Lees die bron die ik aangeleverd heb maar even door, misschien leer je wat. Verder is dit natuurlijk totaal de omgekeerde wereld, jij komt met allemaal bullshit zonder bronnen die ik maar moet weerleggen en dan spring je weer naar de volgende leugen. Het lijkt wel twitterquote:Op maandag 24 november 2025 18:00 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik kom met bronnen, jij niet. Feitenvrij bronloos alleen maar 'jij hebt ongelijk' roepen zal inderdaad nooit iemand overtuigen. En de eerste keer dat jij een bron (wat bij POL eigenlijk verplicht is) geeft moet ik geloof ik nog meemaken.
Sorry hoor maar dit is echt nonsens.quote:Op maandag 24 november 2025 19:14 schreef SymbolicFrank het volgende:
Om nog even terug te komen op die rapporten over onze energietransitie uit het vorige deeltje: ze zeggen nog steeds hetzelfde als het klimaatakkoord. Kerncentrales zijn economisch niet haalbaar en gevaarlijk en het is allemaal geen probleem als we de helft van onze elektriciteit gebruiken om waterstof te maken voor de opslag. Oh, en we hebben nog veel meer hernieuwbare bronnen, zoals biomassa, biogas, aardwarmte en waterkracht.
Dus als je even niet oplet, lijken ze zo door Greenpeace geschreven te zijn.
Maar ja, dat is wat de meeste mensen willen horen. En het blijft politiek.
quote:Op maandag 24 november 2025 19:48 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Sorry hoor maar dit is echt nonsens.
We gaan dus ongeveer de helft van de elektriciteit gebruiken voor het opwekken van waterstof. Om dat mogelijk te maken worden de subsidies en wetgeving daartoe uitgebreid.quote:2.1.5 Elektrolyse (‘groene waterstof’)
De grootste onzekerheid voor de toekomstige vraag naar elektriciteit in Nederland voor de
periode 2030-2050 betreft de toekomstige vraag naar waterstof in Nederland (inclusief
mogelijke exporten) en, in het bijzonder, de binnenlandse productie van groene waterstof in
deze periode: hoe groot wordt de toekomstige vraag naar waterstof, welke deel van deze
behoefte wordt eventueel voorzien door de import van waterstof en welk (resterend) deel
wordt gedekt door de binnenlandse productie van groene waterstof (‘indirecte elektrificatie’)
of mogelijk andere, concurrerende vormen van CO2-vrije waterstofproductie?
In 2019 is de vraag naar elektriciteit voor de productie van groene waterstof in Nederland nog
nagenoeg nihil. Voor 2050 echter lopen de verwachtingen (aannames) betreffende deze
vraag echter sterk uiteen van minder dan 51 TWh in het internationale scenario van
Netbeheer Nederland (2023) tot ruim 290 TWh in het TRANSFORM scenario van TNO
(Scheepers et al., 2022).
De verschillen in de vraag naar indirecte elektrificatie verklaren grotendeel – en overstijgen
soms – de verschillen in de eerdergenoemde, totale binnenlandse vraag naar elektriciteit
tussen de diverse klimaatneutrale scenario’s voor het Nederlandse energiesysteem in 2050.
De verschillen in de vraag naar indirecte elektrificatie – i.e., de binnenlandse productie van
groene waterstof – komen voort uit verschillen in aannames tussen de diverse
klimaatneutrale scenario’s, in het bijzonder de verwachte (toekomstige) investeringskosten
van elektrolysers, de (variabele) prijs van elektriciteit, de locatie van de elektrolysers en
opwekinstallaties en de daaruit voortvloeiende behoefte en beschikbaarheid van
infrastructuur (waterstof, elektriciteit), de beleidsondersteuning van groene
waterstofproductie door middel van subsidies (SDE++), wet- en regelgeving (RED II), alsmede
de kosten van alternatieve opties voor de decarbonisatie van het Nederlandse
energiesysteem (Berger et al., 2020; Ryszka, 2020; Van Wijk, 2021, Kramer, 2021; Mulder,
2022; Lamboo en Weeda, 2022; PBL/Elzinga en Strengers, 2024).
Een cursusje thermodynamica voor 2e kamerleden lijkt me verstandiger.quote:Op maandag 24 november 2025 19:55 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
[..]
We gaan dus ongeveer de helft van de elektriciteit gebruiken voor het opwekken van waterstof. Om dat mogelijk te maken worden de subsidies en wetgeving daartoe uitgebreid.
Volgens de Gasunie kan dat met wat kleine aanpassingen gewoon door hun/het bestaande aardgasnet. Het is dus een ideale aardgasvervanger. Dan zijn we ook meteen af van de meeste problemen met het kwakkelende stroomnet. En we kunnen het ondergronds opslaan in Groningen.quote:Op maandag 24 november 2025 19:59 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Een cursusje thermodynamica voor 2e kamerleden lijkt me verstandiger.
Godverdomme.quote:Op dinsdag 25 november 2025 13:15 schreef Jaeger85 het volgende:
https://www.nu.nl/enterta(...)-en-first-dates.html
Kassa wordt wegbezuinigd. Weer een informatief programma het slachtoffer van rechtse bezuinigingen op de NPO.
Bah. En daarvoor in de plaats meer talkshows, natuurlijk?quote:Op dinsdag 25 november 2025 13:15 schreef Jaeger85 het volgende:
https://www.nu.nl/enterta(...)-en-first-dates.html
Kassa wordt wegbezuinigd. Weer een informatief programma het slachtoffer van rechtse bezuinigingen op de NPO.
Daarvoor in de plaats meer reclames en vaker testbeeld weer, denk ik.quote:Op dinsdag 25 november 2025 13:20 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Bah. En daarvoor in de plaats meer talkshows, natuurlijk?
Nou kijk ik al heel lang geen televisie meer en alleen de uitzendingen op het internet als daar geen reclameblokken in zitten. Ik gebruik ook een adblocker, dus ik zie eigenlijk nooit reclame. Maar Kassa heb ik op YouTube vaak zitten kijken.quote:Op dinsdag 25 november 2025 13:21 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Daarvoor in de plaats meer reclames en vaker testbeeld weer, denk ik.
De radicaal rechtssen zullen wel in hun handjes wrijven nu. Want weer een beetje minder van die vervelende controlerende macht.quote:Op dinsdag 25 november 2025 13:33 schreef Frozen-assassin het volgende:
Zouden ze daar in Tweede Kamer echt blij zijn met bezuinigingen op programma's als Kassa?
Schiet zn doel voorbij.
En hun geldschieters ook, want het wordt zo makkelijker voor bedrijven om consumenten te belazeren.quote:Op dinsdag 25 november 2025 13:52 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
De radicaal rechtssen zullen wel in hun handjes wrijven nu. Want weer een beetje minder van die vervelende controlerende macht.
In mijn ervaring is de adblock protectie op npo.nl/start beter dan op Youtube en alle andere videowebsites bij elkaar.quote:Op dinsdag 25 november 2025 13:25 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Nou kijk ik al heel lang geen televisie meer en alleen de uitzendingen op het internet als daar geen reclameblokken in zitten. Ik gebruik ook een adblocker, dus ik zie eigenlijk nooit reclame. Maar Kassa heb ik op YouTube vaak zitten kijken.
Chris Zegers voelde de bui al hangen.quote:
Je moet toch iets uitzenden? Dat is een goedkoop programma dat je aan kunt zetten als je wat anders aan het doen bent. En het geeft weer ruimte voor reclame.quote:Op dinsdag 25 november 2025 14:43 schreef Hanca het volgende:
Maar nu gaat de NPO dus bezuinigen en daarom maar dagelijks Heel Holland Bakt uitzenden.
https://www.veronicasuper(...)%2Fwww.google.com%2F
Wat is nu eigenlijk de toegevoegde waarde hiervan?
Flikken Maastricht niet?quote:Op dinsdag 25 november 2025 14:25 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat zijn dan ook bij uitstek programma's die gewoon bij de commerciëlen thuishoren.
Het wordt op prime time, dagelijks 21:30. Dan kun je ook een programma uitzenden waar de NPO voor bedoeld is.quote:Op dinsdag 25 november 2025 14:50 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Je moet toch iets uitzenden? Dat is een goedkoop programma dat je aan kunt zetten als je wat anders aan het doen bent. En het geeft weer ruimte voor reclame.
Ze moeten volgens de wet culturele programma's maken en mogen niet concurreren met de commerciële omroepen.quote:Op dinsdag 25 november 2025 14:55 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het wordt op prime time, dagelijks 21:30. Dan kun je ook een programma uitzenden waar de NPO voor bedoeld is.
Ze gaan afwisselen met Hunted Vips en Boer zoekt Vrouw als dagelijks programma. Dan vraag je als NPO gewoon om bezuinigingen.
Hunted Vips, Boer Zoekt Vrouw, Heel Holland Bakt zijn natuurlijk bij uitstek programma's die niet concurreren met de commerciële zenders.quote:Op dinsdag 25 november 2025 15:00 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ze moeten volgens de wet culturele programma's maken en mogen niet concurreren met de commerciële omroepen.
In dat opzicht is Hunter VIPS gewoon een entertainmentprogramma en BZV een datingprogramma.quote:Op dinsdag 25 november 2025 15:00 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ze moeten volgens de wet culturele programma's maken en mogen niet concurreren met de commerciële omroepen.
Volgens mij niet kan er niks over vinden, wel over een nieuw seizoen.quote:Op dinsdag 25 november 2025 14:57 schreef nostra het volgende:
[..]
Ook. Die zouden toch ook stoppen trouwens? Maar dan vertrouw ik op Roos94.
Nog minder reden om de normale NPO te kijken.quote:Op dinsdag 25 november 2025 15:02 schreef Hanca het volgende:
[..]
Hunted Vips, Boer Zoekt Vrouw, Heel Holland Bakt zijn natuurlijk bij uitstek programma's die niet concurreren met de commerciële zenders.
Sterker, ze geven gewoon aan dat het ze puur om kijkcijfers gaat: https://www.ad.nl/show/np(...)-dagelijks~acf76ed4/
Alsof je het belastinggeld voor musea aan een pretpark gaat geven omdat daar meer mensen op af komen.
Exact.quote:Op dinsdag 25 november 2025 15:03 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
In dat opzicht is Hunter VIPS gewoon een entertainmentprogramma en BZV een datingprogramma.
Eens, Kassa hoewel ik dat al heel lang niet meer kijk heeft gewoon een educatieve maatschappelijke waarde. Dat moet bij NPO gewoon hoog op prioriteitenlijstje staan. Als je dan wat BN'ers wil laten opdraven voor kijkcijfers ben je gewoon commercieel bezig.quote:Op dinsdag 25 november 2025 15:06 schreef Elan het volgende:
[..]
Exact.
Onderweg naar liefde, Huis Vol kunnen ook prima op de commerciële. Kassa was bij uitstek een programma dat WEL op de publieke moest.
De wekelijkse versie van Heel Holland Bakt wordt hier thuis nog wel gekeken, een dagelijkse versie kan ik me even niks bij voorstellen (al kijken we ook nog wel eens afleveringen Waku Waku terug als we met de kinderen even lui voor de tv niet teveel willen nadenken, dus misschien wordt het zoiets).quote:Op dinsdag 25 november 2025 15:04 schreef capricia het volgende:
[..]
Nog minder reden om de normale NPO te kijken.
Ja, dat is de spagaat waar je dan in terecht komt. Zeker omdat het budget ieder jaar kleiner wordt.quote:Op dinsdag 25 november 2025 15:02 schreef Hanca het volgende:
[..]
Hunted Vips, Boer Zoekt Vrouw, Heel Holland Bakt zijn natuurlijk bij uitstek programma's die niet concurreren met de commerciële zenders.
Sterker, ze geven gewoon aan dat het ze puur om kijkcijfers gaat: https://www.ad.nl/show/np(...)-dagelijks~acf76ed4/
Alsof je het belastinggeld voor musea aan een pretpark gaat geven omdat daar meer mensen op af komen.
Misschien moet de overheid maar programma's gaan subsideren ipv zenders. Is ook niet alles, want je wil geen politieke sturing (we geven die linkse talkshow lekker geen geld...), maar het huidige systeem vind ik ook echt waardeloos.quote:Op dinsdag 25 november 2025 15:10 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ja, dat is de spagaat waar je dan in terecht komt. Zeker omdat het budget ieder jaar kleiner wordt.
Dat is geheid wat er dan gaat gebeuren (de overheid bepaalt wat we zien durrr)quote:Op dinsdag 25 november 2025 15:15 schreef Hanca het volgende:
[..]
Misschien moet de overheid maar programma's gaan subsideren ipv zenders. Is ook niet alles, want je wil geen politieke sturing (we geven die linkse talkshow lekker geen geld...), maar het huidige systeem vind ik ook echt waardeloos.
Toch zou je kunnen concluderen (hoewel anderen dat waarschijnlijk als een walgelijke politieke flaw zien) dat First Dates ook wel heeft bijdragen aan inclusiviteit binnen de samenleving.quote:Op dinsdag 25 november 2025 15:07 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Eens, Kassa hoewel ik dat al heel lang niet meer kijk heeft gewoon een educatieve maatschappelijke waarde. Dat moet bij NPO gewoon hoog op prioriteitenlijstje staan. Als je dan wat BN'ers wil laten opdraven voor kijkcijfers ben je gewoon commercieel bezig.
Sesamstraat ging ooit naar een onmogelijke tijd en toen via de achterdeur naar een themakanaal en daarna eruit waarbij men vervolgens herhalingen draaide zodat de uitfasering minder opviel.quote:Op dinsdag 25 november 2025 14:04 schreef Hanca het volgende:
Was het niet het idee dat er een Kassa-achtig programma online-only (NPO Start) zou komen? Dat had ik een tijdje terug geloof ik gelezen, maar kan het nu niet weer vinden.
Tuurlijk joh. Gooi de belastingen maar weer omhoog. Wat zullen we doen? De boodschappen duurder maken door een hogere BTW? Kan jij lekker BZV blijven kijken.quote:Op dinsdag 25 november 2025 15:15 schreef Hanca het volgende:
[..]
Misschien moet de overheid maar programma's gaan subsideren ipv zenders
Je bent wel goed in drogredenen he?quote:Op dinsdag 25 november 2025 16:21 schreef Meningbastion het volgende:
[..]
Tuurlijk joh. Gooi de belastingen maar weer omhoog. Wat zullen we doen? De boodschappen duurder maken door een hogere BTW? Kan jij lekker BZV blijven kijken.
First Dates kan bij de commerciëlen. Correct. Dat is pure sensatie.quote:Op dinsdag 25 november 2025 14:25 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat zijn dan ook bij uitstek programma's die gewoon bij de commerciëlen thuishoren.
Kijkcijfers vermoedelijk en de diversiteit van de jongere samenleving weerspiegelen. Maar die kijkcijfers is wel waar mee geschermd wordt als in dat iets bestaansrecht heeft of niet.quote:Op dinsdag 25 november 2025 15:18 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat is geheid wat er dan gaat gebeuren (de overheid bepaalt wat we zien durrr)
Nu vraag ik me al langer af wat een programma als first dates op de publieke omroep doet.
In bredere zin gaat het kapotmaken van publieke omroep en publieke belangen niet alleen om het geld (voor een deel ook wel, zoals de VVD wens om buitenproducenten er groots bij te betrekken).quote:Op dinsdag 25 november 2025 13:56 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
En hun geldschieters ook, want het wordt zo makkelijker voor bedrijven om consumenten te belazeren.
Ze waren ooit heel succesvol. Te succesvol.quote:Op dinsdag 25 november 2025 13:20 schreef xpompompomx het volgende:
Zo blijft er wel erg weinig over van BNNVARA.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |