abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219334216
Lijkt mij een goeie ontwikkeling. Op een dag kan ik met auto naar cafe. Lekker biertje of wijntje pakken, daarna onder verwarmd auto naar huis!

Dus waarom niet... Trouwens ik heb echter wel 1 voorwaarde, dat ik op gewenst moment auto zelf kan bedienen en of automaat overlaten.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_219334266
Ik ben wel benieuwd hoe goed dat FSD nou echt is. Mijn ervaring met AP is al niet al te best. Regelmatig komt het voor dat AP de situatie niet begrijp en ofwel heel hard afremt, ofwel van baan probeert te wisselen terwijl ie door verkeerde interpretatie van de wegbelijning denkt op zijn eigen baan te blijven. En in het laatste geval moet je ook nog uitkijken dat je niet in een auto naast je wordt gestuurd.
pi_219334274
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2025 14:04 schreef recursief het volgende:
TT klopt niet en het bronbericht is een versimpeling van de werkelijkheid. Voor wie wil weten hoe het nou wel precies zit:
[..]
Reactie RDW naar aanleiding van oproep Tesla
Dat hebben ze dus net released he.. dit nieuwsartikel is al van gisteren xD.
Straks ze even bellen om te bedanken.
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
  Forum Admin maandag 24 november 2025 @ 14:45:23 #29
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_219334295
quote:
2s.gif Op maandag 24 november 2025 11:09 schreef onlogisch het volgende:

[..]
Omdat we er naar toe moeten dat de mens de auto niet langer bestuurt.

Menselijk handelen heeft een heel groot aandeel in verkeersongevallen. Wanneer je die oorzaak weg kan nemen, namelijk door het te programmeren, moet je dat doen. Zodra de software een fout maakt en er een tragisch (dodelijk) ongeluk ontstaat, kan je direct de software daarop aanpassen. Op die manier kan je snel toewerken naar een veel veiligere omgeving waar iedereen van profiteert.

Ik durf wel te stellen dat het aantal jaarlijkse doden fors vermindert wanneer je de boel volledig automatiseert.

Bekijk deze YouTube-video
Hoewel je gelijk hebt past dat in een ellenlang reeks van versimpeling en verdomming omdat een minderheid er niks van kan of wil kunnen.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_219334375
quote:
16s.gif Op maandag 24 november 2025 14:42 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Dat hebben ze dus net released he.. dit nieuwsartikel is al van gisteren xD.
Dat maakt niet uit he. RDW kan helemaal geen toestemming geven. Zo loopt de procedure niet. Het RDW oordeelt of de veiligheid gewaarborgd is. Als dat zo is, is het aan het ministerie om een voorstel te doen waar dan in Europees verband over gestemd wordt. Afhankelijk van de uitkomst is er dan een uitzondering om FSD in heel Europa of alleen in Nederland toe te staan.

Die procedure was er ook al voordat de RDW met dit persbericht kwam.

quote:
Straks ze even bellen om te bedanken.
Troll.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 24-11-2025 14:57:00 ]
pi_219334407
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2025 14:33 schreef Captain_Ghost het volgende:
Lijkt mij een goeie ontwikkeling. Op een dag kan ik met auto naar cafe. Lekker biertje of wijntje pakken, daarna onder verwarmd auto naar huis!

Dus waarom niet... Trouwens ik heb echter wel 1 voorwaarde, dat ik op gewenst moment auto zelf kan bedienen en of automaat overlaten.
Dus met drank op toch zelf willen rijden, niet handig
life is like a box of chocolates
pi_219334638
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2025 15:03 schreef hondonspain het volgende:

[..]
Dus met drank op toch zelf willen rijden, niet handig
Alleen wanneer je niet drank op heeft, mag je idd rijden.
Heb je toch drank op. Ga dan op achterbank chillen.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_219335843
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2025 15:30 schreef Captain_Ghost het volgende:

[..]
Alleen wanneer je niet drank op heeft, mag je idd rijden.
Heb je toch drank op. Ga dan op achterbank chillen.
Ik vind cruise-control al vaak lastig. laat staan een auto die zelfstandig rijd :-)
pi_219335917
quote:
Ik durf wel te stellen dat het aantal jaarlijkse doden fors vermindert wanneer je de boel volledig automatiseert.
Misschien als je dan al het andere vervoer verbied. Dus geen voetgangers, fietsers of ongeautomatiseerde auto's mer op de weg. Want dat wordt een bloedveld en die automobilisten kiezen daar zelf voor.
pi_219335934
quote:
10s.gif Op maandag 24 november 2025 11:25 schreef onlogisch het volgende:

[..]
Ik zou de voorkeur in eerste instantie geven aan het reduceren van het aantal doden ipv het reduceren van tarieven :)
Dan moet je iedereen te voet, met de fiets of het openbaar vervoer laten gaan en auto's verbieden.
pi_219335942
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2025 11:54 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Ik ben sowieso tegen, maar test dat eerst even uit in een land zonder al die fietsers want daar is FSD heel slecht in. En wie is er strafrechtelike aansprakelijk bij een ongeluk?
Ja, zodra dat de fabrikant is kunnen we praten.
pi_219335948
Lekker ongelukken maken.

Ik hoop dat de familie van het eerste dodelijke/gehandicapte slachtoffer de hele overheid de moeder procedeert.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_219335953
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2025 12:36 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Snap het ook niet. Het gros van de testen zijn uitgevoerd in de VS waar het wegennet, breedte, auto's en gedrag van bestuurders totaal anders is dan bij ons. Ze moeten het hier ook jaren testen eerst voordat je dat zou moeten aandurven.
Ja, in de VS is het bij een aanrijding van een voetganger of fietser zelden de schuld van de automobilist. Zo zitten de verkeersregels daar nu eenmaal in elkaar.
pi_219335963
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2025 12:39 schreef monkyyy het volgende:
Is er ook een bericht vanuit het RDW hierover, want "Tesla schrijft op X" vind ik niet een goede bron.
Veel RDW medewerkers zijn enorme Tesla fans. Daarom worden daar alle Tesla EU dingen goedgekeurd.
pi_219336045
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2025 18:54 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Ja, in de VS is het bij een aanrijding van een voetganger of fietser zelden de schuld van de automobilist. Zo zitten de verkeersregels daar nu eenmaal in elkaar.
7 jaar in Amerika gewoond en vaak meegemaakt dat het opeens spiegelglad werd of veel water op de weg en meer onverwachte dingen. Autorijden is vaak handelen naar een bepaalde onverwachte situatie.
  maandag 24 november 2025 @ 19:09:37 #41
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_219336065
Ik zou Tesla-bestuurders toch aanraden eerst te kijken wat hun verzekeringsmaatschappij hierover zegt.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_219336097
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2025 18:55 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Veel RDW medewerkers zijn enorme Tesla fans. Daarom worden daar alle Tesla EU dingen goedgekeurd.
Tijd om de beloningen even te checken daar
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_219336160
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2025 19:07 schreef hondonspain het volgende:

[..]
7 jaar in Amerika gewoond en vaak meegemaakt dat het opeens spiegelglad werd of veel water op de weg en meer onverwachte dingen. Autorijden is vaak handelen naar een bepaalde onverwachte situatie.
Je mag daar bijvoorbeeld niet oversteken als er geen bewaakte oversteekplaats is. En daar de automobilisten daar toch niet voor stoppen, hebben ze daar nu op een aantal plaatsen voetgangersstoplichten voor gemaakt. Maar dat helpt ook niet en daarom moet je nu op steeds meer plaatsten met een rode vlag zwaaien als je oversteekt terwijl het licht voor jou groen is.

Vroeger, lang geleden, toen de eerste auto's op de weg verschenen, moest er iemand voor lopen die met een vlag zwaaide. Maar er is sindsdien veel veranderd.

Voor fietsers, ook als je op een sporadische fietsstrook rijd, is het een groot probleem dat je op de meeste plaatsen rechtsaf mag slaan als het stoplicht op rood staat.
pi_219336165
quote:
14s.gif Op maandag 24 november 2025 19:09 schreef MichaelScott het volgende:
Ik zou Tesla-bestuurders toch aanraden eerst te kijken wat hun verzekeringsmaatschappij hierover zegt.
Nu waarschijnlijk nog niet veel, maar dat zal wel snel veranderen, inderdaad.
pi_219336174
quote:
14s.gif Op maandag 24 november 2025 19:09 schreef MichaelScott het volgende:
Dat is simpel.

Die denken zo, jij bent diegene die in de autostapt en de keuze maakt om FSD aan te zetten, jij bent schuldig.

Net zoals een piloot niet zo maar eventjes de route kan instellen en de autopilot de schuld geven als hij wat bomen of gebouwen raakt onderweg.

Nu zal je zeggen dat haalt het voordeel van FSD weg, maar nee hoor in 99% van de gevallen zal er helemaal niets geks gebeuren. Hoe veilig het systeem ook is, er zijn altijd externe factoren.

Als er Cybercabs die zonder mensen rijden iemand aanrijdt of ongeluk veroorzaakt is natuurlijk ander geval.
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
  Moderator maandag 24 november 2025 @ 19:20:39 #46
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_219336180
Typisch.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_219336194
quote:
10s.gif Op maandag 24 november 2025 19:20 schreef CoolGuy het volgende:
Typisch.
Als FSD ready is in Februari mag @Wantie dan met je mee een ritje maken?
pi_219336196
quote:
14s.gif Op maandag 24 november 2025 19:20 schreef epicbeardman het volgende:
Als er Cybercabs die zonder mensen rijden iemand aanrijdt of ongeluk veroorzaakt is natuurlijk ander geval.
Er zijn volgens mij nog geen landen waar je zomaar een auto zonder stuur of pedalen mag verkopen.
  Moderator maandag 24 november 2025 @ 19:23:42 #49
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_219336203
quote:
7s.gif Op maandag 24 november 2025 19:22 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Als FSD ready is in Februari mag @:Wantie dan met je mee een ritje maken?
Waarom?
Breitling - Instruments for Professionals
pi_219336567
quote:

[..]
Omdat we er naar toe moeten dat de mens de auto niet langer bestuurt.

Menselijk handelen heeft een heel groot aandeel in verkeersongevallen. Wanneer je die oorzaak weg kan nemen, namelijk door het te programmeren, moet je dat doen. Zodra de software een fout maakt en er een tragisch (dodelijk) ongeluk ontstaat, kan je direct de software daarop aanpassen. Op die manier kan je snel toewerken naar een veel veiligere omgeving waar iedereen van profiteert.

Bekijk deze YouTube-video
FSD slaagt er in de VS nog steeds niet in om daadwerkelijk volledig autonoom te rijden.

Dus wellicht zal het in de toekomst veiliger zijn, maar op dat punt zijn we nog niet.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')