abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219245243
quote:
Transgender women to be banned from all female Olympic events
IOC likely to announce new policy early in new year after findings of a scientific review about the permanent physical advantages of being born male

The International Olympic Committee is set to announce a ban on transgender women in female competition early next year after a science-based review of evidence about permanent physical advantages of being born male.

The IOC’s guidance to Olympic sports has until now been that transgender women can compete with reduced testosterone levels but leaves it up to individual sports to decide. That is now set to change under its new president, Kirsty Coventry, who has promised to protect the female category.
The committee’s medical and scientific director, Dr Jane Thornton, last week presented to IOC members at a meeting in Lausanne the initial findings of a science-based review into transgender athletes and competitors with differences of sexual development (DSD) competing in female sport.

Sources said the presentation by Thornton, a Canadian former Olympic rower, stated that scientific evidence showed there were physical advantages to being born male that remained with athletes, including those who had taken treatment to reduce testosterone levels.
“It was a very scientific, factual and unemotional presentation which quite clearly laid out the evidence,” one source said. Another IOC insider said there had been hugely positive feedback from IOC members about the presentation.

It is understood the IOC is likely to announce its new policy early in the new year, possibly around the IOC session at the Milan-Cortina winter Olympics in early February.
The ban is expected to come into force before the 2028 Los Angeles Olympics. That would avoid any clash with the US president, Donald Trump, who has signed an executive order that prevents transgender women from competing in female categories. Trump has claimed it would mean the US would deny visas for transgender athletes trying to compete in LA.
https://www.thetimes.com/(...)ens-sports-zhlpfll3b
TLDR & vertaling:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 14% gewijzigd door voetbalmanager2 op 11-11-2025 16:17:23 ]
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 11 november 2025 @ 16:08:24 #2
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_219245255
Uit de NWS Faq:

-Vertaal even wat er in het artikel staat - niet iedereen kan Engels - dus leg uit wat er staat, doe dit op waarheid - dat hoeft geen A4'tje maar ook niet in één zin. Leg gewoon uit wat er aan de hand is.

-Kom met een stuk eigen inbreng - waar wil je over discussiëren, wat is er zo belangrijk waarom we hier over kunnen praten? Doe dat niet met racistische opmerkingen, onderbuik of sneren richting anders denkenden of gelovigen.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_219245260
Heel goed
U MAD?
pi_219245269
onder het mom van "vrouwen beschermen".

mag ik een teiltje? :r
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_219245276
Geef ze gewoon een eigen Trans-olympics. Probleem opgelost. Slotje.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_219245279
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2025 16:11 schreef Ronald-Koeman het volgende:

???
pi_219245280
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2025 16:08 schreef Netsplitter het volgende:
Uit de NWS Faq:

-Vertaal even wat er in het artikel staat - niet iedereen kan Engels - dus leg uit wat er staat, doe dit op waarheid - dat hoeft geen A4'tje maar ook niet in één zin. Leg gewoon uit wat er aan de hand is.

-Kom met een stuk eigen inbreng - waar wil je over discussiëren, wat is er zo belangrijk waarom we hier over kunnen praten? Doe dat niet met racistische opmerkingen, onderbuik of sneren richting anders denkenden of gelovigen.
Dank Netsplitter. Mijn eigen mening komt, net zo als mijn 300 vorige topics, vanzelf wel. No rush.

Vertaling was ik al mee bezig voordat ik het topic postte. Zal toegevoegd worden aan de OP.
  dinsdag 11 november 2025 @ 16:14:54 #8
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_219245285
quote:

Ben jij soms tegen het beschermen van vrouwen?
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_219245295
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2025 16:14 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Ben jij soms tegen het beschermen van vrouwen?
Het is een valse reden om deze discriminerende maatregel een positief imago te geven. En veel mensen slikken het nog voor zoete koek ook.
pi_219245328
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2025 16:17 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Het is een valse reden om deze discriminerende maatregel een positief imago te geven. En veel mensen slikken het nog voor zoete koek ook.
science-based review of evidence about permanent physical advantages of being born male

scientific evidence showed there were physical advantages to being born male that remained with athletes, including those who had taken treatment to reduce testosterone levels.

Allemaal verzonnen zeker om lekker te kunnen discrimineren.
pi_219245333
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2025 16:13 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Dank Netsplitter. Mijn eigen mening komt, net zo als mijn 300 vorige topics, vanzelf wel. No rush.

Vertaling was ik al mee bezig voordat ik het topic postte. Zal toegevoegd worden aan de OP.
Ben erg benieuwd naar je eigen mening! Feit dat je er al bijna een kwartier mee bezig bent, geeft me aan dat het een mooi uitgebreide, en goed onderbouwde mening zal worden.
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_219245334
quote:

[..]
Het is begrijpelijk dat bij amateursporten waar het sociale aspect belangrijker is dan het sportieve gedeelte, transgenders wel welkom zijn. De Olympische Spelen vallen duidelijk niet in die categorie. Het is het hoogste podium die sporters kunnen hebben en daar draait alles om de prestaties waar atleten heel hun leven naar toegewerkt hebben.

Als dan uit onafhankelijk wetenschappelijk onderzoek duidelijk word dat transgendervrouwen die geboren zijn als man een oneerlijk voordeel hebben tov hun vrouwelijke collega's die niet omgebouwd zijn , dan is het niet meer dan eerlijk en logisch om die transgenders uit te sluiten van alle Olympische Spelen.

Het is dan heel kortzichtig om dat discriminatie te noemen. Het tegenovergestelde is namelijk het geval. Je zou, met de kennis van dat onderzoek, het discriminatie moeten noemen als je die transgenders niet uit zou sluiten.
  dinsdag 11 november 2025 @ 16:26:31 #13
56749 BlaZ
pi_219245342
quote:

[..]
Kortom, dit is een valse reden?

quote:
Het OLC die de regels bepaald van de Olympische zomer en winterspelen heeft wetenschappelijk onderzoek laten doen naar transgender atleten. Uit dat onderzoek kwam naar voren dat atleten die als man zijn geboren en zich later om hebben laten bouwen tot vrouw oneerlijke voordelen hebben ten opzichte van vrouwen die als vrouw zijn geboren.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 11 november 2025 @ 16:28:09 #14
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_219245350
Ik blijf het apart vinden dat je nooit een transman ziet meedoen bij de biologische mannen.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_219245351
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 november 2025 16:24 schreef KaBuf het volgende:

[..]
Ben erg benieuwd naar je eigen mening! Feit dat je er al bijna een kwartier mee bezig bent, geeft me aan dat het een mooi uitgebreide, en goed onderbouwde mening zal worden.
Mwah, ik heb gewoon nooit begrepen waarom je perse als TS in de eerste paar posts uitgebreid je mening moet geven.
Het is anders als je zelden in je eigen topic reageert, maar dat doe ik nooit.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 11 november 2025 @ 16:29:10 #16
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_219245354
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2025 16:28 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Mwah, ik heb gewoon nooit begrepen waarom je perse als TS in de eerste paar posts uitgebreid je mening moet geven.
Het is anders als je zelden in je eigen topic reageert, maar dat doe ik nooit.
Om linkdumps tegen te gaan en om er voor te zorgen dat het een fatsoenlijke OP is.
pi_219245357
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2025 16:28 schreef Netsplitter het volgende:
Ik blijf het apart vinden dat je nooit een transman ziet meedoen bij de biologische mannen.
Bij darten hebben we een Nederlandse man die omgebouwd is tot vrouw en soms met de mannen mee mag doen.
Biologische vrouwen mogen dat trouwens ook, dus het is niet dat zij een uitzondering is.

Maar je zal vast wel kunnen bedenken waarom transgenders in het professionele darten geen probleem is.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 11 november 2025 @ 16:31:28 #18
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_219245361
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2025 16:30 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Bij darten hebben we een Nederlandse man die omgebouwd is tot vrouw en soms met de mannen mee mag doen.
Biologische vrouwen mogen dat trouwens ook, dus het is niet dat zij een uitzondering is.

Maar je zal vast wel kunnen bedenken waarom transgenders in het professionele darten geen probleem is.
Ik had mijzelf moeten verduidelijken: bij de Olympische Spelen.
pi_219245368
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2025 16:29 schreef Netsplitter het volgende:

[..]
Om linkdumps tegen te gaan en om er voor te zorgen dat het een fatsoenlijke OP is.
Ja. Dit bericht ben ik na een dag nog niet in Nederlandse media tegen gekomen.
De mods in NWS kennen mij goed genoeg om te weten dat ik nooit zomaar een topic aanmaak waar geen aandacht aan besteed is en dat ik altijd wel reageer in mijn topics. Enige uitzondering is wanneer het topic na 10 reacties al dood is. Dan sla ik ook weleens over.
pi_219245370
quote:

[..]
En wat is jouw argument om deze transseksuelen mee te laten doen aan de vrouwencompetitie?
pi_219245380
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2025 16:23 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
science-based review of evidence about permanent physical advantages of being born male

scientific evidence showed there were physical advantages to being born male that remained with athletes, including those who had taken treatment to reduce testosterone levels.

Ook al zou er daadwerkelijk zo'n onderzoek en uitkomst zijn, dan nog moet dat peer reviewed worden en daar gaat tijd overheen en is het nog maar de vraag of de uitkomst overeind blijft. Nu wordt het plotseling als een soort konijn uit de hoge hoed getoverd en als vaststaand feit gepresenteerd en wordt het meteen gebruikt om een discriminerende maatregel door te voeren die precies in het straatje past van Trump en het straatje van de nieuwe president van het IOC. Lekker geloofwaardig allemaal.

En ook al zou dat onderzoek correct blijken dan nog is het maar de vraag of je dan maar moet overgaan tot uitsluiten van transvrouwen. Het is een dusdanig zware en discriminerende maatregel dat je dat met zware gronden moet onderbouwen. Met een voordeel geboren worden an sich is niet genoeg gronden voor uitsluiting wat mij betreft, dan moet je ook binnen desbetreffende geslachtscategoriën mensen gaan uitsluiten vanwege aangeboren voordelen.
pi_219245382
quote:
Het OLC die de regels bepaald
bepaalt

quote:
van de Olympische zomer en winterspelen heeft wetenschappelijk onderzoek laten doen naar transgender atleten. Uit dat onderzoek kwam naar voren dat atleten die als man zijn geboren en zich later om hebben laten bouwen tot vrouw mannen oneerlijke voordelen hebben ten opzichte van vrouwen die als vrouw zijn geboren.
Fixed. Het is allemaal niet zo moeilijk, mensen.
pi_219245386
quote:

[..]

Ik neem aan dat het bij schaken, snooker en Moto GP in theorie ook geen probleem zou moeten zijn.
  Forum Admin dinsdag 11 november 2025 @ 16:36:10 #24
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_219245392
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2025 16:28 schreef Netsplitter het volgende:
Dat is niet heel apart. Als je als vrouw geboren bent en je gaat niet voor je puberteit in transitie heb je altijd een nadeel tov biologisch geboren mannen.

...andersom werkt dat ook zo en dat is ook waar de schoen knelt, zoals met die gewichtsheffer en bokser.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_219245394
Als de wetenschappelijke studie betrouwbaar is, dan lijkt me dit een prima plan. Op basis van voortschrijdend inzicht.
Zeker aan de top.
Op lager amateurniveau zou ik gewoon pleiten voor case by case. Op dat lagere niveau zijn er immers genoeg klassen waar je een transvrouw kunt plaatsen waar ze op haar eigen niveau kan mee doen.

En die case-by-case (zoveel zijn het er niet) voorkomt ook dat je van die mooie foto's krijgt van transvrouwen die 2x zo groot zijn als de dames om haar heen. Zodra ze daar iets wint is het meteen een klasse omhoog immers.
Goed dan torent ze er qua bouw wellicht nog steeds bovenuit , maar dat heb je ook bij sommige mannen. En dan acteert ze verder gewoon als middenmoot. En daar neemt niemand aanstoot aan behalve transfoben.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_219245401
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 november 2025 16:35 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
Ik neem aan dat het bij schaken, snooker en Moto GP in theorie ook geen probleem zou moeten zijn.
Moto GP is een fysiek erg zware sport. Kan me goed voorstellen dat ook daar mannen een biologisch voordeel hebben. Geen idee hoe dat met snooker en schaken is.
pi_219245414
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2025 16:35 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Ook al zou er daadwerkelijk zo'n onderzoek en uitkomst zijn, dan nog moet dat peer reviewed worden en daar gaat tijd overheen en is het nog maar de vraag of de uitkomst overeind blijft. Nu wordt het plotseling als een soort konijn uit de hoge hoed getoverd en als vaststaand feit gepresenteerd en wordt het meteen gebruikt om een discriminerende maatregel door te voeren die precies in het straatje past van Trump en het straatje van de nieuwe president van het IOC. Lekker geloofwaardig allemaal.

En ook al zou dat onderzoek correct blijken dan nog is het maar de vraag of je dan maar moet overgaan tot uitsluiten van transvrouwen. Het is een dusdanig zware en discriminerende maatregel dat je dat met zware gronden moet onderbouwen. Met een voordeel geboren worden an sich is niet genoeg gronden voor uitsluiting wat mij betreft, dan moet je ook binnen desbetreffende geslachtscategoriën mensen gaan uitsluiten vanwege aangeboren voordelen.
Dus eigenlijk pleit je een soort van voor het afschaffen van een mannencompetitie/vrouwencompetitie en het invoeren van 1 competitie voor iedereen? Leuk voor de vrouwen die aan topsport willen doen.
pi_219245421
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2025 16:36 schreef Knipoogje het volgende:
Als de wetenschappelijke studie betrouwbaar is, dan lijkt me dit een prima plan. Op basis van voortschrijdend inzicht.
Zeker aan de top.
Op lager amateurniveau zou ik gewoon pleiten voor case by case. Op dat lagere niveau zijn er immers genoeg klassen waar je een transvrouw kunt plaatsen waar ze op haar eigen niveau kan mee doen.

En die case-by-case (zoveel zijn het er niet) voorkomt ook dat je van die mooie foto's krijgt van transvrouwen die 2x zo groot zijn als de dames om haar heen. Zodra ze daar iets wint is het meteen een klasse omhoog immers.
Case by case inderdaad. Kan me een verhaal herinneren van een transgendervrouw die aan amateurrugby deed.
Haar tegenstanders vonden het vooraf prima dat ze tegen haar moesten spelen totdat er meerdere vrouwen ernstige blessures opliepen door harde tackles van haar. Die werd uitgesloten omdat het gewoon gevaarlijk werd.
pi_219245425
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 november 2025 16:33 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
En wat is jouw argument om deze transseksuelen mee te laten doen aan de vrouwencompetitie?
Transvrouwen zijn vrouwen. Deze moeten we accepteren en dezelfde rechten geven als alle andere vrouwen en dus ook toelaten in de vrouwencategoriën bij sport. Eerlijkheid in de sport kun je bewaken d.m.v. bepaalde voorwaarden betreffende de transitie, bloedwaarden en andere lichamelijke en biologische facetten waar men invloed op heeft, niet door bij voorbaat transvrouwen al af te keuren zonder mogelijkheid tot aanpassing.
  FOK!fotograaf dinsdag 11 november 2025 @ 16:42:23 #30
842 Zorro
Z
pi_219245428
En daar hadden ze een heel onderzoek voor nodig? Toe maar.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_219245434
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2025 16:41 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Case by case inderdaad. Kan me een verhaal herinneren van een transgendervrouw die aan amateurrugby deed.
Haar tegenstanders vonden het vooraf prima dat ze tegen haar moesten spelen totdat er meerdere vrouwen ernstige blessures opliepen door harde tackles van haar. Die werd uitgesloten omdat het gewoon gevaarlijk was.
Dit dus. En een paar klasses hoger zit het vol met dames die fysiek *wel* mee kunnen met zo iemand. En is ze gewoon te goed voor elk niveau, dan wordt je uitgesloten, want dan is het aangeboren voordeel bepalend.
beter een knipoog dan een blauw oog
  dinsdag 11 november 2025 @ 16:46:13 #32
56749 BlaZ
pi_219245445
quote:

[..]

Net als dat nijlpaarden niet mee mogen doen bij een dressuurwedstrijd voor paarden mogen transvrouwen niet meedoen bij sport voor vrouwen, het zijn simpelweg verschillende categoriën en daar is niks discriminerends aan; transvrouwen zijn transvrouwen en geen vrouwen.
pi_219245617
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 november 2025 16:11 schreef xpompompomx het volgende:
twitter
pi_219245717
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2025 16:41 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Transvrouwen zijn vrouwen.
Het Britse Hooggerechtshof heeft geoordeeld dat alleen vrouwen vrouwen kunnen zijn. Transvrouwen zijn mannen die denken dat ze een vrouw zijn.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_219245734
Was Seth Macfarlane met Ted toch zn tijd vooruit en had hij keihard gelijk met zn:

"There isn't such a thing as 'chicks with dicks', there is only 'boys with tits' "
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_219245787
quote:

[..]
Transvrouwen zijn vrouwen. Deze moeten we accepteren en dezelfde rechten geven als alle andere vrouwen en dus ook toelaten in de vrouwencategoriën bij sport. Eerlijkheid in de sport kun je bewaken d.m.v. bepaalde voorwaarden betreffende de transitie, bloedwaarden en andere lichamelijke en biologische facetten waar men invloed op heeft, niet door bij voorbaat transvrouwen al af te keuren zonder mogelijkheid tot aanpassing.
Wat een gelul. Op momenten dat geslacht relevant is, zijn transvrouwen objectief bezien geen vrouwen. Dus als het gaat om medische behandelingen waarbij geslacht relevant is, als het gaat om daten en ook sport.

Er is al vaak genoeg wetenschappelijk aangetoond dat zodra je als man de puberteit doormaakt je een voordeel krijgt wat nooit weg zal gaan.

Alleen iemand die vrouwen in en in haat kan voorstander zijn van het toelaten van biologische mannen in de vrouwencompetitie.

Dat laat verder onverlet dat er geen enkel probleem is om op momenten dat geslacht niet relevant is transvrouwen in de maatschappij te behandelen conform hun wens.
  dinsdag 11 november 2025 @ 18:05:04 #37
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_219245907
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 november 2025 17:31 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Het Britse Hooggerechtshof heeft geoordeeld dat alleen vrouwen vrouwen kunnen zijn. Transvrouwen zijn mannen die denken dat ze een vrouw zijn.
Het Britse hooggerechtshof heeft hier niet te vertellen. Dat gezegd hebbende blijf ik vinden dat mannen mannen zijn, vrouwen vrouwen zijn en transmensen transmensen zijn.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
pi_219246003
Kan die hele groep omgebouwden niet in een eigen League. Het liefste achter een betaalmuur uitgezonden zodat ik het niet hoef te zien.

Het IOC-LBHTQD. Bekt wel zo lekker weg. :+
pi_219246013
quote:

Kleine aanvulling....vrouwensport beschermen. En dat is de normaalste zaak van de wereld. Anders kan Lebron James zich straks identificeren als een vrouw en het damesteam van de USA de gouden medaille bezorgen met een gemiddelde van 150 punten per wedstrijd. En dat op een leeftijd van 50.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_219246025
quote:

[..]

Je hebt alle voorbeelden op youtube gemist de laatste jaren? Goeie genade kerel wat heb jij een gigantische plaat voor je harses.
  dinsdag 11 november 2025 @ 18:24:29 #41
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_219246040
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 november 2025 18:19 schreef YoopY het volgende:
Kan die hele groep omgebouwden niet in een eigen League. Het liefste achter een betaalmuur uitgezonden zodat ik het niet hoef te zien.

Het IOC-LBHTQD. Bekt wel zo lekker weg. :+
Daar hebben we de paralympics toch voor? Daar kijkt ook geen hond naar, geef ze daar gewoon een eigen categorie.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_219246044
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2025 18:22 schreef Hathor het volgende:

[..]
Je hebt alle voorbeelden op youtube gemist de laatste jaren? Goeie genade kerel wat heb jij een gigantische plaat voor je harses.
https://www.southparkstud(...)girls-season-23-ep-7

dinsdag 11 november 2025 @ 18:31:38 #43
56749 BlaZ
pi_219246083
quote:

[..]
Dat is dezelfde logica als zeehonden zijn honden.

Als transvrouwen daadwerkelijk vrouwen waren, waarom noemen we ze dan transvrouwen?
pi_219246192
life is like a box of chocolates
pi_219246286
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 november 2025 18:24 schreef MichaelScott het volgende:

[..]
Daar hebben we de paralympics toch voor? Daar kijkt ook geen hond naar, geef ze daar gewoon een eigen categorie.
Verheug me op de dragrace wedstrijden
life is like a box of chocolates
  dinsdag 11 november 2025 @ 19:12:07 #46
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_219246325
Verstand komt met de jaren, zeggen ze.

Goede zaak dit _O_
  dinsdag 11 november 2025 @ 19:15:04 #47
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_219246352
quote:

[..]
:')

In de sprookjes van 1001 nacht misschien.
pi_219246374
quote:

[..]
Of transvrouwen vrouwen zijn zoals jij claimt, is een ideologisch standpunt. Biologisch gezien houdt dit geen stand.

Het onderzoek concludeert iets volledig anders dan wat jij zegt, dus jouw 'niet ge-peerreviewde' mening vind ik in dit geval een stuk minder betrouwbaar.
pi_219246854
Nogal mosterd na de maaltijd, maar wel goed om duidelijkheid te hebben. Vrijwel elke grote sportorganisatie kwam al veel eerder tot dezelfde conclusie. Het gaat niet per se om transgenders, het gaat om mannen. Dat kan ook een man met een DSD (disorder of sexual development) zijn die bij geboorte verkeerd wordt beoordeeld als vrouw. Komt vooral voor in landen met een slechte gezondheidszorg. Geslacht is makkelijk vast te stellen via een wattenstaafje in de wang en dat hoeft maar eenmalig, dus dit is allemaal heel simpel op te lossen en dan hoeven we het er nooit weer over te hebben.

[ Bericht 0% gewijzigd door MoreDakka op 11-11-2025 20:23:21 ]
pi_219246862
quote:

[..]
Haha het is geen 2020 meer hoor :D
pi_219247035
quote:

[..]
Nee dat zijn ze niet. En je kan gaan lopen drammen wat je wil maar er zijn genoeg fysieke bewijzen die jouw bullshitmening onderuit halen. In letterlijk elke fysieke sport leggen vrouwen het af tegen transwezens.
pi_219247305
Dit is natuurlijk een fantastische beslissing. Het menselijk geslacht is dichtoom en onveranderlijk. In normale toestand zijn er alleen mannen en vrouwen en na een geboorte kan het geslacht niet meer worden veranderd.

Dat er binnen bepaalde kringen de afgelopen pakweg tien jaar het idee gegroeid dat het menselijk geslacht eigenijk maar een keuze zou zijn en niet bepaald is bij de geboorte en nadien onveranderlijk is, was zorgwekkend te noemen. Gelukkig lijkt er nu een backlash te komen.

Mensen met genderdysforie die zichzelf inbeelden eigenlijk van een ander geslacht te zijn verdienen de juiste begeleiding en zorg, waarbij de insteek altijd zou moeten zijn in vrede te leren leven met hun daadwerkelijke geslacht.

De aantoonbare onjuiste beweringen over het eigen geslacht de boventoon laten voeren en mannen verkleed als vrouw of vrouwen verkleed als man laten toegang geven tot de ruimtes van het door hun ingebeelde geslacht, is niet alleen gevaarlijk maar ook maatschappelijk ontwrichtend. Professioneel sporten bij de categorie van het ingebeelde geslacht, valt hier natuurlijk onder. Kortom, het IOC maakt hier de enige juiste beslissing.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_219247327
quote:
Special Olympics dus?
pi_219247388
quote:

[..]
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_219247390
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 november 2025 20:54 schreef HowardRoark het volgende:
Dit is natuurlijk een fantastische beslissing. Het menselijk geslacht is dichtoom en onveranderlijk. In normale toestand zijn er alleen mannen en vrouwen en na een geboorte kan het geslacht niet meer worden veranderd.

Dat er binnen bepaalde kringen de afgelopen pakweg tien jaar het idee gegroeid dat het menselijk geslacht eigenijk maar een keuze zou zijn en niet bepaald is bij de geboorte en nadien onveranderlijk is, was zorgwekkend te noemen. Gelukkig lijkt er nu een backlash te komen.

Mensen met genderdysforie die zichzelf inbeelden eigenlijk van een ander geslacht te zijn verdienen de juiste begeleiding en zorg, waarbij de insteek altijd zou moeten zijn in vrede te leren leven met hun daadwerkelijke geslacht.

De aantoonbare onjuiste beweringen over het eigen geslacht de boventoon laten voeren en mannen verkleed als vrouw of vrouwen verkleed als man laten toegang geven tot de ruimtes van het door hun ingebeelde geslacht, is niet alleen gevaarlijk maar ook maatschappelijk ontwrichtend. Professioneel sporten bij de categorie van het ingebeelde geslacht, valt hier natuurlijk onder. Kortom, het IOC maakt hier de enige juiste beslissing.
Allemaal leuk verzonnen, maar dat is niet waarom het IOC tot deze beslissing komt.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_219247401
quote:
4s.gif Op dinsdag 11 november 2025 20:56 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]
Special Olympics dus?
Gewoon toevoegen aan de Paralympics.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_219247696
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2025 16:36 schreef Knipoogje het volgende:
Zeker aan de top.

Goed dan torent ze er qua bouw wellicht nog steeds bovenuit , maar dat heb je ook bij sommige mannen. En dan acteert ze verder gewoon als middenmoot. En daar neemt niemand aanstoot aan behalve transfoben.
Tja, het is niet echt duidelijk over welk onderzoek het precies gaat. Maar als we even kijken naar de organisatie van het IOC dan ga ik een beetje twijfelen aan de objectiviteit.

Kirsty Coventry, de huidige voorzitter van het IOC (sinds eind juni 2025) heeft een werkgroep opgericht voor "the protection of the female catagory".

Lang voor haar verkiezing was zij al een fervent tegenstander van transgenders in vrouwensport.

De opdrachtgever en werkgroepnaam stralen nou niet bepaald onpartijdigheid en objectiviteit uit. Bij dit soort beladen onderwerpen is transparantie absolute noodzaak. Het zou dus mooi zijn als het IOC publiceert op welke onderzoeken zij haar beleid baseren. Ontbreekt die transparantie, dan zullen tegenstanders de objectiviteit in twijfel trekken.
pi_219247705
Mooi nieuws. Het was totaal krankjorum dat biologische mannen zo konden valsspelen.
pi_219247723
Gewoon een derde competitie erbij voor iedereen die zich aangesproken voelt om mee te doen met de transgender olympics.
  dinsdag 11 november 2025 @ 22:08:24 #60
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_219247822
quote:

Vreemder is het dat jij vrouwen in de vrouwensport met deze psychose wil opzadelen.
  dinsdag 11 november 2025 @ 22:09:37 #61
396550 Richestorags
pi_219247830
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2025 16:38 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Moto GP is een fysiek erg zware sport. Kan me goed voorstellen dat ook daar mannen een biologisch voordeel hebben. Geen idee hoe dat met snooker en schaken is.
Voor schaken op hoog niveau heb je een goed fysiek gestel nodig.
  dinsdag 11 november 2025 @ 22:10:02 #62
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_219247833
Goede beslissing 👍👍
"Hoka Hey!"
pi_219247949
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2025 22:09 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Voor schaken op hoog niveau heb je een goed fysiek gestel nodig.
pi_219248027
quote:

[..]

Die gegevens zijn al lang en breed duidelijk, je hoeft niet te wachten op peer reviews, dat is al lang gebeurd. Daarbij worden vrouwen en mannen niet voor niets gescheiden, namelijk vanwege bepaalde voordelen bij geboorte. Als je jouw rare logica, die eindelijk wordt doorgeprikt op wetenschappelijke gronden in plaats van in stand gehouden wordt op vermeende morele gronden, zou volgen, dan zouden mannen en vrouwen alles door elkaar moeten doen. Behalve dat vrouwen zich dan simpelweg zouden terugtrekken, zou dit ook zorgen voor vele gewonden onder vrouwelijke sporters bij bepaalde onderdelen. Deal with it.
Waarheid is datgene dat, als je er niet meer in gelooft, tòch blijft bestaan.
pi_219248039
quote:

[..]
Lieve echoput, waarom is iedereen gek?
pi_219248047
Lijkt me een niet meer dan terecht besluit. Iemand die zich volduwt met doping mag ook niet meedoen is dit is een overtreffende trap.
pi_219248179
Wat een ontzettende logisch move van het Olympisch comité.
Conscience do cost.
pi_219248234
Ze kunnen toch nog steeds met de mannen meedoen?

quote:

[..]
Ik als blanke man identificeer mijzelf als een zwarte vrouw.

[ Bericht 90% gewijzigd door HSG op 12-11-2025 07:26:35 ]
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_219248235
quote:

[..]

Dit onderzoek was een review van bestaande onderzoeken. Men heeft dus gekeken wat er al gevonden is. Het kan goed dat meerdere van die onderzoeken al eerder peer-review gepubliceerd zijn. Zwengel Google scholar zelf eens aan zou ik zeggen.

Transvrouwen zijn vrouwen, maar het zijn vrouwen die als man geboren zijn. En door de verhoogde hoeveelheid testosteron tov vrouwen tot hun transitie schijnbaar een permanent voordeel hebben opgebouwd. Dat kan ik me goed voorstellen, fysiologisch heeft testosteron heel veel invloed. Het valt immers niets voor niets onder doping als het kunstmatig wordt toegediend. Je kunt zeggen 'laat ze mee doen als ze onder een bepaalde waarde zitten', maar dat werkt niet. Met meer testosteron kun je meer spieren opbouwen. Onderhouden is makkelijker dan opbouwen, dus je kunt na de transitie hier nog flink voordeel van hebben, ook al zit je onder een bepaalde testosteron drempel.

Ongeveer 1 op de 55.000 Nederlanders deed mee aan de laatste winter en Zomerspelen. Ik denk dat dat percentage onder transgender vrouwen een stuk hoger zou zijn, waarmee dus ook het voordeel blijkt. Andersom is het een nadeel, je ziet veel minder vaak transgender mannen meedraaien in mannen topsport, wrs omdat ze tov mannen nadelig weinig testosteron hadden voor hun transitie.

[ Bericht 24% gewijzigd door George_of_the_Jungle op 11-11-2025 23:24:36 ]
  dinsdag 11 november 2025 @ 23:14:53 #70
396550 Richestorags
pi_219248242
quote:

[..]

Nou, laten we jouw dochter met Michaela Tyson en Badra Hari in de ring doen dan.

Niks op tegen? Toch?
pi_219248330
Je zou ook gewoon categoriën op basis van chromosomen kunnen maken: XX, XY, XXY. Sommige transgenders zijn XXY, andere zijn chromosomaal niet waarmee ze zich identificeren. Dat is klote, maar dat maakt het systeem op een biologische manier eerlijker (op een andere manier misschien niet, maar in deze kun je niet iedereen tevreden stellen).
  dinsdag 11 november 2025 @ 23:58:20 #72
39256 Bonobo11
Have a good time, all the time
pi_219248446
quote:
Ze kunnen al hun hele leven bij de mannen meedoen en dat blijft zo.

We hebben ook Paralympics, misschien een categorie daar?
Feyenoord!!! * Barça
pi_219248507
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 november 2025 23:14 schreef HSG het volgende:
Ze kunnen toch nog steeds met de mannen meedoen?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_219248665
quote:

[..]
Ze identificeren zich als vrouwen, wat mij betreft prima; lekker zelf weten. Maar als je een lichaam van een man hebt en biologische voordelen op bepaalde aspecten, en je wilt mee doen in sporten én zodoende geboren vrouwen uitsluit vind ik dat eigenlijk te ver gaan.

Dan maar een eigen groep.

Mannen zullen fysiek nooit 100% vrouw wezen, al zouden zich zo voelen. Dat mag; en het is hun goed recht om zich te laten ombouwen. Maar als je in competities daardoor voordeel uit haalt ten opzichte van échte vrouwen is dat juist genderdiscriminatie. En dus geen emancipatie. Dan mag je mooi een eigen categorie krijgen wat mij betreft.

Juist ter bescherming van de vrouwensport.
pi_219249811
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 november 2025 21:50 schreef Document1 het volgende:
Gewoon een derde competitie erbij voor iedereen die zich aangesproken voelt om mee te doen met de transgender olympics.
Goed plan. Zeker aangezien er een groep is die gelooft dat er meer dan 100 geslachten zijn.
pi_219249915
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2025 10:06 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Goed plan. Zeker aangezien er een groep is die gelooft dat er meer dan 100 geslachten zijn.
Goed plan. Ik wil best nog wel eens op de Olympische Spelen met de GS meedoen. Gewoon even kijken welk van de 100 categorieën ik dan nog snel genoeg voor ben om mij te kwalificeren.
pi_219250566
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2025 10:26 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Goed plan. Ik wil best nog wel eens op de Olympische Spelen met de GS meedoen. Gewoon even kijken welk van de 100 categorieën ik dan nog snel genoeg voor ben om mij te kwalificeren.
Voor iedereen is een Olympische medaille haalbaar! Je moet jezelf alleen nog wel even identificeren tot het geslacht waarmee je de meeste kans maakt.
pi_219250753
Had het niet andersom moeten zijn, dat je eerst wetenschappelijk onderzoek doet en afhankelijk van de uitkomst dan pas biologische mannen toelaat in vrouwensport.

En waarom nou weer een foto van Caster Semenya bij dat artikel? Zij is geen trans, geen valsspeler, zij is gewoon zo geboren en moet er maar mee leven dat mensen schaamteloos over haar intieme delen speculeren. Een beetje fatsoen zeg.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_219251079
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 november 2025 21:50 schreef Document1 het volgende:
Mensen kunnen toch gewoon hun persoonlijke fantasieën over hun geslacht aan de kant zetten en meesporten met hun daadwerkelijke geslacht? Uiteindelijk moet de realiteit leidend zijn, niet de subjectieve belevingswereld van individuen.
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 november 2025 23:14 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Dit onderzoek was een review van bestaande onderzoeken. Men heeft dus gekeken wat er al gevonden is. Het kan goed dat meerdere van die onderzoeken al eerder peer-review gepubliceerd zijn. Zwengel Google scholar zelf eens aan zou ik zeggen.

Transvrouwen zijn vrouwen, maar het zijn vrouwen die als man geboren zijn. En door de verhoogde hoeveelheid testosteron tov vrouwen tot hun transitie schijnbaar een permanent voordeel hebben opgebouwd. Dat kan ik me goed voorstellen, fysiologisch heeft testosteron heel veel invloed. Het valt immers niets voor niets onder doping als het kunstmatig wordt toegediend. Je kunt zeggen 'laat ze mee doen als ze onder een bepaalde waarde zitten', maar dat werkt niet. Met meer testosteron kun je meer spieren opbouwen. Onderhouden is makkelijker dan opbouwen, dus je kunt na de transitie hier nog flink voordeel van hebben, ook al zit je onder een bepaalde testosteron drempel.

Ongeveer 1 op de 55.000 Nederlanders deed mee aan de laatste winter en Zomerspelen. Ik denk dat dat percentage onder transgender vrouwen een stuk hoger zou zijn, waarmee dus ook het voordeel blijkt. Andersom is het een nadeel, je ziet veel minder vaak transgender mannen meedraaien in mannen topsport, wrs omdat ze tov mannen nadelig weinig testosteron hadden voor hun transitie.
Transvrouwen zijn geen vrouwen, het zijn mannen die denken een vrouw te zijn. Ze zijn dus niet alleen geboren als man, maar nog altijd een man. Een 'transitie' is niets meer dan een man (of vrouw) die verscheidene (vaak heftige) chirurgische ingrepen ondergaat en hormonen slikt om zich naar de buitenwereld toe te presenteren als het andere geslacht. .
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_219251140
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2025 16:36 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Dat is niet heel apart. Als je als vrouw geboren bent en je gaat niet voor je puberteit in transitie heb je altijd een nadeel tov biologisch geboren mannen.

...andersom werkt dat ook zo en dat is ook waar de schoen knelt, zoals met die gewichtsheffer en bokser.
Maar die bokser is helemaal geen transatleet, dat is een broodje aap.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_219251161
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2025 21:48 schreef RotatoR het volgende:
Mooi nieuws. Het was totaal krankjorum dat biologische mannen zo konden valsspelen.
Ja jeetje, al die valsspelers die ten onrechte medailles hebben gewonnen op de Spelen!
Even tellen hoeveel het er ook alweer waren. Oja, nul!

Overigens is het wel een goede zaak om niet alle transvrouwen zomaar deel te laten nemen bij de vrouwencategorie, dit is natuurlijk wel een beetje een luie oplossing.
pi_219251207
quote:
14s.gif Op woensdag 12 november 2025 13:34 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Mensen kunnen toch gewoon hun persoonlijke fantasieën over hun geslacht aan de kant zetten en meesporten met hun daadwerkelijke geslacht? Uiteindelijk moet de realiteit leidend zijn, niet de subjectieve belevingswereld van individuen.
[..]
Transvrouwen zijn geen vrouwen, het zijn mannen die denken een vrouw te zijn. Ze zijn dus niet alleen geboren als man, maar nog altijd een man. Een 'transitie' is niets meer dan een man (of vrouw) die verscheidene (vaak heftige) chirurgische ingrepen ondergaat en hormonen slikt om zich naar de buitenwereld toe te presenteren als het andere geslacht. .
De paar transgenders die ik van nabij heb meegemaakt buiten de VS, daar kon je echt zien dat het geslacht van hun lichaam niet bij ze hoorden. Ik had er een tijdens mijn studie, begon als zij, eindigde als hij, en dat paste ook gewoon veel beter bij hem.
In de VS heb ik er wel gezien die een geslachtsverandering zien als oplossing voor problemen die ze ervaren, en die vervolgens van een koude kermin thuiskomen, en weer terug willen veranderen. Eigenlijk moet je elk geval apart bekijken, en zoveel zijn er niet.
pi_219251257
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2025 13:55 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Ja jeetje, al die valsspelers die ten onrechte medailles hebben gewonnen op de Spelen!
Even tellen hoeveel het er ook alweer waren. Oja, nul!

Overigens is het wel een goede zaak om niet alle transvrouwen zomaar deel te laten nemen bij de vrouwencategorie, dit is natuurlijk wel een beetje een luie oplossing.
Die kerel die met olympisch boksen alle vrouwen in elkaar beukte is er al één.

Forum Admin woensdag 12 november 2025 @ 14:25:02 #84
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_219251270
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2025 13:50 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Nou ja, je snapt wat mijn punt is.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_219251402
quote:
1s.gif Op woensdag 12 november 2025 14:21 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Die kerel die met olympisch boksen alle vrouwen in elkaar beukte is er al één.

[ afbeelding ]
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2025 13:50 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
  woensdag 12 november 2025 @ 15:10:56 #86
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_219251536
Een transvrouw is géén vrouw maar iets anders : transvrouw. Lijkt mij niet meer dan logisch dat zo iemand niet mee kan doen als het om topsporters gaat. Dat is gewoon niet eerlijk.
Ik begrijp ook niet goed dat ze dat zelf willen. Het is immers heel erg onsportief.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_219251559
quote:
Ik denk dat dit te makkelijk is. De moeilijkheid is met atleten met een DSD, zoals bij Semenya het geval is. Bij patienten met een 5α-reductase enzyme deficiëntie heb je wel XY cellen, maar ontwikkel je toch vrouwelijke geslachtorganen. De persoon weet het zelf ook vaak niet en groeit op als vrouw. In dat geval kan je niet van transgender spreken. Overigens weet ik niet wat er bij Semenya precies aan de hand is.
pi_219251590
quote:
En ook al zou dat onderzoek correct blijken dan nog is het maar de vraag of je dan maar moet overgaan tot uitsluiten van transvrouwen.
Transvrouwen zijn geen vrouwen.

Christus te paard, hoe moeilijk is het. :')
pi_219251596
quote:

[..]
Het is niet negatief discriminerend als het de vrouwensport beschermd. Soms kan discriminatie een positief effect hebben. Daarom is er op de arbeidsmarkt ook sprake van positieve discriminatie om mensen uit kansarme milieus een kans te geven.
pi_219251603
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2025 16:23 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Wappie zeker? Lekker wetenschap verwerpen als het niet past in jouw wereldbeeld.
  woensdag 12 november 2025 @ 15:17:44 #91
3542 Gia
User under construction
pi_219251609
quote:
Precies en dan alles in een poule, want de vrouwen die man zijn geworden hebben hormonen gehad en zijn sterker dan een gemiddelde man, maar wrs zwakker dan een sterke man. De man die vrouw is geworden heeft geboortevoordeel, maar is wrs ook zwakker dan een sterke men, maar sterker dan een vrouw. Lijkt me dat die prima tegen elkaar kunnen.

Dus, de gewone Olympics, de Paralympics en de Translympics.
  woensdag 12 november 2025 @ 15:19:05 #92
3542 Gia
User under construction
pi_219251618
quote:

[..]

Dat is geen olympische sport
pi_219251622
quote:

[..]
Dus als de transvrouwen hun botdikte inkrimpen en armlengte inkorten en hun bekken breder maken vind jij dus dat ze met de biologische vrouwen mee mogen doen? Dat lijkt mij ook fair.
pi_219251634
Mannen die denken dat ze een vrouw zijn stuur je niet naar de plastisch chirurg, maar naar de GGZ.
pi_219251639
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2025 13:55 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Wat is hier lui aan? Het tegenovergestelde juist, er is hier een heel traject aan vooraf gegaan waar besluiten zijn genomen door grote sportorganisaties gebaseerd op grondig onderzoek. Bijvoorbeeld de atletiekbond, die de vrouwencategorie nu beter gedefiniëerd heeft en duidelijke criteria heeft gesteld, de vrouwencategorie is alleen toegangkelijk voor vrouwen en dat betekent het niet doorlopen van de mannelijke puberteit. Dat is dus niet specifiek aan transgenders maar omvat ook alle DSD-gevallen, zoals de boksers op de laatste Spelen.

Je kunt dit alleen een luie oplossing noemen als je compleet ongeinformeerd bent. Het zomaar toelaten van mannen tot de vrouwencategorie met het argument 'ja er staat vrouw in het paspoort', dat was de luie oplossing. Daar zijn we nu gelukkig van af.
pi_219251643
Ik vind het raar dat vrouwen maar rekening moeten houden met de gevoelens van Transgenders, maar dat diezelfde transgenders totaal geen rekening houden met de gevoelens van vrouwen en ze gewoon maar overlopen in sporten.

Vrouwen werken keihard om uit te blinken in hun sport en zijn eigenlijk bij voorbaat al kansloos omdat ze het het tegen geboren mannen met bijbehorende krachten op moeten nemen.

Vrouw willen worden ten koste van vrouwen klopt niet.
pi_219251806
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2025 12:43 schreef Weltschmerz het volgende:
Had het niet andersom moeten zijn, dat je eerst wetenschappelijk onderzoek doet en afhankelijk van de uitkomst dan pas biologische mannen toelaat in vrouwensport.

Ja, maar de translobby is even heel succesvol geweest. Het probleem is natuurlijk dat als je successen boekt op drijfzand, je ook snel wegzakt...
pi_219251941
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2025 15:48 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ja, maar de translobby is even heel succesvol geweest. Het probleem is natuurlijk dat als je successen boekt op drijfzand, je ook snel wegzakt...
Ja, maar sportbonden en het IOC zijn rentmeesters van hun sporten en de Olympische Spelen, geen eigenaar, die hebben iets te beschermen tegen de waan van de dag. Dan moet je harde wetenschap eisen voordat je dergelijke veranderingen doorvoert.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_219252125
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2025 15:10 schreef deedeetee het volgende:
Een transvrouw is géén vrouw maar iets anders : transvrouw. Lijkt mij niet meer dan logisch dat zo iemand niet mee kan doen als het om topsporters gaat. Dat is gewoon niet eerlijk.
Ik begrijp ook niet goed dat ze dat zelf willen. Het is immers heel erg onsportief.
Ik moet steeds denken aan die ene transvrouw die als kerel met gewichtheffen ver onder de 100e plaats stond, maar in de vrouwenklasse nummer 1 werd.
Een andere vent vond dat niet eerlijk.
Compleet met baard en mannelijke gewichtsheffers-outfit identificeerde hij zich voor 1 dag als vrouw en verpletterde het record van die ene slapjanus die als vrouw de 1e plaats had gewonnen.

Die slapjanus die van de 1e plaats verstoten werd: "It's not fair!"
  Redactie Sport woensdag 12 november 2025 @ 16:53:42 #100
274204 crew  Mexicanobakker
pi_219252218
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2025 15:22 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Wat is hier lui aan? Het tegenovergestelde juist, er is hier een heel traject aan vooraf gegaan waar besluiten zijn genomen door grote sportorganisaties gebaseerd op grondig onderzoek. Bijvoorbeeld de atletiekbond, die de vrouwencategorie nu beter gedefiniëerd heeft en duidelijke criteria heeft gesteld, de vrouwencategorie is alleen toegangkelijk voor vrouwen en dat betekent het niet doorlopen van de mannelijke puberteit. Dat is dus niet specifiek aan transgenders maar omvat ook alle DSD-gevallen, zoals de boksers op de laatste Spelen.

Je kunt dit alleen een luie oplossing noemen als je compleet ongeinformeerd bent. Het zomaar toelaten van mannen tot de vrouwencategorie met het argument 'ja er staat vrouw in het paspoort', dat was de luie oplossing. Daar zijn we nu gelukkig van af.
Regels dat je bijvoorbeeld voor de puberteit al hormoonremmers toegediend moet hebben gekregen juich ik inderdaad toe, dat is niet de luie oplossing maar een weloverwogen besluit om de boel zo veel mogelijk eerlijk te houden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')