen dat obsure bandje en Madonna was er een duidelijke link.quote:Op woensdag 26 november 2025 21:26 schreef livelink het volgende:
[..]![]()
Die connectie zou ik toch nooit gevonden hebben.
Don McLean - Vincent
Graag gedaanquote:Op woensdag 26 november 2025 21:28 schreef MadMaster het volgende:
Bye, Bye American Pie…
Dank voor het werk en de uitzending, 11!
Welterusten!quote:Op woensdag 26 november 2025 21:30 schreef Melting het volgende:
Dank voor de muziek, DJ11.
En welterusten allemaal voor straks.
Op het gemakje, livelink.quote:Op donderdag 27 november 2025 19:05 schreef livelink het volgende:
Ik ben net thuis met de boodschappen. Moet nog snel koken en dan eten, dus dat wordt echt wat later voordat ik intune. Hoewel ik redelijk snel eten heb.
Belangrijkste is dat het lekker is.quote:
Zeker. Met blauwekaassaus. Ik vind dat lekker.quote:Op donderdag 27 november 2025 19:34 schreef Melting het volgende:
[..]
Belangrijkste is dat het lekker is.
Fijn zo.quote:Op donderdag 27 november 2025 19:35 schreef livelink het volgende:
[..]
Zeker. Met blauwekaassaus. Ik vind dat lekker.
Ah, ik ben opgegroeid met vrijdag visdag. Maar daar hou ik me niet aan. Mijn man lust geen vis, dus dan eet je het vanzelf ook minder. Ik zou zo'n vaste visdag wel zien zitten.quote:Op donderdag 27 november 2025 19:37 schreef Melting het volgende:
[..]
Fijn zo.
Ik lust geen blauwe kaas.
Heb vanavond haring en wat kibbeling gegeten. Op donderdag is het vast prik om bij de visboer te gaan eten.
Groot gelijk. Deden wij vroeger ook. Daar ben ik die tik van denk ik.quote:Op donderdag 27 november 2025 19:38 schreef livelink het volgende:
[..]
Ah, ik ben opgegroeid met vrijdag visdag. Maar daar hou ik me niet aan. Mijn man lust geen vis, dus dan eet je het vanzelf ook minder. Ik zou zo'n vaste visdag wel zien zitten.
quote:Op donderdag 27 november 2025 19:38 schreef livelink het volgende:
Als de dag van toen - Reinhard May
Vroeger bij mij thuis aten wij op een gegeven moment vrijdags altijd patat of chinees. Vrijdagmiddag werkte mijn moeder als vrijwilligster in de bibliotheek en ze wilde dan niet meer koken als ze thuis kwam. Andere tijden, want als wij zo zouden denken, zouden we elke dag eten halen.quote:Op donderdag 27 november 2025 19:38 schreef Melting het volgende:
[..]
Groot gelijk. Deden wij vroeger ook. Daar ben ik die tik van denk ik.
quote:Op donderdag 27 november 2025 19:40 schreef livelink het volgende:
[..]
Vroeger bij mij thuis aten wij vrijdags altijd patat of chinees. Vrijdagmiddag werkte mijn moeder als vrijwilligster in de bibliotheek en ze wilde dan niet meer koken als ze thuis kwam. Andere tijden, want als wij zo zouden denken, zouden we elke dag eten halen.
Ik zou het wel kunnen, want ik hou niet van koken. Maar het is te ongezond en vooral te duur.quote:Op donderdag 27 november 2025 19:41 schreef Melting het volgende:
[..]![]()
Volgens mij zijn er in de grote stad genoeg mensen die meerdere keren per weet gebruik maken van Thuisbezorgd.
Ik zou dat niet kunnen.
Dat ook inderdaad.quote:Op donderdag 27 november 2025 19:41 schreef livelink het volgende:
[..]
Ik zou het wel kunnen, want ik hou niet van koken. Maar het is te ongezond en vooral te duur.
quote:Op donderdag 27 november 2025 19:42 schreef livelink het volgende:
Pappie, loop toch niet zo snel van iemand waar ik niet op ga komen.
Al zag ik laatst een afbeelding van een treincoupe met van die asbakjes in de armleuningen.quote:
Ach ja, die herinner ik me ook. Heb je je vingers er een keer tussen geklepperd?quote:Op donderdag 27 november 2025 19:45 schreef Melting het volgende:
[..]
Al zag ik laatst een afbeelding van een treincoupe met van die asbakjes in de armleuningen.
Dat brengt niet zo fijne herinneringen op.
quote:Op donderdag 27 november 2025 19:46 schreef livelink het volgende:
[..]
Ach ja, die herinner ik me ook. Heb je je vingers er een keer tussen geklepperd?
Ik vond dat als kind wel lekker ruiken, die verschraalde rookgeur. We gingen altijd niet-roken zitten, maar dan rook je het toch een beetje. Nu vind ik het verschrikkelijk ruiken.quote:
Ik blijf sigaretten vinden stinken.quote:Op donderdag 27 november 2025 19:47 schreef livelink het volgende:
[..]
Ik vond dat als kind wel lekker ruiken, die verschraalde rookgeur. We gingen altijd niet-roken zitten, maar dan rook je het toch een beetje. Nu vind ik het verschrikkelijk ruiken.
quote:Op donderdag 27 november 2025 19:48 schreef livelink het volgende:
Simplistisch Verbond - Zoek je zelf
Ik heb dit altijd een mooi nummer gevonden.quote:Op donderdag 27 november 2025 19:51 schreef livelink het volgende:
Is ook Schitterend - Voltooid verleden tijd
Ja, probleem is wel dat dit het enige nummer is dat ik van hen ken. Ik moet me nog even inluisteren voor hun concert.quote:Op donderdag 27 november 2025 19:52 schreef Melting het volgende:
[..]
Ik heb dit altijd een mooi nummer gevonden.![]()
[ afbeelding ]
Sinds vorig jaar weer. Mijn vriendin is een fan.quote:
Voor mij ook hoor.quote:Op donderdag 27 november 2025 19:52 schreef livelink het volgende:
[..]
Ja, probleem is wel dat dit het enige nummer is dat ik van hen ken. Ik moet me nog even inluisteren voor hun concert.
Laat je gewoon verrassen.quote:Op donderdag 27 november 2025 19:52 schreef livelink het volgende:
[..]
Sinds vorig jaar weer. Mijn vriendin is een fan.
Nee, ik heb er wel zin in. Maar vind het wel leuk als ik nummers al vaker heb gehoord. Maar weet niet of me dat nog gaat lukken.quote:Op donderdag 27 november 2025 19:53 schreef Melting het volgende:
[..]
Voor mij ook hoor.
[..]
Laat je gewoon verrassen.
Hoe erg kan het zijn?
quote:Op donderdag 27 november 2025 19:54 schreef livelink het volgende:
[..]
Nee, ik heb er wel zin in. Maar vind het wel leuk als ik nummers al vaker heb gehoord. Maar weet niet of me dat nog gaat lukken.
Hoe ken jij Ede Staal dan?quote:Op donderdag 27 november 2025 19:57 schreef livelink het volgende:
It het nog nooit zo dünker geweest (of zoiets) van Ede Staal
Die is wel redelijk bekend, toch?quote:Op donderdag 27 november 2025 19:58 schreef Melting het volgende:
[..]
Hoe ken jij Ede Staal dan?![]()
[ afbeelding ]
Geen idee. Ik kende hem niet.quote:Op donderdag 27 november 2025 19:58 schreef livelink het volgende:
[..]
Die is wel redelijk bekend, toch?
Geen wonder dat jij deze kende.quote:Op donderdag 27 november 2025 19:59 schreef livelink het volgende:
Mijn oom heeft het in het Limburgs vertaald en heeft daar er ook nog een leuk hitje mee gehad
https://limburgsehits.com(...)van-loo-ivo-rosbeek/
Klopt, maar Ede Staal is verder ook wel bekend (vanwege dit nummer).quote:Op donderdag 27 november 2025 20:00 schreef Melting het volgende:
[..]
Geen wonder dat jij deze kende.
quote:Op donderdag 27 november 2025 20:11 schreef livelink het volgende:
Dit nummer kunnen we straks over een fietstocht door de Veluwe schrijven.
Geen idee eigenlijkquote:Op donderdag 27 november 2025 20:17 schreef Melting het volgende:
Treden deze heren nog op eigenlijk?
Dat kun je wel zeggen.quote:Op donderdag 27 november 2025 20:19 schreef livelink het volgende:
Gerard Cox - Het is weer voorbij die mooie zomer
Hoe komt het? Het is niet anders dan andere jaren volgens mij.quote:Op donderdag 27 november 2025 20:21 schreef livelink het volgende:
Ik kan dit jaar slecht wennen aan het feit dat in het donker de deur uit ga en ook weer in het donker thuis kom.
Ja... maar 85 is een mooie leeftijd.quote:Op donderdag 27 november 2025 20:22 schreef livelink het volgende:
Voor Gerard zijn alle mooie zomers nu ook voorbij
Ik weet het niet. Waarschijnlijk omdat dit zo'n raar, stom jaar is.quote:Op donderdag 27 november 2025 20:22 schreef Melting het volgende:
[..]
Hoe komt het? Het is niet anders dan andere jaren volgens mij.
Dat is het al sinds 2020.quote:Op donderdag 27 november 2025 20:23 schreef livelink het volgende:
[..]
Ik weet het niet. Waarschijnlijk omdat dit zo'n raar, stom jaar is.
Die klopt zeker.quote:Op donderdag 27 november 2025 20:24 schreef livelink het volgende:
Foto van vroeger - Rob de Nijs (ik weet niet of de titel klopt)
Moet eerlijk zeggen dat dit nummer mij niet bekend was.quote:
Ah, dat verbaast me wel.quote:Op donderdag 27 november 2025 20:26 schreef Melting het volgende:
[..]
Moet eerlijk zeggen dat dit nummer mij niet bekend was.
quote:Op donderdag 27 november 2025 20:29 schreef livelink het volgende:
Terug naar de kust - Maggie MacNeal (maar dan haar echte naam)
Oh, dit deed ze dan toch nog onder haar artiestennaam.quote:
Ik wist niet beter dan dat het Maggie moest zijn, en niet Sjoukje.quote:Op donderdag 27 november 2025 20:31 schreef livelink het volgende:
[..]
Oh, dit deed ze dan toch nog onder haar artiestennaam.
quote:Op donderdag 27 november 2025 20:33 schreef livelink het volgende:
Dit ken ik niet. Ik hoor het voor het eerst.
Ik ken hem wel van naam, maar niet van zang.quote:
quote:Op donderdag 27 november 2025 20:37 schreef livelink het volgende:
Dimitri van Tooren? - De nozem en de non
Het klinkt echt niet als het origineel.quote:
Nee, nu je het zegt hoor ik ook Meeuwis.quote:Op donderdag 27 november 2025 20:42 schreef livelink het volgende:
[..]
Het klinkt echt niet als het origineel.
Ja, he?quote:Op donderdag 27 november 2025 20:42 schreef Melting het volgende:
[..]
Nee, nu je het zegt hoor ik ook Meeuwis.
Helaas wel. Origineel is mooier.quote:
quote:Op donderdag 27 november 2025 20:50 schreef livelink het volgende:
Blij dat ik je niet vergeten ben - Van een niet-nederlander (ik kom er echt niet op)
Ach ja, Joost Nuissl. Eerder vanavond moest ik nog aan hem denken en nu vergeet ik hem dus wel.quote:
Bij welk nummer moest je aan hem denken?quote:Op donderdag 27 november 2025 20:51 schreef livelink het volgende:
[..]
Ach ja, Joost Nuissl. Eerder vanavond moest ik nog aan hem denken en nu vergeet ik hem dus wel.
Ik denk bij Gerard Cox omdat hij ongeveer dezelfde tijd is gestorven.quote:Op donderdag 27 november 2025 20:51 schreef Melting het volgende:
[..]
Bij welk nummer moest je aan hem denken?
quote:Op donderdag 27 november 2025 20:55 schreef livelink het volgende:
Bram Vermeulen - Ik heb een steen verlegd
Grappig. Dit nummer (van Rita Hovink) kwam vanmiddag ter sprake toen ik met m'n moeder in de huiskamer zat. Daar stond de Evergreen Top 1000 aan, waar deze plaat ook in staat. Ze dacht dat ik dit nummer niet kende. Maar het is natuurlijk in de jaren 90 wereldberoemd gemaakt door Annie de Rooijquote:
De Annie-de-Rooij-versie ken ik gelukkig niet. Maar Rita Hovinkquote:Op donderdag 27 november 2025 23:21 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Grappig. Dit nummer (van Rita Hovink) kwam vanmiddag ter sprake toen ik met m'n moeder in de huiskamer zat. Daar stond de Evergreen Top 1000 aan, waar deze plaat ook in staat. Ze dacht dat ik dit nummer niet kende. Maar het is natuurlijk in de jaren 90 wereldberoemd gemaakt door Annie de Rooij
Oké. Weet je wel zeker dat je 21:00 uur redt? Anders draai ik gewoon even door en meld je je maar zo gauw je terug bentquote:Op zaterdag 29 november 2025 16:48 schreef Melting het volgende:
Ik kan er grotendeels niet bij zijn. Ben uitgenodigd om uit eten te gaan. Hoop om 21.00 uur (maar liever eerder) wel weer thuis te zijn.
Vooraf-track om 18:57quote:Programma voor vandaag:
19:00 uur: DJ11 - Darker Days
21:00 uur* DJ Melting - Golden Oldies*
2 Brothers On The 4th Floor - Never Alone
Haddaway - Rock My Heart (radio mix)
Toch een #12-hit in Nederland geweestquote:Op zaterdag 29 november 2025 19:10 schreef livelink het volgende:
Voor mij is deze van Haddaway nieuw.
Annie - My Heartbeat (Röyksopp's Mindre Tilgjengelige remix)
Ik heb What is Love ook pas leren kennen nadat het allang een hit was geweest.quote:Op zaterdag 29 november 2025 19:10 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Toch een #12-hit in Nederland geweest
Nee, daar was ik toch wel heel nadrukkelijk bij. Heb beide cd-singles (gewone + remix cd-single) ervan gekocht. En ook van Life nog de cd-single.quote:Op zaterdag 29 november 2025 19:13 schreef livelink het volgende:
[..]
Ik heb What is Love ook pas leren kennen nadat het allang een hit was geweest.
Hun minder jengelige remixquote:Op zaterdag 29 november 2025 19:12 schreef DJ11 het volgende:
Gebruikelijk recept vanavond, met zeer weinig nieuwe muziek; zeer mager weekje, met minder aanbod. Veel oude muziek, dus. Van alles wat. En volop ruimte voor verzoekjes en suggesties, welkom via DM. Ik heb voor @:Shii ook nog wat klaarstaan. Mocht ze niet opduiken, dan vul ik dat wel weer met wat anders.![]()
Nu dit Noorse onderonsje:Annie - My Heartbeat (Röyksopp's Mindre Tilgjengelige remix)
Shakespears Sister - Hello (Turn Your Radio On)
Radio Java - Fool
Mooi, ik hoor het voor het eerst, denk ik.quote:Op zaterdag 29 november 2025 19:21 schreef DJ11 het volgende:
Dit nummer is zo moeilijk vindbaar dat je kunt horen dat -ie van vinyl is geplukt. Onderbelicht liedje uit de jaren 80, stond hier in de Tipparade:Radio Java - Fool
Zou kunnen. Ik heb het wel een paar keer eerder gedraaidquote:Op zaterdag 29 november 2025 19:22 schreef livelink het volgende:
[..]
Mooi, ik hoor het voor het eerst, denk ik.
Sander Helmers - The Worst Is Yet To Come
Voordat ik dit las, dacht ik dat het Robbie Williams wasquote:Op zaterdag 29 november 2025 19:27 schreef DJ11 het volgende:
Bij gebrek aan nieuwe muziek is er ruimte om weer eens door oude jaarlijsten te struinen. Vandaag komt 2024 een paar keer aan de beurt. De nummer-22, welteverstaan:Sander Helmers - The Worst Is Yet To Come
De naam doet Nederlandse roots vermoeden, maar de man komt uit Noorwegen
Die had er prima een hit mee kunnen scoren.quote:Op zaterdag 29 november 2025 19:29 schreef livelink het volgende:
[..]
Voordat ik dit las, dacht ik dat het Robbie Williams was
Agnes - Here Comes The Night
* Melting kijkt naar buiten.quote:Op zaterdag 29 november 2025 19:31 schreef DJ11 het volgende:
Ook al een jaarlijst-liedje, deze keer uit 2021. Een nummer dat ik herhaaldelijk heb gehoord toen ik in Duitsland in supermarkten rondliep. Daar sloeg het kennelijk wél aan:Agnes - Here Comes The Night
Ah, mooi op tijdquote:
Zeker. Was heerlijk.quote:
quote:
Is familie van de zeebaars. Echt een heel lekkere vis.quote:
Zekersquote:
Falco - The Sound Of Musik
Dat wel. Wel volkomen onbekend voor me.quote:
Ik heb deze week ook nog weer wat bier uit Duitsland meegenomen. Helaas geen cd's, zoals ik ook had gehoopt.quote:Op zaterdag 29 november 2025 19:41 schreef livelink het volgende:
[ afbeelding ]
Want ik vind dat je de bloemen niet moet plukken
quote:Op zaterdag 29 november 2025 19:41 schreef livelink het volgende:
[ afbeelding ]
Want ik vind dat je de bloemen niet moet plukken
Is ook lief van ze en lief van jou dat je zoveel voor je vader doet.quote:Op zaterdag 29 november 2025 19:45 schreef Melting het volgende:
Werd door mijn oudste broer en schoonzus mee uit eten genomen omdat ik zoveel voor mijn vader doe. Erg lief van ze.
Ja, maar zei ook tegen ze dat ze het niet hoefden te doen, omdat iemand het toch moest doen.quote:Op zaterdag 29 november 2025 19:46 schreef livelink het volgende:
[..]
Is ook lief van ze en lief van jou dat je zoveel voor je vader doet.
Olive - Outlaw (radio edit)
Het mag best op waarde worden geschat; dik verdiend.quote:Op zaterdag 29 november 2025 19:47 schreef Melting het volgende:
[..]
Ja, maar zei ook tegen ze dat ze het niet hoefden te doen, omdat iemand het toch moest doen.
Outlawer? Of Olives?quote:Op zaterdag 29 november 2025 19:47 schreef DJ11 het volgende:
Deze plaat ben ik al weken aan het doorschuiven. Tot nu, want ik heb er zin in én hierna komt de vergrotende trap langsOlive - Outlaw (radio edit)
Ja, maar het is voor hen heel fijn dat jij dat doet. Mantelzorg is zwaar (dat is zelfs mijn ww voor een bepaalde zorgapp) en het is goed dat het gezien wordt en erkend wordt.quote:Op zaterdag 29 november 2025 19:47 schreef Melting het volgende:
[..]
Ja, maar zei ook tegen ze dat ze het niet hoefden te doen, omdat iemand het toch moest doen.
Oliver Pesch & Julia Adriana - Date On The Moon
quote:Op zaterdag 29 november 2025 19:49 schreef livelink het volgende:
[..]
Ja, maar het is voor hen heel fijn dat jij dat doet. Mantelzorg is zwaar (dat is zelfs mijn ww voor een bepaalde zorgapp) en het is goed dat het gezien wordt en erkend wordt.
Kun je zo'n kaart niet opnieuw aanvragen? Dat zou wel terecht zijn dan, toch?quote:Op zaterdag 29 november 2025 19:53 schreef livelink het volgende:
Gek is dat, ik werd gezien als mantelzorger voor mijn zoon en kreeg daarvoor een mantelzorgkaart van de gemeente, waarmee ik recht had op allerlei extraatjes.
Dat vond ik altijd onzin, want zorg voor mijn zoon was gewoon vanzelfsprekend en geen mantelzorg. Ik heb het ook meteen opgezegd op het moment dat het beter ging met mijn zoon.
En nu zorg ik voor mijn vader, wat veel minder uren betreft, maar wat ik toch veel zwaarder vind en wat veel minder erkenning krijgt.
Dit is dan ook vlak voor z'n overlijden uitgekomen. Hij zegt letterlijk I'm ready, my lord...quote:Op zaterdag 29 november 2025 19:54 schreef livelink het volgende:
Oh, dit gaat verdacht veel richting fluisteren...
Leonard Cohen - You Want It Darker
Nee, ik vind het wel goed. Ik heb het niet nodig. En zoals gezegd, ik doe nu eigenlijk veel minder. Maar als het je zoon is, zie je het gewoon als erbij horend en het is gewoon toch een beetje tegennatuurlijk om voor je vader te moeten zorgen.quote:Op zaterdag 29 november 2025 19:55 schreef Melting het volgende:
[..]
Kun je zo'n kaart niet opnieuw aanvragen? Dat zou wel terecht zijn dan, toch?
Ik heb altijd wel wat moeite met Leonard Cohen en dit nummer geeft me aan de ene kant heel erg de rillingen en aan de andere kant vind ik het wel mooi en mooier dan andere nummers die door Leonard Cohen gezongen worden.quote:Op zaterdag 29 november 2025 19:56 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Dit is dan ook vlak voor z'n overlijden uitgekomen. Hij zegt letterlijk I'm ready, my lord...
Ik draai vaak de fraaie Paul Kalkbrenner remix (gemaakt met veel respect voor het origineel), maar vandaag het origineel:Leonard Cohen - You Want It Darker
Ja, dat wel. Ik werd dit jaar uitgenodigd voor een mantelzorglunch of diner.quote:Op zaterdag 29 november 2025 19:56 schreef livelink het volgende:
[..]
Nee, ik vind het wel goed. Ik heb het niet nodig. En zoals gezegd, ik doe nu eigenlijk veel minder. Maar als het je zoon is, zie je het gewoon als erbij horend en het is gewoon toch een beetje tegennatuurlijk om voor je vader te moeten zorgen.
Lenny Kravitz - Heaven Help
Chicago - Saturday In The Park
quote:
Ik stoor me het meest aan "hun" in plaats van zij. Hun gaan uit eten.quote:Op zaterdag 29 november 2025 20:04 schreef Melting het volgende:
[..]
Ik erger me zo erg aan de jeugd van tegenwoordig die de verkeerde lidwoord gebruikt. Of mij/mijn/me.... ook zo irritant.
Inderdaad... hun of hunnie.quote:Op zaterdag 29 november 2025 20:07 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Ik stoor me het meest aan "hun" in plaats van zij. Hun gaan uit eten.
Pet Shop Boys - Luna Park
Wel een bijzondere titel om 2 nummers van te hebben.quote:Op zaterdag 29 november 2025 20:11 schreef DJ11 het volgende:
Same Title, Different Songwant de Pet Shop Boys hebben ook een mooi liedje met die titel:
Pet Shop Boys - Luna Park
Klopt. Vandaar dat ze ook een keertje achter elkaar moesten gedraaidquote:Op zaterdag 29 november 2025 20:12 schreef Melting het volgende:
[..]
Wel een bijzondere titel om 2 nummers van te hebben.
Ik stoor me vooral aan me in plaats van mijn. En inderdaad aan hun in plaats van zij.quote:Op zaterdag 29 november 2025 20:07 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Ik stoor me het meest aan "hun" in plaats van zij. Hun gaan uit eten.
Ik ook niet, maar ja... deze zanger is er maar mooi bekend mee gewordenquote:Op zaterdag 29 november 2025 20:19 schreef Melting het volgende:
Ik weet niet of het verstandig is om als het donker is, om dan in het park te gaan wandelen.
Blur - Parklife
Ligt er een beetje aan. In de winter is het natuurlijk al vroeg donker en dan loop ik nog rustig door het park eind van de middag. 's avonds laat of 's nachts vermijd ik het liever, hoewel ook niet altijd.quote:Op zaterdag 29 november 2025 20:19 schreef Melting het volgende:
Ik weet niet of het verstandig is om als het donker is, om dan in het park te gaan wandelen.
Ik voel überhaupt niet echt de behoefte om 's avonds of 's nachts in het donker over straat te gaan. Ik woon eigenlijk vlak naast een park, maar daar kom ik nooit.quote:Op zaterdag 29 november 2025 20:24 schreef livelink het volgende:
[..]
Ligt er een beetje aan. In de winter is het natuurlijk al vroeg donker en dan loop ik nog rustig door het park eind van de middag. 's avonds laat of 's nachts vermijd ik het liever, hoewel ook niet altijd.
Ik ben aangewezen op het OV en dan ontkom je er niet echt aan.quote:Op zaterdag 29 november 2025 20:25 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Ik voel überhaupt niet echt de behoefte om 's avonds of 's nachts in het donker over straat te gaan. Ik woon eigenlijk vlak naast een park, maar daar kom ik nooit.
De kans is wel heel klein dat ik 's avonds of 's nachts in het Kronenburg Park kom. Sowieso kom ik bijna nooit in Nijmegen.quote:Op zaterdag 29 november 2025 20:27 schreef DJ11 het volgende:
De laatste van het park-blok komt uit eigen land:Frank Boeijen Groep - Kronenburg Park
Oops, dat bier ken ik helemaal nietquote:Op zaterdag 29 november 2025 20:29 schreef DJ11 het volgende:
Ik had een plaatje van een krat Kronenburg-bier verwacht
Frans bier is dat. Over klap-liedjes gesproken, deze had bij brother52 ook niet misstaan:quote:Op zaterdag 29 november 2025 20:30 schreef livelink het volgende:
[..]
Oops, dat bier ken ik helemaal niet
Alexander Rybak - Fairytale
Seal - Killer
Dan vind de versie van Adamski toch beter.quote:Op zaterdag 29 november 2025 20:34 schreef DJ11 het volgende:
Adamski heeft vandaag vrij, Trevor Horn (daar is -ie alweer) neemt de honneurs waar voor deze versie:Seal - Killer
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |