quote:Op maandag 24 november 2025 23:01 schreef Perrin het volgende:
Niet ongevaarlijk trouwens, AA in dichtbevolkt gebied.
Alright, was me van geen kwaad bewust. Volgens mij ook weinig raars aan dat account, maar ik kan me vergissen natuurlijk.quote:Op maandag 24 november 2025 22:54 schreef Perrin het volgende:
Genoeg munitie nog zo te zien.
[Graag geen tweet met dogwhistles in de usernaam]
Ik bedoel: wie roept hier constant dat dingen zoals ezeltjes, nummers van slachtoffers, slechte berichten over de rus economie niet waar kunnen zijn?quote:Op maandag 24 november 2025 23:31 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik bedoel: wie roept hier continu dat Rusland dit oneindig vol
Kan houden?
Misschien kun je op de kermis gaan staan.quote:Op maandag 24 november 2025 22:13 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Klopt. Ik heb al eens gezegd dat EU-liberalen net zo debet zijn aan de oorlog als Poetin. Ethisch gezien ook geen haar beter. Helemaal niks. Maar dat gaat er hier maar niet in.
Ik ben de Cassandra van de moderne tijd heb ik soms het gevoel![]()
Vergeet de wasmachine chips niet. Sommigen hebben daar een fixatie over.quote:Op maandag 24 november 2025 23:52 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik bedoel: wie roept hier constant dat dingen zoals ezeltjes, nummers van slachtoffers, slechte berichten over de rus economie niet waar kunnen zijn?
Ja, we moeten hier ff doorheen. Dan is er weer ruimte voor echt nieuws.quote:Op dinsdag 25 november 2025 00:21 schreef oheng het volgende:
Maar goed, we kunnen het natuurlijk hebben over de start van de verkoop van goud door de Centrale Bank, of Yakutia die (weer) zonder roebels zit....
Of we kunnen gezellig babbelen over wel of geen drones, wel of geen deal met Trump, of NAVO/EU hep het gedaan.
Ik heeft een deja vu.
Nah, nee hoor. Vanuit welke kansel jij predikt is allerminst verwarrend en heeft niets te maken met dat je ons waarschuwt vanuit een goed hart.quote:Op maandag 24 november 2025 22:13 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Klopt. Ik heb al eens gezegd dat EU-liberalen net zo debet zijn aan de oorlog als Poetin. Ethisch gezien ook geen haar beter. Helemaal niks. Maar dat gaat er hier maar niet in.
Ik ben de Cassandra van de moderne tijd heb ik soms het gevoel![]()
![]()
Die zelfhaat zit met name bij figuren zoals jij. Bij de rest valt dat best mee.quote:Op maandag 24 november 2025 22:21 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Er is in het Westen zeker zelfhaat. Maar dat zien we meer terug in zelfkastijding zoals het slepende kolonialisme debat of onszelf dwingen asielzoekers op te vangen.
quote:Another Attempt at Peace in Ukraine
As has been the case throughout this misbegotten war, the West has the power to impose enough costs on Vladimir Putin to force an end to the conflict. But as has also been the case since Joe Biden failed to deter the Russian president’s original attack, the West lacks the will, the strategic clarity about the world situation and the unity of purpose to put pressure on Mr. Putin.
In the absence of a serious Western approach, events are being driven by the deteriorating military situation, European weakness, Mr. Trump’s ironclad refusal to ride to Europe’s rescue, and Mr. Putin’s determination to inflict a major defeat not only on Ukraine, but on NATO.
On the ground, the war of Russian aggression has devolved into a war of attrition, and Ukraine seems to be slowly but inexorably losing. Both countries are sustaining heavy blows and suffering economic and political strains, but Ukraine appears harder-hit. A massive corruption scandal involving close associates of President Volodymyr Zelensky has weakened the government even as war-weariness spreads among the Ukrainian people
.
As for Europe, almost four years into a war that engages their vital interests, neither France nor Germany has a coherent response to the crisis. The use of roughly $200 billion in frozen Russian assets as a fund to support Ukraine, the one practical idea emerging from the bureaucratic dithering and buck-passing that Europeans mistake for realistic policymaking, is currently blocked by Belgium. Britain, meanwhile, aspiring to play the role of Ukraine’s staunchest defender, has sunk into governmental dysfunction at home and insignificance abroad rarely seen since the Wars of the Roses.
If there’s one consistent theme in Mr. Trump’s foreign policy, it’s that rich and technologically advanced American allies must take primary responsibility for their own security. In the 1990s, European fecklessness as murderous wars broke out after Yugoslavia’s dissolution ultimately forced a reluctant President Bill Clinton to intervene in the Balkans. President Trump doesn’t want to repeat that experience and, as far as one can tell, he believes that no result in Ukraine, up to and including the Russian conquest of the entire country, would justify America bailing out hapless Europeans yet again. Washington is therefore confronting Europe with a simple choice: Back up Ukraine or watch it go under.
Waar ik me zorgen om maak, is het effect van een Oekraïense ondergang: wat komt er daarna? De appeasementpolitiek heeft al eerder finaal verkeerd uitgepakt.quote:Op dinsdag 25 november 2025 09:24 schreef Perrin het volgende:
Het Westen heeft de macht om Poetin genoeg pijn te doen om de oorlog te beëindigen, maar het ontbreekt aan wil, strategische helderheid en onderlinge eensgezindheid. Sinds de mislukte afschrikking van de eerste aanval is dat niet veranderd.
Door het uitblijven van een serieuze westerse strategie worden de ontwikkelingen bepaald door de verslechterende militaire situatie, Europese zwakte, Trumps weigering Europa te hulp te schieten en Poetins vastberadenheid om zowel Oekraïne als de NAVO te verzwakken.
De oorlog is verworden tot een uitputtingsslag die Oekraïne langzaam verliest. Zowel Rusland als Oekraïne lijden zwaar, maar Oekraïne méér, verergerd door een grote corruptiezaak rond Zelensky's entourage en toenemende oorlogsmoeheid.
Europa heeft bijna vier jaar na het uitbreken van deze oorlog nog steeds geen helder antwoord. Zelfs het enige praktische voorstel, het benutten van bevroren Russische tegoeden, wordt geblokkeerd. Het Verenigd Koninkrijk, dat zich de rol van trouwste bondgenoot aanmeet, is intern verlamd en internationaal irrelevant.
Trump blijft vinden dat rijke bondgenoten hun eigen veiligheid moeten dragen. Waar Clinton in de jaren '90 door Europese besluiteloosheid alsnog moest ingrijpen, weigert Trump dat nog eens te doen. Voor Washington is de keuze voor Europa nu simpel: steun Oekraïne echt, of kijk toe terwijl het tenondergaat.
[..]
Trump is vooral kwaad op Europa, omdat het nu nog steeds gas en olie koopt van Rusland. Dat vindt hij terecht hypocriet..quote:Op dinsdag 25 november 2025 09:24 schreef Perrin het volgende:
Het Westen heeft de macht om Poetin genoeg pijn te doen om de oorlog te beëindigen, maar het ontbreekt aan wil, strategische helderheid en onderlinge eensgezindheid. Sinds de mislukte afschrikking van de eerste aanval is dat niet veranderd.
Door het uitblijven van een serieuze westerse strategie worden de ontwikkelingen bepaald door de verslechterende militaire situatie, Europese zwakte, Trumps weigering Europa te hulp te schieten en Poetins vastberadenheid om zowel Oekraïne als de NAVO te verzwakken.
De oorlog is verworden tot een uitputtingsslag die Oekraïne langzaam verliest. Zowel Rusland als Oekraïne lijden zwaar, maar Oekraïne méér, verergerd door een grote corruptiezaak rond Zelensky's entourage en toenemende oorlogsmoeheid.
Europa heeft bijna vier jaar na het uitbreken van deze oorlog nog steeds geen helder antwoord. Zelfs het enige praktische voorstel, het benutten van bevroren Russische tegoeden, wordt geblokkeerd. Het Verenigd Koninkrijk, dat zich de rol van trouwste bondgenoot aanmeet, is intern verlamd en internationaal irrelevant.
Trump blijft vinden dat rijke bondgenoten hun eigen veiligheid moeten dragen. Waar Clinton in de jaren '90 door Europese besluiteloosheid alsnog moest ingrijpen, weigert Trump dat nog eens te doen. Voor Washington is de keuze voor Europa nu simpel: steun Oekraïne echt, of kijk toe terwijl het ten ondergaat.
[..]
ik vermoed georgie weerquote:Op dinsdag 25 november 2025 10:28 schreef blomke het volgende:
[..]
Waar ik me zorgen om maak, is het effect van een Oekraïense ondergang: wat komt er daarna? De appeasementpolitiek heeft al eerder finaal verkeerd uitgepakt.
Exact. De gevolgen van de val van Oekraïne zullen lang doorwerken. En niet in ons voordeel.quote:Op dinsdag 25 november 2025 10:28 schreef blomke het volgende:
[..]
Waar ik me zorgen om maak, is het effect van een Oekraïense ondergang: wat komt er daarna? De appeasementpolitiek heeft al eerder finaal verkeerd uitgepakt.
Voornamelijk zijn politieke bondgenoten. Die hij zelfs vrijstelling van sancties heeft gegeven.quote:Op dinsdag 25 november 2025 10:29 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Trump is vooral kwaad op Europa, omdat het nu nog steeds gas en olie koopt van Rusland. Dat vindt hij terecht hypocriet..
Maar waarom kan de EU niet zo'n klein landje als Hongarije met maar 10 miljoen inwoners helpen met importeren van gas en olie?quote:Op dinsdag 25 november 2025 10:42 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Voornamelijk zijn politieke bondgenoten. Die hij zelfs vrijstelling van sancties heeft gegeven.
Voor zover terecht hypocriet
En Moldavie. En what's next...quote:
Ik weet niet of jij het standpunt van de Hongaarse regering kent maar hij zitten letterlijk alles te traineren rondom Oekraine. En dat doen ze uiteraard expres om Rusland te helpen.quote:Op dinsdag 25 november 2025 10:47 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Maar waarom kan de EU niet zo'n klein landje als Hongarije met maar 10 miljoen inwoners helpen met importeren van gas en olie?
Moldavie zit al te diep in het EU traject vermoed ik, is ook geen grens met Rusland om er te komenquote:
Ze hebben al pogingen gedaan om de verkiezingen te beinvloeden.quote:Op dinsdag 25 november 2025 10:54 schreef sp3c het volgende:
[..]
Moldavie zit al te diep in het EU traject vermoed ik, is ook geen grens met Rusland om er te komen
dat doen ze overal schijnbaarquote:Op dinsdag 25 november 2025 11:02 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ze hebben al pogingen gedaan om de verkiezingen te beinvloeden.
Nou en?quote:Op dinsdag 25 november 2025 10:54 schreef sp3c het volgende:
[..]
Moldavie zit al te diep in het EU traject vermoed ik, is ook geen grens met Rusland om er te komen
EU lidstaten hebben Oekraine 150+ miljard euro gegevenquote:Op dinsdag 25 november 2025 11:38 schreef kibo het volgende:
[..]
Nou en?
EU heeft tot nu toe laten zien dat het een tandeloze tijger is. En dat voorlopig zo blijven.
Misschien, maar je ziet dat rusland heel veel moeite diet om onrust te stoken, in Gaugazië dit keer. Soms organiseert rusland demonstraties met maar liefst 20 bejaarden.quote:Op dinsdag 25 november 2025 10:54 schreef sp3c het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |