abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 21 november 2025 @ 16:42:20 #1
420862 uitkeringsgenieter
Dat moet in je aard liggen
pi_219310861
Verkeersboetes in Nederland zijn te hoog, vindt het incassobureau dat ze int

quote:
De bedragen van verkeersboetes zijn te hoog en staan niet in verhouding tot de overtreding, zegt directeur Albert Hazelhoff van incassobureau CJIB. Demissionair justitieminister Foort van Oosten stelt dat het geld nodig is om brandweer en politie te financieren.

Hazelhoff deed de uitspraken in een interview met de Leeuwarder Courant. Hij voegde eraan toe dat de verhoging voor iemand die niet op tijd betaalt, ook te gortig is. Zo zijn er bijvoorbeeld veel mensen met schulden die ook onbetaalde verkeersboetes hebben.

Verantwoordelijk minister Van Oosten vindt de boetes wel aan de hoge kant, maar stelt dat het Rijk het geld nodig heeft, bijvoorbeeld voor veiligheidsdiensten. Ook zegt hij dat de boetes nodig zijn om naleving van verkeersregels af te dwingen.

De oude Tweede Kamer vond net als het CJIB dat boetes te hoog zijn en riep het kabinet vorige maand op de bedragen voor bijvoorbeeld te hard rijden de komende jaren te bevriezen.

Volgens Van Oosten is dat niet mogelijk. Het Openbaar Ministerie adviseerde eerder een verlaging met 30 procent, maar dat zou leiden tot een gat in de begroting van het ministerie van Justitie dat kan oplopen tot 300 miljoen euro per jaar. "Daarvoor is geen dekking", schrijft Van Oosten in een Kamerbrief.

Ook het verzoek vanuit de Tweede Kamer om de boetes voorlopig niet mee te laten stijgen met de inflatie legt de minister naast zich neer. Dat zou een tekort van circa 30 miljoen euro veroorzaken.
https://www.nu.nl/economi(...)reau-dat-ze-int.html

Wel een bijzondere argumentatie hoor. Maar ik heb liever dit, dan dat ze de uitkeringen verlagen.

POLL
Want het wetboek ken ik ook
  roze vrijdag 21 november 2025 @ 16:45:59 #2
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_219310875
Sommige verkeersboetes kunnen wat mij betreft niet hoog genoeg zijn.
Your beauty never ever scared me.
pi_219310918
Als je een keer een foutje of verkeerde inschatting maakt dan zijn de boetes zeker te hoog. Maar voor veelplegers zijn ze te laag.

Zou mooi zijn als we ons collectief een keer zouden gaan gedragen in het verkeer zodat de overheid in de stress raakt door te weinig inkomsten. Dat zou nog eens een protest zijn. :')
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  vrijdag 21 november 2025 @ 16:56:00 #4
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_219310940
Hoe hoger, hoe beter.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_219311023
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2025 16:42 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
Zo zijn er bijvoorbeeld veel mensen met schulden die ook onbetaalde verkeersboetes hebben
Dan heb je ook niet vooraan gestaan toen de intelligentie uitgedeeld werd hoor.
Schulden en dan nog verkeersboetes krijgen...echt...
pi_219311032
Verder vind ik het belangrijker dat de pakkans verhoogd wordt. Dan mogen wat mij betreft ook de boetes wel omlaag.
  vrijdag 21 november 2025 @ 17:07:50 #7
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_219311039
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2025 17:05 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Dan heb je ook niet vooraan gestaan toen de intelligentie uitgedeeld werd hoor.
Schulden en dan nog verkeersboetes krijgen...echt...
Je kunt ook boetes krijgen als je fietst of loopt, hoor.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_219311042
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2025 17:07 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Je kunt ook boetes krijgen als je fietst of loopt, hoor.
Beweer ik iets anders dan?
  vrijdag 21 november 2025 @ 17:12:21 #9
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_219311067
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2025 17:06 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Verder vind ik het belangrijker dat de pakkans verhoogd wordt. Dan mogen wat mij betreft ook de boetes wel omlaag.
Lijkt me ook winstgevend om meer politie in te zetten. Die controleurs betalen zichzelf.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_219311075
quote:
6s.gif Op vrijdag 21 november 2025 16:52 schreef Dagoduck het volgende:
Als je een keer een foutje of verkeerde inschatting maakt dan zijn de boetes zeker te hoog. Maar voor veelplegers zijn ze te laag.

Zou mooi zijn als we ons collectief een keer zouden gaan gedragen in het verkeer zodat de overheid in de stress raakt door te weinig inkomsten. Dat zou nog eens een protest zijn. :')
Haha zoiets zat ik ook aan te denken. Maar dan verzinnen ze wel een of andere belasting waardoor ze alsnog geld binnenharken.
  vrijdag 21 november 2025 @ 17:15:56 #11
66444 Lord_Vetinari
pi_219311095
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2025 17:08 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Beweer ik iets anders dan?
Wat is je punt dan?
pi_219311107
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2025 17:15 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Wat is je punt dan?
Dat jij moet stoppen met drinken voordat het weekend begint.

Sjemig, is dat echt zo lastig te begrijpen?
  vrijdag 21 november 2025 @ 17:19:12 #13
66444 Lord_Vetinari
pi_219311122
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2025 17:16 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Dat jij moet stoppen met drinken voordat het weekend begint.

Sjemig, is dat echt zo lastig te begrijpen?
Ik drink niet. Maar wat heeft in jouw wereld schulden hebben met boetes krijgen te maken en hoe verhoudt zich dat tot intelligentie? :?
pi_219311126
Je kan boetes tamelijk makkelijk voorkomen door gewoon niet als een klootzak te rijden, maar het kan je natuurlijk een keer overkomen.

Misschien moet er dan een recidivetoeslag komen.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_219311140
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 november 2025 17:19 schreef Jordy-B het volgende:

Misschien moet er dan een recidivetoeslag komen.
Dat lijkt me geen gek idee. Beter dan die grote verhogingen als je te laat betaalt.
De tweede boete van het jaar 50 procent hoger, daarna 100 Etc.
pi_219311150
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2025 17:19 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Ik drink niet. Maar wat heeft in jouw wereld schulden hebben met boetes krijgen te maken en hoe verhoudt zich dat tot intelligentie? :?
Dat je extra op moet letten voor het niet verkrijgen van boetes als je al in de schulden zit. Krijg je ze alsnog, dan ben echt dom bezig.
  vrijdag 21 november 2025 @ 17:33:33 #17
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_219311220
Ik ga iets anders doen, dus mij maakt het niet meer uit.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
  vrijdag 21 november 2025 @ 17:34:25 #18
481998 K21
Cappuccino
pi_219311224
Inderdaad lagere boetes voor de lullige foutjes van mensen die normaal gewoon netjes rijden. Maar op de echt achterlijke/hufteracties zoals o.a. met drank op rijden, kloten op je telefoon, meer dan 10 km/h te hard in de bebouwde kom of op een invalidenplek gaan staan mogen m.i. wel bedragen zoals die in Noorwegen staan. En doe ook meteen maar dat inkomensafhankelijke systeem wat daar (en nog een paar andere landen) gehanteerd wordt, waarmee rijke verkeersaso's het ook goed voelen in de knip. :Y
pi_219311225
de hoogte werkt niet. De inkomensonafhankelijk boete wel.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_219311248
Bekijk deze YouTube-video

Het is nogal saillant hoe de manier van verkeersboetes innen is ontstaan, en weer typisch hoe een overheid, met zijn alsmaar groter wordende honger naar geld, met dit systeem, wat in eerste instantie een verbetering was voor iedereen, aan de haal is gegaan. Kijk en huiver.
Waarheid is datgene dat, als je er niet meer in gelooft, tòch blijft bestaan.
pi_219311342
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2025 17:34 schreef Captain_Ghost het volgende:
de hoogte werkt niet. De inkomensonafhankelijk boete wel.
Ik heb liever de inkomensafhankelijke, dan moeten de rijken zich ook gedragen.
pi_219311346
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 november 2025 17:40 schreef Akkerdjie het volgende:
Bekijk deze YouTube-video

Het is nogal saillant hoe de manier van verkeersboetes innen is ontstaan, en weer typisch hoe een overheid, met zijn alsmaar groter wordende honger naar geld, met dit systeem, wat in eerste instantie een verbetering was voor iedereen, aan de haal is gegaan. Kijk en huiver.
Het is makkelijk te automatiseren. Gratis geld.
pi_219311500
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2025 17:51 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Het is makkelijk te automatiseren. Gratis geld.
Niet alleen dat (uiteraard zonder tussenkomst van mens, de menselijkheid is eruit gesloopt door digitalisering), maar totaal buitenproportioneel. En toch gaat over een tijdje weer op het knopje “verhogen” gedrukt worden, aangezien het geld direct naar justitie vloeit en niet naar de staatskas. Justitie heeft zo directe invloed op het innen van eigen geld. Wat een farce weer.
Waarheid is datgene dat, als je er niet meer in gelooft, tòch blijft bestaan.
pi_219311504
Klaag niet zo.

Flitsmeister aan

Hop hop gas erop
Zonder wrijving geen glans
pi_219311545
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2025 18:11 schreef Haags het volgende:
Klaag niet zo.

Flitsmeister aan

Hop hop gas erop
Dit ja, met flitsmeister foppen ze je nog zelden. En soberso wordt op de snelwegen heel weinig geflitst, in Brabant tenminste. Het is meer het verkeer dat met 100 links blijft sukkelen dat ervoor zorgt dat je bijna nergens door kunt rijden.
pindazakje
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')