Boetes beginnen bij 4 km/h te hard. Tel daar de 3km/h correctie en de tellerafwijking van je auto bij op en dan zit je op je 10 km/h foutmarge.quote:Op zaterdag 22 november 2025 12:54 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Dude, ik heb een boete gekregen van 86 euro voor 5kmph (na correctie) te hard op een 50kmph weg.
Ik vind dat disproportioneel voor de overtreding. De boetes bij harder dan 30kmph mogen wat mij betreft flink stijgen, maar 10kmph ligt wat mij betreft gewoon in de foutmarge en dan is 30 euro meer dan genoeg.
Boete voor 5 km/u te hard (na correctie) op een 50 km/u weg is ¤ 45,-quote:Op zaterdag 22 november 2025 12:54 schreef Cockwhale het volgende:
Dude, ik heb een boete gekregen van 86 euro voor 5kmph (na correctie) te hard op een 50kmph weg.
Nope.quote:Op zaterdag 22 november 2025 13:34 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Boete voor 5 km/u te hard (na correctie) op een 50 km/u weg is ¤ 45,-
Dan moet je wat aan de pakkans doen.quote:Op zaterdag 22 november 2025 13:29 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Boetes beginnen bij 4 km/h te hard. Tel daar de 3km/h correctie en de tellerafwijking van je auto bij op en dan zit je op je 10 km/h foutmarge.
Het is niet de bedoeling dat de boete zo laag is dat je het niet heel erg vindt om hem te moeten betalen. Het is de bedoeling dat een boete gewoon kut is en je wat aan je rijgedrag gaat doen.
Dat zou helpen, maar als je er flitspalen bij plaatst, krijg je alleen maar "boehoe! Melkkoe"-reacties.quote:Op zaterdag 22 november 2025 17:28 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dan moet je wat aan de pakkans doen.
Dat is het dan ook, veel flitspalen staan helemaal niet op ''gevaarlijke'' locaties. Die mobiele flitsers idem, die staan 9/10 op plekken waar je ''makkelijk'' te hard rijdt, maar niet waar de gevaarsetting nou zo hoog is.quote:Op zaterdag 22 november 2025 17:48 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Dat zou helpen, maar als je er flitspalen bij plaatst, krijg je alleen maar "boehoe! Melkkoe"-reacties.
Bij mijn vorige woning rijdt men overdag met 70 langs en 's avonds met 100. Ik had daar graag een flitspaal gehad.
Nee, dat is ‘quotum flitsen’.quote:Op zaterdag 22 november 2025 17:50 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat is het dan ook, veel flitspalen staan helemaal niet op ''gevaarlijke'' locaties. Die mobiele flitsers idem, die staan 9/10 op plekken waar je ''makkelijk'' te hard rijdt, maar niet waar de gevaarsetting nou zo hoog is.
Ik heb er nog nooit een zien staan bij een basisschool+30 weg, maar wel op een 80 weg waarbij het kruispunt ineens 50 is, om daarna weer 80 te mogen. Dat heeft geen flikker meer met verkeersveiligheid te maken.
Ok. Maar waar leg je de grens voor een geldelijke straf dan? Is 50 genoeg? Of toch maar 220? of 398 of 2.600?quote:Op zaterdag 22 november 2025 09:10 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Oneens
Zeker in het verkeer, dat is gevaarlijk. Snelheid en telefoon en gordel... dat is voor de veiligheid. Evenals de regels voor fietsers
Je weet de regels en consequenties. Dan moet je maar beter opletten
Op die manier kun je bijvoorbeeld ook zeggen dat de boete voor vuilnis naar de container te duur is (staat een sticker op met 90¤). Veel geld, maar ja... risico van het overtreden. Je weet het van te voren
En het is niet moeilijk om zonder boetes door het leven te gaan
Eigen verantwoordelijkheid
Ze stonden hier allemaal bij de ontsluitingswegen van de wijken om ervoor te zorgen dat verkeer dat de ring verlaat, de snelheid eruit haalt.quote:Op zaterdag 22 november 2025 17:50 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat is het dan ook, veel flitspalen staan helemaal niet op ''gevaarlijke'' locaties. Die mobiele flitsers idem, die staan 9/10 op plekken waar je ''makkelijk'' te hard rijdt, maar niet waar de gevaarsetting nou zo hoog is.
Ik heb er nog nooit een zien staan bij een basisschool+30 weg, maar wel op een 80 weg waarbij het kruispunt ineens 50 is, om daarna weer 80 te mogen. Dat heeft geen flikker meer met verkeersveiligheid te maken.
Hoe vaak heb je er melding van gemaakt?quote:Op zaterdag 22 november 2025 17:48 schreef Jordy-B het volgende:
Dat zou helpen, maar als je er flitspalen bij plaatst, krijg je alleen maar "boehoe! Melkkoe"-reacties.
Bij mijn vorige woning rijdt men overdag met 70 langs en 's avonds met 100. Ik had daar graag een flitspaal gehad.
En als mensen allemaal zouden stoppen met werken, heeft de overheid geen inkomsten meer uit inkomstenbelasting.quote:Op zaterdag 22 november 2025 12:07 schreef torentje het volgende:
[..]
Nogmaals, als de automobilisten niet roekeloos rijden dan heeft de overheid geen inkomsten uit boetes. Het is dus een belasting waar de automobilisten zelf voor kiezen met hun roekeloos rijgedrag
Ok, wat is volgens jou dan wel een goed bedrag voor 13kph te hard (¤ 132,-) ? Of voor een ondeugdelijke fatbike? ¤ 460,- Bellen achter het stuur ¤ 430,-?quote:
die 13km/h mag sowieso verdrievoudigen, 1 verkeerde beweging en je rijdt iemand dood, alternatief is innemen rijbewijs en voor het terugkrijgen: complete rijlessen volgen, bij herhaling permanent innemenquote:Op maandag 24 november 2025 08:27 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ok, wat is volgens jou dan wel een goed bedrag voor 13kph te hard (¤ 132,-) ? Of voor een ondeugdelijke fatbike? ¤ 460,- Bellen achter het stuur ¤ 430,-?
Voor sommige mensen is dat bijna 50% van het inkomen.
Ah.quote:Op maandag 24 november 2025 08:37 schreef mschol het volgende:
1 verkeerde beweging en je rijdt iemand dood,
Dat dus.quote:Op vrijdag 21 november 2025 17:34 schreef Captain_Ghost het volgende:
de hoogte werkt niet. De inkomensonafhankelijk boete wel.
Er is dus ook geen pleidooi om de boetes af te schaffen. Wel wordt gesteld dat de boetes niet meer in verhouding staan tot het feit. Zeker in vergelijking met boetes uit het strafrecht.quote:Op maandag 24 november 2025 13:51 schreef xpompompomx het volgende:
Ik snap het allemaal niet zo. Als je geen verkeersboetes wil, vertoon dan ook geen gedrag dat verkeersboetes veroorzaakt. Dat lijkt me toch echt niet zo moeilijk allemaal.
Valt te bezien, voor het één krijg je een strafblad en voor het ander niet.quote:Op maandag 24 november 2025 14:04 schreef Pajanus het volgende:
Het is beter (schijnbaar) om iemand te mishandelen dan een keer de verkeerde straat in te rijden.
Terwijl je als autoverzekeraar toch meer geïnteresseerd zou zijn in hoe iemand zich in het verkeerd gedraagt dan in of iemand een agent verkeerd heeft aangekeken, maar wellicht denk ik daar iets te simpel in.quote:Op maandag 24 november 2025 14:57 schreef Caland het volgende:
[..]
Valt te bezien, voor het één krijg je een strafblad en voor het ander niet.
Country-dropping.quote:Op dinsdag 25 november 2025 07:25 schreef Lyrebird het volgende:
Te laag. Hier in Australië houdt bijna iedereen zich aan de maximumsnelheid, want boetes zijn niet mals. Dat heb ik van horen zeggen, want omdat iedereen zich aan de snelheid houdt, krijgt niemand een boete.
Als iedereen zich aan de snelheid houdt, dan is het gemakkelijk om mee te doen. Maar je voelt je gekke Henkie als iedereen je links en rechts voorbij kachelt als je met 80 km op een 80 km weg rijdt.
Past wel in je straatje he, zo'n uitspraak.quote:Op maandag 24 november 2025 08:51 schreef torentje het volgende:
[..]
Dan zou het ook niet meer zo druk zijn in de verstedelijkte gebieden, dus ik zeg stop allemaal maar met werken.👍
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |