@boriszquote:Op maandag 10 november 2025 10:09 schreef hhh38 het volgende:
@:Mods, kan deze naar Schaatsen en gekoppeld worden aan deze reeks: Topicreeks: Wereldbeker Schaatsen 2015/2016 #1
Als ik niet moest voetballen om 10u 's ochtends had ik sowieso live gekeken, ik verwacht echt een doorbraak qua tijden.quote:Op dinsdag 11 november 2025 13:06 schreef Dale__Cooper het volgende:
Een uurder was ik nog voor opgebleven, nu wordt het toch wel laat voor de 5.000
Welke volwassene moet dan ook om 10u voetballenquote:Op dinsdag 11 november 2025 14:43 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Als ik niet moest voetballen om 10u 's ochtends had ik sowieso live gekeken, ik verwacht echt een doorbraak qua tijden.
De 1000m mannen en 3000m vrouwen worden ook spektakel denk ik
Een volwassene die (soms) ook nog andere plannen wil maken op zaterdagquote:Op dinsdag 11 november 2025 14:45 schreef franklop het volgende:
[..]
Welke volwassene moet dan ook om 10u voetballen
Lekkere tijden vrijdag, alsof er buiten ons in Nederland ook maar iemand anders in geïnteresseerd is, of alsof die paar tribunes opeens veel voller zijn omdat je het s'avonds doet.quote:Op maandag 10 november 2025 23:07 schreef hhh38 het volgende:
Uitzendschema's van de NOS:
Vrijdag
00.00u: 3.000m (v)
00.55u: 5.000m (m)
02.15u: 1.000m (v)
02.45u: 1.000m (m)
Nachtwerk om die sub-6.00 van Jilek, Ghiotto en Eitrem te zien dus.
Zaterdag
20.30u: 500m (v)
21.00u: 500m (m)
21.35u: 1.500m (v)
22.15u: 1.500m (m)
Zondag
21.00u Ploegenachtervolging (v)
21.30u Ploegenachtervolging (m)
22.05u 500m (v)
22.35u 500m (m)
23.15u Massastart (v)
23.40u Massastart (m)
Uitgezonden op NPO3 dus geen gedoe met streams die je niet terug kan kijken
Het Nederlands Elftal speelt ook. Misschien dat de NOS dit juist bewust heeft gesuggereerd aan de ISUquote:Op dinsdag 11 november 2025 16:59 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Lekkere tijden vrijdag, alsof er buiten ons in Nederland ook maar iemand anders in geïnteresseerd is, of alsof die paar tribunes opeens veel voller zijn omdat je het s'avonds doet.
Ik denk dat ze (terecht) bang zijn dat schaatsers dan teamonderdelen gaan skippen.quote:Op dinsdag 11 november 2025 17:12 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ongelofelijke aidsschema op zondag weer. Vrijdag mag wel omgewisseld worden met zondag. Stuk beter voor kijktijden ook.
Die gaan er helaas ook niet komen volgens mij.quote:Op dinsdag 11 november 2025 18:24 schreef hhh38 het volgende:
- Er zijn weer enkele Russen en Wit-Russen. Muv Golubeva en Zueva geen bekende namen.
ISU kennende zal dat wel een foutje zijn en horen ze allemaal onder het ROC.quote:Op dinsdag 11 november 2025 19:30 schreef Starflyer het volgende:
Wel apart dat Golubeva als enige onder de vlag van het Russisch Olympisch Comité schaatst en de rest voor Rusland.
Klopt. Er zijn nog een paar andere schaatsers die zijn vrijgegeven om in het internationale circuit mee te doen, maar dat zijn ook geen bekenden.quote:Op dinsdag 11 november 2025 19:27 schreef wimderon het volgende:
[..]
Die gaan er helaas ook niet komen volgens mij.
Ja, gewoon first thing zaterdagmorgen kijken en dan niet eerst FOK! of Teletekst checken.quote:Op dinsdag 11 november 2025 13:06 schreef Dale__Cooper het volgende:
Een uurder was ik nog voor opgebleven, nu wordt het toch wel laat voor de 5.000
Het leukste is wel om het écht live te zien en hier op FOK! mee te postenquote:Op dinsdag 11 november 2025 23:24 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ja, gewoon first thing zaterdagmorgen kijken en dan niet eerst FOK! of Teletekst checken.
Er zou toch wel weer eens een wereldrecord geschaatst kunnen worden in SLC zo in een Olympisch seizoen.
Je kan ook zeggen dat Wennemars mooi geloot heeftquote:Op vrijdag 14 november 2025 09:49 schreef Dale__Cooper het volgende:
Benieuwd of er met de kwartetstarten al geschroeid gaat worden ... en hoe goed het ijs uberhaupt is.
Bosker in de laatste rit tegen Ghiotto.
Kok tegen Leerdam op de 1.000
Stolz en De Boo allebei binnen geloot op de 1.000, gunstig voor een goede tijd. De Boo tegen Howe, die gaat daar niks aan hebben. Stolz tegen Wennemars, dat zou nog kunnen.
Ja ik snap dat nooit bij kwartetten. Doe dan 1 rit van 2 en daarna een kwartet met 3.quote:Op vrijdag 14 november 2025 10:35 schreef franklop het volgende:
Danila Semerikov die alleen mag rijden op de 5K in de B-groep. Dat hadden ze ook anders kunnen doen.
Misschien ook even in de OP zetten?quote:Op vrijdag 14 november 2025 11:35 schreef hhh38 het volgende:
https://www.vinksite.com/ISU/SpeedskatingViewer.htm
Ik gooi deze handige website er weer even in. Vooral leuk om de B groepen op de lange afstanden te volgen met rondetijden in grafiekvorm.
Kan 'm niet meer wijzigen. Dus een mod moet even helpen.quote:Op vrijdag 14 november 2025 14:50 schreef franklop het volgende:
[..]
Misschien ook even in de OP zetten?
In 't Hof zit 2 honderdste boven haar PR, dat is goed voor iemand die al ooit in Salt Lake heeft gereden.quote:Op vrijdag 14 november 2025 18:46 schreef Remco het volgende:
In t'Hof en Tagaki niet bijzonder met 4.00 en 4.01.
Morozova wint de B-groep met een PR van 3.58
6'17.96, vrij matig dus.quote:Op vrijdag 14 november 2025 19:02 schreef hhh38 het volgende:
5km mannen is begonnen. In rit 2 gelijk een graadmeter met Fish (al is die natuurlijk vrij onvoorspelbaar).
6.17quote:Op vrijdag 14 november 2025 19:02 schreef hhh38 het volgende:
5km mannen is begonnen. In rit 2 gelijk een graadmeter met Fish (al is die natuurlijk vrij onvoorspelbaar).
Omdat vrijdagmiddag in de VSquote:Op vrijdag 14 november 2025 20:10 schreef Faraday01 het volgende:
Beginnen de A groepen pas na middernacht? Meestal beginnen ze een paar uur eerder?
Dat begint er op te lijken.quote:
Ging in de laatste ronden stuk, anders had er nog veel meer in gezetenquote:
Ik zie het, onder het baanrecord, die site van @hhh38 is daarbij wel overzichtelijk.quote:Op vrijdag 14 november 2025 20:22 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ging in de laatste ronden stuk, anders had er nog veel meer in gezeten
is niksquote:Op vrijdag 14 november 2025 20:34 schreef Aguero het volgende:
Benieuwd naar onze Poolse vriend straks
Was die vorige week ook al niet snel bij dat trainingswedstrijdje in Salt Lake op de 3k?quote:Op vrijdag 14 november 2025 20:39 schreef Peterselieman het volgende:
Alexander Farthofer, wie kent hem niet, gaat naar 6.04,21
even teruggezocht en die reed vorige week 3.37 op de 3kquote:Op vrijdag 14 november 2025 20:41 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Was die vorige week ook al niet snel bij dat trainingswedstrijdje in Salt Lake op de 3k?
5.58,82quote:Op vrijdag 14 november 2025 20:54 schreef Dale__Cooper het volgende:
Er wordt ongekend geschroeid. Ik schrijf 5.59 vast op.
Dat kondigde zich al aan, maar heel knap!quote:Op vrijdag 14 november 2025 20:39 schreef Peterselieman het volgende:
Alexander Farthofer, wie kent hem niet, gaat naar 6.04,21
Zou wel goed zijn voor Nederland.quote:Op vrijdag 14 november 2025 21:33 schreef Riofan83 het volgende:
Als Bosker, Bergsma of Huizinga buiten de top 13 eindigt (en dan degradeert), kan Nederland de 9 startplekken op de OS eigenlijk al vergeten (3 bij de beste 15).
Jansman was prut (17e in B).
Snellink vijfde en rijdt volgende week dus ook weer in B (en dus weer weinig punten).
Bovendien promoveert volgende week alleen de nummer 1 van B naar A.
Dus beter rijden Bosker, Bergsma en Huizinga een beetje door straks.
Dat zou ook wel meer dan prima zijnquote:Op vrijdag 14 november 2025 21:42 schreef Felagund het volgende:
Kai Verbij 1'06.34, prima dus.
Dat is zijn PR denk ik.
Kijk eens dom, ja ho maar.
Ik denk dat daar iets gebeurd is. Hij lag ook ineens laatste na het eerste volle rondje.quote:Op vrijdag 14 november 2025 22:32 schreef Dale__Cooper het volgende:
De Spanjaard Milagros met de snelste opening tot dusver, 16.2. Slotrondje 33,7 is dan weer net niet snel genoeg op de 1.000.
Die lijken me alle drie wel goed genoeg voor een top 13 eigenlijkquote:Op vrijdag 14 november 2025 21:33 schreef Riofan83 het volgende:
Als Bosker, Bergsma of Huizinga buiten de top 13 eindigt (en dan degradeert), kan Nederland de 9 startplekken op de OS eigenlijk al vergeten (3 bij de beste 15).
Jansman was prut (17e in B).
Snellink vijfde en rijdt volgende week dus ook weer in B (en dus weer weinig punten).
Bovendien promoveert volgende week alleen de nummer 1 van B naar A.
Dus beter rijden Bosker, Bergsma en Huizinga een beetje door straks.
Hoog 1:06 zelfs nu door Ziwen Lian.quote:Op vrijdag 14 november 2025 22:38 schreef Dale__Cooper het volgende:
Ondertussen zitten we al laag in de 1.07
Snellink en Jansman lijken ook goed genoeg voor een *iets* betere klassering in de B-groep.quote:Op vrijdag 14 november 2025 22:39 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Die lijken me alle drie wel goed genoeg voor een top 13 eigenlijk
Bergsma is wel laat aangereisd (en niet per se goed op hoogte volgens mij)quote:Op vrijdag 14 november 2025 22:39 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Die lijken me alle drie wel goed genoeg voor een top 13 eigenlijk
Ze waren net op tijdquote:Op vrijdag 14 november 2025 23:59 schreef Felagund het volgende:
Ze gaan (het begin van) de eerste rit missen he?
echt net gehaald. Dat zijn we van de NOS niet gewendquote:Op vrijdag 14 november 2025 23:59 schreef Felagund het volgende:
Dat deed Stomphorst lekker snelquote:Op vrijdag 14 november 2025 23:59 schreef Felagund het volgende:
Die uitzendtijd was niet van de NOSquote:
Er werd hier voor een herhaling van een programma uitgezonden van iets dat eerder deze avond nog op de tv is geweest.quote:Op zaterdag 15 november 2025 00:02 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Die uitzendtijd was niet van de NOS
Je neemt het serieus of nietquote:Op zaterdag 15 november 2025 00:02 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Die uitzendtijd was niet van de NOS
Ze hadden best 5 minuutjes meer mogen kopen ja.quote:Op zaterdag 15 november 2025 00:04 schreef Felagund het volgende:
[..]
Er werd hier voor een herhaling van een programma uitgezonden van iets dat eerder deze avond nog op de tv is geweest.
Als we al moeten mekkeren dat niet élke doorkomst van élke rit in beeld komt gaat het eigenlijk wel goed.quote:Op zaterdag 15 november 2025 00:08 schreef Peterselieman het volgende:
Gelukkig al weer een doorkomst gemist omdat Sablikova lang in beeld moest
Teleurstellend dat die grap niet gemaakt werd door de commentatorenquote:Op zaterdag 15 november 2025 00:09 schreef Felagund het volgende:
Persoonlijk en Belgisch record in de Tas!
Jillertedquote:
Helaas ook weer afgeschaftquote:Op zaterdag 15 november 2025 00:18 schreef heywoodu het volgende:
"Een soort EK, maar dan voor de rest van de wereld."
Laat aanreizen flopquote:Op zaterdag 15 november 2025 00:21 schreef wimderon het volgende:
0,13 sneller dan in Heerenveen, jawel!
Ik koop uit protest nooit meer Zaanlander kaas!quote:Op zaterdag 15 november 2025 00:19 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik zie het al, team Zaanlander had beter thuis kunnen blijven
Volgens mij promoveren er dit weekend 3?quote:Op zaterdag 15 november 2025 00:33 schreef TheVulture het volgende:
Hoe zit het nu met promoties van de B-divisie naar de A-divisie, ik kan nergens de regels vinden
Behoorlijk irritant ja, dit kan je gewoon plekken op de Spelen kostenquote:
Mooie voorsprong ook.quote:
Het is op NPO3!quote:Op zaterdag 15 november 2025 00:43 schreef heywoodu het volgende:
Het is toch alleen via de NOS-stream te zien (en met VPN de ISU-stream op YT, gok ik)? Met andere woorden, gewoon met Nederlands commentaar terugkijken gaat niet?
Wilde na de 5km wellicht gaan pitten maar dat wordt lastig dan
Ohquote:
Er promoveren er elke afstand 3, behalve de wedstrijd voorafgaand aan de 5km (v) en 10km (m). De 3 laagst geklasseerden in de WB degraderen steeds uit de A groep.quote:Op zaterdag 15 november 2025 00:35 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Volgens mij promoveren er dit weekend 3?
Andere weekenden maar eentje?
Dus we raken Dul kwijt nu... Groenewoud kantjeboord, maar die heeft minder punten dan de winnares van de B-groepquote:Op zaterdag 15 november 2025 00:46 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Er promoveren er elke afstand 3, behalve de wedstrijd voorafgaand aan de 5km (v) en 10km (m). De 3 laagst geklasseerden in de WB degraderen steeds uit de A groep.
Daardoor is het zo moeilijk om vanuit de B groep te promoveren en in de A groep te blijven.
Goede invloed van Kjeld, winnaarsmentaliteitquote:Op zaterdag 15 november 2025 00:47 schreef TheVulture het volgende:
Beune is toch wel echt zo ontzettend goed geworden
Hij vond dat van de ploeg van Jillert jammer, jammer, jammer en nog eens jammerquote:Op zaterdag 15 november 2025 00:45 schreef Felagund het volgende:
Erben ook overgevlogen, het mag wat kosten.
Stomphorst hadden ze thuis mogen latenquote:Op zaterdag 15 november 2025 00:45 schreef Felagund het volgende:
Erben ook overgevlogen, het mag wat kosten.
Als je in de A groep begint kan je iedere wedstrijd 13e worden en nooit degraderenquote:Op zaterdag 15 november 2025 00:48 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dus we raken Dul kwijt nu... Groenewoud kantjeboord, maar die heeft minder punten dan de winnares van de B-groep
Nee dat snap ik, maar voor de totaalranking kan het dan alsnog kantjeboord worden, in de B-groep halen schaatsers ook puntenquote:Op zaterdag 15 november 2025 00:50 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Als je in de A groep begint kan je iedere wedstrijd 13e worden en nooit degraderen
Ach, volgende week zal het wel beter gaanquote:Op zaterdag 15 november 2025 00:50 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Als je in de A groep begint kan je iedere wedstrijd 13e worden en nooit degraderen
Ja het zou echt een wanprestatie zijn als de vrouwen niet de maximale startplekken binnenhalen.quote:Op zaterdag 15 november 2025 00:52 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ach, volgende week zal het wel beter gaan
Jilek, Eitrem, Dawson, Bosker, Ghiotto, allemaal optiesquote:Op zaterdag 15 november 2025 01:00 schreef superniger het volgende:
Van wie kunnen we een wereldrecord verwachten?
Stiekem gok ik op Dawson als snelste in 5.58,56quote:Op zaterdag 15 november 2025 01:00 schreef superniger het volgende:
Van wie kunnen we een wereldrecord verwachten?
quote:Op zaterdag 15 november 2025 01:06 schreef Wienerschnitzels het volgende:
We zijn meer dan een liefhebber! JAAAA!
Halve seconde, mwahquote:
Kramer kwam op 17 november 2007 (!) door in een 3.37,15 op de 3k op weg naar de 6.03,32quote:Op zaterdag 15 november 2025 01:15 schreef Peterselieman het volgende:
Was die doorkomst van Jilek op de 3 niet ongeveer de tijd van Kramer destijds van zijn 6.03?
De bekende ziekte van het gelijkstellen aan 'snelsten ooit' met 'besten ooit' ongeacht omstandigheden en tijden, zoals in elke op tijden gebaseerde sport.quote:Op zaterdag 15 november 2025 01:17 schreef wimderon het volgende:
Jilek is maar meteen één van de allergrootsten ooit volgens Van Dijk.
Die tijd van Kramer uit 2007 in Calgary schat ik een heel stuk hoger in dan ditquote:Op zaterdag 15 november 2025 01:19 schreef heywoodu het volgende:
[..]
De bekende ziekte van het gelijkstellen aan 'snelsten ooit' met 'besten ooit' ongeacht omstandigheden en tijden, zoals in elke op tijden gebaseerde sport.
Toptalent (of nou ja, inmiddels wel een gevestigde naam).quote:Op zaterdag 15 november 2025 01:26 schreef Mani89 het volgende:
Heeft iemand wat context van deze Tjech? Ik zit niet helemaal meer in the loop.
Die is wel wat van planquote:Op zaterdag 15 november 2025 01:27 schreef heywoodu het volgende:
Benieuwd naar Loubineaud, gezien de algehele Franse vorm tot nu toe vandaag.
Ahh duidelijk, maar dit is wel alsnog gek snel toch?quote:Op zaterdag 15 november 2025 01:28 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Toptalent (of nou ja, inmiddels wel een gevestigde naam).
Loubinead vindt dat wel meevallen.quote:Op zaterdag 15 november 2025 01:29 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Ahh duidelijk, maar dit is wel alsnog gek snel toch?
Armpjes op de rug. Is Aero.quote:Op zaterdag 15 november 2025 01:32 schreef Gremen het volgende:
Waarom kunnen mensen opeens zo hard schaatsen tov 10 jaar geleden
Ik voel mij in vorm.quote:Op zaterdag 15 november 2025 01:27 schreef heywoodu het volgende:
Benieuwd naar Loubineaud, gezien de algehele Franse vorm tot nu toe vandaag.
Echt he, emotie tonen nadat je als eerste uit je land ooit een WR rijdt, wat een clown. Doe gewoon even een vuistje en zeg 'hoera!' en door met je leven.quote:
Jorrit denkt er anders overquote:Op zaterdag 15 november 2025 01:33 schreef Gremen het volgende:
Geen haar meesjouwen helpt natuurlijk wel
Past prima op wat depressieve atmosferische metalquote:
Dat was ook voor het atletiek te zwaar en is er dus niet meer daar.quote:
Beter materiaal, andere techniek in de bochten, betere kennis qua voeding e.d.quote:Op zaterdag 15 november 2025 01:32 schreef Gremen het volgende:
Waarom kunnen mensen opeens zo hard schaatsen tov 10 jaar geleden
Dat is altijd al zo geweest toch?quote:Op zaterdag 15 november 2025 01:35 schreef wimderon het volgende:
[..]
Beter materiaal, andere techniek in de bochten, betere kennis qua voeding e.d.
Maar het is wel een devaluatie van het begrip WERELDRECORD.
Dat laatste ligt ook een beetje aan wat de rest gaat doen, nu en in de komende jaren. In het onwaarschijnlijke geval dat dit over 5 jaar nog staat kun je het toch best serieus nemenquote:Op zaterdag 15 november 2025 01:35 schreef wimderon het volgende:
[..]
Beter materiaal, andere techniek in de bochten, betere kennis qua voeding e.d.
Maar het is wel een devaluatie van het begrip WERELDRECORD.
Ja natuurlijk en het is ook niet kunstmatig zoals in de atletiek.quote:Op zaterdag 15 november 2025 01:36 schreef Felagund het volgende:
[..]
Dat is altijd al zo geweest toch?
De tijden van Hans van Helden liggen achter onsquote:Op zaterdag 15 november 2025 01:39 schreef Mani89 het volgende:
Een wereldrecord schaatsjerijden van een fransman, dit moet echt even landen.
Net te laat!quote:
Dat weet ik wel zekerquote:Op zaterdag 15 november 2025 01:52 schreef Mani89 het volgende:
En toch voel ik ik dat Sven op de juiste plek en de juiste tijd die 6 barriere had had kunnen slechten. Oh well.
Zoeken op zijn naamquote:Op zaterdag 15 november 2025 01:56 schreef Aguero het volgende:
Weet iemand hoe ik die Fransman kan vinden op Instagram?
De eerste medaillewaardige race van Bosker moet nog gereden worden.quote:Op zaterdag 15 november 2025 01:54 schreef heywoodu het volgende:
Bosker lijkt me best iemand met kans op olympisch eremetaal, maar net zo'n grote kans om daar 14e te worden.
Alsof die niet gewoon zit te kijkenquote:Op zaterdag 15 november 2025 01:58 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Erben loopt midden in de nacht Nils van der Poel te appen, beetje vreemd
Vast wel, zo.quote:
🎶And i don't know why🎶quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |