Mwa, denk dat je zonder toch een hele andere situatie zou hebben, een Rus in de keuken bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 20 november 2025 16:03 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Alleen op papier is de VS nog een Navobondgenoot. Waar de de VS voor de rest nog een bondgenoot van ons is, is me een raadsel.
Nee, maar een impulsieve actie, om vervolgens te beseffen dat je geen kleren aan hebt, niet gedekt bent en dus op je knieën naar China kunt om mondiaal voor lul te gaan staan is niet de oplossing. Het maakt je als land slechts belachelijk.quote:Op donderdag 20 november 2025 09:40 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Wat heeft rust er nou weer mee te maken? Impliceer je nou dat dit soort gedrag maar gewoon toegelaten moet worden?
Storm in een glas water idd.quote:Op donderdag 20 november 2025 15:49 schreef Koffieplanter het volgende:
Wilders was al ondervoorzitter in de tijd van Verbeet, dit gaat nergens over.
De olifant in de kamer wordt hier niet benoemd. Ik sta er niet zo ver vanaf, en lees er ook wel eens een onderzoek over. Nederlandse kinderen en leerlingen werken gemiddeld minder hard en geconcentreerd dan in veel andere landen. Nederlandse middelbare klassen horen bij de meest chaotische van West Europa.quote:Op donderdag 20 november 2025 15:20 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Hier zijn ook de cultuur weken/thema weken in overvloed.
Dit zal vast impact hebben.
Ook het feit dat ongeveer alle klassen gebaseerd zijn op deeltijd leraren ook wel.
Als ouders die fulltime moeten werken/sporten/sport drie dagen in de week van kinderen blijft er ook weinig tijd voor "schoolwerk" thuis.
Verder zit ik er tever vandaan om er iets zinnigs over te zeggen.
Toch fijn dat je zo resoluut achter Geert Wilders staat in zijn rol als ondervoorzitter.quote:Op donderdag 20 november 2025 15:50 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Hoezo? Ondervoorzitters hebben geen representatieve taken en als ze zich te vaak partijdig tonen, dan worden ze gewoon vervangen. Dat is echt een heel andere rol dan die van Kamervoorzitter.
Ik zou geen nee zeggen tegen een Russin in de keuken.quote:Op donderdag 20 november 2025 16:04 schreef Tarado het volgende:
Mwa, denk dat je zonder toch een hele andere situatie zou hebben, een Rus in de keuken bijvoorbeeld.
Vroeger was de katholieke kerk in China een staatskerk waarvan de bisschoppen ook door de Chinese staat benoemd werden. Deze kerk werd ook door het Vaticaan niet erkend als deel van de Rooms-Katholieke Kerk.quote:Op donderdag 20 november 2025 12:18 schreef Hanca het volgende:
Ook zijn er camera's opgehangen en mogen alleen geregistreerde christenen naar binnen, aan een niet christen over het geloof vertellen is verboden. Katholieken mogen de paus niet erkennen als leider van de kerk.
Geen idee waar je al deze onzin vandaan hebt. Twitter ofzo?quote:Op donderdag 20 november 2025 16:09 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Nee, maar een impulsieve actie, om vervolgens te beseffen dat je geen kleren aan hebt, niet gedekt bent en dus op je knieën naar China kunt om mondiaal voor lul te gaan staan is niet de oplossing. Het maakt je als land slechts belachelijk.
Natuurlijk moest hij wat, maar dat begint met wat steun verwerven in EU verband zodat je niet alleen staat maar met een handelsblok achter je. Liefst in combinatie met eerst wat voorraad inslaan zodat niet direct bij de eerste tegenreactie men in de productieproblemen komt.
Hopen dat er geen reactie komt was bijzonder naïef optreden.
Komt door smartphones zeker, de nieuwe boogymanquote:Op donderdag 20 november 2025 16:30 schreef papert het volgende:
[..]
De olifant in de kamer wordt hier niet benoemd. Ik sta er niet zo ver vanaf, en lees er ook wel eens een onderzoek over. Nederlandse kinderen en leerlingen werken gemiddeld minder hard en geconcentreerd dan in veel andere landen. Nederlandse middelbare klassen horen bij de meest chaotische van West Europa.
Ach, die zijn er altijd uit de grotere partijen. Als hij dat correct, en met respect voor het parlement, doet, dan vind ik het prima.quote:Op donderdag 20 november 2025 17:33 schreef quo_ het volgende:
[..]
Toch fijn dat je zo resoluut achter Geert Wilders staat in zijn rol als ondervoorzitter.
Oorzaak weet ik niet. Gedeeltelijk de democratische opvoeding en bepaalde normen en waarden van de Nederlandse cultuur.quote:Op donderdag 20 november 2025 18:47 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Komt door smartphones zeker, de nieuwe boogyman
Denk niet dat andere landen minder smartphones hebben.quote:Op donderdag 20 november 2025 18:47 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Komt door smartphones zeker, de nieuwe boogyman
En dat is niet een probleem in andere landen?quote:Op donderdag 20 november 2025 19:33 schreef Hanca het volgende:
[..]
\
Ik denk inderdaad ook een disciplinegebrek. Leraren mogen kinderen tegenwoordig niet meer straffen, dan krijgen ze de ouders op hun dak en met een beetje pech gelijk een officiële klacht.
Natuurlijk geen ervaring met andere landen. Wel met vroeger hier en ten opzichte van een paar jaar eerder is het echt wel flink verergerd.quote:Op donderdag 20 november 2025 19:40 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
En dat is niet een probleem in andere landen?
Als een kind zich vroeger misdroeg en straf kreeg van de leerkracht, en de ouders kwamen het te weten, dan gingen de ouders er meestal vanuit dat hun kind zich inderdaad misdragen had en straf verdiend had. Ook kon de leerkracht rekenen op de eventuele steun van collega's. Tegenwoordig is dat inderdaad niet meer zo en staat de leerkracht er alleen voor.quote:Op donderdag 20 november 2025 19:33 schreef Hanca het volgende:
Ik denk inderdaad ook een disciplinegebrek. Leraren mogen kinderen tegenwoordig niet meer straffen, dan krijgen ze de ouders op hun dak en met een beetje pech gelijk een officiële klacht.
Maar los daarvan is het ook een cultuurdingetje. Het gebrek aan discipline kan niet alleen worden afgeschoven op het gebrek aan straffen. We vinden in Nederland ook gewoon dingen normaal, die in andere landen als zeer opgepast gezien worden. Daarnaast is het in andere landen vaak ook goed voor je status in de klas als je goed presteert, in Nederland is het soms juist slecht voor je status in de klas.quote:Op donderdag 20 november 2025 19:48 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Als een kind zich vroeger misdroeg en straf kreeg van de leerkracht, en de ouders kwamen het te weten, dan gingen de ouders er meestal vanuit dat hun kind zich inderdaad misdragen had en straf verdiend had. Ook kon de leerkracht rekenen op de eventuele steun van collega's. Tegenwoordig is dat inderdaad niet meer zo en staat de leerkracht er alleen voor.
Heel veel herrie in de klas. En dat is eigenlijk ieder jaar wel zo. En ik merk dat mijn dochter daar ook echt last van heeft.quote:Op donderdag 20 november 2025 16:30 schreef papert het volgende:
[..]
De olifant in de kamer wordt hier niet benoemd. Ik sta er niet zo ver vanaf, en lees er ook wel eens een onderzoek over. Nederlandse kinderen en leerlingen werken gemiddeld minder hard en geconcentreerd dan in veel andere landen. Nederlandse middelbare klassen horen bij de meest chaotische van West Europa.
Ook niet op papier, kijk maar welk vredesvoorstel Oekraine nu voorgelegd krijgt. Volledige overgave. Hoe is dat goed voor Oekraine of de EU. Amerika is onze belangrijkste tegenspeler. Jammer genoeg hebben we hier veel mensen die je meteen een Putin pijper noemen als je dit benoemt. Terwijl de lui die doen alsof Amerika een bondgenoot is juist echt verkondigen wat Putin graag ziet.quote:Op donderdag 20 november 2025 16:03 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Alleen op papier is de VS nog een Navobondgenoot. Waar de de VS voor de rest nog een bondgenoot van ons is, is me een raadsel.
Misschien off-topic, maar ik vind perfect Nederlands schrijven inmiddels niet het allerbelangrijkste. Slecht schriftelijk Nederlands taalgebruik ergert mij wel en koppel ik vaak aan minder intelligent zijn, toch is dat een bias. Als ik nu weer een schoolopleiding (zowel basis, als voortgezet) zou moeten doen dan faal ik jammerlijk, want ik haat de combinatie wiskunde/rekenen met lange taalkundige opdrachten, geef mij gewoon een algebra formule en klaar.quote:Op donderdag 20 november 2025 19:57 schreef capricia het volgende:
[..]
Heel veel herrie in de klas. En dat is eigenlijk ieder jaar wel zo. En ik merk dat mijn dochter daar ook echt last van heeft.
Het is chaotisch. Veel scholieren zijn gewoon drukker met elkaar dan met de les. Veel roosteraanpassingen iedere week wel weer, vaak op de dag zelf.
En ook wordt er niet op een eenduidige manier lesgegeven, en lopen methodes door elkaar, zelfs binnen een vak binnen een klas.![]()
En dan hebben we het over het tweede jaar havo/vwo (TTO).
Het is gewoon rommelig. En ik merk dat mijn kind daardoor ook moeilijk tot leren komt. Want ze is gewoon afgedraaid als ze thuis komt met een zoemend hoofd of met koppijn. Ook door alle werkgroepjes en opdrachten die door de dag heenlopen met diverse medescholieren.
Ik weet niet of dit bekend voorkomt bij anderen.
Er wordt ook minder gevraagd van de Nederlandse kinderen, denk ik. Het middelbare onderwijs is vooral gestoeld op goed kunnen onthouden, stampen en dat reproduceren. Maar inderdaad ook minder discipline in de klassen, altijd leerlingen die chaos veroorzaken en met heel andere dingen bezig zijn dan wat ze moeten leren. Heel frustrerend ook voor de leerlingen die wel willen.quote:Op donderdag 20 november 2025 16:30 schreef papert het volgende:
[..]
Maar je maakt wel de vergelijking, die moet je dan ook doortrekken. Als in andere landen gebrek aan discipline en straffen ook een dingetje is dan houdt jouw hypothese geen stand meer.quote:Op donderdag 20 november 2025 19:43 schreef Hanca het volgende:
[..]
Natuurlijk geen ervaring met andere landen.
Zoals?quote:Op donderdag 20 november 2025 19:56 schreef papert het volgende:
[..]
We vinden in Nederland ook gewoon dingen normaal, die in andere landen als zeer opgepast gezien worden.
Huh? Dat niet meer toch? Dat was in mijn tijd juist het geval.quote:Op donderdag 20 november 2025 20:38 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Er wordt ook minder gevraagd van de Nederlandse kinderen, denk ik. Het middelbare onderwijs is vooral gestoeld op goed kunnen onthouden, stampen en dat reproduceren. Maar inderdaad ook minder discipline in de klassen, altijd leerlingen die chaos veroorzaken en met heel andere dingen bezig zijn dan wat ze moeten leren. Heel frustrerend ook voor de leerlingen die wel willen.
Wij hebben geen ervaring met andere landen, wel met twee verschillende systemen.quote:Op donderdag 20 november 2025 19:43 schreef Hanca het volgende:
[..]
Natuurlijk geen ervaring met andere landen. Wel met vroeger hier en ten opzichte van een paar jaar eerder is het echt wel flink verergerd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |