abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 14 november 2025 @ 12:19:39 #276
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219263691
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 november 2025 12:05 schreef miss_sly het volgende:
En intussen doet Yesilgöz een wanhopige poging toch meteen aan te kunnen sluiten:

[ twitter ]
Laat de informateurs gewoon hun werk doen anders?

:')
Huilen dan.
  vrijdag 14 november 2025 @ 12:20:54 #277
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_219263698
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2025 12:12 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Waarom denk je dat 'het geval Lahlah' ook de VVD was? :)
Omdat dat lekken het doel had om PvdAGL te beschadigen en in dergelijke commissies doorgaans mensen zetelen van de klassieke bestuurspartijen, en de VVD was de hele campagne obsessief bezig om GLPvdA in allerlei verdachte hoekjes te plaatsen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_219263701
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2025 12:04 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Dat is net zo een papieren werkelijkheid als "redactiestatuten", waar altijd zo gewichtig over wordt gedaan.

Nederland is geen speciaal land.
Dat is absoluut geen papieren werkelijkheid, NRC en Telegraaf hebben echt niets met elkaar te maken of enige vorm van interne communicatie, andere gebouwen, andere redacties, andere besturen. Dit is gewoon puur complotpraat dat in BNW thuis hoort.
pi_219263709
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2025 12:20 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Omdat dat lekken het doel had om PvdAGL te beschadigen en in dergelijke commissies doorgaans mensen zetelen van de klassieke bestuurspartijen, en de VVD was de hele campagne obsessief bezig om GLPvdA in allerlei verdachte hoekjes te plaatsen.
Lahlah was gewoon intern vanuit GL/PVDA door mensen die terecht boos waren dat ze als backbencher die 2 jaar lang niets heeft laten zien zomaar weer op 2 werd gezet.
pi_219263715
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2025 12:05 schreef De_Verschoppeling het volgende:
De tolerantie m.b.t. de religieuze vrijheid in de Republiek was daarbij wel weer redelijk uniek voor Europa.
hmmmmm... katholieken werden gediscrimineerd en achtergesteld . Paar eeuwen lang
quote:
Hoewel de Gouden Eeuw de geschiedenis is ingegaan als een tolerante tijd, was er van echte verdraagzaamheid van de kant van de calvinisten tegenover andere gezindten weinig sprake. Er heerste weliswaar 'gewetensvrijheid', maar godsdienstvrijheid was alleen weggelegd voor protestanten lid van de Nederduitse Gereformeerde Kerk.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Schuilkerk

De godsdiensttolerantie werd later groter voorgesteld dan het was. Ik wijt het aan protestants chauvinisme, vooral uit het gewest Holland
  vrijdag 14 november 2025 @ 12:23:43 #281
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_219263721
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2025 12:22 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Zou goed kunnen. De eerste nieuwsbrenger was Elodie Verweij van het AD. Dit pleziermeisje van Han ten Broeke is en blijft VVD.
Klopt inderdaad, lek was naar het AD.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  vrijdag 14 november 2025 @ 12:25:23 #282
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_219263735
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 november 2025 12:03 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Feilzer is zelfs onder zijn eigen naam donateur van de VVD. Zowel NRC als Telegraaf laten na dit te vermelden.

https://www.rijksoverheid(...)instellingen-in-2024

Als ik dit na één minuut zoeken 'boven water krijg' dan moet voltijds onderzoeksjournalist Logtenberg (ook bekend van de Bergkamp/Arib saga) dit ook wel kunnen.

Er zit een luchtje aan.
Feilzer maakte voor BNR Nieuwsradio (Sijthoff...) dit overzicht over de woningmarktplannen, met cijferwaardering.

VVD beste uit de test!
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_219263744
quote:
En intussen doet Yesilgöz een wanhopige poging toch meteen aan te kunnen sluiten:

[ twitter ]
Dit is toch geen poging om inhoudelijk aan te sluiten? Meer om het Wijers-relletje uit te praten, zodat het niet blijft dooretteren.

Ik begrijp dat de VVD haat diep zit, maar laten we niet overal iets achter zoeken.
  vrijdag 14 november 2025 @ 12:30:31 #284
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_219263758
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2025 12:27 schreef JaxStrumley het volgende:

[..]
Dit is toch geen poging om inhoudelijk aan te sluiten? Meer om het Wijers-relletje uit te praten, zodat het niet blijft dooretteren.

Ik begrijp dat de VVD haat diep zit, maar laten we niet overal iets achter zoeken.
Neuh, anders was ze wel met Wijers gaan zitten. Jetten en Bontenbal hebben hier verder weinig mee van doen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_219263792
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2025 12:30 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Neuh, anders was ze wel met Wijers gaan zitten. Jetten en Bontenbal hebben hier verder weinig mee van doen.
Publieke excuses van Dilan aan Wijers als eis stellen om weer aan te mogen schuiven.
"Pools are perfect for holding water"
  vrijdag 14 november 2025 @ 12:37:32 #286
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_219263810
Volgens Nu.nl doelde Yesilgoz trouwens inderdaad op een verzoeningsgesprek en niet op een poging tot meedoen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  vrijdag 14 november 2025 @ 12:39:32 #287
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219263823
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2025 12:27 schreef JaxStrumley het volgende:

[..]

Dat relletje dat de VVD wel héél handig uitkomt en Yesilgoz optimaal aan het benutten is, bedoel je?
Huilen dan.
pi_219263833
quote:
2s.gif Op vrijdag 14 november 2025 12:16 schreef Tijn het volgende:

[..]
Extreem raar om op deze manier de informateurs op een zijspoor te willen zetten.

Zij hebben de regie over dit proces, niet Dilan Yesilgoz.
Precies, ik blijf het maar fascinerend vinden hoe Yesilgoz denkt dat het elke keer weer om haar moet draaien _O-

Zij heeft gepokerd en verloren, nu gaan D66 en CDA waarschijnlijk met een plan komen waarbij ze of alsnog door de pomp moet of ze gaat tegen een minderheidskabinet van D66/CDA/PvdAGL aan moeten kijken, want ik durf er wel wat op te zetten dat wat die twee samen gaan schrijven veel meer in het straatje van PvdA/GL valt dan dat van de VVD.

Sowieso zou je eigenlijk de VVD geen enkele macht moeten geven zolang Yesilgoz er zit, als je op basis van vertrouwen wil samenwerken
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_219263840
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2025 12:37 schreef -XOR- het volgende:
Volgens Nu.nl doelde Yesilgoz trouwens inderdaad op een verzoeningsgesprek en niet op een poging tot meedoen.
"Sorry dat iemand anders je een leugenaar noemde nadat je loog en een kabinet liet vallen"
pi_219263844
quote:

[ twitter ]
Nee, ze gaan even samen zitten om het over Wijers te hebben, dat is het idee.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_219263846
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2025 12:22 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
hmmmmm... katholieken werden gediscrimineerd en achtergesteld . Paar eeuwen lang
[..]
https://nl.wikipedia.org/wiki/Schuilkerk

De godsdiensttolerantie werd later groter voorgesteld dan het was. Ik wijt het aan protestants chauvinisme, vooral uit het gewest Holland
Dat is precies mijn punt. Het is allemaal niet zo zwart-wit. Het was hier niet zo erg als onder de Spaanse Inquisitie, maar er waren wel degelijk restricties voor Joden en ook katholieken. Alles is relatief, en zo kan je dus ook alles zo draaien dat je al dan niet trots terugkijkt op jouw geschiedenis. De vraag is, waarom zou je dat willen?

Over de schilderkunst en Nederland. Ik vind het als Nederlander bijvoorbeeld heel erg jammer om naar het Prado te moeten reizen om een Goya of El Greco te zien. De politieke schetsen van Goya en de openlijke maatschappijkritiek die je daarin terugvindt, vind ik bijvoorbeeld reuze interessant. Beiden schilders zijn buitenbeentjes, die totaal los lijken te staan van bestaande schilderstradities. Fascinerende kunst, en als ik een Spaanse burger was geweest, zou ik dat dan best wel geinig vinden. Spaanse trots is dan weer iets teveel van het goede...

Maakt deze voorkeur voor Spaanse schilderkunst mij dan oikofoob?
pi_219263849
Ik weet niets van leugens af.
Dilan zit er met steun van Kamp wel geharnast in.
Dat bemoeilijkt een eventuele samenwerking in het midden, de gewenste combinatie van D66 en het CDA.
Feitelijk is er daarom maar één optie open en dat is een minderheidskabinet.
Daar is op zich ook niets op tegen.
Wellicht dat bepaalde goede VVD en Ja21 bewindslieden desalniettemin kunnen aanblijven.
Minister Van Weel kan niet op justitie aanblijven. Hij kan geen onderscheid maken in een gecompliceerde situatie als bijvoorbeeld Gaza wie dader is in welke situatie. Zo beweerde hij in Buitenhof dat Hamas Gaza had vernietigd.
Met zulke simplistische en onjuiste ideeën komen we geen centimeter verder.
  Moderator vrijdag 14 november 2025 @ 12:47:20 #293
5428 crew  miss_sly
pi_219263868
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2025 12:41 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nee, ze gaan even samen zitten om het over Wijers te hebben, dat is het idee.
Dat slaat nergens op. Dan moet Yesilgöz met Wijers gaan zitten. Verder heeft ze met Jetten en Bontenbal niets te maken in dit geval.

Bovendien moet eerst dus nog blijken of het wel van Wijers kwam.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_219263904
Ik ben geen fan van de VVD maar om de een of andere reden kan ik Dilan wel waarderen als het gaat om politieke handigheid, die begrijpt dondersgoed hoe de hazen lopen in du haag.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_219263933
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 november 2025 12:47 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dat slaat nergens op. Dan moet Yesilgöz met Wijers gaan zitten. Verder heeft ze met Jetten en Bontenbal niets te maken in dit geval.

Bovendien moet eerst dus nog blijken of het wel van Wijers kwam.
En toch is dat wat er gaat gebeuren. Yeşilgöz moet even gerustgesteld worden dat niet iedereen aan tafel een hekel aan haar heeft. Tijdsverspilling, maar goed.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_219263959
Luister Eric Smit op de radio over de hotkwestie Wijers
https://www.nporadio1.nl/(...)ngen-en-anna-dijkman

De rel is nog niet voorbij. *O* *O* *O*
De NRC moet nog komen met het filmpje. Bewijzen of bij nader inzien... erkennen dat mogelijk Wijers het niet zei..

[ Bericht 20% gewijzigd door Bluesdude op 14-11-2025 13:06:15 ]
pi_219263961
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2025 12:58 schreef Hanca het volgende:

[..]
En toch is dat wat er gaat gebeuren. Yeşilgöz moet even gerustgesteld worden dat niet iedereen aan tafel een hekel aan haar heeft. Tijdsverspilling, maar goed.
Dilan is niet het slachtoffer hier, en dat men haar zichzelf zo laat positioneren slaat helemaal nergens op.
  Moderator vrijdag 14 november 2025 @ 13:06:35 #298
5428 crew  miss_sly
pi_219264004
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2025 12:58 schreef Hanca het volgende:

[..]
En nog meer leugens :P
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_219264025
Volgens mij heeft iedereen vroeger wel een Dilan in de klas gehad. Altijd maar dom krijsen om aandacht, niemand moet haar maar ze wordt er uiteindelijk toch maar bij betrokken omdat niemand ruzie met haar wil.
pi_219264033
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 november 2025 13:09 schreef Aberkullie het volgende:
Volgens mij heeft iedereen vroeger wel een Dilan in de klas gehad. Altijd maar dom krijsen om aandacht, niemand moet haar maar ze wordt er uiteindelijk toch maar bij betrokken omdat niemand ruzie met haar wil.
Dominique.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')