Heeft een kwalijke connotatie.quote:Op dinsdag 18 november 2025 21:20 schreef -XOR- het volgende:
kabinet VNO-NCW op komst met een meeheulende Kamervoorzitter dus.
quote:Op dinsdag 18 november 2025 21:34 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Heeft een kwalijke connotatie.
Ik zou het waarderen als je die post wijzigt derhalve.
Inderdaad, hopelijk gewoon terug naar een degelijke, wat saaie, invulling van dat ambt.quote:Op dinsdag 18 november 2025 22:39 schreef Hanca het volgende:
Prima, dit wordt een voorzitter die wel respect heeft voor het instituut, die wel kamerledem zal normeren als ze verkiezingsfraude suggereren, die wel interviews gaat geven en lezingen gaat doen en waarmee je ook richting buitenlandse gasten goed voor de dag kunt komen. Hopelijk gaat het ook goed in de organisatie, wat mij betreft de belangrijkste taak van een voorzitter, maar daar kan hij de lijn Bosma op zich gewoon voortzetten want daar waren geen klachten over (in tegenstelling tot bij de 3 voorgangers van Bosma).
En dat hij minder dicht op het vuur zat in de zaak Arib is ook een voordeel, de voorzitter moet dat onderzoek niet gaan beïnvloeden.
Sws wel goed dat het een relatief nieuwe en jonge vent is.quote:Op dinsdag 18 november 2025 22:39 schreef Hanca het volgende:
Prima, dit wordt een voorzitter die wel respect heeft voor het instituut, die wel kamerledem zal normeren als ze verkiezingsfraude suggereren, die wel interviews gaat geven en lezingen gaat doen en waarmee je ook richting buitenlandse gasten goed voor de dag kunt komen. Hopelijk gaat het ook goed in de organisatie, wat mij betreft de belangrijkste taak van een voorzitter, maar daar kan hij de lijn Bosma op zich gewoon voortzetten want daar waren geen klachten over (in tegenstelling tot bij de 3 voorgangers van Bosma).
En dat hij minder dicht op het vuur zat in de zaak Arib is ook een voordeel, de voorzitter moet dat onderzoek niet gaan beïnvloeden.
Met een 35-jarig strebertje ah roer?quote:Op dinsdag 18 november 2025 22:50 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Inderdaad, hopelijk gewoon terug naar een degelijke, wat saaie, invulling van dat ambt.
Buitengewoon oneens.quote:Op dinsdag 18 november 2025 22:58 schreef capricia het volgende:
[..]
Sws wel goed dat het een relatief nieuwe en jonge vent is.
quote:
Heb mijn post aangevuld met argumentenquote:Op dinsdag 18 november 2025 23:01 schreef capricia het volgende:
[..]![]()
Het is ook persoonlijk. Dan heb ik liever een jonger iemand dan die van de oude politiek.
Er zit veel en veel te weinig ervaring in de Kamer, dat is inmiddels wel een serieus probleem. Maar 4,5 jaar lijkt me op zich niet slecht.quote:Op dinsdag 18 november 2025 23:01 schreef capricia het volgende:
[..]![]()
Het is ook persoonlijk. Dan heb ik liever een jonger iemand dan die van de oude politiek.
Ik geef de beste man ook gewoon een kans. Inmiddels zit ie wel al een paar jaar in de kamer. Echt helemaal groen zal ie niet zijn.quote:Op dinsdag 18 november 2025 23:03 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Heb mijn post aangevuld met argumenten
Ik hoop dat Bosma niet verbitterd in de kamer gaat zitten.quote:Op dinsdag 18 november 2025 23:07 schreef Hanca het volgende:
[..]
Er zit veel en veel te weinig ervaring in de Kamer, dat is inmiddels wel een serieus probleem. Maar 4,5 jaar lijkt me op zich niet slecht.
Trouwens hopen dat de woordvoering landbouw van de VVD inhoudelijk hetzelfde blijft. En jammer dat Bosma waarschijnlijk zijn tirades over de NPO weer mag gaan voeren.
Bitterheid zal weinig invloed hebben op de inhoud, hij was toch altijd alleen maar aan het afkraken. Waar hij als voorzitter humoristisch is, ontbreekt die humor in zijn bijdrages aan een debat. Ben wel benieuwd of hij het presidium in gaat en ondervoorzitter blijft.quote:Op dinsdag 18 november 2025 23:33 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik hoop dat Bosma niet verbitterd in de kamer gaat zitten.
Dit zal best een teleurstelling voor hem zijn. Hij wilde zo graag nog een periode.
Ja, best lullig dat ie bij het 'soort' meest kortzittende voorzitters hoort ooit. Die moet wel even zijn frustratie weg gaan slikken en daar hebben veel PVV-ers best moeite mee.quote:Op dinsdag 18 november 2025 23:33 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik hoop dat Bosma niet verbitterd in de kamer gaat zitten.
Dit zal best een teleurstelling voor hem zijn. Hij wilde zo graag nog een periode.
Niet als je ook een organisatie moet wil managen dat Bosma - met iedereen goed door de deur - uitstekend in de vingers had. Van Campen deed al een voorzet omdat het managen maar aan griffier over te laten, wiens formele functie dat zou zijn en het Kamerpersoneel weer inwisselbare "werknemers" worden (die dat gaan traineren).quote:Op dinsdag 18 november 2025 23:01 schreef capricia het volgende:
[..]![]()
Erudiet zijn en PVV lijkt mij een paradox.quote:Op dinsdag 18 november 2025 23:59 schreef Vallon het volgende:
[..]
Niet als je ook een organisatie moet wil managen dat Bosma - met iedereen goed door de deur - uitstekend in de vingers had. Van Campen deed al een voorzet omdat het managen maar aan griffier over te laten, wiens formele functie dat zou zijn en het Kamerpersoneel weer inwisselbare "werknemers" worden (die dat gaan traineren).
Bosma aan het roer heeft onder het personeel weer trots elan gebracht en Van Campen moet - hoe flitsend ook - dat maar nog zien in stand te houden.
Maar goed, de Kamer in haar wijsheid en o.a. D66/PvdX/GL voorop, lusten Bosma principieel niet en dan liever een VVD'er als grappenmaker dan een erudiete "PVV'er" die gaat voor saaie stabiliteit.
quote:Op dinsdag 18 november 2025 21:34 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Heeft een kwalijke connotatie.
Ik zou het waarderen als je die post wijzigt derhalve.
quote:Op dinsdag 18 november 2025 19:35 schreef ChevyCaprice het volgende:
Mooi. Die gast lijkt alsof die er VEEL zin in heeft.
Dit heeft Nederland nodig. Prachtig. Veel succes gewenst. Alle geluk gegund.
Zo lang er partijen zijn die er alles aan doen om asielmigratie te bagatelliseren en weigeren harde maatregelen te nemen, zullen niet-democratische partijen floreren als nooit te voren. Immers, als de democratie faalt dan eist het volk 'andere manieren' om het land te besturen. Maar dat is een gedachte die de linkse medemens logischerwijs niet kan bevatten.quote:Op dinsdag 18 november 2025 21:57 schreef TheVulture het volgende:
In ieder geval fijn dat niet-democratische partijen dergelijke belangrijke rechtstatelijke functies niet meer bekleden en langzaam aan hopelijk naar de marges verdwijnen waar ze thuis horen
Uit wat voor alternatieve realiteit komt dit? Bosma’s grootste kwaliteit is toch juist dat het een grappenmaker is?quote:Op dinsdag 18 november 2025 23:59 schreef Vallon het volgende:
[..] liever een VVD'er als grappenmaker dan een erudiete "PVV'er" die gaat voor saaie stabiliteit.
De top is toch vooral symboolpolitiek en geld aftroggelen van "rijke" landen.quote:Op dinsdag 18 november 2025 22:03 schreef Klopkoek het volgende:
https://www.volkskrant.nl(...)onderzoek~b294a1d19/
https://www.ipsos.com/sit(...)titudes-to-COP30.pdf
Opvallend overzicht op pagina 47: best weinig Nederlanders weten dat de klimaattop in Brazilië over het klimaat gaat. Duitsland is twee keer zoveel.
Nederland staat fraai onderaan, samen met landen als Hongarije, de Verenigde Staten en Argentinië.
Normeren is echt een verschrikkelijke term overigens.quote:Op dinsdag 18 november 2025 22:39 schreef Hanca het volgende:
Waarom vind je hem een 35-jarig strebertje?quote:Op dinsdag 18 november 2025 22:58 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Met een 35-jarig strebertje ah roer?![]()
Maar goed, ik geef hem uiteraard gewoon een kans. Misschien valt hij me ontzettend mee.
Thierry was er niet?quote:Op dinsdag 18 november 2025 19:38 schreef Klopkoek het volgende:
69 stemmen voor Bosma is best veel.
De twee ontbrekende Kamerleden waren namelijk van FvD en het CDA (dus 148 stemmers).
Vrijheid van meningsuiting betekent niet dat je alles onweersproken moet kunnen zeggen. Een voorzitter hoort op te staan als een kamerlid het parlement beschadigt door het een nep-parlement te noemen of door de verkiezingen waarmee dat parlement wordt verkozen in twijfel te trekken. De voorzitter bewaakt de reputatie van de Kamer.quote:Op woensdag 19 november 2025 07:39 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Normeren is echt een verschrikkelijke term overigens.
Kan zo in de lijn van sensibileren danwel dat iemand voorschrijft wat jij wel en niet mag zeggen of denken.
Vrijheid van meningsuiting hebben we niet voor niets.
Dit is sowieso de paradox van vrijheid.quote:Op woensdag 19 november 2025 08:28 schreef Hanca het volgende:
[..]
Vrijheid van meningsuiting betekent niet dat je alles onweersproken moet kunnen zeggen. Een voorzitter hoort op te staan als een kamerlid het parlement beschadigt door het een nep-parlement te noemen of door de verkiezingen waarmee dat parlement wordt verkozen in twijfel te trekken. De voorzitter bewaakt de reputatie van de Kamer.
Ik denk ook dat juist dit punt heeft gezorgd dat Bosma het niet is geworden, Wilders heeft het verlengen van Bosma verpest vlak na de verkiezingen. Tot die tijd hoorde je vooral positieve verhalen over Bosma, maar dat wat Wilders zei en waar Bosma niet tegenin ging, dat kon echt niet.
VvMU betekent alleen dat je niet van overheidswege vervolgd wordt voor je mening, niets anders. Het is geen vrijheid om alles zonder consequenties te kunnen zeggen.
Zo werkt het dus niet.quote:Op woensdag 19 november 2025 03:59 schreef Meningbastion het volgende:
[..]
Zo lang er partijen zijn die er alles aan doen om asielmigratie te bagatelliseren en weigeren harde maatregelen te nemen, zullen niet-democratische partijen floreren als nooit te voren. Immers, als de democratie faalt dan eist het volk 'andere manieren' om het land te besturen. Maar dat is een gedachte die de linkse medemens logischerwijs niet kan bevatten.
Voor alle aanhangers van "het Deense model" (sociaal-democraten moeten stoere taal over buitenlanders gaan uit slaan, hun juwelen afpakken enz).quote:Op woensdag 19 november 2025 10:53 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Zo werkt het dus niet.
De zo gevierde sociaal-democraten in Denemarken krijgen flinke klappen (je zou nog kunnen zeggen dat het progressieve blok als geheel overeind blijft) terwijl in Zweden links nu op een meerderheid staat. Dankzij de oppositie tegen xenofoob radicaal-rechts. Het linkse blok in Zweden staat op 60% en verenigd rechts beneden de 40%.
Waarmee natuurlijk niet is gezegd dat migratie met laissez-faire wordt aangevlogen. Dat blijft een hardnekkig en onjuist frame.
Er is schadequote:Op woensdag 19 november 2025 12:40 schreef Faraday01 het volgende:
Bijzonder dat je weinig hoort uit de kamer dat ze Karremans willen spreken over Nexperia want die heeft inmiddels toch wel iets uit te leggen. Eerst een nucleaire optie door een wet uit 1950 te gebruiken (terwijl de ondernemerskamer de bestuurder al schorste) en nu de keutel weer intrekken. Het lijkt er sterk op dat hij zijn hand zwaar overspeeld heeft en de vraag is zeer wat de schade is, zowel in Europa als in de relatie met China.
Ja ook typisch dat ze zoiets wel durven met een Chinees bedrijf. Bij Amerikaanse bedrijven zou een Karremans dat nooit durven.quote:Op woensdag 19 november 2025 12:40 schreef Faraday01 het volgende:
Bijzonder dat je weinig hoort uit de kamer dat ze Karremans willen spreken over Nexperia want die heeft inmiddels toch wel iets uit te leggen. Eerst een nucleaire optie door een wet uit 1950 te gebruiken (terwijl de ondernemerskamer de bestuurder al schorste) en nu de keutel weer intrekken. Het lijkt er sterk op dat hij zijn hand zwaar overspeeld heeft en de vraag is zeer wat de schade is, zowel in Europa als in de relatie met China.
Los van durven was dit ook een behoorlijke foute politieke inschatting. Iets teveel dadendrang, iets te weinig nadenken.quote:Op woensdag 19 november 2025 13:02 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ja ook typisch dat ze zoiets wel durven met een Chinees bedrijf. Bij Amerikaanse bedrijven zou een Karremans dat nooit durven.
Inderdaad zeer beschamend. De schade die is gedaan door het afgelopen kabinet is echt groot. Hopelijk kan het volgende kabinet er wat van repareren.quote:Op woensdag 19 november 2025 13:47 schreef KareldeStoute het volgende:
https://www.volkskrant.nl(...)land-samen~b90dbd38/
Dit is ook wel beschamend.
Kunnen niet alle BBB bewindspersonen gewoon naar huis worden gestuurd? Ben zo klaar met die slooppartij.quote:Op woensdag 19 november 2025 13:47 schreef KareldeStoute het volgende:
Zou me ook niet verbazen als dit op verzoek van de VS is gedaan.quote:Op woensdag 19 november 2025 13:02 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ja ook typisch dat ze zoiets wel durven met een Chinees bedrijf. Bij Amerikaanse bedrijven zou een Karremans dat nooit durven.
Tja, dan krijg je nog meer VVD-prut. Het beste is heel snel een nieuw kabinet dat haar taken wel serieus neemt.quote:Op woensdag 19 november 2025 13:54 schreef Hanca het volgende:
[..]
Kunnen niet alle BBB bewindspersonen gewoon naar huis worden gestuurd? Ben zo klaar met die slooppartij.
Kijk eens drie posts boven je...quote:Op woensdag 19 november 2025 13:47 schreef KareldeStoute het volgende:
Zeker Wiersma loopt dat risico de komende periode wel mag je verwachten.quote:Op woensdag 19 november 2025 13:54 schreef Hanca het volgende:
[..]
Kunnen niet alle BBB bewindspersonen gewoon naar huis worden gestuurd? Ben zo klaar met die slooppartij.
100x liever willekeurig wie van de VVD dan iemand van BBB. Ik heb zelfs nog liever Henk Kamp.quote:Op woensdag 19 november 2025 13:59 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Tja, dan krijg je nog meer VVD-prut. Het beste is heel snel een nieuw kabinet dat haar taken wel serieus neemt.
Nee sorry Kamp is echt vreselijkquote:Op woensdag 19 november 2025 14:10 schreef Hanca het volgende:
[..]
100x liever willekeurig wie van de VVD dan iemand van BBB. Ik heb zelfs nog liever Henk Kamp.
Maar wat mij betreft nog altijd beter dan Wiersma en Rummenie. Ik heb BBB nu echt gelijk staan met FvD, nog achter de PVV.quote:Op woensdag 19 november 2025 14:13 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Nee sorry Kamp is echt vreselijk
Het is lastig te kiezen tussen 3 slechte , ik heb ook niets met de door jou genoemde partijen maar de VVD staat daar net iets boven voor mij en Kamp is daarin het laagstequote:Op woensdag 19 november 2025 14:15 schreef Hanca het volgende:
[..]
Maar wat mij betreft nog altijd beter dan Wiersma en Rummenie. Ik heb BBB nu echt gelijk staan met FvD, nog achter de PVV.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |