Het is sowieso nogal merkwaardig, waarom zou je de waarheid niet mogen zeggen?quote:Op vrijdag 14 november 2025 11:17 schreef KareldeStoute het volgende:
Verdorie weer een mislukte poging van de VVD om een rel te starten dus. Zou dit net als met Douwe Bob hard terug in hun gezicht slaan?
Je bedoelt "Tenzij"? Ik zie de linkse partijen in staat om geen kandidaat te sturen, zodat Bosma minder kans heeft. Maar vermoedelijk zal de VVD-kandidaat ook alle steun van het CDA krijgen en mogelijk van een deel van D66.quote:Op vrijdag 14 november 2025 10:16 schreef Rnie het volgende:
[..]
Mits van der Lee zich kandidaat stelt. Dan is het speelveld redelijk gelijk.
in de nareis op nareis kwestie wel. nu moet daar dus even niet over worden begonnen hoopt vvdquote:Op vrijdag 14 november 2025 10:34 schreef Aberkullie het volgende:
Heh wat verwarrend, is Yesilgoz nou een leugenaar of niet
Dit is wel een heel specifiek onderwerp. Ga je vragen stellen over het feit dat Nederland een wereldmacht was of bijvoorbeeld over de hoogstaande schilderkunst in die periode krijg je waarschijnlijk een ander antwoord.quote:Op vrijdag 14 november 2025 11:26 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Volgens mij kijken de meeste Nederlanders niet zo trots terug.
Trots en schaamte over het Nederlandse koloniaal verleden, dus inclusief de 17e eeuw.
Bron is eenvandaag.
[ afbeelding ]
Ho ✋🏼 dat is niet de bedoeling van de VVD.quote:Op vrijdag 14 november 2025 11:31 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Het is sowieso nogal merkwaardig, waarom zou je de waarheid niet mogen zeggen?
Als er meer kandidaten zijn met allemaal onder de 50%, gaan ze verder met 2 kandidaten na de eerste 3 stemmingen. Dus op zich krijgt Bosma niet meer kans als Van der Lee ook mee doet. Misschien wel als Van Campen er uit valt na 3 rondes en het Van der Lee tegen Bosma wordt.quote:Op vrijdag 14 november 2025 11:32 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Je bedoelt "Tenzij"? Ik zie de linkse partijen in staat om geen kandidaat te sturen, zodat Bosma minder kans heeft. Maar vermoedelijk zal de VVD-kandidaat ook alle steun van het CDA krijgen en mogelijk van een deel van D66.
Ik denk dat het, zoals met zoveel, niet zo zwart-wit is als volledig wel of totaal geen trots voelen op Nederland.quote:Op vrijdag 14 november 2025 11:35 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dit is wel een heel specifiek onderwerp. Ga je vragen stellen over het feit dat Nederland een wereldmacht was of bijvoorbeeld over de hoogstaande schilderkunst in die periode krijg je waarschijnlijk een ander antwoord.
Ik denk dat veel Nederlanders toch wel een soort van trots zijn dat Rembrandt, Vermeer, Frans Hals e.d. Nederlanders zijn. En we hebben toch ook diverse scheepvaartmusea die verhalen over die periode, die trekken niet voor niets bezoekers.
Ik zelf vond de vleugel met Hollandse schilders in het Louvre in elk geval wel extra interessant, interessanter dan de vleugel met Spaanse schilders (ook door de herkenbaarheid van de landschappen en de schilderstijl, natuurlijk).
De waarheid is iets wat ze in die hoek het liefst bestrijden.quote:Op vrijdag 14 november 2025 11:31 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Het is sowieso nogal merkwaardig, waarom zou je de waarheid niet mogen zeggen?
Hoezo niet dan?quote:Op vrijdag 14 november 2025 11:37 schreef Hanca het volgende:
[..]
Als er meer kandidaten zijn met allemaal onder de 50%, gaan ze verder met 2 kandidaten na de eerste 3 stemmingen. Dus op zich krijgt Bosma niet meer kans als Van der Lee ook mee doet.
Nevermind verkeerd gelezenquote:Op vrijdag 14 november 2025 11:45 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Hoezo niet dan?
Ik zie het zo. Bij twee kandidaten van VVD en PVV stemmen:
op de PVV-kandidaat: PVV, FvD, BBB, JA21 (totaal 48 zetels), plus eventueel SGP en wat andere mensen die Bosma wel een topper vinden. Max. potentieel 55 stemmen schat ik zo in.
op de VVD-kandidaat: alle overige kamerleden
De VVD-kandidaat heeft dan meteen een absolute meerderheid.
Bij drie kandidaten van GL, VVD en PVV krijg je deze verdeling:
GL-kandidaat: GL-PvdA, PvdD, SP, Denk en Volt (totaal 30 zetels), plus een deel D66; laten we zeggen max potentieel 45 zetels
VVD-kandidaat: VVD, CDA, deel D66 ... ongeveer 45-50 zetels
PVV-kandidaat: ook ongeveer 50 zetels
Dan is er geen absolute meerderheid en gaan ze na de derde ronde door met twee kandidaten; wat ertoe kan leiden dat dat Van der Lee en Bosma zijn. Vervolgens wint Bosma vermoedelijk.
Hangt er natuurlijk heel erg vanaf wat er in de verschillende stemrondes e.d. gebeurt. Maar volgens mij maakt Bosma meer kans als Van der Lee wel meedoet.
Ik vrees dat er niet genoeg anti-VVD media is met een groot bereik.quote:Op vrijdag 14 november 2025 11:17 schreef KareldeStoute het volgende:
Verdorie weer een mislukte poging van de VVD om een rel te starten dus. Zou dit net als met Douwe Bob hard terug in hun gezicht slaan?
Klopt inderdaad, Condorcet's Paradoxquote:Op vrijdag 14 november 2025 11:45 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Hoezo niet dan?
op de PVV-kandidaat: PVV, FvD, BBB, JA21 (totaal 48 zetels), plus eventueel SGP en wat andere mensen die Bosma wel een topper vinden. Max. potentieel 55 stemmen schat ik zo in.
GL-kandidaat: GL-PvdA, PvdD, SP, Denk en Volt (totaal 30 zetels), plus een deel D66; laten we zeggen max potentieel 45 zetels
Dan is er geen absolute meerderheid en gaan ze na de derde ronde door met twee kandidaten; wat ertoe kan leiden dat dat Van der Lee en Bosma zijn. Vervolgens wint Bosma vermoedelijk.
Hangt er natuurlijk heel erg vanaf wat er in de verschillende stemrondes e.d. gebeurt. Maar volgens mij maakt Bosma meer kans als Van der Lee wel meedoet.
NRC en Telegraaf staan helemaal los van elkaar, zelfde eigenaar maar 2 compleet losgekoppelde bedrijven.quote:Op vrijdag 14 november 2025 11:52 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ik vrees dat er niet genoeg anti-VVD media is met een groot bereik.
Gisteren vermoedde ik al dat het een opzetje was van het Mediahuis (zowel Telegraaf als later NRC).
De geciteerde namen waren ofwel rechts (de verbitterde Jacques Monasch) of kon je verbinden aan het CIDI (Leijdesdorff) en groot VVD donateur Zadelhoff (Feilzer).
Het begon bij mij te stinken toen zowel Telegraaf als NRC hiermee kwamen, een uur na elkaar. Zelfde concern, zelfde baas.
Nou, hopen dat ze zich dat bij GLAP ook realiseren, en de VVD het niet gunnen.quote:Op vrijdag 14 november 2025 11:45 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Hoezo niet dan?
Feilzer is zelfs onder zijn eigen naam donateur van de VVD. Zowel NRC als Telegraaf laten na dit te vermelden.quote:Op vrijdag 14 november 2025 11:52 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ik vrees dat er niet genoeg anti-VVD media is met een groot bereik.
Gisteren vermoedde ik al dat het een opzetje was van het Mediahuis (zowel Telegraaf als later NRC).
De geciteerde namen waren ofwel rechts (de verbitterde Jacques Monasch) of kon je verbinden aan het CIDI (Leijdesdorff) en groot VVD donateur Zadelhoff (Feilzer).
Het begon bij mij te stinken toen zowel Telegraaf als NRC hiermee kwamen, een uur na elkaar. Zelfde concern, zelfde baas.
Dat is net zo een papieren werkelijkheid als "redactiestatuten", waar altijd zo gewichtig over wordt gedaan.quote:Op vrijdag 14 november 2025 11:58 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
NRC en Telegraaf staan helemaal los van elkaar, zelfde eigenaar maar 2 compleet losgekoppelde bedrijven.
Tsja, alles heeft zijn mooie en minder mooie kanten. De Trans-Atlantische driehoekshandel was natuurlijk niet zo fraai. De tolerantie m.b.t. de religieuze vrijheid in de Republiek was daarbij wel weer redelijk uniek voor Europa. Uiteraard was dit met name een pragmatische keuze en werd dit mede mogelijk gemaakt door o.a. een Spaanse Inquisitie. Als Jood of moslim was het hier i.i.g. iets beter toeven dan in Spanje. Ondanks alle restricties waar de Joden aan moesten voldoen hier in de Nederlanden.quote:Op vrijdag 14 november 2025 11:35 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dit is wel een heel specifiek onderwerp. Ga je vragen stellen over het feit dat Nederland een wereldmacht was of bijvoorbeeld over de hoogstaande schilderkunst in die periode krijg je waarschijnlijk een ander antwoord.
Ik denk dat veel Nederlanders toch wel een soort van trots zijn dat Rembrandt, Vermeer, Frans Hals e.d. Nederlanders zijn. En we hebben toch ook diverse scheepvaartmusea die verhalen over die periode, die trekken niet voor niets bezoekers.
Ik zelf vond de vleugel met Hollandse schilders in het Louvre in elk geval wel extra interessant, interessanter dan de vleugel met Spaanse schilders (ook door de herkenbaarheid van de landschappen en de schilderstijl, natuurlijk).
Het zou toch ook wel heel vervelend zijn voor de VVD als na jaren stilstand twee andere partijen met een programma komen waarin dingen worden opgelost.quote:Op vrijdag 14 november 2025 12:05 schreef miss_sly het volgende:
En intussen doet Yesilgöz een wanhopige poging toch meteen aan te kunnen sluiten:
[ twitter ]
Waarom denk je dat 'het geval Lahlah' ook de VVD was?quote:Op vrijdag 14 november 2025 12:09 schreef -XOR- het volgende:
Lekken is wel helemaal de nieuwe dolkstoot van de VVD geworden hč? Eerst bij Lahlah en nu bij Wijers. En dan heel hard gaan zitten krijsen voor zoveel mogelijk OPHEF.
Douwe Bob, deel 2.quote:Op vrijdag 14 november 2025 12:05 schreef miss_sly het volgende:
En intussen doet Yesilgöz een wanhopige poging toch meteen aan te kunnen sluiten:
[ twitter ]
Extreem raar om op deze manier de informateurs op een zijspoor te willen zetten.quote:Op vrijdag 14 november 2025 12:05 schreef miss_sly het volgende:
[ twitter ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |