Ja, fietsen mag ookquote:Op vrijdag 14 november 2025 14:59 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:
[..]
Als het alleen voor lijnbussen is, mag je daar ook niet fietsen!
Vind dat mensen zelf moeten kunnen bepalen of je met licht fietst of niet.quote:Op donderdag 13 november 2025 18:28 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Mag nog wel heel hoger.
Ik heb eens bijna eentje voor z'n flikker gereden, een puber op een landweggetje, totaal donker.
Je zou die ouders vooral een schop onder de hol moeten verkopen
Iemand kreupel of dood rijden lijkt me gewoon niet zo leuk.quote:Op vrijdag 14 november 2025 18:01 schreef ricky3 het volgende:
[..]
Vind dat mensen zelf moeten kunnen bepalen of je met licht fietst of niet.
Ik ben een keer stomdronken naar huis gereden om nuchter te worden en toen kreeg ik ook een boete wegens dronken rijden. Heel flauw en kinderachtig.quote:Op donderdag 13 november 2025 18:38 schreef TwenteFC het volgende:
Mankeert Guido wat in de kop dat hij niet snapt dat fietsen zonder verlichting ook niet is toegestaan wanneer je lampjes gaat ophalen. Terechte boete, je zou zo'n lamlul maar voor de auto hebben liggen.
Als je leeftijd in de dubbele cijfers komt raad ik je aan die post nog eens te lezen.quote:Op vrijdag 14 november 2025 18:01 schreef ricky3 het volgende:
[..]
Vind dat mensen zelf moeten kunnen bepalen of je met licht fietst of niet.
Daarom nooit paddestoelen in de natuur plukken en opeten. Je weet nooit in welke trip je eindigt.quote:Op vrijdag 14 november 2025 09:09 schreef torentje het volgende:
[..]
Nee hoor, er wordt door de elite nog steeds verdeeldheid gezaaid onder de lagere klasse. Zodat de lagere klasse geen macht kan krijgen om het leven voor iedereen draaglijk te maken.
Want?quote:Op vrijdag 14 november 2025 18:28 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Als je leeftijd in de dubbele cijfers komt raad ik je aan die post nog eens te lezen.
quote:Op donderdag 13 november 2025 18:04 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
En dan vragen ze zich af waarom mensen steeds minder respect voor de politie hebben.
En jouw fiets is wel een lijnbus?quote:Op donderdag 13 november 2025 19:26 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Bij ons hebben ze schuin voor het politiebureau een weg afgezet: "alleen voor lijnbussen". Met wat grote blokken beton. Maar veel bestuurders denken blijkbaar dat ze een lijnbus rijden, want als ik er op de fiets doorheen rijd, kom ik altijd wel een auto tegen. De politieagenten die daar uit het raam kijken, zien de hele tijd verkeersovertreders.
Zonde van mn tijd om je dat uit te leggen. Ik ga er van uit dat je het waarschijnlijk wel begrijpt zodra je een tiener bent.quote:
die goedkope lampjes bij de action moeten ze verbieden, zie je nog niemand rijden, gewoon een minimaal aantal lumen aan lichtopbrengst definerenquote:Op vrijdag 14 november 2025 11:14 schreef Beathoven het volgende:
Wel een beetje karig om te doen alsof je met een gekochte fiets een gratis lampje nodig hebt bij een uitdeelpunt om te kunnen fietsen in het donker. Iets dat je ook voor bijna niets bij de Action kunt kopen.
En dan kun je nog wel naar zo'n punt toe lopen.
In de huidige wetgeving is voor fietsverlichting dus inderdaad geen minimum lichtsterkte vastgelegd, en ook geen maximum lichtsterkte. Voor andere voertuigen is dat wel het geval.quote:Op zaterdag 15 november 2025 06:54 schreef mschol het volgende:
die goedkope lampjes bij de action moeten ze verbieden, zie je nog niemand rijden, gewoon een minimaal aantal lumen aan lichtopbrengst defineren
Dit dus. Ik had gedoe met verlichting op mijn fiets en ik ben gewoon naar de fietsenmaker gegaan met de vraag: Zet er fatsoenlijke verlichting op, geld speelt geen rol.quote:Op vrijdag 14 november 2025 14:42 schreef spectrumanalyser het volgende:
Wat een flauwekul. Haal die fietsverlichting overdag op als dat per definitie met een kapotte fiets moet.
Bullshit, ik heb er net eentje gekocht voor een euro, zo'n achterlampje voor om je zadelpen, en die moet ik in de (ietsquote:Op zaterdag 15 november 2025 06:54 schreef mschol het volgende:
[..]
die goedkope lampjes bij de action moeten ze verbieden, zie je nog niemand rijden, gewoon een minimaal aantal lumen aan lichtopbrengst defineren
Het maximum is een veel groter probleem. Kwam laatst weer zo'n figuur op een fatbike tegen die het blijkbaar wel een prima idee vond om een soort schijnwerper (formaat baksteen) aan z'n stuur te hangen, recht vooruit schijnend.quote:Op zaterdag 15 november 2025 13:10 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
In de huidige wetgeving is voor fietsverlichting dus inderdaad geen minimum lichtsterkte vastgelegd, en ook geen maximum lichtsterkte. Voor andere voertuigen is dat wel het geval.
Er is weliswaar geen wettelijk vastgestelde maximum lichtsterkte, en er is ook niet voorgeschreven vanaf welke lichtsterkte je de lamp omlaag moet richten en onder welke hoek, maar in een dergelijk geval waarin een fietser een soort schijnwerper aan zijn stuur hangt die ook nog recht vooruit schijnt en daarbij andere weggebruikers als het ware verblindt, dan kun je altijd nog een boete krijgen op grond van Artikel 5 van de Wegenverkeerswet, het beroemde kapstokartikel.quote:Op zaterdag 15 november 2025 15:56 schreef Kriegel het volgende:
Het maximum is een veel groter probleem. Kwam laatst weer zo'n figuur op een fatbike tegen die het blijkbaar wel een prima idee vond om een soort schijnwerper (formaat baksteen) aan z'n stuur te hangen, recht vooruit schijnend.Mijn god.
Als die BOAs nou eens zouden beginnen met gewoon iedereen te bekeuren die z'n lamp niet fatsoenlijk omlaag richt, dan zouden ze een keer wat nuttigs doen. Er is een totaal gebrek aan besef lijkt het.
quote:Het is een ieder verboden zich zodanig te gedragen dat gevaar op de weg wordt veroorzaakt of kan worden veroorzaakt of dat het verkeer op de weg wordt gehinderd of kan worden gehinderd.
Waarom mag je wel met een auto zonder APK naar de APK rijden?quote:Op donderdag 13 november 2025 18:38 schreef TwenteFC het volgende:
Mankeert Guido wat in de kop dat hij niet snapt dat fietsen zonder verlichting ook niet is toegestaan wanneer je lampjes gaat ophalen. Terechte boete, je zou zo'n lamlul maar voor de auto hebben liggen.
In zekere zin is die boete van ¤75 ook achterhaald. Het zou echt fantastisch zijn als het ¤450 was.quote:Op donderdag 13 november 2025 22:05 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
In zekere zin is fietsverlichting gewoon achterhaald.
Als je gewoon goede reflectoren op de fiets hebt, dan is verlichting eigenlijk niet meer nodig.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |