abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219375469
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2025 09:44 schreef Perrin het volgende:
Alleen een verrassing voor mensen met hun kop in het zand.

[ x ]
Ja, die kende ik al.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  zondag 30 november 2025 @ 09:49:04 #252
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_219375471
Samenvatting, Poetin speelt in op de hebberigheid van Trump en zijn minions:

Drie invloedrijke zakenlieden – twee Amerikanen en een Rus – kwamen in Miami in het geheim bijeen om een zogenaamd “vredesplan” voor de oorlog in Oekraïne op te stellen. In werkelijkheid draaide het om een veel bredere opzet: een economisch project om Rusland weer open te stellen voor Amerikaanse bedrijven, met reusachtige kansen in energie, grondstoffen en zelfs ruimtevaart.

Kirill Dmitriev, vertrouweling van Poetin, probeerde via Trump-gelieerde ondernemers zoals Steve Witkoff en Jared Kushner de gewone diplomatie te omzeilen. Zijn boodschap: beschouw Rusland niet als tegenstander, maar als een bron van toekomstige winsten. In ruil daarvoor zou Moskou bereid zijn tot enkele toegevingen in Oekraïne – al vielen die volgens Europese leiders vrijwel volledig in Russisch voordeel.

Het uitgelekte plan van 28 punten leidde tot scherpe reacties: het nam Russische eisen grotendeels over en ging in tegen alles wat voor Kyiv ononderhandelbaar is. Europese leiders noemden het eerder een zakenplan dan een vredesvoorstel: “Dit gaat niet om vrede, maar om handel.”

Intussen bereidden Amerikaanse en Russische bedrijven zich achter de schermen al voor op mogelijke megadeals: olie en gas, zeldzame metalen, een herstart van Nord Stream, zelfs gezamenlijke ruimtevaartprojecten. Alles hing af van de vraag of Witkoff een akkoord met Poetin kon losweken.

De Trump-regering zegt dat zij zowel met Oekraïne als met Rusland spreekt en dat niets vastligt. Maar veel diplomaten en inlichtingendiensten zijn verbaasd hoe ver commerciële belangen zijn binnengedrongen in wat officieel vredesonderhandelingen zouden moeten zijn: een parallel kanaal, geleid door zakenlieden, met mogelijk ingrijpende geopolitieke gevolgen.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_219375499
Ja, dat was wel te verwachten uiteraard. :r

Zou het overigens niet meer dan terecht vinden als deze moreel corrupte zakenlui een inspirerend bezoekje krijgen van wat stevig gebouwde Oekraïners.
pi_219375540
quote:
9s.gif Op zondag 30 november 2025 09:43 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
welke?
Zie de post van Perrin.

Wat we allemaal al vermoedden is nu ook bevestigd.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_219375726
quote:
18s.gif Op zaterdag 29 november 2025 22:38 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Het doet er niet toe wat ik wil. Trump heeft zich niet te bemoeien met de interne aangelegenheden van een souvereine staat, wie daar ook de baas moge zijn.
Dit commentaar geld voor alle Amerikaanse presidenten. Ik zie dat het gedachtegoed van Tucker Carlson een beetje tractie begint te krijgen hier, dat is uiteraard een positieve ontwikkeling zolang het maar niet doorslaat.
quote:
En overigens gaat het in Venezuela vele malen wettelijker eraan toe dan in jouw heilstaat USA, en een buschauffeur is tenminste een eerlijk beroep. Trump zou een eerlijk beroep nog niet herkennen als het knalgeel geverfd voor hem op tafel zou dansen, zingend 'Eerlijk duurt het langst'.
Ik weet wel waar ik liever zou willen wonen……
  zondag 30 november 2025 @ 11:09:54 #256
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_219375911
Nord Stream weer starten, hoe hadden ze dat voor zich gezien? Gaat geen Europees land meer aan meewerken.

Bovendien: in de eerste termijn Trump was de VS juist mordicus tegen Nord Stream en dreigden ze zelfs sancties op te leggen, was nog openlijk ruzie over met de Duitse minister Sigmar Gabriel. Zie bv: https://www.politico.eu/a(...)ed-russia-sanctions/. En achteraf hadden die Amerikanen het helemaal goed gezien dat die hele Nord Stream een uitstekend black mail-middel voor de Russen was en een manier om Oekraïne te omzeilen.

Nu heeft Europa (op Poetin-pijpers als Orban en Fico na) de afgelopen vier jaar Russisch gas en olie massaal uitgefaseerd en er gebeurt voor 2027 nóg meer, waardoor de VS profiteert met meer LNG-export. Maar desondanks blijft Trump zaniken dat Europa sneller en meer moet uitfaseren (terwijl hij zelf degene is die Orban een vrijstelling geeft). Met Nord Stream zou er juist weer meer gas naar Europa gaan.

Dus hoe werkt dit in hun hoofden? Het hangt allemaal van volledige tegenstrijdigheden aan elkaar.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  zondag 30 november 2025 @ 11:27:26 #257
441440 aquawoman
Bitch please
pi_219375988
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2025 10:39 schreef Chivaz het volgende:

Ik weet wel waar ik liever zou willen wonen……
Nou, de groetjes dan he! ;)
Frankly, my dear, I don't give a damn.
pi_219376035
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2025 11:09 schreef Szura het volgende:
Nord Stream weer starten, hoe hadden ze dat voor zich gezien? Gaat geen Europees land meer aan meewerken.

Bovendien: in de eerste termijn Trump was de VS juist mordicus tegen Nord Stream en dreigden ze zelfs sancties op te leggen, was nog openlijk ruzie over met de Duitse minister Sigmar Gabriel. Zie bv: https://www.politico.eu/a(...)ed-russia-sanctions/. En achteraf hadden die Amerikanen het helemaal goed gezien dat die hele Nord Stream een uitstekend black mail-middel voor de Russen was en een manier om Oekraïne te omzeilen.
Toen was het gunstig voor de VS dat dat ding niet actief zou worden, want dan konden ze lekker LPG afzetten. Nu is het weer lekker opportuun om 'm wel te willen gebruiken. In handen van Trump jr. ofzo. Hypocriete opportunisten :r
beter een knipoog dan een blauw oog
  zondag 30 november 2025 @ 11:42:39 #259
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_219376041
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2025 10:39 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Dit commentaar geld voor alle Amerikaanse presidenten.
Welk geld bedoel je hier nu precies?
Where law ends, tyrrany begins.
  zondag 30 november 2025 @ 15:08:26 #260
38496 Perrin
pi_219377289
Helaas vertrekken de integere mensen. De gewetenlozen blijven zitten.

twitter

[ Bericht 1% gewijzigd door Perrin op 30-11-2025 15:19:10 ]
  zondag 30 november 2025 @ 15:14:50 #261
272296 Jan_Lul
Ik zit hier niet voor
pi_219377341
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2025 15:08 schreef Perrin het volgende:
Helaas vertrekken de integere mensen. De gewetenslozen blijven zitten.

[ x ]
op je plek blijven zitten is waarschijnlijk medeplichtig zijn aan een oorlogsmisdaad. En terwijl Hegseth waarschijnlijk van Trump wel gratie verleend krijgt (vlak voordat Trump het witte huis verlaat), is het lang niet vanzelfsprekend dat al die officieren dat ook krijgen.
  zondag 30 november 2025 @ 17:35:17 #262
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_219378969
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2025 15:14 schreef Jan_Lul het volgende:

[..]
op je plek blijven zitten is waarschijnlijk medeplichtig zijn aan een oorlogsmisdaad. En terwijl Hegseth waarschijnlijk van Trump wel gratie verleend krijgt (vlak voordat Trump het witte huis verlaat), is het lang niet vanzelfsprekend dat al die officieren dat ook krijgen.
Ik geloof echt niet dat Trump ook maar iemand uit zijn kabinet een pardon gaat geven. Hij geeft niks om hen. Zijn loyaliteit gaat alleen naar zichzelf en zijn kinderen. En dat laatste volgens mij ook niet eens van harte.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zondag 30 november 2025 @ 17:42:39 #263
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_219379095
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2025 17:35 schreef livelink het volgende:

[..]
Ik geloof echt niet dat Trump ook maar iemand uit zijn kabinet een pardon gaat geven. Hij geeft niks om hen. Zijn loyaliteit gaat alleen naar zichzelf en zijn kinderen. En dat laatste volgens mij ook niet eens van harte.
Het ligt eraan hoeveel ze betalen, dat is alles wat telt bij een pardon.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  zondag 30 november 2025 @ 18:17:16 #264
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_219379838
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2025 17:42 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Oh, ja. Dat was ik even vergeten 8)7
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_219380393
De dollar staat trouwens wel heerlijk laag nu, dat heeft die prutser in het Witte Huis toch mooi voor elkaar gekregen.
pi_219383074
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2025 17:42 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
En rijke veroordeelde (uiteraard Republikeinse) fraudeurs net als hij krijgen natuurlijk ook allemaal een pardon.

Trump Frees Fraudster Just Days Into Seven-Year Prison Sentence

David Gentile had been found guilty for his role in what prosecutors described as a $1.6 billion scheme that defrauded thousands of investors.

quote:
Mr. Trump has used the unfettered presidential clemency power to forgive an array of white-collar crimes and to make political points, including by casting prosecutions of his supporters as corrupt witch hunts like those that he claims had targeted him.

[ Bericht 5% gewijzigd door Kijkertje op 30-11-2025 22:14:10 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  zondag 30 november 2025 @ 22:33:13 #267
38496 Perrin
pi_219383301
quote:
9s.gif Op zondag 30 november 2025 22:01 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
En rijke veroordeelde (uiteraard Republikeinse) fraudeurs net als hij krijgen natuurlijk ook allemaal een pardon.

[ afbeelding ]

David Gentile had been found guilty for his role in what prosecutors described as a $1.6 billion scheme that defrauded thousands of investors.
[..]

Maar ojee wat een corruptie in Oekraïne. Vreselijk.
pi_219383510
quote:
9s.gif Op zondag 30 november 2025 22:33 schreef Perrin het volgende:

[..]
Maar ojee wat een corruptie in Oekraïne. Vreselijk.
De USA mag de komende 20 jaar helemaal niks meer zeggen over corruptie in enig ander land. Wat een beerput heeft Trump ervan gemaakt.
pi_219383603
quote:
9s.gif Op zondag 30 november 2025 22:01 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

[..]

Vrij recent zag ik een user nog zeiken dat vijf jaar geleden een Democraat de borgtocht van relschoppers had betaald.
Incelfrikandel
pi_219383627
quote:
1s.gif Op zondag 30 november 2025 23:44 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Vrij recent zag ik een user nog zeiken dat vijf jaar geleden een Democraat de borgtocht van relschoppers had betaald.
Was dat niet @Chivaz die dat argument steevast onjuist gebruikt tegen Kamala Harris om relschoppers 'vrij te krijgen'?

Niet alleen betaalde ze die borg helemaal niet (ze promootte alleen donaties aan een bail fund voor mensen die hun borgtocht niet kunnen betalen) maar bovendien bepaalt alleen de rechter of een relschopper op borgtocht kan worden vrijgelaten. Niet Kamala Harris.

[ Bericht 4% gewijzigd door Kijkertje op 01-12-2025 00:01:36 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_219383688

pi_219383691
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2025 20:56 schreef livelink het volgende:
De ironie is dat de Trump-stemmers helemaal geen oorlog willen. Althans, hoe vaak ik in de aanloop naar de verkiezingen ik Trump-stemmers wel niet hun stem op Trump heb horen verdedigen met het argument dat er onder hem geen oorlogen zouden zijn.

Maar goed, ze zullen er vast wel een draai aan weten te geven.
Dat is echt onzin hoor. We zagen het ook bij Iran. Manufacturing consent zijn ze heel goed in in Amerika.
De MAGA crew heeft weinig overtuigingen behalve alles wat Trump doet is goud. Dus ook oorlog.
  maandag 1 december 2025 @ 01:11:17 #273
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_219383787
President van de vrede, alles is war en kill en dan moet de rest van de wereld een stel notoire leugenaars op hun blauwe ogen geloven dat het echt allemaal 'bad guys' zijn en dat ze die daarom zomaar mogen omleggen. Justice! Law and order!
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  maandag 1 december 2025 @ 08:47:46 #274
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_219384653
Dit gaat ondertussen ook gewoon dagelijks door bij de Republikeinen:

https://bsky.app/profile/(...)l/post/3m6vkio5c5k2k

Maar ga vooral door over die Woke Blauwharige Trans Migranten die alles kapot maken!!!

:')
pi_219384669
Een foto van iemand die niet weet dat en waarvoor hij een MRI heeft gehad:
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')