Lees die bron die ik aangeleverd heb maar even door, misschien leer je wat. Verder is dit natuurlijk totaal de omgekeerde wereld, jij komt met allemaal bullshit zonder bronnen die ik maar moet weerleggen en dan spring je weer naar de volgende leugen. Het lijkt wel twitterquote:Op maandag 24 november 2025 18:00 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik kom met bronnen, jij niet. Feitenvrij bronloos alleen maar 'jij hebt ongelijk' roepen zal inderdaad nooit iemand overtuigen. En de eerste keer dat jij een bron (wat bij POL eigenlijk verplicht is) geeft moet ik geloof ik nog meemaken.
Sorry hoor maar dit is echt nonsens.quote:Op maandag 24 november 2025 19:14 schreef SymbolicFrank het volgende:
Om nog even terug te komen op die rapporten over onze energietransitie uit het vorige deeltje: ze zeggen nog steeds hetzelfde als het klimaatakkoord. Kerncentrales zijn economisch niet haalbaar en gevaarlijk en het is allemaal geen probleem als we de helft van onze elektriciteit gebruiken om waterstof te maken voor de opslag. Oh, en we hebben nog veel meer hernieuwbare bronnen, zoals biomassa, biogas, aardwarmte en waterkracht.
Dus als je even niet oplet, lijken ze zo door Greenpeace geschreven te zijn.
Maar ja, dat is wat de meeste mensen willen horen. En het blijft politiek.
quote:Op maandag 24 november 2025 19:48 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Sorry hoor maar dit is echt nonsens.
We gaan dus ongeveer de helft van de elektriciteit gebruiken voor het opwekken van waterstof. Om dat mogelijk te maken worden de subsidies en wetgeving daartoe uitgebreid.quote:2.1.5 Elektrolyse (‘groene waterstof’)
De grootste onzekerheid voor de toekomstige vraag naar elektriciteit in Nederland voor de
periode 2030-2050 betreft de toekomstige vraag naar waterstof in Nederland (inclusief
mogelijke exporten) en, in het bijzonder, de binnenlandse productie van groene waterstof in
deze periode: hoe groot wordt de toekomstige vraag naar waterstof, welke deel van deze
behoefte wordt eventueel voorzien door de import van waterstof en welk (resterend) deel
wordt gedekt door de binnenlandse productie van groene waterstof (‘indirecte elektrificatie’)
of mogelijk andere, concurrerende vormen van CO2-vrije waterstofproductie?
In 2019 is de vraag naar elektriciteit voor de productie van groene waterstof in Nederland nog
nagenoeg nihil. Voor 2050 echter lopen de verwachtingen (aannames) betreffende deze
vraag echter sterk uiteen van minder dan 51 TWh in het internationale scenario van
Netbeheer Nederland (2023) tot ruim 290 TWh in het TRANSFORM scenario van TNO
(Scheepers et al., 2022).
De verschillen in de vraag naar indirecte elektrificatie verklaren grotendeel – en overstijgen
soms – de verschillen in de eerdergenoemde, totale binnenlandse vraag naar elektriciteit
tussen de diverse klimaatneutrale scenario’s voor het Nederlandse energiesysteem in 2050.
De verschillen in de vraag naar indirecte elektrificatie – i.e., de binnenlandse productie van
groene waterstof – komen voort uit verschillen in aannames tussen de diverse
klimaatneutrale scenario’s, in het bijzonder de verwachte (toekomstige) investeringskosten
van elektrolysers, de (variabele) prijs van elektriciteit, de locatie van de elektrolysers en
opwekinstallaties en de daaruit voortvloeiende behoefte en beschikbaarheid van
infrastructuur (waterstof, elektriciteit), de beleidsondersteuning van groene
waterstofproductie door middel van subsidies (SDE++), wet- en regelgeving (RED II), alsmede
de kosten van alternatieve opties voor de decarbonisatie van het Nederlandse
energiesysteem (Berger et al., 2020; Ryszka, 2020; Van Wijk, 2021, Kramer, 2021; Mulder,
2022; Lamboo en Weeda, 2022; PBL/Elzinga en Strengers, 2024).
Een cursusje thermodynamica voor 2e kamerleden lijkt me verstandiger.quote:Op maandag 24 november 2025 19:55 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
[..]
We gaan dus ongeveer de helft van de elektriciteit gebruiken voor het opwekken van waterstof. Om dat mogelijk te maken worden de subsidies en wetgeving daartoe uitgebreid.
Volgens de Gasunie kan dat met wat kleine aanpassingen gewoon door hun/het bestaande aardgasnet. Het is dus een ideale aardgasvervanger. Dan zijn we ook meteen af van de meeste problemen met het kwakkelende stroomnet. En we kunnen het ondergronds opslaan in Groningen.quote:Op maandag 24 november 2025 19:59 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Een cursusje thermodynamica voor 2e kamerleden lijkt me verstandiger.
Godverdomme.quote:Op dinsdag 25 november 2025 13:15 schreef Jaeger85 het volgende:
https://www.nu.nl/enterta(...)-en-first-dates.html
Kassa wordt wegbezuinigd. Weer een informatief programma het slachtoffer van rechtse bezuinigingen op de NPO.
Bah. En daarvoor in de plaats meer talkshows, natuurlijk?quote:Op dinsdag 25 november 2025 13:15 schreef Jaeger85 het volgende:
https://www.nu.nl/enterta(...)-en-first-dates.html
Kassa wordt wegbezuinigd. Weer een informatief programma het slachtoffer van rechtse bezuinigingen op de NPO.
Daarvoor in de plaats meer reclames en vaker testbeeld weer, denk ik.quote:Op dinsdag 25 november 2025 13:20 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Bah. En daarvoor in de plaats meer talkshows, natuurlijk?
Nou kijk ik al heel lang geen televisie meer en alleen de uitzendingen op het internet als daar geen reclameblokken in zitten. Ik gebruik ook een adblocker, dus ik zie eigenlijk nooit reclame. Maar Kassa heb ik op YouTube vaak zitten kijken.quote:Op dinsdag 25 november 2025 13:21 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Daarvoor in de plaats meer reclames en vaker testbeeld weer, denk ik.
De radicaal rechtssen zullen wel in hun handjes wrijven nu. Want weer een beetje minder van die vervelende controlerende macht.quote:Op dinsdag 25 november 2025 13:33 schreef Frozen-assassin het volgende:
Zouden ze daar in Tweede Kamer echt blij zijn met bezuinigingen op programma's als Kassa?
Schiet zn doel voorbij.
En hun geldschieters ook, want het wordt zo makkelijker voor bedrijven om consumenten te belazeren.quote:Op dinsdag 25 november 2025 13:52 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
De radicaal rechtssen zullen wel in hun handjes wrijven nu. Want weer een beetje minder van die vervelende controlerende macht.
In mijn ervaring is de adblock protectie op npo.nl/start beter dan op Youtube en alle andere videowebsites bij elkaar.quote:Op dinsdag 25 november 2025 13:25 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Nou kijk ik al heel lang geen televisie meer en alleen de uitzendingen op het internet als daar geen reclameblokken in zitten. Ik gebruik ook een adblocker, dus ik zie eigenlijk nooit reclame. Maar Kassa heb ik op YouTube vaak zitten kijken.
Chris Zegers voelde de bui al hangen.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |