abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 14 november 2025 @ 15:04:07 #76
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219265118
Pff. geen reactie vanuit het ministerie dat deze worden kwijtgescholden?
Heel ongemakkelijk.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_219265598
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2025 14:59 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:

[..]
Als het alleen voor lijnbussen is, mag je daar ook niet fietsen! :P
Ja, fietsen mag ook :)
pi_219265699
Dat noemen ze eens om de staatskas te vullen, helemaal niets met verkeersveiligheid te maken.
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
pi_219266212
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2025 18:28 schreef Watmoetjenou het volgende:

[..]
Mag nog wel heel hoger.

Ik heb eens bijna eentje voor z'n flikker gereden, een puber op een landweggetje, totaal donker.

Je zou die ouders vooral een schop onder de hol moeten verkopen
Vind dat mensen zelf moeten kunnen bepalen of je met licht fietst of niet.
pi_219266264
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2025 18:01 schreef ricky3 het volgende:

[..]
Iemand kreupel of dood rijden lijkt me gewoon niet zo leuk.

Daarbij ben je automobilist meestal voor minimaal 50% schuldig
Nee ik ben niet nieuw, ben gewoon mijn wachtwoord kwijt van mijn mail
pi_219266367
quote:
19s.gif Op donderdag 13 november 2025 18:38 schreef TwenteFC het volgende:
Mankeert Guido wat in de kop dat hij niet snapt dat fietsen zonder verlichting ook niet is toegestaan wanneer je lampjes gaat ophalen. Terechte boete, je zou zo'n lamlul maar voor de auto hebben liggen.
Ik ben een keer stomdronken naar huis gereden om nuchter te worden en toen kreeg ik ook een boete wegens dronken rijden. Heel flauw en kinderachtig.
pi_219266370
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2025 18:01 schreef ricky3 het volgende:

[..]
Als je leeftijd in de dubbele cijfers komt raad ik je aan die post nog eens te lezen.
pi_219266378
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2025 09:09 schreef torentje het volgende:

[..]
Nee hoor, er wordt door de elite nog steeds verdeeldheid gezaaid onder de lagere klasse. Zodat de lagere klasse geen macht kan krijgen om het leven voor iedereen draaglijk te maken.
Daarom nooit paddestoelen in de natuur plukken en opeten. Je weet nooit in welke trip je eindigt.
  vrijdag 14 november 2025 @ 18:42:56 #84
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_219266465
Als mede-Wageninger kan ik ook wel zeggen dat Guido een figuur is (en allang geen student meer). Dus hij zal de media ook wel weer lekker opgezocht hebben. Ik weet ook waar hij woont. Hij had gewoon ook lampjes kunnen ophalen bij de Action, Hema oid was sneller geweest.
Trotste mama van Ambar
Het officiële liefje van @Monitor O+
pi_219268824
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 november 2025 18:28 schreef JopieKlaassen het volgende:

[..]
Als je leeftijd in de dubbele cijfers komt raad ik je aan die post nog eens te lezen.
Want?
pi_219268841
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2025 18:04 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
En dan vragen ze zich af waarom mensen steeds minder respect voor de politie hebben.
:')
  vrijdag 14 november 2025 @ 22:17:28 #87
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_219268911
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2025 19:26 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Bij ons hebben ze schuin voor het politiebureau een weg afgezet: "alleen voor lijnbussen". Met wat grote blokken beton. Maar veel bestuurders denken blijkbaar dat ze een lijnbus rijden, want als ik er op de fiets doorheen rijd, kom ik altijd wel een auto tegen. De politieagenten die daar uit het raam kijken, zien de hele tijd verkeersovertreders.
En jouw fiets is wel een lijnbus? :?
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_219269048
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2025 22:09 schreef ricky3 het volgende:

[..]
Want?
Zonde van mn tijd om je dat uit te leggen. Ik ga er van uit dat je het waarschijnlijk wel begrijpt zodra je een tiener bent.
pi_219269143
Ik moest even nadenken wat ik er van vind.
Totaal trieste actie van de politie.
Dat is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
Vakman pur sang
  zaterdag 15 november 2025 @ 06:41:56 #90
505678 MisterFox
declare(strict_types=1);
pi_219270361
Bij bezwaar zal deze boete worden kwijtgescholden. Als je met een kapotte autolamp onderweg bent naar de garage mag dit ook gewoon.
MNy paws caiuse aaS ;lotr of typo'zx 🦊
pi_219270368
goedzo, misschien leren ze er van.

kut bovag moet zich niet met deze zaak bemoeien
pi_219270371
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2025 11:14 schreef Beathoven het volgende:
Wel een beetje karig om te doen alsof je met een gekochte fiets een gratis lampje nodig hebt bij een uitdeelpunt om te kunnen fietsen in het donker. Iets dat je ook voor bijna niets bij de Action kunt kopen.

En dan kun je nog wel naar zo'n punt toe lopen.
die goedkope lampjes bij de action moeten ze verbieden, zie je nog niemand rijden, gewoon een minimaal aantal lumen aan lichtopbrengst defineren
pi_219272170
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 november 2025 06:54 schreef mschol het volgende:
die goedkope lampjes bij de action moeten ze verbieden, zie je nog niemand rijden, gewoon een minimaal aantal lumen aan lichtopbrengst defineren
In de huidige wetgeving is voor fietsverlichting dus inderdaad geen minimum lichtsterkte vastgelegd, en ook geen maximum lichtsterkte. Voor andere voertuigen is dat wel het geval.
pi_219273039
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2025 14:42 schreef spectrumanalyser het volgende:
Wat een flauwekul. Haal die fietsverlichting overdag op als dat per definitie met een kapotte fiets moet.
Dit dus. Ik had gedoe met verlichting op mijn fiets en ik ben gewoon naar de fietsenmaker gegaan met de vraag: Zet er fatsoenlijke verlichting op, geld speelt geen rol.
Heeft die keurig gedaan, kosten: was iets van 40 euro, en dan kun je jaren voort. "Had je zelf ook kunnen doen", zei hij. Wel moet ik elke twee jaar de batterijen vervangen, maar dat is ook zo gebeurd, je moet wel de boel openschroeven.

Ik snap mensen die in het donker zonder licht fietsen echt niet. Het is maar een kleine moeite om te zorgen voor licht. En als je er geen zin in hebt, zoals ik, dan doet de fietsenmaker het voor je voor niet al teveel geld. Als je een fiets kunt betalen, kun je ook de fietsenmaker betalen voor verlichting.
  zaterdag 15 november 2025 @ 15:51:58 #95
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_219273077
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 november 2025 06:54 schreef mschol het volgende:

[..]
Bullshit, ik heb er net eentje gekocht voor een euro, zo'n achterlampje voor om je zadelpen, en die moet ik in de (iets :') ) zachtere stand zetten omdat ie anders voor m'n gevoel hinderlijk fel is op die hoogte.

Weliswaar niet geholpen door het feit dat het weer eens zo'n kutding is met van die LED puntjes die niet goed gedifuseerd worden door het kapje. Maar ik had snel even wat nodig als reserve en daarvoor werkt het prima. Als je me hiermee niet kan zien ben je ongeschikt om auto te rijden.

[ Bericht 1% gewijzigd door Kriegel op 15-11-2025 16:05:13 ]
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
  zaterdag 15 november 2025 @ 15:56:16 #96
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_219273103
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2025 13:10 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
In de huidige wetgeving is voor fietsverlichting dus inderdaad geen minimum lichtsterkte vastgelegd, en ook geen maximum lichtsterkte. Voor andere voertuigen is dat wel het geval.
Het maximum is een veel groter probleem. Kwam laatst weer zo'n figuur op een fatbike tegen die het blijkbaar wel een prima idee vond om een soort schijnwerper (formaat baksteen) aan z'n stuur te hangen, recht vooruit schijnend. :') Mijn god.

Als die BOAs nou eens zouden beginnen met gewoon iedereen te bekeuren die z'n lamp niet fatsoenlijk omlaag richt, dan zouden ze een keer wat nuttigs doen. Er is een totaal gebrek aan besef lijkt het.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_219273196
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 november 2025 15:56 schreef Kriegel het volgende:
Het maximum is een veel groter probleem. Kwam laatst weer zo'n figuur op een fatbike tegen die het blijkbaar wel een prima idee vond om een soort schijnwerper (formaat baksteen) aan z'n stuur te hangen, recht vooruit schijnend. :') Mijn god.

Als die BOAs nou eens zouden beginnen met gewoon iedereen te bekeuren die z'n lamp niet fatsoenlijk omlaag richt, dan zouden ze een keer wat nuttigs doen. Er is een totaal gebrek aan besef lijkt het.
Er is weliswaar geen wettelijk vastgestelde maximum lichtsterkte, en er is ook niet voorgeschreven vanaf welke lichtsterkte je de lamp omlaag moet richten en onder welke hoek, maar in een dergelijk geval waarin een fietser een soort schijnwerper aan zijn stuur hangt die ook nog recht vooruit schijnt en daarbij andere weggebruikers als het ware verblindt, dan kun je altijd nog een boete krijgen op grond van Artikel 5 van de Wegenverkeerswet, het beroemde kapstokartikel.
quote:
Het is een ieder verboden zich zodanig te gedragen dat gevaar op de weg wordt veroorzaakt of kan worden veroorzaakt of dat het verkeer op de weg wordt gehinderd of kan worden gehinderd.
pi_219273210
quote:
19s.gif Op donderdag 13 november 2025 18:38 schreef TwenteFC het volgende:
Mankeert Guido wat in de kop dat hij niet snapt dat fietsen zonder verlichting ook niet is toegestaan wanneer je lampjes gaat ophalen. Terechte boete, je zou zo'n lamlul maar voor de auto hebben liggen.
Waarom mag je wel met een auto zonder APK naar de APK rijden?
pi_219273219
Ik ben voorstander van fietsers zonder licht aanpakken, levensgevaarlijk. Maar dit kan je toch niet met droge ogen verkopen als overheid/politie dat je voor de veiligheid bekeurd en niet voor de centen?

Belonen werkt beter dan straffen. Sluit je als politie aan bij zo’n actie en stuur iedereen zonder licht door met een vermaning en folder, dat werkt 100 keer beter.
  zaterdag 15 november 2025 @ 16:28:06 #100
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_219273259
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2025 22:05 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
In zekere zin is fietsverlichting gewoon achterhaald.
Als je gewoon goede reflectoren op de fiets hebt, dan is verlichting eigenlijk niet meer nodig.
In zekere zin is die boete van ¤75 ook achterhaald. Het zou echt fantastisch zijn als het ¤450 was.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_219273311
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2025 16:20 schreef GereDathan het volgende:
Ik ben voorstander van fietsers zonder licht aanpakken, levensgevaarlijk. Maar dit kan je toch niet met droge ogen verkopen als overheid/politie dat je voor de veiligheid bekeurd en niet voor de centen?

Belonen werkt beter dan straffen. Sluit je als politie aan bij zo’n actie en stuur iedereen zonder licht door met een vermaning en folder, dat werkt 100 keer beter
Je kan ook omdenken natuurlijk.

De politie geeft die lichtjes gratis weg, ga je daarna nog fietsen zonder licht ben je de lul

Om dan te denken dat je daar wel even zonder licht heen kan gaan, dan ben je echt wel een klapjosti
pi_219273366
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2025 16:36 schreef Watmoetjenou het volgende:

[..]
Je kan ook omdenken natuurlijk.

De politie geeft die lichtjes gratis weg, ga je daarna nog fietsen zonder licht ben je de lul

Om dan te denken dat je daar wel even zonder licht heen kan gaan, dan ben je echt wel een klapjosti
Doen we niet allemaal wel eens iets stoms? Zijn intentie was goed, zorgen dat hij goede verlichting kreeg. Dát is waar je naar zou moeten kijken, een stukje menselijkheid.

Hoe leuk was het geweest als dit positief in het nieuws was gekomen? Dat de agenten daar stonden om iedereen zonder licht de juiste weg te wijzen om wél lichtjes te krijgen.

De politie stond daar niet met de lichtjes, die stond enkel bonnen te schrijven. Zij gaven dus enkel boetes weg.
pi_219273436
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2025 16:18 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Waarom mag je wel met een auto zonder APK naar de APK rijden?
Omdat de wet een uitzondering maakt.
pi_219273455
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2025 16:45 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Doen we niet allemaal wel eens iets stoms? Zijn intentie was goed, zorgen dat hij goede verlichting kreeg. Dát is waar je naar zou moeten kijken, een stukje menselijkheid.

Hoe leuk was het geweest als dit positief in het nieuws was gekomen? Dat de agenten daar stonden om iedereen zonder licht de juiste weg te wijzen om wél lichtjes te krijgen.

De politie stond daar niet met de lichtjes, die stond enkel bonnen te schrijven. Zij gaven dus enkel boetes weg.
Er is een verschil tussen iets stoms doen en iets doms doen.
pi_219273492
quote:
19s.gif Op zaterdag 15 november 2025 16:59 schreef TwenteFC het volgende:
Omdat de wet een uitzondering maakt.
Je kunt je natuurlijk afvragen of het terecht is dat de wet een uitzondering maakt en toestaat dat je met een auto zonder geldige APK naar een keuringsstation rijdt.

Vanuit een bepaald standpunt kun je ook zeggen dat een auto zonder geldige APK, zeker als het een wat oudere auto is, een potentieel gevaar op de weg is.

En waarom zou je daar een uitzondering voor maken? Je kunt ook het standpunt innemen dat de eigenaar van een auto maar op tijd zijn APK moet verlengen, of dat hij de auto maar moet laten ophalen met een autotrailer.
pi_219273503
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2025 17:08 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Je kunt je natuurlijk afvragen of het terecht is dat de wet een uitzondering maakt en toestaat dat je met een auto zonder geldige APK naar een keuringsstation rijdt.

Vanuit een bepaald standpunt kun je ook zeggen dat een auto zonder geldige APK, zeker als het een wat oudere auto is, een potentieel gevaar op de weg is.

En waarom zou je daar een uitzondering voor maken? Je kunt ook het standpunt innemen dat de eigenaar van een auto maar op tijd zijn APK moet verlengen, of dat hij de auto maar moet laten ophalen met een autotrailer.
Wat maakt het uit wat jij daar van vindt. Dien een wetsvoorstel in.
pi_219273511
Stiekem wel een stoere actie! Zo pak je er gelijk een heule hoop! De sukkels!
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
  zaterdag 15 november 2025 @ 17:35:19 #108
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_219273633
Zag er net ook weer twee kneuzen op een fatbike, geen licht, door rood fietsen, donkere kleding. Die mogen van mij wel even vet beboet worden of gewoon een keer letterlijk op de bek gaan.
pi_219273648
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2025 18:13 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Je kan altijd bezwaar maken tegen een boete. Dat had ik in dit geval ook beslist gedaan.
Want? Er zijn ook andere manieren om gratis lampjes op te halen.
  zaterdag 15 november 2025 @ 17:43:23 #110
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_219273666
Kutfietsers zonder licht :r Boetes kunnen niet hoog genoeg zijn.
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
  zaterdag 15 november 2025 @ 17:44:30 #111
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_219273673
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2025 17:08 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]

Een auto valt niet gelijk uit elkaar als de APK verlopen is. Een fiets zonder licht waar een auto op klapt daarentegen wel. Potentiële gevaren van auto's zonder APK had je voor 1985 toen er nog APK was. Het TROS programma Kieskeurig bracht dit mooi in beeld met de rubriek 'Wrak van de weg'.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_219273727
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 november 2025 17:44 schreef ACT-F het volgende:
Een auto valt niet gelijk uit elkaar als de APK verlopen is.
Klopt. En een auto met geldige APK is ook net per se technisch in orde. De APK is een momentopname, en is voor een jaar geldig. Als een auto wordt goedgekeurd, is dat geen garantie dat die auto na een jaar als de APK verlengd moet worden, nog steeds aan de eisen voldoet. Vooral bij oudere auto's zal dat vaak niet het geval zijn.
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 november 2025 17:44 schreef ACT-F het volgende:
Een fiets zonder licht waar een auto op klapt daarentegen wel.
Of een fiets zonder licht een gevaar op de weg is, hangt ook maar helemaal van de situatie af. Als je alleen fietst op wegen en straten met vrijliggende fietspaden en je wacht bij de kruisingen netjes totdat het verkeerslicht op groen springt, dan is er in principe geen gevaar.
pi_219274073
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2025 17:57 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Klopt. En een auto met geldige APK is ook net per se technisch in orde. De APK is een momentopname, en is voor een jaar geldig. Als een auto wordt goedgekeurd, is dat geen garantie dat die auto na een jaar als de APK verlengd moet worden, nog steeds aan de eisen voldoet. Vooral bij oudere auto's zal dat vaak niet het geval zijn.
[..]
Of een fiets zonder licht een gevaar op de weg is, hangt ook maar helemaal van de situatie af. Als je alleen fietst op wegen en straten met vrijliggende fietspaden en je wacht bij de kruisingen netjes totdat het verkeerslicht op groen springt, dan is er in principe geen gevaar.
Je vergeet voor het gemak kruisingen. Zo heb ik een keer bijna een fietser zonder licht geschept, had haar totaal niet gezien. Als er geen ABS bestond, had ik nu een verkeersdode op mijn geweten. En dat wicht fietste door alsof er niets was gebeurd. Ik kon haar wel aanvliegen, zulk arrogant gedrag.
  zaterdag 15 november 2025 @ 19:38:25 #114
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_219274229
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2025 19:49 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Die vond ik ook handiger dan deze k*tlampjes. Probeer er ook maar andere batterijen in te krijgen als het donker is. Met die kleine k*tschroefjes.

:( :(

Maar goed, gelukkig ben ik altijd 'zen."
Toevallig vanmiddag zo'n lampje gehaald en dus maar meteen ff batterijen er in en ontdekt dat die schroefjes niet goed in de piepkleine gaatjes te krijgen zijn. Doffe ellende...
Als de batterijen leeg zijn ga ik die er never nooit nog uitkrijgen. Beter om dan gewoon maar weer nieuw lampje te kopen. :D
Maar idd fietsers zonder licht zijn een ramp op de weg.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_219274259
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2025 19:07 schreef -Sigaartje het volgende:
Je vergeet voor het gemak kruisingen. Zo heb ik een keer bijna een fietser zonder licht geschept, had haar totaal niet gezien. Als er geen ABS bestond, had ik nu een verkeersdode op mijn geweten. En dat wicht fietste door alsof er niets was gebeurd. Ik kon haar wel aanvliegen, zulk arrogant gedrag.
Bij een kruising zonder verkeerslichten kun je een probleem krijgen. In principe kun je zonder licht fietsen zonder dat het extra gevaar oplevert, maar dan moet je er wel rekening mee houden dat andere weggebruikers je niet zien en dan moet je daar je gedrag op aanpassen. In het geval van een kruising zonder verkeerslichten kan dat betekenen dat je een auto voor moet laten gaan, ook als je zelf voorrang hebt. Het probleem is helaas dat veel fietsers die zonder licht fietsen, zich gedragen alsof ze denken dat ze wel gezien worden.
  zaterdag 15 november 2025 @ 20:53:33 #116
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_219274929
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2025 17:57 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
[..] en je wacht bij de kruisingen netjes totdat het verkeerslicht op groen springt, dan is er in principe geen gevaar.
Ook een groen verkeerslicht is geen garantie op ‘geen gevaar’. Er kan sprake zijn van een zogeheten deelconflict. Zeker bij fietsers komt het regelmatig voor dat ze gelijk groen krijgen met afslaand autoverkeer.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_219275037
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 november 2025 20:53 schreef Eix het volgende:
Ook een groen verkeerslicht is geen garantie op ‘geen gevaar’. Er kan sprake zijn van een zogeheten deelconflict. Zeker bij fietsers komt het regelmatig voor dat ze gelijk groen krijgen met afslaand autoverkeer.
Klopt. En in zo'n situatie moet je als fietser dus ook extra goed uitkijken.

En licht of geen licht, je moet als fietser sowieso goed uitkijken voor auto's en ook als je voorrang hebt moet je er niet zomaar vanuit gaan dat je die ook krijgt. Veel automobilisten zijn nog uit de tijd dat een auto voorrang had boven een fietser, ook al kwam de fietser van rechts.
pi_219275088
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2025 19:06 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Als die lampje onderweg leeg gaan, zijn ze ook leeg. Wat als ik op de fiets zit en mijn batterijen zijn op? Ik snap wel dat je niet mag fietsen zonder licht, maar om dat fietsers te lokken met lampjes vind ik wel heel kinderachtig hoor.
toen ik nog batterijen in fietslampjes had wist ik exact wanneer een lampje het ging begeven qua licht, je kon het zien aan hoe fel die nog brandde

nu gewoon naafdynamo voor en achter..
  zaterdag 15 november 2025 @ 21:31:29 #119
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_219275295
Het is al sinds jaar en dag bekend dat de politie rond deze tijd controleert op fietsen zonder licht. Dat zijn de nieuwe eerstejaarsstudenten van de politieopleiding. Die hebben eerst een aantal weken theorie gehad en gaan nu voor het eerst, onder begeleiding de straat op. De opdracht is consistent blijven. Iedereen heeft een andere smoes, maar iedereen weet dat je licht moet hebben als je in het donker fietst.
Coulance toepassen in sommige gevallen is een later onderdeel van de opleiding. Het leerdoel is nu: laat je niet omver lullen.
Dat is al zo sinds ik mij kan herinneren, neem je toch het risico: accepteer de boete en prijs jezelf dat je hebt bijgedragen aan de scholing van een komende wetshandhaver.

[ Bericht 0% gewijzigd door Knip op 16-11-2025 15:24:59 (spelfouten gecorrigeerd) ]
Non possumus non loqui
pi_219276321
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2025 19:41 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Bij een kruising zonder verkeerslichten kun je een probleem krijgen. In principe kun je zonder licht fietsen zonder dat het extra gevaar oplevert, maar dan moet je er wel rekening mee houden dat andere weggebruikers je niet zien en dan moet je daar je gedrag op aanpassen. In het geval van een kruising zonder verkeerslichten kan dat betekenen dat je een auto voor moet laten gaan, ook als je zelf voorrang hebt. Het probleem is helaas dat veel fietsers die zonder licht fietsen, zich gedragen alsof ze denken dat ze wel gezien worden.
Lul er niet omheen man.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')