Geen idee. Wel gevaarlijk ja, want mensen die voor de eerste keer in een EV rijden zijn vaak verrast hoe fijn het rijdt, en dan is het daarna vervelend om weer in een vehikel met een pruttelmotor te moeten rijden.quote:Op maandag 24 november 2025 19:56 schreef Wantie het volgende:
[..]
Hij durft het voor zichzelf niet te vragen denk ik.
Volgens mij ging het daar niet overquote:Op maandag 24 november 2025 20:07 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Geen idee. Wel gevaarlijk ja, want mensen die voor de eerste keer in een EV rijden zijn vaak verrast hoe fijn het rijdt, en dan is het daarna vervelend om weer in een vehikel met een pruttelmotor te moeten rijden.
Neuh maar het is wel de bijvangst van in een auto meerijden om FSD te ervaren.quote:Op maandag 24 november 2025 20:14 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Volgens mij ging het daar niet over
Stoppen als er een schoolbus stil staat aan de andere kant van de weg en kruispunten waar de auto voorrang heeft die het eerst er is. Er zijn denk ik een hoop momenten dat het niet simpel autorijden is.quote:Op maandag 24 november 2025 19:18 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Je mag daar bijvoorbeeld niet oversteken als er geen bewaakte oversteekplaats is. En daar de automobilisten daar toch niet voor stoppen, hebben ze daar nu op een aantal plaatsen voetgangersstoplichten voor gemaakt. Maar dat helpt ook niet en daarom moet je nu op steeds meer plaatsten met een rode vlag zwaaien als je oversteekt terwijl het licht voor jou groen is.
Vroeger, lang geleden, toen de eerste auto's op de weg verschenen, moest er iemand voor lopen die met een vlag zwaaide. Maar er is sindsdien veel veranderd.
Voor fietsers, ook als je op een sporadische fietsstrook rijd, is het een groot probleem dat je op de meeste plaatsen rechtsaf mag slaan als het stoplicht op rood staat.
Dat klopt. Maar voetgangers zijn hoogstens "casualties". Ze hebben maar heel weinig rechten.quote:Op maandag 24 november 2025 20:22 schreef hondonspain het volgende:
[..]
Stoppen als er een schoolbus stil staat aan de andere kant van de weg en kruispunten waar de auto voorrang heeft die het eerst er is. Er zijn denk ik een hoop momenten dat het niet simpel autorijden is.
De belofte is dat een computer beter kan autorijden dan de mens.quote:Op maandag 24 november 2025 10:57 schreef xpompompomx het volgende:
Waarom zouden we dit moeten willen hebben in Nederland?
De trein kan niet concurreren met zelfrijdende voertuigen. Zelfrijdende taxi's betekent dat Eindhoven-Maastricht met de taxi goedkoper wordt dan met de trein.quote:Op maandag 24 november 2025 11:18 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Laten ze dan 1st met de treinen beginnen, dat maakt het direct toegankelijker want een zeer groot deel van de kosten zijn namelijk personeel.
Als je er tienbaanswegen van maakt? Of alleen in de daluren?quote:Op maandag 24 november 2025 20:48 schreef BlaZ het volgende:
[..]
De trein kan niet concurreren met zelfrijdende voertuigen. Zelfrijdende taxi's betekent dat Eindhoven-Maastricht met de taxi goedkoper wordt dan met de trein.
Dat maakt weinig uit, een zelfrijdende taxi biedt een stuk meer comfort dan een trein en kan je direct op de bestemming af zitten in plaats van een indirecte verbinding. Als de prijzen ook maar enigszins in de buurt komen wordt de trein gewoon weggeconcurreerd, net zoals de trein zelf met paarden voortgedreven koetsen wegconcurreerde.quote:Op maandag 24 november 2025 20:49 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Als je er tienbaanswegen van maakt? Of alleen in de daluren?
Hoeveel mensen zitten er tijdens de spits in een intercity van Maastricht naar Amsterdam, of de andere kant op? Zoveel auto's heb je dan extra nodig.quote:Op maandag 24 november 2025 20:53 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat maakt weinig uit, een zelfrijdende taxi biedt een stuk meer comfort dan een trein en kan je direct op de bestemming af zitten in plaats van een indirecte verbinding. Als de prijzen ook maar enigszins in de buurt komen wordt de trein gewoon weggeconcurreerd, net zoals de trein zelf met paarden voortgedreven koetsen wegconcurreerde.
Een station als Maastricht verwerkt slechts 9.791 reizigers per dag, dus dat is niet een probleem.quote:Op maandag 24 november 2025 20:58 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Hoeveel mensen zitten er tijdens de spits in een intercity van Maastricht naar Amsterdam, of de andere kant op? Zoveel auto's heb je dan extra nodig.
Met zelfrijdende treinen kan men echter wel zeer veel passagiers tegelijk vervoeren naar met name de steden. Daar zie ik voordelen in, maar zodra FSD echt werkelijkheid wordt, maken de huidige hoge personeelskosten van de NS het treinvervoer geheel onrendabel. Maar goed ook, want monopolisme leidt tot stagnatie, slechte service en hoge kosten. We zagen dat bij de NS in de jaren 80, evenals bij de PTT. Het monopolie van de PTT werd uiteindelijk ook door technologische ontwikkelingen doorbroken.quote:Op maandag 24 november 2025 20:48 schreef BlaZ het volgende:
[..]
De trein kan niet concurreren met zelfrijdende voertuigen. Zelfrijdende taxi's betekent dat Eindhoven-Maastricht met de taxi goedkoper wordt dan met de trein.
En Eindhoven, of Utrecht?quote:Op maandag 24 november 2025 22:20 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Een station als Maastricht verwerkt slechts 9.791 reizigers per dag, dus dat is niet een probleem.
https://dashboards.nsjaarverslag.nl/reizigersgedrag/maastricht
Mwah, met ASML doet Nederland het zo slecht nog niet, maar 1 zwaluw maakt nog geen zomer. Het zijn vooral de landen met een veel te ruimhartig sociaal stelsel die eraan moeten geloven, maar daar kan ik geen traan om latenquote:Op maandag 24 november 2025 22:27 schreef phpmystyle het volgende:
Heel goed.
Tesla (USA) loopt met alles voorop tov Europa. Tenminste als het gaat om technologie.
Als het gaat om verarming, criminaliteit, en asielzoekers lopen wij voorop.
Maar een monopolie is altijd het streven. Dus heb je liever een Tesla monopolie?quote:Op maandag 24 november 2025 22:22 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Met zelfrijdende treinen kan men echter wel zeer veel passagiers tegelijk vervoeren naar met name de steden. Daar zie ik voordelen in, maar zodra FSD echt werkelijkheid wordt, maken de huidige hoge personeelskosten van de NS het treinvervoer geheel onrendabel. Maar goed ook, want monopolisme leidt tot stagnatie, slechte service en hoge kosten. We zagen dat bij de NS in de jaren 80, evenals bij de PTT. Het monopolie van de PTT werd uiteindelijk ook door technologische ontwikkelingen doorbroken.
Volgens mij draai je het om. Het gaat niet om het aantal miljardairs, want daar hoor jij niet bij.quote:Op maandag 24 november 2025 22:27 schreef phpmystyle het volgende:
Heel goed.
Tesla (USA) loopt met alles voorop tov Europa. Tenminste als het gaat om technologie.
Als het gaat om verarming, criminaliteit, en asielzoekers lopen wij voorop.
Ja, slavernij en tentenkampen voor iedereenquote:Op maandag 24 november 2025 22:32 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Mwah, met ASML doet Nederland het zo slecht nog niet, maar 1 zwaluw maakt nog geen zomer. Het zijn vooral de landen met een veel te ruimhartig sociaal stelsel die eraan moeten geloven, maar daar kan ik geen traan om laten
Klopt.quote:Op maandag 24 november 2025 22:33 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Volgens mij draai je het om. Het gaat niet om het aantal miljardairs, want daar hoor jij niet bij.
Winstgevendheid is denk ik het streven, de mate waarin en de manier waarop is nogal cultuur afhankelijk. Een Tesla monopolie zie ik ook niet zitten, hopelijk komen er ook snel alternatieven voor, het is niet zo dat Tesla een patent heeft op FSD of zelfrijdende taxi's zoals bijv ook Waymo, dat al dergelijke diensten aanbiedt.quote:Op maandag 24 november 2025 22:32 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Maar een monopolie is altijd het streven. Dus heb je liever een Tesla monopolie?
Het is ook te ruim. Mensen zijn opportunistisch.quote:Op maandag 24 november 2025 22:32 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Mwah, met ASML doet Nederland het zo slecht nog niet, maar 1 zwaluw maakt nog geen zomer. Het zijn vooral de landen met een veel te ruimhartig sociaal stelsel die eraan moeten geloven, maar daar kan ik geen traan om laten
Slavernij zie ik niet zitten, maar tentenkampen zijnquote:Op maandag 24 november 2025 22:34 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ja, slavernij en tentenkampen voor iedereen
Hoe verwarmen ze die en kun je daar zelf in koken? Hebben ze een koelkast? Stromend water en riolering?quote:Op maandag 24 november 2025 22:41 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Slavernij zie ik niet zitten, maar tentenkampen zijn
Een koelkast heb je in de koude maanden niet echt nodig, in de zomer zou men zoals in de jaren 50 gebruik kunnen maken van een gemeenschappelijk koel en vrieshuisje. Stromend water en riolering is overal al aanwezig, maar dat kan naar behoefte uitgebreid worden. Dat kan en mag wat mij betreft wel vanuit de staats/gemeentekas gefinancieerd worden. Dat is luxer dan wat men nu in Luxemburg aantreft, maar veel migranten zullen dan wegblijven en vertrekken, meer mensen zullen toch maar aan't werk gaan om zich hoogwaardiger huisvesting te kunnen permiteren. Onze buur Luxemburg toont ons de wegquote:Op maandag 24 november 2025 22:43 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Hoe verwarmen ze die en kun je daar zelf in koken? Hebben ze een koelkast? Stromend water en riolering?
Ik dacht dat jij mensenrechten zo belangrijk vond? Maar hoeveel je daar recht op hebt is dus afhankelijk van de grootte van je vermogen? De rijken zijn onaantastbaar, de armen hoeven nog net niet dood te gaan?quote:Op maandag 24 november 2025 22:53 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Een koelkast heb je in de koude maanden niet echt nodig, in de zomer zou men zoals in de jaren 50 gebruik kunnen aan maken van een gemeenschappelijk koel en vrieshuisje. Stromend water en riolering is overal al aanwezig, maar dat kan naar behoefte uitgebreid worden. Dat kan en mag wat mij betreft wel vanuit de staats/gemeentekas gefinancieerd worden. Dat is luxer dan wat men nu in Luxemburg aantreft, maar veel migranten zullen dan wegblijven en vertrekken, meer mensen zullen toch maar aan't werk gaan om zich ruimere huisvesting te kunnen permiteren. Onze buur Luxemburg toont ons de weg
Dat is waar dit topic over gaat, in plaats dit topic ook weer te gaan misbruiken vanwege je misplaatste onderbuikgevoelens jegens alles wat met Musk en Tesla te maken heeft.quote:Op maandag 24 november 2025 23:05 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Wat boeit dat? Je zegt zelf al dat je het toch niet gaat gebruiken.
Bed, bad/douche, brood, tent met daarnaast toegang tot werk en scholing is volgens de mensenrechten, althans voor de eigen burgers en migranten(tijdens de lopende asielprocedure). Het hoeft niet ruimer te zijn dan dat. Het is niet zo dat bijv Luxemburg daaraan niet zou voldoen.quote:Op maandag 24 november 2025 23:04 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ik dacht dat jij mensenrechten zo belangrijk vond? Maar hoeveel je daar recht op hebt is dus afhankelijk van de grootte van je vermogen? De rijken zijn onaantastbaar, de armen hoeven nog net niet dood te gaan?
Niet waar, Tesla FSD is nog steeds level 2 autonoom autorijden.quote:Op maandag 24 november 2025 22:27 schreef phpmystyle het volgende:
Heel goed.
Ah, ok. De armen hebben alleen recht op de meest minimale mensenrechten en de rijken die in een westers land leven moeten ook recht hebben op alle andere dingen die je daar met wat moeite onder kan scharen? Zeker als je een paar rechters omkoopt of flink gaat lobbyen? Dan kun je die mensenrechten voor rijken zelfs nog flink uitbreiden!quote:Op maandag 24 november 2025 23:09 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Bed, bad/douche, brood, tent daarnaast toegang tot werk en scholing is volgens de mensenrechten, althans voor de eigen burgers en migranten(tijdens de lopende asielprocedure). Het hoeft niet ruimer te zijn dan dat. Het is niet zo dat bijv Luxemburg daaraan niet zou voldoen.
Daarnaast ben ik geen groot voorstander van het opleggen van mensenrechten aan landen die daar geen trek in hebben, het is een westers bedenksel.
Ah, ja, ik was vergeten dat jij hebt beslist dat we die alleen de hemel in mogen prijzen.quote:Op maandag 24 november 2025 23:06 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dat is waar dit topic over gaat, in plaats dit topic ook weer te gaan misbruiken vanwege je misplaatste onderbuikgevoelens jegens alles wat met Musk en Tesla te maken heeft.
Dat kan. Wellicht heb je gelijk.quote:Op maandag 24 november 2025 23:12 schreef Wantie het volgende:
[..]
Niet waar, Tesla FSD is nog steeds level 2 autonoom autorijden.
Mercedes heeft op een beperkt aantal snelwegen in de VS en Europa level 3 autonoom autorijden.
Verder starten in 2026 in verschillende Europese steden pilots voor robottaxis.
En daar zit Tesla niet bij.
Ja, op een driewieler moet je het leren. En als je dan later groot bent, kun je een echte auto kopen.quote:Op maandag 24 november 2025 23:18 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat kan. Wellicht heb je gelijk.
Mercedes is alleen véél duurder. Voor de meeste mensen onbereikbaar.
Ik spreek meerdere talen, maar geen Japans. Heb daar geen familie en verwacht er ook geen bloeiende economie. Ik hou het voorlopig bij Costa Rica als eventueel toevluchtsoord als de shit hier echt de fan gaat raken.quote:Op maandag 24 november 2025 23:16 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
In veel landen, zoals Japan werkt het al zo. Dus misschien kun je dan beter daar gaan wonen?
Tesla is ook niet voor iedereen bereikbaar.quote:Op maandag 24 november 2025 23:18 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat kan. Wellicht heb je gelijk.
Mercedes is alleen véél duurder. Voor de meeste mensen onbereikbaar.
Interessant. Geen leger, vlak naast Panama en Trump heeft het nog niet geannexeerd? Dan hopen dat niemand hem dat vertelt.quote:Op maandag 24 november 2025 23:20 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Ik spreek meerdere talen, maar geen Japans. Heb daar geen familie en verwacht er ook geen bloeiende economie. Ik hou het voorlopig bij Costa Rica als eventueel toevluchtsoord als de shit hier echt de fan gaat raken.
Panama heeft het Panamakanaal en dat is voor de VS van strategisch belang. Er zijn ooit plannen geweest van de chinezen om een kanaal door Nicaragua te trekken, maar dat is niet doorgegaan. CR heeft geen aardgas, aardolie of andere significante bodemschatten en dat maakt het juist aantrekkelijk imo.quote:Op maandag 24 november 2025 23:24 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Interessant. Geen leger, vlak naast Panama en Trump heeft het nog niet geannexeerd? Dan hopen dat niemand hem dat vertelt.
Grote woorden voor iemand die op meerdere plekken anti Musk sentimenten heeft lopen etaleren. Het is niet alleen maar, Frank, het mag beiden, jij voert een kruistocht tegen Musk en Tesla, own it in plaats van de aandacht proberen te verleggen naar anderen.quote:Op maandag 24 november 2025 23:18 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ah, ja, ik was vergeten dat jij hebt beslist dat we die alleen de hemel in mogen prijzen.
Maar dat laten we met liefde over aan jouw en baard.
Er is recent nog een Tesla topic gesloten omdat daarin teveel negatieve berichtgeving over Tesla werd gedeeld.quote:Op dinsdag 25 november 2025 07:01 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Grote woorden voor iemand die op meerdere plekken anti Musk sentimenten heeft lopen etaleren. Het is niet alleen maar, Frank, het mag beiden, jij voert een kruistocht tegen Musk en Tesla, own it in plaats van de aandacht proberen te verleggen naar anderen.
Nee, er is recent nog een Tesla topicreeks gesloten omdat daar in bepaalde namen continue over en weer aan het bitchen waren, en dat 'nergens meer over ging', als ik het me goed herinner.quote:Op dinsdag 25 november 2025 07:45 schreef Wantie het volgende:
[..]
Er is recent nog een Tesla topic gesloten omdat daarin teveel negatieve berichtgeving over Tesla werd gedeeld.
Dat framen dat het zou zijn vanwege 'teveel negatieve berichtgeving' is gewoon niet waar.quote:Op woensdag 24 september 2025 15:20 schreef Straatcommando. het volgende:
Klaar nu hoor, dit gaat nergens meer over.
En die 50.000 verkeersdoden van de afgelopen 50 jaar dan?quote:Op maandag 24 november 2025 18:53 schreef Red_85 het volgende:
Lekker ongelukken maken.
Ik hoop dat de familie van het eerste dodelijke/gehandicapte slachtoffer de hele overheid de moeder procedeert.
Ja. In Nederland mag je de bus in. In andere landen zoals Usa kun je wel betaalbaar auto rijden.quote:Op maandag 24 november 2025 23:22 schreef Wantie het volgende:
[..]
Tesla is ook niet voor iedereen bereikbaar.
Wat kost FSD tegenwoordig?
Ik dacht 8000 dollar of zoiets.
Maar in Nederland is ook een pilot gaande met een autonoom rijdende bus.
Die is wel voor iedereen bereikbaar.
Daarom gewoon auto's verbieden. Geen ongeleide projectielen meer.quote:Op dinsdag 25 november 2025 08:10 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
En die 50.000 verkeersdoden van de afgelopen 50 jaar dan?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |