SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.What lies behind makes no sense in my mind
Welkom, links zitten de (ex)beroepsmilitairen, in het midden zitten mensen met interesse voor het conflict en rechts stinkt het.quote:Op vrijdag 21 november 2025 21:43 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Zijn er hier nu serieus mensen zichzelf aan het bevlekken over de grootsheid van het Russische leger?
Denk niet dat Duitsland dit aandurft. Puntje bij paaltje kunnen ze niks.quote:
J.D. Vance heeft ook een drukke job. Dan ontkom je niet aan af en toe copy-pasten..quote:Op vrijdag 21 november 2025 21:49 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Ze hebben dus letterlijk Kremlin teksten overgenomen
Ik heb een hekel aan Putin, maar als dit waar is zegt hij letterlijk tegen de gehele wereld dat Trump en de VS zijn bitch zijn.quote:Op vrijdag 21 november 2025 21:52 schreef cosmosis het volgende:
Right, tot zo ver de eenzijdige Trump deadline lol
[ x ]
Ze hebben ongetwijfeld voor meerdere situaties meerdere scenarios. Een Trump die voor eigen gewin graag een vrede wil forceren kan voor hen een prima tussenfase zijn. Ze zijn lenig genoeg. Het voorstel is vooral een openingszet. Kijken hoe Europa en China reageren. Zelensky reageert flexibel in een situatie die bijna net zo lastig is als de eerste drie dagen van de oorlog. Voor Trump en Poetin moet het de komende week gebeuren. Voordat Esptein het nieuws daar overneemt.quote:Op vrijdag 21 november 2025 21:46 schreef Zwoerd het volgende:
Ik geloof nog steeds dat het plan van Rusland is dat Oekraïne niet akkoord kan gaan, waardoor ze hun veroveringsoorlog kunnen voorzetten.
Als ze de kans hebben gaan ze gewoon voor alles ten oosten van de Dnieper + de gehele Zwarte Zee kust.
Putin wil dus niet alleen capitulatie van Oekraïne, maar zo'n beetje van de hele NAVO. En Trump vindt dat prima, want die hele NAVO zal hem aan zijn reet roesten.quote:Op vrijdag 21 november 2025 21:53 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik heb een hekel aan Putin, maar als dit waar is zegt hij letterlijk tegen de gehele wereld dat Trump en de VS zijn bitch zijn.
Humor om te lachen, maar goed dat je mensen kan blokkeren.quote:Op vrijdag 21 november 2025 21:50 schreef LXIV het volgende:
[..]
J.D. Vance heeft ook een drukke job. Dan ontkom je niet aan af en toe copy-pasten..
Tot nu toe is dat gebleken na elk Trump delegatie / Poetin resultaat meeting, dit keer niet anders.....quote:Op vrijdag 21 november 2025 21:53 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik heb een hekel aan Putin, maar als dit waar is zegt hij letterlijk tegen de gehele wereld dat Trump en de VS zijn bitch zijn.
Haha, ik heb het gezegd. Voor de Russen zijn hun eisen een startpunt. Zij willen onderhandelen over wat Rusland daar bovenop nog extra moet krijgen.quote:Op vrijdag 21 november 2025 21:52 schreef cosmosis het volgende:
Right, tot zo ver de eenzijdige Trump deadline lol
[ x ]
Geen gek idee gezien ze voortgang boeken de laatste tijd. En als het oekrainse leger wankelt omdat er slecht nieuwe rekruten worden aangevuld kan het snel gaan. Militair gezien is Rusland momenteel aan de winnende kant. Tevens staat de bevolking onder hoge druk omdat de stroomvoorzieningen continue worden getroffen en de echte winter intreedt. Rusland hoeft niet te popelen dat Oek nu tekent en wil ook rustig doorgaan.quote:Op vrijdag 21 november 2025 21:46 schreef Zwoerd het volgende:
Ik geloof nog steeds dat het plan van Rusland is dat Oekraïne niet akkoord kan gaan, waardoor ze hun veroveringsoorlog kunnen voorzetten.
Als ze de kans hebben gaan ze gewoon voor alles ten oosten van de Dnieper + de gehele Zwarte Zee kust.
Zou een prima optie zijn. Het probleem is dat je zonder volledige NAVO inzet de Russen er niet gaat uitkrijgen. Het is uieindelijk niet de kwaliteit maar kwntiteit dat de Russen het langer kunnen volhouden. Bovendien is die Donbass al behoorlijk bezet. Volg het weer wat beter maar je ziet dat de Russen toch nog steeds oprukken al is dat maar minimaal. Maar het is dan ook in veel gevallen een urban gebeuren.quote:Op vrijdag 21 november 2025 21:40 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik zou een aantal punten accepteren en een aantal punten verwerpen. Het minimale wat Oekraine er uit moet halen is een serieuze veiligheidsgarantie, aka navo-lidmaatschap. Dat is ononderhandelbaar.
Ik weet dat de framing bedoeld is om de leiding weg te zetten als laffe corrupte herders, nee dit is geen 'emotie', maar jouw vriend durft nog geen procent van wat Zelensky doet voor zijn land.quote:Op vrijdag 21 november 2025 21:59 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Geen gek idee gezien ze voortgang boeken de laatste tijd. En als het oekrainse leger wankelt omdat er slecht nieuwe rekruten worden aangevuld kan het snel gaan. Militair gezien is Rusland momenteel aan de winnende kant. Tevens staat de bevolking onder hoge druk omdat de stroomvoorzieningen continue worden getroffen en de echte winter intreedt. Rusland hoeft niet te popelen dat Oek nu tekent en wil ook rustig doorgaan.
Dat is hoe het er nu voor staat. Het is of nu een soort van vrede en direct navo aan de grond.
Of het is Oekraïne wat echt moet capituleren en Russisch zal gaan worden. Als Rusland doorbreekt zit alles wat nu in Kiev zit aan leiding in notime in hun buitenlandse verblijven of Dubai ofzo.
De EU is nog steeds niet wakker. Nog steeds denken ze dat het allemaal niet zo’n vaart zal lopen.quote:Op vrijdag 21 november 2025 21:56 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Putin wil dus niet alleen capitulatie van Oekraïne, maar zo'n beetje van de hele NAVO. En Trump vindt dat prima, want die hele NAVO zal hem aan zijn reet roesten.
Nogmaals, Europa moet de lijn in het zand trekken. Fuck de VS, Fuck Rusland.
Dat heeft hij toch ook? De enige keer dat het wat mis ging is toen Lavrov ging schreeuwen tegen Rubio.quote:Op vrijdag 21 november 2025 21:53 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik denk dat het de NAVO zonder USA wel zou lukken als alles op alles gezet wordt, maar wat heb je dan? miljoenen doden, honderden miljarden schade om dan twee stukjes land die eigenlijk helemaal niet bij Oekraine willen horen daar weer administratief onder te brengen. En je moet Rusland dan echt helemaal verslaan, want enkel uit Oekraine jagen levert niks op.quote:Op vrijdag 21 november 2025 22:00 schreef Cherni het volgende:
[..]
Zou een prima optie zijn. Het probleem is dat je zonder volledige NAVO inzet de Russen er niet gaat uitkrijgen. Het is uieindelijk niet de kwaliteit maar kwntiteit dat de Russen het langer kunnen volhouden. Bovendien is die Donbass al behoorlijk bezet. Volg het weer wat beter maar je ziet dat de Russen toch nog steeds oprukken al is dat maar minimaal. Maar het is dan ook in veel gevallen een urban gebeuren.
Helaas heb ik makkelijk lullen met volledige inzet van een NAVO op dit moment in mijn veilige omgeving. Specislisten moeten dit maar bestuderen of dit mogelijk is.
De kernwapens die Oekraine ooit had was helaas in de tijd van de cccp en daarmee had natuurlijk het Kremlin deze in het bezit.
Dit is echt zo'n smerige praat. Gadverdamme.quote:Op vrijdag 21 november 2025 22:09 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik denk dat het de NAVO zonder USA wel zou lukken als alles op alles gezet wordt, maar wat heb je dan? miljoenen doden, honderden miljarden schade om dan twee stukjes land die eigenlijk helemaal niet bij Oekraine willen horen daar weer administratief onder te brengen. En je moet Rusland dan echt helemaal verslaan, want enkel uit Oekraine jagen levert niks op.
Daarom liever een verdrag. Maar wél een gebalanceerd verdrag en geen diktaat uit Moskou met steun van Trump in ruil voor wat economische voordeeltjes.
Trump spreekt als een ware humanist.quote:Op vrijdag 21 november 2025 22:07 schreef cosmosis het volgende:
"The war that would have never happened if i was president".....TACO speaks again...
[ x ]
Je bent alleen maar ongecontroleerd aan het blehren.quote:Op vrijdag 21 november 2025 22:01 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Ik weet dat de framing bedoeld is om de leiding weg te zetten als laffe corrupte herders, nee dit is geen 'emotie', maar jouw vriend durft nog geen procent van wat Zelensky doet voor zijn land.
Wat een gelul met je "om dan twee stukjes land die eigenlijk niet bij UKR willen horen"......Oekraine vecht een oorlog uit tegen compleet geannexeerd te worden door Ruslandquote:Op vrijdag 21 november 2025 22:09 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik denk dat het de NAVO zonder USA wel zou lukken als alles op alles gezet wordt, maar wat heb je dan? miljoenen doden, honderden miljarden schade om dan twee stukjes land die eigenlijk helemaal niet bij Oekraine willen horen daar weer administratief onder te brengen. En je moet Rusland dan echt helemaal verslaan, want enkel uit Oekraine jagen levert niks op.
Daarom liever een verdrag. Maar wél een gebalanceerd verdrag en geen diktaat uit Moskou met steun van Trump in ruil voor wat economische voordeeltjes.
Ik denk dat Oekraïne doorvechten verkiest boven de deal van Trump het Kremlin. De verdedigingslinie in Donetsk opgeven icm een halvering van het leger en afstand doen van zware wapens is een garantie dat Rusland over een paar maanden opnieuw aanvalt.quote:Op vrijdag 21 november 2025 22:07 schreef cosmosis het volgende:
"The war that would have never happened if i was president".....TACO speaks again...
[ x ]
Prima gedachte waar ik mij in kan vindenquote:Op vrijdag 21 november 2025 22:09 schreef LXIV het volgende:
[..]
Wat je bedoelt is capitulatie en Europa kan het verder uitzoeken nadat Rusland zijn zin heeft gekregen.quote:Op vrijdag 21 november 2025 22:12 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Je bent alleen maar ongecontroleerd aan het blehren.
Ik denk tenminste nog na. Vredesakkoord en navo aan de grond. Een samenwerking vanuit Europa en de VS. Als vanouds de handen in elkaar en het land verdedigen en opbouwen.
Dan wel een westerse leiding ook erin en Zelensky functie elders.
Fantastisch nagedachtquote:Op vrijdag 21 november 2025 22:12 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Je bent alleen maar ongecontroleerd aan het blehren.
Ik denk tenminste nog na. Vredesakkoord en navo aan de grond. Een samenwerking vanuit Europa en de VS. Als vanouds de handen in elkaar en het land verdedigen en opbouwen.
Dan wel een westerse leiding ook erin en Zelensky functie elders.
Hoezo? Dat is gewoon zo.quote:Op vrijdag 21 november 2025 22:11 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Dit is echt zo'n smerige praat. Gadverdamme.
Valt mee. (Verregaande)autonomie was en is een langgekoesterde droom in die streken en dat was defacto ook zo.quote:Op vrijdag 21 november 2025 22:11 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Dit is echt zo'n smerige praat. Gadverdamme.
Nee dat staat er niet hè, Henk?quote:Op vrijdag 21 november 2025 22:14 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Wat je bedoelt is capitulatie en Europa kan het verder uitzoeken nadat Rusland zijn zin heeft gekregen.
Vrij logisch gezien er totaal geen garantie is dat na overgave het daarna ophoudt.....Gratis land en privileges weggeven waar al 3 jaar hard voor gevochten is, voor wat? Letterlijk nietsquote:Op vrijdag 21 november 2025 22:13 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik denk dat Oekraïne doorvechten verkiest boven de deal van Trump het Kremlin. De verdedigingslinie in Donetsk opgeven icm een halvering van het leger en afstand doen van zware wapens is een garantie dat Rusland over een paar maanden opnieuw aanvalt.
En die veiligheidsgaranties stellen niks voor.
Gadverdamme. Heb je veel vrienden in de Donbas die je regelmatig spreekt? Of op de Krim?quote:Op vrijdag 21 november 2025 22:14 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Hoezo? Dat is gewoon zo.
We zijn gedrild door de mm om als een idioot te juichen voor Oekraïne en door ons gekrijs de feiten niet te zien.
Maar dat is wel wat het 'vredesplan' van Trump en Poetin inhouden.quote:Op vrijdag 21 november 2025 22:15 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nee dat staat er niet hè, Henk?
Wat staat er dan wel volgens jou?quote:Op vrijdag 21 november 2025 22:15 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nee dat staat er niet hè, Henk?
Neequote:Op vrijdag 21 november 2025 22:15 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Gadverdamme. Heb je veel vrienden in de Donbas die je regelmatig spreekt? Of op de Krim?
Europa mag ook voor de rekening opdraaien, terwijl de VS de opbrengsten krijgt en Rusland gaat vrijuit.quote:Op vrijdag 21 november 2025 22:14 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Wat je bedoelt is capitulatie en Europa kan het verder uitzoeken nadat Rusland zijn zin heeft gekregen.
Plus dat doen alsof dit maar een administratieve handeling is het de facto goedpraten is van oorlogsmisdaden.quote:Op vrijdag 21 november 2025 22:14 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Valt mee. (Verregaande)autonomie was en is een langgekoesterde droom in die streken en dat was defacto ook zo.
Ze wilden echter niet bij de Russische federatie en dat werd ook duidelijk toen er gemobiliseerd werd in die regio. Inmiddels denk ik dat ze liever bij oekraine waren gebleven.
Daarom was dat dpr/lpr verhaal zo ranzig en hadden de ogen al open moeten gaan.
Dan hadden we net zo goed in februari 2022 Oekraïne aan Rusland kunnen geven.quote:Op vrijdag 21 november 2025 22:15 schreef cosmosis het volgende:
[..]
Vrij logisch gezien er totaal geen garantie is dat na overgave het daarna ophoudt.....Gratis land en privileges weggeven waar al 3 jaar hard voor gevochten is, voor wat? Letterlijk niets
Dat de EU en de VS direct na de vrede (dat moet wil je geen WW3) samen als NAVO Oekraïne binnengaan en verdedigen.quote:Op vrijdag 21 november 2025 22:17 schreef cosmosis het volgende:
[..]
Wat staat er dan wel volgens jou?
Die verregaande autonomie was er al en de bevolking was daar grotendeels heel tevreden mee, al zagen ze ook wel dat het er voor zorgde dat de regio economisch achterbleef bij de rest van het land. Het is daar pas echt misgegaan omdat Russische infiltranten zich als verzetsstrijders tegen zogenaamde Oekraïnse onderdrukking' 'in opstand kwamen'. En later kinderen gingen ontvoeren.quote:Op vrijdag 21 november 2025 22:14 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Valt mee. (Verregaande)autonomie was en is een langgekoesterde droom in die streken en dat was defacto ook zo.
Ze wilden echter niet bij de Russische federatie en dat werd ook duidelijk toen er gemobiliseerd werd in die regio. Inmiddels denk ik dat ze liever bij oekraine waren gebleven.
Daarom was dat dpr/lpr verhaal zo ranzig en hadden de ogen al open moeten gaan.
Dat gaat de VS nooit doen. En die vrede die je omschrijft is capitulatie. Of krijgt Oekraïne de hele oppervlakte van hun soevereine staat terug?quote:Op vrijdag 21 november 2025 22:20 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat de EU en de VS direct na de vrede (dat moet wil je geen WW3) samen als NAVO Oekraïne binnengaan en verdedigen.
De rekruten trainen en grote grensbewaking neerzetten. Een paar Europese en Amerikaanse bureaucraten moeten het land aansturen en weer winstgevend maken. Corruptie eruit en op den duur toevoegen aan de EU.
De enige manier om weer met de VS in goede vorm te komen en OEK te redden van de Russen (lees winnen en toevoegen bij de EU als netto winstgevend)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |