De NOS lijkt me nou bij uitstek een organisatie die zich niet op op het eigen publiek zou moeten richten.quote:Op dinsdag 25 november 2025 19:09 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik heb nou niet de indruk dat het publiek van de NOS op X te vinden is.
Ander publiek gaat de NOS niet lezen.quote:Op dinsdag 25 november 2025 20:02 schreef timmmmm het volgende:
[..]
De NOS lijkt me nou bij uitstek een organisatie die zich niet op op het eigen publiek zou moeten richten.
Oh ja, daar zitten alleen maar "fatsoenlijke mensen" toch?quote:Op dinsdag 25 november 2025 17:25 schreef Eightyone het volgende:
Ze zitten nog wel op Bluesky. Met een kleiner, maar ook minder schreeuwerig publiek.
Dan kan je de NOS net zo goed opheffen, als je niet eens de moeite neemt ander publiek te bereiken.quote:Op dinsdag 25 november 2025 20:04 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ander publiek gaat de NOS niet lezen.
Fatsoenlijke mensen bestaan nietquote:Op dinsdag 25 november 2025 20:08 schreef AchJa het volgende:
[..]
Oh ja, daar zitten alleen maar "fatsoenlijke mensen" toch?
Tiktok is het grootste informatieplatform voor iedereen <30. Het is krankzinnig hoeveel mensen "nieuws" consumeren via tiktok filmpjes.quote:Op dinsdag 25 november 2025 17:16 schreef timmmmm het volgende:
Er zijn nog wel meer dingen bij de NOS die ze eens goed tegen het licht moeten houden. Wat doet een zich zichzelf respecterende nieuwsorganisatie op tiktok. Al die genante 'explainers' ook, waar het om de presentator gaat in plaats van om wat ze vertellen.
Nieuwsgaring en verslaggeving staat helaas niet meer centraal bij de NOS.
Het andere publiek neemt niet de moeite de NOS serieus te nemen...quote:Op dinsdag 25 november 2025 20:13 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Dan kan je de NOS net zo goed opheffen, als je niet eens de moeite neemt ander publiek te bereiken.
Met het dode paard bedoel je de NOS? Want als die zijn plicht verzaakt, kan je net zo goed stoppen.quote:Op dinsdag 25 november 2025 21:07 schreef Wantie het volgende:
[..]
Het andere publiek neemt niet de moeite de NOS serieus te nemen...
Aan een dood paard moet je niet willen trekken.
Als de nos vindt dat ze maar een bepertk stukkie van het publiek op de socials hoeft te bedienen, ben ik wel voor een bepertk stukkie funding uit de algemene middelen.quote:Op dinsdag 25 november 2025 21:15 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Met het dode paard bedoel je de NOS? Want als die zijn plicht verzaakt, kan je net zo goed stoppen.
De missie van de NOS is het informeren van de Nederlandse burger teneinde die burger de handvaten te geven zijn gedrag te bepalen. Niet alleen de kleine groep die zin heeft om te luisteren, die gemakkelijk te informeren is, die die handvaten niet nodig heeft, maar de Nederlandse burger als geheel.
Hef jezelf gewoon op als je de handdoek in de ring gooit en je eigen gestelde missie opgeeft
Nee, het publiek op X.quote:Op dinsdag 25 november 2025 21:15 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Met het dode paard bedoel je de NOS?
De missie van de NOS is niet social media.quote:Want als die zijn plicht verzaakt, kan je net zo goed stoppen.
De missie van de NOS is het informeren van de Nederlandse burger teneinde die burger de handvaten te geven zijn gedrag te bepalen. Niet alleen de kleine groep die zin heeft om te luisteren, die gemakkelijk te informeren is, die die handvaten niet nodig heeft, maar de Nederlandse burger als geheel.
Hef jezelf gewoon op als je de handdoek in de ring gooit en je eigen gestelde missie opgeeft
Bevragenquote:Op dinsdag 25 november 2025 21:35 schreef Black_Baron het volgende:
De BBC bood gewoon nog zijn excuses aan. En de hoofdredactie stapte op.
Vanwege al hun gekleurde en neppe nieuws.
De NOS pakt het anders aan.![]()
Die verttekt gewoon van het platform waar ze de nos het meeste bevragen.
Dus jij wil echt beweren dat ze die groep niet verkleinen door te stoppen met X? Ze stoppen daar de feiten te brengen omdat de reactie hen niet bevalt, dan ben je imo een lachertje als nieuwsorganisatie.quote:Op dinsdag 25 november 2025 21:34 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee, het publiek op X.
[..]
De missie van de NOS is niet social media.
Dat doen ze erbij.
Verder wel lachen dat je vindt dat de nos maar een kleine groep bereikt.
Mag je vinden.quote:Op dinsdag 25 november 2025 21:38 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Dus jij wil echt beweren dat ze die groep niet verkleinen door te stoppen met X? Ze stoppen daar de feiten te brengen omdat de reactie hen niet bevalt, dan ben je imo een lachertje als nieuwsorganisatie.
Ja, stel je voor dat je opkomt voor gelijkheid.quote:Op dinsdag 25 november 2025 21:57 schreef RotatoR het volgende:
De NOS heeft sinds Marcel Gelauff last van institutionele bias, zelfde probleem als bij de BBC. Het gevolg van de obsessie met het stompzinnige 'inclusie en diversiteit'.
Zo doe ik helemaal niet, dan begrijp je niks van wat ik post. Het interesseert me ook helemaal niet welke instanties wel of niet op X zitten, al doeken ze dat hele platform op.quote:Op dinsdag 25 november 2025 21:47 schreef Wantie het volgende:
[..]
Mag je vinden.
Mij valt op dat er altijd erg gevoelig wordt gereageerd op instanties die niet langer op X zitten.
Ik begrijp dat verder niet.
Daarnaast geloof ik niet dat de gemiddelde X gebruiker uitsluitend in die bubbel blijkt zitten.
Berichtgeving van NOS komt via diverse kanalen bij de lezer.
Als het niet linksom bij je komt, dan komt het er wel rechtsom.
Er wordt nu net gedaan alsof 3/4 van de NOS lezer hierdoor verdwijnt.
Als dat zo is, dan is er sowieso iets goed mis met het internet.
Dit zegt de NOS erover:quote:Op dinsdag 25 november 2025 22:20 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Zo doe ik helemaal niet, dan begrijp je niks van wat ik post. Het interesseert me ook helemaal niet welke instanties wel of niet op X zitten, al doeken ze dat hele platform op.
Waar het om gaat is dat de NOS van ons allemaal de verantwoordelijk heeft gekregen de Nederlander te informeren en dit besluit, dat op een platform niet meer doen omdat er desinformatie is, wat zij juist dienen te bestrijden, en de reacties niet aardig zijn. Ik verwacht van onze nieuwsorganisatie dat ze ook feiten en nieuws die bij sommige mensen niet populair zijn blijven verkondigen.
Geen punt, ik zit gewoon wat ideëler in onze nationale nieuwsvoorziening. Kan gebeuren.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De NOS besluit om niet langer X te faciliteren in het verspreiden van desinformatie.
En wat ik al aangaf, ze bereiken hun publiek via verschillende kanalen.
Er bestaat geen publiek op internet die uitsluitend via 1 kanaal bereikbaar is.
Ik vind die ophef daarom ook overtrokken en typisch passen bij X.
Deze overtrokken reacties waren er ook toen Bluesky werd opgericht.zeer vocale Trump hater - VEM2012
Zo kennen we progressieven weer. Alleen de eigen Pravda is goed genoeg.quote:Op dinsdag 25 november 2025 17:10 schreef Tijn het volgende:
Natuurlijk posten ze niet op zo'n marginale kutsite. Ze posten toch ook niet op 4chan. Logische keus dus
De grote misvatting is dat het ooit relevant was.quote:Op dinsdag 25 november 2025 22:38 schreef KareldeStoute het volgende:
X/Twitter heeft zichzelf succesvol irrelevant gemaakt voor serieuze nieuwsvolgers en -media.
Zie ook de wanhopige pogingen om Bluesky relevant te makenquote:Op dinsdag 25 november 2025 22:39 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Zo kennen we progressieven weer. Alleen de eigen Pravda is goed genoeg.
Misschien kun je het inbrengen bij D66. Die zijn er nogal actief. 🤣👍🏻quote:Op dinsdag 25 november 2025 22:38 schreef KareldeStoute het volgende:
X/Twitter heeft zichzelf succesvol irrelevant gemaakt voor serieuze nieuwsvolgers en -media. Dus logische stap. Had zelfs gedacht dat ze daar al lang weg zouden zijn.
Is dat nog wat?quote:Op dinsdag 25 november 2025 22:50 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Zie ook de wanhopige pogingen om Bluesky relevant te maken
Met succes, D66 is nog nooit zo groot geweest.quote:Op dinsdag 25 november 2025 22:50 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Misschien kun je het inbrengen bij D66. Die zijn er nogal actief. 🤣👍🏻
Daar heb ik gelukkig 0,0 invloed op. Maar het zou ook politieke partijen sieren als ze er mee kappen.quote:Op dinsdag 25 november 2025 22:50 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Misschien kun je het inbrengen bij D66. Die zijn er nogal actief. 🤣👍🏻
Denk dat 99% van onze overheid, in elk geval de ministers, ministeries en politieke partijen en instanties er gewoon zit. Ook gemeentes, instellingen etc.quote:Op dinsdag 25 november 2025 22:57 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Daar heb ik gelukkig 0,0 invloed op. Maar het zou ook politieke partijen sieren als ze er mee kappen.
Er komt vanzelf wel weer een nieuw account dat geautomatiseerd alle NOS berichten publiceert. De NOS prijst zichzelf uit de markt.quote:Op dinsdag 25 november 2025 22:38 schreef KareldeStoute het volgende:
X/Twitter heeft zichzelf succesvol irrelevant gemaakt voor serieuze nieuwsvolgers en -media. Dus logische stap. Had zelfs gedacht dat ze daar al lang weg zouden zijn.
X is wereldwijd de grootste nieuwsvoorziening.quote:Op dinsdag 25 november 2025 23:03 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Er komt vanzelf wel weer een nieuw account dat geautomatiseerd alle NOS berichten publiceert. De NOS prijst zichzelf uit de markt.
Nee, want niemand zit 24/7 uitsluitend op X.quote:Op dinsdag 25 november 2025 23:18 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
X is wereldwijd de grootste nieuwsvoorziening.
Ken genoeg mensen die de NOS enzo tot zich krijgen via X.
Die ben je nu kwijt.
Jammer. Gemiste kans, juist in deze tijd.
Dat spreekt elkaar tegen.quote:Op dinsdag 25 november 2025 23:03 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Er komt vanzelf wel weer een nieuw account dat geautomatiseerd alle NOS berichten publiceert. De NOS prijst zichzelf uit de markt.
Waar zeg ik dat dan?quote:Op dinsdag 25 november 2025 23:25 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee, want niemand zit 24/7 uitsluitend op X.
Die ben je nu kwijt.quote:Op dinsdag 25 november 2025 23:26 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat dan?
Ik ben je even kwijt.
Geldt dat alleen voor Musk of alle sociale media? Twitter voor Musk?quote:Op dinsdag 25 november 2025 23:24 schreef SnertMetChoco het volgende:
Goedzo, zouden er meer moeten doen. Musk wil maar al te graag zijn platform aanwenden voor radicaalrechtse propaganda en elk stukje macht wat deze man minder heeft is meegenomen.
Geldt alleen voor meningen die hem niet aanstaan. 🤡quote:Op dinsdag 25 november 2025 23:42 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Geldt dat alleen voor Musk of alle sociale media? Twitter voor Musk?
Ik hoor meer over instanties die er mee stoppen dan dat er nog iets op geplaatst wordt.quote:Op dinsdag 25 november 2025 23:02 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Denk dat 99% van onze overheid, in elk geval de ministers, ministeries en politieke partijen en instanties er gewoon zit. Ook gemeentes, instellingen etc.
Er zijn er maar heel weinig weggegaan. Volgens mij alleen de Raad van de Kinderbescherming. Na de zoveelste flater.
Maar dat Twitter een rechts radicaal riool geworden is onder Musk kan toch niemand ontkennen?quote:Op dinsdag 25 november 2025 23:48 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Geldt alleen voor meningen die hem niet aanstaan. 🤡
Je bedoelt, het burgervolk dat op X haatdragende en extreem rechtse reacties post?quote:Op dinsdag 25 november 2025 18:40 schreef GerryDV het volgende:
Vervelend als het normale burgervolk mag reageren en je geen mogelijkheid hebt om te censureren op rechtse geluiden inderdaad. Dan toch maar vasthouden aan je veilige 1-richtingsplatform waar je bij de reacties alleen de genuanceerde en extreemlinkse reacties kan laten staan. Krijg je tenminste ook geen terecht commentaar op je zelfverzonnen of zelfgeselecteerde ‘experts’ die je nieuwsbericht (mening) ondersteunen.
En dat van belastinggeld ook nog! 😁👍🏼
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |