Ik weet het. Ik weet het maar al te goed helaas.quote:Op vrijdag 21 november 2025 22:20 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Die verregaande autonomie was er al en de bevolking was daar grotendeels heel tevreden mee, al zagen ze ook wel dat het er voor zorgde dat de regio economisch achterbleef bij de rest van het land. Het is daar pas echt misgegaan omdat Russische infiltranten zich als verzetsstrijders tegen zogenaamde Oekraïnse onderdrukking' 'in opstand kwamen'. En later kinderen gingen ontvoeren.
In die periode zijn veel westers gezinden uit de regio gevlucht waardoor er inderdaad een meerderheid overbleef die meer voelt voor een solitaire Donbas dan voor Oekraïne.
Bron: Mensen uit de Donbas die ik persoonlijk ken en wekelijks spreek. Er zullen ongetwijfeld veel verschillende verhalen zijn, maar dat er een heimelijk wens vanuit een meerderheid in de Donbas is/was om bij het grote Russische rijk te horen is echt Poetinpraat.
Ja leuk, maar onderdeel van de peacedeal is UKR niet bij de NAVO......De NAVO gaat dan dus ook niet Oekraine binnen om te verdedigen, wat snap je niet aan dit concept?quote:Op vrijdag 21 november 2025 22:20 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat de EU en de VS direct na de vrede (dat moet wil je geen WW3) samen als NAVO Oekraïne binnengaan en verdedigen.
De rekruten trainen en grote grensbewaking neerzetten. Een paar Europese en Amerikaanse bureaucraten moeten het land aansturen en weer winstgevend maken. Corruptie eruit en op den duur toevoegen aan de EU.
De enige manier om weer met de VS in goede vorm te komen en OEK te redden van de Russen (lees winnen en toevoegen bij de EU als netto winstgevend)
Toen die zogenaamde separatisten het theater bestormden omdat ze dachten dat dat het gemeentehuis was, wist ik al genoeg.quote:Op vrijdag 21 november 2025 22:20 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Die verregaande autonomie was er al en de bevolking was daar grotendeels heel tevreden mee, al zagen ze ook wel dat het er voor zorgde dat de regio economisch achterbleef bij de rest van het land. Het is daar pas echt misgegaan omdat Russische infiltranten zich als verzetsstrijders tegen zogenaamde Oekraïnse onderdrukking' 'in opstand kwamen'. En later kinderen gingen ontvoeren.
In die periode zijn veel westers gezinden uit de regio gevlucht waardoor er inderdaad een meerderheid overbleef die meer voelt voor een solitaire Donbas dan voor Oekraïne.
Bron: Mensen uit de Donbas die ik persoonlijk ken en wekelijks spreek. Er zullen ongetwijfeld veel verschillende verhalen zijn, maar dat er een heimelijk wens vanuit een meerderheid in de Donbas is/was om bij het grote Russische rijk te horen is echt Poetinpraat.
Nee ik vind lxiv betichten van bewust zulke dingen (wetende dat het niet klopt) de wereld in helpt niet correct, ik geloof dat ook niet.quote:Op vrijdag 21 november 2025 22:18 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Plus dat doen alsof dit maar een administratieve handeling is het de facto goedpraten is van oorlogsmisdaden.
Het maakt al deze misdaden klein en daarmee zogenaamd acceptabel. Juist deze doortrapte wijze van presenteren maakt het extra doortrapt en smerig. Het is niet dat dit per ongeluk gaat.
Ach zo'n jong knulletje had toen op vkontakte gepost dat hij al zoveel jaar in dienst was en ook een tour had gedaan in de krim. Toevalligerwijs toen het geannexeerd werdquote:Op vrijdag 21 november 2025 22:23 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Toen die zogenaamde separatisten het theater bestormden omdat ze dachten dat dat het gemeentehuis was, wist ik al genoeg.
Russische vrijwilligers op vakantie met een professionele uitrusting die zogenaamd uit een dumpstore kwam
Ik heb hier lui uit de bekende groep al horen verdediging dat een aanval op de Baltische staten een logisch gevolg is van gedrag van het Westen.quote:Op vrijdag 21 november 2025 22:21 schreef cosmosis het volgende:
Europa betaald met cash....Oekraine betaald met land.....De VS verdient aan beiden.....Rusland wil meer....Great deal omdat "Peacedeal" volgens de kenners hier.......
Dat het allemaal zou draaien om een paar achtergebleven boerendorpen met 3 koeien en een varken is ook een veel te simpele weergave van zaken. Het gaat ook voor een belangrijk deel om het signaal, namelijk dat je niet zomaar naar eigen goeddunken met bruut geweld het grenshek een paar honderd kilometer kan verzetten omdat jij nou eenmaal kernwapens hebt en de buurman niet.quote:Op vrijdag 21 november 2025 22:24 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Nee ik vind lxiv betichten van bewust zulke dingen (wetende dat het niet klopt) de wereld in helpt niet correct, ik geloof dat ook niet.
Het ligt er ook aan hoe goed en vanuit welke bronnen je dit conflict volgt.
De EU heeft zelf de Oekraïne staan ophitsen, dus terechtquote:Op vrijdag 21 november 2025 22:17 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Europa mag ook voor de rekening opdraaien, terwijl de VS de opbrengsten krijgt en Rusland gaat vrijuit.
Wat maakt ons dat nou uit die paar vlekken in de Donbass moeten die lui maar iets naar het westen optrekken. Er zijn 10 milj mensen gevlucht of geëmigreerd die waarschijnlijk niet terug komen.quote:Op vrijdag 21 november 2025 22:21 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Dat gaat de VS nooit doen. En die vrede die je omschrijft is capitulatie. Of krijgt Oekraïne de hele oppervlakte van hun soevereine staat terug?
Dat niet alleen, de donbass zit vol met zeldzame metalen.quote:Op vrijdag 21 november 2025 22:26 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dat het allemaal zou draaien om een paar achtergebleven boerendorpen met 3 koeien en een varken is ook een veel te simpele weergave van zaken. Het gaat ook voor een belangrijk deel om het signaal, namelijk dat je niet zomaar naar eigen goeddunken met bruut geweld het grenshek een paar honderd kilometer kan verzetten omdat jij nou eenmaal kernwapens hebt en de buurman niet.
Precedentwerking en zulks.
Dat is niet waar maar Oekraine heeft wel boter op het hoofd gehad.quote:Op vrijdag 21 november 2025 22:26 schreef LXIV het volgende:
[..]
De EU heeft zelf de Oekraïne staan ophitsen, dus terecht
Niet weer dat Van Baalen en Verhofstadt gelulquote:Op vrijdag 21 november 2025 22:26 schreef LXIV het volgende:
[..]
De EU heeft zelf de Oekraïne staan ophitsen, dus terecht
Precies. Zelfs niet voor de Russische inmenging. De mensen in de Donbas voelen gemiddeld genomen net zo weinig voor Oekraïne als voor Rusland. Ironisch genoeg was het ook die houding die er voor zorgde dat ze door Oekraïne als tweederangs werden gezien en door Rusland als middel om onrust te creëren. Hadden ze maar gewoon een goede dialoog gevoerd met de regering over een combinatie van autonomie en steunpakketten om ook dat deel van het land naar Westerse welvaart te brengen.quote:Op vrijdag 21 november 2025 22:24 schreef Spablauw214 het volgende:
Er is nooit een separatistenbeweging geweest.
Waar was je al die tijd, iemand die een beetje weet wat er speelt in dat land/regio.quote:Op vrijdag 21 november 2025 22:28 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Precies. Zelfs niet voor de Russische inmenging. De mensen in de Donbas voelen gemiddeld genomen net zo weinig voor Oekraïne als voor Rusland. Ironisch genoeg was het ook die houding die er voor zorgde dat ze door Oekraïne als tweederangs werden gezien en door Rusland als middel om onrust te creëren. Hadden ze maar gewoon een goede dialoog gevoerd met de regering over een combinatie van autonomie en steunpakketten om ook dat deel van het land naar Westerse welvaart te brengen.
Ironisch genoeg is de haat jegens Rusland onder de oorspronkelijke bewoners van Donbas groter dan ooit, alleen zijn die mensen allemaal weggetrokken.
Ik heb het niet over die deal maar over het beste wat nu mogelijk is.quote:Op vrijdag 21 november 2025 22:23 schreef cosmosis het volgende:
[..]
Ja leuk, maar onderdeel van de peacedeal is UKR niet bij de NAVO......De NAVO gaat dan dus ook niet Oekraine binnen om te verdedigen, wat snap je niet aan dit concept?
Waarom? Oprechte vraag.quote:Op vrijdag 21 november 2025 22:28 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat is niet waar maar Oekraine heeft wel boter op het hoofd gehad.
Het is niet dat ik teksten of quotes aanpas, en het is ook niet eenmalig en sluit steeds aan bij een bepaald narratief. Subtiliteiten zijn juist gevaarlijk in het sluimerend pushen van een agenda, laat het dan tenminste expliciet zijn.quote:Op vrijdag 21 november 2025 22:24 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Nee ik vind lxiv betichten van bewust zulke dingen (wetende dat het niet klopt) de wereld in helpt niet correct, ik geloof dat ook niet.
Het ligt er ook aan hoe goed en vanuit welke bronnen je dit conflict volgt.
Ja maar Rusland wil geen buitenlandse troepen.quote:Op vrijdag 21 november 2025 22:30 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik heb het niet over die deal maar over het beste wat nu mogelijk is.
Je kunt het ook een vredesbrigade noemen. Of hoe noemde Poetin het? Speciale operatie ten
Behoeve van grensverbetering.
Geen navo aan de grond betekent de facto overname van de Russen.
Begrijpen jullie dat wel?
Nogmaals NAVO op de grond in Oekraine is al sinds het begin een dealbreaker voor Rusland en is dan dus ook totaal niet aan de orde als onderdeel van de huidige deal.... Wat blijft er over van je idee als de NAVO er niet is om de verdediging te garanderen?quote:Op vrijdag 21 november 2025 22:26 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Wat maakt ons dat nou uit die paar vlekken in de Donbass moeten die lui maar iets naar het westen optrekken. Er zijn 10 milj mensen gevlucht of geëmigreerd die waarschijnlijk niet terug komen.
Vrede, navo op de grond en uiteindelijk bij de EU is voor westelijk oekraine het beste wat ze kan overkomen momenteel.
Wat denken ze dan, dat ze alles terug kunnen krijgen?
Nee dat is niet eerlijk nee, maar wel gebeurd.
Je mag altijd mensen corrigeren, daar worden we allemaal beter van.quote:Op vrijdag 21 november 2025 22:30 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Het is niet dat ik teksten of quotes aanpas, en het is ook niet eenmalig en sluit steeds aan bij een bepaald narratief. Subtiliteiten zijn juist gevaarlijk in het sluimerend pushen van een agenda, laat het dan tenminste expliciet zijn.
Omdat ze wisten dat dit er aan zat te komen. Ze wisten donders goed dat Putin het er niet bij ging lieten zitten en daar hebben ze zich echt niet voldoende op voorbereid.quote:
Ik ben hier in het begin van de 'speciale acties' wel eens geweest, maar werd tamelijk moe van een aantal Russische internettrollen die helaas nog steeds hier rondhangen.quote:Op vrijdag 21 november 2025 22:29 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Waar was je al die tijd, iemand die een beetje weet wat er speelt in dat land/regio.
En jij denkt dat ze daar wat over te vertellen hebben?quote:Op vrijdag 21 november 2025 22:30 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ja maar Rusland wil geen buitenlandse troepen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |