abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 24 november 2025 @ 19:05:45 #1
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_219336026
Topic over de Nederlandse politiek

Kabinet Schoof

Bewindslieden

Regeringsverklaring en coalitieakkoord kabinet Schoof
Regeringsverklaring
Coalitieakkoord
Regeerprogramma

Formatie
Bureau woordvoering kabinetsformatie
Website Tweede Kamer over de formatie
Eindverslag verkenner Koolmees

Website Tweede Kamer
Tweede Kamer

Website Eerste Kamer
Eerste Kamer

Huidige zetelverdeling Tweede Kamer

Peilingen
Alle peilingen van Nederland
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_219336044
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2025 18:00 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik kom met bronnen, jij niet. Feitenvrij bronloos alleen maar 'jij hebt ongelijk' roepen zal inderdaad nooit iemand overtuigen. En de eerste keer dat jij een bron (wat bij POL eigenlijk verplicht is) geeft moet ik geloof ik nog meemaken.
Lees die bron die ik aangeleverd heb maar even door, misschien leer je wat. Verder is dit natuurlijk totaal de omgekeerde wereld, jij komt met allemaal bullshit zonder bronnen die ik maar moet weerleggen en dan spring je weer naar de volgende leugen. Het lijkt wel twitter :D

Overigens staat nergens dat bronnen per se verplicht zijn, maar goed. Het zoveelste kleine leugentje. Voor de goede orde, mijn bron daarvoor zijn de richtlijnen voor POL die makkelijk in te zien zijn _O-
pi_219336115
Om nog even terug te komen op die rapporten over onze energietransitie uit het vorige deeltje: ze zeggen nog steeds hetzelfde als het klimaatakkoord. Kerncentrales zijn economisch niet haalbaar en gevaarlijk en het is allemaal geen probleem als we de helft van onze elektriciteit gebruiken om waterstof te maken voor de opslag. Oh, en we hebben nog veel meer hernieuwbare bronnen, zoals biomassa, biogas, aardwarmte en waterkracht.

Dus als je even niet oplet, lijken ze zo door Greenpeace geschreven te zijn.

Maar ja, dat is wat de meeste mensen willen horen. En het blijft politiek.
pi_219336476
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2025 19:14 schreef SymbolicFrank het volgende:
Om nog even terug te komen op die rapporten over onze energietransitie uit het vorige deeltje: ze zeggen nog steeds hetzelfde als het klimaatakkoord. Kerncentrales zijn economisch niet haalbaar en gevaarlijk en het is allemaal geen probleem als we de helft van onze elektriciteit gebruiken om waterstof te maken voor de opslag. Oh, en we hebben nog veel meer hernieuwbare bronnen, zoals biomassa, biogas, aardwarmte en waterkracht.

Dus als je even niet oplet, lijken ze zo door Greenpeace geschreven te zijn.

Maar ja, dat is wat de meeste mensen willen horen. En het blijft politiek.
Sorry hoor maar dit is echt nonsens.
pi_219336497
https://nos.nl/artikel/25(...)n-en-nieuwe-locaties

Overigens is dit wel aardig om het tijdspad van grote investeringen een beetje in perspectief te plaatsen. Defensie verwacht haar uitbreidingsplannen tegen 2040 gerealiseerd te hebben. En dat zijn plannen met een veel groter maatschappelijk draagvlak en beter geregelde financiering.
pi_219336575
quote:
2s.gif Op maandag 24 november 2025 19:48 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Sorry hoor maar dit is echt nonsens.
quote:
2.1.5 Elektrolyse (‘groene waterstof’)

De grootste onzekerheid voor de toekomstige vraag naar elektriciteit in Nederland voor de
periode 2030-2050 betreft de toekomstige vraag naar waterstof in Nederland (inclusief
mogelijke exporten) en, in het bijzonder, de binnenlandse productie van groene waterstof in
deze periode: hoe groot wordt de toekomstige vraag naar waterstof, welke deel van deze
behoefte wordt eventueel voorzien door de import van waterstof en welk (resterend) deel
wordt gedekt door de binnenlandse productie van groene waterstof (‘indirecte elektrificatie’)
of mogelijk andere, concurrerende vormen van CO2-vrije waterstofproductie?
In 2019 is de vraag naar elektriciteit voor de productie van groene waterstof in Nederland nog
nagenoeg nihil. Voor 2050 echter lopen de verwachtingen (aannames) betreffende deze
vraag echter sterk uiteen van minder dan 51 TWh in het internationale scenario van
Netbeheer Nederland (2023) tot ruim 290 TWh in het TRANSFORM scenario van TNO
(Scheepers et al., 2022).

De verschillen in de vraag naar indirecte elektrificatie verklaren grotendeel – en overstijgen
soms – de verschillen in de eerdergenoemde, totale binnenlandse vraag naar elektriciteit
tussen de diverse klimaatneutrale scenario’s voor het Nederlandse energiesysteem in 2050.
De verschillen in de vraag naar indirecte elektrificatie – i.e., de binnenlandse productie van
groene waterstof – komen voort uit verschillen in aannames tussen de diverse
klimaatneutrale scenario’s, in het bijzonder de verwachte (toekomstige) investeringskosten
van elektrolysers, de (variabele) prijs van elektriciteit, de locatie van de elektrolysers en
opwekinstallaties en de daaruit voortvloeiende behoefte en beschikbaarheid van
infrastructuur (waterstof, elektriciteit), de beleidsondersteuning van groene
waterstofproductie door middel van subsidies (SDE++), wet- en regelgeving (RED II), alsmede
de kosten van alternatieve opties voor de decarbonisatie van het Nederlandse
energiesysteem (Berger et al., 2020; Ryszka, 2020; Van Wijk, 2021, Kramer, 2021; Mulder,
2022; Lamboo en Weeda, 2022; PBL/Elzinga en Strengers, 2024).
We gaan dus ongeveer de helft van de elektriciteit gebruiken voor het opwekken van waterstof. Om dat mogelijk te maken worden de subsidies en wetgeving daartoe uitgebreid.

Dit komt dus uit het door jouw geposte "Verkenning van toekomstige ontwikkelingen en uitdagingen voor een klimaatneutraal elektriciteits-systeem in Nederland, 2030-2050", uit 2024.
  Moderator maandag 24 november 2025 @ 19:59:19 #7
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_219336607
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2025 19:55 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
[..]
We gaan dus ongeveer de helft van de elektriciteit gebruiken voor het opwekken van waterstof. Om dat mogelijk te maken worden de subsidies en wetgeving daartoe uitgebreid.
Een cursusje thermodynamica voor 2e kamerleden lijkt me verstandiger.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_219337145
quote:
15s.gif Op maandag 24 november 2025 19:59 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Een cursusje thermodynamica voor 2e kamerleden lijkt me verstandiger.
Volgens de Gasunie kan dat met wat kleine aanpassingen gewoon door hun/het bestaande aardgasnet. Het is dus een ideale aardgasvervanger. Dan zijn we ook meteen af van de meeste problemen met het kwakkelende stroomnet. En we kunnen het ondergronds opslaan in Groningen.

Veel verder gaat de visie niet.
pi_219339742
Bekijk deze YouTube-video

In het kader van: Aanpassen aan de Nederlandse cultuur, onze Judeo-Christelijke waarden.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_219339962
-

[ Bericht 99% gewijzigd door probeer op 25-11-2025 11:47:33 ]
"Pools are perfect for holding water"
pi_219340345
Diederik Samsom op de podcast van de NPO:

"Omdat we van het klimaat een verdienmodel hebben gemaakt is The Green Deal heel succesvol geworden, maar we moeten nog veel harder inzetten op zon, wind en waterstof. We kunnen daarin als EU wereldwijd een hoofdrol gaan spelen." (Samen gevat.)

Hij zat te vertellen hoe je bij Greenpeace de wereld niet kan redden en daarom was hij in de politiek gegaan.

[ Bericht 1% gewijzigd door SymbolicFrank op 25-11-2025 13:12:01 ]
pi_219340411
https://www.nu.nl/enterta(...)-en-first-dates.html

Kassa wordt wegbezuinigd. Weer een informatief programma het slachtoffer van rechtse bezuinigingen op de NPO.
pi_219340428
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2025 13:15 schreef Jaeger85 het volgende:

Kassa wordt wegbezuinigd. Weer een informatief programma het slachtoffer van rechtse bezuinigingen op de NPO.
Godverdomme.
Dat was echt een heel goed programma net als Radar.
blablablabla
pi_219340440
First Dates en 3 op Reis ook weg.
blablablabla
pi_219340446
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2025 13:15 schreef Jaeger85 het volgende:

Bah. En daarvoor in de plaats meer talkshows, natuurlijk?
  Moderator dinsdag 25 november 2025 @ 13:20:44 #16
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_219340447
Zo blijft er wel erg weinig over van BNNVARA. :')
pi_219340455
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2025 13:20 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Bah. En daarvoor in de plaats meer talkshows, natuurlijk?
Daarvoor in de plaats meer reclames en vaker testbeeld weer, denk ik.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_219340479
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 november 2025 13:21 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Daarvoor in de plaats meer reclames en vaker testbeeld weer, denk ik.
Nou kijk ik al heel lang geen televisie meer en alleen de uitzendingen op het internet als daar geen reclameblokken in zitten. Ik gebruik ook een adblocker, dus ik zie eigenlijk nooit reclame. Maar Kassa heb ik op YouTube vaak zitten kijken.
pi_219340567
Zouden ze daar in Tweede Kamer echt blij zijn met bezuinigingen op programma's als Kassa?

Schiet zn doel voorbij.
  Moderator dinsdag 25 november 2025 @ 13:52:26 #20
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_219340715
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2025 13:33 schreef Frozen-assassin het volgende:
Zouden ze daar in Tweede Kamer echt blij zijn met bezuinigingen op programma's als Kassa?

Schiet zn doel voorbij.
De radicaal rechtssen zullen wel in hun handjes wrijven nu. Want weer een beetje minder van die vervelende controlerende macht.
pi_219340744
quote:
2s.gif Op dinsdag 25 november 2025 13:52 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
De radicaal rechtssen zullen wel in hun handjes wrijven nu. Want weer een beetje minder van die vervelende controlerende macht.
En hun geldschieters ook, want het wordt zo makkelijker voor bedrijven om consumenten te belazeren.
pi_219340756
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2025 13:25 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Nou kijk ik al heel lang geen televisie meer en alleen de uitzendingen op het internet als daar geen reclameblokken in zitten. Ik gebruik ook een adblocker, dus ik zie eigenlijk nooit reclame. Maar Kassa heb ik op YouTube vaak zitten kijken.
In mijn ervaring is de adblock protectie op npo.nl/start beter dan op Youtube en alle andere videowebsites bij elkaar. :')
Althans, als Youtube iets aanpast qua adblock protectie dan zitten er natuurlijk 1000 nerds klaar om meteen hun adblocker te updaten, maar toch.
pi_219340802
Was het niet het idee dat er een Kassa-achtig programma online-only (NPO Start) zou komen? Dat had ik een tijdje terug geloof ik gelezen, maar kan het nu niet weer vinden.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  dinsdag 25 november 2025 @ 14:21:18 #24
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_219340898
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2025 13:19 schreef Elan het volgende:
First Dates en 3 op Reis ook weg.
Chris Zegers voelde de bui al hangen.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')