SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI Buienradar
• KNMI Pluim
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree om erop toegevoegd te worden of meld je aan in dit topic:
GC / FOK!users kaart (Google Maps) Nieuwe kaart, nieuwe kansen (update) #7
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel
v
Huh, beetje laat, maar volgens mij heb je mijn post vrijdag niet gelezen voor je antwoorddequote:Op vrijdag 21 november 2025 12:05 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
In de lente en zomer heb je er hier vele van gehad. In de herfst en winter zijn ze schaars + koud.
Ik dacht alleen in het noorden.quote:Op zondag 23 november 2025 09:02 schreef Haags het volgende:
Code geel.
De zon schijnt al sinds 00.00 @:nattekat
Was het maar zo'n feest. Beter dan al die 25+ dagenquote:Op zondag 23 november 2025 04:46 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Huh, beetje laat, maar volgens mij heb je mijn post vrijdag niet gelezen voor je antwoordde
Ik zei, toen het een graad of 0-5 en zonnig was, dat het mijn favoriete weertype was, dat heb ik in de zomer natuurlijk niet gezien hoor
Ik ben zo bangquote:Op zondag 23 november 2025 09:58 schreef Drass het volgende:
Behoorlijk wat regen wat nu het land intrekt. Als dat overgaat in sneeuw kan je (kort) je lol op. Ook op de weg.
Mooiquote:
Denk dat het in het zuidoosten wel bij regen blijft:quote:Op zondag 23 november 2025 09:58 schreef Drass het volgende:
Behoorlijk wat regen wat nu het land intrekt. Als dat overgaat in sneeuw kan je (kort) je lol op. Ook op de weg.
Hier nog niet, vanmorgen wel even sneeuw gehadquote:
Hier meer wind dan sneeuwquote:
Natte sneeuw. Het blijft nog niet liggen. Temperatuur is ook te hoog nog.quote:Op zondag 23 november 2025 14:19 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Hier nog niet, vanmorgen wel even sneeuw gehad
En op auto'squote:Op zondag 23 november 2025 14:34 schreef Donna het volgende:
Hier nu ook veel sneeuw. En het is droge sneeuw. Maar de temperatuur is net te hoog denk ik.
Op de picknicktafel blijft het wel liggen.
Hier eerst sneeuw later ijsregen om vervolgens een volle lading aan sneeuw te geven, alles is wit geworden. Nu is de sneeuw klaar en zijn we achter de sneeuwband gekomen. Zo meteen nog een nieuwe plukjequote:Op zondag 23 november 2025 14:28 schreef 12Beaufort het volgende:
[..]
Natte sneeuw. Het blijft nog niet liggen. Temperatuur is ook te hoog nog.
Stephanie Seymour GODINquote:
Diverse "kaltelochs" was het beneden de -30. 1 station had zelfs -36. Volgens mij Frankrijkquote:Op zondag 23 november 2025 21:46 schreef Geschiedkundige het volgende:
Vandaag -13 op de top van de Zugspitze. Was lekker fris
Ligt nu ongeveer 40 cm sneeuw romdom de top. Op 28 november gaan ze hier beginnen met skiën volgens mij.
Dan kan het vestje wel een keer aan.quote:Op maandag 24 november 2025 07:01 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Diverse "kaltelochs" was het beneden de -30. 1 station had zelfs -36. Volgens mij Frankrijk
quote:Op maandag 24 november 2025 09:28 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Dan kan het vestje wel een keer aan.
Ja, westelijke Alpen krijgen veel sneeuw. Hier ook nog wel wat zeggen ze. Nu grijze treurnisquote:
Grijze treurnis ohne ende?quote:Op maandag 24 november 2025 13:03 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ja, westelijke Alpen krijgen veel sneeuw. Hier ook nog wel wat zeggen ze. Nu grijze treurnis![]()
![]()
![]()
Kan vanuit het zuiden wel nog een föhnwind ontstaan in de noord-zuid dalen meen ik.
Jep. Nu ook wat wolkjes verspreid lager op de bergen. Ziet er wel tof uit altijdquote:Op maandag 24 november 2025 13:34 schreef 12Beaufort het volgende:
[..]
Grijze treurnis ohne ende?
Hier schijnt het zonnetje. Prachtig weer nu.
De temperatuur boeit me niet zo, maar nu was het en nat, koud en winderig. Dat mag wegblijven.quote:Op maandag 24 november 2025 09:35 schreef PzKpfw het volgende:
Eind deze week gaan de temperaturen gelukkig weer omhoog.
Daarvoor in de plaats krijgen we nat en winderig weer, maar dan rond de 8 graden.quote:Op maandag 24 november 2025 14:55 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
De temperatuur boeit me niet zo, maar nu was het en nat, koud en winderig. Dat mag wegblijven.
Ja, dat heb ik liever dan 1 a 2 graden met dezelfde omstandighedenquote:Op maandag 24 november 2025 15:08 schreef 12Beaufort het volgende:
[..]
Daarvoor in de plaats krijgen we nat en winderig weer, maar dan rond de 8 graden.
Ja, dan kan je nog wat doen buiten.quote:Op maandag 24 november 2025 15:10 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ja, dat heb ik liever dan 1 a 2 graden met dezelfde omstandigheden
Vooral voor de energierekening gunstig, het blijft gewoon baggerquote:Op maandag 24 november 2025 15:12 schreef 12Beaufort het volgende:
[..]
Ja, dan kan je nog wat doen buiten.
De kachel zal toch wel aan moeten. Ook bij 10 graden boven nul.quote:Op maandag 24 november 2025 15:13 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Vooral voor de energierekening gunstig, het blijft gewoon bagger
Scheelt wel in je verbruik hoor.quote:Op maandag 24 november 2025 15:14 schreef 12Beaufort het volgende:
[..]
De kachel zal toch wel aan moeten. Ook bij 10 graden boven nul.
En de kou gaat er (deels) weer uit, dus heel slecht is dat niet nee.quote:Op maandag 24 november 2025 16:39 schreef bloodymary1 het volgende:
De regen en wind valt de komende dagen ook nogal mee hoor. Best oké. Het is eind november he.
Ben dus niet de enige die zich er kapot aan ergert.quote:Op maandag 24 november 2025 16:01 schreef 12Beaufort het volgende:
Niet te doen deze site met al die reclame.
En van die 40% is maar 10% nuttigquote:Op maandag 24 november 2025 17:11 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ben dus niet de enige die zich er kapot aan ergert.
Overigens een ziekte overal op het internet tegenwoordig. Een gemiddelde pagina is 60% reclameblokken en 40% daadwerkelijk de pagina waarvoor je kwam.
Maar een andere browser genomen. Dat scheelt een hoop.quote:Op maandag 24 november 2025 17:11 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ben dus niet de enige die zich er kapot aan ergert.
Overigens een ziekte overal op het internet tegenwoordig. Een gemiddelde pagina is 60% reclameblokken en 40% daadwerkelijk de pagina waarvoor je kwam.
Sowieso dit! Dat halfgare gedoe met 1-4 graden boven nul heb je precies niks aan. Dan nog liever 8-12 graden.quote:Op maandag 24 november 2025 15:10 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ja, dat heb ik liever dan 1 a 2 graden met dezelfde omstandigheden
Ik gebruik chrome.quote:Op maandag 24 november 2025 17:45 schreef 12Beaufort het volgende:
[..]
Maar een andere browser genomen. Dat scheelt een hoop.
https://www.nhnieuws.nl/n(...)andaag-over-de-regioquote:Op maandag 24 november 2025 22:59 schreef Adrie072 het volgende:
Nou ik zou willen opschrijven, prachtige vallende ster zojuist. Maar felblauw, zwart in het midden, soort explosief, net richting het noorden, nooit zoiets gezien!
Daarmee is de winter nog lang niet voorbij. Tevens zie je vanaf volgende week weer meer regen met de oplopende temperaturen, dus dat is ook niks.quote:Op dinsdag 25 november 2025 07:58 schreef INViCTuS het volgende:
Zo langzaamaan wordt de temperatuur alweer beter. Nog een week of 3-4 en de korste dag is ook alweer voorbij. Dan gaan we betreft daglicht periode gelukkig alweer vooruit.
Winter begint volgende week pasquote:Op dinsdag 25 november 2025 08:49 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Daarmee is de winter nog lang niet voorbij. Tevens zie je vanaf volgende week weer meer regen met de oplopende temperaturen, dus dat is ook niks.
Dikke pakkettenquote:Op maandag 24 november 2025 13:03 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ja, westelijke Alpen krijgen veel sneeuw. Hier ook nog wel wat zeggen ze. Nu grijze treurnis![]()
![]()
![]()
Kan vanuit het zuiden wel nog een föhnwind ontstaan in de noord-zuid dalen meen ik.
40 meter zicht elke dagquote:Op woensdag 26 november 2025 10:15 schreef Pisces29 het volgende:
40 meter zicht maar nul wind. Zo mag de winter straks wel elke dag zijn.
Lekker in korte broek blijven hardlopen.
Ben jij stiekem de vrouw van @Geschiedkundige of watquote:Op woensdag 26 november 2025 10:15 schreef Pisces29 het volgende:
40 meter zicht maar nul wind. Zo mag de winter straks wel elke dag zijn.
Lekker in korte broek blijven hardlopen.
Nee, ik ben geen witte ginger.quote:Op woensdag 26 november 2025 10:21 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ben jij stiekem de vrouw van @:geschiedkundige of wat
quote:Op woensdag 26 november 2025 10:21 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ben jij stiekem de vrouw van @:geschiedkundige of wat
Hier was het mooi weer die dagquote:Op dinsdag 25 november 2025 22:14 schreef ACT-F het volgende:
Let it snow....weet wat je wenst. Vandaag precies 20 jaar geleden:
https://www.oost.nl/nieuw(...)sel-zo-zag-dat-eruit
https://www.oost.nl/nieuw(...)man-konden-we-melken
WKN / De atmosfeer staat op ontploffen #126
Zongebruind?quote:
Die dag dat ik uit het raam keek en het zonnetje zag schijnen en de licht blauw was. Check Fok/weerwoord en zie berichten van zware storm en sneeuwquote:Op dinsdag 25 november 2025 22:14 schreef ACT-F het volgende:
Let it snow....weet wat je wenst. Vandaag precies 20 jaar geleden:
https://www.oost.nl/nieuw(...)sel-zo-zag-dat-eruit
https://www.oost.nl/nieuw(...)man-konden-we-melken
WKN / De atmosfeer staat op ontploffen #126
Lijkt me niet toch. Er zitten hier dagen bij dat het alleen maar geregend heeft.quote:Op woensdag 26 november 2025 07:29 schreef Geschiedkundige het volgende:
Overigens moet er nog een sloot regen vallen bij ons thuis in Nederland, anders gaat november de boeken in als erg droog.
Maar staat volgens mij voor dit weekend nog wel wat.
Zus van @Geschiedkundige ?quote:Op woensdag 26 november 2025 12:57 schreef Evangelion het volgende:
Zit hier een vrouw te zwemmen in bikini in het kanaal.
Pieter Baan gebeld.
Nog geen 30mm gevallen bij ons.quote:Op woensdag 26 november 2025 12:37 schreef Haags het volgende:
[..]
Lijkt me niet toch. Er zitten hier dagen bij dat het alleen maar geregend heeft.
Zongebruind gaat niet lukken bij die van mij. Die gaat van wit naar knalrood naar wit als ze verbrand.quote:
quote:Op woensdag 26 november 2025 13:29 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Witter dan melk en roder dan vuur
Ach.. hoe roestiger het dak, hoe natter de kelder.
Die in het dialect zijn nog veel leukerquote:Op woensdag 26 november 2025 16:55 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]Jij kent echt veel van dat soort gezegdes hier uit het zuiden.
Altijd wel een kleurtje, ja.quote:
Savoiequote:Op woensdag 26 november 2025 20:24 schreef INViCTuS het volgende:
Doe maar eens zulke pakketten
[ x ]
Dit toevallig?quote:Op donderdag 27 november 2025 07:46 schreef dick_laurent het volgende:
Ik krijg vandaag twee pakketten. Telt dat ook?
Heftig.quote:Op donderdag 27 november 2025 09:25 schreef Nattekat het volgende:
Kan me niet herinneren dat het gisteren nog donker was op dit tijdstip.
Amerikaanse onzinquote:Op donderdag 27 november 2025 10:20 schreef Zipportal het volgende:
Op Thanksgiving day gewoon we boerenkool met worst en spekjes eten. Typisch Nederlands. @:wereldgozer
Liever wat warmer en droog is nog beter.quote:Op donderdag 27 november 2025 09:13 schreef Jor_Dii het volgende:
Liever wat kouder en droog dan dit weer..
Zou wel heel tof zijn, maar m’n noodpakket is nog niet compleet dus graag pas in januari.quote:Op woensdag 26 november 2025 20:24 schreef INViCTuS het volgende:
Doe maar eens zulke pakketten
[ x ]
Sneeuw schep en wat strooizout in je pakket doenquote:Op donderdag 27 november 2025 11:19 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Zou wel heel tof zijn, maar m’n noodpakket is nog niet compleet dus graag pas in januari.![]()
Of liever gewoon warm en droog.
Met dit weer is dat beter dan 2 graden ofzo. Hier was het smerig waterkoud met 5-6 graden en regelmatig van die vieze motregen.quote:
Klinkt heerlijk. Echt balen dat ik dat nu moet missenquote:Op donderdag 27 november 2025 18:29 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Met dit weer is dat beter dan 2 graden ofzo. Hier was het smerig waterkoud met 5-6 graden en regelmatig van die vieze motregen.
Eerlijk toegeven dat november niet eens zo verkeerd was en de zon boven verwachting wel aardig wat uurtjes geschenen heeft. Wel zeldzaam.quote:Op donderdag 27 november 2025 18:33 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Klinkt heerlijk. Echt balen dat ik dat nu moet missen
Nu de zon er nog bijquote:
Dank!quote:Op vrijdag 28 november 2025 10:23 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Oke, alsjeblieft!
[ afbeelding ]
Godver nu zie ik allemaal vlekjes![]()
Regent het zoveel ja aan jullie kant?quote:Op vrijdag 28 november 2025 10:17 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wat minder water zou ik wel kunnen waarderen.
Inmiddels niet meer, maar heel veel zeikmiezer.quote:Op vrijdag 28 november 2025 12:31 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Regent het zoveel ja aan jullie kant?
In de bergen wel, ja! Kaiserwetter en dikke pakketten. Mooi manquote:
7-10 graden is wel acceptabel, ja. Helaas weinig zon. Regen valt gelukkig mee, pas later volgende week pas meer.quote:Op vrijdag 28 november 2025 12:30 schreef bloodymary1 het volgende:
De komende week is de regen bijna weg uit de verwachtingen. En een mooi temperatuurtje voor de tijd van het jaar.
De hele dag al miezer afgewisseld met van die zeikregen. Lekker hoor.quote:
Ja. Lijkt haast wel zomers!quote:
Die zonquote:Op vrijdag 28 november 2025 10:23 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Oke, alsjeblieft!
[ afbeelding ]
Godver nu zie ik allemaal vlekjes![]()
En geen zon meerquote:Op vrijdag 28 november 2025 16:07 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Die zon![]()
ik verbaas me nog elke dag in Egypte over de blauwe luchten en warme zon..vandaag wel wat flarden wolken maar het is zalig!! En dan het besef dat ik eind vlg week weer in het koude weer kom bah
Jullie zijn ook wel een stelletje hoor.quote:
Egypte is ook wel enorm ver naar het zuiden dus is niet zo verwonderlijk.quote:Op vrijdag 28 november 2025 16:07 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Die zon![]()
ik verbaas me nog elke dag in Egypte over de blauwe luchten en warme zon..vandaag wel wat flarden wolken maar het is zalig!! En dan het besef dat ik eind vlg week weer in het koude weer kom bah
Was voor jou bedoeld, hèquote:Op vrijdag 28 november 2025 16:42 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Jullie zijn ook wel een stelletje hoor.![]()
Ik kijk nu gewoon naar een blauw-roze lucht.Genoeg zonuren deze week gezien, bijna elke dag een paar uur.
Niks te klagen over november.
Als je dan net 2,5 week prachtig weer hebt gehad, heb je toch niks te klagen.quote:Op vrijdag 28 november 2025 17:50 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Was voor jou bedoeld, hè.dat je terug in de kou komt. En zonder zon :p
Ja dat was echt heet, elke dag 44 en hoger.. [48 was de max. Week later toen ik thuis was gingen nazeggen nog ff door naar 53 mamamiaquote:Op vrijdag 28 november 2025 17:07 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Egypte is ook wel enorm ver naar het zuiden dus is niet zo verwonderlijk.
Ik was een weekje terug nog in Doha, Qatar voor een paar dagen (stopover op terugweg van Japan).
Daar was het gewoon nog 32 graden en een zonkracht die vergelijkbaar is met juli/augustus in Nederland.
Dat is mij dan weer te extreem. Kan je nagaan wat voor zonkracht je daar moet hebben in juli
Nou mag elke dag hoorquote:Op vrijdag 28 november 2025 17:56 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Als je dan net 2,5 week prachtig weer hebt gehad, heb je toch niks te klagen.
Ik hoor al 1.5 week niets anders als regen uit mijn omgevingquote:Op vrijdag 28 november 2025 16:42 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Jullie zijn ook wel een stelletje hoor.![]()
Ik kijk nu gewoon naar een blauw-roze lucht.Genoeg zonuren deze week gezien, bijna elke dag een paar uur.
Niks te klagen over november.
Dat was @INViCTuS zekerquote:Op vrijdag 28 november 2025 18:38 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Ik hoor al 1.5 week niets anders als regen uit mijn omgevingen dat het verrekte koud is
Maar je bent ook te porren voor veel sneeuw. Hopelijk krijgen we nog wat moois.quote:Op vrijdag 28 november 2025 18:37 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Nou mag elke dag hoor![]()
( over tijdje kont het wel goed)
Nou nou nou....quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |