SPOILER: Frequently Asked QuestionsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hoe kan ik Radio 49 beluisteren?
Dit kan (tijdelijk) via de webpagina van Radio49 bij Listen2MyRadio.![]()
Klik hier voor onze Facebookpagina waar vooraf aangemelde radioshows vermeld worden.
Vind je Radio 49 leuk?
Je kunt ons steunen door middel van een éénmalige of maandelijkse donatie. Radio 49 is namelijk niet kostenloos.
Voor meer informatie kun je via DM of PM contact opnemen met livelink.![]()
DISCLAIMER
Radio 49 aanvaardt GEEN aansprakelijkheid voor hysterische lachbuien, defecte apparatuur of andersoortig (licht tot zwaar) lichamelijk dan wel geestelijk letsel voortvloeiende uit het luisteren naar de shows van onze DJ's.
Pietje Puk en de Plakbandcrisis
Nog even en ze gaan ook nog extra geld in rekening brengen als je te veel hebt geklaagd...quote:Op maandag 24 november 2025 19:59 schreef livelink het volgende:
Kreeg net de factuur van de tandarts voor het trekken van mijn kies met de volgende omschrijving:
Moeizaam trekken tand of kies met behulp van chirurgie
De omschrijving past wel bij mijn ervaring
De combinatie klappen en cowbell kom je ook best vaak tegen.quote:Op maandag 24 november 2025 20:01 schreef MadMaster het volgende:
Hoop glamrock.
Simpel klappen was goedkoper dan weer een tambourine (alhoewel ik die hier ook hoor)…
Is het nu weer een beetje oke?quote:Op maandag 24 november 2025 19:59 schreef livelink het volgende:
Kreeg net de factuur van de tandarts voor het trekken van mijn kies met de volgende omschrijving:
Moeizaam trekken tand of kies met behulp van chirurgie
De omschrijving past wel bij mijn ervaring
Niets mis meequote:Op maandag 24 november 2025 20:02 schreef brother52 het volgende:
[..]
De combinatie klappen en cowbell kom je ook best vaak tegen.
Ja, het gaat nu weer. Ik voel het nog steeds wel een beetje, maar ik kan niet echt zeggen dat het nog pijn doet.quote:Op maandag 24 november 2025 20:02 schreef Symphonic het volgende:
[..]
Is het nu weer een beetje oke?
Bij mij ging het over het algemeen makkelijk, maar 1 wilde er echt niet uit.
Hebben ze met zijn tweeën aan lopen trekken en mijn kaak daarbij licht gekneusd.
Eigenlijk wel, ja. Maar ze zijn er rijk mee geworden.quote:Op maandag 24 november 2025 20:04 schreef brother52 het volgende:
de eerste 10 seconden van deze was eigenlijk wel genoeg geweest.
The Rembrandts - I'll Be There For You
Ik heb nog wel een nummer waar ik op zit te wachten. Het enige nummer dat we met onze coverband speelden, waar ik geacht werd om mee te klappenquote:
Mijn wel vaker hier besproken neef deed de percusssie bij o.a. Nits.quote:Op maandag 24 november 2025 20:02 schreef brother52 het volgende:
[..]
De combinatie klappen en cowbell kom je ook best vaak tegen.
Dat ziet er gaaf uit.quote:Op maandag 24 november 2025 20:07 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Mijn wel vaker hier besproken neef deed de percusssie bij o.a. Nits.
Die sleepte alleen al een halve vrachtwagen met spullen met zich mee.
Soms inclusief pauken zelfs, voor 2 momenten in 1 song…
De percussioniste bij Faithles had ook een gewelde percussie kit, gepositioneerd om haar heen.
Die ging altijd helemaal los…
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het is ook bizar hoeveel verschillende percussie instrumenten er zijn... En dan klinkt elke houtsoort ook nog eens anders...quote:Op maandag 24 november 2025 20:07 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Mijn wel vaker hier besproken neef deed de percusssie bij o.a. Nits.
Die sleepte alleen al een halve vrachtwagen met spullen met zich mee.
Soms inclusief pauken zelfs, voor 2 momenten in 1 song…
De percussioniste bij Faithles had ook een gewelde percussie kit, gepositioneerd om haar heen.
Die ging altijd helemaal los…
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wordt dat vooraf gegaan door boom boom?quote:Op maandag 24 november 2025 20:06 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Ik heb nog wel een nummer waar ik op zit te wachten. Het enige nummer dat we met onze coverband speelden, waar ik geacht werd om mee te klappen
Fijne avond nogquote:Op maandag 24 november 2025 20:14 schreef MadMaster het volgende:
Ik ga zo naar de (online) ALV van mijn honkbal cluppie.
Dank Brother en keep on clapping everyone!
Bekijk deze YouTube-video
Ik hoop het niet want die staat niet in de lijstquote:Op maandag 24 november 2025 20:15 schreef Symphonic het volgende:
[..]
Wordt dat vooraf gegaan door boom boom?
Succes MadMaster. Zo'n ALV is een noodzakelijk kwaad. Goed dat je gaat!quote:Op maandag 24 november 2025 20:14 schreef MadMaster het volgende:
Ik ga zo naar de (online) ALV van mijn honkbal cluppie.
Dank Brother en keep on clapping everyone!
Bekijk deze YouTube-video
Niet dat ik weetquote:Op maandag 24 november 2025 20:15 schreef Symphonic het volgende:
[..]
Wordt dat vooraf gegaan door boom boom?
Ik ook wel een beetje, heb hem gezien op Lowlands en dat was een geweldig optreden.quote:
Veel plezier met de tv.quote:Op maandag 24 november 2025 20:27 schreef Doedezemaar het volgende:
We gaan naar de tv. Was een leuk stukje show, dank u
Ik kan sowieso niet goed individuele onderdelen van een nummer benoemen. Ik had een paar oh, ja's, maar over het algemeen ben ik hier niet goed in. De cowbell hoor ik ook alleen maar als het benoemd wordt hier of als het echt ongeveer een cowbell-solo is.quote:Op maandag 24 november 2025 20:33 schreef DJ11 het volgende:
Veel liedjes die ik niet meteen met 'claps' had geassocieerd
Heb gister ook heel veel liedjes geluisterd waar ik claps verwachtte maar ze er gewoon niet in zitten.quote:Op maandag 24 november 2025 20:33 schreef DJ11 het volgende:
Veel liedjes die ik niet meteen met 'claps' had geassocieerd
Het is ook maar net hoe je er naar luistert.quote:Op maandag 24 november 2025 20:35 schreef livelink het volgende:
[..]
Ik kan sowieso niet goed individuele onderdelen van een nummer benoemen. Ik had een paar oh, ja's, maar over het algemeen ben ik hier niet goed in. De cowbell hoor ik ook alleen maar als het benoemd wordt hier of als het echt ongeveer een cowbell-solo is.
Ik ga erop lettenquote:Op maandag 24 november 2025 20:42 schreef brother52 het volgende:
Hier zitten de claps vrij subtiel aan het eind.
Ja, dat kan ik me wel voorstellen inderdaad.quote:Op maandag 24 november 2025 20:41 schreef brother52 het volgende:
[..]
Het is ook maar net hoe je er naar luistert.
Als je een liedje doorgestuurd krijgt wat je binnen bepaalde tijd moet kunnen spelen, dan moet je de verschillende instrumenten en partijen er wel uit halen, anders ga je volledig de mist in. En als je eenmaal gewend bent zo te luisteren is het soms weer lastig om te focussen op het totaalplaatje.
Beetje zoals Trump tegenwoordig klapt...quote:Op maandag 24 november 2025 20:44 schreef brother52 het volgende:
Nu klappen voor gevorderden... met 1 hand!
alt-J - Left Hand Free
Ik kan het alleen met mijn Right Hand Freequote:Op maandag 24 november 2025 20:44 schreef brother52 het volgende:
Nu klappen voor gevorderden... met 1 hand!
alt-J - Left Hand Free
En dan te bedenken dat ze ook een nummer HandClap hebben.quote:Op maandag 24 november 2025 20:47 schreef brother52 het volgende:
Fitz And The Tantrums - Moneygrabber
Ja, daar kwam ik later pas achter. Ik heb alleen het eerste album van ze.quote:Op maandag 24 november 2025 20:49 schreef livelink het volgende:
[..]
En dan te bedenken dat ze ook een nummer HandClap hebben.
quote:Op maandag 24 november 2025 20:50 schreef brother52 het volgende:
KT Tunstall - Black Horse And The Cherry Tree
Ik dacht altijd dat dit Sanne Hans was.quote:Op maandag 24 november 2025 20:50 schreef brother52 het volgende:
KT Tunstall - Black Horse And The Cherry Tree
De stemmen lijken inderdaad wel wat op elkaar, beide hebben ook dat schorre randje.quote:Op maandag 24 november 2025 20:52 schreef livelink het volgende:
[..]
[..]
Ik dacht altijd dat dit Sanne Hans was.
Ja, dit gaat te snel inderdaad.quote:Op maandag 24 november 2025 20:55 schreef brother52 het volgende:
De volgende is me nog nooit gelukt om goed mee te klappen... raak steeds de tel kwijt.
Ik heb hier geen sneeuw gezien maar was ook best laat op dus kan best zijn dat ik het gemist heb.quote:Op maandag 24 november 2025 20:56 schreef livelink het volgende:
Bij mij was de voorspelde sneeuw er overigens wel zondag.
Dat niet alleen, zijn ook nog eens 2 of 3 verschillende maatsoorten.quote:
Lekker nummer. Hoorde ze vorig jaar live (volgens mij bij het GlazenHuis in Zwolle). Was live echt een fijne band.quote:
Ja, het is de ideale festivalband. Zijn live altijd goed en altijd feest wanneer ze spelen.quote:Op maandag 24 november 2025 21:03 schreef livelink het volgende:
[..]
Lekker nummer. Hoorde ze vorig jaar live (volgens mij bij het GlazenHuis in Zwolle). Was live echt een fijne band.
Ik hoor weinig hikjes meer.quote:Op maandag 24 november 2025 21:07 schreef brother52 het volgende:
Die hikjes in het geluid moeten nu echt wel over zijn want nog meer apps afsluiten is gewoon mijn laptop uit zetten.
Het zijn er gelukkig niet zoveel meer als in het begin maar ze zijn er nog wel.quote:
Ik hoorde ze af en toe nog, maar nu al een paar nummers niet meer.quote:Op maandag 24 november 2025 21:10 schreef brother52 het volgende:
[..]
Het zijn er gelukkig niet zoveel meer als in het begin maar ze zijn er nog wel.
Daar hoort de focus ook te liggen. Klappen is bijzaak.quote:Op maandag 24 november 2025 21:19 schreef DJ11 het volgende:
De focus is bij wat verschoven van het klappen naar gewoon de fijne muziek
Nou ja zeg....quote:Op maandag 24 november 2025 21:28 schreef brother52 het volgende:
Queens of the Stone Age - Quick And To The Pointless
Ik gok maar zo dat dat Sigur Ros is?quote:Op maandag 24 november 2025 21:29 schreef brother52 het volgende:
En dan de vraag van vandaag... Welke IJslandse band gebruikt handclaps in een liedje?
quote:Op maandag 24 november 2025 21:29 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Ik gok maar zo dat dat Sigur Ros is?
Ik vind het ook wel typisch iets voor Daði og Gagnamagniðquote:Op maandag 24 november 2025 21:29 schreef brother52 het volgende:
En dan de vraag van vandaag... Welke IJslandse band gebruikt handclaps in een liedje?
de taal van de goblins in Harry Potterquote:Op maandag 24 november 2025 21:30 schreef brother52 het volgende:
[..]![]()
Niet hun beste liedje maar de enige waarin geklapt word voor zover ik weet.
Sigur Rós - Gobbledigook
Grok heeft een klap van de molen van haar/zijn baas gekregen.quote:Op maandag 24 november 2025 21:32 schreef DJ11 het volgende:
Niet het nummer dat Grok voor vanavond in gedachten had, maar dat was ook wel heel creepy geweest, als je uitgerekend dat nummer had gedraaid
Echt heel bijzonder hoe de fantasie van Grok op hol sloeg. Opvallend was wel dat Symphonic en jij heel trouw hun verzoekjes aanvroegen. Dat klopte dan weer behoorlijk goedquote:Op maandag 24 november 2025 21:33 schreef livelink het volgende:
[..]
Grok heeft een klap van de molen van haar/zijn baas gekregen.
De trem is bedacht door Maury Maverick in 1944quote:Op maandag 24 november 2025 21:33 schreef livelink het volgende:
[..]
de taal van de goblins in Harry Potter
Dat heeft J.K. Rowlings mooi gejat dan.quote:Op maandag 24 november 2025 21:35 schreef brother52 het volgende:
[..]
De trem is bedacht door Maury Maverick in 1944
Grappig. Ik ken alleen Danger High Voltage! van hen, maar je hoort meteen dat zij het zijn.quote:
En dan gebruikt ze het ook nog eens verkeerd. De goblins in Harry Potter zijn vrij duidelijk in hun taalgebruik volgens mij.quote:Op maandag 24 november 2025 21:37 schreef livelink het volgende:
[..]
Dat heeft J.K. Rowlings mooi gejat dan.
Een ander liedje van de volgende band zou ook nog kunnen.quote:Op maandag 24 november 2025 21:45 schreef livelink het volgende:
Dit zou wel eens het nummer kunnen zijn waar DJ11 op wachtte.
Nee, we zijn een aardig eindje bij dat nummer vandaanquote:Op maandag 24 november 2025 21:45 schreef livelink het volgende:
Dit zou wel eens het nummer kunnen zijn waar DJ11 op wachtte.
Er komen nog 3 kansen want de laatste zal het zeker niet zijn.quote:Op maandag 24 november 2025 21:50 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Nee, we zijn een aardig eindje bij dat nummer vandaanKomt het niet, draai ik het woensdag in het eerste halfuurtje (uitzending 19:00 uur, The Connection om 19:30 uur)
Verrek, hier wordt geklapt. Nooit bewust gehoord. Ik luister meer naar het melodieuze 'geschreeuw'.quote:
Ik heb nog 1 ander liedje van ze geloof ik maar nog nooit naar geluisterd.quote:Op maandag 24 november 2025 21:58 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Ik ken niet eens een ander nummer van ze dan Drive...
quote:
Goed genoeg. En die zonnewende bestond al heel lang voordat er kerst wasquote:Op maandag 24 november 2025 22:03 schreef brother52 het volgende:
Helaas geen kerstliedje waar geklapt word. Dan maar eentje over de zonnewende
Jethro Tull - Ring Out, Solstice Bells
De zonnewende. Mooie term is dat toch. Mysterieus en warm..quote:Op maandag 24 november 2025 22:03 schreef brother52 het volgende:
Helaas geen kerstliedje waar geklapt word. Dan maar eentje over de zonnewende
Jethro Tull - Ring Out, Solstice Bells
Vergeten of bewust eruit gelaten (of gegooid)?quote:Op maandag 24 november 2025 22:08 schreef DJ11 het volgende:
Bedankt brother52, het was erg vermakelijk, gevarieerd en interessant
Hopelijk tot woensdag, met één vergeten clap-liedje én The Connection #6
Gratis speltip is om het dan over twee uitzendingen te verspreidenquote:Op maandag 24 november 2025 22:09 schreef brother52 het volgende:
[..]
Vergeten of bewust eruit gelaten (of gegooid)?
Ik had nog wel 2 uur door kunnen draaien maar dat vond ik wat te veel van het goede.
Heb ik ook wel gedaan maar vond 1 uitzending met alleen maar geklap wel genoeg.quote:Op maandag 24 november 2025 22:15 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Gratis speltip is om het dan over twee uitzendingen te verspreidenIk had dat in m'n enthousiasme ook weleens, van die mega-lange lijsten met nummers. Ik heb meerdere thema-uitzendingen in twee of meer delen opgeknipt.
En 'vergeten' slaat op eentje die jij - vind ik - bent vergetenWoensdag draai ik 'm.
Goedenavond en welkomquote:Op woensdag 26 november 2025 19:01 schreef livelink het volgende:
![]()
Gaar na een lange dag op kantoor en een slopende busreis terug naar huis, maar ik ga ervoor!
Dschinghis Khan - Moskau
Sébastien Tellier feat. Slayyyter & Nile Rodgers - Thrill Of The Night
Lusaint - Blind
Er komt ook nog een nummer 3 en dat is weer zo'n artiest waarvan ik over een maand of 8 hoop te zeggen: je hoorde 'm voor het eerst op Radio 49quote:
Zeker, vooral in het intro. Het nummer begint er feitelijk mee, met dat geklapt. Op bas en drums na zijn er geen andere instrumenten.quote:Op woensdag 26 november 2025 19:17 schreef livelink het volgende:
Dus hier moest je braaf meeklappen, @:DJ11?
Deze had er inderdaad prima tussen gekund maar is eerlijk gezegd helemaal niet bij me opgekomen.quote:Op woensdag 26 november 2025 19:16 schreef DJ11 het volgende:
[..]
GoedenavondJe valt er nét in bij het klap-nummer dat ik je nog wilde laten horen.
Geeft niet, je uitzending was verder prima hoorquote:Op woensdag 26 november 2025 19:17 schreef brother52 het volgende:
[..]
Deze had er inderdaad prima tussen gekund maar is eerlijk gezegd helemaal niet bij me opgekomen.
Amy Winehouse - Rehab
Kerr Mercer - Alcohol
Dat is niet zo moeilijk... alleen maar metalquote:Op woensdag 26 november 2025 19:21 schreef livelink het volgende:
Volgende keer een thema van nummers zonder geklap
Ik denk dat de eerste track van The Connection ook wel erg in jouw straatje ligt. Ook zit er een nummer tussen dat jij maandag nog hebt gedraaid. (En bedanktquote:Op woensdag 26 november 2025 19:22 schreef brother52 het volgende:
[..]
Dat is niet zo moeilijk... alleen maar metal
Ik trek mijn suggestie terugquote:Op woensdag 26 november 2025 19:22 schreef brother52 het volgende:
[..]
Dat is niet zo moeilijk... alleen maar metal
Pacific Gas & Electric - Are You Ready?
Leek me anders een prima themaquote:
Ik ben er niet klaar voor! Maar we gaan het doen. @Melting, wakker worden!quote:Op woensdag 26 november 2025 19:26 schreef DJ11 het volgende:
De vorige keer draaide ik - geloof ik - Get Ready For This als laatste voordat The Connection écht begon. Vandaag is dat deze plaat:Pacific Gas & Electric - Are You Ready?
Spelregels komen eraan...
Ik denk dat het uiteindelijke nummer van DJ11 ook wel geklap bevat.quote:
Hmmm... weet ik zo niet. Maar de eerste Livelink-wetmatigheid gaat alweer op, want altijd is er iets met koningen, koninginnen, etc. Dus nu ook weerquote:Op woensdag 26 november 2025 19:30 schreef livelink het volgende:
[..]
Ik denk dat het uiteindelijke nummer van DJ11 ook wel geklap bevat.
Dan zal dit wel Queensryche zijnquote:Op woensdag 26 november 2025 19:32 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Hmmm... weet ik zo niet. Maar de eerste Livelink-wetmatigheid gaat alweer op, want altijd is er iets met koningen, koninginnen, etc. Dus nu ook weer
Ik ben er.quote:Op woensdag 26 november 2025 19:27 schreef livelink het volgende:
[..]
Ik ben er niet klaar voor! Maar we gaan het doen. @:Melting, wakker worden!
Patrick Hernandez - Born To Be Alive
Dat vond je de overige keren ook.quote:Op woensdag 26 november 2025 19:40 schreef DJ11 het volgende:
Overigens denk ik écht dat jullie straks allemaal het goede nummer weten te raden. Het is echt goed te doen, vind ik
Famous last wordsquote:Op woensdag 26 november 2025 19:40 schreef DJ11 het volgende:
Overigens denk ik écht dat jullie straks allemaal het goede nummer weten te raden. Het is echt goed te doen, vind ik
Ik ben nog ver van een tunnel verwijderd. Ik zoek juist naar wat meer tunnelvisie.quote:Op woensdag 26 november 2025 19:41 schreef MadMaster het volgende:
Ik moet nu al tunnelvisie zien te voorkomen…
Snap! feat. Niki Haris - Do You See the Light? (Looking For) (7-inch edit)
Nu je het zegt. Er is zelfs een connectie mogelijk. Die loopt via Jam & Spoon. Maar dat heeft niets te maken met vanavond.quote:
Die gitaar riff is van Two Tribes gesampled…quote:Op woensdag 26 november 2025 19:44 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Nu je het zegt. Er is zelfs een connectie mogelijk. Die loopt via Jam & Spoon. Maar dat heeft niets te maken met vanavond.
Ah, het was een woordgrapquote:Op woensdag 26 november 2025 19:45 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Die gitaar riff is van Two Tribes gesampled…
En iedereen begrijpt nu waarom ik het Snap!
En het nummer is geremixt door Dance 2 Trance, waarvan Jam el Mar de helft vormde. En deze Jam zat dan ook weer in Jam & Spoon, die Relax van Frankie Goes To Hollywood remixten. In één van die remixes is ook een prominente sample uit Two Tribes gebruiktquote:Op woensdag 26 november 2025 19:45 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Die gitaar riff is van Two Tribes gesampled…
En iedereen begrijpt nu waarom ik het Snap!
Jouw hoofd is raar hoor. Ik zie zelfs nauwelijks een connectie tussen mezelf en mijn zus.quote:Op woensdag 26 november 2025 19:46 schreef DJ11 het volgende:
[..]
En het nummer is geremixt door Dance 2 Trance, waarvan Jam el Mar de helft vormde. En deze Jam zat dan ook weer in Jam & Spoon, die Relax van Frankie Goes To Hollywood remixten. In één van die remixes is ook een prominente sample uit Two Tribes gebruikt
quote:Op woensdag 26 november 2025 19:46 schreef DJ11 het volgende:
[..]
En het nummer is geremixt door Dance 2 Trance, waarvan Jam el Mar de helft vormde. En deze Jam zat dan ook weer in Jam & Spoon, die Relax van Frankie Goes To Hollywood remixten. In één van die remixes is ook een prominente sample uit Two Tribes gebruikt
quote:Op woensdag 26 november 2025 19:47 schreef livelink het volgende:
[..]
Jouw hoofd is raar hoor. Ik zie zelfs nauwelijks een connectie tussen mezelf en mijn zus.
Hoeveel nummers zijn het?quote:Op woensdag 26 november 2025 19:49 schreef DJ11 het volgende:
Per saldo draait dit hele spel om mijn rare gedachtenkronkels, waar jullie chocola van moeten makenToch wordt het vanzelf steeds duidelijker - en straks komt er uiteraard een uitleg. Het zesde nummer loopt...
MIKA - Grace Kelly
Ook weer een queenquote:Op woensdag 26 november 2025 19:52 schreef DJ11 het volgende:
Dit nummer was trouwens al eens eerder een aanwijzing in een aflevering van The ConnectionMIKA - Grace Kelly
Ja, ik zit ook in die richting te denken maar Queen hebben we al eens gehad.quote:
Dat zegt in principe niks. Ik ben gemeen genoeg om een twee keer Queen te doenquote:Op woensdag 26 november 2025 19:55 schreef brother52 het volgende:
[..]
Ja, ik zit ook in die richting te denken maar Queen hebben we al eens gehad.
Ja, daar ga ik nu dus ook maar niet vanuit. Maar heb ook nog geen idee welke kant ik wel op moet.quote:Op woensdag 26 november 2025 19:55 schreef brother52 het volgende:
[..]
Ja, ik zit ook in die richting te denken maar Queen hebben we al eens gehad.
Ook dit zou weer op een liedje van Queen kunnen slaan...quote:
Queen had dan ook weer iets met radio. Het volgende nummer heeft daar ook weer een connectie meequote:Op woensdag 26 november 2025 19:58 schreef brother52 het volgende:
[..]
Ook dit zou weer op een liedje van Queen kunnen slaan...
Ah.... je gaat meteen het antwoord draaien? Fijn, dat raak ik niet meer in de war.quote:Op woensdag 26 november 2025 20:00 schreef DJ11 het volgende:
[..]
* DJ11 stopt met moedwillig verwarring zaaien
Nee, ik ga gewoon lekker door met muziekjes draaien. Iets met een radiozender die naar je toe komt, deze zomerquote:Op woensdag 26 november 2025 20:01 schreef Melting het volgende:
[..]
Ah.... je gaat meteen het antwoord draaien? Fijn, dat raak ik niet meer in de war.
Elvis Costello - Veronica
Slaapogen vind ik het. Wel bijzonder inderdaad.quote:Op woensdag 26 november 2025 20:07 schreef MadMaster het volgende:
Een collega van mij heeft dit soort ogen.
Intrigerend…
quote:Op woensdag 26 november 2025 20:11 schreef livelink het volgende:
Ik ga het niet doen hoor, maar stel dat ik al deze nummers in ChatGPT gooi met het verzoek de connectie te zoeken, zou die het dan weten?
Geen idee. Ik weet ook niet hoe jullie erachter gaan komen, maar vroeg of laat lukt dat. De laatste nummers zijn zó obvious, het kan haast niet misgaan. Deze kwis is Melting-proofquote:Op woensdag 26 november 2025 20:11 schreef livelink het volgende:
Ik ga het niet doen hoor, maar stel dat ik al deze nummers in ChatGPT gooi met het verzoek de connectie te zoeken, zou die het dan weten?
Welkom bij de club.quote:Op woensdag 26 november 2025 20:12 schreef brother52 het volgende:
Ik kan er tot nu toe nog geen touw aan vast knopen.
Let op.... je hebt een te hoge pet van me op.quote:Op woensdag 26 november 2025 20:12 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Geen idee. Ik weet ook niet hoe jullie erachter gaan komen, maar vroeg of laat lukt dat. De laatste nummers zijn zó obvious, het kan haast niet misgaan. Deze kwis is Melting-proof
Moet ik nu ook nog in vreemde talen een connectie zoeken?quote:Op woensdag 26 november 2025 20:13 schreef DJ11 het volgende:
En net op dat moment komt er een nummer dat je niet ziet aankomen...
Geen enkel nummer wordt zomaar gedraaid. Er is een connectie tussen het antwoord en dit nummer. Meer kan ik er niet over zeggenquote:Op woensdag 26 november 2025 20:14 schreef livelink het volgende:
[..]
Moet ik nu ook nog in vreemde talen een connectie zoeken?
Wow! Ik heb nog geen enkele mogelijke connectie zelfs.quote:
Die van mij ook.quote:
Ja, dat zag ik. Maar ik kan er geen touw aan vastknopen nog.quote:Op woensdag 26 november 2025 20:16 schreef DJ11 het volgende:
Toto Cutugno - L'italiano
Zag ik daar nu een visuele hint?Ja, dus
Olly Murs - Deeper
quote:Op woensdag 26 november 2025 20:21 schreef livelink het volgende:
ChatGPT has left the building:
Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt met "Toto Olly Pip". Dit lijken namen of woorden te zijn zonder duidelijke context.
Serious Danger - Deeper (7-inch edit)
Je zit juist prima op het goede spoor, luister maar...quote:Op woensdag 26 november 2025 20:24 schreef livelink het volgende:
Ik acht de kans groot dat ik helemaal niks in ga zenden dit keer. Alle andere keren zat ik wel op een spoor. Een dood spoor weliswaar, maar toch.
quote:Op woensdag 26 november 2025 20:24 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Je zit juist prima op het goede spoor, luister maar...
Het is nog lang geen 21:00 uur. Er komen nog de nodige nummers en het zal gaandeweg steeds duidelijker worden.quote:Op woensdag 26 november 2025 20:27 schreef Melting het volgende:
Ik heb een idee qua artiest. Maar dat is alles.
En alleen maar omdat ik hulp heb gehad.
Jullie hebben sowieso hetzelfde antwoord van mij gehadquote:Op woensdag 26 november 2025 20:29 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik denk dat we hetzelfde ingezonden hebben…
Ik denk het ook. En hoe meer liedjes er bij komen, hoe zekerder ik ben dat we het goed hebben.quote:Op woensdag 26 november 2025 20:29 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik denk dat we hetzelfde ingezonden hebben…
Nou zeg...quote:Op woensdag 26 november 2025 20:32 schreef brother52 het volgende:
[..]
Ik denk het ook. En hoe meer liedjes er bij komen, hoe zekerder ik ben dat we het goed hebben.
quote:Op woensdag 26 november 2025 20:33 schreef livelink het volgende:
[..]
Nou zeg...
Ik heb net ook een gok ingestuurd.
Geen idee of die klaarstaat of bij de reserve-nummers staat. We gaan het zien en horenquote:Op woensdag 26 november 2025 20:32 schreef MadMaster het volgende:
Ik verwacht nog wel een bepaalde song…
Ik heb het meest voor de hand liggende gekozen, waarschijnlijk te voor de hand liggend.quote:Op woensdag 26 november 2025 20:33 schreef Melting het volgende:
[..]![]()
Hoe weet jij al een liedje dan?
Seal - Immaculate
Nee hoor. Ik heb een keer eerder gehad dat iemand eerst het goede antwoord gaf en later nog de tweede gok gebruikte voor een foutief antwoordquote:Op woensdag 26 november 2025 20:47 schreef livelink het volgende:
Als je eerste gok goed was, wordt dat niet overruled bij de tweede toch?
Echt, ik kan er niet over uit hoe snel jij en MadMaster daar op kwamen.quote:Op woensdag 26 november 2025 20:51 schreef brother52 het volgende:
Ik blijf bij mijn eerste gok. Al is dat inmiddels geen gok meer.
Nee, dat begrijp ik ook nog niet.quote:Op woensdag 26 november 2025 20:52 schreef livelink het volgende:
[..]
Echt, ik kan er niet over uit hoe snel jij en MadMaster daar op kwamen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |